Connect with us

EVENTS

Patru tineri designeri români, în competiția Electrolux Design Lab. Votează-i și tu!

Published

on

Reclame

RadarDeMedia i-a cunoscut pe cei patru tineri designeri români care au trecut în etapa următoare a competiției Electrolux Design Lab: Ștefan Bogdan, Ovidiu Subțire, Sorina Rășteanu și George Preoteasa. Aceștia și-au imaginat cum va arăta lumea în 2050 și au creionat câteva idei îndrăznețe.

Concursul le oferă tinerilor designeri talentaţi o platformă pentru a-şi prezenta portofoliul de lucrări în întreaga lume. De-a lungul timpului, competiţia a fost o rampă de lansare ce i-a condus pe mulţi dintre concurenţi direct către locuri de muncă şi oportunităţi de afaceri în design la nivel internaţional.

Plini de viață și creativi, tinerii designeri români se bazează pe voturile publicului, dar și aprecierea juriului de specialitate.

Proiectele vor putea fi votate de către public începând cu perioada 16 – 28 iunie, iar cele mai votate trei proiecte vor ajunge direct în Top 35.

Proiectele studentilor români incluse în topul 70+ pot fi vizualizate accesând www.electroluxdesignlab.com/2014/#applications şi selectând România din lista de ţări.

Cele patru concepte româneşti care au trecut în etapa urmatoare a Electrolux Design Lab sunt:

  •  Conceptul Instant Cleaning Glove al lui Ştefan Bogdan, din cadrul Universităţii de Arte şi Design din Timişoara, este un proiect ce îmbină nanotehnologia, razele laser şi apa într-o soluţie rapidă şi eficientă de a elimina petele de pe haine, imediat ce acestea au aparut. Ștefan are 21 de ani şi este student în al doilea an la Facultatea de Arte şi Design din Timişoara, Universitatea de Vest. Este o persoană cu o mulțime de idei, creativă, care vrea să soluţioneze nevoile oamenilor de pretutindeni, cu metode cât mai inventive.
  • Conceptul GARDEN POD al lui Ovidiu Subţire, din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara, reprezintă o seră modulară ce creşte plantele de la nivelul de răsad până la fruct în doar 24 de ore, folosindu-se de deşeurile alimentare organice pentru compost, lumina solară şi umiditate. Destinat amplasării pe exteriorul clădirilor, GARDEN POD transformă deşeurile alimentare în resurse utile, calculând procentul de nutrienţi de care are nevoie fiecare plantă pe care o conţine. Ovidiu are 23 de ani, estes tudent la Facultatea de Arte şi Design din Timişoara, secţia Design de Produs (Master, anul II). Iubeste gadgeturile, tehnologia şi fotografia, ciclismul şi alte activităţi de exterior. În grupul lui de prieteni este “the handyman” deoarece îi place să îi ajutw pe ceilalţi în problemele legate de tehnică şi tehnlologie.
  • Proiectul SET TO MIMIC al Sorinei Răşteanu, studentă a Universităţii de Vest din Timişoara, este un sistem inteligent care reproduce gusturile şi mirosurile alimentelor la nivel senzorial şi transmite această informaţie către un microchip amplasat la nivelul capului. Acesta permite consumatorului să simtă gustul mâncării de care îi este pofta deşi, de fapt, consumă alte alimente. Sorina are 22 de ani şi este studentă în primul an de masterat Design de Produs, la Facultatea de Arte şi Design din Timişoara, Universitatea de Vest. Este licenţiată în Design Interior şi este pasionată de tot ce ţine de design. De aceea îi place să se implice în proiecte de design şi decoraţiuni alături de colegii mei.
  • Proiectul AMO – Love people al lui George Preoteasa, din cadrul The Alternative School for Creative Thinking din Bucureşti, este un purificator inteligent al aerului, care îmbină funcţia sa de bază cu funcţii de divertisment şi educare a copiilor diagnosticaţi cu autism. De asemenea, AMO este benefic pentru astmatici sau persoanele cu alergii. George are 27 de ani, a terminat ASE Bucureşti – Facultatea de Marketing şi acum lucrează la agentia de publicitate The Mansion Advertising unde este Art Director. A luat premiul I la un concurs de design – National Poster Contest „Celebrate Voices, Celebrate Languages”, pentru două lucrări: „Learn, Communicate, Understand” şi „Salut”, organizat de ANPCDEFP, DG Education and Culture, Comisia Europeană şi Guvernul României.

 

În etapa a doua, concurenţii va trebui să dezvolte textele şi vizualurile prin care să îşi susţină conceptele înscrise în concurs, detaliindu-şi ideile. Astfel, îşi vor dovedi calităţile de designeri, aratând cum un concept spectaculos poate prinde contur în practică. Juriul va ţine cont în primul rând de felul în care această îmbinare a elementelor răspunde cel mai bine nevoilor consumatorilor. Descrierile conceptelor dezvoltate vor putea fi înregistrate de către participanţi direct pe platforma www.electroluxdesignlab.com în perioada 9 – 15 iunie.

Proiectele românești calificate pentru etapa a doua a competiției:

1. AMO

AMO este un purificator de aer cu o latură umană. Curăţă aerul dar este şi un gadget perfect pentru copii cu autism şi persoane care suferă de astm. Amo este un purificator de aer inteligent care are ca funcţie principală curăţarea aerului din casă, iar, pe lângă aceasta, este prevăzut şi cu alte funcţii deosebite, bazate pe distracţia în familie, educaţie pentru copii cu autism şi beneficii pentru persoane astmatice.

Amo

De exemplu, una dintre funcţii este posibilitatea de a fi folosit ca jucărie de către copiii care suferă de autism – scopul acestei funcţii este de a ajuta copiii cu autism moderat şi sever să-şi dezvolte abilitatea de a duce o viaţă independentă.

Fiecare joc poate fi descărcat dintr-o aplicaţie AMO specială şi foloseşte cuvinte-cheie precum „activitate specială” care întăresc conceptul de învăţare prin joc, ce poate fi transferat în situaţii din lumea reală. Toate acestea pot fi făcute cu ajutorul unor holograme şi funcţii speciale, oferite de AMO. De exemplu, există jocuri care ajută copiii cu autism să recunoască emoţiile, integrând animaţii 3D şi feţe ale unor persoane reale pentru a comunica emoţiile pe care personajul le simte. De asemenea, persoanele care au simptome de astm vor fi ajutate de AMO să respire mai bine- acelaşi lucru este valabil pentru cei cu alergii (rinosinuzită alergică) sau BPCO (emfizem sau bronşită cronică). Dacă locuiţi cu un fumător, este posibil ca AMO să vă fie de ajutor. Fumatul pasiv agravează simptomele de astm şi provoacă, de asemenea, congestie nazală copiilor. AMO elimină eficient fumul din cameră şi îndepărtează particulele mici de alergeni care sunt produse de elemente locale, precum acarienii care se găsesc în perne etc – toate acestea, folosind doar particule de apă.

Motivaţie pentru consumatori:

În concluzie, AMO este mai mult decât un purificator de aer: este un profesor, un prieten distractiv  şi un doctor pentru familie, aducându-i pe toţi împreună şi îmbunătăţind condiţiile de viaţă. Oamenii, care au din ce în ce mai puţin timp în zilele noastre, uită cât de important este să petreacă timp cu familiile lor şi să se gândească la sănătatea acestora. Asadar, haideţi să creăm o mică sferă care să le reamintească despre lucrurile importante din viaţă!

2. GARDEN POD

Green Pod este o seră modulară ecologică, ce transformă răsadurile în legume gata de servit într-un ciclu de viaţă de 24 de ore, prin transformarea deşeurilor alimentelor organice în îngrăşământ.

Garden Pod

GARDEN POD este o seră modulară ecologică, proiectată pentru a fi plasată pe exteriorul unei construcţii, utilizând resurse naturale de energie şi optimizând spaţiul interior. Modulele pot fi adăugate în funcţie de necesitate. Printr-o aplicaţie de mobil, puteţi vedea starea POD-ului, când vor fi gata legumele pentru a fi mâncate, cât de mult îngrăşământ este disponibil şi, de asemenea, puteţi controla poziţionarea individuală a fiecărui modul pentru un acces facil. În fiecare zi, tone de alimente sunt irosite, iar Garden Pod transformă gunoiul organic în îngrăşământ. Utilizatorul plasează deşeurile în containerul verde, iar acestea sunt transformate în îngrăşământ pentru legume. POD este autonom deoarece foloseşte lumina soarelui, umiditatea şi deşeurile pentru a creşte răsaduri bionice care se transformă în legume pe deplin dezvoltate în doar 24 de ore. Acele legume care nu sunt culese vor fi transformate în îngrăşământ hrănitor pentru alte serii de legume, printr-o simplă activare folosind aplicaţie pe mobil.

Motivaţie pentru consumatori:

Într-un oraş suprapopulat, cu spaţii verzi limitate şi substanţe chimice adăugate în alimente, Garden Pod vă oferă şansa de a creşte propriile legume, pentru un stil de viaţă mai sănătos şi mai organic. Din cauza termenului de valabilitate scurt al legumelor şi a cantităţii mari de alimente aruncate, risipa de alimente este o problemă globală, rezolvată de Garden Pod prin reciclare. Văzând legumele care cresc sub ochii dumneavoastră, experienţa culinară de a mânca o salată proaspătă chiar din propria grădină va fi îmbogăţită.

3. SET TO MIMIC

Advertisement

SET TO MIMIC reproduce gusturile și mirosurile la un nivel senzorial, prin intermediul semnalelor transmise de către farfurie și pahar spre microchipul amplasat pe cap, ceea ce face dintr-un regim strict, unul plăcut.

set to mimic

”SET TO MIMIC” include o farfurie, un pahar şi un microchip pentru cap. El este conceput să recreeze, la nivel senzorial, gusturi și mirosuri familiare, făcând astfel o dietă sănătoasă mult mai plăcută. Atât farfuria, cât și paharul au benzi care detectează material, ce permit sistemului computerului integrat să recunoască tipul conținutului și să îl afișeze pe touch screen. Consumatorul va aplica microchipul pe cap, va alege dintr-o listă de produse pe unul ale cărui caracteristici vrea să le imite și va începe să mănânce sau să bea alimentul/lichidul plasat inițial pe farfurie sau în pahar. Microchipul receptează informație printr-un sistem wireless de la farfurie şi pahar și interacționează cu neuronii, pentru a face creierul să-și amintească gusturile și mirosurile, sugerându-i că, de fapt, mănâncă altceva. Astfel, corpul va fi hrănit cu mâncăruri sănătoase, chiar dacă nu sunt atât de gustoase, iar mintea se va „hrăni” cu orice dorește consumatorul, mai puțin cu aditivii și zahărul în exces. Computerul poate, de asemenea, să memoreze noi gusturi și mirosuri pe care să le imite, prin setarea transmiterii informațiilor dinspre microchip către farfurie sau pahar.

Motivaţie pentru consumatori:

Un stil de viață haotic și agitat poate face mâncatul sănătos și menținerea în formă aproape imposibile. „SET TO MIMIC” este un produs ce se adresează oamenilor ce nu pot ține un regim, persoanelor supraponderale, celor care suferă de diabet sau chiar acelora care nu au timpul necesar să prepare o masă sofisticată, dar vor să se bucure de gustul și mirosul mâncărurilor și băuturilor delicioase. Prin „păcălirea” creierului, consumatorul va mânca mai sănătos, va putea să țină regim prin eliminarea aditivilor, zaharurilor, alcoolului și hrănirea corectă a corpului.

4. INSTANT CLEANING GLOVE

Este un produs necesar oricui și-a murdărit hainele, dar nu are timp să le curețe.

instant cleaning glove

Mănușa din neopren dezintegrează orice pată sau murdărie de pe țesături, folosind o combinație simplă de nanotehnologie, raze laser și apă. Mănușa este prevăzută cu setări prestabilite, precum modul automatic sau fast cleaning, care ajută la curățarea și reîmprospătarea rapidă a țesăturilor, articolelor de îmbrăcăminte, covoarelor, draperiilor etc. Aceste setări prestabilite sunt activate printr-un simplu gest al mâinii. Mănușa include, de asemenea, un mic ecran LCD care ajută utilizatorul să urmărească procesul de curățare și să verifice dacă articolul a fost complet curățat. După ce totul este gata, utilizatorul poate lua cu el oriunde mănușa, în cazul în care ar putea avea nevoie de ea. În urma perioadei de utilizare (de la una până la cinci luni), trebuie schimbați bureții de pe mănușă, care filtrează și combină materialele necesare curățării.

Motivație pentru consumatori:

Într-o dimineață, înainte de a pleca spre serviciu, vărsați cafea sau ulei pe cămașa dumneavoastră nouă. Pentru a economisi timp și a evita o situație jenantă, luați mănușa, activați modul automatic cu un simplu gest și periați zona pătată. În câteva secunde, pata va dispărea și haina va fi ca nouă.

Premiul întâi al concursului este un internship plătit, de şase luni, la un centru de design global Electrolux şi 5000 de euro. Vor fi acordate şi premiul al doilea, în valoare de 3.000 de euro şi premiul al treilea, în valoare de 2.000 de euro. Favoritul publicului, ales prin vot online, va fi premiat cu 1.000 de euro.

 

 

 

 

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
Seriale55 de minute ago

Vasile vrea să-l facă profesor pe Giani: ”Tu ești bun pe școala vieții! Cum de atâția ani n-ai murit de foame, mă? Îți spun sincer, e chiar o minune!”

AUDIENȚE TVo oră ago

AUDIENȚE TV Ei sunt primii concurenți care au ajuns în bucătăria MasterChef! Cel mai intens show de cooking a fost lider absolut de audiență!

Reality Show2 ore ago

Omid Ghannadi despre familia pe care o va cunoaște diseară, la Visuri la cheie: „Pentru mine, acestă întâlnire a fost dureroasă!”

ENTERTAINMENT18 ore ago

Guess Who – *exemplu, un nou videoclip

A-Z NEWS19 ore ago

RADOR Radio România a primit premiul Francofoniei pentru fact-checking

Monden21 de ore ago

Cât au strâns la nuntă Monica Bîrlădeanu și Valeriu Gheorghiță. Câțiva invitați au chefuit pe gratis, au mâncat și au băut, dar au lăsat plicurile goale

AUDIENȚE TVo zi ago

MasterChef România intră în etapa confruntărilor! Aseară, cel mai intens cooking show al momentului a fost lider absolut de audiență! – galerie foto&video

Cinemao zi ago

Megalopolis de Francis Ford Coppola, filmul epopee cu imagine semnată de românul Mihai Mălaimare Jr., va deschide ediția XV a Les Films de Cannes à Bucarest

Businesso zi ago

30 de HUB-uri educaționale pentru studenți finanțate de BRD în universități din toată România

Cinemao zi ago

Mircea Bravo, Costel și Maria Popovici joacă într-o comedie „mortală”! Vezi trailer-ul oficial Moartea în vacanță

Businesso zi ago

Partslife Romania marcheaza doi ani de activitate: impact semnificativ asupra mediului si educatiei

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending