Connect with us

Digital

Pentru a putea face față cererii, Samsung va suplimenta producția pentru Galaxy S6 Gold

Avatar

Published

on

Auriul este noul negru, conform ultimelor cifre de vânzări ale smartphone-urilor Samsung, unul din patru utilizatori (23%) alegând varianta Gold Platinum a dispozitivelor Galaxy S6 și S6 edge.

Stocurile de telefoane în varianta Gold Platinum sunt epuizate sau aproape de epuizare pe piețele din întreaga Europă, semn că preferințele europenilor în materie de culori s-au schimbat.

„Timp de mai mulți ani, negru și alb au fost culorile alese de europenii care doreau să își exprime stilul personal. Totuși, ultimele date de pe piață ne arată că utilizatorii au devenit mult mai deschiși în ceea ce privește preferințele lor de culoare. De când noile smartphone-uri Galaxy S6 și S6 edge au fost puse în vânzare, luna trecută, am observat o cerere pentru varianta Gold Platinum similară celei pentru nuanțele White Pearl și Black Sapphire. Am fost surprinși de reacția pieței, iar acest fapt înseamnă că trebuie să mărim producția modelelor Gold Platinum pentru a face față cererii,” a declarat Rory O’Neill, vicepreședinte a diviziei Mobile în Europa.

Psihologul Donna Dawson explică motivul pentru care auriul a revenit în preferințele utilizatorilor: „Auriul reprezintă bunăstare, abundență, idealuri, optimism și înțelepciune. După ani de recesiune și bugete restrânse, începem să observăm îmbunătățiri economice și îndrăznim să sperăm la un viitor mai bun. Suntem atrași de lucrurile materiale și de vremurile bune cărora le-am simțit lipsa mult timp, iar acum vedem luminița de la capătul tunelului și instinctiv tindem spre auriu.”

Ani aurii

Istoria ne arată că auriul a fost în tendințe pe parcursul mai multor perioade, însă din anii 1980, auriul nu a mai avut oportunitatea de a fi în centrul atenției utilizatorilor.

După mai bine de două decenii petrecute printre culori neutre, mai mulți indicatori arată că auriul reintră în topul preferințelor. Printre acești indicatori se numără prezența tot mai mare a bijuteriilor aurii ce pot fi oservate la marile târguri de modă și pe covorul roșu la evenimente internaționale, revenirea verighetelor de aur sau a machiajelor cu nuanțe aurii. În plus, unele vedete precum Madonna, Rihanna și Miley Cyrus au fost observate purtând accesorii dentare aurii, acestea fiind extrem de populare printre vedetele hip-hop din anii 1990.

Psihologia culorii

Cele mai noi smartphone-uri Samsung vin în cinci culori diferite, Emerald Green, Blue Topaz, White Pearl, Black Sapphire și Gold Platinum. Donna Dawson explică psihologia din spatele fiecărei alegeri de culoare.

Gold Platinum

„Utilizatorii care aleg varianta aurie tind spre prosperitate, succes financiar și satisfacție generală. De obicei, ei sunt iubitori de lux, se bucură de cele mai bune lucruri din viață și se răsfață ori de câte ori pot. Sunt deschiși, prietenoși și se bucură de compania celor din jur. De asemena, au tendința de a fi foarte intuitivi. Acceptarea provocărilor și depășirea lor sunt importante pentru ei, dar sunt generoși cu familia și prietenii atunci când au posibilitatea. Auriul este o nuanță caldă din spectrul de culori, este o nuanță mai caldă a galbenului, așadar adoptă de la această culoare idealismul și optimismul. Auriul strălucește și emană căldură similar luminii solare. Soarele este esențial pentru supraviețuire, iar aurul, metalul prețios, este esențial succesului financiar. Astfel, există ceva instinctiv în natura umană de a tinde spre aur. Dintre toate culorile, galbenul (și prin extensie auriul) atrage privirea mai mult ca oricare altă culoare, iar asta pentru că în lumina puternică de afară, galbenul are cea mai mare vizibilitate din tot spectrul de culori.”

Green Emerald

„De obicei, sunt buni cetățeni, cu un simț moral foarte dezvoltat și cu dorință pentru simplitate. Verdele reprezintă noi forme de viață și noi începuturi, inspiră speranță, vitalitate și energie în oameni. Acesta transmite prietenie și conexiune cu alții, deși este o culoare rece, precum albastrul. Verdele scade senzația de neliniște, de aceea, atunci când oamenii sunt stresați, își doresc adesea un sanctuar în natură. Această nuanță de verde (smarald) sporește atragerea generală către lucrurille verzi prin profunzime și luminozitate.”

Blue Topaz

„Oamenii care aleg nuanța Blue Topaz drept culoarea preferata sunt încrezători, pretențioși, sensibili, exigenți și intuitivi. Acești oameni au nevoie de iubire și de siguranță. Luminozitatea culorii va atrage oameni încrezători în forțele proprii.”

White Pearl

„Oamenii care aleg culoarea albă ca fiind preferata lor tind să fie extrovertiți. Pentru că albul conține toate celelalte culori, este cealaltă non-culoare, pe lângă negru. Poate reprezenta înțelepciune, onestitate și puritate, dar și un caracter deschis și încrezător. După galben, alb este culoarea văzută cu ochiul liber ca fiind a doua cea mai vastă culoare.”

Black Sapphire

Din punct de vedere tehnic, negrul nu este o culoare, dar reprezintă absența luminii. Pentru că negrul poate reprezenta și vidul, această culoare devine simbol pentru tot ce este ascuns, acoperit, nesigur sau necunoscut. Negrul reprezintă atât finalul lucrurilor, cât și începutul lor (se presupune că lumea ar fi apărut din haos, astfel încât toate culorile provin din negru). Acest lucru face negrul o culoare cu dublă semnificație. Atât istoric, cât și cultural, negrul a fost asociat cu agresivitate și a fost întotdeauna culoarea aleasă de cei singuratici, rebeli sau a celor care nu se integrau în societate. Negrul a fost asociat cu ordine religioase, profesii sobre, cum ar fi avocatii, savanții și negustorii, cu doliul, cu noaptea și supranaturalul, drama și romantismul, josnicia, excitarea sexuală și respingerea convențiilor. Astfel, persoana care alege negrul drept culoarea preferată se străduiește să fie recunoscută pentru individualismul ei, independența și capacitatea ei de a sta departe de mulțime, pentru discreție și pentru capacitatea de lider.”

Știați că…

  1. …în majoritatea smartphone-urilor se găsește aur veritabil utilizat pentru microcipuri?
  2. …dintr-o tonă de telefoane vechi (cântărite fără baterii) se pot extrage până la 300 de grame de aur?
  3. …aurul este comestibil.
  4. …cel mai mult aur de pe pământ provine de la un impact cu meteoriți în urmă cu 200 de  milioane de ani?
  5. …aurul din filmul „Italian Job” ar putea valora acum peste 40 de milioane de dolari?
  6. …aproximativ șapte procente din producția de aur din lume este folosită pentru a construi dispozitive electronice?
  7. …piața europeană a aurului reprezintă doar cca 8 procente din consumul mondial?

Despre Donna Dawson

Donna Dawson este psiholog specializat în personalitate și comportament (BA Hons, MSc, completing PhD), acreditat de Universitatea Brandeis (Massachusetts, Statele Unite ale Americii), UniversitateaManchester (Anglia) și Goldsmiths College, Universitatea din Londra. Ea acoperă o mare varietate de subiecte pentru a explica modul în care comportamentul și alegerile unei persoane se reflectă asupra personalității lor, inclusiv obiceiurile financiare, alegerile alimentare, preferința de culoare și alte opțiuni de stil de viață.

Samsung a primit titlul „Most Trusted Brand 2015” la categoria telefonie mobilă în cadrul studiului Trusted Brands realizat anual de publicația Reader’s Digest. Distincția a fost acordată în cadrul Galei Trusted Brands, organizată marţi, 5 mai. Samsung a fost desemnat cel mai de încredere brand de telefonie mobilă în şase din cele șapte țări europene în care studiul a fost efectuat.

Credit foto: Samsung Electronics Romania

CITESTE SI:

Comentarii

Industria de Publicitate

Cheil | Centrade este singura agenție din România finalistă la Ad Stars 2020

Avatar

Published

on

            Cheil | Centrade, hub-ul regional pentru rețeaua sud-coreeană Cheil, este singura agenție din România cu două lucrări finaliste la ediția din acest an a Ad Stars, unul dintre cele mai importante festivaluri internaționale de publicitate care creditează creativitatea și tehnologia de ultimă generație.

 

Localizat în Busan, Coreea de Sud, AD STARS a înregistrat în cadrul acestei ediții „speciale de pandemie”, peste 20.000 de înscrieri din 60 de țări. Doar 1.651 dintre ele au fost selectate pe lista scurtă de un juriu prestigios reunind profesioniști din întreaga lume.

 

Printre jurații Ad Stars din acest an se numără Valeria Madon, Chief Creative Officer VMLY&R Asia, Joachim Kortlepel, Executive Creative Director & Partner Jung von Matt, Germania, Levi Slavin, Chief Creative Office Colenso BBDO Noua Zeelandă, Sarah-Leigh Izzard, Regional ECD Ogilvy Hong Kong și Gabriela Lungu, Global Creative Director, Geometry UK.

 

Toate înscrierile selecționate aspiră acum la cele două trofee Grand Prix of the Year ce vor primi un premiu în valoare de 10.000 dolari, câștigătorii urmând a fi anunțați online pe 7 septembrie. Rețeaua Cheil a câștigat unul dintre aceste trofee în 2013.

 

Campaniile Cheil | Centrade sunt finaliste în categoria Public Service Advertising / Healthcare (categorie care a atras în acest an cel mai mare număr de înscrieri) – campania „See Beyond the ICU” pentru Hospice Casa Speranței și respectiv, în categoria Social & Influencer – campania „Wallpaper Inventors” pentru Samsung Galaxy S10.

 

„Ne bucură că munca echipei pentru Samsung este recunoscută, mai ales că în categoria Social & Influencer sunt doar 62 de lucrări finaliste din întreaga lume. Lucrăm pentru clientul nr. 1 în Biz Top Social Media Brands și acest lucru ne inspiră atitudinea #dowhatyoucant cu fiecare proiect la care lucrăm” remarcă Roxana Niță, Group Creative Director, Cheil|Centrade despre succesul campaniei Samsung al cărei studiu de caz poate fi vizionat aici:

„Misiunea noastră la Cheil este să folosim datele și creativitatea alături de partenerii noștri pentru a crea campanii care atrag atenția și generează conversație, inspirând oamenii să se implice. Recunoașterea industriei globale pentru aceste două campanii, dar și pentru alte proiecte similare din portofoliul nostru, ne onorează, dovedind încă odată că publicitatea trebuie să aibă un rol social” adaugă Mihai Gongu, Executive Creative Director, Cheil|Centrade.

 

Studiu de caz al proiectului Hospice Casa Speranței poate fi vizionat aici:

 

Despre Cheil | Centrade

Cheil | Centrade este una dintre cele mai mari companii de comunicare integrată din România şi servește drept hub regional pentru rețeaua coreeană Cheil în sud-estul Europei (10 pieţe), coordonând strategie de comunicare și creație pentru Samsung. Din portofoliul Cheil|Centrade mai fac parte ENGIE România, First Bank, NN Asigurări și Pensii, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Mondelez, KTI, Point Pickup, Asociația ANAIS, Hospice Casa Speranței și United Way.

 

Din 2018, Cheil Centrade București a lansat și divizia DIA, un centru unic de servicii de data intelligence care deservește mai multe piețe din Europa. Cheil Centrade este singura agenție românească premiată la cea mai recentă ediție London International Awards și de asemenea, singura care a avut un membru în juriul celei mai recente ediții Euro Effie Awards. Centrade este parte a holdingului internațional Centrade USA – cu operațiuni în Bucureşti, Houston și Zagreb, alături de Chainsaw Europe, Kubis Interactive și Epidemic Worldwide.

 

Despre AD STARS

AD STARS 2020 Awards include următoarele categorii: Film, Print, Outdoor, Radio & Audio, Design, Interactive, Mobile, Data Insights, Social & Influencer, PR, Brand Experience & Activation, Direct, Media, Integrated, Innovation, Diverse Insights, Place Brand și Creative eCommerce.

 

Comentarii

Continue Reading

Digital

Atelierele ILBAH lansează o nouă serie de cursuri din domeniul IT

Avatar

Published

on

            Atelierele ILBAH  organizează cursuri autorizate de formare profesională pentru adulți, oferind cursanților o experiență de învățare unică încă din anul 2012. Cu un portofoliu mereu în extindere, pentru a acoperi cele mai căutate domenii, echipa Atelierele ILBAH are un singur scop: să vină mereu în ajutorul celor ce își doresc să evolueze și să își descopere pasiunile. Acum, aceștia vin și în ajutorul celor pasionați de programare, lansând seria de cursuri IT – App & Web Development, dedicată celor ce vor să descoperă ce presupune această meserie.

 

Cursurile puse la dispoziție de Atelierele ILBAH se împart în 3 categorii: front-end developer, back-end developer și full-stack developer, ultima  categorie îmbinând celelalte două cursuri. În perioada fiecărui curs, studenții vor dobândi toate cunoștințele teoretice, însă și pe cele practice, necesare pentru ca mai apoi, să își găsească un job în domeniu. La final, aceștia vor obține și o diplomă acreditată de Autoritatea Națională pentru Calificări, recunoscută atât naţional, cât și internaţional. Durata fiecărui curs este de 4 luni, aşadar 8 luni pentru cei ce vor alege opţiunea full-stack.

Acest domeniu poate suna puțin mai complicat pentru cei neinițiați, însă cursurile organizate de Atelierele ILBAH sunt în așa fel structurate, încât să nu îi sperie pe începători, acestea fiind foarte clare. În cadrul acestor cursuri, un accent foarte mare se pune pe îmbinarea eficientă a informațiilor teoretice cu partea practică, pentru a crea un plan de învățare complex. Astfel, progresul de la un curs la altul este clar vizibil.

Gama de cursuri IT – App & Web Development este disponibilă fizic la sediile Atelierele ILBAH din Cluj și București, însă acesta poate fi urmat și în variantă online live, accesibilă oriunde în lume, în funcție de necesitățile și preferințele fiecărui cursant. Detalii complete despre aceste cursuri puteți găsi și pe site-ul Atelierele ILBAH, accesând link-ul:  https://www.ateliereleilbah.ro/cursuri-din-categoria-it-app-web-development/

 

Comentarii

Continue Reading

Industria online

Pepsi a dat startul verii retro-cool prin campania Pepsi Retro Studio

Avatar

Published

on

            DDB România, în parteneriat cu agențiile OMD și Kubis, semnează cea mai nouă campanie Pepsi: Pepsi Retro Studio, cu focus pe o parte a ADN-ului de brand: celebrarea culturii pop și încurajarea individualității.

 

De altfel, brandul Pepsi a fost promotorul multor momente cheie în istoria entertainment-ului de-a lungul generațiilor, iar legătura cu industria muzicală este una de necontestat, prin parteneriate legendare cu pop icons și sprijinul oferit artiștilor up-and-coming, au adus brandul în mijlocul comunităților de oameni care iubesc distracția.

Într-o perioadă în care petrecerile și adunările cu prietenii sunt imposibile, DDB România a avut oportunitatea să apese din nou play. Și rewind. Alături de partenerii săi, în această campanie au găsit soluția ideală pentru a aduce oamenii din nou împreună: au mutat party-ul online, unde chiar și prin distanţare fizică, energia live, în real-time, rămâne intactă. Așa a început Pepsi Summer 2020.

Sufletul campaniei este Pepsi Retro Studio, o platformă cool care găzduiește momentele fun de ieri și de azi, cu mult Pepsi rece și hituri clasice românești, reinterpretate exclusiv pentru Pepsi de cei mai tari artiști ai momentului.

Petrecerea de vară a început cu reinterpretarea lui Smiley a melodiei celor de la Timpuri Noi, Adeline, a continuat cu Feli și Amintirile celor de la 3 Sud-Est, iar al treilea artist invitat este Mira, cu remake-ul ei surprinzător al faimoasei Dragostea din tei.

Startul se dă la Virgin Radio, iar atmosfera este întreținută de Andrei Niculae, care nu se sfiește să ia artiștii care îi trec pragul la întrebări și să le ofere ascultătorilor access all areas la o petrecere cu noi piese vechi  pe canalul de YouTube şi pagina de Facebook Pepsi Romania. În plus, au fost realizate și videoclipuri cu artiștii care au participat.

„Premisa campaniei izvorăște din tradiția comunicării Pepsi în România, construită pe deja clasicul „și ieri, și azi”. Şi nu e vorba doar despre legendarul gust Pepsi, prezent în România încă din 1966, ci și despre gusturile muzicale, artistice, de fashion sau umor ale tuturor generațiilor. Cei tineri, la fel ca și părinții lor odată, dansează pe piese fâșnețe, râd la glume bune, poartă haine extravagante, se joacă cu prietenii – ce-i drept, ieri la masa din sufragerie, azi pe consolă”, a declarat Iuliana Dragomir, Senior Brand Manager Pepsi.

Deși rezultatul pare ușor de atins, insight-urile din spatele proiectului îl înregistrează drept provocare. Dar o provocare de nerefuzat, sub deviza play at work. „Filmări pe bloc, pe stradă, drifturi, să înveți în real-time pe cineva să meargă pe role, să apreciezi corect măsurile unei compoziţii muzicale, să faci analize de target și lifestyle ca să estimezi dacă va prinde sau nu un anume beat – au fost experienţe noi care ne-au împins să ieșim din zona de confort și să explorăm teritoriul showbiz-ului și cum funcţionează el. Asta ne motivează. Să ai acea capacitate de a gândi on the spot, ideile salvatoare, ideile acelea pe care le ții minte și pe seama cărora te amuzi cu colegii. Ce campanie merge blană de la început până la final ? Dacă nu întâmpini dificultăți pe parcurs, care mai e provocarea ?” povestește Ștefan Vasilachi, Creative Director DDB România.

„Când am primit propunerile cu piesele care urmau să fie reinterpretate, am fost la fel de surprinși cum veți fi și voi când veți auzi pentru prima oară piesele. Pe parcurs, însă, am descoperit și noi povestea pe care o are fiecare artist cu piesa pe care a ales-o. La noi în agenție, timp de săptămâni bune, lumea a fredonat Adeline, Amintirile și celelalte piese pe care le veți auzi cu toții în curând”, spune Răzvan Meiroșu, Media Director OMD România.

Descoperă și tu vibe-ul retro-cool de vară cu primele 3 episoade din Pepsi Retro Studio și nu rata videoclipurile artiştilor, pe care oricum probabil le-ai văzut deja în Trending. Stay tuned pe platformele Pepsi România, there is more to come and enjoy.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0