Connect with us

DIGITAL

Pentru a putea face față cererii, Samsung va suplimenta producția pentru Galaxy S6 Gold

Published

on

 

Auriul este noul negru, conform ultimelor cifre de vânzări ale smartphone-urilor Samsung, unul din patru utilizatori (23%) alegând varianta Gold Platinum a dispozitivelor Galaxy S6 și S6 edge.

Stocurile de telefoane în varianta Gold Platinum sunt epuizate sau aproape de epuizare pe piețele din întreaga Europă, semn că preferințele europenilor în materie de culori s-au schimbat.

„Timp de mai mulți ani, negru și alb au fost culorile alese de europenii care doreau să își exprime stilul personal. Totuși, ultimele date de pe piață ne arată că utilizatorii au devenit mult mai deschiși în ceea ce privește preferințele lor de culoare. De când noile smartphone-uri Galaxy S6 și S6 edge au fost puse în vânzare, luna trecută, am observat o cerere pentru varianta Gold Platinum similară celei pentru nuanțele White Pearl și Black Sapphire. Am fost surprinși de reacția pieței, iar acest fapt înseamnă că trebuie să mărim producția modelelor Gold Platinum pentru a face față cererii,” a declarat Rory O’Neill, vicepreședinte a diviziei Mobile în Europa.

Psihologul Donna Dawson explică motivul pentru care auriul a revenit în preferințele utilizatorilor: „Auriul reprezintă bunăstare, abundență, idealuri, optimism și înțelepciune. După ani de recesiune și bugete restrânse, începem să observăm îmbunătățiri economice și îndrăznim să sperăm la un viitor mai bun. Suntem atrași de lucrurile materiale și de vremurile bune cărora le-am simțit lipsa mult timp, iar acum vedem luminița de la capătul tunelului și instinctiv tindem spre auriu.”

Ani aurii

Istoria ne arată că auriul a fost în tendințe pe parcursul mai multor perioade, însă din anii 1980, auriul nu a mai avut oportunitatea de a fi în centrul atenției utilizatorilor.

După mai bine de două decenii petrecute printre culori neutre, mai mulți indicatori arată că auriul reintră în topul preferințelor. Printre acești indicatori se numără prezența tot mai mare a bijuteriilor aurii ce pot fi oservate la marile târguri de modă și pe covorul roșu la evenimente internaționale, revenirea verighetelor de aur sau a machiajelor cu nuanțe aurii. În plus, unele vedete precum Madonna, Rihanna și Miley Cyrus au fost observate purtând accesorii dentare aurii, acestea fiind extrem de populare printre vedetele hip-hop din anii 1990.

Psihologia culorii

Cele mai noi smartphone-uri Samsung vin în cinci culori diferite, Emerald Green, Blue Topaz, White Pearl, Black Sapphire și Gold Platinum. Donna Dawson explică psihologia din spatele fiecărei alegeri de culoare.

Gold Platinum

„Utilizatorii care aleg varianta aurie tind spre prosperitate, succes financiar și satisfacție generală. De obicei, ei sunt iubitori de lux, se bucură de cele mai bune lucruri din viață și se răsfață ori de câte ori pot. Sunt deschiși, prietenoși și se bucură de compania celor din jur. De asemena, au tendința de a fi foarte intuitivi. Acceptarea provocărilor și depășirea lor sunt importante pentru ei, dar sunt generoși cu familia și prietenii atunci când au posibilitatea. Auriul este o nuanță caldă din spectrul de culori, este o nuanță mai caldă a galbenului, așadar adoptă de la această culoare idealismul și optimismul. Auriul strălucește și emană căldură similar luminii solare. Soarele este esențial pentru supraviețuire, iar aurul, metalul prețios, este esențial succesului financiar. Astfel, există ceva instinctiv în natura umană de a tinde spre aur. Dintre toate culorile, galbenul (și prin extensie auriul) atrage privirea mai mult ca oricare altă culoare, iar asta pentru că în lumina puternică de afară, galbenul are cea mai mare vizibilitate din tot spectrul de culori.”

Green Emerald

„De obicei, sunt buni cetățeni, cu un simț moral foarte dezvoltat și cu dorință pentru simplitate. Verdele reprezintă noi forme de viață și noi începuturi, inspiră speranță, vitalitate și energie în oameni. Acesta transmite prietenie și conexiune cu alții, deși este o culoare rece, precum albastrul. Verdele scade senzația de neliniște, de aceea, atunci când oamenii sunt stresați, își doresc adesea un sanctuar în natură. Această nuanță de verde (smarald) sporește atragerea generală către lucrurille verzi prin profunzime și luminozitate.”

Blue Topaz

„Oamenii care aleg nuanța Blue Topaz drept culoarea preferata sunt încrezători, pretențioși, sensibili, exigenți și intuitivi. Acești oameni au nevoie de iubire și de siguranță. Luminozitatea culorii va atrage oameni încrezători în forțele proprii.”

White Pearl

„Oamenii care aleg culoarea albă ca fiind preferata lor tind să fie extrovertiți. Pentru că albul conține toate celelalte culori, este cealaltă non-culoare, pe lângă negru. Poate reprezenta înțelepciune, onestitate și puritate, dar și un caracter deschis și încrezător. După galben, alb este culoarea văzută cu ochiul liber ca fiind a doua cea mai vastă culoare.”

Black Sapphire

Din punct de vedere tehnic, negrul nu este o culoare, dar reprezintă absența luminii. Pentru că negrul poate reprezenta și vidul, această culoare devine simbol pentru tot ce este ascuns, acoperit, nesigur sau necunoscut. Negrul reprezintă atât finalul lucrurilor, cât și începutul lor (se presupune că lumea ar fi apărut din haos, astfel încât toate culorile provin din negru). Acest lucru face negrul o culoare cu dublă semnificație. Atât istoric, cât și cultural, negrul a fost asociat cu agresivitate și a fost întotdeauna culoarea aleasă de cei singuratici, rebeli sau a celor care nu se integrau în societate. Negrul a fost asociat cu ordine religioase, profesii sobre, cum ar fi avocatii, savanții și negustorii, cu doliul, cu noaptea și supranaturalul, drama și romantismul, josnicia, excitarea sexuală și respingerea convențiilor. Astfel, persoana care alege negrul drept culoarea preferată se străduiește să fie recunoscută pentru individualismul ei, independența și capacitatea ei de a sta departe de mulțime, pentru discreție și pentru capacitatea de lider.”

Știați că…

  1. …în majoritatea smartphone-urilor se găsește aur veritabil utilizat pentru microcipuri?
  2. …dintr-o tonă de telefoane vechi (cântărite fără baterii) se pot extrage până la 300 de grame de aur?
  3. …aurul este comestibil.
  4. …cel mai mult aur de pe pământ provine de la un impact cu meteoriți în urmă cu 200 de  milioane de ani?
  5. …aurul din filmul „Italian Job” ar putea valora acum peste 40 de milioane de dolari?
  6. …aproximativ șapte procente din producția de aur din lume este folosită pentru a construi dispozitive electronice?
  7. …piața europeană a aurului reprezintă doar cca 8 procente din consumul mondial?

Despre Donna Dawson

Donna Dawson este psiholog specializat în personalitate și comportament (BA Hons, MSc, completing PhD), acreditat de Universitatea Brandeis (Massachusetts, Statele Unite ale Americii), UniversitateaManchester (Anglia) și Goldsmiths College, Universitatea din Londra. Ea acoperă o mare varietate de subiecte pentru a explica modul în care comportamentul și alegerile unei persoane se reflectă asupra personalității lor, inclusiv obiceiurile financiare, alegerile alimentare, preferința de culoare și alte opțiuni de stil de viață.

Samsung a primit titlul „Most Trusted Brand 2015” la categoria telefonie mobilă în cadrul studiului Trusted Brands realizat anual de publicația Reader’s Digest. Distincția a fost acordată în cadrul Galei Trusted Brands, organizată marţi, 5 mai. Samsung a fost desemnat cel mai de încredere brand de telefonie mobilă în şase din cele șapte țări europene în care studiul a fost efectuat.

Credit foto: Samsung Electronics Romania

CITESTE SI:

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Industria de Publicitate

Marca Etică RAC, un pas important în autoreglementarea pieței de publicitate în România

Published

on

 

Consiliul Român pentru Publicitate lansează un nou proiect menit să ofere o garanție a onestității și transparenței în comunicarea comercială

Marca Etică RAC va intra în vigoare începând cu anul viitor și va putea fi accesată de orice brand care activează în România

În contextul aniversării a 20 de ani, organizația a făcut publice primele detalii cu privire la Marca Etică RAC, o viză care, odată folosită într-o comunicare comercială audiovizuală, atestă faptul că brandul realizează o comunicare etică din punctul de vedere al Codului de practică în comunicarea comercială RAC și respectă legislația CNA în vigoare.

De-a lungul celor 20 de ani, am fost foarte activi în peisajul comunicării comerciale și am reușit, prin autoreglementare, să încurajăm membrii RAC să comunice mai transparent, atât în beneficiul industriei de publicitate, cât și al consumatorilor. Anul acesta, facem un alt pas important în evoluția activității noastre. Au fost cazuri în care consumatorii au pus la îndoială veridicitatea unor campanii sau mesaje de promovare – uneori, în mod fondat. De aceea, ne-am propus ca, de acum înainte, să le arătăm că există un organism care veghează asupra onestității în publicitate. Totodată, aceasta va constitui un sprijin pentru brandurile care aleg să respecte normele autoreglementării, o cale de recunoaștere a meritelor unei comunicări etice și un instrument de creștere a încrederii publicului”, spune Laurențiu Gheorghiu, membru board RAC și inițiator al proiectului.

Cum funcționează Marca Etică RAC

Orice brand care activează în România va putea face, începând din 2020, o solicitare către RAC pentru a primi dreptul de a folosi Marca Etică. Solicitarea va fi analizată de Comitetul Etic, care va evalua întreaga comunicare a brandului din decursul ultimului an, atât în mediul online, cât și offline. Procesul durează aproximativ o lună, iar dacă se constată că nu au existat încălcări ale Codului  RAC, în anul anterior obținerii mărcii, brandul primește dreptul de a utiliza logo-ul Mărcii Etice. Utilizarea Mărcii Etice are valabilitate de un an. Marca Etică va fi retrasă imediat în cazul încălcării prevederilor Codului de practică în comunicarea comercială (Codul RAC), adoptat de Consiliul Român pentru Publicitate, măsura fiind însoțită de un anunț public.

Criteriile pe baza cărora este acordată Marca Etică vor fi publicate pe site-ul www.RAC.ro. Analiza pentru acordarea Mărcii Etice presupune și condiția ca brandul care solicită Marca să nu fi avut mai mult de două încălcări ale Codului sau ale legislației în domeniu, fiind monitorizate totodată modul și rapiditatea cu care a fost corectată comunicarea.

Marca Etică va intra în vigoare în 2020, iar înscrierile pentru branduri vor începe în primul trimestru al anului. RAC susține și lucrează alături de reprezentanți ai asociațiilor profesionale și experți în industria de publicitate, pentru ca mesajele campaniilor de promovare să ajungă la consumatori respectând o conduită publicitară onestă, transparentă și decentă, precum și bunele practici internaționale.

Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizație profesională, non-guvernamentală, non profit și independentă, fondată în 1999. Activitatea de bază a Consiliului este autoreglementarea în publicitate. În prezent, Consiliul Român pentru Publicitate oferă și serviciul de copy advice.

Activitatea Consiliului Român pentru Publicitate se bazează pe Codul de Practică în Publicitate, elaborat de membrii săi. Codul reprezintă un set de reguli etice de respectat de către toți cei implicați în domeniul publicității și în orice formă de comunicare comercială. Scopul documentului este să sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent și onest în România prin oferirea unui ghid de formă și conținut pentru o informare corectă, cinstită și decentă față de consumator și industrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Tehnologie

Noutăți Google în zona de securitate și protecție a datelor personale

Published

on

 

La începutul lunii octombrie, Google vine cu un update important al serviciilor de securitate și protecție a confidențialității. Ce aduce nou: Modul Icognito în Google Maps, Auto-delete pentru YouTube, un manager de parole îmbunătățit.

Icognito este una dintre cele mai populare măsuri de protejare a confidențialității online, încă de la lansarea Chrome în 2018. O astfel de funcție a fost introdusă în YouTube în prima parte a lui 2019, iar acum va fi disponibilă și pentru Google Maps.
Cum funcționează: când activezi modul Icognito în Maps, activitatea pe acel dispozitiv – precum locurile pe care le cauți – nu va fi salvată în contul de Google și nu va fi utilizată pentru personalizarea experienței pe Google Maps. Activarea modului Icognito se face din poza de profil și poate fi realizată oricând. Modul Icognito va fi introdus în săptămânile următoare pe dispozitivele cu Android, urmând apoi pentru iOS.

În luna mai a acestui an, Google anunța introducerea funcție de ștergere automată pentru Location History și activitatea pe internet și în aplicații. Aceasta includea lucrurile pe care le-ai căutat și paginile vizitate online, precum și comenzile vocale. Funcția auto-delete va fi de acum disponibilă și pentru istoricul YouTube. Funcția se poate seta pentru declanșare automată, la intervale de 3 sau 18 luni.

Mulți dintre noi avem multe conturi și este foarte dificil să ținem minte toate parolele acestora. Din acest motiv oamenii tind să mențină un obicei nesănătos și să folosească aceeași parolă pentru mai multe conturi. Un obicei periculos: dacă cineva fură parola odată, poate avea acces la mai multe servicii cu aceasta.

Pentru a rezolva aceasta situație, Google oferă de multă vreme un manager de parole, care salvează parolele diferitelor conturi asociate serviciilor online. Începând din această lună, managerul de parole vine cu o îmbunătățire majoră. Verificare parolei este un instrument nou, care îți verifică o parolă și îți spune dacă este puternică sau slabă, dacă este reutilizată sau dacă a fost expusă unei breșe de securitate care a afectat o terță parte.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Cum creezi o parolă puternică și sigură

Published

on

 

Siguranța pe internet este un subiect mai actual decât oricând. Probleme de securitate au avut în trecutul apropiat până și companii mari, globale, pe care le considerăm extrem de sigure pentru că reprezintă promotori ai tehnologiei de ultimă generație. În condițiile în care viața noastră personală și cea profesională sunt conectate la internet fie că vrem, fie că nu vrem, trebuie să ne preocupe extrem de mult gradul nostru de siguranță online.

 

Se spune că este mai simplu să acționezi cu prevenție decât să tratezi o problemă, iar acest lucru este valabil și pe internet. De fapt, dacă un cont al tău de email sau de pe o rețea de socializare este compromis, remedierea situație este foarte dificilă, chiar imposibilă, dacă nu folosești alte servicii de verificare și resetare a parolelor – alte conturi pe email sau număr de telefon mobil. În cazul conturilor de acces la websiteuri, servere, conturi de găzduire web, accesul în sine se poate reseta ușor, însă ceea ce trebuie să te ingrijoreze cel mai tare este faptul că date personale și profesionale pot ajunge la persoane cu intenții rele. Nici nu mai vorbim despre conturi de internet banking sau trading online, unde accesul unor persoane străine ți-ar putea cauza în mod direct pierderi de bani.

 

Tot mai multe servicii permit sau chiar te obligă să optezi pentru autentificare în mai mulți pași. Însă sistemul pe baze de parole este în continuare cel mai frecvent și este bine să creezi o parolă puternică și sigură. Cum se definește o astfel de parolă, ce înseamnă cu adevărat siguranța? O astfel de parolă este cea care are cel puțin 6 caractere, de preferat chiar de la 8 caractere în sus. În mod obligatoriu, trebuie să fie folosite atât litere mari și mici, cât și cifre și alte semne precum apostrog, punct, virgula, paranteze etc.

 

Dacă îți este greu să creezi o astfel de parolă, trebuie să știi că la o simplă căutare pe Google găsești website-uri ce îți pot genera astfel de parole la întâmplare. Utilizarea lor este gratuită în totalitate și poți chiar să alegi cum va fi construită parola, ce tipuri de elemente să includă, câte caractere să aibă. Parolele astfel oferite sunt generate random și trebuie salvate în siguranță (spre deosebire de un cod PIN, aceste parole sunt prea complicate să fie memorate). Ai grijă să salvezi parolele fără a avea în fișiere indicate toate datele de acces. De asemenea, nu ține toate parolele în același loc și evită să folosești aceeași parolă la mai multe conturi.

 

Ce parole trebuie evitate? În mod sigur trebuie să eviți parole banale precum “123456” sau “parola123” ori “password”. Nu folosi nici parole cu elemente dublate precum 1234 1234 sau cuvinte repetate. De asemenea, nu utiliza data de naștere, orașul în care locuiești sau în care te-ai născut, numele copiilor, pasiuni, vedete preferate sau alte date personale care pot fi accesate ușor sau intuite de cunoscuți ori pe baza unui comportament online predictibil. Evită cu totul cuvinte reale din dicționar și alege astfel de parole “complicate” unde literele, cifrele și simbolurile alternează fără un model logic.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: