Connect with us

Industria de Publicitate

Pentru relansarea ziarului Adevărul, Propaganda s-a transformat din agenție în redacție

Avatar

Published

on

Din 4 septembrie, ziarul Adevărul a revenit la formatul mare.  Odată cu „lifting-ul”, publicația a trecut și printr-un refresh de poziționare. Ziarul le propune cititorilor un “nou unghi de abordare” – susținut prin mai mult spațiu acordat opiniilor – și un format care acoperă o actualitate jurnalistică mai variată. De comunicarea repoziționării și de “luarea în proporții” s-a ocupat agenția Propaganda.

 

Campanie „Un nou unghi” definește schimbarea de format în raport cu valorile jurnalismului de calitate.

 

“Stau cu nasul în telefon vreo patru ore pe zi. La fel ca toată lumea, scrolez, clichez, n-am mai mirosit cerneala de ziar de ani de zile. Înainte să ne apucăm de lucru, am propus o cură de “print press” ca să înțelegem un pic contextul. N-a durat prea mult. Nu ai motive să-ți pară rău că stai lipit de telefon. O mare parte din presa scrisă arată că un print din imgur și site-uri de soft porn. Cu știri scrise ca niște postări de semidocți, cu vagi urme de jurnalism și mult junk local.

 

În situația asta, Adevărul s-a așezat de-a curmezișul. Își propune să fie o publicație scrisă de jurnaliști. Și, deși are o poziție excelentă în digital, în loc să “bifeze” o prezență în print, și-a mărit formatul. Nu e un brief cu care te întâlnești frecvent. Cred că noi l-am prins pe ultimul.

 

Dar statement-ul de brand nu stă în extensia de centimetri pătrați. Este un statement de aderare la un tip de jurnalism care la noi este practicat mai rar spre deloc. Este o asociere cu un fel mai angajat de a face presă. Cu alte cuvinte, Adevărul se mută dintr-o redacție într-un bastion al jurnalismului de calitate. Iar cine îl cumpără după redesign susține și o etică de a face jurnalism, nu plătește doar pentru opt pagini și-un supliment”, spune Cornel Gologan, directorul de creație de la Propaganda.

 

 

Lazăr, Gologan și Ivașcu la un “paper sharing”.

Din campanie fac parte trei execuții pentru TV, o serie de patru print-uri, un spot radio și o legaturică de ad-uri pentru social și online.

 

Alexandru Lazăr – art director-ul campaniei – a ilustrat ad-urile și a scris animațiile făcute cu DSG. Despre lucrul în sine pe Adevărul spune că “a semănat cu munca într-o redacție. Gologan a scris o pagină de titluri, eu am făcut ilustrație editorială. N-am avut mari debate-uri pe tema asta, ni s-a părut firesc să lucrăm așa, să avem niște ad-uri ca niște micro știri. Care punctează câteva dintre beneficiile formatului mărit. Să clamăm “jurnalismul de calitate” ar fi fost ușor patetic, indiferent sub ce concept l-am fi redat. Ambiția jurnaliștilor de la Adevărul se subînțelege. Layout-urile pentru Adevărul se vor făcute cap coadă “în stilou”. Mi s-a părut important să ieșim cu o campanie cu feel de ziar, care se decupează ușor când o vezi în digital. Pe video, de la mine au plecat cadrele, DSG le-a trecut “pe curat” și le-a animat.”

 

Din partea clientului, campania a fost gestionată de Steluța Zamfir – Marketing Manager, Monica Gaia – Brand Manager și Dan Marinescu – Redactor-șef. Echipa Propaganda responsabilă cu unghiul și formatul a fost formată din:

Cornel Gologan – Creative Director, Copywriter

Alexandru Lazăr – Senior Art Director

Alexandru Tofan – Art Director

Andrei Dragotă – Copywriter

Bogdan Ivașcu – Group Account Director

Irina Constantin – Account Executive

Corina Anghel – Strategic Planning Director

Marcela Moldovan – A/V Producer

 

Comentarii

comments

Digital

Minio Studio încheie anul cu 14 premii, fiind cea mai premiată agenție locală independentă

Avatar

Published

on

Minio Studio, agenție de comunicare strategică, a încheiat anul 2020 cu 14 premii la festivalurile de comunicare locale și regionale.

 

“Minio este o agenție versatilă, care derulează campanii integrate, complexe, cu un puternic filon strategic. Aceste distincții confirmă că livrăm exact ceea ce promitem. Nu este un singur premiu, un singur canal sau o singură campanie. Ne-am bucurat de recunoaștere pentru 6 dintre proiectele noastre, și încă tot atâtea au fost nominalizate”, a declarat Ioana Mucenic, CEO al agenției.

 

Iată rezultatele de anul acesta:

  • Agenția a obținut: 2 premii Effie Awards (un Bronz și un Silver), 5 premii Romanian PR Award (1 Gold și 4 Silver), 3 premii Webstock (3 Bronze), 3 premii Festival of Media – alături de Zenith Media (1 Gold, 1 Silver, 1 Bronz) și 1 premiu la Gala Premiilor Piața.
  • Minio Studio ocupă locul 10 în rankingul Effie Awards.
  • Agenția s-a clasat pe locul 3 la Romanian PR Award, după numărul de distincții primite.
  • Cel mai premiat proiect al agenției a fost cel realizat pentru Durex – Prezervativul Potrivit, campanie derulată în 2019, care a primit 7 distincții.

 

Palmaresul de anul acesta include:

Durex – Prezervativul Potrivit

Effie Awards – Silver – Medical services & healthcare products

Romanian PR Award

  • Brand PR – New products and services (Silver)
  • Digital PR (Silver)
  • Communication in medical sector (Gold)

Festival of Media (Contributing Agency alături de Zenith Media)

  • Best Engagement Strategy – Gold
  • Best Use of Talent – Silver
  • Best Local Execution of a Global Brand – Bronze

Tuc – TUCe pui pe TUC?

Effie Awards – Bronz – Snacks, Confectionary and Desserts

Sun Plaza – Lansare Sun Treasure

Romanian PR Award

  • Brand PR – New products and services (Silver)
  • Tech PR (Silver)

Webstock

  • Best Experiential Campaign (Bronz)

Durex – Untold 2019

Webstock

  • Best Experiential Campaign (Bronze)

Rowenta – Rowenta Forever Sharp

Webstock

  • Best Use of Video (Bronze)

Mondelēz  – Bucură-te de o vară gustoasă

Gala Premiilor Piața

  • Cea mai eficientă promoție din categoria dulciuri

 

2020 a fost un an foarte intens. Așa că ne-am bucurat să primim recunoașterea industriei pentru proiectele dezvoltate. Totodată, suntem recunoscători că avem lângă noi clienți cu viziune, care au încredere în expertiza și abilitățile noastre, o echipă stabilă și sudată, cât și parteneri pe care ne putem baza mereu. 2021 nu se anunță nici el ușor, dar vom intra în an cu optimism și energie, căci avem planuri mari”, a completat Ioana Mucenic, CEO @ Minio Studio.

 

DESPRE MINIO STUDIO

Minio Studio este o agenție decisă să dezvolte campanii de comunicare curajoase și autentice, prin abordarea sa specifică, de creativitate strategică. Pe lângă campaniile de comunicare integrate, agenția derulează și proiecte inovatoare de tehnologie. Minio Studio aduce la un loc 16 oameni, cu expertize diferite, conduși de Ioana Mucenic, un antreprenor nativ, cu 15 ani de experiență și cu pasiune pentru calitate și inovație. Printre clienții agenției se numără companii de top, precum Avon, Jacobs Douwe Egberts, Mondelēz, Novartis, Reckitt Benckiser, Rowenta, Sun Plaza, Tefal, Tymbark.

 

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria de Publicitate

Coca-Cola surprinde magia Crăciunului în cea mai recentă campanie de sărbători

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

Coca-Cola România lansează astăzi o nouă campanie construită în jurul unui spot de sezon, care dă viață gândului: „Crăciunul acesta, oferă ceva ce numai tu poți dărui”.

 

Regizat de Taika Waititi, laureat al premiului Oscar, și creat de agentia Wieden + Kennedy London, filmul dezvăluie magia Crăciunului, într-o poveste plină de speranță despre dragostea nemărginită a tatălui pentru fiica sa și călătoria acestuia pentru a face ca dorința ei de Crăciun să devină realitate.

 

Sinopsis

Filmul începe cu tatăl pregătindu-se de o lungă călătorie pentru serviciu. În timp ce el este pe cale să plece, fiica lui îi întinde scrisoarea scrisă cu grijă pentru Moș Crăciun, rugându-l să o pună la poștă în drumul său. Mai apoi îl vedem pe tată ocupat, la serviciu, realizând că a uitat să lase la poștă scrisoarea fiicei sale. Și astfel începe misiunea lui de a asigura personal livrarea scrisorii către Moș Crăciun. Navighează peste mări, urcă stânci abrupte, străbate jungla densă, traversează tundra aspră înainte de a ajunge la Polul Nord, dar va reuși el oare să o livreze cu succes în mâinile lui Moș Crăciun, pentru ca dorința fiicei sale să devină realitate ?

 

Filmul urmează campaniei recente „Mai deschiși ca niciodată” – prima campanie Coca-Cola de când pandemia Covid-19 a schimbat lumea. Campania a fost un manifest bazat pe promisiunea noilor posibilități descoperite ca o consecință a izolării în timpul pandemiei și un apel pentru a aprecia tot ceea ce avem în jurul nostru.

 

Miruna Smeureanu, Director de Marketing Coca-Cola România: „2020 a fost un an dificil pentru mulți dintre noi și tocmai de aceea simțim nevoia, acum poate mai mult ca oricând, să păstrăm magia sezonului sărbătorilor. Coca-Cola are o legătură simbolică și îndelungată cu Crăciunul, începând din anii 1920, reclamele noastre amintind mereu de puterea optimismului, căldura familiei și sentimentul de apartenență de care toți avem nevoie. Aceste mesaje reflectă de fapt adevărata magie a Crăciunului – dragostea noastră față de cei dragi, bucuria clipelor petrecute împreună, nevoia de a fi aproape de ei, dar și dorința de a-i ocroti. Anul acesta, poate, unii dintre noi vom experimenta această magie într-un mod diferit, de la distanță, dar cred că toți ne dorim ca acest lucru să nu schimbe cu nimic intensitatea trăirilor.”

 

Campania de Crăciun, care marchează totodată și 100 de ani de când Coca-Cola a creat prima sa comunicare publicitară de sărbători, recunoaște că adevărata magie a Crăciunului este aceea de a te reconecta cu tine însuți și cu cei apropiați, iar acesta este, de altfel, cel mai frumos cadou pe care fiecare dintre noi îl poate face. Moș Crăciun, la rândul său, va juca și anul acesta un rol esențial în asigurarea festivității de Sărbători.

 

Filmul „Scrisoarea” va fi disponibil în mai multe formate și va fi prezentat în 91 de țări din întreaga lume. 

În România, acesta va putea fi urmărit pe TV începând de astăzi, 13 noiembrie, în variante de 30 de secunde, 60 de secunde sau în forma integrală care va fi disponibilă și online. Totodată, pentru a păstra tradiția ultimilor ani, în campania TV va rula și clipul “Sărbătorile vin!”. Nici Caravana de Crăciun nu va lipsi din programul activităţilor locale, însă, anul acesta, camioanele Moșului vor ajunge în orașele din țară într-un mod mai spectaculos ca niciodată: în realitate augmentată. O realitate cu adevărat magică la care poate contribui fiecare, mai multe detalii urmând a fi disponibile pe site-ul www.coca-cola.ro.

De altfel, întregul program de activări incluse în campania locală de Crăciun va putea fi găsit pe site-ul www.coca-cola.ro.

 

 

 

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria de Publicitate

2Performant și IAB România lansează în premieră „Codul de bune practici în influencer marketing”

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

În contextul unei piețe de influenceri deja mature în România, cu o vechime de peste 10 ani, cu campanii creative și evenimente dedicate, 2Performant își continuă misiunea de a contribui la industria digitală românească și lansează împreună cu IAB România primul Cod de bune practici în influencer marketing. O premieră pentru România, lansarea este realizată cu susținerea IAB Spania și în colaborare cu Consiliul Român pentru Publicitate, Avocatoo și Social Smarts.

 

„Codul de bune practici în influencer marketing” are obiectivul de a îmbunătăți credibilitatea, transparența și eficiența sectorului, ajutând industria publicitară să înțeleagă provocările și noutățile atunci când se planifică o campanie cu influenceri. Totodată, acesta are și o componentă de educare și autoreglementare a pieței, dar și de unificare a noțiunilor, prin identificarea diferitelor tipuri de influenceri, a platformelor sociale, a agențiilor și fluxului de lucru, a formatelor publicitare, prețurilor și legalității privind comunicarea cu ajutorul creatorilor de conținut.

„La nivel global, marketingul prin influenceri este un trend major, cu o industrie estimată să atingă anul acesta 10 miliarde de dolari, iar România s-a aliniat și ea repede acestor mișcări. Astfel că după o existență de mai bine de 10 ani, piața de la noi avea nevoie de un astfel de cod de bune practici. Transparența este unul dintre principiile de bază după care se ghidează 2Performant, astfel că ne-am alăturat imediat acestui demers, alături de IAB România, pentru că ne place să deschidem drumuri și vrem să contribuim la creșterea sănătoasă a acestei industrii în țara noastră. Avem nevoie de astfel de inițiative, noi credem puternic în Influencer Marketing și vrem să sprijinim domeniul pe termen lung. Codul de bune practici în Influencer Marketing va deveni un tool extrem de util pentru companiile care vor să fie active în mediul digital cu ajutorul celor care dețin comunități online și creează conținut”, spune Costin Cocioabă, Influencer Marketing Manager 2Performant.

 

Conținutul este bazat pe expertiza membrilor Grupului de Lucru pe Influencer Marketing din cadrul IAB România și a unor experți din industria de marketing digital și se axează pe o structură inspirată din documentul similar lansat de IAB Spania în 2019, precum și pe alte materiale emise de Comisia Europeană sau de alte asociații internaționale din domeniul marketingului digital.

 

„Codul de bune practici în Influencer Marketing reprezintă o acțiune de industrie, ca răspuns al nevoii de responsabilizare, profesionalizare și pentru o mai bună înțelegere a specificului acestui canal de comunicare online. Lansarea acestui Cod de bune practici pentru Influencer Marketing este un moment important pentru industria de comunicare din România, în special în acest an dominat de digital. Mulțumim tuturor celor implicați în realizarea acestui document și ne dorim ca, prin adoptarea și susținerea lui din partea tuturor actorilor implicați, tot mai multe branduri să apeleze la acest canal în mod asumat, transparent, corect și eficient”, adaugă Ioana Anescu, Director Executiv IAB România.

 

La rândul său, Alexandru Negrea, trainer și specialist social media în cadrul Social Smarts, adaugă: „De peste șase ani Social Smarts se implică activ și construiește proiecte educaționale în context de marketing și comunicare în social media. Mă bucur că am contribuit și la crearea acestui ghid, rolul lui fiind acela de a simplifica procesele din această nouă tactică numită influencer marketing. Le mulțumesc inițiatorilor și celorlalți parteneri pentru invitație și ajutor.”

 

Codul de bune practici poate fi accesat aici: https://www.iab-romania.ro/influencer-marketing

 

Conform estimărilor actuale, piața de Influencer Marketing va ajunge în 2020 la aproape 10 miliarde de dolari la nivel global. Fenomenul influencerilor a luat amploare și în România, aceștia fiind aproape nelipsiți din campaniile brand-urilor mari. 2Performant, lider al pieței de marketing afiliat din România ale cărei acțiuni urmează să intre la tranzacționare pe piața AeRo a BVB anul acesta, a lansat în 2018 Divizia de Influencers, o extindere firească a experienței deținute de companie în digital și a filosofiei sale de democratizare a marketingului. Acest marketplace facilitează colaborarea brand-urilor și agențiilor cu instagrammeri, bloggeri, vloggeri, proprietari de pagini de Facebook, site-uri sau orice alt tip de creatori de conținut.

 

Platforma reduce cu 99% actele necesare pentru colaborările din industrie, accelerează procesul de contractare și plată, ușurează administrarea bugetelor și facilitează raportările. După setarea și derularea campaniilor de promovare, 2Performant distribuie bugetul către fiecare influencer, cu reținerea și plata taxelor aferente fiecărei forme de colaborare cu persoane fizice sau juridice. Astfel, prin Influencer Marketing și Affiliate Marketing platforma 2Performant reușește să elimine barierele de timp, de comunicare și know-how pentru companii, care pot avea acces instant la mii de specialiști în online, pregătiți să le promoveze business-ul.

 

Rezultatele înregistrate în platformă de la lansarea diviziei validează necesitatea platformelor de influencer marketing pentru a susţine dezvoltarea trendului la nivel local, piața fiind în creștere. Peste 650 de creatori de conținut sunt în prezent înscriși în platforma 2Performant, de la influenceri cu câteva mii de urmăritori, până la vedete cu audiențe de milioane. O treime dintre aplicările la campanii cu branduri se fac în primele 2 ore de la lansarea acesteia în platformă, iar în ultimele 6 luni peste 100 de creatori de conținut și-au arătat intenția de colaborare în fiecare campanie derulată prin intermediul 2Performant. Platforma este pentru mulți dintre creatorii de conținut marketplace-ul pe care 2Performant l-a imaginat și care a reuşit să spargă barierele de timp şi birocraţie care întârziau startul a noi colaborări relevante între influenceri şi branduri.

 

Astăzi la ora 11:30 a avut loc un Live dedicat lansării Codului de bune practici în influencer marketing, Live transmis pe pagina de Facebook 2Performant, IAB, profit.ro și Revista Biz și la care au participat Ioana Anescu (IAB România), Ana-Maria Udriște (Avocatoo), Alexandru Negrea (Social Smarts).

 

 

 

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria de Publicitate

Cheil | Centrade este singura agenție din România finalistă la Ad Stars 2020

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

            Cheil | Centrade, hub-ul regional pentru rețeaua sud-coreeană Cheil, este singura agenție din România cu două lucrări finaliste la ediția din acest an a Ad Stars, unul dintre cele mai importante festivaluri internaționale de publicitate care creditează creativitatea și tehnologia de ultimă generație.

 

Localizat în Busan, Coreea de Sud, AD STARS a înregistrat în cadrul acestei ediții „speciale de pandemie”, peste 20.000 de înscrieri din 60 de țări. Doar 1.651 dintre ele au fost selectate pe lista scurtă de un juriu prestigios reunind profesioniști din întreaga lume.

 

Printre jurații Ad Stars din acest an se numără Valeria Madon, Chief Creative Officer VMLY&R Asia, Joachim Kortlepel, Executive Creative Director & Partner Jung von Matt, Germania, Levi Slavin, Chief Creative Office Colenso BBDO Noua Zeelandă, Sarah-Leigh Izzard, Regional ECD Ogilvy Hong Kong și Gabriela Lungu, Global Creative Director, Geometry UK.

 

Toate înscrierile selecționate aspiră acum la cele două trofee Grand Prix of the Year ce vor primi un premiu în valoare de 10.000 dolari, câștigătorii urmând a fi anunțați online pe 7 septembrie. Rețeaua Cheil a câștigat unul dintre aceste trofee în 2013.

 

Campaniile Cheil | Centrade sunt finaliste în categoria Public Service Advertising / Healthcare (categorie care a atras în acest an cel mai mare număr de înscrieri) – campania „See Beyond the ICU” pentru Hospice Casa Speranței și respectiv, în categoria Social & Influencer – campania „Wallpaper Inventors” pentru Samsung Galaxy S10.

 

„Ne bucură că munca echipei pentru Samsung este recunoscută, mai ales că în categoria Social & Influencer sunt doar 62 de lucrări finaliste din întreaga lume. Lucrăm pentru clientul nr. 1 în Biz Top Social Media Brands și acest lucru ne inspiră atitudinea #dowhatyoucant cu fiecare proiect la care lucrăm” remarcă Roxana Niță, Group Creative Director, Cheil|Centrade despre succesul campaniei Samsung al cărei studiu de caz poate fi vizionat aici:

„Misiunea noastră la Cheil este să folosim datele și creativitatea alături de partenerii noștri pentru a crea campanii care atrag atenția și generează conversație, inspirând oamenii să se implice. Recunoașterea industriei globale pentru aceste două campanii, dar și pentru alte proiecte similare din portofoliul nostru, ne onorează, dovedind încă odată că publicitatea trebuie să aibă un rol social” adaugă Mihai Gongu, Executive Creative Director, Cheil|Centrade.

 

Studiu de caz al proiectului Hospice Casa Speranței poate fi vizionat aici:

 

Despre Cheil | Centrade

Cheil | Centrade este una dintre cele mai mari companii de comunicare integrată din România şi servește drept hub regional pentru rețeaua coreeană Cheil în sud-estul Europei (10 pieţe), coordonând strategie de comunicare și creație pentru Samsung. Din portofoliul Cheil|Centrade mai fac parte ENGIE România, First Bank, NN Asigurări și Pensii, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Mondelez, KTI, Point Pickup, Asociația ANAIS, Hospice Casa Speranței și United Way.

 

Din 2018, Cheil Centrade București a lansat și divizia DIA, un centru unic de servicii de data intelligence care deservește mai multe piețe din Europa. Cheil Centrade este singura agenție românească premiată la cea mai recentă ediție London International Awards și de asemenea, singura care a avut un membru în juriul celei mai recente ediții Euro Effie Awards. Centrade este parte a holdingului internațional Centrade USA – cu operațiuni în Bucureşti, Houston și Zagreb, alături de Chainsaw Europe, Kubis Interactive și Epidemic Worldwide.

 

Despre AD STARS

AD STARS 2020 Awards include următoarele categorii: Film, Print, Outdoor, Radio & Audio, Design, Interactive, Mobile, Data Insights, Social & Influencer, PR, Brand Experience & Activation, Direct, Media, Integrated, Innovation, Diverse Insights, Place Brand și Creative eCommerce.

 

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria de Publicitate

Roxana Niţă, singurul creativ din Europa de Est care participă la programul Cannes Lions See It Be It, 2020 – 2021

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

            Roxana Niţă (Group Creative Director la Cheil Centrade România) este una dintre cele 15 femei selectate în programul Cannes Lions See It Be It (SIBI) din 2020-2021. Roxana a fost aleasă din peste 800 de candidate la nivel global. În plus, tânăra creativă este una dintre cele două participante ale Uniunii Europene din acest program. Inițiativa urmăreşte combaterea reprezentării inegale dintre femei și bărbați în industria publicității, fiind menită să ajute la promovarea viitoarelor talente creative feminine.

 

SIBI este un program dedicat femeilor din întreaga lume, selectând candidate care au potențial să devină lideri creativi în companiile lor. Iniţial, programul a fost dedicat femeilor din cadrul agențiilor de creație, dar în ultimii ani s-a extins și la rolurile de creaţie din alte domenii. Participantele urmează să devină la rândul lor, mentori pentru alte femei, construind în timp o rețea globală de suport educaţional la nivelul întregii industrii, cu impact asupra carierei femeilor. (https://www.canneslions.com/learn/seeitbeit)

Roxana a primit recunoaștere pentru numeroasele campanii premiate din cariera sa, dar mai ales pentru cele din sfera cauzelor sociale. Campania „Unquiet Voices” pentru Asociaţia ANAIS, este una dintre ele. Un proiect multiplu premiat şi selectat la Festivalul de Film de la Cannes, care expune ororile violenței domestice prin implicarea mai multor victime care îşi spun poveștile. Vocile lor sunt suprapuse peste imagini cu scene de abuz preluate din filme mute vechi de zeci de ani.

Aflat la a 7-a ediție, See It Be It este un program de învățare ce include sesiuni exclusive de mentorat, întâlniri cu cele mai influente persoane din business, într-o comunitate internațională de femei care aspiră la poziții de lider în domeniul creației. Experiența VIP include acces gratuit la festival, cazare și transport, o serie de oportunități post-eveniment, precum și șansa de consolidare a profilului profesional și sprijin pentru a deveni ambasador See It Be It.

http://www.roxananita.com/

 

            „Este incredibil să fiu inclusă în inițiativa See It Be It, mai ales când mă uit la profilele celor cu care voi împărtăși această experiență în următorii doi ani”, spune Roxana. „Este o oportunitate fantastică și o onoare pentru mine să fiu îndrumată de unele dintre cele mai talentate femei din industrie. Îmi doresc să aplic cât mai repede tot ceea ce învăț la SIBI în activitatea de zi cu zi și să am șansa să îi pot îndruma și pe alții, la rândul meu”, a mai adăugat ea.

            Mihai Gongu, ECD în cadrul Cheil, precizează că „Roxana nu este doar unul dintre cei mai talentați creativi pe care îi oferă regiunea, ci și un mentor neobosit. Cred că viitorii oameni de creaţie din România pe care îi va susţine în calitate de absolventă SIBI, vor beneficia enorm de pe urma acestei experienţe unice”.

 

Roxana a absolvit Art Directors Club România și după ce a câștigat competiția locală Cannes Young Lions în 2012, a fost selectată în 2015 pentru a reprezenta România la programul ADC Europe Creative Express, absolvind și Eurobest Young Digital Academy. Şi-a continuat activitatea de creație publicitară în ultimii nouă ani și este câştigătoarea a zeci de premii locale și internaționale precum Cannes Lions, LIA Awards, Golden Drum sau One Show.

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria de Publicitate

Branduri cu dragoste sau despre conceptul de Lovemark

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

            În anul 2004, un nou concept îşi făcea apariţia în domeniul marketingului, Lovemark, la iniţiativa lui Kevin Roberts, directorul executiv al agenţiei de publicitate Saatchi & Saatchi. O idee pe cât de simpatică la prima vedere, pe atât de îndrăzneaţă, pentru că urmăreşte să înlocuiască brandurile sau cel puţin să le ducă la un alt nivel. All you need is love ! Iubirea se anunţă a fi soluţia salvatoare a brandurilor.

 

Pentru a deveni un lovemark, produsul are nevoie de trei ingrediente cheie: mister redat prin poveşti impresionante, timpuri primordiale, mituri şi multă inspiraţie, crearea unei experienţe complete prin reunirea celor cinci simţuri şi o relaţie strânsă cu consumatorul redată de angajament şi empatie. Paralel cu acest prim set de idei este şi axa dragoste – respect. Sistemul urmăreşte să măsoare cât mai eficient nivelul de emoţie şi cel al angajamentului. Un lovemark adevărat iubeşte, dar şi respectă clienţii.

Esenţa conceptului de lovemark are la bază o idee destul de simplă, dar bine pusă în valoare: omul este considerat o fiinţă raţională, dar în realitate este mai degrabă influenţat de emoţii. Neurologul Donald Calne zice că „diferenţa esenţială dintre emoţie şi raţiune este că prima duce la acţiuni, în timp ce ultima determină concluziile.” Brandurile sunt într-o continuă schimbare, la fel este şi consumatorul, care nu mai doreşte doar să asculte, ci şi să participe. Cumpărătorului modern îi place să-şi aleagă propriile „setări” şi apelează tot mai mult la personalizare.

Clientul actual are un simţ critic din ce în ce mai dezvoltat şi pare să devină imun la valul de mesaje care-l invadează zilnic. Dar acest apel la emoţie ne determină să alegem, să reţinem şi să folosim în timp anumite mărci. Lovemarks reprezintă următorul nivel pentru branduri, sunt speciale, tocmai de aceea sunt atât de îndrăgite. Un lovemark reuşeşte să împingă loialitatea unui utilizator dincolo de raţiune, într-o legătură specială.

Mai mulţi cercetători au realizat studii despre  factorii care determină loialitatea faţă de un produs şi au propus diferite modalităţi de măsurare a fenomenului de brand loyalty. Lupta dintre mărci nu mai este una de „raft”, ci s-a mutat în mintea, dar mai ales, în inima consumatorilor. Specialiştii cred că există mai multe tipuri de cumpărători: cei care cumpără de fiecare dată acelaşi brand, clienţi care urmăresc două sau trei branduri din aceeaşi categorie, o parte care achiziţionează un singur brand, pentru un timp şi în final, persoanele care sunt mereu în căutarea noutăţilor. Un lovemark adevărat se încadrează în prima categorie, adică reuşeşte să capteze cumpărătorul atât de mult încât să revină mereu.

Pe site-ul dedicat noului concept, susţinut de agenţia Saatchi & Saatchi, există o rubrică dedicată poveştilor celor mai îndrăgite lovemarks. De pildă, Coca-Cola nu este doar unul dintre cele mai populare şi bine vândute branduri la nivel global, dar şi un lovemark emblematic. De asemenea, această categorie specială de produse înveseleşte şi lumea copiilor. Într-o eră a jucăriilor hi-tech sau a păpuşilor fotomodel, compania japoneză Sanrio aduce în atenţia celor mici o pisicuţă drăgălaşă, Hello Kitty. Interesant este că personajul nu are gură deoarece, conform creatorilor, aceasta vorbeşte într-un limbaj universal, cel al inimii. Un alt lovemark îndrăgit de toate vârstele este şi Kinder Surprise care îmbină dulcele preferat al copilăriei, ciocolata, cu bucuria descoperirii unei noi surprize de fiecare dată.

Fiecare dintre noi are câte un lovemark. Unii nu îşi imaginează nici măcar o zi fără smartphone, alţii fără cafeaua preferată sau fără produsele potrivite de îngrijire. Un alt exemplu interesant este crema Nivea. Numele produsului provine din limba latină şi se traduce prin „alb(ă) ca zăpada”. Utilizarea din generaţie în generaţie este o poveste comună multor consumatori Nivea şi a fost ideea de bază pentru campania ce marca 100 de ani de existenţă pe piaţă.

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria de Publicitate

Şi brandurile au sentimente ! Despre emoţia în publicitate, marketing emoţional şi storytelling

Bianca Bujor - Editor Coordonator

Published

on

            Procesul de branding a devenit deja o practică răspândită, atunci când un produs vrea să-şi facă loc pe piaţă. Competiţia acerbă şi evoluţia mijloacelor de comunicare au determinat schimbări ale tacticilor de promovare. Brandurile au înţeles că de multe ori calea către cumpărător nu trece întotdeauna prin raţiune, ci prin inimă, sentimente şi emoţii. Aşa au apărut ramuri precum marketingul emoţional sau conceptul de storytelling, adică integrarea poveştilor.

 

Specialiştii care studiază ramura psihologiei reclamei clasifică emoţiile în pozitive şi desigur, emoţii negative. În funcţie de context, o companie poate apela fie la prima categorie, fie la cea din urmă, pentru a-şi promova produsul. De menţionat este că un brand autentic oferă mai mult decât emoţii asociate momentului, ci adevărate sentimente faţă de acel produs care ne determină să-l achiziţionăm cu orice ocazie.

Un brand transmite informaţii şi bineînţeles emoţii, în mai multe moduri. De la reclamă, până la culoarea reprezentativă, totul face parte din procesul de branding. Succesul unui brand nu este determinat de culoarea pe care o are logo-ul, dar cu siguranţă este un detaliu care contribuie la conturarea imaginii în timp a mărcii. Adunate împreună, toate aceste detalii întăresc identitatea produsului. În continuare, avem un scurt ghid al culorilor şi al semnificaţiilor acestora, folosite în marketing:

  • Verdele duce cu gândul la natură, prospeţime, educaţie şi este preferat de cei din turism, resurse umane sau sănătate. (Animal Planet, Android, Starbucks, etc.)
  • Albastru, ales şi de Faceboook, inspiră credibilitate şi profesionalism.
  • Roşul este o culoare îndrăzneaţă, care transmite putere şi pasiune. Multe branduri de succes au optat pentru această nuanţă, iar câteva dintre acestea sunt Coca-Cola, Lego, Canon, Lay’s, Avis sau KFC.
  • Culoarea orange transmite o stare de bine, veselie şi prietenie. Avem aici Fanta, Mozilla Firefox, Amazon sau Nickelodeon.
  • Creativitatea şi inteligenţa sunt deseori asociate cu nuanţele de violet. Yahoo! sau Telekom fiind doar două exemple.
  • Non-culorile au şi ele farmecul lor, pot fi stabile, puternice, dar şi pure. Vezi Apple, Puma, Nike, Honda, Cartoon Network şi lista poate continua.
  • Există şi cazuri în care este preferată combinaţia mai multor culori. Diversitatea este pe placul celor de la Google, Windows, NBC sau eBay.

Vă mai amintiţi de Cosmote ? Actualul Telekom a lansat înainte de procesul de rebranding, una dintre cele mai emoţionante reclame. Spot-ul surprinde importanţa comunicării, în special a celei care uneşte generaţiile. Copilul devenit acum adult, îşi pierde răbdarea în faţa întrebărilor repetate ale tatălui bătrân şi bolnav, despre un fluture. Dar rememorarea unui episod similar din copilărie, atrage după sine regretul şi împăcarea. Filmuleţul lasă impresia urmăririi unui scurt metraj, unde beneficiarul ne este dezvăluit abia la final. Cosmote nu încearcă aici să vândă ceva în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă să crească gradul de awareness al clienţilor.

 

Practici înrudite: marketing şi branding emoţional

Apelul la emoţie nu este o idee tocmai nouă pentru publicitari, dar oferă cu siguranţă un avantaj competitiv în piaţă. Pentru mulţi practicieni, loialitatea consumatorilor înseamnă profit. Un branding bine realizat reuşeşte să treacă de la consumatori la oameni, de la produs la experienţă, de la onestitate la încredere, de la comunicare la dialog, de la identitate la personalitate şi tot aşa. Emoţia este cea care leagă consumatorul de un anumit produs.

Emoţiile puternice ne iau prin surprindere, dar ce este frumos se termină repede. Tocmai de aceea, emoţia trebuie dozată şi împărţită în mai multe stadii: trezirea interesului pentru produs, decizia de cumpărare, repetarea acţiunii, loializarea cumpărătorului, promovarea şi susţinerea produsului de către client însuşi. Există inclusiv clasamente ale diferitelor stări, unde primele locuri sunt ocupate de amuzament, interes, surprindere, fericire şi încântare. Reţelele de socializare au ştiut foarte bine cum să exploateze bucuria de a împărţi tot felul de experienţe cu ceilalţi oameni.

Samsung este un alt brand îndrăgit de milioane de utilizatori din întreaga lume. Chiar dacă acum sunt la modă versiunile cele mai recente, campania desfăşurată odată cu lansarea modelului Galaxy S3, a transformat un device, un obiect, într-o „persoană”. Această bucăţică de tehnologie te înţelege, împarte ceea ce este în inima ta, păstrează momente importante şi este creat special pentru oameni.

Cum sporeşte emoţia prin storytelling

Astăzi, a crea o reclamă poate fi considerată o adevărată artă. În locul unui îndemn clasic spre cumpărare, privitorul este purtat într-o altă lume, prin intermediul poveştilor. Conceptul are la bază o idee interesantă: „Spunerea poveştilor este o parte integrantă a ceea ce ne diferenţiază pe noi ca şi fiinţe umane.” Poveştile nu trebuie să fie reale pentru a ne impresiona, dar cu siguranţă se cere un scenariu bun şi personaje originale surprinse ca atare în timp, spaţiu şi acţiune. Dar această tehnică nu le rezolvă pe toate. Poveştile nu pot îndeplini toate obiectivele companiei. Ele trebuie să se îndepărteze pe cât se poate de clişee, iar fără o execuţie profesionistă, o idee bună se poate pierde. Însă tuturor ne plac poveştile, fie că suntem mici sau adulţi şi de multe ori povestea este cea care ne determină să alegem un anumit brand.

 

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria de Publicitate

Strategii de promovare potrivite de Sarbatori

Redactia Radar de Media

Published

on

Perioada Sarbatorilor de iarna nu e potrivita doar pentru pregatirea de concediu si relaxare, ci si pentru cresterea afacerii. Acum, ai mari sanse de a-ti creste vanzarile, mai ales daca serviciile sau produsele pe care le vinzi se adreseaza companiilor, ci publicului larg.

Decembrie e perioada in care noi toti suntem in cautare de cadouri si suntem dispusi sa cheltuim sume mai mari pentru a le face surprize placute persoanelor dragi noua. Daca si tu vrei sa profiti de aceasta perioada, iata cateva sfaturi si strategii.

Opteaza pentru un mix de elemente de promovare

Vrei sa fii pelista lui Mos Craciun? Atunci promoveaza-te intens inainte de Sarbatori. Asigura-te ca optezi pentru un mix de elemente de promovare, pentru a atinge un numar cat mai mare de persoane cu obiceiuri diferite. Iar daca promovarea iti aduce beneficii suplimentare, cum ar fi vizibilitate si link-uri pentru SEO, poti spune ca strategia ta va atinge mai mult de un obiectiv.

Te-ai decis sa te promovezi in luna decembrie? Vezi daca ti se potriveste si tie oferta de Sarbatori.

Mergi pe emotii pozitive

Oamenii asociaza sarbatorile cu momentele placute si fericite petrecute cu familia, iar acest lucru poate fi de un real ajutor pentru campania ta de marketing. Utilizeaza culorile si simbolurile de sarbatoare pentru a-ti prezenta produsul in cea mai favorabila lumina si a trezi emotiile pozitive ale cumparatorilor. Acum este mai usor ca oricand sa faci marketing!

Consumatorii folosesc retelele de socializare pentru a se inspira in perioada sarbatorilor. Fii si tu acolo!

In perioada sarbatorilor utilizatorii incep sa foloseasca social media si pentru a cauta cele mai bune idei si oferte de cumparaturi. Statisticile arata ca 15% dintre cumparatori apeleaza in timpul sarbatorilor la Facebook pentru inspiratie, motiv pentru care campania ta de marketing de pe social media va fi mai bine vazuta decat in restul anului. Deci nu uita de promovarea pe Facebook cand vine vorba de campaniile tale de Sarbatori.

De sarbatori iti poti creste numarul clientilor

In perioada sarbatorilor ai sanse mari sa fii cautat de clientii mai vechi, dar si de noi clienti. Statisticile arata ca acum traficul de consum creste cu 150%, ceea ce inseamna un numar mare de potentiali clienti. Insa, daca nu iti faci un marketing special de sarbatori, poti scapa ocazia.

Ai sansa de a face lucruri benefice pentru comunitate.

Sarbatorile sunt momentul in care cu totii devenim mai buni, ele fiind oportunitatea excelenta de a face un bine pentru comunitate. Asociaza-te intr-un parteneriat pentru o cauza nobila alaturi de alte organizatii si firme. Daca o faci bine si in spiritul sarbatorilor, nu numai ca te vei simti mai bine, dar vei avea sansa sa iti cresti vanzarile si sa iti construiesti o imagine pozitiva, oamenii asociind afacerea ta cu generozitatea si daruirea.

Citește și „Atelierele ILBAH anunță parteneriatul cu GEMINI CAD Systems”.

Foto: Pixabay

Comentarii

comments

Continue Reading

Digital

Despre optimizarea seo inainte de lansarea unui site

Avatar

Published

on

Pentru ca in ziua de azi exista un numar extrem de mare de site-uri, sa te faci remarcat este destul de greu, daca nu colaborezi un un specialist. Competita creste din ce in ce mai mult, si atunci este absolut necesar ca optimizarea seo sa fie continuu imbunatatita.

Prin urmare, trebuie sa ai la indemana o metoda de a face optimizare inainte de a lansa un site, pentru a putea fi inaintea celor care sunt in proces de construire a brand-ului.

Iata cateva lucruri interesante si utile despre optimizarea seo inainte de lansarea efectiva a unui site.

 

Optimizeaza elementele de baza

Daca nu vrei sa apelezi la o agentie seo adult, atunci poti face chiar tu acest lucru. Construirea unei pagini ”in curand” este esentiala inainte de a construi efectiv site-ul. De ce este acest lucru important? Ei bine, ceea ce trebuie sa stii este ca motoarele de cautare ofera in general  mai multa autoritate site-urilor vechi, si prin urmare, este nevoie de mai mult timp pentru a obtine un loc fruntas in Google.

Prin crearea unei pagini ”in curand” vei avea posibilitatea sa te lansezi mai repede decat in mod normal. Robotii nu au absolut nici o treaba cu acest gen de mesaj de pe un site, acestia fiind mai mult interesati de continut, de cuvintele cheie, si mai ales de experienta utilizatorului. Noua pagina reprezinta fara indoiala o sursa excelenta de leaduri. Ceea ce trebuie tu sa faci este sa folosesti un apel puternic la actiune, apel care sa aiba puterea de a-i convinge pe cei care iti viziteaza site-ul sa completeze un formular. In schimb, le poti oferi un video sau un ghid PDF.

Daca toti acesti pasi ti se par complicati si nici nu ai experienta necesara pentru a face acest lucru, atunci cauta in zona ta o agentie seo adult. Retine ca aceasta pagina va ajuta nu doar la optimizarea seo, ci si la construirea unui brand puternic. Profesionistii care lucreaza intr-o agentie seo adult vor stii cum sa utilizeze imaginile, culorile, si mai ales sloganul si limbajul pentru a le comunica vizitatorilor punctele de baza ale comunicarii ulterioare.

 

Construieste profilurile de social media

In ceea ce priveste optimizarea seo, trebuie stiut ca este foarte important a iti creezi comunitati pe retelele de socializare inainte de lansarea propriu zisa a site-ului. Este esential sa te asiguri ca ai deja un public fidel, care s-a familiarizat oarecum cu brand-ul tau. Prin impartasirea unui continut de calitate foarte buna vei reusi sa cresti semnificativ increderea internautilor in business-ul tau, ceea ce inseamna ca iti vei construi o reputatie cu autoritate.

Creeaza profiluri complete pe retelele de socializare cele mai populare precum Facebook, Twitter, sau LinkedIn, dar si pe alte platforme care se adreseaza publicului tau tinta. Dupa ce ai facut acest lucru trebuie sa conectezi fiecare profil in parte cu pagina ”In curand”, si sa te asiguri ca potentialii tai clienti pot obtine informatiile necesare legate de lansare, apasand un singur buton.

 

Creeaza continut de calitate                                                                                                                        Orice strategie de optimizare are nevoie de continut de calitate. De ce? Ei bine, pentru ca acest continut va aduce trafic organic catre site-ul tau, chiar daca esti la inceput. Pentru ca acest continut trebuie urcat periodic, este necesar sa te pregatesti dinainte cu mai multe articole, pentru a avea cat mai multi vizitatori.

In unele cazuri, este o idee excelenta ca inainte de lansare sa incepi un blog. Facand acest lucru, vei avea posibilitatea sa faci anunturi pre-lansare si sa adaugi in permanenta continut nou si interesant. Mai mult decat atat, trebuie sa te asiguri ca acest continut are potential sa atraga link-uri.

Comentarii

comments

Continue Reading

Industria de Publicitate

Marca Etică RAC, un pas important în autoreglementarea pieței de publicitate în România

Avatar

Published

on

Consiliul Român pentru Publicitate lansează un nou proiect menit să ofere o garanție a onestității și transparenței în comunicarea comercială

Marca Etică RAC va intra în vigoare începând cu anul viitor și va putea fi accesată de orice brand care activează în România

În contextul aniversării a 20 de ani, organizația a făcut publice primele detalii cu privire la Marca Etică RAC, o viză care, odată folosită într-o comunicare comercială audiovizuală, atestă faptul că brandul realizează o comunicare etică din punctul de vedere al Codului de practică în comunicarea comercială RAC și respectă legislația CNA în vigoare.

De-a lungul celor 20 de ani, am fost foarte activi în peisajul comunicării comerciale și am reușit, prin autoreglementare, să încurajăm membrii RAC să comunice mai transparent, atât în beneficiul industriei de publicitate, cât și al consumatorilor. Anul acesta, facem un alt pas important în evoluția activității noastre. Au fost cazuri în care consumatorii au pus la îndoială veridicitatea unor campanii sau mesaje de promovare – uneori, în mod fondat. De aceea, ne-am propus ca, de acum înainte, să le arătăm că există un organism care veghează asupra onestității în publicitate. Totodată, aceasta va constitui un sprijin pentru brandurile care aleg să respecte normele autoreglementării, o cale de recunoaștere a meritelor unei comunicări etice și un instrument de creștere a încrederii publicului”, spune Laurențiu Gheorghiu, membru board RAC și inițiator al proiectului.

Cum funcționează Marca Etică RAC

Orice brand care activează în România va putea face, începând din 2020, o solicitare către RAC pentru a primi dreptul de a folosi Marca Etică. Solicitarea va fi analizată de Comitetul Etic, care va evalua întreaga comunicare a brandului din decursul ultimului an, atât în mediul online, cât și offline. Procesul durează aproximativ o lună, iar dacă se constată că nu au existat încălcări ale Codului  RAC, în anul anterior obținerii mărcii, brandul primește dreptul de a utiliza logo-ul Mărcii Etice. Utilizarea Mărcii Etice are valabilitate de un an. Marca Etică va fi retrasă imediat în cazul încălcării prevederilor Codului de practică în comunicarea comercială (Codul RAC), adoptat de Consiliul Român pentru Publicitate, măsura fiind însoțită de un anunț public.

Criteriile pe baza cărora este acordată Marca Etică vor fi publicate pe site-ul www.RAC.ro. Analiza pentru acordarea Mărcii Etice presupune și condiția ca brandul care solicită Marca să nu fi avut mai mult de două încălcări ale Codului sau ale legislației în domeniu, fiind monitorizate totodată modul și rapiditatea cu care a fost corectată comunicarea.

Marca Etică va intra în vigoare în 2020, iar înscrierile pentru branduri vor începe în primul trimestru al anului. RAC susține și lucrează alături de reprezentanți ai asociațiilor profesionale și experți în industria de publicitate, pentru ca mesajele campaniilor de promovare să ajungă la consumatori respectând o conduită publicitară onestă, transparentă și decentă, precum și bunele practici internaționale.

Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizație profesională, non-guvernamentală, non profit și independentă, fondată în 1999. Activitatea de bază a Consiliului este autoreglementarea în publicitate. În prezent, Consiliul Român pentru Publicitate oferă și serviciul de copy advice.

Activitatea Consiliului Român pentru Publicitate se bazează pe Codul de Practică în Publicitate, elaborat de membrii săi. Codul reprezintă un set de reguli etice de respectat de către toți cei implicați în domeniul publicității și în orice formă de comunicare comercială. Scopul documentului este să sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent și onest în România prin oferirea unui ghid de formă și conținut pentru o informare corectă, cinstită și decentă față de consumator și industrie.

Comentarii

comments

Continue Reading

MENIU

pentru sufletul tau

Facebook

SHOW MAGAZINE

IN Trending