Connect with us

Industria online

Pepsi a dat startul verii retro-cool prin campania Pepsi Retro Studio

Avatar

Published

on

            DDB România, în parteneriat cu agențiile OMD și Kubis, semnează cea mai nouă campanie Pepsi: Pepsi Retro Studio, cu focus pe o parte a ADN-ului de brand: celebrarea culturii pop și încurajarea individualității.

 

De altfel, brandul Pepsi a fost promotorul multor momente cheie în istoria entertainment-ului de-a lungul generațiilor, iar legătura cu industria muzicală este una de necontestat, prin parteneriate legendare cu pop icons și sprijinul oferit artiștilor up-and-coming, au adus brandul în mijlocul comunităților de oameni care iubesc distracția.

Într-o perioadă în care petrecerile și adunările cu prietenii sunt imposibile, DDB România a avut oportunitatea să apese din nou play. Și rewind. Alături de partenerii săi, în această campanie au găsit soluția ideală pentru a aduce oamenii din nou împreună: au mutat party-ul online, unde chiar și prin distanţare fizică, energia live, în real-time, rămâne intactă. Așa a început Pepsi Summer 2020.

Sufletul campaniei este Pepsi Retro Studio, o platformă cool care găzduiește momentele fun de ieri și de azi, cu mult Pepsi rece și hituri clasice românești, reinterpretate exclusiv pentru Pepsi de cei mai tari artiști ai momentului.

Petrecerea de vară a început cu reinterpretarea lui Smiley a melodiei celor de la Timpuri Noi, Adeline, a continuat cu Feli și Amintirile celor de la 3 Sud-Est, iar al treilea artist invitat este Mira, cu remake-ul ei surprinzător al faimoasei Dragostea din tei.

Startul se dă la Virgin Radio, iar atmosfera este întreținută de Andrei Niculae, care nu se sfiește să ia artiștii care îi trec pragul la întrebări și să le ofere ascultătorilor access all areas la o petrecere cu noi piese vechi  pe canalul de YouTube şi pagina de Facebook Pepsi Romania. În plus, au fost realizate și videoclipuri cu artiștii care au participat.

„Premisa campaniei izvorăște din tradiția comunicării Pepsi în România, construită pe deja clasicul „și ieri, și azi”. Şi nu e vorba doar despre legendarul gust Pepsi, prezent în România încă din 1966, ci și despre gusturile muzicale, artistice, de fashion sau umor ale tuturor generațiilor. Cei tineri, la fel ca și părinții lor odată, dansează pe piese fâșnețe, râd la glume bune, poartă haine extravagante, se joacă cu prietenii – ce-i drept, ieri la masa din sufragerie, azi pe consolă”, a declarat Iuliana Dragomir, Senior Brand Manager Pepsi.

Deși rezultatul pare ușor de atins, insight-urile din spatele proiectului îl înregistrează drept provocare. Dar o provocare de nerefuzat, sub deviza play at work. „Filmări pe bloc, pe stradă, drifturi, să înveți în real-time pe cineva să meargă pe role, să apreciezi corect măsurile unei compoziţii muzicale, să faci analize de target și lifestyle ca să estimezi dacă va prinde sau nu un anume beat – au fost experienţe noi care ne-au împins să ieșim din zona de confort și să explorăm teritoriul showbiz-ului și cum funcţionează el. Asta ne motivează. Să ai acea capacitate de a gândi on the spot, ideile salvatoare, ideile acelea pe care le ții minte și pe seama cărora te amuzi cu colegii. Ce campanie merge blană de la început până la final ? Dacă nu întâmpini dificultăți pe parcurs, care mai e provocarea ?” povestește Ștefan Vasilachi, Creative Director DDB România.

„Când am primit propunerile cu piesele care urmau să fie reinterpretate, am fost la fel de surprinși cum veți fi și voi când veți auzi pentru prima oară piesele. Pe parcurs, însă, am descoperit și noi povestea pe care o are fiecare artist cu piesa pe care a ales-o. La noi în agenție, timp de săptămâni bune, lumea a fredonat Adeline, Amintirile și celelalte piese pe care le veți auzi cu toții în curând”, spune Răzvan Meiroșu, Media Director OMD România.

Descoperă și tu vibe-ul retro-cool de vară cu primele 3 episoade din Pepsi Retro Studio și nu rata videoclipurile artiştilor, pe care oricum probabil le-ai văzut deja în Trending. Stay tuned pe platformele Pepsi România, there is more to come and enjoy.

Comentarii

Industria online

Marketingul afiliat câștigă tot mai mult teren. Tehnologia care te ajută să-ţi rotunjeşti veniturile

Avatar

Published

on

            Marketingul afiliat reprezintă unul dintre domeniile care nu au fost afectate de criza generată de pandemie și odată cu accelerarea eCommerce-ului, creșterile înregistrate pe acest segment au fost considerabile. Analiza companiei 2Performant în cadrul propriei platforme de marketing afiliat, arată o dublare a comerțului online în luna aprilie. Echipa 2Performant a observat o creștere a numărului de persoane care au început să facă marketing afiliat în cadrul platformei companiei.

 

În perioada martie – mai 2020, 2.734 de conturi noi de afiliați au fost înregistrate în cadrul platformei 2Performant. Totodată, în aceeași perioadă și comisioanele încasate de către afiliați au crescut considerabil față de anii trecuți, ca urmare a accelerării comerțului online, dar și a interesului crescut al brandurilor pentru astfel de campanii. Dintre cele 2.734 de conturi noi înregistrate în această perioadă, 383 au și încasat primii lor bani din afiliere. Deși nu este o modalitate ușoară de „a face bani de acasă”, pentru că sunt necesare cunoștințe de marketing și vânzări online, interesul sporit pentru acest domeniu este un semnal pozitiv pe o piață unde rata șomajului a ajuns la 4,8% în luna aprilie 2020.

 

Compania 2Performant oferă afiliaților tehnologia prin care aceștia pot face bani, în mod transparent și automatizat, dar și consiliere. Grupul de Facebook Primii Pași în Afiliere este comunitatea de afiliați la început de drum, care numără 1.227 de membri, pe care echipa 2Performant îi susține cu sfaturi utile. În plus, Dorin Boerescu, CEO-ul companiei a lansat cursul „Cum să câștigi bani ca afiliat 2Performant” pe udemy.com, un curs de 3 ore dedicat oricărui marketer sau creator de conținut, la care s-au înscris 1.020 de persoane în perioada martie – mai 2020.

            „Asistăm la o creștere a interesului pentru marketingul afiliat nu numai de partea brandurilor, ci și de partea celor care, prin afiliere, trimit trafic către aceste companii, câștigând bani pe măsura vânzărilor generate. Pandemia a adus cu sine o accelerare a online-ului, dar și o reactivare a domeniului freelancing, influențat atât de fenomenul work-from-home, cât și de schimbările de pe piața muncii. Previziunile pe plan internațional sunt că până în 2027, freelancerii vor reprezenta 50% din forța de muncă americană, așadar, în contextul existent, cred că și în România acest tip de muncă va lua amploare. Mai mult, sunt studii care arată că tehnologia este cea care i-a ajutat pe cei mai mulți freelanceri să câștige bani, iar marketingul afiliat se înscrie în această linie. Marketingul afiliat pune tot mai mult accent pe performanță, pentru că în acest domeniu câștigi pe măsura vânzărilor generate…, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

 

Interes crescut pentru afiliere – cum funcționează tehnologia?

Marketingul afiliat a fost introdus pentru prima oară pe piața din România de către 2Performant (la vremea aceea 2Parale), companie care a generat în cei 12 ani de activitate peste 201 milioane de euro vânzări pentru magazinele online din platformă și peste 14 milioane de euro sub formă de comisioane plătite către afiliații săi. Înțeles ca publicitate plătită la cost pe vânzare, marketingul afiliat este marketingul viitorului și crește odată cu accelerarea eCommerce-ului. Acesta reprezintă modalitatea transparentă de colaborare dintre un magazin online și cei care pot trimite potențiali clienți către magazin, prin diferite forme de reclamă online, primind în schimb un comision pentru vânzările generate.

Astăzi, peste 1.000 de branduri fac afiliere activ în România, 600 doar prin platforma companiei 2Performant, care a dezvoltat și operează propria tehnologie în acest domeniu. Două importante studii de caz realizate în cadrul platformei arată că în ultimul an brandul Vivre, unul dintre cei mai importanți parteneri 2Performant, a înregistrat vânzări de peste 1 milion de euro prin afiliere, în vreme ce NeaKaisa, magazin online de produse pentru casă și grădină, are vânzări cu 20 de procente mai mari prin colaborarea cu afiliați.

Creșterile înregistrate în cadrul platformei arată un interes sporit pentru această tehnologie. Numărul record de afiliați noi înregistrați în platforma 2Performant în ultimele trei luni subliniază schimbările care au loc pe piața muncii. De exemplu, numai în perioada stării de urgență, numărul afiliaților a crescut cu 12,1%, aceștia înregistrând împreună în luna aprilie venituri de peste 10.000 euro/zi în medie.

Afiliații sunt diverşi, de la site-uri de conținut generalist sau comercial (publishing, blogging, proiecte), la specialiști PayPerClick (Google & Facebook ads), publisheri (ziare, televiziuni, publicații online), firme de email marketing, comparatoare de prețuri, comunități de shopping pe Facebook, etc. Aceştia funcționează ca o echipă extinsă de marketing care contribuie la vânzările companiilor din platformă. Pentru mulți dintre afiliați, acest tip de lucru devine chiar un stil de viață, pentru că o conexiune bună la internet, inspirație și implicare, le aduc acestora venituri câștigate flexibil.

 

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă și operează www.2Performant.com, platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România. Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima rețea de marketing afiliat. Trei ani mai târziu a urmat intrarea în piața din Bulgaria. Compania se implică activ în zona de educație și este unul dintre inițiatorii proiectului AjutorSpitale.

 

Comentarii

Continue Reading

Digital

Amazon, serviciile SEO si comertul electronic

Avatar

Published

on

Amazon, cea mai mare platforma de comert electronic din lume, valoreaza in prezent aproximativ un trilion de dolari. Fondatorul si detinatorul companiei de origine americana, Jeff Bezos, este considerat cel mai bogat om in viata si un model pentru cei interesati de afaceri online. 

 

Aceasta platforma, denumita sugestiv dupa cel mai mare ecosistem mondial, a castigat notorietate nu doar prin varietatea extraordinara a produselor oferite si activitati de promovare online „obisnuite”, ci si prin implementarea unor strategii specifice care tin de zona serviciilor SEO.

 

Spre exemplu, ranking-ul produselor afisate de Amazon, in urma unei cautari efectuate de catre utilizator pe platforma, se realizeaza in baza unor cuvinte cheie „exclusive”. Acestea sunt indexate numai de algoritmul A9 al platformei si nu pot fi afisate de niciun alt motor de cautare. Altfel spus, ele prezinta relevanta si sunt eficiente doar pentru cautarile efectuate pe Amazon.

 

De asemenea, review-urile „verificate” reprezinta un factor decisiv pentru rata de conversie. Aceste detalii de ,,bucatarie interna”, pe care le regasim sub o forma sau alta si in servicii SEO la scara mai mica, fac parte din procesul de optimizare SEO pe Amazon, care este un caz particular.

servicii SEO

Principiul fundamental, insa, este acelasi ca in cazul platformelor de e-commerce mai restranse sau al magazinelor online locale care apeleaza la o agentie de marketing digital pentru servicii SEO. Diferenta consta in faptul ca Amazon detine propriul algoritm specializat in optimizare si nu se raporteaza la Google.

 

Practic, fiind un gigant al comertului electronic, Amazon functioneaza ca un motor de cautare in sine. Rezultatele returnate au la baza cuvinte cheie ce indica produsul, categoria de produse sau brandul de care utilizatorul, potential cumparator, este interesat. Achizitia finala se realizeaza exclusiv prin intermediul platformei.

 

Autorul Scott Galloway, profesor de marketing la Universitatea din New York, Leonard N. Stern School of Business, afirma: „Fiind o companie virtuala, Amazon se poate extinde la sute de milioane de clienti si in toate domeniile de comert cu amanuntul, fara dificultatile clasice presupuse de construirea unor magazine reale din caramizi si mortar sau de angajarea a mii de oameni.”

 

Asadar, trebuie sa recunoastem: infiintarea platformei Amazon, in 1995, si dezvoltarea comertului electronic sunt strans corelate. Care este, insa, concluzia acestui preambul? Internetul este viitorul comertului, iar afacerile online pot sa aduca mai multi bani decat ne-am fi inchipuit vreodata. Dar, in conditiile competivitatii acerbe, ai nevoie si de servicii SEO pentru a reusi cu adevarat!

 

Indiferent ca vorbim de un retailer online gigantic la nivel mondial sau ne referim strict la un magazin virtual din Romania, fara marketing nu poti exista. Iar cu cat incluzi in planul tau de marketing digital si principii sau servicii SEO, cu atat mai bine!

 

Pe scurt, Search Engine Optimization sau optimizarea pentru motoarele de cautare este o tehnica de marketing online care urmareste promovarea organica, pe Internet, a magazinelor virtuale sau a paginilor web care isi prezinta serviciile.

 

In principiu, acest lucru se realizeaza prin optimizarea continutului site-urilor targetand anumite cuvinte cheie si expresii de cautare relevante pentru domeniul de activitate respectiv. Astfel, in urma unui search initiat de un potential client, Google va afisa oferta ta in prima pagina a rezultatelor sale. Cu cat vei obtine o pozitie mai fruntasa, cu atat vei avea mai multe sanse pentru incheierea unei tranzactii.

Din categoria de servicii SEO fac parte: research-ul de cuvinte cheie, auditul site-ului, optimizarea on-page si off-page, procesul de link-building, monitorizarea traficului organic etc.

 

Asadar, SEO se raporteaza la Google, cel mai mare motor de cautare din lume. Totodata, putem aprecia ca optimizarea SEO este „motorul” care pune in functiune comertul electronic, „in parametrii optimi” (pe cale organica). Comparatia e atat de pertinenta, incat gigantul american Amazon si-a creat propriile „reguli” in acest sens.

 

Comentarii

Continue Reading

Digital

British American Tobacco lansează un program online și gratuit de pregătire profesională pentru tineri

Avatar

Published

on

20 dintre ei vor putea lucra în companie

BAT își reconfirmă rolul de angajator de top la nivel mondial și pornește o amplă campanie de recrutare sub numele ”Internship și Global Graduate 2020 – Aplică pentru o carieră de succes!”. 20 de tineri se vor alătura echipei companiei în departamente esențiale ca Marketing, Vânzări, Resurse Umane, Financiar, Legal, Coporate Affairs și Producție. La finalul celor 18 luni de învățare accelerată, tinerii se vor putea alătura BAT într-o poziție de junior management. Pe lângă beneficiile salariale, aceștia vor participa și la training-uri desfășurate în birourile din Londra ale companiei și vor primi acces la platforme globale de training și dezvoltare.

”Programele de internship și absolvenți sunt cea mai valoroasă modalitate de a experimenta modul în care funcționează mediul de afaceri profesional, dar și o ocazie pentru un viitor tânăr profesionist de a-și regla interesele și punctele forte. Orice student sau proaspăt absolvent care dorește să aplice o mulțime de abordări deschise, energie și antrenament este binevenit să ni se alăture pentru ceea ce nu este doar un job, ci o ocazie pentru a începe o carieră de succes. În mediul British American Tobacco, suntem capabili să oferim mentori și antrenori care pot ajuta tinerele talente să-și investigheze și să-și crească potențialul, suntem deschiși să adaptam diferite puncte de vedere și idei proaspete și suntem acolo pentru a susține tinerii în implementarea ideilor lor de succes în mediul de afaceri real.”, declară Vera Cubranic Bocak, Director de Resurse Umane Aria Europa Centrală și de Sud.

 

Campanie în Digital

Campania Global Graduate 2020 – Aplică pentru o carieră de succes! se va desfășura exclusiv în online, pe www.batglobalgraduate.ro. Acolo, cei interesați vor găsi informații despre fiecare job disponibil, dar și povești autentice despre experiența de a fi angajat al BAT, scrise de angajați actuali ai companiei.

Serie de webinarii gratuite deschisă chiar de Directorul Ariei Europa Centrală și de Sud a BAT

A doua mare componentă a campaniei este seria de 6 webinarii gratuite puse la dispoziție de către BAT pentru toți cei care vor să învețe de la oameni aflați în poziții-cheie în companie și de la invitații lor.

Promovate sub titlul Învață să ai succes!, webinariile se vor desfășura în fiecare miercuri, în perioada 22 aprilie – 27 mai 2020, începând cu ora 11:00, pe platforma myconnector.ro.

Primul dintre ele, Resilience, a avut loc pe 22 aprilie și l-a avut ca speaker pe Ram Addanki, Directorul Ariei Europa Centrală și de Sud. Cu o experiență profesională acumulată în 10 țări, Ram le-a povestit celor peste 150 de tineri care au participat la discuții de ce companiile apreciază angajații care au experiențe de muncă cât mai variate. Alături de el s-a aflat Anca Păun (Talent Manager BAT), care a prezentat perspectiva omului de HR asupra acestei teme.

Alți oameni cu experiență în cadrul companiei vor continua seria prezentărilor în celelalte cinci webinarii. Alături de ei vor fi invitați trei influenceri care vor oferi, de asemenea, sfaturi utile pentru cei care vor să reușească în carieră. Aceștia vor fi Flick (om de radio&entertainer), Bianca Ștefania (influencer și social media manager) și Andrei Niculae (om de radio).

Cele 4 webinarii BAT din perioada următoare vor avea următoarele teme:

  • Storytelling și Comunicare sau cum să faci informațiile să îți vorbească în soluții, nu în probleme (6 mai, 11:00-12:30)

Speakeri: Costi Negru (Business Unit Manager BAT), Raluca Ștefan (Communication Manager BAT) și Flick (influencer)

  • Growth mindset sau ce înseamnă învățarea continuă cât ești intern (13 mai 2020, 11:00-12:30)

Speakeri: Miki Oprescu (Area Head of Strategy, Planning & Insights BAT) și Andrei Niculae (Influencer)

  • Gândire critică sau cum să îți antrenezi mintea să selecteze informația relevantă din marea de zgomot (20 mai, 11:00-12:30)

Speaker: Vera Cubranic-Bocak (Area HR Director BAT)

  • Inovație sau cum să ții pasul cu viteza digitalului (27 mai, 11:00-12:30)

Speakeri: Claudiu Degan (Area Head of Digital BAT) și Bianca Ștefania (influencer și social media manager)

Webinariile vor fi interactive, cei aflați în fața calculatorului sau a smartphone-ului putând adresa întrebări pe parcursul prezentării. Mai multe informații despre cele 6 evenimente pot fi accesate aici sau pe site-ul www.batglobalgraduate.ro, iar cei interesați să le vizioneze gratuit se pot înscrie aici.

Pe lângă informațiile utile și sfaturile despre carieră oferite de oameni cu o vastă experiență în profesia lor, cei care participă la webinarii se pot alege și cu unul dintre cele cinci premii săptămânale. Acestea vor consta în câte două coduri de acces la Linkedin Learning pentru cele mai interesante întrebări și câte trei vouchere de cumpărături la o librărie online în valoare de 100 de lei, oferite prin tragere la sorți la care vor participa toți cei înscriși la webinarul respectiv.

 

DESPRE BAT

BAT este o companie de bunuri de larg consum de top, înființată în 1902. Scopul nostru este să construim O zi de mâine mai bună (A Better Tomorrow) și să reducem impactul afacerii noastre asupra sănătății, oferindu-le consumatorilor noștri o gamă largă de produse satisfăcătoare și cu potențial de risc redus. Ne propunem să realizăm treptat tranziția veniturilor noastre dinspre vânzarea de țigarete către cele provenite din produse care nu ard tutunul.

 

În România, British American Tobacco este unul dintre cei mai mari investitori și al doilea cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu o contribuție anuală de circa 1,8 miliarde de euro sub forma de accize și taxe. Investiția totală în fabrica de la Ploiești a companiei a depășit pragul de 500 de milioane de euro. Compania are în prezent peste 3.000 de angajați și susține alte locuri de muncă prin lanțul său de furnizare și distribuție.

BAT ROMÂNIA

  • Anca Păun – Cluster Talent & OE Manager CES
  • Vera Cubranic Bocak, Director de Resurse Umane Aria Europa Centrală și de Sud
  • Cătălin Cindea – Head of Corporate Affairs
  • Raluca Ștefan – External Communications Manager
  • Irina Cristea – Recruitment & Employer Branding Specialist

 

Comentarii

Continue Reading

Facebook

Trending