Connect with us

Digital

Piata media din Romania va creste cu 22% anul acesta!

Published

on

Reclame

Piata media din Romania va inregistra o crestere de pana la 22% pe 2008, dupa ce, in 2007, crescuse cu 32 de procente, potrivit studiului Media Fact Box, prezentat Initiative Romania. 

„Piata media nu va mai cunoaste cresterea spectaculoasa de pana acum. Daca, in 2007, a inregistrat o crestere de 32%, estimam ca pana la sfarsitul lui 2008, cresterea va fi de 22%, iar in 2009, de aproximativ 15%. Piata a ajuns deja matura, asa ca o reducere era fireasca”, explica Octavian Popescu, Managing Director al Initiative Romania si unul dintre autorii studiului.

Bugetele pentru publicitate ale producatorilor au cunoscut, de asemenea, o diminuare in 2008 fata de anul trecut, iar consumul da semne de incetinire, mai spune Popescu.

Cresterea, in 2008, cu 22% inseamna ca piata media va ajunge la 590 de milioane de euro, suma din care televiziunea va avea 66%, adica 385 de milioane de euro, presa scrisa – 90 de milioane, publicitatea outdoor si indoor – 70 de milioane, radioul – 38 de milioane, iar Internetul – circa 15 milioane, conform Media Fact Box 2008, preluat de NewsIn.

Piata TV a crescut, in 2007, cu 35%, pentru anul acesta preconizandu-se o urcare cu 25 de procente. Daca, anul trecut, vindeau publicitate in jur de 38 de canale TV, la inceputul lui 2008, numarul lor ajunsese deja la 42. Astfel, televiziunea ramane cel mai puternic mijloc de comunicare, precum si cel mai ieftin, ca raport intre pretul platit pentru plasarea publicitatii si publicul expus la reclame.

In contrast cu calmarea cresterii la produsele media traditionale, Internetul va inregistra, probabil, o crestere de 50% in 2008, pe care o va mentine si in urmatorii trei pana la cinci ani, se mai estimeaza in studiul Media Fact Box.
Mai mult de jumatate din piata romaneasca de publicitate online este atrasa de 20-30 de site-uri, iar 70% din totalul veniturilor sunt inregistrate prin bannere (display advertising), in timp ce, in strainatate, acestea nu depasesc 15% din veniturile din online.

„Display advertising reprezinta cea mai simpla metoda de a face publicitate online, benefica de ambele parti, distanta de la un simplu click la o vanzare fiind destul de usor de parcurs”, spune Octavian Popescu.

Pagini: 1 2

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Rochii




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
Special TV7 ore ago

Când visăm împreună, ne adunăm împreună! PRO TV și FRF lansează Imnul echipei naționale pentru EURO 2024

Reality Show7 ore ago

Diseară, la Chefi la cuțite începe bootcampul sezonul 13: concurenții se confruntă cu presiunea celei dintâi probe eliminatorii

Emisiuni8 ore ago

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV!

Monden9 ore ago

Întâlnire amoroasă între doi concurenți Survivor, înainte de show-ul de la Pro TV: „A venit la mine acasă și era băută”

Reality Showo zi ago

Filmările Survivor All Stars s-au încheiat, iar concurenții sunt în țară! Finala va fi LIVE!

Documentar4 zile ago

National Geographic anunță premierea serialului „NASA: Culisele Inovațiilor” la 43 de ani de la trimiterea primei nave în spațiu

AUDIENȚE TV5 zile ago

Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență

ȘTIAI CĂ...?6 zile ago

RIHANNA, cântăreață care explodează pe scenă. Care a fost ascensiunea sa în industria muzicală mondială

Reality Show6 zile ago

Faimoșii caută o victorie mult așteptată în jocul vital, la Survivor All Stars: ”mergem spre imunitatea asta, cu gândul să câștigăm”

FOTBAL6 zile ago

PRO TV și FRF pregătesc o surpriză suporterilor, înainte de EURO 2024! Doar 67 de zile rămase până la meciul de debut!

Reality Show6 zile ago

După 3 ani, s-au împăcat la Survivor România All Stars! Gimnasta Ana Porgras și controversatul Zanni s-au luat în brațe în show-ul de la PRO TV

Facebook

Advertisement

IN Trending