Connect with us

A-Z NEWS

Pierderi masive în 2013. Marile televiziuni şi industria de publicitate, în colaps

Published

on

Reclame

Pro TV, Kanal D, Realitatea TV și România TV au raportat cele mai mari pierderi dintre marile televiziuni la sfârşitul lui 2013, potrivit analizei Forbes, iar agenţiile care împart banii de publicitate în mass-media din România au înregistrat, cu foarte mici excepţii, pierderi masive la nivel de cifră de afaceri şi profit anul trecut, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finanţelor.

În ceea ce priveşte Ordonanţa de urgenţă 25/2013 prin care guvernul a intervenit în piaţa de publicitate, eliminând agenţiile din circuitul banilor de reclamă TV, a făcut ca unele agenţii să-şi vadă profitul evaporat practic, iar altele să înregistreze scăderi de 40%, 60%, chiar 80% ale cifrelor de afaceri şi profitului, într-o perioadă în care, potrivit estimărilor, piaţa totală de reclamă, dar şi cea de reclamă TV au stagnat.

Pro TV S.A. a raportat la sfârşitul lui 2013 pierderi de 19,39 milioane euro şi creante de 38,8 milioane de euro.

Dogan Media International, care deține licența Kanal D, a avut o cifră de afaceri în creștere cu 36,8% față de 2012. Creanțele au fost de 6,9 milioane euro, iar datoriile de 22,8 milioane euro.

Ridzone Computers – România TV a avut o cifră de afaceri de 180.897 euro, pierderi de 2.413.142 euro, creanțe în valoare de 285.559 euro şi datorii de 5.019.990 euro.

Realitatea Media S.A. – Realitatea TV a avut o cifră de afaceri de 3,83 milioane euro, pierderi de 5,9 milioane euro, creanțe de 24,1 milioane euro şi datorii de 89,5 milioane euro.
Potrivit reprezentanţilor agenţiilor de media intervievaţi de HotNews.ro în seria „Ad Report”, ordonanţa 25/2013 nu a făcut decât să încarce birocratic atât clienţii de publicitate, cât şi televiziunile şi agenţiile în ceea ce priveşte achiziţia de spaţiu de reclamă TV.

Mai jos, prezentăm parcursul agenţiilor media în 2013:

Media Investment rămâne agenţia de media cu cea mai mare cifră de afaceri – 31 de milioane de euro, dar aceasta a scăzut abrupt, de la 50 de milioane în anul anterior, la fel şi profitul.  

Zenith Media a înregistrat o scădere masivă a cifrei de afaceri şi a profitului, dar a avut cel mai mare profit dintre agenţiile monitorizate.

Mindshare Media şi-a sporit profitul, iar Initiative Media a menţinut profitul la nivelul anului anterior.

Media Direction şi Mec România au trecut pe pierdere, în timp ce profitul MediaCom a dispărut aproape în totalitate.

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
Seriale35 de minute ago

Vasile vrea să-l facă profesor pe Giani: ”Tu ești bun pe școala vieții! Cum de atâția ani n-ai murit de foame, mă? Îți spun sincer, e chiar o minune!”

AUDIENȚE TV49 de minute ago

AUDIENȚE TV Ei sunt primii concurenți care au ajuns în bucătăria MasterChef! Cel mai intens show de cooking a fost lider absolut de audiență!

Reality Showo oră ago

Omid Ghannadi despre familia pe care o va cunoaște diseară, la Visuri la cheie: „Pentru mine, acestă întâlnire a fost dureroasă!”

ENTERTAINMENT18 ore ago

Guess Who – *exemplu, un nou videoclip

A-Z NEWS18 ore ago

RADOR Radio România a primit premiul Francofoniei pentru fact-checking

Monden21 de ore ago

Cât au strâns la nuntă Monica Bîrlădeanu și Valeriu Gheorghiță. Câțiva invitați au chefuit pe gratis, au mâncat și au băut, dar au lăsat plicurile goale

AUDIENȚE TV24 de ore ago

MasterChef România intră în etapa confruntărilor! Aseară, cel mai intens cooking show al momentului a fost lider absolut de audiență! – galerie foto&video

Cinemao zi ago

Megalopolis de Francis Ford Coppola, filmul epopee cu imagine semnată de românul Mihai Mălaimare Jr., va deschide ediția XV a Les Films de Cannes à Bucarest

Businesso zi ago

30 de HUB-uri educaționale pentru studenți finanțate de BRD în universități din toată România

Cinemao zi ago

Mircea Bravo, Costel și Maria Popovici joacă într-o comedie „mortală”! Vezi trailer-ul oficial Moartea în vacanță

Businesso zi ago

Partslife Romania marcheaza doi ani de activitate: impact semnificativ asupra mediului si educatiei

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending