Connect with us

BUSINESS

Poliţia de Frontieră se alătură campaniei “Stop Contrabanda” inițiată de British American Tobacco

Published

on

 

„Stop Contrabanda”, campania desfăşurată de British American Tobacco, se bucură, începând cu această lună, de sprijinul Poliţiei de Frontieră Române. Poliția de Frontieră Română va furniza direct datele privind capturile de țigări, care vor fi disponibile în timp real pe website-ul www.stopcontrabanda.ro.

Parteneriatul dintre Poliţia de Frontieră Română şi campania “Stop Contrabanda” reprezintă un pas important în demersul de informare publică privind lupta autorităţilor împotriva contrabandei cu ţigări.

 

„Ne bucură faptul că una dintre principalele instituții specializate în prevenirea şi eliminarea criminalităţii transfrontaliere ni se alătură în eforturile de transparentizare a acțiunilor întreprinse de autorități în lupta cu traficul ilicit de țigări. Acest lucru este cu atât mai important cu cât există permanent amenințarea escaladării contrabandei, ca urmare a impredictibilității fiscale și a instabilității politice, care pot afecta coerența și performanța instituțională”, a declarat Ileana Dumitru, Director Legal & External Affairs în cadrul British American Tobacco.

 

“Având în vedere inclusiv prejudiciile aduse bugetului de stat, Poliţia de Frontieră Română a întreprins și va continua să aplice, independent sau împreună cu celelalte instituţii abilitate, măsuri ferme în toate zonele de competenţă, în vederea depistării şi sancţionării persoanelor implicate în traficul ilegal cu ţigarete. Dovadă stau zecile de grupuri infracţionale anihilate de Poliţia de Frontieră si cele peste 25 de milioane pachete de ţigarete de contrabandă, a caror valoare depăşeste 50 milioane euro, confiscate de poliţiştii de frontieră numai în ultimii 3 ani.

Consider că acest parteneriat cu un important reprezentant al mediului privat este un pas înainte al instituției în lupta împotriva contrabandei şi în special a traficului ilicit de ţigarete și contrafacerii.

Expertiza, consultanţa şi sprijinul BAT România sunt necesare pentru eficientizarea şi finalizarea acţiunilor pe care poliţiştii de frontieră le întreprind în domeniul prevenirii şi combaterii traficului ilegal şi depistării ţigaretelor contrafăcute care pot pune în pericol siguranţa consumatorilor, fapt pentru care acest parteneriat deschide perspectiva dezvoltării cooperării cu reprezentanţii producătorilor de ţigarete, în beneficiul cetăţenilor, în slujba cărora ne desfăşurăm activitatea”, a declarat inspectorul general al Poliţiei de Frontieră Române, Chestorul General Ioan Buda.

 

În cele patru luni de la debutul campaniei “Stop Contrabanda”, autorităţile române au capturat peste 50 de milioane de ţigarete, au reţinut 320 de persoane şi au confiscat peste 100 de vehicule folosite la transportul mărfurilor de contrabandă. Valoarea totală a bunurilor confiscate se ridică la peste 35 milioane de lei. Datele sunt disponibile pe website-ul www.stopcontrabanda.ro.

 

 

DESPRE CONTRABANDA CU ŢIGĂRI ÎN ROMÂNIA

  • România este una dintre cele mai afectate țări din Uniunea Europeană, a doua din Europa de Est, după Polonia.
  • România are 2.000 de km de graniță cu țări non-UE, în care prețul tutunului poate fi de până la 6 ori mai mic decât în România.
  • Traficul ilicit de țigări prejudiciază anual statul român cu peste 650 milioane de euro (aproximativ 3 miliarde de lei). Pentru fiecare procent adăugat pieței ilegale de tutun, bugetul de stat pierde anual încă 40 milioane de euro.
  • În ultimii 7 ani ( 2010-2016 ) statul român a pierdut 4,8 miliarde de euro (aprox. 21,6 miliarde de lei).
  • Piața neagră a crescut cu 27% între 2011 și 2016.
  • În primele 5 luni ale anului 2017, Poliţia de Frontieră a descoperit, în timpul acţiunilor desfăşurate în zona de competenţă (în punctele de frontieră si zona cuprinsă de la frontieră până la 30 km în interiorul ţării) 291.500 pachete ţigări cu o valoare de peste 12,2 milioane lei, 472,33 kg tutun şi au fost identificate şi destructurate 16 grupuri organizate (conform Legii 39/2003) în vederea săvârşirii infracţiunii de contrabandă cu ţigări în care au fost identificate 78 persoane.
  • În anul 2016, poliţiştii de frontieră au reţinut în vederea confiscării 4,5 milioane pachete ţigări, cu o valoare de peste 39,7 milioane lei, 221,5 kg tutun şi au fost identificate şi destructurate 47 grupuri organizate (conform Legii 39/2003) în vederea săvârşirii infracţiunii de contrabandă cu ţigări în care au fost identificate 304 persoane.

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

BUSINESS

Două funcții noi ale departamentului de resurse umane din 2019: HR Business Partner si Talent Aquisition Specialist

Published

on

 

În ultimii ani, departamentul de resurse umane cunoaște modificări importante.

Companiile înțeleg din ce în ce mai mult importanța tehnologiei în organizația viitorului, alegând să o utilizeze pentru a simplifica procesele. În cadrul departamentului HR, prin digitalizarea datelor și automatizarea fluxurilor de lucru se eliberează timp prețios, ce poate fi folosit pentru activități mai puțin repetitive și care aduc mai multă valoare oamenilor și business-ului în general.

Toate aceste schimbări conduc, printre altele, la o abordare diferită a gestionării resurselor umane. Noul HR își pune deja de ceva timp problema cum să se concentreze și pe managementul talentelor, nu doar pe administrarea personalului, în timp ce departamentul își conturează o poziție strategică în cadrul organizației, mai degrabă decât funcțională.

În mod firesc, apar roluri noi în cadrul departamentului HR – iar astăzi vom trece în revistă două dintre acestea: HR Business Partner și Talent Aquisition Specialist (sau Manager).

HR Business Partner

Titlulatura de HR Business Partner s-a impus odată cu realizarea rolului strategic pe care departamentul de resurse umane ar trebui să-l dețină în cadrul organizației.

Titularul unei asemenea poziții este un profesionist HR experimentat, ce va lucra direct cu liderii organizației pentru a contura o strategie de resurse umane care să susțină obiectivele companiei în mod consecvent, pe orice interval de timp, și să alinieze componenta umană a organizației cu misiunea, viziunea și valorile firmei.

Rolul de HR Business Partner apare din ce în ce mai des în cadrul organizațiilor, pe măsură ce leaderii conștientizează importanța concentrării asupra oamenilor din cadrul organizației. Practic, un HR Business Partner este mai degrabă un consultant ce lucrează alături de managementul de top pentru a alinia zona de HR cu obiectivele mari de business ale companiei decât un HR Manager în sensul tradițional al cuvântului.

Acesta ar trebui să fie un bun comunicator și analist, să înțeleagă mediul de business în care activează compania, putând analiza datele existente ce vor constitui baza strategiei conturate pentru viitor – fiind axat mai degrabă pe strategii decât pe detalii operaționale și administrative.

Talent Aquisition Specialist sau Manager

Rolul unui Talent Aquisition Specialist sau Manager este acela de a recruta profesioniști ai domeniului în care activează, persoane cheie, cu potențial, ce vor fi mai departe susținute pentru a-și aduce aportul la dezvoltarea organizației.

Talent Aquisition Manager-ul va lucra alături de echipa de HR pentru a identifica profilele, persoanele și canalele de recrutare potrivite pentru fiecare poziție. În funcție de strategia de promovare proprie fiecărei companii, cei care se ocupă de Talent Aquisition pot identifica inclusiv talente din cadrul companiei ce se potrivesc unor poziții noi.

O persoană proactivă, cu abilități de “vânzare” a unei poziții dar și capacitatea de a asculta și lua în considerare așteptările și nevoile ambelor părți interesate – candidatul și manager-ul angajator, Talent Aquisition Managerul trebuie să poată estima care vor fi nevoile viitoare de recrutare ale companiei și își va construi o rețea cât mai diversificată de surse de recrutare și canale de comunicare cu candidații: nu doar site-uri de profil și job-board-uri, ci și social media, târguri de carieră, recomandări interne, pagini de carieră… În timp, o comunicare închegată, coerentă, într-un limbaj și pe un ton care transmit valorile companiei, va contribui și la crearea unui branding de angajator solid, creând un “cerc virtuos” care să inspire noi candidați să vină către companie.

Nu în ultimul rând, o recrutare bine făcută, cu un matching bun între așteptările candidatului și cerințele organizației va ușura procesul de onboarding, sporind considerabil șansele de integrare rapidă a noului coleg.

Sincron HR Software, platforma integrată ce susține compania viitorului

O soluție software de management al resurselor umane, așa cum este Sincron HR Software, se va dovedi un instrument prețios atât pentru un HR Business Partner, cât și pentru un Talent Aquisition Manager.

HR Business Partner-ul va avea nevoie de informații relevante, bazate pe accesul la date și utilizarea de rapoarte performante, pentru a putea stabili obiectivele propriului departament și pentru a contura strategia de resurse umane care să susțină atingerea obiectivelor la nivelul întregii companii.

Un instrument prețios în acest sens ar fi utilizarea unei platforme integrate de resurse umane cu o funcționalitate de HR Analytics. Sincron HR Software include o asemenea funcționalitate, utilizând unul dintre instrumentele de business intelligence de top la nivel mondial – Power BI de la Microsoft. Datele stocate în aplicația de resurse umane sunt astfel integrate, facilitând obținerea unor prețioase insight-uri de business.

Dacă vorbim despre un Talent Aquisition Manager, întreg procesul de recrutare, de onboarding și integrare a noilor angajați poate fi susținut de un HR software performant.

Beneficiile indirecte există și ele: chiar dacă Talent Aquisition Manager-ul nu are atribuții în zona de administrare a personalului, un program de calcul al salariilor sau unul de pontaj vor elibera din timpul colegilor din departament, aceștia putând colabora mai bine sau reorganiza task-urile. În plus, informațiile din toate ariile de HR vor fi centralizate, formând o bază de date completă și de calitate pentru extragerea de informații de business de încredere.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Cristian Onețiu extinde business-ul Life Care în SUA și Turcia

Published

on

 
  • Antreprenorul a petrecut o lună în SUA pentru a extinde business-ul Life Care și acolo;
  • Acum o lună a deschis și sucursala din Turcia;
  • Business-ul Life Care operează în peste 20 de țări din UE. Startul extinderii a avut loc în 2014, odată cu Ungaria.

 

Cristian Onețiu, unul dintre cei mai de succes antreprenori din mediul de business românesc, este în plină expansiune a principalului său business, Life Care. De curând, omul de afaceri a deschis o sucursală Life Care în Turcia și a petrecut o lună în SUA, pentru a se asigura că înțelege cât mai bine principalele caracteristici ale noii piețe pe care o atacă și pe care își propune să crească accelerat. Perfect conștient de toate provocările pe care le reprezintă mediul american, Onețiu s-a înarmat cu multă răbdare, dar și cu informații-cheie. „Ca antreprenor român, nu pornești în America de la zero. Pornești de la 100 de metri sub nivelul mării. E semiîntuneric și ai în jur o grămadă de rechini care îți dau târcoale. Te uiți în sus unde e lumina, dar nu știi cum să ajungi acolo. Americanii știu foarte bine să își vândă serviciile. Trebuie să fii foarte atent de ce anume nu are nevoie afacerea ta la start și să nu te lași influențat de carisma și frumoasa împachetare comercială”, declară Cristian Onețiu, care continuă cu principalele obstacole întâlnite peste Ocean: „legea este cu totul alta, procesomania comercială și individuală – la ordinea zilei, iar furnizorii de servicii – marketing, IT, legal, HR – inexistenți.”

Obișnuit să persevereze în tot ceea ce face în ciuda oricăror obstacole, Onețiu dezvăluie motivele pentru care a ales să-și extindă business-ul într-una dintre cele mai râvnite piețe. Piața foarte mare de clienți interesați de produsele sănătoase, puterea de cumpărare crescută și faptul că SUA reprezintă o punte spre America Latină – zonă importantă în strategia lor pe termen lung – sunt pilonii pe care omul de afaceri își pune bazele că va reuși și pe tărâm american. Alături de oportunități, el a analizat corect și dificultățile acestei piețe: lipsa de cunoaștere a obiceiurilor de consum, a legilor, a canalelor de comunicare eficiente, competiția extrem de puternică și costurile mari de comunicare și de asigurare a notorietății unui brand. „Avem o gamă de produse matură în Europa și credem că acesta va fi punctul nostru forte în demararea acestei noi experiențe. Am analizat produsele competiției și credem că vom cuceri în primă fază consumatorul american dornic de noutate, care găsește un produs peste așteptări, lipsit de elemente nocive pentru sănătate și foarte rapid în utilizare”, declară Onețiu, care estimează că la începutul anului viitor va porni activitatea comercială cu toate motoarele pornite.

Vizată nu este doar extinderea către Vest, ci și către Est, tocmai de aceea Turcia se află pe harta business-urilor Life Care. „Am pornit luna trecută și sucursala din Turcia pentru a putea pilota și experimenta afaceri într-o țară cu alte legi și alte obiceiuri de consum. Chiar dacă acolo e un grad mare de instabilitate politică, această piață este foarte importantă pentru noi în planul de extindere în Asia”, declară antreprenorul.

În prezent, Life Care are 80 de angajați în România și încă 5 în alte teritorii. Managementul general este în România și este reprezentat de echipa care a construit sustenabil până acum compania. 50.000 de distribuitori independenți fac parte din rețeaua Life Care, ambasadori ai unui stil de viață sănătos, oameni care au înțeles că astfel își pot suplimenta veniturile sau, de ce nu, chiar construi o adevărată carieră.

Life Care are o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro, iar în primul semestru din 2019 a înregistrat o creștere de 20% față de aceeași perioadă a anului anterior. Cristian Onețiu estimează că noile teritorii internaționale vor duce la dublarea acesteia în următorii 3 – 5 ani.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Cadourile nu sunt o povară financiară – află ce lucruri de suflet poți alege pentru o bună impresie

Published

on

cadouinedit.ro
 

Alegerea unui cadou este o practică destul de îngrădită de convențiile societății. Ținem cont de vârstă, interese, relația cu persoana în cauză, ocazie și multe alte repere de acest gen. Mai ales pentru situațiile în care povestea se repetă, spre exemplu cadoul ales an de an cu ocazia sărbătorii zilei de naștere, încep să se repete tipurile de cadouri oferite. Presiunea financiară este de asemenea un aspect ce devine inconvenient într-un anumit punct.

Deja clasica întrebare „ce să aleg” repetată obsesiv are nevoie de un răspuns variat pentru a compara care este și opțiunea finală. Un magazin de profil vine însă cu idei și inspirație. Se numește  CadouInedit.ro și promite multe după însăși numele său. Cadouri pentru el, ea, pentru familii, copii, cele de tip corporate și multe altele sunt adunate în colecțiile propuse aici.

Cadouri de suflet, cadouri personalizate

Pentru ca strădania cu care alegi un cadou și atenția la fiecare detaliu, pentru ca obiectul respectiv să corespundă cu stilul destinatarului vei dori să aibă și rezultatul scontat, adică cadoul să fie apreciat, poate că ar fi o idee bună să optezi pentru cadouri personalizate pentru ocazii diverse. Stilul personalizat reflectă se pare atenția deosebită acordată detaliilor, dorința de a face totul cât mai potrivit ocaziei și persoanei în cauză. Personalizarea înseamnă până la urmă să spui o poveste, să asociezi unui cadou o poveste.

Cadourile personalizate au devenit se pare tot mai populare, în fond nefiind un efort financiar extraordinar de mare. Un cadou romantic de genul setul de perne cu print personalizat vine cu esența unui mesaj de dragoste: mi-am ascultat inima și ea m-a condus la tine sună unul din mesajele ce poate fi imprimat pe perne. Înțelegem că orice obiect devine special atunci când poartă și un mesaj special.

Cadouri inspirate – cu ce poți surprinde plăcut

Nu se poate spune că există un plan anume despre ce și cum trebuie ales un cadou. Atât timp cât există o corelație cu ce dorești să transmiți destinatarului. Poate fi vorba de un trofeu din plexiglas ce definește perfect ideea de a răsplăti pentru eforturi și merite, pentru ceea ce în viață nu se poate contoriza material – prietenie, stimă, iubire față de o persoană.

Interesant este că astfel de trofee pot avea forme diverse. Pot include fotografie și mesaj, poate fi o ramă foto cu plexiglas, poate avea inserții din lemn de asemenea. Micile detalii sunt marile diferențe până la urmă, așadar nimic nu este simplu ca design și impresionează prin modul atent în care sunt lucrate. Pe lângă faptul că sunt produse unice, au de asemenea inclusă în preț și personalizarea. Mesajele sunt alese după bunul plac sau după sugestii, așa cum sunt ele prezentate și în cadrul paginii Cadouinedit.ro.

Rame foto diverse, trofee, accesorii elegante și interesante, specifice pentru evenimente precum nuntă sau botez sunt colecțiile de cadouri regăsite la Cadouinedit.ro. Comenzile online îți permit condiții flexibile pentru a te ocupa de această misiune. Dăruiește cu drag, din inimă, un cadou special. Cadou Inedit te inspiră pentru asta – vezi aici ce oferte ai.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: