Digi 24, televiziunea de ştiri lansată în urmă cu doi ani de RCS&RDS, beneficiază de la 1 martie de date oficiale de audienţă, după ce a aderat la măsurătoarea realizată de Kantar Media pentru Asociaţia Romana pentru Măsurarea Audientelor (ARMA), au spus pentru HotNews.ro reprezentanţi ARMA. Până acum, audienta Digi 24 a fost masurata doar intern, de către RCS&RDS.
Decizia vine după ce, la începutul anului, Digi 24 a fost declarat lider la retransmisie şi a intrat în “must carry” – lista posturilor pe care toţi cablistii sunt obligaţi să le retransmită, în funcţie de ordinea descrescătoare a audienţei.
Digi 24 nu este retransmis, însă, în acest moment de principalul concurent al RCS&RDS, UPC.
Oficialii RCS&RDS au declarat, marţi, pentru HotNews.ro, că “potrivit reglementarilor în vigoare, exista un termen în cadrul căruia operatorii de cablu fac demersurile necesare pentru retransmisia posturilor nou intrate în must carry, iar acest termen nu este epuizat încă. Nu s-a ajuns la un acord cu UPC şi nu a fost făcută încă nicio solicitare în acest sens, deşi RCS & RDS a făcut chiar o notificare în direcţia aceasta.”
Întrebaţi ce vor face în cazul celor care nu retransmit Digi 24 după expirarea termenului de 30 de zile, reprezentanţii RCS au precizat: “Compania va întreprinde toate demersurile permise de lege în acest sens, dacă va fi cazul.”, mai scrie sursa citata.