Connect with us

Film

Povestea adevărată a tabloului cunoscut drept Mona Lisa Austriei, în filmul „Femeia în aur”

Published

on

 

Filmul „Femeia în aur / Woman in Gold” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 29 mai 2015.

„Femeia în aur” este poveste adevărată şi remarcabilă a călătoriei unei femei pentru a-şi revendica moștenirea și a căuta dreptate pentru ce s-a întâmplat cu familia ei. În repovestirea sa emoţionantă şi sinceră a evenimentelor, „Femeia în aur” transmite adevăratul sens al restituirii pentru Maria Altmann: o încercare de a-şi onora familia şi de a completa puzzle-ul vieţii ei prin reintrarea în posesia mătuşii Adele, atât din punct de vedere figurat, cât şi la nivel spiritual.

Povestea

Pentru regizorul Simon Curtis, introducerea în povestea Mariei Altmann a venit prin vizionarea unei emisiuni realizate pentru seria de documentare Imagine, pentru postul BBC. Prezentată de prietenul său Alan Yentob și intitulată „Stealing Klimt”, emisiunea a relatat povestea picturii, a familiei Altmann și a luptei pentru a recupera tablourile care s-au aflat odată în casa din copilărie a Mariei, dar au fost prezentate şi interviuri ample cu Altmann, Randol Schoenberg și Hubertus Czernin, cei doi bărbaţi cheie care au ajutat-o pe Altmann să câştige bătălia în cele din urmă.

Pentru a construi scenariul, echipa a fost completată de premiatul dramaturg Alexi Kaye Campbell, care a fost imediat prins de poveste, în special de aspectele istorice și de juxtapunerea dintre noua lume din Los Angeles și lumea veche din Viena, precum și de cele două personaje incredibile care stau la baza întregii poveşti. Încă de la început, Curtis, Langan și Thompson au fost cu toţii de acord să spună povestea Mariei și a lui Randy plasând-o în lumea contemporană. Ei au considerat că este la fel de important să descrie viața Mariei la Viena până la Anschluss, precum şi modul în care naziştii au furat posesiunile familiei sale, dar și evadarea Mariei în America.

Misiunea lui Campbell a fost să facă povestea coerentă din punct de vedere intelectual şi emoţional, fără a permite însă ca procedura de restituire a cazului Altmann să acapareze latura emoţională a filmului. Deşi Maria Altmann a murit în 2011, Schoenberg a fost în viață și prezent de-a lungul întregii etape de dezvoltare, citind cu atenţie fiecare paragraf a scenariului. Campbell îşi aminteşte călătoria în California pe care a făcut-o pentru a-l întâlni faţă în faţă pe Schoenberg, cu scopul de a discuta despre latura legală complexă a cazului: „Mi-aduc aminte că i-am spus: «Randy, trebuie să vorbești cu mine ca și cum eu sunt un băiat de șase ani, și poate nu chiar cel mai deştept băiat de șase ani. Doar condu-mă foarte încet prin poveste». A fost foarte util.”

Personajele principale

Pentru a o portretiza pe încăpățânata şi luptătoarea Maria Altmann, Helen Mirren a fost prima și singura alegere a lui Curtis. „Deși am ştiut-o dinainte pe Helen, niciodată nu am lucrat cu ea”, spune el. „A fost o foarte mare încântare pentru mine atunci când Helen mi-a împărtășit entuziasmul faţă de scenariu. Este perfectă pentru rol pentru că e inteligentă și încrezătoare în forţele proprii. E de origine rusă și e credibilă în rolul unei persoane din mediul evreiesc. Ea are atât spiritul, cât și furia personajului. Am fost foarte norocoși că a acceptat să joace acest rol.” „Helen este o actriță desăvârșită, care se poate mula pe orice rol”, adaugă şi Thompson. „Este subtilă și delicată; este, de asemenea, amuzantă și îndrăzneaţă. Are toate trăsăturile potrivite pentru Maria, inclusiv un anume iconoclasm”.

Cu Mirren distribuită în rolul Mariei, Harvey Weinstein a fost cel care a sugerat prima dată ca Ryan Reynolds să joace rolul lui Randy Schoenberg. Prezenţa acestui cuplu ciudat în relația centrală a filmului „Femeia în aur” a făcut pe toată lumea să realizeze că sugestia lui Weinstein a fost una inspirată, inteligenţa şi farmecul natural al lui Reynolds având să facă personajul mai plăcut audienţei. „Ryan are intelect, spirit și profunzime, elemente care sunt foarte importante în conturarea acestui personaj”, afirmă Thompson. „A fost o alegere excelentă și el însuși a intrat foarte puternic în rol.”

„Harvey m-a sunat și mi-a spus: «Salut, Reynolds! Astăzi este ziua ta norocoasă»”, își amintește actorul. „Avea dreptate. Este o poveste extraordinară despre care ştiam doar câteva lucruri, pentru că am văzut pictura la o expoziție dedicată lui Klimt, când eram mai tânăr, în timpul unei călătorii pe care am făcut-o prin Europa. Povestea este fascinantă, iar şansa de a petrece câteva luni cu extraordinara Helen Mirren a fost un privilegiu”, a completat el.

Pentru Mirren, povestea lui Altmann a fost o nouă descoperire. „Povești ca aceasta, care îşi au originea în viața reală, au o picanterie şi un conţinut emoţional suplimentare, pentru că știi că au fost adevărate”, menţionează Helen. „Este acea poveste clasică despre lupta dintre cei slabi şi cei puternici, iar când cei slabi câștiga, se transformă întotdeauna într-o poveste emoţionantă semnificativă. Cred că majoritatea dintre noi se identifică cu această situaţie.”

Locaţii de filmare și detalii de producție

Filmările la „Femeia în aur” au început pe 23 mai 2014 și au durat opt săptămâni. În acest timp, echipa de producție şi-a împărţit timpul între trei orașe: Los Angeles, Londra şi Viena. Pentru început, timp de o lună, distribuţia şi echipa de filmare au fost la Londra. Deși capitala Marii Britanii nu figurează în poveste, arhitectura de interior a marilor săli din Londra a reprezentat decorul pentru diverse momente din film. Printre clădirile în care s-a filmat se numără, de exemplu, Goldsmith’s Hall și Wandsworth Town Hall. Interiorul biroului de avocatură al lui Schoenberg din Los Angeles au fost filmate în Hemel Hempstead, în timp ce casa familiei sale, bungaloul lui Altmann din L.A. şi apartamentul opulent al lui Bloch-Bauer din Viena anului 1938 au fost construite la Studiorile Twickenham.

Pentru că „Femeia în aur” a fost filmat în trei ţări şi în trei perioade de timp diferite, Curtis şi directorul de imagine Rose Emery au optat să utilizeze imagini desaturate pentru trecutul istoric, în timp ce scenele contemporane sunt filmate cu vitalitatea cinematografiei americane moderne. Coloana sonoră originală a filmului „Femeia în aur” reprezintă o colaborare între Martin Phipps și compozitorul premiat cu Oscar Hans Zimmer.

Sinopsis

La şaizeci de ani după ce a fugit din Viena în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, o femeie în vârstă, de origine evreiască, Maria Altmann (Helen Mirren), îşi începe călătoria pentru recuperarea bunurilor familiei confiscate de naziști, printre care se numără şi celebrul tablou al lui Klimt, portretul lui Adele Bloch-Bauer I. Împreună cu neexperimentatul, dar curajosul şi tânărul avocat Randy Schoenberg (Ryan Reynolds), Maria porneşte o bătălie de proporţii importante, care îi duce până la inima instituţiilor austriece și la Curtea Supremă a SUA, forţând-o să se confrunte cu adevăruri dificile despre trecut.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=P53T-cN3F_o

Foto credit: RANEVENTS COMM

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

“Moromeții 2”, marele câștigător la Premiile Gopo 2019. Lista câștigătorilor!

Published

on

 

Marți, 19 martie, la Teatrul Național din București, a avut loc cea de-a 13-a ediție a Galei Premiilor Gopo, cel mai important eveniment al cinematografiei românești. Peste 1.000 de invitați au participat aseară la evenimentul care celebrează succesele din cinematografia română. 

Gala, găzduită pentru al patrulea an consecutiv de actorul Alex Bogdan, a fost transmisă în direct pe Film Now, iar o înregistrare va fi difuzată în această seară, de la ora 24.00, pe Digi 24.

Momente inedite, amuzante și pline de emoție au încântat spectatorii, printre acestea regăsindu-se

deja tradiționalele parodii realizate de Alex Bogdan, precum și intervențiile artistice oferite de trupa Irina Sârbu & band, Ana Udroiu și Kana Jambe.

Stere Gulea, Emilia Popescu, Horațiu Mălăele, Tora Vasilescu, Valentin Teodosiu, Ileana Popovici, Gheorghe Visu, Nae Caranfil, Adina Pintilie, Cornel Ilie, Monica Bârlădeanu, Monica Davidescu, Carmen Tănase, Kristina Cepraga, Toma Cuzin, Monica Bârlădeanu, Cătălina Grama și Paul Ipate sunt doar cîțiva dintre invitații care au pășit pe covorul roșu, ale căror gazde au fost Ilona Brezoianu și Răzvan Alexe (Krem).

“Moromeții 2”, filmul cu cele mai multe nominalizări la Premiile Gopo 2019, și-a adjudecat nouă trofee: Cel mai bun film, Cea mai bună imagine (Vivi Drăgan Vasile), Cel mai bun montaj (Dana Bunescu și Alexandra Gulea), Cel mai bun sunet (Dana Bunescu, Cristinel Șirli, Constantin Fleancu), Cele mai bune decoruri (Cristian Niculescu), Cele mai bune costume (Dana Păpăruz), premiu oferit de Cellini România, Cel mai bun machiaj și cea mai bună coafură (Dana Roșeanu, Iulia Roșeanu, Domnica Bodogan), acordat de MAC Cosmetics, și Tânără Speranță (Iosif Paștina). De asemenea, Premiul Publicul acordat producțiilor autohtone cu cel mai mare succes la box-office în 2018, a fost anul acesta adjudecat de “Moromeții 2”, în regia lui Stere Gulea.

“Pororoca”, filmul lui Constantin Popescu, a câștigat 3 trofee Gopo: Cel mai bun regizor, premiu oferit de Banca Transilvania, Cel mai bun actor într-un rol principal (Bogdan Dumitrache), acordat de MOL România, și Cea mai bună actriță într-un rol secundar (Iulia Lumânare).

“Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” a câștigat trofeul Gopo pentru Cel mai bun scenariu (Radu Jude), oferit de Dacin Sara, și premiul pentru Cel mai bun actor într-un rol secundar (Alexandru Dabija).

Cosmina Stratan (Dragoste 1. Câine) a câștigat premiul pentru Cea mai bună actriță într-un rol principal, oferit de Aqua Carpatica, în timp ce trofeul pentru Cea mai bună muzică originală a fost adjudecat de Massimiliano Nardulli pentru “Charleston”. “Soldații. Poveste din Ferentari”, în regia Ivanei Mladenovic, a câștigat trofeul pentru Cel mai bun film de debut.

“Caisă”, în regia lui Alexandru Mavrodineanu, a câștigat premiul pentru Cel mai bun film documentar, iar “Cadoul de Crăciun” (Bogdan Mureșanu) a fost desemnat drept Cel mai bun scurtmetraj.

La categoria Cel mai bun film european, voturile profesioniștilor din cinematografie și ale criticilor

de film au mers către The Killing of a Sacred Deer / Uciderea cerbului sacru (r. Yorgos Lanthimos).

 

Momente memorabile pe covorul roșu, dar și în cadrul Galei, au fost prilejuite de actorii Ileana Stana Ionescu, omagiată cu Premiul Gopo pentru Întreaga Carieră, oferit de Apa Nova București, Constantin Dinulescu, căruia i-a fost acordat Premiul pentru Întreaga Activitate, și Dan Chișu, care a primit un premiu special pentru susținerea și încurajarea producției de film independent. De asemenea, un premiu special i-a fost oferit și maestrului de lumini Ion Nica.

 

CÂȘTIGĂTORI PREMIILE GOPO 2019

 

CEL MAI BUN FILM DE LUNGMETRAJ

  1. Moromeții 2

 

CEL MAI BUN REGIZOR

  1. Constantin Popescu pentru filmul Pororoca

 

CEL MAI BUN ACTOR ÎNTR-UN ROL PRINCIPAL

  1. Bogdan Dumitrache pentru rolul Tudor din filmul Pororoca

 

CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎNTR-UN ROL PRINCIPAL

  1. Cosmina Stratan pentru rolul Irina din filmul Dragoste 1. Câine

 

CEL MAI BUN ACTOR ÎNTR-UN ROL SECUNDAR

  1. Alexandru Dabija pentru rolul Movilă din filmul Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari

 

CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎNTR-UN ROL SECUNDAR   

  1. Iulia Lumânare pentru rolul Cristina din filmul Pororoca

 

CEL MAI BUN SCENARIU

  1. Radu Jude pentru filmul Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari

 

CEA MAI BUNĂ IMAGINE

  1. Vivi Drăgan Vasile pentru filmul Moromeții 2

 

CEL MAI BUN MONTAJ

  1. Dana Bunescu și Alexandra Gulea pentru filmul Moromeții 2

 

CEL MAI BUN SUNET

  1. Dana Bunescu, Cristinel Șirli și Constantin Fleancu pentru filmul Moromeții 2

 

CEA MAI BUNĂ MUZICĂ ORIGINALĂ

  1. Massimiliano Narduli pentru filmul Charleston

 

CELE MAI BUNE DECORURI                                       

  1. Cristian Niculescu pentru filmul Moromeții 2

 

CELE MAI BUNE COSTUME

  1. Dana Păpăruz pentru filmul Moromeții 2

 

CEL MAI BUN MACHIAJ ȘI CEA MAI BUNĂ COAFURĂ

  1. Dana Roșeanu, Iulia Roșeanu și Domnica Bodogan pentru filmul Moromeții 2

 

CEL MAI BUN FILM DE DEBUT

  1. Soldații. Poveste din Ferentari (r. Ivana Mladenovic)

 

CEL MAI BUN FILM DOCUMENTAR

  1. Caisă (r. Alexandru Mavrodineanu)

 

CEL MAI BUN FILM DE SCURTMETRAJ

  1. Cadoul De Crăciun (r. Bogdan Mureșanu)

 

TÂNĂRĂ SPERANȚĂ

  1. Iosif Paștina pentru rolul Niculae din filmul Moromeții 2

 

CEL MAI BUN FILM EUROPEAN

  1. The Killing of a Sacred Deer / Uciderea cerbului sacru (r. Yorgos Lanthimos), Marea Britanie, SUA, Irlanda, distribuitor: Independența Film

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Gala Premiilor Gopo 2019: Cea mai importantă seară dedicată filmului românesc

Published

on

 

Gala Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat cinematografiei din România, va avea loc marți, 19 martie, la Teatrul Național București „Ion Luca Caragiale”. Evenimentul, ajuns la cea de-a XIII-a ediție, va fi transmis în direct de la ora 19.00 pe Film Now, online www.filmnow.ro, premiilegopo.ro și pe pagina de Facebook Premiile Gopo, precum și înregistrat, miercuri, 20 martie, de la ora 24.00, pe Digi 24.

Peste 800 de invitați sunt așteptați pe covorul roșu din centrul capitalei, la gala prezentată, pentru a patra oară consecutiv, de actorul Alexandru Bogdan. Printre cei care vor urca pe scenă pentru a înmâna mult-râvnitele statuete Gopo, create de artistul Adrian Ilfoveanu, se regăsesc actori consacrați precum Tora Vasilescu, Valentin Teodosiu, Emilia Popescu, Carmen Tănase, Tania Filip, Alexandru Bindea, Ileana Popovici, dar și tineri artiști ca regizorii Mona Nicoară, Marius Olteanu, actorii Victoria Răileanu, István Teglaș, Alina Șerban, Judith State, Cristi Balint, Ioana Bugarin, Ștefan Iancu, Adrian Nartea, Alina Nedelea, scriitorul Bogdan Ficeac, sau oameni de televiziune precum Oana Zamfir.

Pe lângă cele mai așteptate trofee ale serii – Cel mai bun film, Cel mai bun regizor – oferit de Banca Transilvania, Cel mai bun actor într-un rol principal – oferit de Mol România, Cea mai bună actriță într-un rol principal – oferit de Aqua Carpatica, Cel mai bun scenariu – oferit de Dacin Sara, sau Premiul pentru Machiaj și Coafură – oferit de MAC Cosmetics România și Premiul pentru Cele mai bune costume – oferit de Cellini, din programul serii nu vor lipsi Premiul pentru Întreaga Carieră – oferit actriței Ileana Stana Ionescu de către Apa Nova București și Premiul pentru Întreaga Activitate – acordat actorului Constantin Dinulescu. Premiul Special îi va fi înmânat maestrului de lumini Ion Nica, colaborator al regizorului care dă numele prestigiosului eveniment, Ion Popescu Gopo.

Premiul Publicului pentru producția autohtonă cu cel mai mare succes la box-office în 2018 va merge către “Moromeții 2” (r. Stere Gulea), film ce a înregistrat un număr record de spectatori în cursul anului trecut.

19 lungmetraje românești lansate în cinematografe în 2018 au fost luate în considerare de juriul din acest an pentru desemnarea nominalizărilor la cea de-a 13-a ediție a Galei Premiilor Gopo.

Filmele cu cele mai multe nominalizări sunt: “Moromeții 2” (14), “Charleston” (13), “Dragoste 1. Câine” (11) , “Pororoca” (10), “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” (6).

Câștigătorii Galei Premiilor Gopo vor fi desemnați de cei peste 600 de membri activi din industria cinematografică. Acest lucru este realizat printr-un sistem de vot asigurat de prestigioasa firmă de audit și consultanță PwC România.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

„McQueen“, documentarul despre revoluționarul designer Alexander McQueen, în selecția celei de-a treia ediții a Bucharest Fashion Film Festival

Published

on

 

Documentarul McQueen, un portret fascinant al vizionarului designer britanic, și cineconcertul The Inferno Unseen, care îmbină spectaculos muzica electronică cu imagini până acum nevăzute din arhiva celebrului film neterminat al lui Henri-Georges Clouzot, Inferno (1964), sunt primele titluri anunţate în selecţia Bucharest Fashion Film Festival, ce va avea loc între 11 și 14 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada și Fix | Botanical Bar.

 

Aflat la a treia ediţie, Bucharest Fashion Film Festival este primul eveniment din România plasat la intersecţia dintre fashion, film și advertising. Festivalul pune bazele unui forum de discuţie despre relaţia dintre film și modă prin proiecţii de scurt și lungmetraje, dezbateri și workshopuri. Programul include secţiunea competiţională, în cadrul căreia sunt premiate cele mai bune filme de modă locale și internaţionale, proiecţii de filme cult cu scenografie și costume spectaculoase și documentare despre personaje marcante din istoria modei. Lor li se adaugă o expoziţie multimedia, ce cuprinde o selecţie curatoriată de fashion films, cine-concertul The Inferno Unseen, precum și o serie de mese rotunde.

 

Proiectat în premieră în România la Bucharest Fashion Film Festival, documentarul McQueen (2018) oferă o privire personală asupra vieţii și carierei regretatului designer Alexander McQueen. Regizorii Ian Bonhote și Peter Ettedgui îmbină interviuri exclusive cu prietenii apropiaţi și cu familia lui McQueen cu imagini de arhivă (și o coloana sonoră semnată de celebrul Michael Nyman), alcătuind astfel un portret palpitant al unui designer deopotrivă genial și torturat de propriii demoni. „Show-urile mele vorbesc despre sex, droguri și rock’n’roll. Vreau să provoace entuziasm și piele de găină. Vreau atacuri de inimă. Vreau ambulanţe”, spunea Alexander McQueen, iar dovadă stau zecile de prezentări avangardiste pe care le-a orchestrat. În scurta sa carieră, McQueen a colaborat cu Tim Burton și Lady Gaga, a creat costume de scenă pentru David Bowie și a regizat videoclipuri pentru Björk. Documentarul McQueen (2018) este distribuit în România de Atelier de Film în parteneriat cu Argo Art Consulting.

 

„Documentarul despre regretatul designer Alexander McQueen este fermecător, bântuitor, un must-see“ Rolling Stone

 

Cine-concertul ediţiei, The Inferno Unseen (2017), pornește de la unul dintre cele mai intrigante proiecte din istoria cinematografiei: The Inferno (1964), filmul neterminat al lui Henri-Georges Clouzot, considerat un maestru al suspansului și rival al lui Hitchcock. Având-o drept protagonistă pe Romy Schneider, filmul urma să spună povestea unei obsesii și a unei gelozii extreme care iau forma unor halucinaţii în care Marcel (Serge Reggiani) o vede pe tânăra sa soţie, Odette (Schneider) în ipostaze seducătoare.

Filmat cu nu mai puţin de 12 camere, atât alb-negru cât și color, The Inferno a constituit pe atunci un proces extravagant, alimentat de ambiţia regizorului de a ridica cinema-ul acelei perioade la rang de artă avangardistă și de a identifica noi modalităţi de exprimare. Așa se explică faptul că materialul original conţine o mare varietate de experimente vizuale, dar și experimente inspirate de arta kinetică și Op Art sau teste de garderobă.

The Inferno Unseen (2017) este o variantă reconstruită de Marketa Uhlirova, cercetătoare și fondatoare a Festivalului Fashion in Film din Londra și de compozitorul de muzică electronică Rollo Smallcombe, alături de colaboratori de la British Film Institute și Monocle. Smallcombe performează live la fiecare proiecţie, în cadrul show-ului Inferno Unseen, care a mai fost prezentat până acum la Barbican Center în Londra, Museum of the Moving Image în New York și Pallazzo Grassi din Veneţia.

Cea de-a treia ediţie a Bucharest Fashion Film Festival continuă tradiţia începută anul trecut, aceea de a organiza o competiţie internaţională de fashion films. Peste 200 de filme de pe piaţa locală și internaţională s-au înscris în 2018, iar 50 dintre ele au intrat în competiţie pentru cele două premii: Cel mai Bun Film și Cea mai bună Producţie Locală. Lor li se adaugă anul acesta și un premiu special pentru inovaţie: Fresh Perspectives.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending