Connect with us

ALL MEDIA

PREDICTII. Cum va arata piata de publicitate in 2014. Specialistii estimeaza o crestere 1,9%!

Avatar

Published

on

Publicitatea va incepe sa cunoasca in urmatorii zece ani cea mai puternica perioada de dezvoltare sustinuta, cu o estimare de crestere globala de la 3.6% in 2013 la 5.3% in 2014. In felul acesta, cresterea isi va continua traiectul pana la 5.8% in 2015 si 2016, principalul propulsor fiind tehnologia mobila, conform noului set de predictii ZenithOptimedia.

Citand aceeasi sursa, cresterea consumului global in anul ce vine se va naste din imbunatatirea stabila a pietei de publicitate europene, precum si din cele trei evenimente ce au loc la patru ani: Jocurile Olimpice, Cupa Mondiala la Fotbal, precum si alegerile din Statele Unite.

„Preconizam ca piata de publicitate globala isi va accelera ritmul de crestere pana la 5.8% in 2015, plecand de la premiza unei puternice cresteri de economie bazata pe transparenta, urmata fiind de un alt salt catre 5.8% crestere in 2016. Aceasta estimare este strans legata de faptul ca recuperarea graduala din zona Euro va continua, fara aparitia vreunei noi crize”, afirma autorii.

Digitalul mobil se extinde asupra consumului de media global

Digitalul mobil reprezinta acum principalul generator al cresterii consumului de publicitate global. Este pentru prima data in ultimii 20 de ani, cand o noua platforma se extinde in intreaga arie a consumului de media, fara a canibaliza niciuna dintre celelalte platforme. „Preconizam ca internetul mobil va contribui cu o rata de 36% din totalul extra consumului de publicitate, intre 2013 si 2016”. TV-ul este al doilea mare contributor (cu un cumul de 34% din noul consum de publicitate), urmat fiind de internetul fix (25%), care continua sa se bucure de o crestere semnificativa alaturi de cel din publicitatea mobila.

In ciuda dezvoltarii sale considerabile, publicitatea din zona mobile reuseste un cumul de doar 2.7% din consumul global in anul 2013. Pana in 2016, se asteapta pentru aceasta platforma o rata de 7.7% din cheltuielile de publicitate, iar mix-ul radio, print si outdoor este vizat sa devina cel de-al patrulea tip de media la nivel global. Integram in zona mobile toate tipurile de ad-uri de internet, livrate catre smartphone-uri, tablete, indiferent de formatul lor.

In Romania:

„In privinta Romaniei, suntem rezervat optimisti. Ne asteptam ca 2014 sa fie anul mult asteptat si sa schimbam sensul trendului. Suntem optimisti pentru ca avem evenimente de anvergura care ar trebui sa atraga si la nivel local investitii aditionale. Suntem optimisti pentru ca, indifferent de evolutia GDP-ului sau scaderea consumului, scaderea cumulata din ultimii ani ai pietei de media a depasit si cele mai negre estimari.

Suntem totusi rezervati, caci, politicul local isi poate pune amprenta, asa cum a mai facut-o in acesti ultimi ani, adancind criza in care industria de media se afla deja. Au trecut 5 ani de caderi succesive, 2014 il preconizam pe crestere usoara de 1.9%. Dincolo de valoare, credem ca importanta majora a trendului si in sustenabilitatea lui pentru anii urmatori.

TV-ul ramane dominant in mix-ul media, dar ne asteptam la o usoara scadere si o stabilizare a mediilor non-TV, pe fondul cresterii atat a investitiilor cat si a ponderii in mix a digitalului. Digitalul, care a reusit sa devina a doua medie ca importanta dupa TV in 2013, isi continua cresterea naturala. Ne asteptam ca digital video advertising-ul sa aduca un suflu nou si sa altereze un pic raportul de forte intre performance (agresiv in ultimii ani) si display. O necunoscuta ramane publicitatea pe panouri (outdoor). Legea 185/2013 ar trebui sa intre in vigoare la inceputul anului 2014. Efectele pot fi dramatice. Vom fi capabili sa le evaluam in prognoza noastra de la sfarsitul primului trimestru al noului an.”

Pietele in Curs de Dezvoltare inregistreaza o crestere de 3 ori mai mare decat Pietele Dezvoltate

Pietele de publicitate internationale urmeaza doua ritmuri de crestere diferite. Pietele Dezvoltate (autorii studiului definesc prin Piete Dezvoltate urmatoarele tari: America de Nord, Europa de Vest si Japonia, iar prin Piete in Curs de Dezvoltare restul tarilor) se afla in lupta cu datoriile si inovatia scazuta , iar populatia acestora este varstnica, cu un numar crescut de pensionati , sustinuta de o forta de munca scazuta. Preconizam cresterea acestor piete la o medie de doar 3% pe an intre 2013 si 2016. Intre timp, Pietele in Curs de Dezvoltare isi imbunatatesc sistemul educational , infrastructura , productivitatea si adoptarea tehnologiei, avand o populatie tanara, cu cresterea fortei de munca. Asteptam o crestere a acestora la 9% pe an. Tarile in Curs de Dezvoltare detin la acest moment un cumul de 35% din consumul de publicitate global, dar ne asteptam ca acestea sa aduca o contributie de de 61% din cresterea pietei intre 2013 si 2016.

Cresterea zonei BRIC (Brazilia, Rusia, India si China) intra in proces de incetinire

Pietele G7 (Canada, Franta, Germania, Italia, Japonia, UK si Statele Unite) inregistreaza o medie de varsta de 40 de ani; ele cumuleaza 57% din consumul global de publicitate, dar preconizam ca vor inregistra o crestere medie anuala de 3.6% intre 2013 si 2016. Tarile BRIC au cunoscut o crestere spectaculoasa in ultimii 20 de ani, iar acum detin o rata de 14% din consumul global, plecand de la 1% in 1993.

Sunt piete mult mai tinere decat cele din grupul G7 (cu o medie de varsta de 31 ani), si estimam ca ele vor inregistra o crestere medie de 9.5% pe an in urmatorii 3 ani, dar aceasta dezvoltare este incadratata ca fiind destul de scazuta in raport cu rata de crestere medie de 15.8% inregistrata in ultima perioada.

Pietele tinere furnizeaza urmatorul val de crestere in publicitate

Am identificat 6 piete tinere care se definesc prin marime, crestere rapida si detin o populatie tanara, dinamica: Indonezia, Filipine, Africa de Sud, Korea de Sud si Turcia. Aceste piete au o varsta medie de 27 de ani, si predictia asupra lor vizeaza faptul ca vor ajunge la o crestere de medie anuala de 14.9% intre 2013 si 2016. Daca la momentul actual inregistreaza o cota de 7% din consumul global, ne asteptam ca ele sa ajunga la o contributie de 16% din suma totala de publicitate in aceasta perioada. Ele vor reprezenta noul val de crestere rapida, in timp ce tarile BRIC vor continua sa scada.

“Tehnologia mobila creeaza noi oportunitati de conectare a marketer-ului cu consumatorii. In combinatie cu cresterea continua a pietelor tinere si dinamice, aceasta va constitui un imbold pentru o crestere sanatoasa si sustinuta a pietei de publicitate in urmatorii ani”, declara Steve King, CEO ZenithOptimedia Worldwide.

Comentarii

ALL MEDIA

EduBox, kit de prim-ajutor educațional oferit de Narada

Avatar

Published

on

            Criza sanitară globală resimțită puternic și în România a evidențiat carențele sistemului educațional din țara noastră. În condițiile stării de urgență și amenințării intrării în scenariul roșu, când școli din localități din toată țara vor trece în sistemul online, sute de mii de copii nu au acces la educație.

 

În lipsa tehnologiei și a conectivității, școala online rămâne un deziderat greu accesibil pentru elevii din mediile defavorizate. Educația din România intră în „stare de alertă”, iar necesitatea unui salt la condițiile tehnologice proprii secolului 21 devine evidentă. Astfel, la inițiativa unor lideri din comunitate și cu sprijinul financiar al Ambasadei SUA, Narada oferă voluntarilor înscriși pe site EduBox, kit-ul de prim-ajutor educaţional atât de necesar în proiectul digitalizării mediului educațional din România.

 

„Într-o lume în care dreptul la educație este recunoscut ca atare, dar accesul la educație nu este garantat, avem nevoie de oameni cu un simț civic puternic să se adune și să pună lucrurile în mișcare. Pentru cei rupți de acces, figurativele uși spre o viață mai bună nu numai că nu se deschid, ci dispar cu totul din peisaj. Cred cu tărie în puterea educației de a crea oportunități, de a informa și de a transforma oameni care la rândul lor pot transforma societatea în care trăim într-o comunitate prosperă. Împreună cu cei de la Narada și partenerii noștri ne-am propus să combatem lipsa accesului la educație și sperăm să creăm o comunitate cât mai mare, gata să sară în ajutorul celor care au nevoie” spune Constantin Rusu, Alumni Fulbright și voluntar Narada.

 

În mod concret, voluntarii care se înscriu pe platform Narada.ro primesc chiar la ușa lor o cutie care conține atât device-urile de recondiționat, cât și kitul complet pentru a realiza acest lucru: stick pentru instalare sistem operare, dezinfectant și o scrisoare pentru copilul căruia îi e destinat device-ul. Voluntarul sau prietenii din anturajul său pot adăuga în EduBox device-urile pe care vor să le doneze, astfel încât efectul inițiativei Narada să fie amplificat.

„Am inițiat EduBox având în minte o problemă imensă cu care se confruntă sute de mii de copii din România: imposibilitatea conectării la școala online. Ne-am unit forțele cu Narada, voluntarii și partenerii lor, am accesat un grant din partea Ambasadei S.U.A. pentru sponsorizarea proiectului și împreună lucrăm pentru a conecta mii de copii ce provin din medii defavorizate la școala online”, spune Ștefan Florea, Alumni Fulbright și voluntar Narada.

 

Narada și-a propus ca, până la finalul acestui an, 10.000 de copii din medii defavorizate să aibă acces la educația digitală. În doar două luni după închiderea școlilor în starea de urgență, Narada a reușit să conecteze la educație prin tehnologie 1.000 de copii din sate și comunități vulnerabile. Până acum, peste 50 de voluntari Narada au ajuns în 8 județe din 18 localități diferite, asigurând device-uri și internet copiilor fără acces la tehnologie, propunându-și ca până la finalul anului, cu ajutorul partenerilor alăturați, numărul celor care vor primi sprijin să fie de zece ori mai mare.

 

Prin implicarea oamenilor care cred în puterea educației ca instrument de a schimba societatea, Narada aduce în România o perspectivă inovatoare și eficientă asupra actului sprijinirii copiilor din medii defavorizate. Funcționând pe modelul „comunități care ajută alte comunități”, Narada se situează la intersecția dintre nevoile profesorilor și elevilor cu acces limitat la educația digitală și lumea celor care au privilegiul timpului sau resurselor financiare și cred că educația poate schimba cu adevărat fața societății.

 

Una dintre implicațiile crizei sanitare parcurse în ultimele luni este evidențierea faptului că și educația are nevoie de măsuri de prim-ajutor. EduBox, kit-ul de prim-ajutor educațional oferit de Narada la inițiativa unor lideri din comunitate și cu sprijinul financiar al Ambasadei SUA, se înscrie între aceste măsuri mai mult decât necesare în contextul traversat de societatea românească în momentul actual. Și pentru că „puterea stă în comunitate”, Narada îi invită pe toți cei care doresc să ajute să acceseze prima platformă de crowdfunding pentru profesori din România, să se înscrie ca voluntari EduBox pentru ca educația digitală să devină astfel un deziderat împlinit.

NARADA: Aducem educația în secolul 21

Narada este o comunitate formată din antreprenori, manageri, oameni de acțiune al cărei scop este acela de a oferi soluții eficiente și rapide de modernizare a educației. Narada e o organizație născută sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation (rbls.ro) cu scopul de a hrăni inovația în educație la firul ierbii.

 

NARADA conectează proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business și viceversa. Cu alte cuvinte, #1 încurajează și ajută profesorii să creeze proiecte care inovează în sălile de clasă și/sau rezolvă probleme ale elevilor, #2 aduce în atenția mediului de business proiectele profesorilor și face tot posibilul ca acestea să fie finanțate. #3 În final, supervizează implementarea acestora, măsoară rezultate și multiplică lucrurile care au funcționat. Un singur proiect educațional nu va schimba educația, dar forța a mii de astfel de proiecte, DA.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

House of Talent luptă împotriva bullying-ului

Avatar

Published

on

Deși acest subiect nu este nou, cei zece content creators au decis să iasă în față și să vorbească despre bullying, deoarece în ultimele săptămâni au fost viralizate pe rețelele de socializare două astfel de episoade ce au la bază agresiunea.

După ce în urmă cu trei luni House of Talent a devenit internațional și a lansat în parteneriat cu label-ul Cat Music House of Talent by TRU [The Real You], grupul de influencers vorbește deschis despre fenomenul bullying. Cei zece content creators pornesc o campanie de conștientizare a cauzelor și a efectelor bullying-ului, împărtăşind atât experiențele personale, dar și modalitățile de combatere a acestei probleme foarte des întâlnite.

În ziua în care a creat House of Talent, tânărul antreprenor italian Matteo Altieri a avut în minte un proiect solid, bazat în primul rând pe respect, comunicare și susținere: primul grup de influencers care ar putea să se sprijine reciproc ca o familie, unul puternic, dar divers, în care diferențele dintre aceștia sunt adevărata valoare adăugată. Adina Marina, Cezara Cristescu, Magdyz, Robe (Robert Cristian), Marius Ștefan, Cătălin Ionuț, Roberto (Robert Dragomir), Alexa Mirea, Cezara Grosu și Andra Neacșu sunt cei zece influencers din România care au îmbrăcat celebrul hanorac roșu și alb și s-au alăturat celei mai sociale și frumoase familii din lume. Chiar dacă fiecare zi petrecută alături de membrii crew-ului este plină de distracție și de activități interactive din diferite arii artistice și creative, au decis ca de această dată să abordeze o problemă foarte mare ce ia amploare din ce în ce mai mult.

Fiind un model aspirațional pentru Generația Z și un grup reprezentativ pentru adolescenții de pretutindeni, House of Talent a pregătit un videoclip pe tema bullying-ului pentru a crește gradul de conștientizare, dar și pentru a sprijini victimele acestor agresiuni.

Creatorii de conținut vorbesc despre cum pot fi depășite aceste momente, cât de important este ajutorul în aceste situații și prezintă și un alt tip de bullying. Multe dintre persoanele care se confruntă cu cyberbullying-ul ce are loc pe rețelele de socializare, refuză să vorbească de teamă sau nu conștientizează că sunt victimele unui abuz. Platformele de Social Media pot fi canale sigure de comunicare, pe care cu toții le putem utiliza simțindu-ne în siguranță. Asa că House of Talent pune pe primul plan promovarea valorilor sociale și explică de ce este important să recunoaștem orice formă de bullying și să putem media aceste conflicte.

De-a lungul timpului, crew-ul a reușit să creeze o comunitate foarte apropiată și puternică în toată lumea. Deși inițial House of Talent a pornit ca un proiect destinat Peninsulei, grupul s-a dezvoltat, a publicat două cărți, numeroase piese și videoclipuri, iar peste 15 tineri talentați din arii precum actoria, canto, pictura sau fashion s-au alăturat. În vârstă de doar 20 de ani, Nicola Consales a făcut posibilă extinderea acestui proiect la nivel internațional prin prisma pasiunii sale pentru limbile străine, dar și prin felul unic de a gestiona relațiile externe, iar label-ul Cat Music s-a alăturat acestui proiect prin intermediul hub-ului TRU.

Cei zece content creators ce formează grupul HoT by TRU fac parte din portofoliul TRU [The Real You], hub ce unește creativi din diverse domenii care au ca mediu de lucru online-ul și adaugă la mixul creației factorul tehnic într-un spațiu special amenajat. Cu studiouri video și audio special create, dar și cu un lounge înconjurat de natură, TRU poate fi oaza de inspirație a fiecărui creator de conținut.

Cat Music a început anul 2020 cu noi performanțe: peste 6 mil. de abonați pe YouTube, 50 de canale muzicale în rețeaua Multichannel Cat Music, iar hub-ul TRU adună în fiecare zi noi creativi.

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Scaune de gaming de la UNIC SPOT – pentru gamerii ce știu ce înseamnă cu adevărat experiența unui joc!

Avatar

Published

on

După cum și-a obișnuit deja publicul, UNIC SPOT își axează activitatea pe furnizarea de piese de mobilier. În topul preferințelor sunt clasate scaunele și mobilierul pentru birou, datorită modului în care sunt create, respectând îndeaproape fiecare lege a ergonomiei.

Iată că și pentru gameri există diversitate în cadrul magazinului magazin online unicspot.ro. Aici regăsesc cei interesați o categorie selectă de scaune înalt calitative, ergonomice, pentru gaming. Pentru că gamer nu înseamnă un simplu practicant de jocuri pe calculator, mediul în care își desfășoară sesiunile de joc trebuie să fie asemenea performanțelor sale.

Orele îndelungate petrecute în fața calculatorului trebuie să fie o plăcere!

Orele îndelungate petrecute în fața calculatorului pot pierde rapid eticheta de plăcere, îmbrățișând-o involuntar pe cea de chin. De ce? Totul începe de la mediul în care acestea se desfășoară, iar o mare influență în acest sens o are scaunul pe care gamerul se așează.

După cum s-a enunțat și anterior, gamer nu înseamnă simplu practicant de jocuri pe calculator, ci se aproprie extrem de mult de ceea ce face un tester de jocuri, un expert în depistarea erorilor inflitrate odată cu crearea jocurilor.

UNIC SPOT susține gaming-ul, iar asta se vede, în primul rând, în categoria selectă de scaune pentru gaming pe care o pune la dispoziția celor ce trăiesc jocurile la intensitate maximă. Putem aminti aici de faptul că modelele sunt confecționate din mesh și piele artificială, iar paleta de culori aferentă este un vastă.

Scaunele de gaming, după cum este și normal, dispun de funcții diverse. Scopul lor este unul clar: cel de a susține corect greutatea gamerului, dar și postura acestuia pe toată perioada sesiunilor de joc. Vorbim de funcții de balans, modificare a înălțimii scaunului, schimbare a unghiului spătarului și nu doar atât. Indiferent de modelul ales din gama de scaune de gaming de la UNIC SPOT, acesta va veni însoțit de toate informațiile de interes cu privire la felul în care poate fi folosit.

Cum arată scaunul standard pentru gaming?

Fiecare jucător împătimit de jocuri dispune de un scaun anume de gamer. Indiferent de ce model este vorba și de ce specificații dispune, toate scaunele de gaming au o bază comună, un cadru standard de la care porneşte totul.

În primul rând, scaunul standard de gaming este prevăzut cu spătar și șezut ergonomic. Coloana vertebrală are cel mai mult de suferit de pe urmă adoptării unei posturi inadecvate pe scaun.

În al doilea rând, un scaun de gaming în adevăratul sens al cuvântului trebuie să dispună și de anumite pernuțe cu rol de susținere a zonei cervicale. Fără de ele, afecțiunile aferente nu vor întârzia să apară.

UNIC SPOT are în vedere aceste două aspecte ce țin de calitatea scaunului de gaming folosit și multe altele de interes. Cei interesați sunt invitați să acceseze unicspot.ro pentru a intra în contact cu întreaga categorie de scaune de gaming pusă la dispoziție.

Comentarii

Continue Reading

Facebook

Trending