Connect with us

Digital

Principalele tendințe în comunicarea digitală la nivel global și aplicabilitatea lor pe piața locală

Avatar

Published

on

MullenLowe Profero și iSense Solutions lansează ”Critical Update: the hottest digital trends and how to use them”, studiu ce aduce în prim-plan schimbările produse în mediul digital în 2019 și identifică o serie de tendințe vizibile pe piața globală, cu privire la interacțiunea consumatorilor cu experiențele digitale dezvoltate de branduri. Materialul BOLD by Lowe Group analizează relevanța acestor trenduri în peisajul digital din România, în prezent, precum și potențialul lor de amplificare și aplicabilitate în anii următori.

„În prezent, nivelul așteptărilor pe care consumatorii le au de la branduri a atins o cotă fără precedent: ei caută experiențe relevante și surprinzătoare, facilitate de tehnologii intuitive și ușor de folosit. Totodată, publicul se apropie în mod natural de brandurile cu o voce autentică în raport cu probleme sociale. Acești factori, alături de determinarea unor branduri de a intui nevoi încă neadresate, alimentează inovația în materie de comunicare digitală. Tehnologiile de tip AI, AR sau VR nu reprezintă invenții ale acestui an – însă declinarea lor în experiențe digitale personalizate și cu impact este miza pentru diferențiere și performanță în perioada următoare”, a spus Andreea Dinescu, Managing Director Profero.

 „În dezvoltarea cercetării, ne-am concentrat pe trei zone principale: cum descoperă și interacționează consumatorii cu experiențele digitale, ce le influențează alegerile și achizițiile și cum reacționează brandurile la problemele stringente din spațiul public. Am confruntat apoi tendințele identificate la nivel global, cu ceea se petrece pe piața locală, urmărind adopția sau premisele adopției lor de către consumatori”, spune Alina Zelezneac, Research Manager iSense Solutions.

Drumul către satisfacția consumatorului și achiziție trece (și) prin visual search

Până nu de mult, ecommerce-ul invita publicul să adauge în coșul virtual de cumpărături produsele dorite. În prezent, brandurile le oferă consumatorilor posibilitatea să „probeze” produsele în digital sau să le plaseze în spațiul vieții reale, prin aplicații ce folosesc execuții de realitate augmentată (AR). În România, datele arată că 52% dintre persoanele din mediul urban (18-45 ani) au auzit de AR, 38% au folosit o astfel de aplicație, iar 65% cred că AR este o tehnologie utilă în interacțiunea cu branduri. Mai mult, 66% spun că un brand care dezvoltă aplicații AR este inovator, 42% consideră că brandul dorește să se evidențieze în categoria sa, iar 32% spun că un astfel de brand este actual. Consumatorii ar folosi aplicații AR pentru alegerea destinației de vacanță (58%), alegerea unei locuințe aflate încă în stagiul de proiect (55%), alegerea obiectelor de mobilier (46%), să vadă de unde provin produsele pe care le cumpără (46%), achiziția unui autoturism (38%).

Componenta audio se reinventează prin integrarea de voice assistants în produse

Dacă în anii 2010, display-ul smartphone-ului a reprezentat interfața implicită pentru interacțiunea digitală, cele mai recente tehnologii merg spre consacrarea funcțiilor de tip voice assistant. Acestea răspund nevoii tot mai ridicate de mobilitate a consumatorilor și le permit brandurilor să dezvolte experiențe care simulează interacțiunea umană, prin integrarea software-urilor tip Google Assistant, Alexa sau Siri în serviciile și produsele oferite. Studiul BOLD indică faptul că 89% din românii din mediul urban (18-45 ani) știu ce este și 61% dețin o boxă audio wireless, 61% au auzit despre boxele smart și 15% dețin un astfel de dispozitiv. De asemenea, 46% au declarat că au folosit funcția de voice search a smartphone-ului în 2018 și 59% în 2019; în același timp, în 2018, 77% spuneau ca ar folosi această funcție, procent ce a crescut la 90% în 2019.

Shopping automatizat, online și offline

De la device-uri de self-service în magazine offline la dezvoltarea de aplicații care simplifică procesul de achiziție și plată online, consumatorii se arată încântați de posibilitățile de ”frictionless buying”. Amazon a marcat deja un statement în acest sens prin conceptul Amazon Go, pentru care își propun mii de locații în Statele Unite în 2020 și lansarea în Europa, începând cu piața din UK. În România, premisele sunt promițătoare: 80% dintre cei din mediul urban (18-45 ani) sunt de părere că plățile contactless le fac viața mai ușoară, 73% spun că plățile prin elemente de biometrie simplifică viața, iar 62% se declara pro sisteme smart banking.

De la produse personalizate la schimbul echitabil între date personale și experiența digitală oferită

Era personalizării produselor este urmată, în prezent, de investiții substanțiale în dezvoltarea de servicii smart personalizate, precum identificarea mărimii și croielii potrivite pentru articole de îmbrăcăminte sau determinarea afinității pentru anumite tipuri de conținut video. Acestea sunt posibile datorită unor algoritmi de machine learning bazați pe istoric și alte date personale pe care utilizatorii sunt de acord să le ofere. În 2019, 89% dintre români (18-45 ani, mediu urban) spun că se simt apropiați de un brand care le oferă experiențe personalizate (versus 79% în 2018), iar 87% spun că sunt mai loiali unui astfel de brand (versus 75% in 2018).

Experiența digitală ca mod de implicare în societate

Tot mai multe branduri au identificat cauze sociale relevante sau conexe domeniului lor de activitate, dezvoltând apoi tactici și activări pe teritoriul respectiv, inclusiv prin experiențe digitale: setări care blochează achiziția de aplicații de pariuri, aplicații care contorizează timpul petrecut pe rețele sociale pentru combaterea depresiei, aplicații care identifică tulburări alimentare pentru a le recomanda utilizatorilor serviciile medicale etc. Studiul BOLD arată că 62% dintre persoanele din mediul urban (18-45 ani) își doresc ca brandurile să fie mai curajoase în abordarea subiectelor sensibile din societate, iar 71% spun că au o părere mai bună despre brandurile care se implică în rezolvarea problemelor sociale.

Studiul online a fost realizat pe un eșantion de 500 de respondenți, fiind reprezentativ pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-45 de ani, din mediul urban, în funcție de vârstă, gen, regiune și mărime de localitate. Gradul de eroare este de +/- 4.38 la un nivel de încredere de 95%

Comentarii

Tehnologie

ViewSonic extinde portofoliul de proiectoare consumer și de business

Avatar

Published

on

ViewSonic Europe Ltd., lider global pe piața soluțiilor de afișare, anunță lansarea de noi modele de proiectoare Lamp Free, ce au rolul de a redefini divertismentul de acasă și prezentările în mediul de business. Printre noile serii lansate se numără: seria X dedicată segmentului Home Entertainment, cu funcționalități inteligente preinstalate, seria M de proiectoare portabile și seria LS de produse dedicate domeniilor comercial și public.

Activitățile noastre sunt dedicate schimbării stilului de viață al utilizatorilor și al companiilor. Astfel, lansăm periodic proiectoare și alte produse performante, de ultimă generație, ce dispun și de un design modern și au un raport calitate preț corect. Noul nostru portofoliu de produse confirmă angajamentul și promisiunile companiei ViewSonic față de toți clienții săi, oferind produse care pot transforma orice spațiu într-o sală de cinema”, a declarat Dean Tsai, Head of Projector BU, ViewSonic.

Seria X: Caracteristici Inteligente și performanțe audio-video superioare

În era streaming-ului, domeniul home cinema este tot mai căutat și accesibil. Acesta oferă utilizatorilor un confort maxim. Noile proiectoare ViewSonic dispun de rezoluții 4K și integrează funcționalități de streaming inteligente. Seria X cuprinde variate modele de până la 2900 de lumeni LED și dispun de procesoare HDR, tehnologii Cinema SuperColor+ cu 125% Rec.709 și audio de la Harman Kardon.

În plus, acestea integrează funcționalități inteligente ce au rolul de a schimba experiența divertismentului de acasă. Astfel, cu ajutorul conectivității Wi-Fi, utilizatorii pot să partajeze conținut direct de pe smartphone-uri sau tablete, sau pot transforma echipamentul mobil într-o telecomandă inteligentă, via aplicației vCastSender, care permite realizarea de adnotări direct pe ecranul de proiecție. Echipamentele suportă și streaming direct prin intermediul aplicațiilor Amazon Alexa, respectiv Google Assistanta via Control Vocal.

Seria M: Proiectoare portabile pentru un confort sporit

Pe măsură ce stilul de viață al utilizatorilor devine din ce în ce mai mobil, ViewSonic a redesenat seria M de proiectoare LED, transformându-le în produse portabile, cu un design modern, care pot fi folosite oriunde, oricând. Seria M este dedicată tuturor persoanelor care vor să se bucure de o flexibilitate maximă, putând să urmărească conținutul preferat de câte ori au ocazia, indiferent de locație.

Proiectorul M1 mini Plus are o greutate de doar 300 de grame și necesită o distanță de proiecție de doar 1,2m. Acesta oferă o imagine de calitate, dispune de baterii integrate și de difuzoare JBL. Produsul mai poate fi folosit și pentru proiecția pe tavan.

Noul model, M2, a fost conceput ca fiind cel mai performant proiector mobil al companiei, reprezentând mixul perfect de performanță și design modern, potrivit pentru startup-uri, freelanceri, traineri și oameni de vânzări.

Seria LS: Adaptibilitate pentru aplicații comerciale și publice

Pentru a fi folosite în aplicații comerciale și publice, domenii ce necesită proiectoare cu un nivel ridicat de luminozitate, performanță consistentă 24/7 și instalare flexibilă, ViewSonic a dezvoltat seria de proiectoare laser LS, adopând Laser Phosphor.

LS860WU dispune de un throw ratio de doar 0,81-0,89, fiind potrivit pentru centre comerciale. Iar modelul LS831WU are un throw ratio și mai mic, de 0,25, acest model digital signage putând să proiecteze o imagine de 100” de la doar 21cm. Acest produs poate fi folosit împreună cu display-uri touch de 24”, precum ViewBoard Mini IFP2410.

Pentru a afla mai multe despre ViewSonic, vizitați ViewSonic.com și urmăriți paginile dedicate de Facebook, Instagram, Linkedin și YouTube.

 

Despre ViewSonic

Fondată în anul 1987 în California, ViewSonic este o importantă companie producătoare de echipamente și soluții de afișare, lider în dezvoltarea de tehnologii vizuale. Datorită spiritului inovator și viziunii sale, ViewSonic contribuie la interconectarea mondială cu ajutorul unui portofoliu de soluții de afișare profesionale, care îmbunătățesc semnificativ modul în care utilizatorii lucrează, colaborează, comunică și se conectează. Gama de produse include monitoare LED, ecrane comerciale interactive, ecrane tactile, videoproiectoare, dispozitive client cu dimensiuni reduse și ecrane inteligente.

Comentarii

Continue Reading

Digital

Minio Studio anunță cel mai mare departament de strategie al unei agenții locale independente

Avatar

Published

on

Minio Studio, agenție de comunicare integrată, își extinde departamentul de strategie, având astfel cea mai mare echipă de strategie a unei agenții locale independente. Din cei 23 de profesioniști ai agenției, 5 sunt dedicați activităților de strategie creativă.

Echipa de Strategie

Noua echipă este una mixtă, formată din specialiști cu expertize complementare.

  • Cristiana Pană conduce departamentul din poziția de Head of Strategy & Growth. Cu peste 7 ani de experiență, Cristiana aduce un mix magic între gândire logică, creativitate și empatie, care se traduce într-o viziune strategică integrată.
  • Ilinca Văleanu, Integrated Communication Manager, are un rol activ în a seta direcția corectă a campaniilor agenției, pornind de la obiective pe care le monitorizează pe tot parcursul proiectului.
  • Andrada Ionescu, Junior Digital Strategist, este un exponent al Generației Z – pasionată de mediul digital, curioasă, energică și cu un Master în Marketing la Lancaster University, UK.
  • Marius Marin, Reputation Manager, gestionează aspectele de comunicare și amplificare ale proiectelor, asigurându-se că vor genera impactul dorit.
  • Paul Cotor, Head of Creatives, preia temporar un dublu rol, adăugând și funcția de Innovation Designer. Paul este mereu la curent cu cele mai noi tehnologii, iar abilitățile sale multiple (design, video, UX & tech) completează perfect echipa.

 

Expertiza strategică este asigurată și de Ioana Mucenic, CEO al agenției, strateg ca formare profesională, cu o amplă experiență de 15 ani. Membrii echipei au diferite certificări care le-au consolidat know-how-ul, precum Design Thinking, Service Design Thinking, Neuromarketing și Creative Leadership.

Noua structură vine să susțină poziționarea agenției ca un studio de creativitate strategică, despre care puteți găsi detalii aici: www.minio.ro/services.

 

Ce înseamnă acest lucru pentru clienții Minio Studio?

Odată cu creșterea dinamicii de schimbare socială, a rolului milenialilor și a Generației Z, cu multitudinea de platforme de comunicare, multe branduri se confruntă cu întrebări precum:

  • „Cum putem să fim relevanți pentru noile generații?”
  • „Cum ar trebui să ne ajustăm strategia de comunicare din perspectiva mixului de canale?“
  • „Cum putem să măsurăm mai bine rezultatele inițiativelor de Comunicare? Cum putem cuantifica impactul investițiilor noastre în noile canale sau trenduri?”
  • „De ce nu mai răspund consumatorii mei la inițiativele care funcționau? Cum îi pot înțelege mai bine?”
  • „Cum putem să ne creștem brandul și vânzările în contextul curent atât de aglomerat?”
  • „Cum pot să știu dacă această campanie îi va atrage atenția shopperului în magazin?”
  • „Cum pot să eficientizez investiția de media prin creative sau mesaje mai de impact?“

 

Acestea sunt întrebările la care Minio Studio își propune să găsească răspunsuri personalizate pentru fiecare client, să le transforme în mesaje creative și să dezvolte campanii de comunicare cu impact real.

 

Viziunea strategică

 

„Încă de la lansare, am gestionat proiecte în care am lucrat cu clientul ca să clarificăm problema, nu brieful de creație. Am derulat campanii dificile, complexe, în care, de multe ori, simțeam că nu știm nici de unde să începem. Dar cu multă muncă, metodologie corectă, creativitate, am transformat astfel de proiecte în campanii numite Best-Practice de către clienți., a declarat Ioana Mucenic.

„Majoritatea proiectelor la care lucrăm sunt integrate, așadar obiectivul final nu este ideea creativă în sine, ci generarea unor rezultate acționabile, cu impact direct în businessul brandurilor pentru care lucrăm. Clienții noștri apreciază capacitatea noastră de integrare multicanal tocmai pentru că îmbrăcăm soluția strategică într-un mod creativ care nu se diluează și care păstrează un fir roșu care dă relevanță campaniei: de la arhitectura de mesaj și până la ultimul detaliu de implementare.”, a adăugat Cristiana Pană.

 

4 ani de Minio Studio – pe minio.ro

De-a lungul celor 4 ani, agenția a avut o creștere foarte rapidă, derulând proiecte pentru clienți locali și internaționali de prestigiu. Cu această ocazie, agenția și-a relansat website-ul, prezentându-și proiectele, echipa și viziunea, pe www.minio.ro.

 

DESPRE MINIO STUDIO

Minio Studio este o agenție decisă să dezvolte campanii de comunicare curajoase și autentice. Pe lângă campaniile de comunicare integrate, agenția derulează și proiecte inovatoare de tehnologie. Minio Studio aduce la un loc 23 de oameni, cu expertize diferite, conduși de Ioana Mucenic, un antreprenor nativ, cu 15 ani de experiență și cu pasiune pentru calitate și inovație. Compania oferă un mix între strategie, creativitate și tehnologie, ceea ce i-a permis să se dezvolte foarte rapid în cei 4 ani de existență. Printre clienții agenției se numără companii de top, precum Avon, Jacobs Douwe Egberts (România și Olanda), JYSK România, L’Oréal, Milupa, Miniso, Mondelēz, Novartis, Reckitt Benckiser (peste 20 de țări), Rowenta, Sun Plaza, Tefal, Tymbark sau West Gate Studios.

 

 

Comentarii

Continue Reading

Digital

Zeci de mii de participanți sunt așteptați la Bucharest Tech Week, festivalul care transformă Bucureștiul în capitala tehnologiei

Avatar

Published

on

București devine pentru al cincilea an consecutiv capitala tehnologiei timp de o săptămână, între 18-24 mai. Peste 25.000 de pasionați de tehnologie își dau întâlnire la Bucharest Tech Week pentru a afla care sunt noile soluții tech. Ca în fiecare an, festivalul cuprinde trei componente: Business Summits, care au loc la Radisson Blu Hotel, Tech Expo se întâmplă în Piața Universității și Partner Events organizate în diverse puncte din oraș.

Anul acesta, festivalul vine cu o serie de noutăți care vor transforma Bucureștiul în epicentrul evenimentelor tech din Europa Centrală și de Est. Pe lângă cele cinci conferințe deja cunoscute de la edițiile anterioare: Innovation Summit, HR Masters Summit, Fintech Summit, Java Summit și .NET Summit, noutatea din acest an este lansarea Future Retail Summit, conferință dedicată profesioniștilor din retail. Participanții vor avea oportunitatea de a afla de la speakeri de top ce presupune o experiență completă în retail, de la impactul pe care îl are realitatea augmentată asupra industriei, până la modalitățile noi pe care retailerii le pot aborda pentru a livra o experiență diferită consumatorilor. Printre primii speakeri confirmați la Business Summits se numără reprezentanți de la: HBO, IBM, Microsoft, PwC, FedEx, The Telegraph și Ripple.

Noutățile anunțate la expoziția de tehnologie din Piața Universității sunt extinderea suprafeței expoziționale și a zonei de gaming, unde pasionații și profesioniștii din industrie vor descoperi soluții hardware, pe care le pot testa prin jocurile aduse de parteneri. Un alt obiectiv este introducerea unei zone educaționale de tehnologie dedicată copiilor. În cadrul Tech Expo, pasionații de soluții hi-tech, indiferent dacă sunt studenți, profesioniști sau antreprenori vor putea interacționa cu inovații tehnologice aduse de companii locale și internaționale. Roboții, tehnologiile VR/AR, dronele, mașinile electrice și hibrid, stații de încărcare, gadget-urile și dispozitivele pentru casele inteligente sunt doar câteva dintre soluțiile prezentate la expoziție.

Partners Events reprezintă cea de-a treia componentă Bucharest Tech Week. Peste 65 de evenimente vor fi realizate de organizatori parteneri pe parcursul săptămânii în diferite puncte din București. Subiectul comun al evenimentelor partenere este tehnologia și oferă șansa locuitorilor capitalei de a se implica în cadrul celui mai amplu manifest de acest gen.

,,Bucharest Tech Week aniversează în 2020 cinci ani de când reunește, timp de o săptămână, întreaga comunitate tech oferindu-i resursele necesare pentru a încuraja inovația și adoptarea de noi tehnologii.
Continuăm, prin sesiunile susținute de către invitații noștri internaționali, dar și prin soluțiile expuse de către cei mai importanți jucători din industria de tech, să subliniem faptul că noile tehnologii ne pot face viața mai ușoară și munca mai productivă. Vă invităm, așadar, să descoperim tehnologiile care ne sprijină să progresăm pe plan profesional și pe care le putem utiliza în viața cotidiană pentru a ne optimiza timpul petrecut cu familia într-o perioadă de asalt informațional. Credem cu tărie că putem îmbrățișa tehnologia și putem învăța să o utilizăm în favoarea noastră.” a declarat Alexandru Măxineanu, managerul diviziei de evenimente tech din cadrul Universum Events.

Accesul la oricare dintre cele trei componente ale Bucharest Tech Week se face prin înregistrarea online pe www.techweek.ro. Accesul la Tech Expo este gratuit, doar în baza înregistrării online. Cei interesați de Business Summits își pot achiziționa biletele în perioada Early Registration cu un discount de 21% față de prețul final al acestora.

Partenerii Bucharest Tech Week 2020: Business Summits inspired by certSIGN Innovation Summit Partner: IQOS HR Masters Summit Partner: Undelucram.ro Sponsorii Bucharest Tech Week 2020: Ubisoft, Enel X, Bittnet Training, Luxoft, Endava, METRO SYSTEMS, Genesis, Wolf Theiss Digital Partner: Republika Internet Partner: VIVA Telecom

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0