Companiile germane de media ProSiebenSat.1 şi Axel Springer sunt în discuţii pentru a fuziona într-un singur grup, a cărui valoare este estimată la 14,4 miliarde de euro, potrivit unor surse citate de The Wall Street Journal, informeaza Mediafax.
Negocierile sunt încă într-un stadiu incipent şi, în cazul în care cele două companii vor ajunge la o decizie favorabilă, aceasta va trebui supusă autorităţilor de reglementare din domeniul concurenţei din Germania, relatează variety.com.
Cele două companii au mai încercat să realizeze o astfel de fuziune. În 2005, Axel Springer a dorit să preia un pachet majoritar de acţiuni în cadrul ProSiebenSat.1, însă autoritatea de reglementare în domeniul concurenţei din Germania (Bundeskartellamt) a blocat fuziunea, invocând faptul că, prin această preluare, Axel Springer ar deţine prea multe active pe piaţa media din această ţară.
De atunci, însă, peisajul media s-a schimbat, datorită dezvoltării operaţiunilor online ale unor companii care concurează pe piaţa din Germania cu ProSiebenSat.1 şi Axel Springer.
Într-o declaraţie de presă remisă marţi şi citată de Reuters, reprezentanţii Axel Springer – o companie a cărei valoare este estimată la 4,7 miliarde de euro – au spus că familia Springer va continua să deţină controlul companiei, chiar dacă participaţia sa va scădea sub 50%, faţă de 57% din acţiuni, cât deţine în prezent.