Connect with us

DIGITAL

RAPORT: Publicitatea stimulează creșterea economică în Uniunea Europeană

Published

on

 

Noul raport publicat de World Federation of Advertisers arată că fiecare euro cheltuit în publicitate generează o contribuție de șapte ori mai mare la PIB, încurajează inovația, sprijină ocuparea forței de muncă și contribuie la finanțarea unor servicii vitale pentru societate.

 

Industria europeană de publicitate solicită un moratoriu cu privire la viitoare restricții în domeniul publicității pentru a putea face o evaluare corectă a costurilor ascunse determinate de aceste restricții.

Primul raport realizat vreodată la nivelul Uniunii Europene cu scopul de a afla exact care este contribuția socială și economică a publicității evidențiază capacitatea acestui domeniu de a stimula creșterea economică în UE.

 

Valoarea Publicității, un studiu independent realizat de Deloitte la comanda World Federation of Advertisers și a altor parteneri din industrie, printre care și EACA (European Association of Communications Agencies), a identificat o multitudine de beneficii pe care publicitatea le generează în economie, pe piața muncii și în societatea civilă.

Folosind modelarea econometrică, studiul a arătat că publicitatea creează aproximativ șase milioane de locuri de muncă la nivelul Uniunii Europene și generează venituri în valoare de 4,6% din PIB-ul european.

 

Studiul a identificat trei domenii esențiale în care publicitatea aduce beneficii directe sau indirecte economiei europene și cetățenilor UE:

Beneficii economice: Studiul estimează că fiecare euro cheltuit în publicitate aduce alți șapte euro la PIB, ceea ce înseamnă că cele 92 de miliarde de euro cheltuite în publicitate în 2014 au generat un venit de 643 miliarde de euro, adică 4,6% din PIB-ul UE.

Studiul a demonstrat, de asemenea, că publicitatea are o contribuție mai amplă în economie, stimulând competitivitatea, prin informațiile oferite consumatorilor despre produse și servicii. Competiția, la rândul său, duce la inovație, stimulând companiile să creeze produse și servicii diferențiate, pentru a face față concurenței nu doar în cadrul UE, ci și pe plan internațional.

 

Beneficii pe piața muncii: Publicitatea generează aproximativ șase milioane de locuri de muncă, echivalentul a 2,6% din totalul locurilor de muncă din UE, în trei domenii:

În primul rând, este vorba despre persoanele implicate direct în realizarea publicității. Aceștia reprezintă 16% din totalul de 5,8 milioane de locuri de muncă generate de publicitate. Această categorie nu include posturile asociate cu producția internă de publicitate, așadar această cifră este una conservatoare.

 

În al doilea rând, sunt locurile de muncă din mass-media și online, finanțate prin publicitate, inclusiv jurnaliștii, generatori de conținut, dar și cei care lucrează în outdoor sau televiziune, de exemplu. Vorbim aici de 10% din cele 5,8 milioane de locuri de muncă. Cei care ocupă aceste posturi au o mai mare siguranță a locului de muncă, dar și un salariu mediu mai mare decât în celelalte ramuri ale economiei.

 

În sfârșit, există locuri de muncă generate în economie ca urmare a activității publicitare. Acestea acoperă o arie mai largă, de la locurile de muncă în vânzări până la roluri care vin în sprijinul publicității în industrii precum cea hotelieră sau în turism. Această categorie include, de asemenea, locurile de muncă generate de cererea de produse și servicii stimulată prin publicitate. În total, vorbim de 74% din cele 5,8 milioane de locuri de muncă.

 

Beneficii sociale: Publicitatea are și beneficii sociale prin faptul că finanțează, cel puțin parțial, mass-media. Astfel, cetățenii europeni au acces la știri, programe de divertisment și instrumente de comunicare la un cost redus sau chiar gratis. Cele 92 de miliarde de euro cheltuite în publicitate în 2014 au finanțat direct o mare varietate de programe media.

 

Publicitatea outdoor are, de asemenea, beneficii civice, contribuind la îmbunătățirea imaginii orașelor, în vreme ce motoarele de căutare ne ajută să reducem costurile și timpul necesare pentru a afla informații noi.

În lipsa publicității, finanțarea canalelor de comunicare ar fi mult redusă, ceea ce ar conduce la abonamente TV mult mai scumpe, la restrângerea numărului de ziare și reviste și a independenței acestora. Posturile radio nu ar mai putea transmite programe de știri și divertisment pe tot parcursul zilei. Mai mult, evenimentele sportive și culturale ar fi nevoite să caute alte surse de finanțare.

 

Publicitatea online finanțează în mare parte servicii la care cetățenii europeni au acces la un preț foarte mic sau gratis. De exemplu, aproximativ 70% din cetățenii UE folosesc email-ul, iar canalele de social media sunt foarte răspândite.

 

„Publicitatea este un motor economic vital, care încurajează competiția, stimulează inovația în afaceri și aduce beneficii semnificative societății prin finanțarea parțială sau integrală a canalelor media de știri sau divertisment. Tocmai de aceea, factorii de decizie ar trebui să țină cont că orice restricție impusă în domeniul publicității are consecințe importante pe plan economic, social și cultural”, declară Stephan Loerke, CEO al World Federation of Advertisers.

 

Industria europeană de publicitate solicită un moratoriu cu privire la restricții avute în vedere pentru domeniul publicității pentru a putea face o evaluare completă a impactului pe care noile reglementări îl pot avea în economie. În prezent, reprezentanții industriei sunt îngrijorați că revizuirea Directivei privitoare la serviciile mass-media audiovizuale și a celei ce vizează protecția datelor cu caracter personal în online ar putea genera restricții suplimentare, ce vor afecta piața digitală europeană și ar limita potențialul acesteia de a stimula competiția și de a crea noi locuri de muncă.

 

Un nou sezon BRAVO AI STIL, in premiera, la Kanal D. Cum va fi difuzat in grila?

 

Lasa un comentariu aici!

Pentru orice fel de informații ma puteți contacta pe e-mail! La 1 februarie dam startul primei etape de votare la Premiile RADAR DE MEDIA 2018!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

Simona Simon – Group Creative Director la McCann PR – în juriul Cannes Lions 2019

Published

on

 

Simona Simon, Group Creative Director la McCann PR, reprezintă România în juriul de Relații Publice al Cannes Lions 2019, urmând să evalueze lucrările ce se vor califica pe lista scurtă. McCann PR a fost desemnată cea mai performantă agenție de PR în cadrul premiilor BIZ PR Awards 2018, iar în 2017 a obținut titlul de „Agenția anului” în cadrul celei de-a 15-a ediții a Galei Romanian PR Award, câștigând totodată 20 de premii și cel mai mare număr de nominalizări din competiție.

Simona s-a alăturat echipei de creație a McCann PR în urmă cu trei ani și coordonează din perspectiva creativă conturile de FMCG & finance și retail, ale agenției, contribuind la dezvoltarea campaniilor de comunicare locală pentru clienți precum Coca-Cola (Coca-Cola, Coca-cola Zero, Dorna, Fanta, Fuzetea, Sprite, Schweppes, Cappy, Coca-Cola Energy), Coca-Cola HBC, CCC Shoes, Ponderas.

“Este un adevarat privilegiu să fac parte din juriul unei competiții de o asemenea anvergură. Mă bucur mult că efortul, implicarea și rezultatele excelente obținute alături de echipa McCann PR, sunt recunoscute și prin această experiență. Sunt sigură că va fi o oportunitate extraordinară de dezvoltare profesională, dar și o ocazie inedită de a interacționa cu cei mai buni specialiști și de a evalua, la cele mai înalte standarde, campanii din toată lumea.”, a declarat Simona Simon, Group Creative Director.

Simona are o personalitate puternică și e un experimentalist prin definiție. A invățat să șofeze camioane la 18 ani, sare cu parașuta, trage cu arcul și o găsim adesea, la jocurile de airsoft, într-un scenariu MilSim (military simulation), echipată complet și cu arma în mână.

Intersecțiile cu domeniile care nu sunt feminine prin definiție i-au permis accesul la un alt mod de a gândi, evalua și aborda situațiile. Simona e pasionată de documentare, consumă research pe pâine și e motivată de acel “extra-mile”.

A absolvit Universitatea Națională de Arte București, iar primul contact cu festivalul Cannes Lions a fost prin intermediul The Alternative School for Creative Thinking. A urmat „Cursul pentru jurnaliști care transmit din zone de conflict”, organizat de Ministerul Apărării Naționale, unde s-a antrenat cu militari ai Forţelor pentru Operaţii Speciale, din cadrul Batalionului 610 Operații Speciale.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Servicii SEO de calitate în 2019, pentru o vizibilitate bună pe termen lung pe Google

Published

on

 

Nu este adevărat că SEO a murit, așa cum afirmă tenebros unii adversari ai optimizărilor pentru motoarele de căutare. Chiar dacă avem de-a face cu o scădere a calității în mai toate domeniile vieții noastre reale, pe internet lucrurile stau puțin diferit.

Și în 2019, nu poți ca să fii memorabil dacă nu aduci plusvaloare acelora ce ajung pe site-ul de firmă sau pe blogul tău.

 

O agenție SEO te poate ajuta cu servicii adaptate noilor cerințe de optimizare

 

Doar că regulile după care se face SEO (Search Engine Optimization) se modifică într-un ritm amețitor, de aceea, mai ales dacă vorbim despre o afacere online, nu poți ca să mai ajungi în top azi (și mai ales să rămâi acolo!) dacă nu apelezi la o agenție specializată, precum este, de exemplu,  Digital Metrics.

 

Chiar și în prezent, pentru ca Google, Bing sau alte motoare online să afle de existența ta și să te pună în fruntea căutărilor este nevoie ca să apelezi la oameni care chiar se pricep la optimizare web, deoarece ei:

  • analizează trendurile și găsesc cele mai relevante cuvinte-cheie pentru domeniul tău de activitate;
  • pot să insereze acei termeni în url-uri, titluri, subtitluri, descrierile fotografiilor postate, ca să nu mai vorbim de conținutul propriu-zis, pentru ca să ai relevanța visată în online.

 

Chiar dacă sub o nouă formă, pe baza unor algoritmi noi, dacă este făcut așa cum trebuie, un SEO de calitate, făcut după o strategie clară, nu „heirupistic”, poate să îți dea satisfacția de a-ți vedea site-ul și/sau blogul pe prima pagină de căutări. Iar acest lucru înseamnă automat un trafic mai mare, traficul conduce la lead-uri, iar acestea se pot transforma în clienți pe care urmează ca să-i fidelizezi prin secrete specifice, pe care tot specialiștii unei agenții  SEO bune le cunosc.

Dacă o să intri pe site-ul de prezentare Digital Metrics o să vezi acolo că promovarea online este un proces complex, ce include multiple acțiuni interconectate ce converg spre atingerea unor obiective bine stabilite și eșalonate în timp.

Căile de atingere ale acestora pot să fie diverse, dar în linii generale ele se păstrează, chiar dacă se mai ajustează pe parcurs în raport de elementele noi care apar.

Există instrumente specifice pentru atragerea unui număr mereu în creștere de vizitatori, pentru a-ți putea crește brandul de firmă sau brandul personal, iar pe cale de consecință, dacă ai răbdare, o să te bucuri de o victorie răsunătoare.

Optimizarea pentru motoarele de căutare este în prezent un război dur, unde doar cei mai pregătiți strategi pot învinge.

 

Optimizarea de calitate nu se poate face peste noapte!

 

Cert este că nu se pot vedea rezultate senzaționale peste noapte, dacă se dorește ca ele să dureze. O perioadă de circa 6 – 12 luni este una rezonabilă, dacă un client dacă cumpără un pachet de promovare SEO vrea să își atingă obiectivele scontate în online, să își învingă concurenții direcți.

Doar cu ajutorul unei firme specializate în SEO ai să îți poți eficientiza website-ul și/blogul, poți să ai parte de un conținut irezistibil pentru aceia care citesc postările de pe paginile tale din online, poți ca să îți construiești cu timpul o prezență virtuală magnetică care să dureze, nu să fie doar o apariție efemeră.

 

Dacă în urmă cu 2 – 3 ani circa 75% dintre internauți nu treceau de prima pagină a motoarelor de căutare, în prezent, din cauza telefoanelor mobile, care permit afișarea pe ecranele lor a unui număr și mai mic de rezultate decât se pot vedea pe un monitor de laptop, lupta pentru primele poziții (maxim 5) pe Google s-a acutizat și mai mult.

Dar apelând la o agenție bună din domeniu, precum este Digital Metrics poți câștiga acest război!

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Joaquin Bonilla este noul Executive Creative Director al Golin

Published

on

 

Joaquin Bonilla este noul Executive Creative Director al Golin, poziție din care coordonează departamentul de Creație al agenției. Joaquin are o experiență de peste 20 ani în comunicare și se alătură echipei Golin după ce a lucrat în agenții internaționale și locale, unde a dezvoltat campanii creative pentru clienți din industrii precum FMCG, food, auto, finance & banking.

Joaquin este responsabil de dezvoltarea și consolidarea soluțiilor creative oferite clienților agentiei, îmbinând o abordare de tipul earned first cu un puternic nucleu de brand și customer experience. Irina Guțan (Copywriter) și Emanuel Ignat (Art Director) completează echipa de creație Golin, contribuind cu un know-how creativ extins la construirea campaniilor creative ale diviziilor Consumer și Corporate din cadrul agenției și întregind competențele The BridgeTM, departamentul de social media și digital PR al agenției.

“Suntem prima agenție de PR din România care a avut un director de creație, încă de acum aproape 10 ani. Suntem curajoși și ne place să fim mereu cu un pas înaintea celorlalți, inovăm și căutăm relevanța în tot ceea ce facem, iar în ADN-ul nostru scrie courageously happy și progressive PR. Același spirit l-am regăsit și la Joaquin și am știut că împreună facem o echipă excelentă. Focusul departamentului de creație al Golin este să conceapă pentru clienții nostri soluții creative earned-first, utilizând instrumente de customer experience (CX), fără să piardă esența PR-ului: construirea și consolidarea reputației, câștigarea atenției consumatorilor, relațiile cu influencerii”, a spus Irina Roncea, Managing Director Golin.

Mă bucur că am oportunitatea de a mă alătura echipei de aur Golin. Sunt încântat să îmi folosesc energia și pasiunea creativă pentru clienții agenției, jucători de top în industriile lor, branduri și companii pentru care orice creativ din piață would really kill J. Cred în creativitate în toate formele ei, și mai ales în PR, și sunt convins că, împreună cu noul departament de creație al agenției, vom duce mai departe povestea de succes pe care Golin o scrie de atâția ani pe piața românească”, a declarat Joaquin Bonilla, Executive Creative Director Golin.

Golin a anunţat la sfârșitul anului trecut noua sa abordare progresivă pentru redefinirea domeniului relaţiilor publice. Într-o eră în care există o confuzie fără precedent în comunicare, Golin îşi propune să genereze sentimentul de mândrie pentru această profesie şi să livreze rezultate măsurabile clienţilor săi.

Ca parte a strategiei sale progresive, agenţia a lansat un nou sistem de operare global ce include o serie de produse de date şi analiză. Instrumentele de lucru trademark Golin, precum Relevance RadarTM, platforma care utilizează inteligența artificială pentru a ajuta la anticiparea și măsurarea oportunităților de buzz, sharing și talkability, și CXPRTM, platforma ce reunește insight-uri din social data pentru a susține decizii de business, aliniază relațiile publice cu traseul consumatorului pentru a maximiza impactul comunicării.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending