Connect with us

Digital

RAPORT: Publicitatea stimulează creșterea economică în Uniunea Europeană

Avatar

Published

on

Noul raport publicat de World Federation of Advertisers arată că fiecare euro cheltuit în publicitate generează o contribuție de șapte ori mai mare la PIB, încurajează inovația, sprijină ocuparea forței de muncă și contribuie la finanțarea unor servicii vitale pentru societate.

 

Industria europeană de publicitate solicită un moratoriu cu privire la viitoare restricții în domeniul publicității pentru a putea face o evaluare corectă a costurilor ascunse determinate de aceste restricții.

Primul raport realizat vreodată la nivelul Uniunii Europene cu scopul de a afla exact care este contribuția socială și economică a publicității evidențiază capacitatea acestui domeniu de a stimula creșterea economică în UE.

 

Valoarea Publicității, un studiu independent realizat de Deloitte la comanda World Federation of Advertisers și a altor parteneri din industrie, printre care și EACA (European Association of Communications Agencies), a identificat o multitudine de beneficii pe care publicitatea le generează în economie, pe piața muncii și în societatea civilă.

Folosind modelarea econometrică, studiul a arătat că publicitatea creează aproximativ șase milioane de locuri de muncă la nivelul Uniunii Europene și generează venituri în valoare de 4,6% din PIB-ul european.

 

Studiul a identificat trei domenii esențiale în care publicitatea aduce beneficii directe sau indirecte economiei europene și cetățenilor UE:

Beneficii economice: Studiul estimează că fiecare euro cheltuit în publicitate aduce alți șapte euro la PIB, ceea ce înseamnă că cele 92 de miliarde de euro cheltuite în publicitate în 2014 au generat un venit de 643 miliarde de euro, adică 4,6% din PIB-ul UE.

Studiul a demonstrat, de asemenea, că publicitatea are o contribuție mai amplă în economie, stimulând competitivitatea, prin informațiile oferite consumatorilor despre produse și servicii. Competiția, la rândul său, duce la inovație, stimulând companiile să creeze produse și servicii diferențiate, pentru a face față concurenței nu doar în cadrul UE, ci și pe plan internațional.

 

Beneficii pe piața muncii: Publicitatea generează aproximativ șase milioane de locuri de muncă, echivalentul a 2,6% din totalul locurilor de muncă din UE, în trei domenii:

În primul rând, este vorba despre persoanele implicate direct în realizarea publicității. Aceștia reprezintă 16% din totalul de 5,8 milioane de locuri de muncă generate de publicitate. Această categorie nu include posturile asociate cu producția internă de publicitate, așadar această cifră este una conservatoare.

 

În al doilea rând, sunt locurile de muncă din mass-media și online, finanțate prin publicitate, inclusiv jurnaliștii, generatori de conținut, dar și cei care lucrează în outdoor sau televiziune, de exemplu. Vorbim aici de 10% din cele 5,8 milioane de locuri de muncă. Cei care ocupă aceste posturi au o mai mare siguranță a locului de muncă, dar și un salariu mediu mai mare decât în celelalte ramuri ale economiei.

 

În sfârșit, există locuri de muncă generate în economie ca urmare a activității publicitare. Acestea acoperă o arie mai largă, de la locurile de muncă în vânzări până la roluri care vin în sprijinul publicității în industrii precum cea hotelieră sau în turism. Această categorie include, de asemenea, locurile de muncă generate de cererea de produse și servicii stimulată prin publicitate. În total, vorbim de 74% din cele 5,8 milioane de locuri de muncă.

 

Beneficii sociale: Publicitatea are și beneficii sociale prin faptul că finanțează, cel puțin parțial, mass-media. Astfel, cetățenii europeni au acces la știri, programe de divertisment și instrumente de comunicare la un cost redus sau chiar gratis. Cele 92 de miliarde de euro cheltuite în publicitate în 2014 au finanțat direct o mare varietate de programe media.

 

Publicitatea outdoor are, de asemenea, beneficii civice, contribuind la îmbunătățirea imaginii orașelor, în vreme ce motoarele de căutare ne ajută să reducem costurile și timpul necesare pentru a afla informații noi.

În lipsa publicității, finanțarea canalelor de comunicare ar fi mult redusă, ceea ce ar conduce la abonamente TV mult mai scumpe, la restrângerea numărului de ziare și reviste și a independenței acestora. Posturile radio nu ar mai putea transmite programe de știri și divertisment pe tot parcursul zilei. Mai mult, evenimentele sportive și culturale ar fi nevoite să caute alte surse de finanțare.

 

Publicitatea online finanțează în mare parte servicii la care cetățenii europeni au acces la un preț foarte mic sau gratis. De exemplu, aproximativ 70% din cetățenii UE folosesc email-ul, iar canalele de social media sunt foarte răspândite.

 

„Publicitatea este un motor economic vital, care încurajează competiția, stimulează inovația în afaceri și aduce beneficii semnificative societății prin finanțarea parțială sau integrală a canalelor media de știri sau divertisment. Tocmai de aceea, factorii de decizie ar trebui să țină cont că orice restricție impusă în domeniul publicității are consecințe importante pe plan economic, social și cultural”, declară Stephan Loerke, CEO al World Federation of Advertisers.

 

Industria europeană de publicitate solicită un moratoriu cu privire la restricții avute în vedere pentru domeniul publicității pentru a putea face o evaluare completă a impactului pe care noile reglementări îl pot avea în economie. În prezent, reprezentanții industriei sunt îngrijorați că revizuirea Directivei privitoare la serviciile mass-media audiovizuale și a celei ce vizează protecția datelor cu caracter personal în online ar putea genera restricții suplimentare, ce vor afecta piața digitală europeană și ar limita potențialul acesteia de a stimula competiția și de a crea noi locuri de muncă.

 

Un nou sezon BRAVO AI STIL, in premiera, la Kanal D. Cum va fi difuzat in grila?

 

Comentarii

Business

Primul HUB de printare 3D din România

Avatar

Published

on

Nutechnologies - Hub de Printare 3D Romania

Nutechnologies este compania timișoreană care a lansat primul HUB de printare 3D industrială din România. 

Înființată în 2012, compania s-a dezvoltat datorită identificării impactului pe care tehnologiile de imprimare 3D îl pot avea în diverse industrii precum: automotive, FMCG, medicală, aerospațială și multe altele.

Fondatorii companiei au reușit împreună cu echipa lor să devină un partener de încredere pentru multe companii din diverse industrii care utilizează cu succes tehnologia de imprimare 3D.

Aceștia pun la dispoziția celor care doresc să utilizeze în procesul de prototipare sau producție imprimantele 3D profesionale, o gamă largă de modele marca Stratasys (liderul mondial în materie de imprimare 3D). 

Gama de echipamente pornește de la sisteme de printare 3D desktop accesibile, ajungând la sisteme avansate, industriale, de mari dimensiuni, făcând printarea 3D mai ușor de adoptat ca oricând până acum.

Imprimantele propuse de Nutechnologies utilizează diverse tehnologii inovatoare precum: FDM, PolyJet, SLA și SLM.

Ce este special la aceste tehnologii?

Indiferent de tehnologia folosită, imprimantele 3D realizează piesele prin imprimarea strat cu strat, însă fiecare au anumite avantaje și acoperă nevoi diferite ale companiilor în procesul de producție/ prototipare.

FDM este renumită pentru fiabilitatea și rezistența îndelungată a pieselor. Acestea extrudează straturi fine de material termoplastic care se solidifică după ce sunt depuse.

Tehnologia PolyJet este utilizată pentru a combina materiale multiple și permite realizare unor suprafețe fine. O imprimantă 3D cu tehnologie PolyJet are la bază o metodă de printare prin jet de polimer lichid ce se polimerizează imediat cu ajutorul luminii ultraviolete.

SLA imprimă 3D folosindu-se de un proces fotochimic prin care lumina emisă de de un laser fotopolimerizează materialul lichid.

Tehnologia SLM este cea care utilizează o sursă laser de mare putere pentru a putea topi rapid și omogen diverse pulberi metalice și de aceea imprimantele tip SLM sunt utilizate cu succes în industriile care creează piese din metal.

De ce să folosești tehnologia 3D de printare pentru realizarea de scule, dispozitive și verificatoare (SDV-uri)?

Marile companii din industria automotivelor au ales să își producă singure sculele, dispozitivele și verificatoarele (SDV-uri) utilizând imprimarea 3D deoarece acestea reprezintă punctul critic în departamentele de producție.

Pentru acest companii, SDV-urile de o calitate superioară asigură succesul unei linii de producție. Acestea fac ca operațiunile de asamblare și inspecție să fie mult mai rapide și mai sigure.

Principalele avantaje ale utilizării imprimantelor 3D în producerea SDV-urilor putem aminti:

  • consolidarea componentelor – numărul componentelor poate fi redus semnificativ ceea ce duce la timp de producție mai scurt, costuri mai mici și etape mai puține în asamblarea lor;
  • ergonomie mai bună datorită libertății de proiectare a pieselor ce permit optimizarea lor pentru o manevrare mai ușoară;
  • reducerea greutății SDV-urilor;
  • adaptabilitate datorită eliminării constrângerilor de design specifice unui proces de producție tradițional, fiind astfel o soluție ergonomică pentru utilizatori și oferind acuratețe ridicată în realizarea sarcinilor;
  • inventarierea digitală și astfel eliminarea spațiului și costurilor cu stocarea uneltelor, acesta putând fi realizate la nevoie;
  • eliminarea prelucrării.

Soluțiile avansate de printare 3D prezentate de către Nutechnologies conduc la economii relevante în timp și cost, devenind astfel cea mai eficientă și versatilă opțiune în privința procesului de dezvoltare și producție.

Pe lângă portofoliul diversificate de tehnologii de printare 3D, echipa Nutechnologies oferă totodată și consultanță clienților săi în ceea ce privește alegerea echipamentului potrivit.

Mai mult de atât asigură servicii de instalare, training și mentenanță pentru ca cei care aleg să achiziționeze o imprimantă de la ei să poată profita la maxim de oportunitățile pe care imprimarea 3D le oferă.

De aceea, Nutechnologies se situează pe locul 2 în Top Afaceri România Microîntreprinderii din domeniul comerțului cu ridicata al mașinilor unelte și este partenerul de încredere al multor companii din domeniul automotivelor.

Comentarii

Continue Reading

Digital

Cum stii ca a venit momentul sa cumperi gazduire VPS?

Avatar

Published

on

Daca ai planuri mari pentru siteul tau, cu siguranta ti-ai pus cel putin o data aceasta intrebare. Gazduirea partajata ofera resurse suficiente pentru a sustine cerintele unui site aflat la inceput de drum, insa, cu timpul, nu va mai putea sa tina pasul cu trendul ascendent al traficului. Natural, primul lucru pe care il vei face va fi sa faci un upgrade al planului de hosting. Dar chiar si cel mai complex pachet va trebui sa fie inlocuit in cele din urma cu o versiune mai avansata. Cum stii ca a venit momentul sa cumperi gazduire VPS? Exista cel putin trei semne pe care nu trebuie sa le ignori!

  1. Viteza de incarcare incepe sa scada

Daca observi ca siteul tau se incarca din ce in ce mai greu, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa folosesti un tool care sa ofere un scor de viteza. PageSpeed Insights este printre cele mai complexe si ofera o lista de recomandari care te pot ajuta sa imbunatatesti viteza de incarcare. Daca aceasta situatie persista si dupa ce ai facut toate optimizarile necesare, inseamna ca ai depasit resursele si a venit momentul sa cumperi gazduire VPS. Acest tip de hosting este scalabil, astfel ca nu este necesar sa optezi inca de la inceput pentru cel mai performant si scump pachet, ci sa iei lucrurile treptat, direct proportional cu cresterea de trafic.

  1. Intampini din ce in ce mai des erori

Daca siteul tau este offline sau primesti erori de tip 500 din ce in ce mai des, nu mai exista loc de interpretare: problema este planul de hosting pe care-l detii. Indiferent ca este vorba despre un magazin online, un site de prezentare sau chiar un blog, aceasta situatie trebuie rezolvata cat mai repede cu putinta. Pierderile pe care le poti inregistra nu sunt doar pe termen scurt, ci pot sa te afecteze pentru totdeauna. In primul rand, un site care nu poate fi accesat scade increderea si interesul utilizatorilor, ceea ce creste sansele ca acestia sa nu mai revina si a doua oara. In al doilea rand, te va afecta din punct de vedere SEO. Google scaneaza frecvent siteurile indexate, in unele cazuri chiar de mai multe ori in aceeasi zi. Daca te viziteaza atunci cand siteul este offline, va inregistra ca este inaccesibil si va trece la urmatorul site. Un caz singular nu te va afecta, dar daca aceasta situatie se repeta frecvent, pozitiile in Google pot fi afectate.

  1. Remarci probleme de securitate

Securitatea nu este punctul forte al gazduirii partajate. Chiar daca firma cu care colaborezi iti pune la dispozitie toate masurile de securitate necesare, nu uita ca imparti serverul cu alte zeci, poate chiar mii de siteuri, iar actiunile acestora te pot afecta si pe tine. Spre exemplu, daca unul dintre vecinii tai contracteaza virusi, sansele sunt mari ca intreg serverul sa fie afectat. Gazduirea VPS ofera un nivel superior de securitate. Daca siteul tau este popular, poate deveni tinta pentru din ce in ce mai multe atacuri cibernetice. De aceea, este important sa iei masuri suplimentare in acest sens. Inutil sa subliniem faptul ca pentru un magazin online este vital ca securitatea sa fie asigurata fara cusur.

Comentarii

Continue Reading

Digital

„Conectarea la şcoală, singura şansă reală”, o campanie a organizației Narada

Avatar

Published

on

            Narada a mobilizat timp de două săptămâni comunitățile de angajați a zece companii multinaționale și antreprenoriale, pentru a conecta la educație prin tehnologie 10 000 de copii din comunitățile defavorizate, elevi la şcoli ce funcționează în scenariul roșu sau galben. Printre companiile participante se numără L’Oreal, Ipso, Cora, Bolt, Softbinator, Servier Pharma și Qualitance.

 

Inițiativa „Conectarea la școală, singura șansă reală”, susținută de Fundația Romanian Business Leaders și Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS), face parte din eforturile organizației Narada de a facilita digitalizarea procesului educațional pentru 10.000 de copii din comunități vulnerabile, în care școala continuă în format hybrid sau exclusiv digital în contextul pandemiei. Inițiativa continuă demersurile organizației de la momentul închiderii școlilor în martie, când echipa Narada a reconectat la educație 1000 de copii în doar opt săptămâni, folosind o platformă de crowdfunding proprie.

 

În aceste săptămâni, Narada a creat pentru fiecare dintre companiile care s-au alăturat organizației, plaforme interne dedicate de crowdfunding în care angajații lor au putut contribui la susținerea accesului la educație a numărului de copii dorit. Ulterior, voluntarii ambasadori din fiecare companie au mobilizat activ implicarea angajaților timp de două săptămâni, începând cu 24 septembrie.

 

Astfel, în urma campaniilor de crowdfunding în care s-au implicat voluntarii din cele 10 companii care s-au alăturat organizației Narada:

  • S-au strâns resurse pentru 3395 elevi. Resursele financiare pentru 2395 au fost strânse de angajații celor 10 companii în campanie, iar o altă companie a adăugat suma necesară pentru încă 1000 de copii.
  • 150 ron – donația medie per angajat
  • 6000 ron – donația maximă a unei persoane fizice
  • 3 companii – au ales să continue mobilizarea echipelor lor și pe parcursul lunii octombrie pentru a completa resursele cu care contribuie în campanie.

 

Fondurile obținute astfel vor fi investite cu prioritate, via platforma de crowdfunding dedicată profesorilor, în comunitățile vulnerabile care au provocări în a oferi tehnologia necesară elevilor, pentru continuarea procesului educațional în context pandemiei. Pentru finalul acestui an, Narada are în vedere facilitarea accesului la tehnologie hardware și software, pe cinci piloni: conectivitate (device-uri și internet pentru elevi și profesori), software pentru școli (ex. catalog electronic), tehnologie pentru crearea de săli de clasă de secol 21, software dedicat materiilor STEM și formare dedicată profesorilor pentru educația digitală.

 

„Ne confruntăm cu un început de an școlar fără precedent în Romania. Incertitudinea și starea de neliniște printre părinți, elevi și profesori sunt extrem de mari. Nu e greu să ne dăm seama cum se amplifică lucrurile pentru copiii și profesorii noștri din mediile sărace din România. Sunt nouă sute de mii de elevi care pur și simplu nu au cu ce să facă școală online, nu au internet, nu au telefon, tabletă. Imaginați-vă 16 stadioane de mărimea Stadionului Național Lia Manoliu pline ochi cu copii. Atâția sunt. Companiile și angajații lor care s-au implicat alături de noi sunt oameni de acțiune, cu viziune și simț civic, care înțeleg urgența situației și impactul posibil al neșcolarizării sau al educației făcute la nivel minim asupra noastră, a tuturor, ca cetățeni și ca țară”, spune Andra Munteanu, co-fondator Narada.

 

Cei 20.000 de oameni din business, din 10 companii importante care s-au alăturat misiunii Narada, vor conecta la educație peste 10.000 de copii  și vor continua să se concentreze pe școlile aflate în scenariul roșu/ hibrid. În condițiile în care tot mai multe școli funcționează în această perioadă în scenariul roșu sau galben, devine vitală acoperirea necesarului instrumentelor care asigură un învățământ la distanță de calitate: acces la tehnologie și conectivitate, dar și sprijin în instruirea elevilor și profesorilor în folosirea device-urilor. Lipsa echipamentelor digitale și a conectivității în școli, cu precădere în mediul rural, afectează negativ continuarea procesului instructiv educativ, educația digitală a elevilor.

 

NARADA: Aducem educația în secolul 21

Suntem o echipă formată din antreprenori, manageri și oameni de acțiune care de-a lungul timpului au crescut proiecte de business pioniere în domeniilor lor de activitate. Suntem oameni care au înțeles că educația stă la baza oricărui progres și că în cazul în care criza educației se va adânci în Romania, efectele culturale, sociale si economice ar putea fi catastrofale. Echipa noastră s-a născut sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation, cu scopul de a dezvolta inovația în educație la firul ierbii.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

Facebook

Trending