Connect with us

BAZAR

RADAR DE MEDIA recomanda: fabriKa – o nouă premieră a lui Gigi Căciuleanu Romania Dance Company la Teatrul Mic

Avatar

Published

on

Teatrul Mic va gazdui in datele de 22 și 23 aprilie 2015, orele 20:00, fabrika, un spectacol de Gigi Căciuleanu. In drumul ingreunat de pseudo-valori, acest eveniment cultural va va arata o altfel de lume. Lumea creata de mastrul Caciuleanu si trupa sa de tineri artisti.

Gigi Caciuleanu Romania Dance Company

Distins de curând cu „Premiul LUX MUNDI” în cadrul Galei Premiilor Radio România Cultural 2015, unul dintre cei mai cunoscuţi artişti români pe plan mondial, coregraful  Gigi Căciuleanu a vorbit, în avanpremieră, despre spectacolul „fabriKa”, la conferința de presă din 20 aprilie, la Teatrul Mic: „Vă fac o destăinuire «îngrozitoare» pentru mine: cu acest spectacol împlinesc 50 de ani de scenă. Și am debutat chiar la Teatrul Mic. Nu-mi place să fiu numit coregraf, ci «făcător de dans», iar fabriKa este o «făcătorie de dans». Este o reflecție asupra ideii de mașinărie, pentru că noi funcționăm ca o mașinărie. fabriKa e un spectacol de dans, în care dinamica este personajul principal. Nu aș fi putut să fac acest spectacol fără dansatorii mei. Eu scot dansul din oameni, dar scot și sufletul din ei. Este foarte important că am intrat în fabriKa, pentru că dansatorul este proletarul artei.”

Directorul Teatrului Mic, Mihai Dinvale a declarat, cu aceeași ocazie: „Teatrul Mic îndrăznește, pe lângă spectacolele de artă dramatică, să se apropie și de dans. Încercăm o colaborare cu un «monstru» al dansului modern din România, domnul Gigi Căciuleanu și, împreună cu producătorul, Fundația Art Production, derulăm un proiect legat de lumea dansului, care sperăm să fie de durată. Teatrul Mic are bucuria de a pune la dispoziție logistica pe care o are pentru a împlini niște gânduri artistice ale lui Gigi Căciuleanu”.

„Gigi Căciuleanu face parte din patrimoniul nostru național, iar noi avem norocul sa trăim într-un timp al apogeului său coregrafic. În ultimii trei ani, a pus în scenă spectacole memorabile la Teatrele Naționale din București, Târgu Mureș, Sibiu, la Operele Naționale din Cluj și Iasi, la Metropolis, iar acum la Teatrul Mic. Gigi are talentul extraordinar de «a scoate dansul din om», punând în valoare frumusețea gestului și frumusețea personalității fiecăruia. El știe cum să-i facă pe oameni să danseze, fiecare pe propria partitură. Dansatorii au fost selectați de curând și mi se pare extraordinar cî Gigi a reușit să-i armonizeze într-un timp atât de scurt. Spectacolul fabrika începe ușor sacadat, mecanic, dansatorii par niște elevi de liceu care se pregătesc să înceapă o oră de dans modern, după care totul se transformă, totul devine foarte fluid, observi aripa aceea de înger care îi atinge și încep să se armonizeze, pentru ca totul sa se termine, cumva, tot cum a început, dar într-un spațiu altfel definit.”, a spus și Gilda Lazăr, Corporate Affairs & Communications Director la JTI.

Despre spectacol, Gigi Căciuleanu mai spunea:

„Fabrica (ae), în latină, înseamnă felul în care un lucru este făcut. Iar Faber (bri), tot în latină, înseamnă meştesugar. În ceea ce mă priveşte, arta mişcării, DANSUL, presupune o dublă fabrică: cea a minţii înainte de a deveni o uzină a corpului. Cu fabriKa mi-am propus să creez o piesă în care DINAMICA să aibă rolul principal. O serie de variaţii pe tema transformărilor energetice şi emoţionale atât din corpul uman, cât şi din interiorul unui grup de oameni în «stare de dans». Ritmarea şi organizarea mişcării extinzându-se de la pulsarea corpurilor la cea a spaţiului. Cu o muzică ce aparţine tânărului compozitor Franco – Camerunez: Manuel Wandji. Un montaj realizat cu o selecţie din șapte albumele ale sale. Faptul că Omul a creat Maşina după chipul şi asemănarea sa mă duce la ideea că o uzină, o fabrică, este concepută după modelul unui organism viu.

În construcţia coregrafiei mele, plec de la trei idei:

  • Grupul uman văzut ca o maşinărie
  • «Maşina» corpului imaginată ca un angrenaj prins în fina şi complicata pânză de păianjen a relaţiiilor dintre membrii unui grup dat
  • Fiecare relaţie dintre indivizii-angrenaje fiind concepută ca un organism în sine (şi de sine stătător) cu caracter şi caracteristici, cu dinamică, bagaj emoțional şi spațialitate proprii.

Spaţiul devine deci unul dintre actorii piesei: orice corp prin însăşi prezenţa sa în spaţiu, îl determină și îl decupează pe acesta.  Cu atât mai mult o va face prin mişcările sale, oricât de mici sau simple ar fi acestea. Spaţiul divizându-se astfel în mai multe spaţii: cel dintre persoane, cel din afara lor, cele aflate între corp şi fiecare dintre componentele sale etc. Aceste diverse spaţii devin la rându-le nişte entităţi extra-corporale, de sine stătătoare, căpătând o definire şi o identitate proprii. Prin mişcarea corpurilor, aceste spaţii se comprimă sau se dilată, se diluează unul într-altul sau se mărunţesc… Într-un cuvânt: «dansează», compunând, cu fiecare mişcare sau gest, o coregrafie adiacentă sau paralelă cu cea a corpului vizibil. Raportul dintre «ceea ce se vede» şi «ceea ce nu se vede» fiind asemănător aceluia dintre «gol» şi «plin» din arta caligrafiei, sau dintre materia propriu-zisă (marmură, bronz, lemn) şi porţiunile de «vid» din interiorul sculpturilor unui Henri Moore.

CRED CĂ NUMAI UN CORP CARE GÂNDEŞTE POATE FI, ÎNTR-ADEVĂR, UN CORP FRUMOS. Apt a se exprima în modul cel mai complet posibil. Iar energia poetică, cea a metaforei şi a emoţiei, reprezintă pentru mine un aliment esenţial al dinamicii corporale. Cu mişcări ce se conjugă precum verbele, în timp ce corpul şi părţile acestuia se declină aşa cum o fac substantivele şi adjectivele. Creând acorduri (sau dezacorduri!) ca în muzică. Şi rezolvând probleme cum o face matematica. Organizarea coregrafiei fiindu-mi nu numai Artă, dar şi Meştesug, un metisaj, printre altele, între geometrie şi gramatică, arhitectură şi orchestraţie, sculptură şi strategie de joc… Adică, într-un cuvânt, şi în sensul nobil al acestuia: o adevărată fabrică.

Dacă ascultaţi o sonată pentru pian veţi avea o anumită percepţie, veţi resimti o anume doză de emoţie, proprie fiecăruia. Care se va schimba sau completa în momentul în care aţi avea curiozitatea să vă uitaţi în interiorul pianului în timp ce se execută sonata, pentru a constata complicatul joc, pur mecanic, al «ciocănelelor» percutând corzile instrumentului – cu precizia unei maşinării de uzină.

Aceste câteva aspecte au constituit aria mea de preocupări în timp ce compuneam fabriKa.”

Gigi Căciuleanu Romania Dance Company are în componență unii dintre cei mai talentați tineri artişti:

Galina Bobeicu, Bianca Bor, Georgiana Dobre, Radu Domşa, Andrei Iancu, Andrew Lupu, Silviu Mititelu, Irina Ștefan, Răzvan Stoian, Irina Strungăreanu, Vlad Troncea  și Ana Maria Vișan.

muzica: Manuel Wandji

montaj muzical și costume (după o idee de Dan Mastacan): Gigi Căciuleanu

asistent de coregrafie: Lelia Marcu – Vladu

light design: Alin Popa

Spectacolul fabriKa este produs de Fundația Art Production în parteneriat cu Teatrul Mic.

Sponsor al Gigi Căciuleanu Romania Dance Company JTI

Biletele se găsesc la Teatrul Mic, în rețeaua Eventim (magazinele Orange, Vodafone, Germanos, Domo, librăriile Cărtureşti, Humanitas) şi online pe www.eventim.ro.

Foto credit: JTI Romania

Comentarii

Evenimente

S-a anulat Festivalul Internațional Cerbul de Aur 2020

Avatar

Published

on

Foto Credit: TVR

Consiliul de Administrație al Societății Române de Televiziune, organizator al evenimentului, a luat această decizie ținând cont de situația generată de pandemia COVID-19.

„Nu a fost o decizie luată cu ușurință, mai ales în contextul în care ediția din acest an ar fi fost una aniversară, a XX-a, și s-ar fi bucurat de o strălucire aparte. Însă, după discuții în cadrul TVR și cu partenerii locali, am ajuns la concluzia că nu ne dorim să facem compromisuri care să afecteze amploarea și imaginea evenimentului sau să genereze vreun risc la nivelul sănătății publice. Vom marca, însă, acest moment din istoria Cerbului de Aur cu un eveniment de televiziune care, pe de-o parte, să atragă atenția publicului asupra istoriei atât de bogate a festivalului și, pe de altă parte, să promoveze muzica românească de calitate.” – Doina Gradea, Președinte-Director General al TVR.

 

Hotărârea a fost luată și în contextul în care partenerii de tradiție ai Festivalului, autoritățile locale din Brașov, făcuseră publică intenția de a anula procedurile pentru organizarea unui număr de evenimente, printre care și Festivalul Cerbul de Aur.

 

„Am decis să nu organizăm ediţia din anul 2020 a Cerbului de Aur tocmai pentru a nu compromite sub nicio formă formatul clasic al acestui festival renumit în România, dar şi la nivel internaţional. Avem încredere că ediţia aniversară a Cerbului de Aur pe care ar fi trebuit s-o organizăm în acest an îşi va găsi locul binemeritat în agenda evenimentelor culturale pe care Braşovul le va găzdui în 2021” –  Adrian-Ioan Veştea, Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.

 

Festivalul Cerbul de Aur se adaugă, astfel, unei lungi liste de evenimente majore cu public care au fost anulate din cauza epidemiei cu noul coronavirus, la nivel internațional și în România.

 

”Dimensiunea internaţională a evenimentului, cu artişti, concurenţi şi juraţi care vin din întreaga lume nu poate fi asigurată în condiţii optime, iar complexitatea sa ar ridica o mulţime de probleme de logistică şi de siguranţă epidemiologică, în contextul pandemiei, care nu ne oferă niciun fel de certititudini pe termen scurt şi mediu. Ne dorim şi sperăm, însă, ca în 2021 să oferim braşovenilor şi întregului public din România cea de-a XX-a ediţie a Festivalului, cu o amploare şi o strălucire care să compenseze absenţa Cerbului din acest an.” – George Scripcaru, Primar Brașov

 

Cea de-a XX-a ediție a Festivalului Internațional Cerbul de Aur ar fi trebuit să aibă loc în perioada 20 – 23 august, în Piața Sfatului din Brașov.

 

Comentarii

Continue Reading

Muzica

Global Records prezintă THE CONCERT drive-in, cel mai mare concert drive-in din România

Avatar

Published

on

            Vă mai amintiţi cum era să vizionaţi filme pe un ecran mare, direct din maşină. Experienţa se repetă, dar nu urmărim pelicule, ci concerte cu cei mai în vogă solişti. Pe 19, 20 și 21 iunie, în parcarea principală de la Romexpo, artiștii tăi preferați urcă pe scenă pentru cel mai mare concert drive-in din România, THE CONCERT drive-in ! În contextul actual, pentru respectarea măsurilor de distanțare socială, fanii vor putea urmări concertele care le-au lipsit în toată această perioadă, live, într-un mod inedit, din mașină.

 

Programul THE CONCERT drive-in:

19 iunie – Alina Eremia, Antonia, Carla’s Dreams, Roxen

20 iunie – INNA, Irina Rimes, The Motans

21 iunie – Azteca & IAN, Killa Fonic, Nane, Oscar

 

Muzica este cea care, indiferent de situație, prin puterea și magia ei poate schimba stări și ne poate face să visăm, ne poate duce în locurile în care ne dorim să fim sau mai aproape emoțional de persoanele care ne lipsesc. Muzica se ascultă oricând, în orice context, este cea care trăiește în fiecare dintre noi, care schimbă mentalități și ne ajută să trecem mai ușor peste o perioadă dificilă. Iar artiștii sunt nerăbdători să-și întâlnească publicul, să urce pe scenă și să creeze show-uri speciale pentru cei care îi urmăresc și îi admiră.

Fanii sunt așteptați pe 19, 20 și 21 iunie, la Romexpo, să petreacă trei seri speciale alături de artiștii lor preferați. Accesul în cele trei zile se va face începând cu ora 19:00. Biletele puse în vânzare sunt per mașină. Cei care își doresc să participe la eveniment trebuie să țină cont de faptul că în fiecare mașină sunt permise maximum 4 persoane care fac parte din aceeași familie.

De asemenea, spectatorii vor putea asculta concertele prin intermediul sistemului audio din mașina personală, pe o frecvență care va fi comunicată la fața locului, iar aplauzele vor fi înlocuite de data aceasta de sunetul claxonului. Accesul cu camioane, dube, utilaje, autoutilitare sau alte vehicule este interzis.

 

Biletele sunt disponibile pe iabilet.ro și în rețeaua IABILET.

https://www.iabilet.ro/bilete-the-concert-drive-in-56011/

PRO TV și KISS FM sunt partenerii media ai evenimentului.

Comentarii

Continue Reading

Muzica

Irina Rimes lansează Pastila, primul album din România lansat cu canvasuri pe Spotify!

Avatar

Published

on

            Irina Rimes le aduce fanilor primul său album trap, care este disponibil de astăzi pe Spotify, pe canalul de YouTube al artistei și în toate magazinele digitale.

 

Albumul conține 10 piese și colaborări inedite cu Amuly, Bruja și Nane. Bagă, Copilul pierdut, Mică și slabă, Perfectul Imperfect, Perna ta, Singuri, Somn ușor, Tic Tac, Treci la nu, Vin și pastile sunt melodiile care pot fi ascultate începând de astăzi, aici: https://spoti.fi/2yHvg2a. Albumul Pastila are o însemnătate aparte pentru Irina, deoarece reprezintă o nouă etapă în cariera sa și totodată, o surpriză pentru toți cei care îi apreciază arta și-i ascultă muzica.

Nu mă întrebați nimic, doar ascultați. Eu fac muzică, nu știu să o comentez. Dacă vă întrebați de ce Pastila, pentru că așa am considerat potrivit. Pastila… punct. Fără simbolisme. Poate că în mintea mea albumul se asociază cu o pastilă… Există ceva bolnav în pastilă, dar există și vindecare. Dacă faci abuz, poți să mori, dar dacă o iei când trebuie și pentru ce trebuie, te vindecă”, a declarat Irina Rimes.

Grafica albumului a fost realizată de Dimi și David (@dimitricaceaune & @davidgal22), iar de styling s-au ocupat Anda Crăpătureanu și Olivia Stoica. Pastila este o capsulă ce conține 10 stări pline de profunzime și emoții, redate de Irina în versuri și condimentate de Amuly, Bruja și Nane.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0