O drama a „cunoasterii” sau a „necunoasterii”?
Fiind si azi de o actualitate zguduitoare, marea tragedie „Faust” este considerata, in traditie, ca fiind o drama a „cunoasterii” prin faptul ca Dr. Faustus este reprezentantul omului de la renastere incoace, deci inclusiv al omului modern, cu setea lui, etern nesaturata, de cunoastere.
Dar!!!
Setea de cunoastere insa in sine, nu este decat o garantie vaga pentru cunoasterea adevarata, si conectata la o lipsa de masura si absenta de scrupule, poate duce in prapastie!! Si atunci sigur devine oricum o tragedie!!
Astfel pentru noi a fost important sa prezentam aceasta drama ca una a “cautarii” si partial a “cautarii gresite” si nicidecum ca un “model de cunoastere”, ea fiind, la o analiza profunda, de fapt o tragedie a “necunoasterii” spirituale.
In aceasta postura il vedem si pe omul modern, si din aceasta “necunoastere spirituala” se deschid toate prapastiile raului, in care omenirea a cazut si mai este in pericol sa cada.
Aceasta piesa si spectacolul nostru vrea sa fie un mare avertisment fata de aceste prapastii ale raulului si totodata si o calauza spre un drum de cunoastere spirituala integrala, care, din aceasta integralitate, devine un drum cu adevarat christic.
Trebuie să apară în faţa publicului, un spectacol total al tragediei si al comediei cosmice, dar şi al circului etern uman.
• Aceasta piesa nu a mai fost pusa în scena la teatrele din Bucuresti din 1952;
• Este cea mai renumita opera pe tema „cunoasterii integrale” din toata literatura teatrala universala;
• Omul modern se recunoaste în Faust prin setea lui de constienta pe toate planurile;
• Omul modern este confruntat cu întrebari fara raspunsuri si cu raspunsuri unilaterale, fragmentate fara posibilitatea de a le integra într-un sistem cu unitate vie interioara, generator de întrebari si cautari noi, acestea fiind menite sa reveleze imaginatiuni ale adevarului complex si ferm despre creatie, lumi si existenta, despre Zei si demoni, despre om si evolutia menirii lui;
• Omul modern se afla înainte de toate într-o criza a cunoasterii care este totodata si o criza morala;
• Omul modern este stigmatizat de imposibilitatea lui de pâna azi de a gasi un raport autentic vis-a-vis de destin si libertate;
• Omul modern este expus Raului fara sa mai aibe protectie din partea normelor prestabilite, din patea credintei, din partea propriei naivitati si puritati de altadata;
• Omul modern a pierdut ultima amintire a paradisului launtric si nu a meritat, nu si-a cucerit înca o identitate cosmica autonoma;
• Problematica coruptiei firii omului si coruptia societatiilor întregi, este astazi o tema care cauta explicatii si leacuri noi.
Piesa Faust este o comoară a culturii care ne aprorie de toate aceste domenii şi ne sugerează în mod subtil soluții pentru o viață înțeleaptă și frumoasă prin cunoaștere spirituală.
Distributia:
Distributia:Faust (batrân) Dan Bălășoiu
Faust (tânar) Cristian Constantinescu / Dan Apăvăloaie
Mefisto (Ahriman) / Phorkyas Bogdan Ilie
Mefisto (Lucifer) / Spiritul rău Adina Iftime
Margareta Alina Dumitrelea / Andreea Roxana Neagu
Duhul / Wagner / Valentin/ Paris /
Chiron / Philemon Marian Simion
Marta / Cancelarul / Manto / Sfinxul Sidonia Ganea
Vrăjitoarea / Astrologul / Sfinxul / Baucis Doina Șandru
Împaratul / Povestitorul Valentin Andrieș
Elena din Troia Andreea Ramona Pasăre / Luiza Ghindă
Vrăjitoare / Doamnă de curte / Troiană Mioara Dima
Euphorion Andra Arghir
Costume – Daniela Diaconescu;
Violoncel și pian – Cătălina Bordeanu & Victor Sandu
Harpă – Alis Hristodor
Regia – Oswald GayerDurata spectacolului: 130 minute
Pentru rezervari si achizitionarea biletelor va sta la dispozitie Ioana Popa 0727 55 77 27,
pret bilet 50 lei.
Vă așteptăm cu drag!
Eveniment organizat de:
Teatrul Logos la Casa Rudolf Steiner Bucuresti, joi,5 mai 2022, ora 19/00
Partener media: Radar de Media