Connect with us

Industria de Publicitate

Raluca Gonzalez, Head of Planning la Centrade | Cheil, reprezintă România în juriul EACA EURO Effies 2018

Avatar

Published

on

Centrade | Cheil anunță participarea Ralucăi Gonzalez, Head of Planning, în juriul EACA EURO Effies 2018 – runda 1, care selectează în perioada 4 – 15 iunie finaliștii din acest an al unuia dintre cele mai prestigioase festivaluri europene de publicitate.

Euro Effies este o competiție anuală ce recompensează cele mai eficiente campanii multinaționale de comunicare comercială, validând astfel eficiența industriei de publicitate și parteneriatul client – agenție. Centrade | Cheil este un veteran al etapelor de jurizare, fiind reprezentată în juriu de către Mona Opran, COO Centrade | Cheil și de Radu Florescu, CEO Centrade | Cheil.

„Este o onoare pentru mine să continui tradiția agenției și să mă alătur unor profesioniști extraordinari din industria europeană de publicitate pentru această provocare”, spune Raluca. „Știu că nu va fi un proces ușor, întrucât calitatea campaniilor înscrise sporește de la an la an. În același timp, mă aștept ca această experiență să reprezinte un exercițiu valoros de învățare și de consolidare a propriei experiențe profesionale”.

Cei 20 de jurați din runda 1 evaluează campaniile înscrise la festival pe baza unor criterii de calitate, selectând finaliștii pentru a doua (și ultima) rundă de jurizare.

„Jurizarea la Euro Effie este diferită, pentru că nu se cunosc (toate) campaniile și atunci se elimină foarte mult din subiectivism. Este important firul magic și modul în care acesta leagă cele 4 patru categorii definitorii pentru calitatea unei campanii de comunicare – Context & Challenge, Insight & Strategic Idea, Creative Work – Bringing the Idea to Life și Effectiveness (Results); cel mai important însă este modul în care se demonstrează rezultatele”, subliniază Mona Opran, fost jurat atât în runda 1 (în 2015 și 2016), cât și în runda 2 (la edițiile din 2014 şi 2017). „Profesionalismul și experiența juraților trebuie, prin urmare, să se ridice la înălțimea provocării, ceea ce ne face cu atât mai onorați de participarea Ralucăi la ediția din acest an. Ca agenție, suntem în permanență preocupați să dezvoltăm campanii cu adevărat valoroase pentru clienții noștri, care să genereze beneficii reale de business. De aceea, participarea la acest festival, ce premiază performanța reală în publicitate, este extrem de importantă pentru noi”.

Raluca Gonzalez are o experiență de peste 17 ani în dezvoltarea, implementarea și măsurarea inițiativelor strategice și de planificare de business pentru clienți din industrii diverse, precum industria financiară (Raiffeisen Bank, Credit Agricole), produse electronice (Samsung), asigurări (Metropolitan Life), petrol & gaze (TRG Group Rompetrol), retail (Rewe Group, Carrefour), industria producătoare de alimente și băuturi (European Drinks, European Food), non-food (Pampers, Pantene), industria farmaceutică (Astrazeneca, GSK) și auto (Toyota). Principala sa responsabilitate este să ajute clienții să identifice oportunități de business sau riscuri, pe baza unor analize, date și tendințe, și să dezvolte proiecte ce transformă datele existente în strategii eficiente.

 

Premiile Euro Effies sunt organizate de Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) cu sprijinul WARC, The European Publishers’ Council, Google, Adforum.com, Procter & Gamble, Nielsen, creativebrief, FirstRental & Viva Xpress Logistics.

Comentarii

Industria de Publicitate

Roxana Niţă, singurul creativ din Europa de Est care participă la programul Cannes Lions See It Be It, 2020 – 2021

Avatar

Published

on

            Roxana Niţă (Group Creative Director la Cheil Centrade România) este una dintre cele 15 femei selectate în programul Cannes Lions See It Be It (SIBI) din 2020-2021. Roxana a fost aleasă din peste 800 de candidate la nivel global. În plus, tânăra creativă este una dintre cele două participante ale Uniunii Europene din acest program. Inițiativa urmăreşte combaterea reprezentării inegale dintre femei și bărbați în industria publicității, fiind menită să ajute la promovarea viitoarelor talente creative feminine.

 

SIBI este un program dedicat femeilor din întreaga lume, selectând candidate care au potențial să devină lideri creativi în companiile lor. Iniţial, programul a fost dedicat femeilor din cadrul agențiilor de creație, dar în ultimii ani s-a extins și la rolurile de creaţie din alte domenii. Participantele urmează să devină la rândul lor, mentori pentru alte femei, construind în timp o rețea globală de suport educaţional la nivelul întregii industrii, cu impact asupra carierei femeilor. (https://www.canneslions.com/learn/seeitbeit)

Roxana a primit recunoaștere pentru numeroasele campanii premiate din cariera sa, dar mai ales pentru cele din sfera cauzelor sociale. Campania „Unquiet Voices” pentru Asociaţia ANAIS, este una dintre ele. Un proiect multiplu premiat şi selectat la Festivalul de Film de la Cannes, care expune ororile violenței domestice prin implicarea mai multor victime care îşi spun poveștile. Vocile lor sunt suprapuse peste imagini cu scene de abuz preluate din filme mute vechi de zeci de ani.

Aflat la a 7-a ediție, See It Be It este un program de învățare ce include sesiuni exclusive de mentorat, întâlniri cu cele mai influente persoane din business, într-o comunitate internațională de femei care aspiră la poziții de lider în domeniul creației. Experiența VIP include acces gratuit la festival, cazare și transport, o serie de oportunități post-eveniment, precum și șansa de consolidare a profilului profesional și sprijin pentru a deveni ambasador See It Be It.

http://www.roxananita.com/

 

            „Este incredibil să fiu inclusă în inițiativa See It Be It, mai ales când mă uit la profilele celor cu care voi împărtăși această experiență în următorii doi ani”, spune Roxana. „Este o oportunitate fantastică și o onoare pentru mine să fiu îndrumată de unele dintre cele mai talentate femei din industrie. Îmi doresc să aplic cât mai repede tot ceea ce învăț la SIBI în activitatea de zi cu zi și să am șansa să îi pot îndruma și pe alții, la rândul meu”, a mai adăugat ea.

            Mihai Gongu, ECD în cadrul Cheil, precizează că „Roxana nu este doar unul dintre cei mai talentați creativi pe care îi oferă regiunea, ci și un mentor neobosit. Cred că viitorii oameni de creaţie din România pe care îi va susţine în calitate de absolventă SIBI, vor beneficia enorm de pe urma acestei experienţe unice”.

 

Roxana a absolvit Art Directors Club România și după ce a câștigat competiția locală Cannes Young Lions în 2012, a fost selectată în 2015 pentru a reprezenta România la programul ADC Europe Creative Express, absolvind și Eurobest Young Digital Academy. Şi-a continuat activitatea de creație publicitară în ultimii nouă ani și este câştigătoarea a zeci de premii locale și internaționale precum Cannes Lions, LIA Awards, Golden Drum sau One Show.

Comentarii

Continue Reading

Industria de Publicitate

Branduri cu dragoste sau despre conceptul de Lovemark

Avatar

Published

on

            În anul 2004, un nou concept îşi făcea apariţia în domeniul marketingului, Lovemark, la iniţiativa lui Kevin Roberts, directorul executiv al agenţiei de publicitate Saatchi & Saatchi. O idee pe cât de simpatică la prima vedere, pe atât de îndrăzneaţă, pentru că urmăreşte să înlocuiască brandurile sau cel puţin să le ducă la un alt nivel. All you need is love ! Iubirea se anunţă a fi soluţia salvatoare a brandurilor.

 

Pentru a deveni un lovemark, produsul are nevoie de trei ingrediente cheie: mister redat prin poveşti impresionante, timpuri primordiale, mituri şi multă inspiraţie, crearea unei experienţe complete prin reunirea celor cinci simţuri şi o relaţie strânsă cu consumatorul redată de angajament şi empatie. Paralel cu acest prim set de idei este şi axa dragoste – respect. Sistemul urmăreşte să măsoare cât mai eficient nivelul de emoţie şi cel al angajamentului. Un lovemark adevărat iubeşte, dar şi respectă clienţii.

Esenţa conceptului de lovemark are la bază o idee destul de simplă, dar bine pusă în valoare: omul este considerat o fiinţă raţională, dar în realitate este mai degrabă influenţat de emoţii. Neurologul Donald Calne zice că „diferenţa esenţială dintre emoţie şi raţiune este că prima duce la acţiuni, în timp ce ultima determină concluziile.” Brandurile sunt într-o continuă schimbare, la fel este şi consumatorul, care nu mai doreşte doar să asculte, ci şi să participe. Cumpărătorului modern îi place să-şi aleagă propriile „setări” şi apelează tot mai mult la personalizare.

Clientul actual are un simţ critic din ce în ce mai dezvoltat şi pare să devină imun la valul de mesaje care-l invadează zilnic. Dar acest apel la emoţie ne determină să alegem, să reţinem şi să folosim în timp anumite mărci. Lovemarks reprezintă următorul nivel pentru branduri, sunt speciale, tocmai de aceea sunt atât de îndrăgite. Un lovemark reuşeşte să împingă loialitatea unui utilizator dincolo de raţiune, într-o legătură specială.

Mai mulţi cercetători au realizat studii despre  factorii care determină loialitatea faţă de un produs şi au propus diferite modalităţi de măsurare a fenomenului de brand loyalty. Lupta dintre mărci nu mai este una de „raft”, ci s-a mutat în mintea, dar mai ales, în inima consumatorilor. Specialiştii cred că există mai multe tipuri de cumpărători: cei care cumpără de fiecare dată acelaşi brand, clienţi care urmăresc două sau trei branduri din aceeaşi categorie, o parte care achiziţionează un singur brand, pentru un timp şi în final, persoanele care sunt mereu în căutarea noutăţilor. Un lovemark adevărat se încadrează în prima categorie, adică reuşeşte să capteze cumpărătorul atât de mult încât să revină mereu.

Pe site-ul dedicat noului concept, susţinut de agenţia Saatchi & Saatchi, există o rubrică dedicată poveştilor celor mai îndrăgite lovemarks. De pildă, Coca-Cola nu este doar unul dintre cele mai populare şi bine vândute branduri la nivel global, dar şi un lovemark emblematic. De asemenea, această categorie specială de produse înveseleşte şi lumea copiilor. Într-o eră a jucăriilor hi-tech sau a păpuşilor fotomodel, compania japoneză Sanrio aduce în atenţia celor mici o pisicuţă drăgălaşă, Hello Kitty. Interesant este că personajul nu are gură deoarece, conform creatorilor, aceasta vorbeşte într-un limbaj universal, cel al inimii. Un alt lovemark îndrăgit de toate vârstele este şi Kinder Surprise care îmbină dulcele preferat al copilăriei, ciocolata, cu bucuria descoperirii unei noi surprize de fiecare dată.

Fiecare dintre noi are câte un lovemark. Unii nu îşi imaginează nici măcar o zi fără smartphone, alţii fără cafeaua preferată sau fără produsele potrivite de îngrijire. Un alt exemplu interesant este crema Nivea. Numele produsului provine din limba latină şi se traduce prin „alb(ă) ca zăpada”. Utilizarea din generaţie în generaţie este o poveste comună multor consumatori Nivea şi a fost ideea de bază pentru campania ce marca 100 de ani de existenţă pe piaţă.

Comentarii

Continue Reading

Industria de Publicitate

Şi brandurile au sentimente ! Despre emoţia în publicitate, marketing emoţional şi storytelling

Avatar

Published

on

            Procesul de branding a devenit deja o practică răspândită, atunci când un produs vrea să-şi facă loc pe piaţă. Competiţia acerbă şi evoluţia mijloacelor de comunicare au determinat schimbări ale tacticilor de promovare. Brandurile au înţeles că de multe ori calea către cumpărător nu trece întotdeauna prin raţiune, ci prin inimă, sentimente şi emoţii. Aşa au apărut ramuri precum marketingul emoţional sau conceptul de storytelling, adică integrarea poveştilor.

 

Specialiştii care studiază ramura psihologiei reclamei clasifică emoţiile în pozitive şi desigur, emoţii negative. În funcţie de context, o companie poate apela fie la prima categorie, fie la cea din urmă, pentru a-şi promova produsul. De menţionat este că un brand autentic oferă mai mult decât emoţii asociate momentului, ci adevărate sentimente faţă de acel produs care ne determină să-l achiziţionăm cu orice ocazie.

Un brand transmite informaţii şi bineînţeles emoţii, în mai multe moduri. De la reclamă, până la culoarea reprezentativă, totul face parte din procesul de branding. Succesul unui brand nu este determinat de culoarea pe care o are logo-ul, dar cu siguranţă este un detaliu care contribuie la conturarea imaginii în timp a mărcii. Adunate împreună, toate aceste detalii întăresc identitatea produsului. În continuare, avem un scurt ghid al culorilor şi al semnificaţiilor acestora, folosite în marketing:

  • Verdele duce cu gândul la natură, prospeţime, educaţie şi este preferat de cei din turism, resurse umane sau sănătate. (Animal Planet, Android, Starbucks, etc.)
  • Albastru, ales şi de Faceboook, inspiră credibilitate şi profesionalism.
  • Roşul este o culoare îndrăzneaţă, care transmite putere şi pasiune. Multe branduri de succes au optat pentru această nuanţă, iar câteva dintre acestea sunt Coca-Cola, Lego, Canon, Lay’s, Avis sau KFC.
  • Culoarea orange transmite o stare de bine, veselie şi prietenie. Avem aici Fanta, Mozilla Firefox, Amazon sau Nickelodeon.
  • Creativitatea şi inteligenţa sunt deseori asociate cu nuanţele de violet. Yahoo! sau Telekom fiind doar două exemple.
  • Non-culorile au şi ele farmecul lor, pot fi stabile, puternice, dar şi pure. Vezi Apple, Puma, Nike, Honda, Cartoon Network şi lista poate continua.
  • Există şi cazuri în care este preferată combinaţia mai multor culori. Diversitatea este pe placul celor de la Google, Windows, NBC sau eBay.

Vă mai amintiţi de Cosmote ? Actualul Telekom a lansat înainte de procesul de rebranding, una dintre cele mai emoţionante reclame. Spot-ul surprinde importanţa comunicării, în special a celei care uneşte generaţiile. Copilul devenit acum adult, îşi pierde răbdarea în faţa întrebărilor repetate ale tatălui bătrân şi bolnav, despre un fluture. Dar rememorarea unui episod similar din copilărie, atrage după sine regretul şi împăcarea. Filmuleţul lasă impresia urmăririi unui scurt metraj, unde beneficiarul ne este dezvăluit abia la final. Cosmote nu încearcă aici să vândă ceva în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă să crească gradul de awareness al clienţilor.

 

Practici înrudite: marketing şi branding emoţional

Apelul la emoţie nu este o idee tocmai nouă pentru publicitari, dar oferă cu siguranţă un avantaj competitiv în piaţă. Pentru mulţi practicieni, loialitatea consumatorilor înseamnă profit. Un branding bine realizat reuşeşte să treacă de la consumatori la oameni, de la produs la experienţă, de la onestitate la încredere, de la comunicare la dialog, de la identitate la personalitate şi tot aşa. Emoţia este cea care leagă consumatorul de un anumit produs.

Emoţiile puternice ne iau prin surprindere, dar ce este frumos se termină repede. Tocmai de aceea, emoţia trebuie dozată şi împărţită în mai multe stadii: trezirea interesului pentru produs, decizia de cumpărare, repetarea acţiunii, loializarea cumpărătorului, promovarea şi susţinerea produsului de către client însuşi. Există inclusiv clasamente ale diferitelor stări, unde primele locuri sunt ocupate de amuzament, interes, surprindere, fericire şi încântare. Reţelele de socializare au ştiut foarte bine cum să exploateze bucuria de a împărţi tot felul de experienţe cu ceilalţi oameni.

Samsung este un alt brand îndrăgit de milioane de utilizatori din întreaga lume. Chiar dacă acum sunt la modă versiunile cele mai recente, campania desfăşurată odată cu lansarea modelului Galaxy S3, a transformat un device, un obiect, într-o „persoană”. Această bucăţică de tehnologie te înţelege, împarte ceea ce este în inima ta, păstrează momente importante şi este creat special pentru oameni.

Cum sporeşte emoţia prin storytelling

Astăzi, a crea o reclamă poate fi considerată o adevărată artă. În locul unui îndemn clasic spre cumpărare, privitorul este purtat într-o altă lume, prin intermediul poveştilor. Conceptul are la bază o idee interesantă: „Spunerea poveştilor este o parte integrantă a ceea ce ne diferenţiază pe noi ca şi fiinţe umane.” Poveştile nu trebuie să fie reale pentru a ne impresiona, dar cu siguranţă se cere un scenariu bun şi personaje originale surprinse ca atare în timp, spaţiu şi acţiune. Dar această tehnică nu le rezolvă pe toate. Poveştile nu pot îndeplini toate obiectivele companiei. Ele trebuie să se îndepărteze pe cât se poate de clişee, iar fără o execuţie profesionistă, o idee bună se poate pierde. Însă tuturor ne plac poveştile, fie că suntem mici sau adulţi şi de multe ori povestea este cea care ne determină să alegem un anumit brand.

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0