Industria filmului este într-o continuă dinamică. Şi campaniile de PR sunt la fel. Pentru că fără spectatori, filmele nu sunt complete. De la „Woman in Gold” (Femeia în aur), „The Imitation Game” (Jocul Codurilor) şi „Burnt” (Super Chef) şi până la The Avengers (Răzbunătorii) sau seria The Hobbit (Hobbitul), indiferent de scenariu şi publicul ţintă, toate filmele au în spate campanii complexe de PR şi media care se construiesc cu mult timp înainte. Şi nu mai este important să faci totul ca la carte, ci să găseşti acel cârlig în comunicare şi să alegi tacticile şi mesajele în funcţie de fiecare canal media şi de cei cărora li se adresează.
„Pentru fiecare film, provocarea este de a oferi publicului ţintă experienţe memorabile, pe măsura anvergurii sau specificului filmului. Promovarea începe cu câteva luni înainte de lansarea unui film şi presupune un mix de comunicare eficient şi de impact – PR, evenimente, proiecte speciale, publicitate convenţională şi neconvenţională, parteneriate media, social media. Multe detalii şi termene limită, creativitate şi viteză de reacţie care se traduc în ore şi munca unei echipe pasionate şi dinamice”, a declarat Andreea Zidaru (General Manager, Forum Film România).
Cele mai aşteptate filme ale toamnei acestui an beneficiază de campanii de PR creative, eficiente şi complexe, menite să atragă publicul în sălile de cinematograf. „James Bond: SPECTRE”, „Jocurile Foamei: Revolta – Partea a 2-a” (premiera pe 20 noiembrie) şi „Star Wars: Trezirea Forţei” (premiera pe 18 decembrie) sunt producţii care beneficiază de întreg arsenalul de PR – activări, evenimente şi proiecte speciale, mesaje tactice în online şi offline, materiale şi interviuri în exclusivitate, concursuri şi buzz în social media.
„În ultimii doi ani am realizat campanii de PR pentru un număr de aproximativ 40 de filme şi fiecare film înseamnă o nouă provocare din punct de vedere al comunicării. Există o complexitate de gusturi şi trebuie să avem permanent mesajele împachetate atractiv şi relevant pentru publicul ţintă. Este esenţial să găsim acele tactici care să capteze atenţia şi să fie memorabile, pentru a-i atrage pe spectatori la cinema. Iar cel de-al 24-lea film din seria James Bond ne-a provocat să venim cu o abordare creativă”, a spus Raluca Zamfir (Managing Partner, Ran Events Communication).
Cifrele pun în lumină efortul şi implicarea tuturor, de la actori la echipa de filmare şi producţie, de la marketing la PR. „SPECTRE” a debutat pe primul loc şi în box-office-ul românesc, având aproape 103.000 de spectatori în primul weekend de la lansare, şi a generat vânzări de bilete de aproape 509.000 de dolari – devenind şi filmul din seria James Bond cu cel mai bun opening weekend. Iar după doar o săptămână de la premiera românească, „SPECTRE” a depăşit deja 210.000 de spectatori.
„SPECTRE” este cel de-al 24-lea film din celebra franciză britanică „James Bond” şi cel de-al patrulea film cu actorul Daniel Craig în rol principal, după „Casino Royale” (2006), „Quantum of Solace” (2008) şi „Skyfall” (2012).
În doar şapte zile de la premiera sa regală de la Londra, unde au participat şi Ducele şi Ducesa de Cambridge şi Prinţul Harry, „SPECTRE” a întrecut toate recordurile de box office din Regatul Unit şi a înregistrat încasări de aproximativ 63,8 milioane de dolari, devenind filmul cu cea mai bună deschidere din toate timpurile, în UK. Mai mult, filmul a debutat pe primul loc în box office în întreaga lume, având în primul weekend încasări de aproape 200 de milioane de dolari. „SPECTRE” a înregistrat încasări de 300 de milioane de dolari în mai puţin de două săptămâni, incluzând cele 73 de milioane de dolari de la premiera din SUA.