Spread the love

 

ÎNTREGUL AN 2016

  •  Veniturile nete au crescut 5% la rate efective şi constante la 638,0 milioane US$-
  • Veniturile din exploatare au crescut 18% (17% la rate constante) la 111,6 milioane US$ –
  • Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare s-a îmbunătăţit 22% (21% la rate constante) la 150,0 milioane US$ 

 

TRIMESTRUL IV

  • Veniturile nete au crescut 6% (7% la rate constante) la 207,1 milioane US$ –
  • Veniturile din exploatare au crescut 11% (12% la rate constante) la 51,6 milioane US$ –
  • Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare s-a îmbunătăţit 9% (10% la rate constante) la 61,3 milioane US$ 

 

Central European Media Enterprises Ltd. (denumită în cele ce urmează “CME” sau “Societatea”) (NASDAQ/Bursa de Valori din Praga: CETV) a anunţat astăzi rezultatele financiare pentru tot anul şi pentru perioada de trei luni care s-a încheiat la 31 decembrie 2016.

 

Principalele informaţii despre situaţia operaţională şi financiară:

  • Pieţele de publicitate TV din cele şase ţări în care suntem prezenţi au crescut cu aproximativ 6% la rate constante în 2016.
  • Veniturile din publicitate TV au crescut 5% la rate efective şi constante în 2016, ca urmare a îmbunătăţirii în patru dintre cele şase ţări, inclusiv în cele mai mari trei pieţe în care desfășurăm activitatea: Republica Cehă, România şi Republica Slovacă.
  • Taxele de transmisie şi veniturile din abonamente au crescut 8% la rate efective şi 9% la rate constante, în principal datorită creşterii numărului de abonaţi raportat de operatori, cât şi datorită canalelor cu transmisie HD şi a noilor canele disponibile exclusiv pe platformele acestora.
  • Costurile impuse pentru a ajunge la Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA)au fost invariabile la rate efective şi constante, chiar dacă cheltuielile pentru conţinutul local a crescut, pentru că această investiţie a fost compensată în mare parte de economii în producții fiction internaționale, cât şi de reducerea altor costuri de exploatare şi cheltuieli generale.
  • O abordare a costurilor de control în timpul îmbunătăţirii veniturilor a condus la creşterea OIBDA cu 22% la rate efective şi 21% la rate constante şi extinderea marjei OIBDA cu peste 300 puncte bază în 2016.
  • Veniturile din exploatare au crescut 18% la rate efective şi 17% la rate constante în 2016 reflectând în primul rând creşterea de la an la an a profitului operaţional înainte de depreciere şi amortizare, excluzând beneficiul de 12,0 milioane US$ în venituri din exploatare în 2015 din reversarea taxelor cu auditurile fiscale din România.
  • Fluxul de numerar liber disponibil în 2016 a crescut 30% la rate efective, reflectând îmbunătăţirea în OIBDA, dar fluxurile de numerar din operaţiuni a scăzut pentru că am plătit mai multă dobândă în numerar şi am ales să plătim în total 37,4 milioane US$ din Taxele de Garanţie în numerar, inclusiv 27,5 milioane US$ de Taxe de Garanţie plătite anterior în natură.

 

Michael Del Nin, co-Chief Executive Officer CME, a declarat: „Am încheiat anul într-o notă foarte bună, cu cel mai mare OIBDA pe care l-a avut compania în ultimii cinci ani, ceea ce a rezultat în faptul că am înregistrat cea mai ridicată marjă OIBDA într-un ultim trimestru din ultimii zece ani.  Rezultatele obținute la nivelul întregului an 2016 au depăşit cele mai recente rezultate ale noastre şi, în numai trei ani, am crescut OIBDA cu aproximativ 200 milioane US$ chiar şi cu tulburări FX semnificative. Acest lucru reflectă progresul semnificativ în îndeplinirea strategiei noastre şi poziționează compania pentru o creştere continuă în 2017 şi mai departe.”.

 

Christoph Mainusch, co-Chief Executive Officer CME, a adăugat: ” În anul 2016, ne-am păstrat poziția de lideri de audienţă şi am îmbunătăţit rezultatele de audiență la nivelul întregii zile în patru ţări, canalizând avantajele competitive şi făcând investiţii ţintă în programe locale, în ciuda competiţiei puternice pe care o avem. Conţinutul local continuă să atragă audienţe mari, prin urmare ne rafinăm în mod continuu grilele de programe şi intenţionăm să menţinem investiţiile ţintă în programe apreciate pentru a rămâne cel mai bun partener pentru publicitate pe TV.”

 

Rezultatele pentru anul încheiat la 31 decembrie 2015

REZULTATE
(mii US$, cu excepţie date per acţiune) Pentru anul încheiat la 31 decembrie
2016 2015 % Actual % Lfl (1)
Venituri nete $ 638.013 $ 605.841 5.3% 5.4%
Venituri operaționale 111.589 94.583 18.0% 17.3%
Marja operaţională 17,5% 15.6% 1.9 p.p. 1.8 p.p.
Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare 150.049 122.815 22.2% 21.4%
Marja Profitului operaţional înainte de depreciere şi amortizare 23,5% 20,3% 3.2 p.p. 3.1 p.p.
Pierdere la stingerea datoriei (150.158) NM (2) NM (2)
Pierdere netă atribuită CME Ltd. (180.291) (114.901) (56,9)% (58,0)%
Pierdere netă atribuită CME Ltd. pe acţiune – de bază şi diluată $ (1,28) $ (0,90) (42,2)% (43,8)%

 

Rezultatele pentru cele trei luni care s-au încheiat la 31 decembrie 2016

REZULTATE
(Mii US$, cu excepţie date per acţiune) Pentru perioada de trei luni încheiată la 31 decembrie
2016 2015 % Actual % Lfl (1)
Venituri nete $ 207.101 $ 195.552 5,9% 6.8%
Venituri operaționale 51.551 46.528 10,8% 11,8%
Marja operaţională 24,9% 23,8% 1,1 p.p. 1,1 p,p,
Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare 61.295 56.203 9,1% 10,0%
Marja Profitului operaţional înainte de depreciere şi amortizare 29.6% 28,7% 0.9 p.p. 0,9 p,p,
Venituri / (pierderi) nete atribuite CME Ltd. 21.088 (11.427) NM (2) NM (2)
Venituri / (pierderi) nete atribuite CME Ltd. pe acţiune – de bază 0,07 (0,11) NM (2) NM (2)
Venituri / (pierderi) nete atribuite CME Ltd. pe acţiune – diluată $ 0,06 $ (0,11) NM (2) NM (2)

(1) % Variaţia Lfl (like-for-like) reflectă impactul aplicării cursului de schimb mediu pentru perioada curentă la veniturile şi costurile din perioada anterioară.
(2) Numărul nu este semnificativ.

 

 

Sursa: Central European Media Enterprises Ltd.

 

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2017 – Etapa preliminară – RADAR DE MEDIA

PREMIILE RADAR DE MEDIA 2017: A început Etapa Preliminară de votare pentru desemnarea celor 10 finalişti care vor merge în următoarea etapă de votare – finală! La cele 15 categorii participante, cititorii au propus nominalizări, iar tot cititorii vor alege şi câştigătorii. Etapa preliminară de votare este deschisă în perioada 8 februarie – 19 mai …

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.