Connect with us

A-Z NEWS

Raportul Media Fact Book 2014: DIGITALUL este în continuă ascensiune

Published

on

Reclame

În timp ce publicitatea TV stagnează, iar presa scrisă, radioul şi panotajul scad, Internetul este singurul segment media în continua ascensiune, preconizându-se că va atinge în 2014 pragul de 50 de milioane de euro, se arată în raportul anual Media Fact Book.

Autorii raportului se aşteaptă ca după doi ani de „stabilizare”, piaţa să aibă o evoluţie pozitivă semnificativă începând din 2015.

„Anul 2014 reprezintă anul schimbărilor de paradigmă în industria de media. În mediul digital păşim în era platformelor de programmatic trading, atât clienţii, agenţiile cât şi publisherii fiind extrem de interesaţi de modalitatea eficientă, în real-time de tranzacţionare a spaţiului digital, de profilare exactă a consumatorului în mediu on-line – digitalul este mediul din care acest tip de buying se va propaga în viitor şi către alte medii care uşor, uşor se digitalizează, indiferent că vorbim de televiziune (vedem acest fenomen deja în US) sau OOH. Tehnologia este din ce în ce mai importantă în vieţile noastre, adopţia ei în România este extrem de rapidă – marketingul nu poate şi nu trebuie să rămână în afara acestui fenomen – aşadar viitorul s-a întâmplat deja!”, a declarat Alexandra Olteanu, managing director, Initiative Media.

 

Mai jos, prezentăm perspectivele pentru anul în curs:

TV: Piaţa de publicitate TV se va menţine la nivelul de anul trecut în termeni de volume (193 milioane euro), iar bătălia se va purta în continuare între liderul pieţei, Pro TV, şi Antena 1. Posturile trusturilor Pro TV, Intact şi Dogan (Kanal D) revendică 85% din piaţa TV. Pro revendică 50% din piaţă, Intact – 28%.

Online: Este de aşteptat o creştere de 8% pentru piaţa online, susţinută în special de o creştere cu 25% a bugetelor canalizate către canalele de tip performance (Google, Facebook). O altă preconizare este aceea că segmentul de publicitate video online să aibă o creştere semnificativă anul acesta. Segmentul „programmatic”, pe care agenţiile încep să-l exploreze intens, are un potenţial mare de creştere.

Presa scrisă se va orienta tot mai mult către pachete cross-media precum print-online sau print-online-mobile şi parteneriate.

Radiourile îşi vor întări prezenţa în reţelele sociale şi este de aşteptat să-şi diversifice campaniile în campanii integrate de tip radio-smartphone-web.

Outdoor: Este de aşteptat ca scăderea acestui segment să fie limitată în 2014 faţă de 2013, luândîn considerare faptul că anul 2014 este un an electoral.

În România, aproximativ 12 milioane dintre români sunt online, dintre care 88,2% sunt utilizatori frecvenţi ai internetului.

În ceea ce priveşte activităţile online preferate de români primul loc este ocupat de găsirea diverselor informaţii pe internet (83%), urmată îndeaproape de folosirea serviciilor de e-mail (72%), iar locul trei il ocupă utilizarea platformele de mesagerie instantă (78%).

Media Fact Book este o lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia de media Initiative, din anul 1997.

 

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending