Connect with us

ALL MEDIA

Raspunsul Guvernului la intrebarile legate de Ordonanta publicitatii TV

Avatar

Published

on

“Legea nu se aplica retroactiv decat daca exista o prevedere expresa in acest sens in cadrul acesteia”, suna raspunsul guvernului la intrebarea HotNews.ro daca ordonanta de urgenta de modificare a Legii audiovizualului, publicata vineri in Monitorul Oficial si care schimba radical piata de publicitate TV, se aplica si contractelor in derulare intre televiziuni, agentii si clienti de publicitate. 

Mai jos sunt intrebarile adresate Guvernului de catre Hotnews.ro
I.: Cine este autoritatea indreptatita sa aplice prevederile legate de publicitate, mai precis modificarile aduse Art. I din Legea audiovizualului, avand in vedere ca CNA nu are atributii pe baza carora sa intervina in relatiile comerciale dintre companii?
R.: Este vorba despre contracte comerciale incheiate intre parti si nu de acordare de drepturi, sau de licente care ar presupune interventia unei autoritati. Aceste contracte se supun dreptului comercial si, in plus, se prevede faptul ca orice act juridic incheiat cu incalcarea dispozitiilor prezentului act normativ este nul.

I.: Ce definitie a termenului de “intermediar” este avuta in vedere in cazul acestei ordonante?
R.: In intelesul prezentei reglementari, dupa cum reiese si din text, intermediar este o terta parte ce intervine intre beneficiarul publicitatii, si in numele acestuia, si televiziunea care ofera spatiu pentru publicitate.

I.: Se aplica aceste modificari legislative si contractelor in derulare intre radiodifuzori, “intermediari” si beneficiarul final al publicitatii televizate?
R.: Legea nu se aplica retroactiv decat daca exista o prevedere expresa in acest sens in cadrul acesteia.

I.: De ce se aplica aceste prevederi doar publicitatii televizate si nu publicitatii prin toate canalele, inclusiv radio, presa scrisa, online, OOH, cinema?
R.: Aceste reglementari se aplica doar publicitatii televizate deoarece s-au constatat aspecte netransparente si anticoncurentiale in domeniul publicitatii televizate. Reglementarea nu putea sa se refere la alte aspecte deoarece campul de aplicare al legii este legat de audiovizual.

I.: In ordonanta sunt mentionate “obiectivele de combatere a coruptiei manifestate la nivelul achizitiei de spatiu publicitar media, precum si necesitatea combaterii sistemelor netransparente si anticoncurentiale in acest domeniu”. Exista, la nivelul autoritatilor guvernamentale, dovezi, suspiciuni sau investigatii legate de acte de coruptie in cazul achizitiei de spatiu publicitar media sau de sisteme anticoncurentiale in domeniu?
R.: Au existat nemultumiri privind achizitionarea de spatii publicitare televizate.

I.: In vederea acestei ordonante – diferita de ordonanta pregatita la sfarsitul anului trecut, ramasa nepublicata in Monitorul Oficial – au existat consultari cu reprezentanti ai beneficiarilor de publicitate televizata, ai agentiilor de publicitate, ai furnizorilor de spatiu publicitar, ai Consiliului Concurentei sau ai altor autoritati si organizatii?
R.: Au existat consultari si punct de vedere din partea Consiliului Concurentei privind vechea ordonanta. Acest nou text nu aduce nimic in plus fata de vechiul text care era mai cuprinzator.

Comentarii

comments

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

MENIU

pentru sufletul tau

SHOW MAGAZINE

IN Trending