Connect with us

Film

Răzvan Vasilescu, Dan Condurache, Catalina Mustaţă, Adrian Pintea in “Femeia Visurilor”; un film de Dan Piţa (galerie foto)

Published

on

 

Lung-metrajul prezinta povestea unui regizor celebru, Thomas (Dan Condurache), aflat la apogeul carierei, obsedat de nalucirile femeii dorite, dar si de problemele lui de creatie. Desi filmele sale sunt premiate, iar el este iubit de public, de actori si de prieteni, Thomas este chinuit de dorinta de a realiza filmul vietii sale.


“Eu sunt de parere ca am reusit sa fac totul accesibil tanarului, batranului si minunatului spectator care va intra in sala de cinema”, spune Dan Pita.

Dan Pita despre film

“Trecerile de la vis la realitate nu pot sugera decat singurul drum pe care il parcurge Thomas. Toti suntem la fel construiti.”

Despre scenariu

“Este pentru prima data cand fac un film despre “lumea filmului”. Povestea lui Thomas nu este povestea mea personala, ci a unui personaj pe care l-a “inventat” Rasvan Popescu, autorul scenariului, dar care pe mine m-a dus cu gandul la colegii mei disparuti: Iulian Mihu, Manole Marcus, Alexandru Tatos, Mircea Veroiu. Vreau sa dedic filmul acestor regizori. Daca ar trebui sa sune ca o dedicatie, cele mai potrivite cuvinte ar fi: Lui Mircea Veroiu si colegilor mei din cinematografie care au disparut.”
“Femeia visurilor este un film in film. Este pur si simplu povestea unui regizor care face un film. Povestea lui Thomas, si a personajelor din viata sa.”

“Cu Rasvan Popescu se lucreaza excelent. În primul rand, m-au atras scriitura, detaliul si observatia lui, precum si faptul ca este un film ales. Initial, el a scris un scenariu, care mie mi-a placut si l-am rugat sa faca unelele mici modificari. Mi-a spus ca are de gand sa scrie un roman, pe care, imediat ce l-am lecturat, nu am mai avut nici un dubiu: “Povestea asta trebuie filmata”. Nu am facut altceva decat sa respect intru totul scenariul si romanul scris de el, si sa il transpun in imagini. Rasvan Popescu a venit in studiouri de fiecare data cand a simtit nevoia, cand a simtit ca sunt filmari mai complexe.
Ne-am sfatuit asupra distributiei, asupra dialogurilor, ne-am sfatuit asupra unor locuri de filmare. Se poate spune ca a avut loc o colaborare ideala.”


“Am avut libertatea sa regandesc anumite lucruri, sa le recompun in imagini, sa cinematografiez cartea. Un exemplu in acest sens ar fi cosmarul lui Thomas pe masa de operatie. Este un cosmar pe care eroul din roman il traieste ca si cum ar fi operat de ultima lui iubita. Interventia mea, de pilda, a fost aceea de a-l face sa fie operat de toate cele patru ipostaze feminine ale filmului.”

Povestea filmului


“Este moara in care intra gandurile lui Thomas. Lupta interioara a lui Thomas, pe de o parte, cu problemele lui intime si pe de alta parte, cu problemele lui de creatie. Consider ca aceste doua capitole se impletesc in mod aparent dezorganizat pentru a constitui povestea filmului. Sper ca am reusit sa fac totul accesibil tanarului, maturului, spectatorului care va intra in sala de cinema.”

Despre FEMEIA VISURILOR, in cateva cuvinte


“Nu am facut altceva decat sa o descriu in film si ea apare in diverse ipostaze: pe de o parte, este sotia, pe de alta parte, amanta, apoi fosta amanta, care era actrita in filmul lui Thomas si, nu in ultimul rand, mama. Este un buchet de femei, la care am adaugat o prezenta speciala, o naluca frumoasa ce se tot plimba pe langa el si il insoteste in suferinta… Pana la urma, Thomas este disecat de aceste femei, atat la propriu, cat si la figurat, ele fiind cele care reusesc sa aduca la suprafata lupta interioara a regizorului.”

Lucrul cu actorii


“Improvizez foarte mult, dar doar pe ceva cunoscut dinainte. Improvizatia face parte din creatie.”
“Fac multe probe, foarte multe repetitii, de obicei. Daca decid ca un actor sa interpreteze in filmul meu un personaj, intai il observ, apoi incerc sa fiu cat mai aproape de el, sa il ajut sa inteleaga, in primul rand, despre ce este vorba si apoi il las sa isi construiasca personajul cum simte el, aceasta mai ales pentru ca am incredere in intuitia si talentul lui. Pentru acest film mi-am permis sa incalc putin regula mea de a face multe probe. Filmarile nu au durat mai mult de sapte-opt saptamani. Desigur, ma bazez pe personalitatea actorului si pe puterea lui de a transmite. Folosesc prim-planuri, gros-planuri, gesturile, mimica, tot ce inseamna arsenalul unui actor.”

“Îmi place sa lucrez cu actorii si sunt un prieten al lor. Acesta este si motivul pentru care merg mereu la teatru. Pot spune ca am vazut toate spectacolele din teatrele bucurestene si acest lucru imi prinde bine.”
“Îmi amintesc de Dan Condurache stand in pat, fiind tuns… a suportat o serie de interdictii. Era dezbracat, ras, legat de pat si chinuit de femeile care tot zburdau pe langa el si, ca o gluma, acum, ca Ulise in momentul in care aude cantecul sirenelor.”

Despre simboluri – piramida, spitalul, mlastina, povestitorul si trecerile de la vis la realitate


“Piramida – ideea de inaltare, de ascensiune a creatorului, dar si ideea de mormant. Spitalul nu este decat un loc prin care trece foarte multa lume. Unii ies, altii sunt la capat de drum. Iar mlastina este, de fapt, ,,lupta vietii”, locul in care Thomas isi imagineaza duelul dintre el si Fabian. Probabil Thomas este macinat de remuscari, in raport cu acest personaj, Fabian, si se imagineaza cautandu-l sa-l impuste, sa-l lichideze. Trecerile de la vis la realitate nu pot sugera decat singurul drum pe care il parcurge personajul, ceea ce este in mintea lui si ceea ce i se intampla, pentru ca toti suntem la fel construiti. Fiecare individ are cel putin doua ipostaze de existenta: cea concreta si gandul.”

“As vrea ca, dupa ce vede Femeia visurilor, spectatorul sa isi refaca filmul in minte, asa cum l-a vazut sau cum i s-a parut ca il vede. As vrea sa il obsedeze, sa nu il lase sa respire. Ideal ar fi sa poata schimba cateva idei cu partenerul alaturi de care a vazut filmul, sa se gandeasca putin la poveste. Nu as vrea sa plece indiferent, ci sa-si puna multe intrebari.”

Despre Buftea
“Am filmat foarte mult in studiourile de la Buftea, dar si in locatii. Se punea la un moment dat problema sa construim o piramida in exterior. Acest lucru a fost posibil undeva in spatiile din Studiourile MediaPro, fara a deranja alte filmari. Ne-am adaptat, cred eu, cu subtilitate si in mod constructiv, decorurilor de la Buftea, spatiilor, cat si situatiilor dramaturgice.”

Ce inseamna sa faci film acum, fata de a face film inainte de 89?
“Si inainte se faceau filme multe, unele interesante, pe care nu le putem critica. Important este ca acum eu nu am avut parte de nici un fel de cenzura ideologica din partea producatorului. Am avut toata libertatea sa lucrez si, mai mult, cand am avut nevoie sa ma sfatuiesc, in legatura cu partea financiara, am fost sustinut in mod special de Adrian Sarbu.”

Vorbiti-ne despre echipa de filmare…


“Lucrez de foarte multi ani cu Dan Alexandru, care este un artist, un operator exceptional, de mare rafinament si un profesionist in apogeul carierei lui. Alaturi de el, colaboratorii mei de peste 30 de ani: Cristina Ionescu, la montaj, Anusavan Salamanian, la realizarea sunetului, Adrian Enescu, a carui muzica da o noua dimensiune filmului. De fiecare data, muzica lui a intregit filmul.

Echipa de tehnicieni: cei de la imagine, cei de la decoruri, toti au stiu ce au de facut chiar din perioada pregatirilor, si din acest motiv filmarile au mers snur. O echipa de profesionisti, in care un rol covarsitor il au actorii. Cand spui “echipa de filmare” trebuie sa te referi la actori, la tehnicieni, la oamenii de la productie, la cei care fac cafeaua, cei care iti dau sandwich-ul, la soferi. Este o munca de echipa si toate lucrurile acestea au fost bine organizate de MediaPro Pictures, de Studiourile din Buftea.”

Lasa un comentariu aici!

1 Comment

1 Comment

  1. Alin Pavel

    15 septembrie 2008 at 09:39

    super film. l-am vazut de vreo 4 ori…. felicitari actorilor !

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Film

Magia povestilor din 1001 nopti revine pe marile ecrane!

Published

on

 

Din 9 noiembrie, filmul de animatie “Covorul Zburator” ii poarta atat pe cei mici cat si pe cei mari in fantastica lume a sultanilor, dar si a personajelor carora nu le este frica de aventuri de neimaginat.

Un baietel de la tara, caprita sa fidela, un sultan avid de putere, doi crocodili flamanzi, un raufacator fara scrupule, o fetita care stie cum sa se descurce pe strazile orasului, un vanzator de covoare cam aiurit si, bineinteles, un covor zburator- sunt personajele care creaza o poveste de neuitat, cu peripetii inedite si situatii din care doar dibacia si istetimea ii salveaza pe protagonisti.

“Covorul zburator” prezinta aventurile lui Hodja, fiul unui croitor dintrun satuc din desert, ce viseasa sa cunoasca lumea de dincolo de muntii pe care ii vede la orizont. Soarta ii surade cand vecinul sau, batranul El Faza, ii imprumuta covorul sau zburator, cu conditia sa o gaseasca pe nepoata acestuia, ramasa singura in Petto, orasul sultanului. Impreuna cu caprita sa, Raya, Hodja porneste intr-o calatorie in care va avea de infruntat pericolele orasului, aligatori, pe sultan si garzile lui. Aventurile sunt pe masura curajului baietelului, dar si a lacomiei sultanului. Asa ca, eroul nostru are drumul presarat de obstacole, care mai de care mai viclean ticluite. Dar, cum binele invinge intotdeauna, alaturi de prietenii sai de nadejde, Hodja reuseste sa scape din toate capcanele intinse de sultan si slujitorii sai.

 

”Covorul Zburator” este un film de animatie danez, adus in Romania de ZOOM DISTRIBUTION. Vocile personajelor au fost ”imprumutate ” de : Andrei Iordache, Ioana Ernea, Valentin Paraschivu, Darius Daradici, Alexandru Zob, Denisa Nicolae, Nicolae Predica, George Petcu, Alexa Istrate, Beatrice Vasile si Claudiu “Nasu'” Purcarin.

Este un film cu AUDIENTA GENERALA si va putea fi vizionat din acest weekend in Bucuresti la Cinema City Cotroceni AFI, Cinema City Mega Mall, Hollywood Multiplex, Movieplex, Baneasa Grand Cinema, Cinema Muzeul Taranului, Cinemateca Union sau Happy Cinema. In tara, ruleaza la Cinema City Constanta, Cityplex Constanta, Citypex Sf. Gheorghe, Cinema City Braila, Cinema City Ploiesti – AFI, Cinema One Brasov, Cinema Trivale Pitesti, Cinema Victoria Cluj, Colours Cinema Craiova, Inspire Cinema Craiova, Inspire Cinema Craiova VIP, Inspire Cinema Alba Iulia, Cinema Dacia Resita, Cinema Luna Caransebes, Cinema 3D Victoria Petrosani, Happy Cinema Focsani, Cinema Ateneul Iasi, Cinema Bela Lugosi, Cinema Arta Tg. Mures. Puteti face cunostinta cu personajele principale in AVANPREMIERA!

Astfel, marti, 6 noiembrie, de la ora 18.00, va asteptam la Cinema Muzeul Taranului din Bucuresti! Hodja, Smarald, caprita Raya, sultanul si … covorul zburator vor fi gata sa va poate in lumea fantastica a desenelor animate.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Animaţia ,,Aventurile lui Smallfoot” debutează pe primul loc în box office-ul românesc

Published

on

 

O poveste animată destinată tuturor vârstelor, „Aventurile lui Smallfoot” este producţia Warner Bros. Pictures care a dominat box office-ul românesc de weekend după ce a obţinut încasări în valoare de 843.915 lei şi a fost vizionată de 42.222 de spectatori în primele sale zile pe marile ecrane.

Versiunea în limba română a animaţiei ,,Aventurile lui Smallfoot” se bucură şi de o distribuţie celebră, printre vedetele care şi-au împrumutat vocile adorabilelor personaje principale numărându-se Smiley şi Pavel Bartoş.

,,Aventurile lui Smallfoot” rescrie un mit cunoscut, atunci când un tânăr yeti găseşte ceva ce nimeni din specia lui nu credea că există,  adică… un om. Vestea acestei dovezi clare seamănă panică în întreaga comunitate de yeti care încep să se întrebe oare ce altceva mai există dincolo de hotarele satului lor înzăpezit. Curiozitatea îi va conduce spre mari descoperiri, noi prietenii şi dovezi de curaj.

În regia lui Karey Kirkpatrick, ,,Aventurile lui Smallfoot”, după un scenariu scrie tot de  Kirkpatrick alături de Clare Sera, adaptat pentru cinema de John Requa, Glenn Ficarra şi Kirkpatrick, având la bază cartea Yeti Tracks, de Sergio Pablos.

Filmul de animaţie este produs de către Bonne Radford (“Curious George”), Glenn Ficarra (“Storks,” “This is Us,”) şi John Requa (“Storks,” “This is Us”).  Producători executivi sunt Nicholas Stoller, Phil Lord, Christopher Miller, Jared Stern, Karey Kirkpatrick, Sergio Pablos, Courtenay Valenti şi Allison Abbate. Din echipa creative fac parte şi Peter Ettinger, precum şi Heitor Pereira.

O producţie Warner Bros. Pictures şi Warner Animation Group, împreună cu Zaftig Films, animaţia „Aventurile lui Smallfoot” a avut premiera în cinematografele din ţară începând cu 26 octombrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

„Singură la nunta mea”, de Marta Bergman, va rula de vineri în cinematografele românești

Published

on

 

Lungmetrajul de debut al regizoarei Marta Bergman, „Singură la nunta mea/ Seule à mon mariage”, va rula începând de vineri, 2 noiembrie 2018, în cinematografe din mai multe orașe românești, iar proiecții speciale, în prezența protagonistei Alina Șerban, vor avea loc la Brașov și Suceava.

„Singură la nunta mea” va rula la București (Cinema City AFI Cotroceni, Hollywood Multiplex, Grand Cinema & More Băneasa, Cinema „Elvire Popesco”, Cinemateca Union, Cinemateca Eforie, Cinema Europa), Arad (Cinema Arta), Baia Mare (Cinema Dacia), Bârlad (Cityplex Victoria), Botoșani (Cinema Unirea), Brașov (Cinemateca Patria), Brăila (Cinema Central), Cluj-Napoca (Cinema Victoria, Cinema City Iulius Mall), Constanța (Cityplex), Craiova (Cinema Modern), Gura Humorului (Centrul Cultural Gura Humorului), Iași (Cinema Ateneu), Pitești (Cinema Trivale, Cinema „Sebastian Papaiani”), Sfântu Gheorghe (Cityplex Arta), Slobozia (Casa de Cultură), Târgu Mureș (Cinema Arta), Timișoara (City Timișoara Shopping City) și Vaslui (Cityplex).

Actrița Alina Șerban va participa la proiecțiile din cadrul Les Films de Cannes à Brașov, joi, 1 noiembrie, de la ora 19:30, la Centrul Cultural Reduta, și Les Films de Cannes à Suceava, vineri, 9 noiembrie, de la ora 19:30, la Cinema Modern.

„Singură la nunta mea” va fi proiectat în închiderea Festivalului Internațional de Film Studențesc Hyperfest, duminică, 11 noiembrie, de la ora 20:00, la Cinema Europa din București.

Filmul a avut premiera mondială în programul ACID (Association pour le cinéma indépendant et sa diffusion), la Festivalul de Film de la Cannes 2018. Pelicula a mai făcut parte din selecția Festivalului Internațional de Film Francofon de la Namur 2018, a fost prezentat în secțiunea Discoveries a celei de-a 34-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Varșovia și a avut premiera românească la cea de-a noua ediție a festivalului Les Films de Cannes à Bucarest.

Coproducţia Belgia-România a fost filmată în România și Belgia și îi are în rolurile principale pe Alina Șerban și Tom Vermeir.

Pelicula spune povestea Pamelei (Alina Șerban), o tânără din comunitatea romă, o femeie spontană și amuzantă care trăiește împreună cu copilul ei în vârstă de doi ani și cu bunica într-o casă dărăpănată, unde împart același pat. Ea visează la libertate şi se îmbarcă spre necunoscut, renunţând la tradiţiile care o sufocă. Speră să se căsătorească pentru a-şi schimba destinul, dar şi pe al fiicei ei. Filmul vorbește despre curajul şi determinarea de a-ţi depăşi condiţia.

Marta Bergman, născută la Bucureşti, este autoarea unor documentare despre comunitatea romă şi rolul femeii în societatea contemporană. Producţiile ei au fost prezentate în festivaluri ca Visions du Réel şi Leipzig Film Festival.

Alina Şerban, născută într-o familie de romi din România, este actriţă şi regizoare. A urmat cursuri ale Royal Academy of Dramatic Art din Londra şi Tisch School of the Arts din New York. Angajată în a sprijini comunitatea romă, ea a devenit cunoscută prin one-woman show-ul „I Declare at My Own Risk”, ca autoare şi interpretă. Pamela din „Singură la nunta mea” este primul ei rol principal într-un lungmetraj.

Belgianul Tom Vermeir este actor de teatru şi de televiziune şi muzician. Ca actor, este cunoscut din producţia „Belgica” (2016), de Félix van Groeningen, care a avut premiera la festivalul Sundance.

Din distribuţie mai fac parte Rebeca Anghel, Marie Denarnaud, Marian Şamu, Viorica Tudor, Johan Leysen, Karin Tanghe şi Jonas Bloquet.

Scenariul filmului este semnat de Marta Bergman și Laurent Brandenbourger, în colaborare cu Boris Lojkine şi Katell Quillévéré, scriptul, de Andra Bărbuică, iar decorurile, de Marina Obradovic şi Igor Gabriel. Muzica a fost compusă de Vlaicu Golcea.

„Singură la nunta mea” este o producţie a companiei belgiene Frakas Productions, în asociere cu Hi Film (Ada Solomon) din România, în coproducţie cu Avenue B Productions şi Zélila Films (Caroline Bonmarchand şi  Sophie Leclercq), cu susţinerea Rouge International (Julie Gayet şi Nadia Turincev) din Franţa.

Filmul este susţinut de Centre du Cinéma et de l’Audiovisuel de la Fédération Wallonie Bruxelles, RTBF (Televiziunea Belgiană), Proximus, Wallimage (Wallonie), Screen.Brussels, Casa Kafka Pictures, Provinci Liège şi Centre National du Cinéma et de l’Image Animée.

„Singură la nunta mea” este cea de-a treia colaborare dintre Frakas Productions şi Hi Film Productions, după lungmetrajele „Felicia, înainte de toate” şi „Soldaţii. Poveste din Ferentari”.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending