RECENZIE |Edge of Tomorrow: Tom Cruise are multiple vieti / In pieptu-i de arama - RADAR DE MEDIA

Cinema

RECENZIE |Edge of Tomorrow: Tom Cruise are multiple vieti / In pieptu-i de arama

Live, Die, Repeat este tagline-ul care ne seteaza de la bun inceput cele trei idei mari in jurul carora se va construi noua productie a lui Doug Liman, cunoscut pentru The Bourne Ultimatum si Mr. and Mrs. Smith. Asa cum s-a individualizat foarte bine in cele doua productii anterioare, regizorul creeaza – de data aceasta – un SF plin de energie tesut in panza excelenta a unui scenariu ce jongleaza cu ideea timpului si a posibilitatii de a reindrepta momente din trecut.

Tom Cruise, personaj principal, este acum un ofiter ce se ocupa de PR-ul fortelor americane care sunt mobilizate intr-un razboi impotriva unor extraterestrii ce au invadat pamantul. Dar, pana sa ajungem sa spunem, uite, inca un film din categoria formele neidentificate ce iau cu asalt Terra, ne ia prin surprindere moartea subita a lui Tom inca din primele cinci minute ale filmului ucis fiind pe campul de lupta. Nu apucam sa digeram prea mult ca eroul tocmai ne-a fost macelarit miseleste de alieni ca ne si trezim cu el din nou in viata reluand aceeasi zi. Nu reusim sa trecem de prima moarte, caci, rapid ajunge sa moara din nou pe acelasi camp, de data asta diferit. Si ne trezim din nou, pentru a treia oara in acelasi moment de unde se reia povestea si deja incepe si el, o data cu noi, sa isi puna intrebari ca ceva nu-i bun daca el tot moare dar se tot trezeste reluand ziua in care a murit.

Povestea merge mai departe pana in momentul in care realizeaza ca are o misiune. Acea de a indrepta cumva povestea. Nu stie exact cum si ce ar trebui sa faca pentru ca pare aruncat intr-o bula temporala din care nu are forta si nici stiinta de a iesi. Moment in care apare si personajul feminin care il va ajuta, bine conturat de Emily Blunt care este o prezenta de o senzualitate razboinica (asa cum am avut si in Diavolul se imbraca la Prada) usor derutanta, la inceput, pentru PR-istul cuminte din Tom Cruise.

Cei doi fac echipa incercand sa elimine creatura care ataca nemilos pamantenii. Lucru, insa, nu tocmai simplu pentru ca nestiind cum sa ajunga sa o gaseasca trebuie sa faca pasi mici reconstruind ziua in care Tom moare de foarte multe ori, cu fiecare noua inviere mai capatand informatii noi sau piste pe care sa le incerce. Motiv numai bun pentru ca el sa moara in acest film de mai multe ori de cat a murit in toate filmele lui in care a jucat adunate la un loc.

Plecand de la cartea All You Need Is Kill, filmul adapteaza excelent povestea intr-un scenariu care te va prinde din primele minute printr-un mix de inedit al situatiei si curiozitate de a vedea de cate ori trebuie sa reinvie Tom pana sa reuseasca sa rezolve problema extraterestra. Replicile sunt bine gandite, scurte, taioase, ca lama rece a armamentelor pe care le folosesc. Vizualul este numai bun pentru un film autentic de actiune cu multiple scene de razboi bine construite.

Filmul, care are lansarea oficiala in Romania in 6 iunie, reuseste sa capteze cinefilul iubitor de filme de actiune SF inca din primele minute si sa pastreze tensiunea pe intregul parcurs de aproape doua ore. Are un scenariu adaptat excelent marelui ecran pastrand esenta si dinamica luptei si avand o interpretare excelenta a celor doi actori: Emily Blunt si Tom Cruise. Este, cu siguranta, o alegere foarte buna pentru cei care vor sa incerce ultima productie in materie de SF-uri si lupte extraterestre.