RECENZIE | Live: It’s all about money!

0
3135
Reclame
Spread the love

In ultimii ani, in Romania au inceput sa se produca filme care sa rupa de temele ce au marcat cinematografia autohtona din ultimile doua decenii: comunism, greaua mostenire, copiii strazii. Astfel, o generatie noua de regizori si scenaristi a inceput sa atinga si teme care sa extinda zona de confort a cinefilului.

Pe aceasta idee a mers si regizorul Vlad Paunescu care-si semneaza debutul pe o tema grea si actuala: banii si efectul lor in presa si politic. Plecand de la o poveste fictionala care ar putea avea oricand un corespondent in realitate, suntem transportati in lumea Emei (Rodica Lazar), o jurnalista de investigatii de succes a unui show live a carui principala seva este ratingul crescut. Si, ca orice jurnalista aflata in dorinta de afirmare, este dispusa a face lucruri pe care putin jurnalisti si le-ar asuma mergand intotdeauna la fata locului si infiltrandu-se incognito pentru a afla cele mai ascunse parti ale povestilor pe care le cerceteaza. Este un personaj activ, dinamic si dispus sa mearga cu toata energia pana la capat in aflarea adevarului temelor investigate.

In film apare si Iosi(Tudor Chirila) tatal adoptiv ce a smuls-o din mainile unui internat comunist pentru copii abandonati in care isi ducea existenta austera fetita Ema. Este cel care o salveaza din universul rece, gri si dezumanizant al caminului de copii si ii ofera o noua viata sustinand-o uman si material.

Iar de aici incepe sa se nareze rapid istoria Emei ce intra pe firul unei povesti cu energia eoliana, cu parlamentari aparent neinteresati si patroni de presa blocati de mrejele intereselor si obligatiilor politice. Poveste cu capete inalte si la un nivel atat de sus-pus incat, intr-o prima instanta situatia ii scapa de sub control jurnalistei noastre feroce. Nu insa si pana la capat, caci, crescuta in orfelinat a dezvoltat instinctul de lupta atat de mult incat sa se arunce in povestea politica atat de incalcita si sa afle ca pana si persoane foarte apropiate ei sunt implicate in dosarul sensibil si plin de bani.

Filmul este o drama ce are un ritm foarte bun al actiunii, pastrand o energie ce te tine in fata lui pana la scena finala. Are o constructie buna penduland cu imagini din trecutul orfalinatului in care a trait Ema si prezentul plin de sange si nerv. Are o dinamica buna si o calitate excelenta a imaginii.

Ceea ce se remarca pe langa toata structura scenariului, a montarii si filmarii este, insa, interpretarea Rodicai Lazar din rolul principal. Este plina de forta, dinamica si autenticitate si nu are cum sa nu te faca sa iti tii rasuflarea alaturi de ea. Este un rol ce-i vine ca o manusa si de care se achita magistral intrand excelent in pielea jurnalistei de investigatii.

Ca atare, din 15 mai, mergeti la cinema si urmariti acest policier romanesc pentru autenticitatea scenariului (care nu pare deloc departe de ceea ce se intampla in politica si presa actuala), pentru duios-dureroasele imagini din copilaria Emei si pentru interpetarea articulata si in verva a Rodicai Lazar. Cel putin trei motive extrem de serioase pentru a merge de vineri, 15 mai, in cinematografe si a-l vedea.

 

Reclame

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.