Spread the love

Iulian Comanescu, cel mai cunoscut analist media din România a explicat pentru RADAR DE MEDIA, într-o serie de discuţii cum a arătat grila de programe a toamnei din peisajul media autohton.

 

IULIAN COMĂNESCU vorbeşte astăzi despre Antena 1 şi producţiile sale. Analistul ne explica cum a reuşit Antena 1 să înregistreze audienţe record pe anumite tronsoane, dar şi mutările din grila care au avut succes. 

 

Să trecem la Antena 1, în luna octombrie au avut cea mai mare creştere în audienţe pe zona de prime time, în condiţiile în care CHEFI LA CUŢITE  a fost singura emisiune de la Antena 1 care a înregistrat cifre record de audienţă. Cum poate fi explicat succesul lor? Lipsa concurenţei (n.r. Masterchef) sau un concurent care nu a fost pe placul romanilor? (n.r. Supravieţuitorul). 

 

Ambele explicații sunt adevărate. O parte din public vine de la PRO TV, o alta, de aiurea. Dar mai e și o a treia, mai importantă: după câteva sezoane în care a testat diferite formate, Antena 1 pare să devină un challenger tot mai serios la PRO TV. Faptul că a crescut în octombrie e simptomatic, din septembrie încolo intră în grile toate emisiunile „grele”, la fel ca primăvara. Nu e ca și cum s-ar lăuda cu o lună bună în mijlocul verii, când nimeni nu prea investește în programe, fiindcă ratingurile și cheltuielile de publicitate sunt oricum mici.

 

O altă producţie de la Antena 1 care a fost aproape cu fiecare ediţie peste PRO TV – iUmor. Ce ne poţi spune?

 

Nu mi s-a părut mare scofală – în primul rând din cauza concurenților, care sunt cum sunt. iUmor consumă o mulțime de glume și glumeți la fiecare ediție, iar asta dă cumva nivelul umorului din România, cantitativ și calitativ. Diferența față de „Last Comic Standing”, originalul, e mare. Și cu toate acestea, publicul a apreciat show-ul. După părerea mea, asta arată că decesul emisiunilor de umor profesionist de pe TV a fost prematur. Divertisul (adică Distractis și SRC-ul lui Toni Grecu) e într-o pauză, Florin Călinescu a strălucit în primele faze de la „Românii au talent”, dar revenirea cu „Chestiunea zilei” nu s-a mai produs. La Gala TV mania, emisiunea de satiră premiată s-a numit Apropo TV, de fapt un format de pop-cultură și publicitate. Toate acestea sunt simptome că televiziunile ar trebui să investească cu adevărat în umor, lucru care nu se întâmplă.

 

Dacă PRO TV încă nu a găsit un show care să-l producă de 2 ori pe an, Antena 1 are formatul Te cunosc de undeva, care practice este emblematic pentru staţie. Cât timp va mai dura succesul transformărilor?

 

„Te cunosc de undeva” are deja 10 sezoane, mult pentru România, dar nu atât de mult raportat la ce se întâmplă prin piețele dezvoltate. Funcționează în continuare ca ratinguri și cred că va mai dura o vreme, mai ales că mă aștept ca piața TV să intre într-o fază conservatoare după ceea ce s-a întâmplat cu „Survivor”.

 

În următorul material vom vorbi despre emisia HD a postului Antena 1 şi producţiile Kanal D.

 

Foto Montaj: RADAR DE MEDIA

 

RETROSPECTIVA MEDIA – Iulian Comănescu, despre producţiile PRO TV: Visuri la Cheie, Vocea României, Jocuri de Celebritate sau Las Fierbinţi!

 

RETROSPECTIVA MEDIA – Iulian Comănescu, despre reality show-ul Supravieţuitorul de la PRO TV!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.