Connect with us

ALL MEDIA

Revista Capital lansează “Top 300 Cei mai Bogați Români”, ediția a XIV-a! Vezi cine sunt primii zece!

Published

on

Foto Credit: capital.ro
 

Ion Țiriac este cel mai bogat român, menținându-se pe această poziție pentru al doilea an consecutiv. Potrivit celei de-a XIV-a ediții a Top 300 Capital, care se lansează astăzi, la ora 19:30, la hotel „JW Marriott Bucharest Grand Hotel”, averea sa este evaluată la 1,5 miliarde de euro, în creştere față de ediția de anul trecut. 

Dacă Ion Țiriac a reuşit să-şi păstreze titlul de „Cel mai bogat român”, în cazul primilor 10 milionari din clasament au avut loc schimbări majore. Ioan Niculae a pierdut locul secund în favoarea fraților Adrian şi Dragoş Pavăl, doi antreprenori care s-au impus pe o piață în care investitorii străini au raportat pierderi.

O altă evoluție spectaculoasă s-a înregistrat în cazul lui Iulian Dascălu, care a urcat cinci poziții în clasament. După șapte ani de când a deținut prima poziție în clasament, George Becali a reușit să revină între primii 10 cei mai bogați români, cu toate că averea i s-a redus de la 300-350 milioane de euro, cât avea în ediția anterioară, la 270-300 milioane de euro în acest an.

O scădere s-a înregistrat și în cazul averilor însumate ale celor mai bogaţi 300 de antreprenori români, după ce în ediția de anul trecut averea cumulată a crescut cu peste 4%. Astfel, în acest an, suma totală a averilor a ajuns la 20,8 miliarde de euro, cu 7,5% mai mică decât valoarea din ediția anterioară a clasamentului. 

Totuși, în cazul pragului minim al averii pentru ocuparea unui loc în „Top 300 Cei mai Bogaţi Români” s-a înregistrat o creștere. Dacă anul trecut acest nivel se situa la 14-15 milioane de euro, în ediția de anul acesta pragul a urcat la 16-18 milioane de euro.

„Spre deosebire de anii trecuţi, din ce în ce mai multe afaceri sunt făcute în familie, motiv pentru care numărul familiilor de milionari prezente în Top 300 a crescut de la 53, în 2014, la 67 în ediţia actuală a topului”, declară Ciprian Mailat, redactor-şef al revistei Capital și coordonator al Top 300.

Cei mai mulți milionari se regăsesc în regiunea București-Ilfov. Averea cumulată a celor 114 antreprenori ajunge la 9,57 miliarde de euro, în scădere cu aproape 1,5 miliarde de euro față de anul trecut, când se aflau în clasament 136 de milionari din această regiune. „Dacă ar fi să facem un portret de milionar din Top 300, acesta ar arăta în felul următor: are 55 de ani, este bărbat, locuiește în București și are o avere medie de 69,3 milioane de euro”, spune redactorul-șef al revistei Capital.

Domeniile în care businessurile antreprenorilor au înregistrat creșteri sunt industria, agricultura, imobiliarele și, mai nou, turismul, unde mai mulți milionari au investit, în ultimii ani, în construcția de hoteluri noi sau modernizarea și dotarea la standarde internaționale a celor existente.

„An de an, revista Capital oferă o imagine coerentă asupra economiei românești. Top 300 Capital, ajuns la ediția a XIV-a, este cel mai longeviv și concludent barometru al mediului de afaceri autohton. Aici se poate observa dinamica sectoarelor în care antreprenorii au înregistrat evoluții bune”, spune Virgil Munteanu, director executiv al Editurii Evenimentul și Capital.

[nextpage title=”Primele 10 poziții din “Top 300 Cei mai Bogați Români””]

Primele 10 poziții din “Top 300 Cei mai Bogați Români

 

  1. Ion Țiriac: 1,5 miliarde de euro (În 2014, averea celui mai bogat român a fost de 1,2-1,3 miliarde de euro).

 

  1. Dragoș și Adrian Pavăl: 850-900 milioane de euro (Anul trecut, frații Pavăl au avut o avere de 650 milioane de euro).

 

  1. Ioan Niculae: 750-800 milioane de euro (În ediția anterioară, omul de afaceri ocupa locul 2 cu o avere cuprinsă între 1-1,1 miliarde euro).

 

  1. Zoltan Teszari: 480-500 milioane de euro (În 2014, patronul RCS&RDS avea o avere de 530-560 milioane de euro).

 

  1. Iulian Dascălu: 430-450 milioane de euro (Anul trecut, proprietarul Iulius Group se afla pe locul 10, cu o avere de 400-420 mil. euro).

 

  1. Gabriel Comănescu: 350-380 milioane de euro (În ediția precedentă, omul de afaceri ocupa poziția a 4-a în clasament, cu o avere de 600-620 milioane de euro).

 

  1. Marius și Emil Cristescu: 330-350 milioane de euro (Cei doi frați aveau în 2014 o avere de 410-420 milioane de euro).

 

  1. Gabriel Popoviciu: 330-350 milioane de euro (În 2014, omul de afaceri se afla pe locul 14, cu o avere de 310-330 milioane de euro).

 

  1. Liviu Tudor: 300-310 milioane de euro (Cu o avere de 250-260 milioane de euro în 2014, Liviu Tudor era pe locul 16).

 

  1. George Becali: 270-300 milioane de euro* (În ediția din 2014, Becali avea o avere de 300-350 milioane de euro și se afla pe locul 13)

 

* În caseta referitoare la George Becali, în urma unei erori de editare, averea de anul trecut a fost inversată cu cea de anul acesta.

 

Metodă de evaluare

La calcularea averilor, Capital a ţinut cont atât de valoarea participaţiilor în companii, cât şi de valoarea bunurilor mobile şi imobile. Pentru evaluarea afacerilor, s-au folosit multiplicatori de EBITDA, diferiţi pentru fiecare industrie, actualizaţi în funcţie de valorile de piaţă confirmate în cazul realizării unor tranzacţii recente în domeniile respective (multiplicatorii au fost furnizați de Deloitte România). S-a ţinut cont şi de valoarea datoriilor.

Pentru averea personală, s-au luat în calcul (acolo unde au existat informaţii) şi bunurile imobile (terenuri, clădiri) deţinute de milionari şi de familiile acestora, alte bunuri personale de valoare, precum şi conturile bancare.

Capital “Top 300 Cei mai Bogaţi Români” este disponibil la chioşchiurile de ziare începand de vineri, 30 octombrie. 

 

 

Lasa un comentariu aici!

ALL MEDIA

S-a lansat oficial un nou site media: newsbucuresti.ro – site de știri pentru Bucuresti si Ilfov

Published

on

 

newsbucuresti.ro, site-ul de știri online dedicat zonelor – Bucureşti şi Ilfov, a fost lansat oficial.

  • Noul proiect media – newsbucuresti.ro, va beneficia de știri și informații furnizate de către agenția de știri naționale – Ecopolitic Media.

 

Noua platformă online – newsbucuresti.ro, are și pagina de socializare dedicată, știrile vor fi distribuite pe pagina de facebook – www.facebook.com/newsbucuresti.ro

Noul site de stiri locale, dedicat zonelor Bucuresti și Ilfov – newsbucuresti.ro, alături de site-ul de știri naţionale ecopolitic.ro, fac parte din trustul de presă Ecopolitic Media.

Pe newsbucuresti.ro vor fi publicate în primul rând, articole de interes pentru cei care stau în zona București-Ilfov, dar și categorii de știri naționale, politice și de interes general.

Iulian Ionescu, CEO Ecopolitic Media: Cea mai importantă regiune a României din punct de vedere politic și economic (Bucuresti-Ilfov) – este obligatoriu să aibă și o platformă de știri dedicată!

”Decizia de a investi în acest nou proiect media – newsbucuresti.ro, am luat-o în urma unei analize de durată.După ce am analizat datele cu privire la piaţa de media din România – care a crescut anul trecut cu 10% comparativ cu 2017, ajungând la 454 milioane de euro, iar pentru 2019 este estimat un avans de 7%, coroborate cu datele legate de faptul că fiecare reşedinţă de judeţ are cel putin un site de știri, atunci am luat decizia ca și regiunea Bucureşti-Ilfov să aibă o platformă online de știri dedicată.

În plus, cea mai importantă regiune a României din punct de vedere politic și economic (Bucuresti-Ilfov) – este obligatoriu să aibă și o platformă de știri dedicată, mai ales dacă ne gândim în perspectiva viitoarei zone metropolitane din jurul Bucureștiului.”, ne-a transmis Iulian Ionescu, CEO Ecopolitic Media și redactor șef al newsbucuresti.ro

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Rezultate financiare Digi Communications NV în primul semestru al anului 2019

Published

on

 

Rezultate financiare pentru semestrul I 2019:
Digi Communications N.V. anunță creșterea cu 25% a EBITDA în primul semestru al anului 2019 față de primul semestru al anului 2018

• 575 milioane EUR venituri consolidate la nivel de Grup, în semestrul I 2019 (+ 18% față de sem. I 2018)
• 15,5 milioane unități generatoare de venit (RGU), toate serviciile (+ 7% la 30 iunie 2019 față de 30 iunie 2018)
• 199 milioane EUR EBITDA ajustată (cumulat pe primele 6 luni ale anului 2019), în creștere cu 25% față de aceeași perioadă a anului 2018
• În România, principalii vectori de creștere, în semestrul I 2019 față de semestrul I 2018 sunt: serviciile de internet fix (+10,6% RGU) și serviciile de televiziune prin cablu (+ 9.5% RGU)
Grupul Digi Communications N.V. a făcut publice miercuri, 14 august, rezultatele financiare pentru semestrul I 2019, anunțând o creștere a veniturilor consolidate cu 89 milioane EUR (18%), în raport cu aceeași perioadă a anului trecut. EBITDA ajustată a fost de 199,4 milioane EUR, în creștere cu 40,4 milioane EUR (25%) față de aceeași perioadă a anului 2018.
România se menține ca piață principală a Grupului, generând 63% din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (cu 19%), urmată de Spania (16%) și Italia (2%). În total, pe cele patru piețe, compania înregistrează 15,5 milioane RGU (unități generatoare de venit), în timp ce, la 30 iunie 2018, compania cumula 14,5 milioane RGU.
În ceea ce privește Ungaria, compania a înregistrat, de asemenea, creșteri în segmentul serviciilor de internet fix (3,7% – RGU iunie 2019 față de iunie 2018) și în cel al serviciilor de televiziune prin cablu (1,8% – RGU iunie 2019 față de iunie 2018).
În Spania și Italia, Digi Communications se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali. În total, cele două piețe contribuie cu 1,9 milioane de unități generatoare de venit, în special pentru serviciile oferite ca operator de rețele virtuale mobile (MVNO).
”În trimestrul 2 al anului 2019 am înregistrat un rezultat notabil în ceea ce privește principalii indicatori financiari. Astfel, cifra de afaceri a Grupului a depășit 294 milioane EUR (creștere de 16% raportat la perioada similară a anului 2018), iar EBITDA-ul a atins 109 milioane EUR (creștere de 33% raportat la perioada similară a anului 2018), rezultate susținute de creșteri operaționale.
În ultimele luni, am făcut pași importanți spre diversificarea ofertelor noastre pe piața maghiară și pe cea spaniolă. Am lansat serviciile de telefonie mobilă în Ungaria, în cursul trimestrului 2 al anului 2019, și am continuat extinderea acoperirii cu servicii de comunicații fixe în Spania. În ceea ce privește România, țin să menționez că este foarte importantă pentru noi lansarea serviciilor 5G la finalul lunii iunie, cu prezență în acest moment în București, Constanta, Iași și Oradea”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V..

EVOLUȚII PE FIECARE PIAȚĂ

În România, Grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu și internet fix, cu un progres de 9.5% al abonamentelor la serviciile de cablu tv (3,45 milioane RGU, la 30 iunie 2019, față de 3,15 milioane RGU, la 30 iunie 2018) și, respectiv, de 10,6% la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,64 milioane RGU la 30 iunie 2019 față de 2,38 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior). În ceea ce privește serviciile de telefonie mobilă, Digi este liderul portabilității cu circa 164.480 numere portate în rețeaua Digi Mobil, în primul semestru al anului. Raportat la aceeași perioadă a anului anterior, rețelele de telefonie fixă și mobilă ale Grupului au atras, prin serviciul de portare, cu 35% mai multe numere fixe și mobile față de aceeași perioadă a anului anterior (179.328 numere portate, în primul semestru al anului 2019, față de 132.602 numere, în aceeași perioadă a anului 2018).*
În Ungaria, veniturile filialei Digi Hungary (inclusiv Invitel)** s-au majorat până la 110 milioane EUR in semestrul I al anului 2019 (in crestere cu 37%, crestere datorata in principal consolidarii IN.V.itel) . Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator (cu o cotă de piață de peste 24%), în timp ce pe segmentul serviciilor de telefonie fixă deține o cotă de piață de circa 23% ***.
Spania și Italia au înregistrat o creștere importantă, de 42%, a RGU, ajungând de la 1,33 milioane RGU, la 30 iunie 2018, la 1,9 milioane RGU, la 30 iunie 2019. Digi Spania s-a poziționat ca lider al pieței MVNO (operator virtual de servicii de telefonie mobilă), și este cel de-al cincilea operator de telefonie mobilă pe piața iberică. Pe cele două piețe europene mature, Digi se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali.

Despre Grupul Digi
Digi Communications N.V. este compania mamă a operatorului de comunicații electronice, RCS & RDS S.A., liderul pieței de internet, pay-tv și servicii coN.V.ergente, în România, cu operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia. Înființată în urmă cu 26 de ani, compania deține aproape în integralitate cea mai modernă (state of the art) și mai extinsă rețea de fibră optică din regiune. Digi aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și al celor mobile. Acest avantaj competitiv s-a transformat, în timp, într-un beneficiu pentru milioane de clienți, care au dobândit, astfel, un acces mai rapid și mai puțin costisitor la servicii de cea mai bună calitate.
În România, Grupul Digi este cel mai mare angajator privat din mediul antreprenorial local, cu peste 13.000 de angajați, și contribuie la bugetul de stat și al asigurărilor sociale și de sănătate cu mai mult de 120 milioane EUR anual.
În oferta de conținuturi trans-media a Grupului Digi figurează posturile de televiziune Digi24, Digi Sport, Film Now, Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, primul post Ultra HD din România, Digi4K, posturile de radio Pro FM, Digi FM și Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub DigiOnline.
Mai multe informații aici.

⃰ Potrivit statisticilor furnizate de portabilitate.ro.
⃰ ⃰ Inclusiv investiția în Invitel, companie din Ungaria, unde Grupul deține pachetul majoritar de acțiuni, de la 30 mai 2018.
⃰ ⃰ ⃰Potrivit NMHH, autoritatea maghiară pentru reglementarea comunicațiilor electronice.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Proiecte

România NEbunului simț – despre etichetă și lipsa ei

Published

on

 

Campania „România NEbunului simț” revine luni, 12 august 2019, în jurnalele Digi24. Lansată cu scopul de a trezi conștiința publică vis-a-vis de comportamentelor sociale neadecvate, campania propune în ediția următoare o discuție despre indisciplina pietonilor în trafic și nepăsarea turiștilor față de locurile în care își petrec vacanța.

Purtările abuzive ale unora dintre semenii noștri, indiferența și lipsa de respect față de natură sunt printre subiectele abordate. Invitații Teodorei Iacob ne dezvăluie explicațiile din spatele acestor proaste obiceiuri și calea cea mai scurtă pentru îndreptarea lor.

Cred că (n.r. traversatul nepermis) ține de mai multe lucruri, de educație, dar și de lipsa unor legi foarte clare. Dacă vorbim de alte țări, lucrurile stau total diferit și inclusiv românii, când pleacă în alte țări, se comportă diferit. Dar în România, ai senzația că lucrurile pot merge și așa și că, orice ar fi, nu ți se poate întâmpla ție. Mi-aduc aminte că eram în Japonia, pe o străduță de trei metri, era roșu, nu venea nicio mașină… Eram cu un grup de români și aș fi trecut, dar nu trecea nimeni, și îți era jenă de oameni să nu le respecți regulile, spune Răzvan Pascu, consultant în turism.


Când mergem pe stradă, cu capul plecat sau cu ochii în telefon, noi transmitem celor din jur o anumită energie și, dacă vrem să schimbăm mediul în care trăim, trebuie să ne schimbăm abordarea personală. Haideți să nu mai mergem cu capul plecat, mergem drept, eventual și zâmbim, pentru că o să îi facem pe alții să se simtă bine. Până la urmă, trebuie să tratăm cu încredere fiecare zi”, propune Andrei Pop, trainer de etichetă în afaceri.

Telespectatorii care susțin demersul Digi24 pot transmite filmulețe și fotografii, în atenția echipei „România NEbunului simț”, pe WhatsApp, la numărul 0771 100 304 sau 0775 542 466, dar și pe pagina de Facebook Digi24 și la adresa de e-mail redacție@digi24.ro.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: