Connect with us

A-Z NEWS

Romanii, clientii ideali! Carcotesc putin si lauda mult produsele

Published

on

Reclame

La pomul laudat sa nu te duci cu sacul, spune un proverb. Dar ce te faci cu laudatorii? O intrebare la care ar trebui sa raspunda romanii, care, potrivit celui mai nou studiu GFK Romania, sunt o natie de consumatori usor de satisfacut si care duc vorba mai departe despre produsele indragite.

WOM (Word of mouth) este abrevierea pentru a defini impactul unei marci sau produs asupra unui consumator. Conform celor de la GFK Romania, peste jumatate dintre romani se declara multumiti in privinta vreunui produs in discutiile cu ceilalti, in vreme ce putin peste 40 de procente se arata dezamagiti.

In Romania se merge dupa principiul recomandarilor, se mai arata in comunicat. Oamenii par sa fie mai receptivi la WOM venit din partea unui apropiat, decat din partea unei institutii mass-media, fie ca e vorba de emisiuni TV sau reviste.

Iar cand indivizii sunt satisfacuti de un anumit serviciu ori produs, nu numai ca vor continua sa-l cumpere, ci vor da de stire si cunoscutilor. O treime dintre romani, se pare, „duc vorba mai departe”. Asta da publicitate!

Mai mult, chiar si atunci cand stramba din nas, o fac in numar mic! Nemultumitii reprezinta doar 6% din totalul populatiei. Tot ei sunt insa si cei care, atunci cand au o experienta pozitiva, sunt cel mai dispusi sa impartaseasca si altora, ba chiar ii intrec pe cei care „imprastie” de obicei WOM pozitiv!

Autoturismele, mancarea si bautura, locurile de petrecere a timpului liber, dar si electronicele sunt cateva dintre categoriile despre care respondentii studiului au vorbit prietenilor, in ultimele 3 luni.

Cand vine vorba de bani, de economisirea sau investirea lor, brusc se schimba foaia. O felie consistenta din populatia intervievata a generat WOM negativ in aceste domenii. Concluzia? Tara noastra trece prin criza, dar pare sa vada partea plina a paharului. „În general, românii generează mai mult WOM pozitiv decât negativ, dar proporţia celor care recomandă pozitiv sau negativ este diferită, în funcţie de categoria de produse din care face parte marca.”, declară Andrei Cânda, cercetător GfK România.

Informaţiile provin din studiul GfK Omnibus realizat în perioada aprilie-mai 2011 pe un eşantion de 1656 de persoane. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste.

 

 

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale jurnalistice , vă rugăm să ne contactați sau la adresa contact@radardemedia.ro

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Rochii




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
Documentar3 zile ago

James Cameron revine cu un serial premiat cu Emmy: „Secretele Caracatiței” va fi difuzat pe National Geographic Wild pe 22 Aprilie

Special TV4 zile ago

Când visăm împreună, ne adunăm împreună! PRO TV și FRF lansează Imnul echipei naționale pentru EURO 2024

Reality Show4 zile ago

Diseară, la Chefi la cuțite începe bootcampul sezonul 13: concurenții se confruntă cu presiunea celei dintâi probe eliminatorii

Emisiuni4 zile ago

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV!

Monden4 zile ago

Întâlnire amoroasă între doi concurenți Survivor, înainte de show-ul de la Pro TV: „A venit la mine acasă și era băută”

Reality Show5 zile ago

Filmările Survivor All Stars s-au încheiat, iar concurenții sunt în țară! Finala va fi LIVE!

Documentaro săptămână ago

National Geographic anunță premierea serialului „NASA: Culisele Inovațiilor” la 43 de ani de la trimiterea primei nave în spațiu

AUDIENȚE TVo săptămână ago

Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență

ȘTIAI CĂ...?o săptămână ago

RIHANNA, cântăreață care explodează pe scenă. Care a fost ascensiunea sa în industria muzicală mondială

Reality Showo săptămână ago

Faimoșii caută o victorie mult așteptată în jocul vital, la Survivor All Stars: ”mergem spre imunitatea asta, cu gândul să câștigăm”

FOTBALo săptămână ago

PRO TV și FRF pregătesc o surpriză suporterilor, înainte de EURO 2024! Doar 67 de zile rămase până la meciul de debut!

Facebook

Advertisement

IN Trending