Connect with us

BAZAR

S-a terminat cartușul – reîncărcăm sau cumpărăm?

Avatar

Published

on

În era tehnologiilor avansate, penițele și stilourile au cam fost date uitării. Aproape toată lumea folosește computerul pentru a scrie și a salva informațiile necesare. Astfel, pentru aproape orice birou, au devenit indispensabile imprimantele, mulți avându-le chiar și acasă.

 

Aceste aparate electronice nu sunt foarte scumpe, dar sunt destul de utile. Unicul dezavantaj e că necesită investiții periodice în reînoirea cartușului. Acesta este, de fapt, un truc de marketing al producătorului de tehnică specială și este utilizat cu scopul de a obține un venit suplimentar de la clienți. Deci odată ce v-ați pricopsit cu o imprimantă, fiți pregătit că va trebui s-o ”hrăniți” periodic. Pentru asta, trebuie să cunoașteți tipul și modelul imprimantei pe care o dețineți – cu jet de cerneală sau cu laser. În cartușele imprimantelor cu laser se utilizează un fel de praf – toner, iar în cele cu jet de vopsea se utilizează cerneală.

 

Alimentarea imprimantelor prin sistemul de cartușe a apărut la începutul anilor 1990. Conform proiectului inginerilor, toate componentele de resurse au fost adunate în unul sau mai multe blocuri (cartușe), pe care utilizatorul le poate schimba la necesitate. Astfel, ar fi trebuit să scadă costul de utilizare, deoarece nu mai era nevoie de întreținere regulată a întregului aparat. Dar, în practică, această comasare s-a dovedit a fi un rezultat opus. Specialiștii în marketing au evaluat prețul cartușelor raportat la parametrii de resurse ai dispozitivelor , transformând în final utilizatorul de tehnică într-o sursă continuă de venit. Cartușul în sine este un bloc, format din piese care se uzează repede. La fel de efemeră este și vopseaua. În consecință, foarte des apare întrebarea: încărcăm cartușul cu vopsea sau cumpărăm unul nou?

 

Desigur, orice imprimantă „iubește“ cartușe noi, originale, doar și noi preferăm haine de brand și nu second-hand. Dar surpiză: pe cât de accesibil este preţul imprimantelor, pe atât de mare este costul cartuşelor. Cartușele originale pentru imprimantă laser, de exemplu, costă peste 50 de euro, o sumă destul de mare. Astfel utilizatorii din întreaga lume încearcă să economisească prin reîncărcarea celui gol, sau prin achiziționarea unui cartuș neoriginal, dar compatibil. Deși e mai ieftin, aceste lucruri pot provoca o serie de probleme.

 

În primul caz: dacă procurați un cartuș non-original, care, într-adevăr, costă de 2-3 ori mai puțin, există riscul ca imprimanta să nu-l ”recunoască”. Or, multe imprimante sunt programate să determine dacă a fost instalat un cartuș original și în cazul în care constată că acesta nu corespunde parametrilor stabiliți, pur și simplu refuză să imprime.

 

În cazul al doilea, pot apărea deficiențe ca rezultat al utilizării repetate a cartușului, un dispozitiv extrem de capricios. Orice expert vă va spune că, după alimentarea repetată a cartușului, se va reduce semnificativ calitatea imprimării și termenul de exploatare a aparatului. Chiar și cartușul restaurat în atelierele firmei producătoare are o calitate inferioară dispozitivelor noi. Iată de ce sunt vândute la un preț mai mic. Ce să mai spunem despre service-urile neautorizate, care nici restaurare nu fac cu adevărat, ci doar reîncarcă manual cartușele? Adesea mai și folosesc cerneală sau toner-uri cu origini necunoscute, fapt ce va afecta în mod vădit calitatea imprimării. Asemenea ”meșteri” spun că pot încărca de până la cinci ori cartușele fără probleme, dar evită să menționeze despre scăderea proporțională a calității imprimării. Totodată, în asemenea ”centre de deservire” există riscul să primiți cartușe reîncărcate, în loc de produsele de firmă promise. Dacă ați hotărât să reîncărcați cartușul de sine stătător, trebuie să aveți grijă să nu deteriorați vreun detaliu, în care caz, la sigur va trebui să cumpărați un cartuș nou. Totodată, fiți conștient, că odată ce ați reîncărcat singur cartușul, vă deziceți de garanția pentru întreaga imprimantă. De aici o singură concluzie: nu suntem atât de bogați, ca să cumpărăm lucruri ieftine.

 

Comentarii

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Film

Filmele româneşti de colecţie revin la Digi24. Premiere şi redifuzări începând de sâmbăta aceasta

Avatar

Published

on

            După o pauză de două luni, capodoperele cinematografiei românești revin la Digi24  în fiecare sâmbătă, de la ora 23:00. „De ce bat clopotele, Mitică?” (redifuzare), „Dincolo de nisipuri” (premieră), „Profetul, aurul și ardelenii” (premieră) și „Secretul lui Bachus” (redifuzare) sunt primele patru filme care se vor vedea, la o calitate deosebită, pe Digi24.

 

            În acest weekend revedem „De ce trag clopotele, Mitică?”, singurul film românesc cenzurat chiar înainte de a fi finalizat. Producţia din 1981 a fost confiscată și încuiată în beciul Casei Scânteii, în așteptarea unei a doua vizionări care însă nu s-a mai întâmplat. Premiera filmului a avut loc abia zece ani mai târziu, odată cu schimbarea vechiului regim.

            „Noi trăim într-o stare de carnaval perpetuu”, spunea regizorul filmului, Lucian Pintilie. Tocmai această perspectivă l-a apropiat pe regizor de Caragiale, iar piesa D’ale carnavalului” este cea care a inspirat scenariul filmului. Din distribuție fac parte mari actori ca Victor Rebengiuc (Pampon), Mariana Mihuț (Mița), Petre Gheorghiu (Crăcănel), Tora Vasilescu (Didina), Gheorghe Dinică (Nae), Mircea Diaconu (Iordache), Ștefan Iordache (Mitică), dar şi Florin Zamfirescu, Ștefan Bănică, Tamara Buciuceanu și Ovidiu Schumacher.

            „Dincolo de nisipuri” (1974), în regia lui Radu Gabrea poate fi văzut în premieră la Digi24, pe 6 iunie, de la ora 23:00. Scenariul capodoperei este adaptarea romanului „Îngerul a strigat” scris de Fănuș Neagu. Nici acest film nu a scăpat de cenzură, fiind întâi scos din programul cinematografului Scala din București chiar în ziua premierei și mai apoi interzis.

Discuțiile despre mesajul filmului au fost reluate în toamna anului 1973, când s-au cerut schimbări. Se dorea „clarificarea mesajului filmului, definirea socială a personajelor, pentru a evita impresia de acţiune anarhică a maselor ţărăneşti”. Un an mai tărziu, filmul a avut premiera, iar la puțin timp, regizorul a cerut să se prezinte la Festivalul Internațional de la Cannes. Însă filmul a fost din nou interzis, asta până în 1990.

            „Profetul, aurul și ardelenii” din 1978, regizat de Dan Pița, este primul film din trilogia western „Ardelenii” care mai cuprinde alte două pelicule: „Artista, dolarii și ardelenii” (1980) și „Pruncul, petrolul și ardelenii” (1981). Primul film va fi difuzat în premieră la Digi24, sâmbătă, 13 iunie, de la ora 23:00.

Traian și Romulus Brad, tineri din Poplaca, se duc în America să-l caute pe Ion, fratele lor. În Cedar City, ei descoperă că Ion era acum John Brad și nimeni altul decât un pistolar faimos, care-i apăra pe căutătorii de aur de autoritățile corupte ale orașului. Filmările seriei au avut loc în Cheile Zărneștiului, Cheile Râșnoavei și în Munții Măcinului, deoarece se considera că peisajele de acolo chiar păreau inspirate din Vestul Sălbatic. Filmul este pe locul 13 în topul celor mai vizionate filme românești din toate timpurile.

            „Secretul lui Bachus” (1984), în regia lui Geo Saizescu, va fi difuzat pe 20 iunie, de la ora 23:00, la Digi24. Dosarul „Vinul” sau cazul Gheorghe Ștefănescu din anii ’60, a urmărit arestarea unui gestionar de depozit de vinuri, acuzat de delapidare, contrafacere și diluare de băuturi. Subiectul filmului satirizează identificarea și distrugerea rețelei infracționale organizate în jurul lui Ștefănescu, nea Bachus sau Bumbescu în film. Din distribuție mai fac parte Emil Hossu, Ștefan Mihăilescu-Brăila, Jean Constantin, Horațiu Mălăele și Ileana Stana Ionescu. „Secretul lui Bachus” se află pe locul 21 în topul filmelor Uniunii Autorilor și Realizatorilor de Film din România, cu peste 5,6 milioane de spectatori.

Comentarii

Continue Reading

Film

Îndrăgitul elefănțel „Dumbo” vine la Film Now de Ziua Copilului

Avatar

Published

on

            Pe 1 iunie, de la ora 20:00, Film Now încununează ziua dedicată celor mai tineri dintre telespectatorii săi cu un clasic repovestit. Îndrăgitul elefănţel Dumbo ne poartă în aventură, aplaudând diferențele dintre noi și dând aripi visurilor. Un clasic al copilăriei de la Disney din 1941, e transformat în regia lui Tim Burton într-o superproducție ce adună în rolurile cheie o mulțime de vedete.

 

            Colin Farrell îl interpretează pe Holt Farrier, o fostă stea a circului, acum veteran și invalid de război. El și cei doi copii ai săi îl primesc în grijă pe Dumbo, elefănțelul cu urechi mult prea mari, pe care toată lumea îl ia în râs. Dar când se descoperă că micul elefant poate zbura, Dumbo devine rapid atracția spectacolului, iar circul lui Max Medici (rol jucat de Danny DeVito) își revine spectaculos.

Succesul ajunge însă la urechile unui important om de afaceri, V.A. Vandevere (Michael Keaton), care îl ia pe Dumbo pentru parcul său de distracții, Dreamland. Acolo, elefănțelul devine vedetă într-un număr acrobatic alături de o artistă aeriană fermecătoare, în interpretarea actriţei Eva Green. Totuși, locul se dovedește a nu fi un tărâm al visurilor şi un pericol mare îl pândește pe Dumbo, iar cei care îl iubesc trebuie să facă tot posibilul să îl salveze.

Până la întâlnirea cu drăgălaşul Dumbo, celor mici, dar și celor mai mari cărora le e dor de copilărie, Film Now le aduce animaţia „Up” (Deasupra tuturor”). Începeţi ziua de la 8:45, cu o călătorie plină de aventuri într-o casă zburătoare. Imediat după, de la ora 12:35, postul de televiziune vă invită să urmăriţi un alt clasic de poveste, „Mary Poppins Returns” (Mary Poppins revine”), cu Emily Blunt în rolul dădacei care a fermecat generații întregi.

Comentarii

Continue Reading

Muzica

Faceţi cunoştinţă cu CLEO, artista din România cu o carieră de succes în America

Avatar

Published

on

            Cleopatra Ilie Taloș sau CLEO pe numele ei de scenă, este o figură extrem de cunoscută în domeniul muzicii clasice. Artista româncă și-a creat o carieră de succes în America şi a lucrat cu artiști celebri  ca Stevie Wonder, DeeDee Bridgewater, BB King, Herbie Hancock, dar și cu mari companii precum Cirque du Soleil sau studiourile FOX Entertainment. Acum, ea ne emoţioneză cu cea mai nouă lansare Puzzle”, o piesă în limba română, plină de sensibilitate, acompaniată de un videoclip în regia lui Alex Ceaușu şi producția Ovi Jacobsen.

 

            Puzzle” este o piesă specială din mai multe puncte de vedere. Pentru CLEO reprezintă prima apariție în sfera muzicii pop, atât versurile, cât şi muzica îi aparţin, iar mesajul este cât se poate de actual.  Mesajul piesei Puzzle” reprezintă reflecția mea vis-a-vis de presiunea asupra fetei / femeii din 2020 de a se ridica la irealele standarde mediatizate. Puzzle” este despre adolescenta care simte că nu este destul de perfectă” și petrece minimum 30 de minute să-și aplice nenumărate filtre… Cine decide ce definește frumosul ? Cine dă dreptul oricui să se simtă superior doar prin prisma exteriorului ?” ne povesteşte ea.

Urmează şi alte detalii interesante despre viaţa artistei şi din culisele noii lansări, dar până atunci trebuie să ascultaţi Puzzle”.

 

Cu o voce de neegalat și cu un timbru vocal de excepție, Cleopatra Ilie Taloș a muncit mult pentru a-şi cultiva talentul. Solista a studiat muzica în Los Angeles, facultatea de interpretare muzicală la secția de flaut „Magna cum Laude”, cât și Masterul în Arta Interpretării în cadrul prestigioasei University of California. La pregătirea ei profesională se adaugă şi absolvirea programului de artiști interpreți în cadrul University of Southern California, unde a avut ocazia să lucreze cu profesionişti ai scenei.

Toată această experinţă se reflectă şi în piesa „Puzzle” care este o provocare pentru CLEO și totodată, primul pas pe care îl face în afara sferei muzicii clasice. Artista nu vede acest debut ca pe o reinventare, ci ca pe o formă de exprimare într-un gen muzical diferit. „Este foarte important pentru mine să fiu inedită și independentă, să am puterea de alegere, puterea de creație, puterea de a scrie ce simt eu fără să mă simt constrânsă de parametrii comerciali dictați de piață”. ” a mărturisit ea. În plus, crede că va continua să scrie versuri motivaționale şi pregăteşte două piese noi pe care speră să le poată lansa în viitorul apropiat.

Videoclipul piesei „Puzzle” a fost filmat în București și regizat de Alex Ceaușu, clip în care CLEO a scos „la plimbare” pe Kiseleff un minunat pian alb la care își spune povestea. Dar înainte de asta, premiera absolută a cântecului a avut loc pe 7 Martie la Ateneul Român alături de OVI, în cadrul concertului aniversar „80 de Ani de Viață a Maestrului Jean Lupu”, fondatorul Corului Symbol. Momentul a fost unul emoţionant pentru CLEO, deoarece a pășit pe scena Ateneului Român după 20 de ani. Din păcate, din cauza pandemiei ce a urmat, 7 Martie a fost şi ultima seară în care s-au putut ține concerte la Ateneu.

Referitor la colaborarea cu reprezentantul României la Eurovision, artista are doar cuvinte de laudă şi se consideră o norocoasă pentru că a avut această şansă. Cum i-am spus și lui, mă simt onorată să lucrez cu un om atât de vertebral pe plan artistic cât și pe plan uman. În ziua de azi mulți vorbesc, puțini cunosc în această industrie. OVI este un muzician cum rar mai întâlnești în ziua de azi pe piața locală, este de un profesionalism impecabil și de un enorm bun-simţ artistic.” a spus solista despre producătorul piesei.

Cleopatra Ilie Taloș – CLEO, un artist complet şi un om împlinit

                La cei 40 de ani ai săi, CLEO se poate mândri cu realizări atât pe plan profesional, cât şi personal. Ea este nu doar muzician, dar şi profesor, antreprenor, soție și mama a doi băieți talentați și carismatici. Muzica este mediul prin care totul vibrează în sufletul ei. În 1990 s-a alăturat Corului de copii Symbol al Patriarhiei Române, devenind astfel prima solistă a acestei corale la doar 11 ani. În clasa a V-a s-a îndrăgostit iremediabil de flaut, care a devenit instrumentul principal. Astfel a cucerit peste 30 de premii naționale și internationale, 7 titluri naționale la Olimpiadele de Muzică și Premiul Absolut pentru instrumente de suflat, premii prezidențiale, dar şi burse de studiu în Paris, New York și Los Angeles.

Artista nu a uitat cum a început totul, pasiunea ei pentru muzică, fiecare oră de studiu, fiecare arpegiu, fiecare concert dat sau numele mari ale muzicii care au inspirat-o ca Bach sau Mozart. CLEO nu i-a uitat nici pe profesorii ei, cărora le este recunoscătoare. Ca flautist a fost formată de domnul Virgil Oprițoiu în România, iar mai târziu de celebrii Jim Walker, Carol Vincent și Sheridon Stokes în S.U.A. Pentru Cleopatra Ilie Taloș scena este locul unde a devenit om mare şi crede că mai valoroasă decât lista interminabilă de premii obținute, este experiența anilor petrecuți pe scenă.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0