Connect with us

Proiecte

Scriitoare Camelia Cavadia duce romanul VINA în Franţa

Avatar

Published

on

Scriitoarea Camelia Cavadia, care a debutat cu romanul Vina la editura Trei, va participa în perioada 26-29 mai 2016 la cea de-a 29-a ediție a “Festival du premier Roman”, care are loc la Chambery, în Franța. Camelia Cavadia va lua parte la mese rotunde, întâlniri cu cititori și ateliere de traducere.

“O prietenă foarte bună mi-a spus la un moment dat să scriu cartea cu încredere, să fac tot ce ştiu mai bine ca să fiu mulţumită de ceea ce  va ieşi, iar ce se va întâmpla mai departe nu va mai fi treaba mea, ci exclusiv a personajului, Tomas H. Ea îl vedea mergând sigur pe drumul lui, deschizând uşi, emoţionând cititorii, împrietenindu-se cu ei. Eu o ascultam şi nu-ndrăzneam s-o contrazic pentru că povestea era incredibil de frumoasă, deşi nu-mi părea verosimilă. Era ca şi când mi-ar fi spus că viaţa mea s-ar putea transforma într-un basm modern. Ei bine, acum când am aflat că voi ajunge la festivalul de la Cambery nu pot decât să spun că toţi suntem datori să credem în poveşti. Le mulţumesc organizatorilor pentru acestă onoare, tuturor celor care au votat romanul meu de debut şi l-au trimis direct în finală.

Mulţumesc, de asemenea, echipei editurii Trei care a crezut în mine şi în povestea pe care am imaginat-o. Pentru mine, nu există bucurie mai mare ca aceea de a vedea că cititorii au rezonat cu personajele cărţii “Vina”, s-au regăsit în unele dintre trăirile lor şi indiferent că le-au iubit sau urât, îndrăgit sau antipatizat, le-au păstrat în suflet. Sunt mai mult decât fericită că aprecierea vine acum şi de la cititori străini, în cadrul unui festival internaţional. Am mai spus-o şi altă dată, magie e atunci când scriitorul şi cititorii se întâlnesc într-o carte, iar lucrul ăsta tocmai s-a întâmplat.”, a declarat Camelia Cavadia după aflarea veștii.

Vina este “un roman despre povara fericirii (chiar aşa!) şi chinul permanent al demonicului de a surpa – prin patologia patimii oarbe – iubirea curată, armonia conjugală, farmecul divin al copilăriei şi nobila condiţie de părinte. Un debut surprinzător prin precizia arhitecturii narative şi siguranţa rotirii caruselului cu multe şi subtile relaţii psihologice”, spune Dan C. Mihăilescu despre romanul de debut al Cameliei Cavadia.

“Festival du Premier Roman” este un eveniment literar care descoperă și promovează autori debutanți, europeni și francofoni. În fiecare an 3000 de cititori aleg și invită la festival – după lecturi și dezbateri – 15 autori debutanți francofoni și alți opt care scriu în italiană, spaniolă, germană, română, engleză și portugheză, alături de scriitori celebri. Stéphane Audeguy, Muriel Barbery, Michel Houellebecq, Philippe Claudel, David Foenkinos, Amélie Nothomb sau Martin Winckler s-au numărat, de-a lungul anilor, printre cei peste 300 de autori care au fost oaspeții festivalului.

Romanul Vina, Camelia Cavadia

Romanul Vina,
Camelia Cavadia

Comentarii

ALL MEDIA

IMAGINE Magazine – o nouă apariție editorială în media românească

Avatar

Published

on

Traversăm o perioadă dominată de restricțiile impuse de o urâtă pandemie, dar și de prăbușiri sinistre ale mediului de afaceri și de scăderi catastrofale ale vânzărilor. Sutem afectați social și uman. 2020 pare un film cu un scenariu scris de Stephen King, regizat de Quentin Tarantino și produs de Mel Gibson. Bine că măcar nu s-a implicat Lars von Tryer!

Din fericire, această perioadă nu va rămâne zugrăvită în istorie doar în tonuri plumburii! Perioada lungă de izolare a oferit timpul necesar ca vechile sau cele mai ascunse visuri să fie scoase de la sertar, să fie puse în practică și să fie transformate în ceva palpabil. Acesta este și cazul celei mai noi apariții editoriale din România: IMAGINE Magazine – o revistă lunară de artă vizuală.

Este un proiect editorial pe care mi l-am dorit foarte mult, ani întregi, un proiect pe care lipsa de timp m-a obligat să-l arhivez într-un colțișor al minții „pentru mai târziu”! În bagajul personal, pe baza căruia a fost construită această revistă, sunt împăturiți 17 ani de experiență în presă și peste 12 ani de alergat cu aparatul foto de gât. Dar acestea sunt doar aspectele tehnice, pentru că adevărata resursă exploatată în realizarea acestui proiect este pasiunea pentru artele vizuale, în special pentru fotografie.” – Gabi Gogiu, realizatorul revistei.

Prima ediție IMAGINE Magazine a fost lansată în mediul online pe 14 mai. Este publicată integral, cu acces gratuit, în versiune bilingvă: română și engleză, dorindu-se atât un compendiu de interviuri și pictoriale dar și un instrument de reunire a artiștilor de pretutindeni! Cele 228 de pagini ale primei ediții (Mai-Iunie 2020) vor fi printate într-o ediție limitată la doar 30 de exemplare, 29 dintre acestea fiind disponibile spre achiziție prin comandă online.

Poate vă întrebați de ce IMAGINE?

De ce apăsăm declanşatorul camerei foto? De ce admirăm fotografii, tablouri, sculpturi sau desene artistice? De ce ne atrage estetica? De ce ne place arta vizuală? De ce pierdem minute sau ore în şir răsfoind paginile unei reviste sau postările dintr-un grup sau un site de fotografie?

Răspunsuri sunt multe şi din cele mai variate… Însă toate au ca bază aceeaşi motivaţie: suntem atraşi invariabil de frumos, de tot ceea ce arată bine!

Pentru că ne place să admirăm, ne dorim să imortalizăm, să capturăm – în celuloid sau şiruri de biţi – imaginile pe care mintea noastră le creionează în cele mai mici detalii. Ne place să fotografiem! Ne place să ne rememorăm amintirile pe care ni le „povestesc” fotografiile noastre.

„Fotografia este povestea pe care nu reuşesc să o transpun în cuvinte”, spunea Destin Sparks.

„Eu, ca fotograf, îi dau dreptate, iar ca iubitor de artă pierd noţiunea timpului atunci când îmi pică în mână o colecţie de poveşti vizuale.” – Gabi Gogiu

Asta se doreşte să fie IMAGINE! Lectură plăcută!

Următoarea ediție va fi publicată pe 1 iulie 2020, pe www.qltstudio2.com/imagine-magazine/

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Blogul de travel calatorinbascheti.ro lansează campania ’’România celor o mie de lumi’’ pentru susținerea turismului autohton

Avatar

Published

on

 

Călător în bascheți, unul dintre cele influente bloguri românești dedicate turismului, lansează campania ’’România celor o mie de lumi’’, din dorința de a pune umărul la relansarea turismului autohton o dată cu terminarea stării de urgență.

În cadrul campaniei, jurnaliștii Laura Vereha și Sebastian Secan, deținătorii blogului www.calatorinbascheti.ro, vor aduce în atenția publicului o primă serie de 16 locuri și de pensiuni turistice din România, care seamănă izbitor cu stațiuni sau obiective turistice din diferite țări ale lumii, promovând astfel o alternativă turistică internă, la fel de frumoasă ca cea internațională, dar mai accesibilă românilor și foarte potrivită pentru etapa în care ne aflăm.

Printre cele 16 locuri prezentate fiecare în câte un articol dedicat se numără Ursa Mică Glamping Resort, campingul de lux aflat la Ciocanu, care rivalizează cu Snow Peak Field Suite Hakuba din Japonia, Mocănița de pe Valea Vaserului, care are o soră geamănă în munții Harz din Germania, plaja neștiută de la Șuncuiuș, aproape identică cu Railay din Thailanda sau satul plutitor Egreta, de la Cazanele Dunării, care aduce cu celebrele bungalouri din resorturile de lux din Maldive.

 

Laura Vereha: “Criza fără precedent poate avea și un efect pozitiv. Vom alege să zburăm mai puțin, în următoarele luni, dar vom redescoperi țara aceasta absolut minunată. Avem locuri incredibil de frumoase, care rivalizează cu destinații turistice celebre din diferite țări ale lumii. Visați să ajungeți în Thailanda? Avem și noi un mic colț de Thailanda. Visați să vedeți Bali sau Grecia? Avem un Bali de România. Nu lipsește nici Maldive. Paradisul îl avem chiar aici. Iar noi vrem să-i ajutăm pe români să descopere această lume, într-o singură țară”.

 

Sebastian Secan: “Vrem să vă inspirăm să călătoriți în România și vrem să ajutăm turismul autohton în această perioadă dificilă, de aceea am lansat campania “România celor o mie de lumi” – o campanie independentă, realizată cu resurse proprii, pe care am gândit-o cu mare drag de România: am vrut să punem și noi umărul pentru ca țara aceasta să-și poată reveni cât mai curând. Este un pas mic pe care-l facem, este un pas mic pe care îl puteți face și voi dacă alegeți vara aceasta să descoperiți România. Împreună hai să lăsăm ceva în urmă!”

 

Pe parcursul campaniei, care se va derula atât pe blogul calatorinbascheti.ro, cât și pe conturile de Facebook și Instagram ale acestuia, alături de articole vor exista și diferite concursuri și provocări gândite astfel încât să îi determine pe români să opteze în acest an pentru vacanțe în țară, pentru a descoperi o Românie care ascunde în ea o mie de lumi spectaculoare și inedite.

Lansat în noiembrie 2018, de jurnaliștii de televiziune Laura Vereha și Sebastian Secan, calatorinbascheti.ro a devenit foarte repede unul dintre cele mai cunoscute și influente bloguri de travel din România. Blogul își propune să arate publicului România neștiută, uimitoare, de poveste, cu locuri despre care n-ai bănui că sunt la noi în țară. Cu peste 135.000 de fani pe Facebook și 1.026.000 recordul de vizitatori pe lună, calatorinbascheti.ro este cel mai citit din România pe contentul de travel care vizează destinațiile din țară. Articolele calatorinbascheti.ro sunt constant în topul Zelist.ro, care monitorizează articolele virale din blogosferă.

 

Pentru mai multe informații:

 

Laura Vereha

T: 0745580024

 

Sebastian Secan

T: 0765616739

email: contact@calatorinbascheti.ro

 

 

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Ajutor pentru spitale din partea mediului de business: s-a lansat platforma ajutorspitale.entreprenation.ro

Avatar

Published

on

În contextul în care Organizația Mondială a Sănătății a declarat pandemie, iar în România a fost publicat decretul privind instituirea stării de urgență pe teritoriul țării noastre, capacitatea sistemului medical românesc de a face față și de a reacționa promt și efecient este esențială. Spitalele și centrele medicale din România sunt în linia întâi a luptei împotriva COVID-19, iar platforma https://ajutorspitale.entreprenation.ro/ vine în întâmpinarea nevoilor urgente ale acestora. 

Proiectul #ajutorspitale se adresează atât spitalelor și centrelor medicale care au nevoie de susținere pentru a-și putea desfășura activitatea în contextul dificil cu care se confruntă, cât și mediului de business, antreprenorilor care au resurse materiale și/ sau umane valoroase, prin care pot susține sistemul medical în această perioadă. Proiectul este o punte de legătură între resursele din mediul de business și nevoile pe care spitalele românești le au în acest moment critic. Inițiat de Dorin Boerescu (CEO 2Performant) cu susținerea Ilincăi Păun (CEO The Entrepreneurship Academy) și a lui Alexandru Ghiță (Fondator Educativa, co-fondator Entrepreneurship Academy) și implementată de o echipă de 60 de voluntari, platforma https://ajutorspitale.entreprenation.ro/ este un apel la solidaritate adresat oamenilor de business, celor care au demonstrat în repetate rânduri că au puterea să producă un impact pozitiv în comunitate.

 

#ajutorspitale Cum funcționează?

Astăzi, pe platforma https://ajutorspitale.entreprenation.ro/ se identifică nevoile din spitale și centre medicale din toată țara, iar echipa de voluntari este pregătită să colaboreze cu Direcția de Sănătate Publică și cu Ministerul Sănătății pentru a putea direcționa resursele acolo unde este nevoie și unde situația poate deveni critică în următoarele 2-3 săptămâni, dacă ritmul îmbolnăvirilor crește. Misiunea platformei este să ajute spitalele, unitățile sanitare și medicii de familie din România în lupta contra coronavirusului (COVID-19). Spitalele și centrele medicale sau reprezentanții oficiali ai acestora au la dispoziție pe această plaformă secțiunea „Ești reprezentant al unei unități medicale?”, unde pot intra și completa formularul cu cele mai presante nevoi cu care se confruntă în această perioadă.

Orice organizație care poate să ofere o mână de ajutor se poate alătura acestei comunități antreprenoriale care face eforturi pentru a limita efectele crizei generate de COVID-19 în România. Pe https://ajutorspitale.entreprenation.ro/ cei din mediul de business au la dispoziție formularul de la secțiunea „Ești antreprenor și vrei să dai o mână de ajutor?”, unde se vor descrie concret resursele sau soluțiile pe care le pot pune la dispoziție. Echipa care gestionează platforma se va ocupa să direcționeze ajutorul respectiv acolo unde este cea mai mare nevoie. Modurile în care oamenii de business și antreprenorii pot oferi sprijin sunt diverse: de la apă potabilă și alimente, la echipamente și dispozitive medicale, adaptări ale spațiilor și liniilor de producție pentru a răspunde urgențelor de azi.

„Vă mulțumim vouă, medicilor, asistentelor și întregului personal medical din linia I în lupta împotriva coronavirusului (COVID-19). Pe voi ne bazăm toți ceilalți și vrem să știți că și voi vă puteți baza pe noi. Sunteți eroii noștri! Oameni de business, suntem un grup de 60 de voluntari, susținuți de peste 1.000 de oameni de afaceri. Avem nevoie să fim și mai mulți: orice resurse puteți dona în perioada asta, spuneți-ne și vom crea rapid legături eficiente între nevoile spitalelor și soluțiile voastre. Cred că oamenii de business care sunt acum în dificultate vor găsi idei să-și relanseze business-urile mai ales dacă vor acorda chiar de acum atenție nevoilor care există în comunitate. Vă încurajez să fiți puternici, să gândiți în lateral și optimist. Lumea se schimbă rapid, iar capacitatea de adaptare, competența și experiența voastră pot face o mare diferență acum! Vor apărea multe oportunități după ce vom depăși cu bine acest moment, totul este să înțelegem unde putem face o diferență fiecare dintre noi. Afacerile din România intră în gardă alături de medici”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Performant și inițiator al proiectului #ajutorspitale.

 

Primul #ajutorspitale se întâmplă la Sinaia

Spitalele se confruntă cu mai multe provocări în această perioadă, una dintre ele fiind epuizarea rezervelor, atât a celor materiale, cât și a celor financiare. Din cauza riscului nou apărut de infectare cu COVID-19, necesitățile de materiale sanitare au crescut, pentru că a apărut nevoia de prevenție. O situație la care se lucrează în acest moment prin intermediul platformei https://ajutorspitale.entreprenation.ro/ este cea a spitalului din Sinaia, care a transmis o solicitare concretă de materiale sanitare și cantități necesare (măști, mănuși, halate, dezinfectanți, apă îmbuteliată, paturi etc. – care reprezintă minimul necesar pentru o funcționare cel puțin normală pe o perioadă de o lună, o lună și jumătate), apoi echipa care gestionează platforma a identificat antreprenori care au putut să le vină în ajutor cu următoarele:

  • firmă din Craiova, al cărei obiect de activitate este fabricarea de porți metalice, și-a dat seama că ar putea confecționa pentru acest spital paturi, mese pentru instrumentar, brancarde pentru transport pacienți, paravane medicale; așa că a trecut la acțiune imediat și în doar câteva zile va avea gata tot necesarul solicitat. Paturile sunt în producție deja, iar până la finalul acestei săptămâni ele vor ajunge la spital. De această adaptare a liniei de producție ar putea profita și alte spitale cu nevoi similare.
  • o companie din Ploiești a preluat solicitarea de apă îmbuteliată, deși nu era în obiectul ei de activitate, a căutat și a găsit un distribuitor pentru livrare rapidă, a comandat toată cantitatea necesară, iar luni, 16 martie, apa a fost deja livrată spitalului din Sinaia.

„În această perioadă traversăm o situație specială, în care fiecare trebuie să se concentreze pe a face lucruri, cât mai bine și a pune în prim plan interesul comun. Experiențele celor aflați în grea încercare trebuie să ne pună pe gânduri, dar să nu rămânem în acea stare, ci să acționăm coerent și să sprijinim chiar și de acasă. Am găsit în echipa #ajutorspitale sprijin concret, imediat. Îi felicit din toată inima pentru implicarea lor, mulțumesc că au dat curs solicitărilor noastre. Personal găsesc extrem de importantă identificarea de soluții pentru protecția pacienților și a personalului medical, precum și pentru starea de spirit a echipei mele. În condiții speciale am descoperit oameni speciali, cărora le mulțumesc și le doresc multă sănătate”, a declarat Mariana Miu Grigorescu, Manager Spital Sinaia.

Pentru întrebări, idei sau sugestii: ajutorspitale@entreprenation.ro

 

 

Despre Entreprenation

Entreprenation.ro este o inițiativă a organizațiilor și comunităților The Entrepreneurship Academy, Educativa, 2Performant și MsM România. În contextul actual al evoluției crizei generate de noul coronavirus în România, această echipă vine în anticiparea unei crize profunde medicale, sociale și economice cu o platformă de colectare de probleme și resurse, ce vor fi apoi prioritizate și soluționate cu ajutorul comunității de business și a studenților la The Entrepreneurship Academy. Detalii pe www.entreprenation.ro.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0