Connect with us

Analize

Sistemul de măsurare al audienței TV din Romania a trecut cu bine inspecția anuală

Avatar

Published

on

(c) www.mediaexpres.ro

Măsurarea audienței pentru televiziune în România este conformă cu cererile tehnice din contractul dintre Kantar Media și Asociația Română pentru Măsurarea Audienței (ARMA) și cu standardele internaționale, potrivit ultimului audit al sistemului realizat de compania de audit Ernst & Young (Tampa, SUA).

 

Concluziile auditului anual au fost prezentate într-o conferință de presă organizată de ARMA la 21 noiembrie 2017 la Hotel Novotel, susținuta de Nick Terlizzi – Partner la Ernst & Young Tampa la care au participat Lucia Antal – președinte Asociația Română de Măsurare a Audiențelor, Liliana Mihăilescu – director executiv Kantar Media, Solange Albu – research director România TV și membru în ARMA.

Nick Trelizzi a spus că au fost vizitate 100 de case selectate aleator din panelul de audienta care totalizeaza 1320 de case din intreaga tara. Inspectia a vizat atat starea tehnica a peoplemeterelor cat si gradul de cunoastere a metodologiei de cercetare la nivelul fiecarui membru al familiei. Concluzia principală este ca toate specificatiile tehnice ale contractului cu ARMA sunt respectate de catre KANTAR Media.

 

Printre observațiile auditorilor s-au numărat: metodele de eșantionare sunt în conformitate cu contractul, panelul este distribuit conform cu cercetarea de calibrare, nu există în panel case recrutate din afara bazei obținute prin cercetarea de calibrare, toate televizoarele din panel sunt conectate la peoplemetere, s-au testat 1561 de canale TV în casele vizitate, membrii panelului cunosc regulile cu privire la apăsarea butoanelor de pe telecomandă și le respectă, datele demografice raportate  (vârstă, sex, educație etc.) pentru membrii panelului corespund realitații din teritoriu.

Auditul a făcut doar două recomandări pentru îmbunătățirea sistemului: utilizarea continua a procedurilor de control al calității deja aplicate în ce privește variabila socio-demografică grad ESOMAR și monitorizarea permanentă a ratelor de răspuns în cadrul cercetarii de calibrare si a panelului.

 

Lucia Antal a spus că recomandarea de auditare a sistemelor la nivel internațional este din 4 în 4 ani, dar în România auditul măsurării audiențelor TV se face anual, „pentru a fi siguri ce furnizăm pentru piață, avem 60 și ceva de televiziuni membre, 32 de agenții și 11 advertiseri mari membri ARMA, de asemenea pentru a face cercetarea de calibrare și optimizarea panelului”.

Serviciul Național de Măsurarea a Audiențelor TV din România este furnizat din 2012 de Kantar Media, se face pe un panel minim de 1.200 de gospodării dintr-un eșantion brut de 1.320 de gospodării, reprezentativ la nivel național. În prezent Kantar Media monitorizează emisia programelor si publicitații pentru  62 de stații TV membre ARMA.

 

În România este măsurată și raportată atât vizionarea live (în timpul difuzării programului), cât și vizionarea decalată (ulterior momentului difuzării), indiferent de tipul de recepție al programelor de televiziune prin cablu, digital sau satelit. Datele de audiență și monitorizare sunt analizate cu ajutorul aplicației InfoSys+, ce permite analiza detaliată a datelor de audiență.

 

Foto Credit: mediaexpres.ro

 

Comentarii

Analize

Kanal D, pe primul loc in preferintele publicului cu editia de duminica a emisiunii “Asta-i Romania!”

Avatar

Published

on

Foto Credit: KANAL D

Editia de duminica a emisiunii de reportaje “Asta-i Romania!” a plasat Kanal D pe primul loc pe podiumul audientelor, telespectatorii au ales ca prima optiune materialele din emisiunea prezentata de Mihai Ghita. Ieri, pe parcursul difuzarii “Asta-i Romania”, Kanal D s-a pozitionat pe primul loc in topul televiziunilor, atat pe targetul National, cat si All Urban.

            Peste 593.000 de romani din intreaga tara au urmarit in medie, in fiecare minut al difuzarii, emisiunea “Asta-I Romania!”. Minutul de maxima audienta, atins la 15:05, a adunat in fata micilor ecrane, la Kanal D, peste 762.000 de fani.

            Duminica, in intervalul orar 14:30 – 16:00, Kanal D a fost lider de audienta pe doua segmente de public, inregistrand 3,4% rating si 12,4% cota de piata, pe targetul National, si 2,0% rating si 8,2% cota de piata, pe targetul All Urban.

            ​Unul dintre subiectele care au starnit interesul telespectatorilor in editia de duminica a emisiunii “Asta-I Romania!” a fost prezentarea cazului cutremurator de sclavie din Maramures, ce a socat o tara intreaga. Asemeni intamplarilor care au facut inconjurul lumii, in celebrul caz Berevoiesti, Arges, si de data aceasta a fost vorba despre sclavi si de stapanii lor care fac legea, la vedere, fara nicio teama de lege, de autoritati. 

 

All UrbanChannelsRtg%Shr%Rtg(000)
 Kanal D2,08,2187
 Romania TV1,87,5172
 Antena 31,45,9134
ASTA-I ROMANIAPro TV1,45,8132
14:30-16:00Antena 11,35,3122
Source: Kantar Media Romania    
Date: 28.06.2020    
     
     
NationalChannelsRtg%Shr%Rtg(000)
 Kanal D3,412,4593
 Romania TV2,07,3349
 National TV1,55,7272
ASTA-I ROMANIAAntena 11,45,1245
14:30-16:00Pro TV1,34,8231
Source: Kantar Media Romania    
Date: 28.06.2020    

 

Comentarii

Continue Reading

Analize

Kanal D a dat din nou lovitura, statia a fost lider de audienta

Avatar

Published

on

Foto Credit: KANAL D

Stirile Kanal D de la ora 12:00, in preferintele telespectatorilor. Kanal D, pe primul loc, la nivel National si All Urban

Stirile Kanal D de la ora 12:00 de ieri, 25 iunie, a fost prima optiune a telespectatorilor, Kanal D clasandu-se pe primul loc in topul televiziunilor din Romania. Conform  datelor furnizate de Kantar Media, Kanal D a fost lider de piata cu Stirile Kanal D, atat in randul publicului din intreaga tara, cat si la orase. In ceea ce priveste targetul Comercial, statia s-a pozitionat pe locul doi in preferintele telespectatorilor.

            Stirile Kanal D de pranz, prezentate de Ilinca Obadescu au fost urmarite ieri, in medie, in fiecare minut al difuzarii, de peste 398.000 de fani. Minutul de maxima audienta, atins la 12:57, a adunat in fata micilor ecrane, la Kanal D, peste o jumatate de romani (509.000).

            ​Joi, in intervalul orar  12:00 – 13:00, Kanal D a inregistrat 2,3% rating si 14,9% cota de piata, pe targetul National, 1,9% rating si 14,0% cota de piata, pe targetul All Urban, si 1,6% rating si 17,4% cota de piata, pe targetul Comercial.

Comentarii

Continue Reading

Analize

Kanal D, lider absolut de audienta cu „Teo Show”!

Avatar

Published

on

        „Teo Show”,  emisiunea prezentata Teo Trandafir si Bursucu, la Kanal D,  se afla pe primul loc in preferintele telespectatorilor, fiind urmarita de sute de mii de romani la fiecare difuzare.

        Luni, 22 iunie, Kanal D s-a clasat pe primul loc in topul televiziunilor din Romania, cu „Teo Show”, pe toate categoriile de public monitorizate, conform datelor furnizate de Kantar Media.

        Aproape o jumatate de milion de fani (456.000) au urmarit editia de ieri a show-ului, in medie, in fiecare minut al difuzarii. Minutul de aur (15:00) a adunat in fata micilor ecrane, la Kanal D, peste 677.000 de telespectatori din intreaga tara.

        ​Ieri, in intervalul orar 15:00 – 17:00, Kanal D si-a adjudecat pozitia de lider de piata, inregistrand 2,6% rating si 13,1% cota de piata, pe targetul National, 2,4% rating si 11,5% cota de piata, pe targetul All Urban, si 1,7% rating si 15,2% cota de piata, pe targetul Comercial.

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0