Connect with us

Film

„Star Wars: Trezirea Forței” sub imperiul marketingului: o explozie de venituri așteptată

Avatar

Published

on

 

Cu doar câteva zile înainte de lansarea episodului VII din seria „Star Wars”, Disney mizează pe puterea marketingului pentru a atrage cât mai mulţi oameni în sălile de cinema. De la zvonuri până la câteva informaţii sigure, trecând printr-o pletoră de obiecte, jocuri, cărţi, jucării, piese de decor sau de mobilier, costume şi până la o adevărată industrie a vedetelor şi personajelor din jurul popularei saga, „Star Wars: Trezirea Forței” („Star Wars: The Force Awakens”) e noul vârf al unui amplu fenomen internaţional de promovare.

Filmul „Star Wars: Trezirea Forţei” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 18 decembrie 2015, în format 3D (în variantă subtitrată, precum și dublată), IMAX 3D şi 4DX (în varianta subtitrată). Biletele s-au pus deja în vânzare în cinematografele partenere.

Star Wars - Trezirea Fortei

Un fenomen născut în 1977

Acum 38 de ani, iubitorii de filme ştiinţifico-fantastice erau pentru prima dată transportaţi în universul unei galaxii foarte îndepărtate, devenind martorii unor lupte de neimaginat între crucişătoare imperiale şi luptători rebeli, unde roboţii de tip droid îşi frecau circuitele cu Wookiees (o specie bipedă şi inteligentă care locuieşte pe planeta Kashyyyk în universul din „Star Wars”) şi unde enorma nava Millennium Falcon a reuşit să străbată Kessel Run în doar 12 parsecunde (o parsecundă este o unitate de distanţă egală cu 3,26 ani lumină), faţă de 18 parsecunde cât le lua răufăcătorilor să transporte droguri (glitterstim spice) din Kessel către Si’Klaata Cluster, pe aceeaşi rută.

În aproape patru decenii de când au intrat în acest univers, entuziasmul şi pasiunea fanilor sunt la fel de vii, ba chiar în creştere cu fiecare nou episod, mii de oameni aşteptând nerăbdători orice nouă lansare de produse marca „Star Wars”. Nemuritoarea saga este însoţită de o industrie înfloritoare de cărţi, jocuri video, accesorii care, la rândul, au generat microindustrii pentru fiecare dorinţă a fanilor, de la cataloage, la haine şi machiaj. Iar fanii au răspuns mereu pe măsură: cumpărând cu entuziasm.

Disney creează o nouă aşteptare

În 2012, speculând din plin pofta pentru aventură a fanilor Forţei, Disney a achiziţionat compania Lucasfilm a lui George Lucas, creatorul „Star Wars”, pentru 4 miliarde de dolari, anunţând o nouă trilogie, a treia din serie. Primul nou episod, al şaptelea din saga, are premiera mondială pe 18 decembrie şi aduce în prim-plan o nouă generaţie cu propria-i poveste în aceeaşi galaxie foarte îndepărtată, acum foarte mult timp. „Star Wars: Trezirea Forței”, în regia lui J.J. Abrams, e şi un prilej de reîntâlnire cu personaje fanion, devenite în timp adevărate legende ale industriei de la Hollywood. Iar aşteptările de box-office sunt pe măsură: prognozele indică vânzări de bilete de peste 2.7 miliarde de dolari în întreaga lume.

Cu doar câteva zile înainte de marea lansare, Disney apasă puternic pedala de acceleraţie şi, pe un fond crescut de aşteptare, anunţă că al doilea episod al noii trilogii se va lansa în mai 2018 şi va cuprinde povestea originii lui Han Solo (Harrison Ford). În plus, Disney, compania-gigant de la Hollywood care a cumpărat, în 2009, întreaga serie „Star Wars” a promovat intens primele două trilogii prin diferite servicii de streaming online, mizând pe dorinţa fanilor de a face maratoane de vizionare acasă.

 

[nextpage title=”Marketing în detaliu”]

 

Marketing în detaliu

Primele obiecte ce ţin de universul din „Star Wars” au apărut pe piaţă imediat după primul episod, dar adevăratul boom de marketing a venit în anii ’90, odată cu extinderea Internetului. Entuziasmul pentru lumea creată de George Lucas e atât de prezent la nivel global, încât o întreagă industrie de cărţi, jocuri video, gadgeturi, costume, jucării, decoruri, parcuri tematice, ceasuri etc. s-a dezvoltat în paralel cu franciza.

De exemplu, industria jucăriilor lansate odată cu noul episod al francizei este estimată la 1.5 miliarde de dolari în următorul an. Iar pasiunea fanilor a dat naştere la adevărate colecţii. Astăzi, cele mai scumpe sunt obiectele rare, din prima trilogie, care au devenit deja piese de rezistenţă, cum ar fi posterul cu „Răzbunarea lui Jedi”, care a ajuns să aibă o valoare de piaţă de 2.000 de dolari.

Un record de vânzare a înregistrat figurina cu Boba Fett, care a fost scoasă la licitaţie şi adjudecată pentru 28.000 de dolari, cea mai mare sumă plătită vreodată pentru o jucărie din gama „Star Wars”.

Drepturile de comercializare pentru produsele din universul filmului aparţin tot Disney, care anual încasează în jur de 3 miliarde de dolari numai din vânzările de obiecte şi vestimentaţie inspirate din serie. Popularitatea e cheia succesului aici, dovadă fiind cele peste 10 milioane de săbii lightsaber (un fel de sabie cu energie care apare în filmele din franciză) înregistrate în 2014.

Noul film din serie rămâne tributar aceleiaşi paradigme de marketing în detaliu. Bineînţeles, numeroase branduri mari caută pretexte să se asocieze poveştii. Iată doar câteva exemple: Fiat/Chrysler, HP, CPW/Nestle, Max Factor/Cover Girl şi Subway. Aşteptările sunt ca, la final de 2015, veniturile generate în imperiul marketingului din spatele „Star Wars” să depăşească 400 de milioane de dolari, de două ori mai mult ca în anul precedent.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Film

Filmul de comedie „5GANG, un altfel de Crăciun”, din 27 decembrie în cinematografele din toată țara

Robert Mutes

Published

on

Filmul de comedie „5 GANG, un altfel de Crăciun!”, regizat de Matei Dima, va avea premiera în cinematografele din ţară pe 27 decembrie.

După succesul răsunător al fenomenului 5GANG atât în mediul online, cât și în concertele și aparițiile din întreaga țară, vloggerii trec la un alt nivel al maturizării și își evidențiază talentul actoricesc într-o producție românească de lungmetraj.

Filmul 5GANG, un altfel de Crăciun este debutul regizoral al lui Matei Dima, cunoscut publicului ca BRomania, cu un fir narativ scris alături de Radu Alexandru şi Vali Dobrogeanu, ce urmărește o poveste încărcată de umor a vloggerilor din perioada sărbătorilor de iarnă și surprinde prin ironie fină și scene comice, care țin publicul în suspans până la final. „E o poveste pe care am scris-o vara asta cu Radu Alexandru și Vali Dobrogeanu, iar acum o filmăm. E un proiect foarte serios și foarte fun în același timp, cu o poveste cu mesaj pozitiv și multe elemente care sunt sigur că vor plăcea publicului. Sunt foarte fericit că facem filmul acesta”, spune Matei Dima.

Comedia îmbrățișează elementul unei fantezii care îl diferențiază de proiectele desfășurate până acum de membrii 5GANG: Selly, Gami, Pain, Dia și Mădălin.

Povestea este relevantă atât pentru cei care îi urmăresc zi de zi pe Selly și membrii 5GANG, cât și pentru consumatorii de comedii care își doresc să se bucure de o producție românească autentică. „5GANG, un altfel de Crăciun” ecranizează nu doar o aventură comică de sărbători a vloggerilor, ci sancționează prin ironie și comportamentul oamenilor din perioada sărbătorilor, când consumerismul atinge limitele maxime și depășește tradițiile.

Selly trăiește o peripeție neașteptată creată de faima adusă de fenomenul 5GANG. Selly, Gami, Pain, Dia și Mădălin evidențiază influența vlogging-ului în societatea actuală, surprinsă în mai multe scene captivante.

Din distribuţie mai fac parte Cosmin Nedelcu (Micutzu), Laura Giurcanu, Julia Marcan, Dorian Popa, Vali Dobrogeanu, Cristina Almășan, Irina Deaconescu și Mădălina Cazacu. Lungmetrajul va fi distribuit de Vertical Distribution.

5GANG a devenit un adevărat fenomen în rândurile adolescenţilor, cu piese care ajung imediat după lansare le locul întâi în trending, show-urile de la Arenele Romane înregistrând un record în materie de vânzări, iar turneul național a fost prelungit datorită cererilor mari venite din partea fanilor.

Citește și „Între 21 și 27 noiembrie la Zilele Filmului German #ZFG14 te poți întâlni cu realizatorii filmelor din selecție”.

Foto: PR & Video: YouTube

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

TOP 10 filme pe care sa le vezi in seara de Craciun alaturi de cei dragi

Robert Mutes

Published

on

In seara de Craciun, in asteptarea Mosului, puteti urmari un film placut, care sa va aminteasca de magia sarbatorilor de iarna. Chiar daca mai e o luna pana in luna decembrie, noi iti recomandam o lista cu filme bune de Craciun mai din timp.

Nimic nu se compara cu un film bun, cand in casa e cald si miroase a bucate specifice acestei sarbatori. Tot ce trebuie sa faceti, este sa va alegeti un titlu din colectia celor mai frumoase filme de Craciun ale tuturor timpurilor. Fie ca le stiti, fie ca nu ati mai auzit de ele pana acum, insa aceste filme va vor sa credeti din nou in batranelul simpatic si generos.

White Christmas – 1954

Doua nume sonore ale muzicii si dansului, Bing Crosby si Danny Kaye, isi unesc fortele dupa razboi pentru a deveni una dintre cele mai cautate echipe din showbiz. Intr-o iarna, lor li se alatura doua surori, Rosemary Clooney si Vera-Ellen, ce pleaca spre Vermont ca sa petreaca un Craciun plin cu zapada. Aventura incepe in momentul in care Crosby si Kaye descopera faptul ca hanul este condus chiar de fostul lor general din armata, care acum are probleme financiare.

 

Miracle on 34th Street – 1994

Aceasta productie reia povestea filmului clasic cu acelasi nume din 1947, prolificul scenarist John Huge ramanand fidel liniilor principale ale originalului. Dorey Walker, director executiv al magazinului Marcy (Elizabeth Perkins) si fetita ei nu cred prea mult in spiritul si atmosfera mirifica a Craciunului. Doris trebuie sa gaseasca cel mai potrivit Mos Craciun pentru a imparti daruri copiilor in magazin. Cel ales este Kriss Kringle (Richard Attenborough) care, dupa cum se dovedeste foarte curand, este convins ca Mos Craciun e chiar el.

 

Home Alone – 1990/1992

Probabil cel mai iubit film de Craciun. Numeroase familie McCallister al micutului Kevin de 8 ani – parinti, unchi, frati, surori si veri – pornesc cu mic, cu mare sa petreaca sarbatorile Craciunului in strainatate, la Paris, dar in mod inconstient il uita acasa pe baietel.

 

Frozen – 2013

Anna (Kristen Bell) si Elsa (Idina Menzel) sunt inseparabile in perioada copilariei, insa legatura lor incepe sa se dastrame odata cu trecerea timpului. In momentul in care Elsa ajunge regina si incearca sa faca tot ce este posibil pentru fericirea Annei, insa nu reuseste acest lucru si ingheata tot regatul din greseala. Marcata de acest incident, Elsa se retrage in munti, iar Anna porneste in cautarea ei pentru a o convinge sa se intoarca in regat.

Elf – 2003

Elf este o comedie spumoasa, cu Will Ferrell in rolul lui Buddy, care ajunge din greseala in sacul plin cu jucarii al lui Mos Craciun. Doar ca Buddy este un baietel care creste de trei ori mai mare decat un spiridus normal si astfel era precum Gulliver in Tara Piticilor. Cand descopera ca nu se adapteaza, pleaca la New York sa isi gaseasca familia adevarata.

Die Hard – 1988

Bruce Willis il interpreteaza pe detectivul newyorkez John McClane pe care destinul il transforma in singura salvare a unui grup de ostatici, blocati intr-un zgarie nori din Los Angeles, chiar de Craciun, printre care se afla si sotia sa.

Scrooged – 1988

Francis Cross este un producator de televiziune cinic si increzut. Dorinta lui de promovare cat mai rapida, il face sa piarda iubirea vietii sale, il alieneaza de familie si ii distruge orice sansa de a avea o viata fericita. Cand i se ofera sansa sa realizeze o transmisiune in direct a piesei Colind de Craciun, viata sa incepe sa semene in mod inexplicabil cu cea a personajului Scrooge din poveste.

Arthur Christmas – 2011

In Ajunul Craciunului, la Polul Nord, Arthur (vocea lui James McAvoy), fiul lui Mos Craciun, lupta din toate puterile sa repare eroarea facuta de mecanism: un copil nu si-a primit cadoul. Pentru asta va apela la ajutorul bunicului sau si la metodele clasice de livrare a cadourilor: „invechita” sanie si renii magici.

Love Actually – 2003

Inainte de Craciun, in Anglia, lucruri neobisnuite se petrec. Opt oameni isi urmeaza drumul dictat de bataile inimii si se indragostesc, arata dragoste sau furie, se despart sau pur si simplu cauta pe cineva din cauza singuratatii marcante. Pentru toate varstele si la toate nivelurile sociale, dragostea este tema principala.

The Polar Express – 2004

Eroul nostru (voce Tom Hanks) nu crede in Mos Craciun si nici in miracole. Dar in ajunul Craciunului un lucru extraordinar se intampla: la usa casei sale apare un tren, „Polar Express”, iar conductorul (voce Tom Hanks) il invita inauntru. Aventura care va incepe va intrece orice imaginatie.

Daca ti-a placut acest articol, citeste si „Vertical Entertainment prezintă „Bătălia de la Midway”, din 15 noiembrie la cinema”.

Foto: Famous Wallpaper/ Video: YouTube

Sursa: stirileprotv.ro

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Vertical Entertainment prezintă „Bătălia de la Midway”, din 15 noiembrie la cinema

Avatar

Published

on

Titlul original: Midway

Gen: Acţiune, Razboi

Regia: Roland Emmerich

Scenariul: Wes Tooke

Producători: Alastair Burlingham, Roland Emmerich, Harald Kloser

Distribuţia: Woody Harrelson, Luke Evans, Patrick Wilson, Mandy Moore, Dennis Quaid, Ed Skrein, Aaron Eckhart, Nick Jonas,

Casa de producţie: AGC Studios, Entertainment One

Limba: Engleză

Lansare în România: 15.11.2019

O producție grandioasă, Bătălia de la Midway” urmărește povestea adevărată a incredibilei victorii purtate de curajosii piloți și comandanți de pe flota americană care, deși depășiți numeric, au reușit să învingă un adverar incredibil de puternic. Luptând pentru democrație și libertate, armata SUA a distrus flota japoneză în bătălia de la Midway, o confruntare epică purtată în aer și pe apă care i-a condus pe Aliați către victorie și a schimbat cursul evenimentelor în Pacific în timpul Celui De-al Doilea Război Mondial.

Distribuit de Vertical Entertainment, filmul „Bătălia de la Midway” are premiera pe marile ecrane din țară începând cu 15 noiembrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: