Connect with us

Film

„Star Wars: Trezirea Forței” sub imperiul marketingului: o explozie de venituri așteptată

Avatar

Published

on

 

Cu doar câteva zile înainte de lansarea episodului VII din seria „Star Wars”, Disney mizează pe puterea marketingului pentru a atrage cât mai mulţi oameni în sălile de cinema. De la zvonuri până la câteva informaţii sigure, trecând printr-o pletoră de obiecte, jocuri, cărţi, jucării, piese de decor sau de mobilier, costume şi până la o adevărată industrie a vedetelor şi personajelor din jurul popularei saga, „Star Wars: Trezirea Forței” („Star Wars: The Force Awakens”) e noul vârf al unui amplu fenomen internaţional de promovare.

Filmul „Star Wars: Trezirea Forţei” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 18 decembrie 2015, în format 3D (în variantă subtitrată, precum și dublată), IMAX 3D şi 4DX (în varianta subtitrată). Biletele s-au pus deja în vânzare în cinematografele partenere.

Star Wars - Trezirea Fortei

Un fenomen născut în 1977

Acum 38 de ani, iubitorii de filme ştiinţifico-fantastice erau pentru prima dată transportaţi în universul unei galaxii foarte îndepărtate, devenind martorii unor lupte de neimaginat între crucişătoare imperiale şi luptători rebeli, unde roboţii de tip droid îşi frecau circuitele cu Wookiees (o specie bipedă şi inteligentă care locuieşte pe planeta Kashyyyk în universul din „Star Wars”) şi unde enorma nava Millennium Falcon a reuşit să străbată Kessel Run în doar 12 parsecunde (o parsecundă este o unitate de distanţă egală cu 3,26 ani lumină), faţă de 18 parsecunde cât le lua răufăcătorilor să transporte droguri (glitterstim spice) din Kessel către Si’Klaata Cluster, pe aceeaşi rută.

În aproape patru decenii de când au intrat în acest univers, entuziasmul şi pasiunea fanilor sunt la fel de vii, ba chiar în creştere cu fiecare nou episod, mii de oameni aşteptând nerăbdători orice nouă lansare de produse marca „Star Wars”. Nemuritoarea saga este însoţită de o industrie înfloritoare de cărţi, jocuri video, accesorii care, la rândul, au generat microindustrii pentru fiecare dorinţă a fanilor, de la cataloage, la haine şi machiaj. Iar fanii au răspuns mereu pe măsură: cumpărând cu entuziasm.

Disney creează o nouă aşteptare

În 2012, speculând din plin pofta pentru aventură a fanilor Forţei, Disney a achiziţionat compania Lucasfilm a lui George Lucas, creatorul „Star Wars”, pentru 4 miliarde de dolari, anunţând o nouă trilogie, a treia din serie. Primul nou episod, al şaptelea din saga, are premiera mondială pe 18 decembrie şi aduce în prim-plan o nouă generaţie cu propria-i poveste în aceeaşi galaxie foarte îndepărtată, acum foarte mult timp. „Star Wars: Trezirea Forței”, în regia lui J.J. Abrams, e şi un prilej de reîntâlnire cu personaje fanion, devenite în timp adevărate legende ale industriei de la Hollywood. Iar aşteptările de box-office sunt pe măsură: prognozele indică vânzări de bilete de peste 2.7 miliarde de dolari în întreaga lume.

Cu doar câteva zile înainte de marea lansare, Disney apasă puternic pedala de acceleraţie şi, pe un fond crescut de aşteptare, anunţă că al doilea episod al noii trilogii se va lansa în mai 2018 şi va cuprinde povestea originii lui Han Solo (Harrison Ford). În plus, Disney, compania-gigant de la Hollywood care a cumpărat, în 2009, întreaga serie „Star Wars” a promovat intens primele două trilogii prin diferite servicii de streaming online, mizând pe dorinţa fanilor de a face maratoane de vizionare acasă.

 

[nextpage title=”Marketing în detaliu”]

 

Marketing în detaliu

Primele obiecte ce ţin de universul din „Star Wars” au apărut pe piaţă imediat după primul episod, dar adevăratul boom de marketing a venit în anii ’90, odată cu extinderea Internetului. Entuziasmul pentru lumea creată de George Lucas e atât de prezent la nivel global, încât o întreagă industrie de cărţi, jocuri video, gadgeturi, costume, jucării, decoruri, parcuri tematice, ceasuri etc. s-a dezvoltat în paralel cu franciza.

De exemplu, industria jucăriilor lansate odată cu noul episod al francizei este estimată la 1.5 miliarde de dolari în următorul an. Iar pasiunea fanilor a dat naştere la adevărate colecţii. Astăzi, cele mai scumpe sunt obiectele rare, din prima trilogie, care au devenit deja piese de rezistenţă, cum ar fi posterul cu „Răzbunarea lui Jedi”, care a ajuns să aibă o valoare de piaţă de 2.000 de dolari.

Un record de vânzare a înregistrat figurina cu Boba Fett, care a fost scoasă la licitaţie şi adjudecată pentru 28.000 de dolari, cea mai mare sumă plătită vreodată pentru o jucărie din gama „Star Wars”.

Drepturile de comercializare pentru produsele din universul filmului aparţin tot Disney, care anual încasează în jur de 3 miliarde de dolari numai din vânzările de obiecte şi vestimentaţie inspirate din serie. Popularitatea e cheia succesului aici, dovadă fiind cele peste 10 milioane de săbii lightsaber (un fel de sabie cu energie care apare în filmele din franciză) înregistrate în 2014.

Noul film din serie rămâne tributar aceleiaşi paradigme de marketing în detaliu. Bineînţeles, numeroase branduri mari caută pretexte să se asocieze poveştii. Iată doar câteva exemple: Fiat/Chrysler, HP, CPW/Nestle, Max Factor/Cover Girl şi Subway. Aşteptările sunt ca, la final de 2015, veniturile generate în imperiul marketingului din spatele „Star Wars” să depăşească 400 de milioane de dolari, de două ori mai mult ca în anul precedent.

Comentarii

Film

Filmul de artă continuă în iulie la TVR 2 cu creaţiile marca Claude Chabrol

Avatar

Published

on

            În fiecare duminică seară din iulie, TVR 2 aduce la Filmul de artă producţii semnate de Claude Chabrol, considerat precursorul cinematografiei franceze moderne, omul care a revoluţionat această industrie. Trei dintre aceste filme o au ca protagonistă pe soţia sa din acea perioadă, Stéphane Audran, actriţă reprezentativă pentru „noul val” al cinematografiei europene. În cel de-al patrulea film din serie, o putem vedea pe frumoasa şi sensibila Romy Schneider.

 

Cele patru filme în regia lui Claude Chabrol programate în luna iulie la TVR 2 sunt: Măcelarul (5 iulie), La căderea nopţii (12 iulie), Nunta roşie (19 iulie) şi Inocenţi cu mâini murdare (26 iulie). Chabrol a fost producător, actor, scenarist, scriitor sau regizor de teatru, însă lunga sa carieră, încununată de premii prestigioase, a fost marcată de colaborarea cu Stéphane Audran. 23 dintre cele 54 de filme de lung metraj ale acestuia sunt realizate împreună cu cea care i-a fost soţie.

 

 

Producţia „Le Boucher” (Franţa-Italia, 1970) cu Jean Yanne, Antonio Passalia şi Pascal Ferone în distribuţie, a obţinut mai multe premii importante: Premiul San Sebastian pentru cea mai bună actriţă în anul 1970, Premiul pentru Cel mai bun film european (1971) şi Premiul BAFTA în 1973, când Stéphane Audran a fost încă o dată nominalizată pentru rolul ei.

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Crăciunul în iulie ?! Diva răcoreşte vara în după-amiezile cu filme speciale de Crăciun

Avatar

Published

on

            În mijlocul verii toride, Diva aduce telespectatorilor un strop din răcoarea iernii şi nostalgia sărbătorilor cu filme speciale de Crăciun. De luni, 6 iulie, ora 14:25, postul de televiziune difuzează îndrăgitele producţii timp de o săptămână, pentru toţi fanii sărbătorilor de iarnă.

 

A devenit deja o tradiţie ca în sezonul estival, Diva să răcorească vara şi să-şi surprindă telespectatorii cu o serie de filme emoţionante dedicate Crăciunului. De săptămâna viitoare, de la orele după-amiezei, urmăriţi câte două producţii cu parfum de sărbătoare şi lăsaţi-vă purtaţi în timpul Crăciunului.

Luni, 6 iulie, de la 14:25, vedeţi o poveste sensibilă de dragoste în Coincidență de Crăciun (A Godwink Christmas, 2018), cu Kimberly Sustad, Paul Campbell şi Kathie Lee Gifford. Crăciunul se apropie, iar Paula acceptă cu reticență cererea în căsătorie de la iubitul ei Daniel, un avocat concentrat pe carieră. Mătuşa Jane simte că nepoata sa are sentimente amestecate în privinţa mariajului, aşa că o invită la casa din Nantucket. La sosire, Paula plănuiește o excursie în insula din apropiere, unde îl întâlnește pe Gery, un fermecător proprietar de han. În continuare, de la ora 16:15, Vanessa Lachey, Brendon Zub şi Corina Akeson întră într-o Încurcătură de Crăciun (A Twist of Christmas, 2018). Jucăriile cumpărate de doi părinţi singuri sunt inversate într-un magazin aglomerat şi ei trebuie să colaboreze pentru a salva Crăciunul.

Alături de Vara filmelor preferate ale Moşului, postul TV Diva a pregătit publicului şi alte surprize. Din 13 iulie, de luni până joi, ora 20:00, Evadaţi în Hawaii, iar din 24 iulie, ora 21:00, serile de vineri sunt mai amuzante cu filmele de comedie.

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Digi24 difuzează în premieră opt capodopere cinematografice

Avatar

Published

on

            Capodoperele cinamatografiei românești continuă să se vadă în fiecare sâmbătă, pe Digi24, de la ora 23:00. Vara aceasta, telespectatorii pot urmări opt premiere. Până la finalul lunii august, iubitorii filmelor se pot bucura de producţii românești de cinematecă, dar care se văd la o calitate deosebită. În acest weekend, a rulat „De trei ori București” (1967), în regia lui Ion Popescu Gopo, Mihai Iacob și Horea Popescu. Filmul are peste un milion de spectatori în cinematografele din România.

 

Pe 11 iulie, de la ora 23:00, Digi24 va difuza filmul „Columna” (1968), în regia lui Mircea Drăgan, cu Amza Pellea, Ilarion Ciobanu, Florin Piersic și Gheorghe Dinică. Acțiunea are loc după un scenariu scris de Titus Popovici și este plasată în perioada 106 – 111 d. Hr., în timpul celui de-al doilea război daco-roman, când Dacia a fost transformată în provincie romană. Filmul istoric expune momente ale luptei celor două tabere și apoi ale colonizării Daciei de către romani, fiind structurat în două părți: războiul și pacea. Filmul se află pe locul 7 în topul celor mai vizionate filme românești, conform Uniunii Autorilor și Realizatorilor de Film din România și a fost propus de România în 1969, la Premiile Oscar, categoria „Film străin”, dar nu a fost nominalizat.

 

„Canarul și viscolul” (1969), în regia lui Manole Marcus, poate fi urmărit pe 18 iulie, de la ora 23:00. Filmul este o adaptare a nuvelei „Lupta cu somnul” de Ioan Grigorescu și îi arătă pe primii socialiști, în perioada „luptei ilegale”, când Partidul Comunist fusese interzis prin lege. Distribuția îi include pe Mircea Albulescu, Jean Constantin, dar și câțiva actori aflați la debut. Muzica filmului este construită în jurul piesei laitmotiv „Canarul” a formației Phoenix, fiind prima ocazie a artiștilor să compună muzică de film, dar și să apară în peliculă interpretând piesa în deschidere.

 

„Singurătatea florilor” (1976), în regia lui Mihai Constantinescu, va fi difuzat pe 25 iulie. Producția a fost realizată după scenariul prozatorului Octav Pancu-Iași și îl prezintă pe un medic egoist și insensibil care a primit un buchet de flori și vrea să îl dăruiască mai departe. Din cauza caracterului său, prietenii și familia l-au scos din viețile lor, iar încercarea sa de a dărui florile se dovedește a fi o misiune imposibilă pentru că nimeni nu dorește să îl primească înapoi pe medic. Personajele principale sunt interpretate de Radu Beligan, Toma Caragiu, Valeria Gagialov, Micaela Caracaș, Colea Răutu și George Constantin.

 

 

Pe 1 august, va fi difuzat „Duhul aurului” (1974), în regia lui Dan Pița și Mircea Veroiu. Filmul are la bază două povestiri de Ioan Agârbiceanu, „Vâlva băilor” și „Lada”. Din distribuție fac parte Leopoldina Bălănuță, Lucian Boga, Dora Ivanciuc, Elisabeta Jar și Ernest Maftei. „Duhul aurului” pune stăpânire pe un orășel de mineri din Apuseni, unde un hoț de aur este dispus să facă orice pentru a cuceri o cârciumăreasă focoasă și bogată, iar acțiunea este prezentată în două părți: „Mârza” și „Lada”. Filmul a fost vizionat de peste un milion de spectatori, conform statisticii făcute de Centrul Național al Cinematografiei.

 

Ecranizarea capodoperei lui I.L. Caragiale „D-ale carnavalului” (1958), în regia lui Gheorghe Naghi și Aurel Miheleș, va fi difuzată pe 8 august, de la ora 23:00. În realizarea filmului au fost preluate scene și din piesa „Conu Leonida față cu reacțiunea”. Acțiunea îl prezintă pe frizerul Nae Girimea care tulbură liniștea unei mahalale bucureștene, când își face o nouă amantă, pe Didina. Amanta sa oficială, Mița Baston și iubitul Didinei, Pampon, sunt roși de gelozie și îl caută, în timpul unui carnaval, pentru a-l pedepsi. Lucrurile se complică și mai mult când apare Crăcănel, cel care o întreținea pe Mița.

 

„Ediție specială” (1989), o comedie în regia lui Mircea Daneliuc, va putea fi urmărită pe Digi24 în data de 15 august, de la ora 23:00. Acțiunea îl surprinde pe tânărul jurnalist, Matei Olaru care asistă, din întâmplare, la un eveniment pe stradă, în care o comunistă este arestată. Ziaristul intervine în apărarea femeii, care reușește să scape, el fiind arestat în locul ei. După ce este eliberat, Matei începe să o caute pe Ada, tânăra frumoasă pe care a salvat-o. Filmul îi are în distribuție pe Ștefan Iordache, Ioana Crăciunescu, Mircea Albulescu, Dem Rădulescu și a fost văzut de aproape două milioane de spectatori români.

 

Pe 22 august, de la ora 23:00, Digi24 va difuza filmul „Ştefan Luchian” (1981), regizat de Nicolae Margineanu. Producția evocă viața pictorului român Ștefan Luchian, a cărui copilărie a fost marcată de stabilitate financiară datorită unei moșteniri importante. Fire boemă și risipitoare, pictorul ajunge să se întrețină cântând la flaut în orchestra Teatrului Național. Când apar primele semne ale sclerozei multiple, boală care îi va aduce și sfârșitul, iubita îl părăsește și rămâne doar cu câțiva prieteni apropiați. Chiar și când îi paralizează degetele, Luchian continuă să picteze cu penelul legat de braț, iar înainte de a se stinge, George Enescu îl vizitează pentru a-i cânta la vioară și a-i alina suferința. În rolul principal îl vom vedea pe Ion Caramitru, alături de George Constantin, Maria Ploae, Victor Rebengiuc, Adrian Pintea, Ovidiu Schumacher, Mircea Constantinescu, Carmen Maria Strujac şi Vasile Nițulescu. În anul 2014, producția înregistrase aproape un milion și jumătate de spectatori, potrivit statisticilor.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0