Connect with us

Film

„Star Wars: Trezirea Forței” sub imperiul marketingului: o explozie de venituri așteptată

Published

on

 

 

Cu doar câteva zile înainte de lansarea episodului VII din seria „Star Wars”, Disney mizează pe puterea marketingului pentru a atrage cât mai mulţi oameni în sălile de cinema. De la zvonuri până la câteva informaţii sigure, trecând printr-o pletoră de obiecte, jocuri, cărţi, jucării, piese de decor sau de mobilier, costume şi până la o adevărată industrie a vedetelor şi personajelor din jurul popularei saga, „Star Wars: Trezirea Forței” („Star Wars: The Force Awakens”) e noul vârf al unui amplu fenomen internaţional de promovare.

Filmul „Star Wars: Trezirea Forţei” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 18 decembrie 2015, în format 3D (în variantă subtitrată, precum și dublată), IMAX 3D şi 4DX (în varianta subtitrată). Biletele s-au pus deja în vânzare în cinematografele partenere.

Star Wars - Trezirea Fortei

Un fenomen născut în 1977

Acum 38 de ani, iubitorii de filme ştiinţifico-fantastice erau pentru prima dată transportaţi în universul unei galaxii foarte îndepărtate, devenind martorii unor lupte de neimaginat între crucişătoare imperiale şi luptători rebeli, unde roboţii de tip droid îşi frecau circuitele cu Wookiees (o specie bipedă şi inteligentă care locuieşte pe planeta Kashyyyk în universul din „Star Wars”) şi unde enorma nava Millennium Falcon a reuşit să străbată Kessel Run în doar 12 parsecunde (o parsecundă este o unitate de distanţă egală cu 3,26 ani lumină), faţă de 18 parsecunde cât le lua răufăcătorilor să transporte droguri (glitterstim spice) din Kessel către Si’Klaata Cluster, pe aceeaşi rută.

În aproape patru decenii de când au intrat în acest univers, entuziasmul şi pasiunea fanilor sunt la fel de vii, ba chiar în creştere cu fiecare nou episod, mii de oameni aşteptând nerăbdători orice nouă lansare de produse marca „Star Wars”. Nemuritoarea saga este însoţită de o industrie înfloritoare de cărţi, jocuri video, accesorii care, la rândul, au generat microindustrii pentru fiecare dorinţă a fanilor, de la cataloage, la haine şi machiaj. Iar fanii au răspuns mereu pe măsură: cumpărând cu entuziasm.

Disney creează o nouă aşteptare

În 2012, speculând din plin pofta pentru aventură a fanilor Forţei, Disney a achiziţionat compania Lucasfilm a lui George Lucas, creatorul „Star Wars”, pentru 4 miliarde de dolari, anunţând o nouă trilogie, a treia din serie. Primul nou episod, al şaptelea din saga, are premiera mondială pe 18 decembrie şi aduce în prim-plan o nouă generaţie cu propria-i poveste în aceeaşi galaxie foarte îndepărtată, acum foarte mult timp. „Star Wars: Trezirea Forței”, în regia lui J.J. Abrams, e şi un prilej de reîntâlnire cu personaje fanion, devenite în timp adevărate legende ale industriei de la Hollywood. Iar aşteptările de box-office sunt pe măsură: prognozele indică vânzări de bilete de peste 2.7 miliarde de dolari în întreaga lume.

Cu doar câteva zile înainte de marea lansare, Disney apasă puternic pedala de acceleraţie şi, pe un fond crescut de aşteptare, anunţă că al doilea episod al noii trilogii se va lansa în mai 2018 şi va cuprinde povestea originii lui Han Solo (Harrison Ford). În plus, Disney, compania-gigant de la Hollywood care a cumpărat, în 2009, întreaga serie „Star Wars” a promovat intens primele două trilogii prin diferite servicii de streaming online, mizând pe dorinţa fanilor de a face maratoane de vizionare acasă.

 

[nextpage title=”Marketing în detaliu”]

 

Marketing în detaliu

Primele obiecte ce ţin de universul din „Star Wars” au apărut pe piaţă imediat după primul episod, dar adevăratul boom de marketing a venit în anii ’90, odată cu extinderea Internetului. Entuziasmul pentru lumea creată de George Lucas e atât de prezent la nivel global, încât o întreagă industrie de cărţi, jocuri video, gadgeturi, costume, jucării, decoruri, parcuri tematice, ceasuri etc. s-a dezvoltat în paralel cu franciza.

De exemplu, industria jucăriilor lansate odată cu noul episod al francizei este estimată la 1.5 miliarde de dolari în următorul an. Iar pasiunea fanilor a dat naştere la adevărate colecţii. Astăzi, cele mai scumpe sunt obiectele rare, din prima trilogie, care au devenit deja piese de rezistenţă, cum ar fi posterul cu „Răzbunarea lui Jedi”, care a ajuns să aibă o valoare de piaţă de 2.000 de dolari.

Un record de vânzare a înregistrat figurina cu Boba Fett, care a fost scoasă la licitaţie şi adjudecată pentru 28.000 de dolari, cea mai mare sumă plătită vreodată pentru o jucărie din gama „Star Wars”.

Drepturile de comercializare pentru produsele din universul filmului aparţin tot Disney, care anual încasează în jur de 3 miliarde de dolari numai din vânzările de obiecte şi vestimentaţie inspirate din serie. Popularitatea e cheia succesului aici, dovadă fiind cele peste 10 milioane de săbii lightsaber (un fel de sabie cu energie care apare în filmele din franciză) înregistrate în 2014.

Noul film din serie rămâne tributar aceleiaşi paradigme de marketing în detaliu. Bineînţeles, numeroase branduri mari caută pretexte să se asocieze poveştii. Iată doar câteva exemple: Fiat/Chrysler, HP, CPW/Nestle, Max Factor/Cover Girl şi Subway. Aşteptările sunt ca, la final de 2015, veniturile generate în imperiul marketingului din spatele „Star Wars” să depăşească 400 de milioane de dolari, de două ori mai mult ca în anul precedent.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Film

Magia povestilor din 1001 nopti revine pe marile ecrane!

Published

on

 

Din 9 noiembrie, filmul de animatie “Covorul Zburator” ii poarta atat pe cei mici cat si pe cei mari in fantastica lume a sultanilor, dar si a personajelor carora nu le este frica de aventuri de neimaginat.

Un baietel de la tara, caprita sa fidela, un sultan avid de putere, doi crocodili flamanzi, un raufacator fara scrupule, o fetita care stie cum sa se descurce pe strazile orasului, un vanzator de covoare cam aiurit si, bineinteles, un covor zburator- sunt personajele care creaza o poveste de neuitat, cu peripetii inedite si situatii din care doar dibacia si istetimea ii salveaza pe protagonisti.

“Covorul zburator” prezinta aventurile lui Hodja, fiul unui croitor dintrun satuc din desert, ce viseasa sa cunoasca lumea de dincolo de muntii pe care ii vede la orizont. Soarta ii surade cand vecinul sau, batranul El Faza, ii imprumuta covorul sau zburator, cu conditia sa o gaseasca pe nepoata acestuia, ramasa singura in Petto, orasul sultanului. Impreuna cu caprita sa, Raya, Hodja porneste intr-o calatorie in care va avea de infruntat pericolele orasului, aligatori, pe sultan si garzile lui. Aventurile sunt pe masura curajului baietelului, dar si a lacomiei sultanului. Asa ca, eroul nostru are drumul presarat de obstacole, care mai de care mai viclean ticluite. Dar, cum binele invinge intotdeauna, alaturi de prietenii sai de nadejde, Hodja reuseste sa scape din toate capcanele intinse de sultan si slujitorii sai.

 

”Covorul Zburator” este un film de animatie danez, adus in Romania de ZOOM DISTRIBUTION. Vocile personajelor au fost ”imprumutate ” de : Andrei Iordache, Ioana Ernea, Valentin Paraschivu, Darius Daradici, Alexandru Zob, Denisa Nicolae, Nicolae Predica, George Petcu, Alexa Istrate, Beatrice Vasile si Claudiu “Nasu'” Purcarin.

Este un film cu AUDIENTA GENERALA si va putea fi vizionat din acest weekend in Bucuresti la Cinema City Cotroceni AFI, Cinema City Mega Mall, Hollywood Multiplex, Movieplex, Baneasa Grand Cinema, Cinema Muzeul Taranului, Cinemateca Union sau Happy Cinema. In tara, ruleaza la Cinema City Constanta, Cityplex Constanta, Citypex Sf. Gheorghe, Cinema City Braila, Cinema City Ploiesti – AFI, Cinema One Brasov, Cinema Trivale Pitesti, Cinema Victoria Cluj, Colours Cinema Craiova, Inspire Cinema Craiova, Inspire Cinema Craiova VIP, Inspire Cinema Alba Iulia, Cinema Dacia Resita, Cinema Luna Caransebes, Cinema 3D Victoria Petrosani, Happy Cinema Focsani, Cinema Ateneul Iasi, Cinema Bela Lugosi, Cinema Arta Tg. Mures. Puteti face cunostinta cu personajele principale in AVANPREMIERA!

Astfel, marti, 6 noiembrie, de la ora 18.00, va asteptam la Cinema Muzeul Taranului din Bucuresti! Hodja, Smarald, caprita Raya, sultanul si … covorul zburator vor fi gata sa va poate in lumea fantastica a desenelor animate.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Animaţia ,,Aventurile lui Smallfoot” debutează pe primul loc în box office-ul românesc

Published

on

 

O poveste animată destinată tuturor vârstelor, „Aventurile lui Smallfoot” este producţia Warner Bros. Pictures care a dominat box office-ul românesc de weekend după ce a obţinut încasări în valoare de 843.915 lei şi a fost vizionată de 42.222 de spectatori în primele sale zile pe marile ecrane.

Versiunea în limba română a animaţiei ,,Aventurile lui Smallfoot” se bucură şi de o distribuţie celebră, printre vedetele care şi-au împrumutat vocile adorabilelor personaje principale numărându-se Smiley şi Pavel Bartoş.

,,Aventurile lui Smallfoot” rescrie un mit cunoscut, atunci când un tânăr yeti găseşte ceva ce nimeni din specia lui nu credea că există,  adică… un om. Vestea acestei dovezi clare seamănă panică în întreaga comunitate de yeti care încep să se întrebe oare ce altceva mai există dincolo de hotarele satului lor înzăpezit. Curiozitatea îi va conduce spre mari descoperiri, noi prietenii şi dovezi de curaj.

În regia lui Karey Kirkpatrick, ,,Aventurile lui Smallfoot”, după un scenariu scrie tot de  Kirkpatrick alături de Clare Sera, adaptat pentru cinema de John Requa, Glenn Ficarra şi Kirkpatrick, având la bază cartea Yeti Tracks, de Sergio Pablos.

Filmul de animaţie este produs de către Bonne Radford (“Curious George”), Glenn Ficarra (“Storks,” “This is Us,”) şi John Requa (“Storks,” “This is Us”).  Producători executivi sunt Nicholas Stoller, Phil Lord, Christopher Miller, Jared Stern, Karey Kirkpatrick, Sergio Pablos, Courtenay Valenti şi Allison Abbate. Din echipa creative fac parte şi Peter Ettinger, precum şi Heitor Pereira.

O producţie Warner Bros. Pictures şi Warner Animation Group, împreună cu Zaftig Films, animaţia „Aventurile lui Smallfoot” a avut premiera în cinematografele din ţară începând cu 26 octombrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

„Singură la nunta mea”, de Marta Bergman, va rula de vineri în cinematografele românești

Published

on

 

Lungmetrajul de debut al regizoarei Marta Bergman, „Singură la nunta mea/ Seule à mon mariage”, va rula începând de vineri, 2 noiembrie 2018, în cinematografe din mai multe orașe românești, iar proiecții speciale, în prezența protagonistei Alina Șerban, vor avea loc la Brașov și Suceava.

„Singură la nunta mea” va rula la București (Cinema City AFI Cotroceni, Hollywood Multiplex, Grand Cinema & More Băneasa, Cinema „Elvire Popesco”, Cinemateca Union, Cinemateca Eforie, Cinema Europa), Arad (Cinema Arta), Baia Mare (Cinema Dacia), Bârlad (Cityplex Victoria), Botoșani (Cinema Unirea), Brașov (Cinemateca Patria), Brăila (Cinema Central), Cluj-Napoca (Cinema Victoria, Cinema City Iulius Mall), Constanța (Cityplex), Craiova (Cinema Modern), Gura Humorului (Centrul Cultural Gura Humorului), Iași (Cinema Ateneu), Pitești (Cinema Trivale, Cinema „Sebastian Papaiani”), Sfântu Gheorghe (Cityplex Arta), Slobozia (Casa de Cultură), Târgu Mureș (Cinema Arta), Timișoara (City Timișoara Shopping City) și Vaslui (Cityplex).

Actrița Alina Șerban va participa la proiecțiile din cadrul Les Films de Cannes à Brașov, joi, 1 noiembrie, de la ora 19:30, la Centrul Cultural Reduta, și Les Films de Cannes à Suceava, vineri, 9 noiembrie, de la ora 19:30, la Cinema Modern.

„Singură la nunta mea” va fi proiectat în închiderea Festivalului Internațional de Film Studențesc Hyperfest, duminică, 11 noiembrie, de la ora 20:00, la Cinema Europa din București.

Filmul a avut premiera mondială în programul ACID (Association pour le cinéma indépendant et sa diffusion), la Festivalul de Film de la Cannes 2018. Pelicula a mai făcut parte din selecția Festivalului Internațional de Film Francofon de la Namur 2018, a fost prezentat în secțiunea Discoveries a celei de-a 34-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Varșovia și a avut premiera românească la cea de-a noua ediție a festivalului Les Films de Cannes à Bucarest.

Coproducţia Belgia-România a fost filmată în România și Belgia și îi are în rolurile principale pe Alina Șerban și Tom Vermeir.

Pelicula spune povestea Pamelei (Alina Șerban), o tânără din comunitatea romă, o femeie spontană și amuzantă care trăiește împreună cu copilul ei în vârstă de doi ani și cu bunica într-o casă dărăpănată, unde împart același pat. Ea visează la libertate şi se îmbarcă spre necunoscut, renunţând la tradiţiile care o sufocă. Speră să se căsătorească pentru a-şi schimba destinul, dar şi pe al fiicei ei. Filmul vorbește despre curajul şi determinarea de a-ţi depăşi condiţia.

Marta Bergman, născută la Bucureşti, este autoarea unor documentare despre comunitatea romă şi rolul femeii în societatea contemporană. Producţiile ei au fost prezentate în festivaluri ca Visions du Réel şi Leipzig Film Festival.

Alina Şerban, născută într-o familie de romi din România, este actriţă şi regizoare. A urmat cursuri ale Royal Academy of Dramatic Art din Londra şi Tisch School of the Arts din New York. Angajată în a sprijini comunitatea romă, ea a devenit cunoscută prin one-woman show-ul „I Declare at My Own Risk”, ca autoare şi interpretă. Pamela din „Singură la nunta mea” este primul ei rol principal într-un lungmetraj.

Belgianul Tom Vermeir este actor de teatru şi de televiziune şi muzician. Ca actor, este cunoscut din producţia „Belgica” (2016), de Félix van Groeningen, care a avut premiera la festivalul Sundance.

Din distribuţie mai fac parte Rebeca Anghel, Marie Denarnaud, Marian Şamu, Viorica Tudor, Johan Leysen, Karin Tanghe şi Jonas Bloquet.

Scenariul filmului este semnat de Marta Bergman și Laurent Brandenbourger, în colaborare cu Boris Lojkine şi Katell Quillévéré, scriptul, de Andra Bărbuică, iar decorurile, de Marina Obradovic şi Igor Gabriel. Muzica a fost compusă de Vlaicu Golcea.

„Singură la nunta mea” este o producţie a companiei belgiene Frakas Productions, în asociere cu Hi Film (Ada Solomon) din România, în coproducţie cu Avenue B Productions şi Zélila Films (Caroline Bonmarchand şi  Sophie Leclercq), cu susţinerea Rouge International (Julie Gayet şi Nadia Turincev) din Franţa.

Filmul este susţinut de Centre du Cinéma et de l’Audiovisuel de la Fédération Wallonie Bruxelles, RTBF (Televiziunea Belgiană), Proximus, Wallimage (Wallonie), Screen.Brussels, Casa Kafka Pictures, Provinci Liège şi Centre National du Cinéma et de l’Image Animée.

„Singură la nunta mea” este cea de-a treia colaborare dintre Frakas Productions şi Hi Film Productions, după lungmetrajele „Felicia, înainte de toate” şi „Soldaţii. Poveste din Ferentari”.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending