Connect with us

DIGITAL

Strategie digitală cu Inteligență Artificială

Published

on

 

Inteligență artificială… un termen tot mai frecvent întalnit, dar care sperie, ca orice lucru nou. O percepție firească, venită din frica de necunoscut. Psihologic se pare că depășim frica atunci când începem să cunoaștem. Ce e Inteligența Artificială și cum poate acest ‘concept’ să ajute business-urile de azi și de mâine?

 

Să facem puțină lumină

Termenul de AI (Artificial Intelligence) apare prin 1966, în industria computerizată rolul acestor ‘agenți artificiali’ e de a maximiza șansele de succes pe un scop definit. Suntem ajutați zilnic de acești agenți – când frânează mașinile mai bine în cazul riscului de accident, când suntem avertizați de telefoane mobile în posibilitatea de a întârzia la o întâlnire din calendar, când Gmail ne anunță cu o zi înainte de zbor să facem checkin-ul online, sau când o campanie digitală intră în trend negativ al performanței. Așadar nu e robot din Terminator care va stăpâni lumea… roboții AI sunt algoritmi cu condiții și acțiuni prestabilite, proiectați să ia decizii cu o viteză mult mai mare decât omul. În timp deciziile devin tot mai eficiente, învațând din datele obținute.

 

 

Astăzi

Trăim o tendință cel puțin interesantă… resursele sau proprietățile nu mai sunt atât de importante ca-n trecut, iar generațiile Y, Z sau Millennials gândesc după alte valori, nu mai bune, nici mai rele, ci diferite. Conștientizând sau nu, vrem să aflăm doar informații de interes propriu, care ne atrag dar ne luptăm cu avalanșa informației, greu de stăpânit. Probabil moneda de schimb pe care ne vom ‘bate’ mai târziu va fi compusă din datele obținute, iar succesul va fi determinat de talentul cu care vom interprea și folosi aceste date, pentru obiectivele de business.

 

Automatizarea inteligentă în comunicarea online

Se pare că vremurile în care raportul lunar cu rezultatele obținute într-o campanie vor apune, ajungându-se chiar la nivelul în care decizii luate pe date obținute în 8 ore devin ‘vechi’ a doua zi dimineața, când creierul încă nu e trezit. Preocupările marketerilor de azi se schimbă din ‘cum măsurăm performanța’ în ‘cum folosim datele și cât de repede luăm decizii’ pentru creșteri de performanță. Cum ar fi… ca în timp ce dormim, un ‘cineva’ să ia anumite decizii în locul nostru, fără să fie obosit și nemotivat, iar noi dimineața să ne bucurăm de creșteri!?

 

Ne va rămâne, așadar, mai mult timp pentru idei originale și decizii mai bune, pentru că un sistem automatizat de comunicare bazat pe rezultate și comportament poate crește retenția, brand awareness-ul și rata de conversie. Probabil marketerii de mâine vor fi mai mult ‘thinkers’  decât ‚doers’.

 

Socoteala de acasă nu prea e cea din târg

Noi la Craft Interactive luăm decizii pe bază de instinct mixat cu rațiune, iar în campaniile online una e ce planifici și alta e ce primești de la cei vizați în strategia de comunicare. Răspunsul final e dat de comportamentul oamenilor pe diferite canale, tradus în ‘date’, nu doar de cât de creativ e mesajul. Gestionarea unei campanii digitale devine, astfel, cel puțin la fel de importantă ca planificarea ei, iar atenția e acordată datelor obținute folosite pentru decizii, pentru că unul din principalele avantaje în digital e ‘corectarea’ în timp ce rulează campania. Aici intervine direct rolul strategiei digitale sprijinită de inteligența artificială, care determină în mod direct performanța în marketing.

 

Dacă nu știi unde vrei să ajungi, atunci orice drum ales e cel corect

Dar dacă știi și mai bine unde și cui duci mesajul, observând aproape instant dacă a funcționat sau nu? Strategiile digitale implementate de Craft Interactive sunt bazate pe rezultate și comportament, corectând organic și artificial ‚greseli’, optimizând în permanență rata de conversie, pentru că azi nu mai e despre câți oameni au dat un Like într-o rețea socială, ci despre cine sunt, unde sunt ei, ce fac și cum îi targetăm specific fiecărui canal digital, analizând ‘urmele’ lăsate de ei în consumul de digital media, sau cum le-a numit Google ‘micromomente’ – ne informăm pe Youtube, căutăm pe Google, relaționăm pe Linkedin ș.a.m.d.

 

Craft Interactive nu crede în competiție, ci în colaborare, așa că am dezvoltat parteneriate cu alte agenții și alte companii din lume, punând la dispoziția partenerilor diferite instrumente ce le ușurează activitățile, cum ar fi o soluție de raportare extrem de prietenoasă, care le arată în timp real rezultatele obținute pe site, în rețele sociale sau campanii gestionate și astfel luăm împreună decizii mult mai bune, transformându-ne în partenerii lor.

 

Folosim mecanisme cu module de inteligență artificială în Email Marketing, generând mesaje personalizate în funcție de rezultatele segmentate în audiențe. Folosim A/B Testing în proiectele dezvoltate, în rețelele sociale cât și în campanii Google Adwords, crescând performanța cu automatizarea marketing-ului susținută de inteligența artificială. Am testat modelul în campanii pe diferite verticale de piață, observând uimiri în rândul clienților și o ‘relaxare’ provenită din rezultate (uneori impresionante și pentru noi) cât și din o înțelegere clară a rolului Craft Interactive, în parteneriatul născut.

 

Vrei să vorbim mai multe despre strategii digitale?

Vom identifica pe ce noi culmi digitale îți ducem brandul și ce creșteri de performanță în marketing îți putem obține, începând cu o simplă cerere de ofertă.

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

Ai un business online si vrei sa apelezi la servicii SEO? Iata cum poti obtine cele mai bune rezultate!  

Published

on

 

Daca ai o afacere si vrei sa o promovezi eficient in mediul online, este important sa stii ca fara servicii SEO este foarte dificil sa obtii succesul pe care ti-l doresti. Este adevarat ca serviciile SEO de calitate nu sunt deloc ieftine, mai ales daca tintesti primele pozitii din motoarele de cautare, insa rata de recuperare a investitiei este una mult mai mare decat a altor instrumente de marketing online.

ROI (return on investment), sau rata de recuperare a investitiei este un indicator pe care orice antreprenor online doreste sa il maximizeze. Daca vrei sa investesti in servicii SEO, obtinerea unui ROI cat mai bun va fi o provocare la fel de mare ca succesul in social media sau construirea de brand awareness. Mai exact, indiferent cat de atent este targetata audienta si cat de sus se pozitioneaza site-ul nostru in topul pozitiilor din Google, vom atrage, in mod inevitabil, si trafic netargetat.

Cu toate ca traficul pe care un site il atrage reprezinta un factor pe care Google il ia considerare in listarea acestuia, acest lucru nu implica neaparat si o crestere a ratei de conversie, din simplul motiv ca nu toti vizitatorii vor lua decizia de a cumpara produsele si/sau serviciile pe care site-ul respectiv le promoveaza. Asadar, daca vrei sa investesti in servicii SEO, este important sa tii cont de anumite recomandari care te vor ajuta sa obtii cele mai bune rezultate. Iata care sunt acestea:

 

Tine cont de obiectivele tale de business atunci cand alegi o agentie care ofera servicii SEO

Inainte de a incepe colaborarea cu o agentie specializata in servicii SEO, stabileste scopul si obiectivele tale de business in ceea ce priveste conversiile, vanzarile si strategia generala de marketing. O strategie de optimizare SEO trebuie sa fie intotdeauna corelata cu obiectivele de business, in asa fel incat sa maximizeze rezultatele obtinute.

Totul depinde de nivelul la care se afla afacerea ta la momentul respectiv. De exemplu, daca beneficiezi deja de un trafic stabil pe site, apeland la servicii SEO vei reusi sa obtii si mai mult trafic care sa iti aduca si o crestere a numarului de conversii.

Pe de alta parte, daca obiectivul tau este sa obtii mai mult brand awareness, apeland la servicii SEO vei reusi sa targetezi publicul tinta cu mai mare acuratete, cu ajutorul cuvintelor cheie de tip long-tail.

 

Apeleaza la o agentie care ofera servicii SEO ce includ si optimizarea ratei de conversie

Este important ca serviciile SEO de care beneficiezi sa te ajute sa fructifici potentialul site-ului de a oferi vizitatorilor cea mai placuta experienta de navigare posibila, acest lucru realizandu-se cu ajutorul tehnicilor de optimizare a ratei de conversie, cunoscute generic sub numele de CRO (Conversion Rate Optimization). Acest ansamblu de tehnici si strategii asigura utilizatorilor cel mai scurt si mai placut drum spre finalizarea unei comenzi, crescand semnificativ sansele ca acestia sa ia decizia de a achizitiona produsele sau serviciile tale.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Ioana Zamfir, directorul de creație Centrade | Cheil, jurat la Eurobest 2018

Published

on

 

Agenția de publicitate Centrade | Cheil anunță selectarea Ioanei Zamfir în juriul Eurobest 2018, unul dintre cele mai prestigioase festivaluri europene dedicate excelenței în creativitate.

„Sunt extrem de onorată să reprezint România și echipa Centrade | Cheil în cadrul unui festival ce reunește elita creativității europene”, spune Ioana Zamfir. „Mă aştept să văd nominalizări ce ridică standardul categoriei Brand Experience Activation & Direct, și să am o experiență extraordinară în jury room, alături de profesioniști din toată lumea, pe care îi respect enorm”.

Radu Florescu, CEO Centrade | Cheil South-East Europe, adaugă: „Participarea Ioanei confirmă încă o dată experienţa şi contribuţia sa personală la procesul continuu de profesionalizare a industriei. În ceea ce ne priveşte, încurajăm şi susţinem participarea colegilor noştri în juriile marilor festivaluri dedicate industriei. Pe de o parte, o astfel de oportunitate validează profilul profesional al oamenilor din echipă. Totodată, îi aduce în mijlocul celor mai talentați și mai experimentați colegi din industrie, și îi conectează la cele mai recente tendințe și cele mai creative idei. Cu siguranță, este o experiență de care beneficiază atât ei, ca jurați, echipa agenției per ansamblu și, nu în ultimul rând, clienții noștri”.

Eurobest – Festivalul European de Creativitate este un eveniment anual ce premiază excelența în comunicarea creativă, publicitate și domeniile adiacente din Europa. Lansat în 1988, Eurobest se situează în topul premiilor acordate industriei de publicitate din Europa, numărând 14 categorii: PR, Film, Print, Outdoor, Direct, Promo & Activation, Media, Interactive, Mobile, Radio, Design, Craft, Integrated and Branded Content & Entertainment.
În fiecare an, campaniile înscrise sunt analizate de un juriu format din experţi de calibru şi cu reputaţie deosebită în industria de profil. Juraţii decid lista scurtă iniţială şi campaniile care trebuie să câştige trofeele Grand Prix, Gold, Silver şi Bronze. Câştigătorii sunt anunţaţi în cadrul Eurobest Awards Ceremony, la finalul Festivalului.

Ioana Zamfir și-a început cariera în publicitate în anul 2010. S-a alăturat echipei Centrade | Cheil România în luna mai a acestui an, ca director de creație. Anterior, a ocupat poziția de Group Creative Director la Mccann București.
Recunoașterea pentru munca ei în creație a venit în forma celor mai importante premii, în festivaluri prestigioase din industrie precum Cannes Lions, Clio Awards, LIA Awards, Eurobest, Epica, Golden Drum, Effie sau Fibra.
Una dintre campaniile ei recente – „Bihor Couture” – a câștigat aur, argint și bronz atât la Cannes, cât și la Clio.
În timpul anilor ei de copywriting, a fost recunoscută drept Copywriterul Anului în România de către juriul internațional de la Fibra Awards. A fost ea însăși parte a Marelui Juriu la New York Festivals.

Centrade | Cheil are o echipă de creație formată din 20 de specialiști cu competențe în campanii de brand, implementare pe toate canalele, conținut digital, UX și design. Portofoliul recent de clienți include branduri de prestigiu precum Samsung, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Mondelez, Procter & Gamble, Point PickUp.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Rețele de socializare

Ce presupune Social Media Marketing raportat la afacerea ta?

Published

on

 

Cand vorbim de marketing vorbim intotdeauna de segmente de piata, de potentiali clienti, de clienti fideli, de promotori ai brandului, etc.

Traseul pe care o persoana fizica sau juridica il parcurge din momentul in care nu s-a auzit niciodata de brandul sau, de produsele si serviciile sale, la momentul in care dispune de clienti fericiti, multumiti si care il recomanda este un drum destul de lung, cu multe etape.

Social Media Marketing (SMM) reprezinta utilizarea retelelor social media (Fcebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Reddit, etc), in primul rand ca brand, pentru a comunica si interactiona cu potentialii clienti – indiferent de scopul urmarit prin aceasta interactiune.

SMM este o metoda eficienta de marketing digital pe care o poti folosi cu succes pentru a creste vizibilitatea afacerii tale. Indiferent ce canale de comunicare in social media alegi, cel mai important este sa stabilesti o strategie – ce iti doresti sa obtii, cum faci sa obtii rezultatele de care ai nevoie. In acest sens, se recomanda sa apelezi la un expert in social media marketing si sa incepi sa o pui in aplicare. Rezultatele nu vor intarzia sa apara.

SMM este o metoda eficienta de marketing digital pe care o poti folosi cu succes pentru a creste vizibilitatea afacerii tale. Tot ceea ce ai de facut este sa ii determini pe oameni sa discute despre tine, produsul sau afacerea ta.

Contribuie la sporirea traficului pe site-ul tau si, astfel, la sporirea sanselor ca afacerea ta sa fie prezentata si unor categorii diferite de consumatori, catre care nu ti-ai indreptat atentia pana acum. Postarile in social media sunt o modalitate excelenta de a crea continut care sa atraga consumatorii catre site-ul tau. Sa ai un site in ziua de astazi este necesar, dar in niciun caz nu mai este suficient. Trebuie sa mentii viu interesul celor care te urmaresc prin postarile tale, ceea ce inseamna ca trebuie sa anticipezi intr-o oarecare masura dorintele acestora.

Marketing-ul in retelele sociale presupune sa folosesti postarile sub forma de text si/sau imagine pentru a atrage noi potentiali clienti, pentru a starni discutii si, in final, pentru a crea followeri pentru brandul tau. Acesta poate contribui la o clasare mai buna in motoarele de cautare dar acest lucru se intampla numai daca continutul pe care il postezi este de calitate, primeste multe aprecieri si este distribuit masiv. Folosirea unor cuvinte cheie potrivite si postarile care, intr-un cuvant, atrag atentia unor factori cheie in domeniu, ar putea de asemenea sa te ajute prin faptul ca s-ar putea oferi sa scrie articole despre tine si ar contribui la o crestere a vizibilitatii afacerii tale.

 

Retelele sociale sunt platforme de networking si comunicare

Abordarea fiecarui client in parte si rezolvarea problemelor pe care acestia le-ar putea ridica in cadrul acestor retele de socializare creeaza o oportunitate in plus de a interactiona direct cu consumatorul, de a-i oferi o solutie personalizata si de a demonstra interesul fata de client, lucruri pe care le face un Expert Social Media.

Cand interactionezi direct cu clientii in cadrul retelelor sociale, acestia devin mai loiali brandului pe care il reprezinti. Clientii loiali au tendinta de a cumpara mai multe produse apartinand brandului respectiv. De aceea ese necesar sa le aduci la cunostinta clientilor tai ultimele noutati, sa-i mentii viu interesul pentru produsele si serviciile tale si sa ii asiguri asistenta post-vanzare corespunzatoare, iar retelele sociale reprezinta cel mai potrivit mod de a realiza aceasta interactiune.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending