Connect with us

Digital

Strategie digitală cu Inteligență Artificială

Published

on

Reclame

Inteligență artificială… un termen tot mai frecvent întalnit, dar care sperie, ca orice lucru nou. O percepție firească, venită din frica de necunoscut. Psihologic se pare că depășim frica atunci când începem să cunoaștem. Ce e Inteligența Artificială și cum poate acest ‘concept’ să ajute business-urile de azi și de mâine?

 

Să facem puțină lumină

Termenul de AI (Artificial Intelligence) apare prin 1966, în industria computerizată rolul acestor ‘agenți artificiali’ e de a maximiza șansele de succes pe un scop definit. Suntem ajutați zilnic de acești agenți – când frânează mașinile mai bine în cazul riscului de accident, când suntem avertizați de telefoane mobile în posibilitatea de a întârzia la o întâlnire din calendar, când Gmail ne anunță cu o zi înainte de zbor să facem checkin-ul online, sau când o campanie digitală intră în trend negativ al performanței. Așadar nu e robot din Terminator care va stăpâni lumea… roboții AI sunt algoritmi cu condiții și acțiuni prestabilite, proiectați să ia decizii cu o viteză mult mai mare decât omul. În timp deciziile devin tot mai eficiente, învațând din datele obținute.

 

 

Astăzi

Trăim o tendință cel puțin interesantă… resursele sau proprietățile nu mai sunt atât de importante ca-n trecut, iar generațiile Y, Z sau Millennials gândesc după alte valori, nu mai bune, nici mai rele, ci diferite. Conștientizând sau nu, vrem să aflăm doar informații de interes propriu, care ne atrag dar ne luptăm cu avalanșa informației, greu de stăpânit. Probabil moneda de schimb pe care ne vom ‘bate’ mai târziu va fi compusă din datele obținute, iar succesul va fi determinat de talentul cu care vom interprea și folosi aceste date, pentru obiectivele de business.

 

Automatizarea inteligentă în comunicarea online

Se pare că vremurile în care raportul lunar cu rezultatele obținute într-o campanie vor apune, ajungându-se chiar la nivelul în care decizii luate pe date obținute în 8 ore devin ‘vechi’ a doua zi dimineața, când creierul încă nu e trezit. Preocupările marketerilor de azi se schimbă din ‘cum măsurăm performanța’ în ‘cum folosim datele și cât de repede luăm decizii’ pentru creșteri de performanță. Cum ar fi… ca în timp ce dormim, un ‘cineva’ să ia anumite decizii în locul nostru, fără să fie obosit și nemotivat, iar noi dimineața să ne bucurăm de creșteri!?

 

Ne va rămâne, așadar, mai mult timp pentru idei originale și decizii mai bune, pentru că un sistem automatizat de comunicare bazat pe rezultate și comportament poate crește retenția, brand awareness-ul și rata de conversie. Probabil marketerii de mâine vor fi mai mult ‘thinkers’  decât ‚doers’.

 

Socoteala de acasă nu prea e cea din târg

Noi la Craft Interactive luăm decizii pe bază de instinct mixat cu rațiune, iar în campaniile online una e ce planifici și alta e ce primești de la cei vizați în strategia de comunicare. Răspunsul final e dat de comportamentul oamenilor pe diferite canale, tradus în ‘date’, nu doar de cât de creativ e mesajul. Gestionarea unei campanii digitale devine, astfel, cel puțin la fel de importantă ca planificarea ei, iar atenția e acordată datelor obținute folosite pentru decizii, pentru că unul din principalele avantaje în digital e ‘corectarea’ în timp ce rulează campania. Aici intervine direct rolul strategiei digitale sprijinită de inteligența artificială, care determină în mod direct performanța în marketing.

 

Dacă nu știi unde vrei să ajungi, atunci orice drum ales e cel corect

Dar dacă știi și mai bine unde și cui duci mesajul, observând aproape instant dacă a funcționat sau nu? Strategiile digitale implementate de Craft Interactive sunt bazate pe rezultate și comportament, corectând organic și artificial ‚greseli’, optimizând în permanență rata de conversie, pentru că azi nu mai e despre câți oameni au dat un Like într-o rețea socială, ci despre cine sunt, unde sunt ei, ce fac și cum îi targetăm specific fiecărui canal digital, analizând ‘urmele’ lăsate de ei în consumul de digital media, sau cum le-a numit Google ‘micromomente’ – ne informăm pe Youtube, căutăm pe Google, relaționăm pe Linkedin ș.a.m.d.

 

Advertisement

Craft Interactive nu crede în competiție, ci în colaborare, așa că am dezvoltat parteneriate cu alte agenții și alte companii din lume, punând la dispoziția partenerilor diferite instrumente ce le ușurează activitățile, cum ar fi o soluție de raportare extrem de prietenoasă, care le arată în timp real rezultatele obținute pe site, în rețele sociale sau campanii gestionate și astfel luăm împreună decizii mult mai bune, transformându-ne în partenerii lor.

 

Folosim mecanisme cu module de inteligență artificială în Email Marketing, generând mesaje personalizate în funcție de rezultatele segmentate în audiențe. Folosim A/B Testing în proiectele dezvoltate, în rețelele sociale cât și în campanii Google Adwords, crescând performanța cu automatizarea marketing-ului susținută de inteligența artificială. Am testat modelul în campanii pe diferite verticale de piață, observând uimiri în rândul clienților și o ‘relaxare’ provenită din rezultate (uneori impresionante și pentru noi) cât și din o înțelegere clară a rolului Craft Interactive, în parteneriatul născut.

 

Vrei să vorbim mai multe despre strategii digitale?

Vom identifica pe ce noi culmi digitale îți ducem brandul și ce creșteri de performanță în marketing îți putem obține, începând cu o simplă cerere de ofertă.

 

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Rochii




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
Documentaro zi ago

James Cameron revine cu un serial premiat cu Emmy: „Secretele Caracatiței” va fi difuzat pe National Geographic Wild pe 22 Aprilie

Special TV2 zile ago

Când visăm împreună, ne adunăm împreună! PRO TV și FRF lansează Imnul echipei naționale pentru EURO 2024

Reality Show2 zile ago

Diseară, la Chefi la cuțite începe bootcampul sezonul 13: concurenții se confruntă cu presiunea celei dintâi probe eliminatorii

Emisiuni2 zile ago

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV!

Monden2 zile ago

Întâlnire amoroasă între doi concurenți Survivor, înainte de show-ul de la Pro TV: „A venit la mine acasă și era băută”

Reality Show3 zile ago

Filmările Survivor All Stars s-au încheiat, iar concurenții sunt în țară! Finala va fi LIVE!

Documentar6 zile ago

National Geographic anunță premierea serialului „NASA: Culisele Inovațiilor” la 43 de ani de la trimiterea primei nave în spațiu

AUDIENȚE TVo săptămână ago

Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență

ȘTIAI CĂ...?o săptămână ago

RIHANNA, cântăreață care explodează pe scenă. Care a fost ascensiunea sa în industria muzicală mondială

Reality Showo săptămână ago

Faimoșii caută o victorie mult așteptată în jocul vital, la Survivor All Stars: ”mergem spre imunitatea asta, cu gândul să câștigăm”

FOTBALo săptămână ago

PRO TV și FRF pregătesc o surpriză suporterilor, înainte de EURO 2024! Doar 67 de zile rămase până la meciul de debut!

Facebook

Advertisement

IN Trending