Connect with us
Avatar

Published

on

Provident Financial România a anunțat la începutul lunii iulie demararea unui proces de repoziționare de brand sub sloganul „Când este important pentru tine”, derulat pe o varietate de canale de marketing, inclusiv cu o nouă campanie publicitară de televiziune. Cu această ocazie, ne-am dorit să aflăm mai multe despre compania de credite de consum.

Repoziționarea urmărește consolidarea unui brand puternic în domeniul financiar, adresat persoanelor care doresc să își asigure un nivel mai bun de trai, dar care nu au întotdeauna la îndemână resursele necesare pentru a transforma o ocazie într-o poveste frumoasă. “Această acţiune mută practic accentul dinspre rezolvarea problemelor în situații imprevizibile spre o abordare aspirațională”, declară Marilena Bârliga (foto), Senior Marketing al Provident Financial România.

Instituţia le propune persoanelor cu venituri medii un împrumut uşor de înţeles, simplu de gestionat şi rapid. Astfel, se evită birocraţia şi nu se cer garanţii. Contractul este explicit, de doar patru pagini, în care toate costurile sunt descrise transparent, fără clauze suplimentare, anexe, steluțe sau cuvinte complicate. Dobânda este fixă pe toată perioada contractului. În plus, compania este înțelegătoare atunci când clienții ei se confruntă cu dificultăți în a plăti ratele. “Nu în ultimul rând, clienții apreciază aspectul uman al afacerii noastre, adică modul în care sunt tratați, atenția și calitatea serviciilor pe care le primesc. Credem că un factor care ne diferențiază de alți creditori este tocmai acest serviciu personalizat care derivă din relația agent-client”, afirmă oficialul. Nu întâmplător, cea mai mare parte a clienților aleg serviciul suplimentar de gestionare la domiciliu (peste 90%, în 2012). Ei apreciază faptul că pot alege să beneficieze de vizita săptămânală a unui agent și de faptul că primesc banii acasă în mai puțin de 48 de ore.

Compania utilizează tot mixul de comunicare, respectiv atât canalele clasice de publicitate – TV și online, cât şi presa scrisă. Întâlnirile cu reprezentați din presă, chiar şi cele informale, sunt foarte importante pentru comunicarea mesajelor cheie ale proceselor și operațiunilor Provident. “Acordăm o deosebită importanță comunicării strategice și consistenței mesajelor transmise deoportrivă în cadrul campaniilor noastre, al proiectelor de responsabilitate socială și al celorlalte acțiuni ale companiei”, spune Bârliga.

Noua campania publicitară poate constitui, la un moment dat, chiar o sursă de inspiraţie prin mesajul său nou ce mută accentul de pe cheltuială pe investiţie. “În definitiv, fiecare dintre noi îşi cheltuie banii mai devreme sau mai târziu; valoarea acelor bani este însă dată de durabilitatea beneficiului achiziţionat, fie el emoţional sau material. Iar pentru clienţii noştri suntem dispuşi să alocăm toate resursele necesare pentru pentru a le oferi produse de calitate optimă”, spune reprezentantul.

Cea mai mare parte a clienților au venituri disponibile (diferența dintre veniturile familiale și cheltuielile lunare) cuprinse între 800 și 1.200 de lei. Aproximativ 76% dintre ei sunt angajați și doar 24% dintre ei obțin venituri din pensii. Dovada unui venit stabil este obligatorie pentru emiterea unui împrumut. De regulă, clienții folosesc împrumuturile pentru a-și echilibra bugetele săptămânale, pentru a înlocui sau repara aparatură electrocasnică, pentru diverse cheltuieli medicale, pentru educație, pentru a face cadouri cu ocazii speciale sau pentru a merge în vacanță.

Pentru companie. primul semestru din acest an s-a încheiat cu un portofoliu de peste 269.000 de clienți activi. În prima jumătate a acestui an, compania de credite de consum a acordat împrumuturi în valoare de 54,9 milioane de euro, în creștere cu aproximativ 12% comparativ cu perioada similară din 2012.

“Românii ne cunosc pentru ceea ce ei numesc <<credit la domiciliu>>, adică împrumuturi de valoare mică, pe termen scurt, oferite în maximum 48 de ore la domiciliul clienților, care apoi plătesc ratele săptămânal tot din confortul propriei locuințe, după un program stabilit împreună cu agenții Provident. Din 2010, clienții pot alege să primească și să plătească împrumutul prin transfer bancar, după metoda clasică a băncilor. Fără serviciul la domiciliu, clienții primesc banii în cont în maximum 12 zile de la solicitare și trebuie să facă dovada existenței unui cont bancar valid, deschis pe numele lor, la orice bancă din România”, declară Marilena Bârliga – Senior Marketing Manager al Provident Financial România.

Prin oricare dintre cele două variante, clienții pot împrumuta sume cuprinse între 500 și 3.000 de lei pe perioade de până la 60 de săptămâni. Clienţii existenţi pot obţine sume mai mari, de până la 5.000 de lei, în funcţie de comportamentul de plată şi de veniturile disponibile. Suma medie împrumutată este în jurul cifrei de 1.600 de lei.

Compania şi-a asumat prin angajamentul faţă de clienţi că fiecare dintre ei va fi tratat cu înţelegere în cazul în care apar schimbări neaşteptate ale posibilităţilor de plată şi că împreună vor găsi soluţia optimă în contextul dat. Clienţii nu plătesc niciodată mai mult decât ce își asumă prin semnarea contractului şi compania se mândreşte cu faptul că este singurul creditor din România care nu îşi penalizează clienţii pentru întârzâiere la plată. De exemplu, în 2012, cei mai mulți clienți au beneficiat de planuri de reeșalonare, fie prin plăți parțiale (81% din total clienți), fie prin reeșalonări totale (72% din total clienți), fără nici un cost suplimentar. În cazul în care clienţii refuză în mod repetat plata restanţelor, aceştia sunt transferaţi la departamentul intern de recuperare a datoriilor. Deşi nu exclud această posibilitate pe viitor, până acum Provident nu a activat niciodată mecanismele legislaţiei în vigoare pentru recuperarea datoriilor.

Întrucât compania îşi doreşte să fie cea mai bună în ceea ce priveşte calitatea serviciilor şi este cunoscut că acest lucru se poate realiza doar investind continuu în oameni, pe măsură ce activitatea se dezvoltă, creşte, şi investiţia în resursa umană creşte direct proporţional. Cantitativ, în acest moment Provident are o echipă formată din 780 de angajați și peste 3.800 de colaboratori, agenți independenți (Persoane Fizice Autorizate), în peste 70 de orașe din întreaga țară. “Pe de altă parte, trebuie să spunem că ne bucurăm de calitatea umană a acestor profesionişti care, pe lângă implicarea lor din ce în ce mai mare în acţiunile de voluntariat organizate de companie, aleg ei înşişi ca la nivel individual sau de echipă să susţină cauze în care cred. Doar în 2012 am contorizat peste 5.800 de ore de voluntariat ceea ce ne face să ne mândrim cu atributele oamenilor noştri care sunt, de altfel, cei dintâi ambasadori ai brandului, afirmă reprezentantul.

Provident Financial România se adresează cu precădere persoanelor cu venituri medii, care doresc să împrumute pe termen scurt sume mici pentru nevoi specifice, rapide și pe care să le poată restitui fără a se împovăra, în rate potrivite propriilor posibilități. onform rezultatelor financiare publicate la 30 iulie, veniturile companiei au depășit 37,2 de milioane de euro în primul semestru din 2013, în creștere cu 10% față de aceeași perioadă din 2012. “Fireşte, ne dorim să păstrăm ritmul de creştere, cu atât mai mult cu cât în acest an, am deschis puncte de lucru în județele Bistrița-Năsăud, Caraș-Severin, Tulcea și Sălaj, singurele județe pe care compania nu le deservea până în acest moment și avem în plan o extindere geografică similară în a doua jumătate a anului, ceea ce ne va permite să deservim aproape în totalitate populația urbană din toate județele țării”.

În cei şapte ani de prezență pe piața locală, compania a investit în total în România peste 180 de milioane de euro și a contribuit la bugetul de stat cu taxe în valoare de peste 25 de milioane de euro.

Comentarii

comments

Facebook

IN Trending