Connect with us

Digital

STUDIU: 74% dintre companiile din România utilizează reţelele sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare

Avatar

Published

on

Foto Credit: EY Romania
  • 91% dintre companii spun că utilizarea reƫelelor sociale le oferă un avantaj competitiv faƫă de companiile care nu folosesc reƫele sociale
  • 53% dintre respondenți generează oportunități de vânzare prin social media

 

În 2015, 74% dintre respondenţi au declarat că utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei și plănuiesc să le utilizeze în continuare. 21% dintre respondenƫi au afirmat că utilizarea reƫelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei, în creștere cu două procente faƫă de 2014, conform studiului EY România, Social media şi mediul de afaceri românesc 2015, lansat astăzi.

Studiul, ajuns la cea de-a treia ediție anuală, analizează răspunsurile a 270 de reprezentanţi ai unor companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor.

Platforma “vedetă” și anul acesta în România rămâne Facebook cu 92% din răspunsuri (93% la nivel global), urmată de LinkedIn cu 75% (71% la nivel global) și de YouTube cu 37% (55% la nivel global). În România se remarcă creșteri semnificative ale utilizării LinkedIn (+14% faƫă de 2014), YouTube (+8% faƫă de 2014) și Twitter (+8% faƫă de 2014).

Studiul nostru, ajuns acum la cea de-a treia ediție, își propune să identifice tendințele din social media care sunt relevante pentru mediul de afaceri românesc. Ne dorim să punem la dispoziția directorilor de marketing, dar și a executivilor de top, un set relevant de informații, care să le faciliteze înțelegerea modului în care companiile din diverse industrii din România evoluează de la an la an în folosirea rețelelor de socializare, atât pentru partea de comunicare corporate, cât si pentru construirea relației cu clienții și pentru generarea de vânzări”, spune Elena Badea, Director de Marketing, EY România.

Elena Badea, Head of Marketing, EY Romania

Elena Badea, Head of Marketing, EY Romania

Cum folosesc organizaţiile din România reţelele social media?

Cel mai mare procent de respondenţi (23%) folosește rețelele de socializare pentru activități de promovare, pe care le utilizeazǎ de 2-3 ani. 20% dintre respondenţi declarǎ cǎ au ȋnceput utilizarea reţelelor sociale recent, ȋn ultimii 2 ani. Peste jumătate dintre companii (58%) alocă până la 5 ore săptămânal pentru comunicarea pe reţelele sociale, în timp ce 20% alocă între 6 şi 10 ore săptămânal – procente asemănătoare cu cele înregistrate în 2014.

Frecvența de utilizare a rețelelor de socializare a scăzut semnificativ. În 2015, doar 36% din respondenți au declarat că utilizează social media zilnic, cu 5% mai puțin decât în 2014 și 13% mai puțin față de 2013. Cresc însă procentele celor care utilizează social media o dată la 2-3 zile, de la 15% în 2013 și 23% în 2014, la 28% în 2015. De asemenea crește frecvența utilizării săptămânale a comunicării prin social media, de la 22% la 23%. Zona de rezistență a celor care utilizează social media o dată la câteva luni a scăzut de la 9% în 2014 la numai 3% în 2015.

Chiar dacă în scădere (de la 51% în 2014 la 46% în 2015), departamentul de marketing își menține locul în topul departamentelor care se ocupă de rețelele de socializare. Totuși, un procent semnificativ de 28% spun că nu au un departament în cadrul firmei care se ocupă de comunicarea prin rețelele de socializare. La polul opus, există și firme în care de această activitate se ocupă un departament special dedicat comunicării prin rețelele sociale (12%).

În continuare, tot mai mulți respondenți (în creștere de la 64% în 2014 la 75% în 2015) spun că își administrează singuri campaniile pe rețelele de socializare și tot mai puțini apelează la servicii externe (în scădere de la 14% în 2014 la 6% în 2015). Totuşi, 46% dintre companii spun că externalizează partea de design și dezvoltare, 23% externalizează partea de creare de conținut, iar câte 16% externalizează cercetarea de piață  și relațiile publice (PR). Partea de strategie este externalizată de numai 10% dintre companii, în timp ce actualizarea statusurilor este ținută in house de 90% din firme.

În 2015, ponderea respondenților “indeciși” cu privire la măsurarea randamentului investițiilor în social media ale companiei scade (de la 52% în 2014 la 41% în 2015) în favoarea celor care sunt “total de acord” (18% în 2015) și “de acord” (31% în 2015). Doar 10% au negat posibilitatea companiei de a măsura randamentul investițiilor în activitățile de pe rețelele de socializare, comparativ cu 14% în 2014.

 

În ce scop utilizează companiile din România social media?

În 2015, 91% dintre respondenƫi declară că utilizarea reƫelelor sociale le oferă un avantaj competitiv faƫă de companiile care nu folosesc reƫele sociale. În topul ariilor de utilizare rămân marketing-ul, vânzarea și recrutarea. Creșteri semnificative oferă networkingul (48% dintre respondenƫi, +13% faƫă de 2014) și analiza competitivă (21% dintre respondenƫi, +6% faƫă de 2014).

Creșterea notorietății și expunerii în piață rămân cele mai importante beneficii ale utilizării rețelelor sociale; 53% dintre respondenți vorbesc despre generarea de oportunități de vânzare și 37% dintre respondenți afirmă că utilizarea mediilor sociale au produs o creștere efectivă în venituri (+3% față de 2014). Chiar dacă se constată o scădere faƫă de anul trecut, aproape jumătate dintre respondenți apreciază fidelizarea clienților prin folosirea rețelelor sociale.

64% dintre respondenți consideră că generarea de oportunități de vânzare în cadrul rețelelor sociale este eficientă, iar 30% sunt indeciși referitor la acest lucru. 59% dintre respondenți declară că influențează prospectarea și identificarea oportunităților de vânzare prin intermediul reƫelelor sociale, 41% declară că pot precalifica oportunităƫile prin colectarea de informaƫii și 35% pot susƫine ofertarea prin discuții și demonstrații online despre produsele sau serviciile ofertate. La polul opus, 18% dintre companii spun că nu utilizează rețelele de socializare în procesul de vânzare, un procent mai mare decât cel înregistrat în 2014.

Utilizarea rețelelor sociale pentru recrutarea de personal se menƫine la cote ridicate, topul fiind condus de industria financiar-bancară, cu 56% dintre respondenƫi. Instituƫiile financiar-bancare semnalează și utilizarea reƫelelor sociale pentru îmbunătăƫirea brandului de bun angajator (56%). Pe de altă parte 75% dintre respondenƫii din turism și 70% dintre respondenƫii din comerț utilizează reƫelele sociale pentru fidelizarea clienƫilor.

„Social media modifică relația consumatorului cu produsul și cu furnizorul. Consumatorul actual revendică tot mai mult rolul de partener în generarea modelelor de produs și/sau serviciu, ca urmare a experienței pe care a avut-o și a faptului că îi pasă de brand. Spațiul cel mai ușor de accesat pentru inputul consumatorului, social media, devine incubator de idei pentru dezvoltare de produs pentru companii. Dincolo de co-generarea de idei, social media poate converti demersul de marketing în vânzări. Ratele de conversie a demersului de marketing și relevanța vânzării în social media diferă în funcție de industrie, dar întotdeauna consolidează softpower-ul companiilor”, spune Constantin Măgdălina, Knowledge Management Senior, EY România.


Conţinut, follower-i şi bugete

În top 3 în funcție de tipul de conținut oferit followerilor sunt: informațiile despre produsele și serviciile companiei (77%), informațiile despre companie – istoria companiei, testimoniale ale clienților existenți, evenimente (66%) – și informații despre campanii, promoții, vânzare directă sau indirectă (52%). Mediile sociale sunt folosite din ce în ce mai mult în zona recrutărilor de personal (37% în 2015, faƫă de 35% în 2014).

Cu toate că 17% dintre companiile respondente spun că nu își întreabă follower-ii de pe rețelele sociale în legătură cu cerințele lor față de produsele și serviciile oferite (un procent în creștere faƫă de anul trecut), 33% declară că își implică follower-ii și acționează conform feedback-ului obținut. Majoritatea respondenƫilor intenționează să țină cont în viitor de părerea consumatorilor exprimată în mediile sociale, ceea ce indică o tendință de normalizare a relației dezvoltate cu consumatorii sociali, care își formează deciziile de achiziƫie în mediul online.

25% dintre respondenƫi (+7% faƫă de 2014) folosesc instrumente de ascultare a reƫelelor sociale și reacƫionează la opiniile consumatorilor. 40% dintre respondenƫi declară că încă nu folosesc instrumente de ascultare, dar își propun să implementeze în perioada următoare. Investiƫiile vor fi făcute în special în industriile IT&C (55% dintre respondenƫi), retail (50%), servicii de publicitate/media (43%) și industria farmaceutică (42%).

52% dintre respondenƫi au investit sub 1000 de euro în promovarea prin intermediul rețelelor sociale în ultimul an, 10% au investit între 1000 și 3000 de euro, în timp ce 23% au investit mai mult de 3000 de euro pentru promovarea în social media. Un procent important (15%) dintre respondenți afirmă că nu știu cât au investit companiile lor în promovarea companiilor lor prin social media în ultimul an, ceea ce sugerează că promovarea prin rețele sociale nu este ȋntotdeauna o strategie la nivel de organizație, iar bugetele sunt distribuite la nivelul mai multor departamente.

“Strategiile moderne de marketing au o puternică componentă digitală ȋn relația brand-consumator. Impactul reţelelor sociale a depășit de mult graniţa identificǎrii de noi oportunitǎţi de vȃnzare. Consumatorii sociali devin noua sursǎ de idei ȋn dezvoltarea produselor și serviciilor companiei, perfect adaptate nevoilor lor. Folosirea instrumentelor de ascultare a consumatorilor sociali ȋn procesele de creare, promovare și livrare asigurǎ avantaje competitive majore, care vor scoate rapid din joc companiile introvertite, ancorate ȋn “tradițional”, a declarat Daniel Ionescu, Marketing Strategist.

 

Comentarii

Business

Primul HUB de printare 3D din România

Avatar

Published

on

Nutechnologies - Hub de Printare 3D Romania

Nutechnologies este compania timișoreană care a lansat primul HUB de printare 3D industrială din România. 

Înființată în 2012, compania s-a dezvoltat datorită identificării impactului pe care tehnologiile de imprimare 3D îl pot avea în diverse industrii precum: automotive, FMCG, medicală, aerospațială și multe altele.

Fondatorii companiei au reușit împreună cu echipa lor să devină un partener de încredere pentru multe companii din diverse industrii care utilizează cu succes tehnologia de imprimare 3D.

Aceștia pun la dispoziția celor care doresc să utilizeze în procesul de prototipare sau producție imprimantele 3D profesionale, o gamă largă de modele marca Stratasys (liderul mondial în materie de imprimare 3D). 

Gama de echipamente pornește de la sisteme de printare 3D desktop accesibile, ajungând la sisteme avansate, industriale, de mari dimensiuni, făcând printarea 3D mai ușor de adoptat ca oricând până acum.

Imprimantele propuse de Nutechnologies utilizează diverse tehnologii inovatoare precum: FDM, PolyJet, SLA și SLM.

Ce este special la aceste tehnologii?

Indiferent de tehnologia folosită, imprimantele 3D realizează piesele prin imprimarea strat cu strat, însă fiecare au anumite avantaje și acoperă nevoi diferite ale companiilor în procesul de producție/ prototipare.

FDM este renumită pentru fiabilitatea și rezistența îndelungată a pieselor. Acestea extrudează straturi fine de material termoplastic care se solidifică după ce sunt depuse.

Tehnologia PolyJet este utilizată pentru a combina materiale multiple și permite realizare unor suprafețe fine. O imprimantă 3D cu tehnologie PolyJet are la bază o metodă de printare prin jet de polimer lichid ce se polimerizează imediat cu ajutorul luminii ultraviolete.

SLA imprimă 3D folosindu-se de un proces fotochimic prin care lumina emisă de de un laser fotopolimerizează materialul lichid.

Tehnologia SLM este cea care utilizează o sursă laser de mare putere pentru a putea topi rapid și omogen diverse pulberi metalice și de aceea imprimantele tip SLM sunt utilizate cu succes în industriile care creează piese din metal.

De ce să folosești tehnologia 3D de printare pentru realizarea de scule, dispozitive și verificatoare (SDV-uri)?

Marile companii din industria automotivelor au ales să își producă singure sculele, dispozitivele și verificatoarele (SDV-uri) utilizând imprimarea 3D deoarece acestea reprezintă punctul critic în departamentele de producție.

Pentru acest companii, SDV-urile de o calitate superioară asigură succesul unei linii de producție. Acestea fac ca operațiunile de asamblare și inspecție să fie mult mai rapide și mai sigure.

Principalele avantaje ale utilizării imprimantelor 3D în producerea SDV-urilor putem aminti:

  • consolidarea componentelor – numărul componentelor poate fi redus semnificativ ceea ce duce la timp de producție mai scurt, costuri mai mici și etape mai puține în asamblarea lor;
  • ergonomie mai bună datorită libertății de proiectare a pieselor ce permit optimizarea lor pentru o manevrare mai ușoară;
  • reducerea greutății SDV-urilor;
  • adaptabilitate datorită eliminării constrângerilor de design specifice unui proces de producție tradițional, fiind astfel o soluție ergonomică pentru utilizatori și oferind acuratețe ridicată în realizarea sarcinilor;
  • inventarierea digitală și astfel eliminarea spațiului și costurilor cu stocarea uneltelor, acesta putând fi realizate la nevoie;
  • eliminarea prelucrării.

Soluțiile avansate de printare 3D prezentate de către Nutechnologies conduc la economii relevante în timp și cost, devenind astfel cea mai eficientă și versatilă opțiune în privința procesului de dezvoltare și producție.

Pe lângă portofoliul diversificate de tehnologii de printare 3D, echipa Nutechnologies oferă totodată și consultanță clienților săi în ceea ce privește alegerea echipamentului potrivit.

Mai mult de atât asigură servicii de instalare, training și mentenanță pentru ca cei care aleg să achiziționeze o imprimantă de la ei să poată profita la maxim de oportunitățile pe care imprimarea 3D le oferă.

De aceea, Nutechnologies se situează pe locul 2 în Top Afaceri România Microîntreprinderii din domeniul comerțului cu ridicata al mașinilor unelte și este partenerul de încredere al multor companii din domeniul automotivelor.

Comentarii

Continue Reading

Digital

Cum stii ca a venit momentul sa cumperi gazduire VPS?

Avatar

Published

on

Daca ai planuri mari pentru siteul tau, cu siguranta ti-ai pus cel putin o data aceasta intrebare. Gazduirea partajata ofera resurse suficiente pentru a sustine cerintele unui site aflat la inceput de drum, insa, cu timpul, nu va mai putea sa tina pasul cu trendul ascendent al traficului. Natural, primul lucru pe care il vei face va fi sa faci un upgrade al planului de hosting. Dar chiar si cel mai complex pachet va trebui sa fie inlocuit in cele din urma cu o versiune mai avansata. Cum stii ca a venit momentul sa cumperi gazduire VPS? Exista cel putin trei semne pe care nu trebuie sa le ignori!

  1. Viteza de incarcare incepe sa scada

Daca observi ca siteul tau se incarca din ce in ce mai greu, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa folosesti un tool care sa ofere un scor de viteza. PageSpeed Insights este printre cele mai complexe si ofera o lista de recomandari care te pot ajuta sa imbunatatesti viteza de incarcare. Daca aceasta situatie persista si dupa ce ai facut toate optimizarile necesare, inseamna ca ai depasit resursele si a venit momentul sa cumperi gazduire VPS. Acest tip de hosting este scalabil, astfel ca nu este necesar sa optezi inca de la inceput pentru cel mai performant si scump pachet, ci sa iei lucrurile treptat, direct proportional cu cresterea de trafic.

  1. Intampini din ce in ce mai des erori

Daca siteul tau este offline sau primesti erori de tip 500 din ce in ce mai des, nu mai exista loc de interpretare: problema este planul de hosting pe care-l detii. Indiferent ca este vorba despre un magazin online, un site de prezentare sau chiar un blog, aceasta situatie trebuie rezolvata cat mai repede cu putinta. Pierderile pe care le poti inregistra nu sunt doar pe termen scurt, ci pot sa te afecteze pentru totdeauna. In primul rand, un site care nu poate fi accesat scade increderea si interesul utilizatorilor, ceea ce creste sansele ca acestia sa nu mai revina si a doua oara. In al doilea rand, te va afecta din punct de vedere SEO. Google scaneaza frecvent siteurile indexate, in unele cazuri chiar de mai multe ori in aceeasi zi. Daca te viziteaza atunci cand siteul este offline, va inregistra ca este inaccesibil si va trece la urmatorul site. Un caz singular nu te va afecta, dar daca aceasta situatie se repeta frecvent, pozitiile in Google pot fi afectate.

  1. Remarci probleme de securitate

Securitatea nu este punctul forte al gazduirii partajate. Chiar daca firma cu care colaborezi iti pune la dispozitie toate masurile de securitate necesare, nu uita ca imparti serverul cu alte zeci, poate chiar mii de siteuri, iar actiunile acestora te pot afecta si pe tine. Spre exemplu, daca unul dintre vecinii tai contracteaza virusi, sansele sunt mari ca intreg serverul sa fie afectat. Gazduirea VPS ofera un nivel superior de securitate. Daca siteul tau este popular, poate deveni tinta pentru din ce in ce mai multe atacuri cibernetice. De aceea, este important sa iei masuri suplimentare in acest sens. Inutil sa subliniem faptul ca pentru un magazin online este vital ca securitatea sa fie asigurata fara cusur.

Comentarii

Continue Reading

Digital

„Conectarea la şcoală, singura şansă reală”, o campanie a organizației Narada

Avatar

Published

on

            Narada a mobilizat timp de două săptămâni comunitățile de angajați a zece companii multinaționale și antreprenoriale, pentru a conecta la educație prin tehnologie 10 000 de copii din comunitățile defavorizate, elevi la şcoli ce funcționează în scenariul roșu sau galben. Printre companiile participante se numără L’Oreal, Ipso, Cora, Bolt, Softbinator, Servier Pharma și Qualitance.

 

Inițiativa „Conectarea la școală, singura șansă reală”, susținută de Fundația Romanian Business Leaders și Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS), face parte din eforturile organizației Narada de a facilita digitalizarea procesului educațional pentru 10.000 de copii din comunități vulnerabile, în care școala continuă în format hybrid sau exclusiv digital în contextul pandemiei. Inițiativa continuă demersurile organizației de la momentul închiderii școlilor în martie, când echipa Narada a reconectat la educație 1000 de copii în doar opt săptămâni, folosind o platformă de crowdfunding proprie.

 

În aceste săptămâni, Narada a creat pentru fiecare dintre companiile care s-au alăturat organizației, plaforme interne dedicate de crowdfunding în care angajații lor au putut contribui la susținerea accesului la educație a numărului de copii dorit. Ulterior, voluntarii ambasadori din fiecare companie au mobilizat activ implicarea angajaților timp de două săptămâni, începând cu 24 septembrie.

 

Astfel, în urma campaniilor de crowdfunding în care s-au implicat voluntarii din cele 10 companii care s-au alăturat organizației Narada:

  • S-au strâns resurse pentru 3395 elevi. Resursele financiare pentru 2395 au fost strânse de angajații celor 10 companii în campanie, iar o altă companie a adăugat suma necesară pentru încă 1000 de copii.
  • 150 ron – donația medie per angajat
  • 6000 ron – donația maximă a unei persoane fizice
  • 3 companii – au ales să continue mobilizarea echipelor lor și pe parcursul lunii octombrie pentru a completa resursele cu care contribuie în campanie.

 

Fondurile obținute astfel vor fi investite cu prioritate, via platforma de crowdfunding dedicată profesorilor, în comunitățile vulnerabile care au provocări în a oferi tehnologia necesară elevilor, pentru continuarea procesului educațional în context pandemiei. Pentru finalul acestui an, Narada are în vedere facilitarea accesului la tehnologie hardware și software, pe cinci piloni: conectivitate (device-uri și internet pentru elevi și profesori), software pentru școli (ex. catalog electronic), tehnologie pentru crearea de săli de clasă de secol 21, software dedicat materiilor STEM și formare dedicată profesorilor pentru educația digitală.

 

„Ne confruntăm cu un început de an școlar fără precedent în Romania. Incertitudinea și starea de neliniște printre părinți, elevi și profesori sunt extrem de mari. Nu e greu să ne dăm seama cum se amplifică lucrurile pentru copiii și profesorii noștri din mediile sărace din România. Sunt nouă sute de mii de elevi care pur și simplu nu au cu ce să facă școală online, nu au internet, nu au telefon, tabletă. Imaginați-vă 16 stadioane de mărimea Stadionului Național Lia Manoliu pline ochi cu copii. Atâția sunt. Companiile și angajații lor care s-au implicat alături de noi sunt oameni de acțiune, cu viziune și simț civic, care înțeleg urgența situației și impactul posibil al neșcolarizării sau al educației făcute la nivel minim asupra noastră, a tuturor, ca cetățeni și ca țară”, spune Andra Munteanu, co-fondator Narada.

 

Cei 20.000 de oameni din business, din 10 companii importante care s-au alăturat misiunii Narada, vor conecta la educație peste 10.000 de copii  și vor continua să se concentreze pe școlile aflate în scenariul roșu/ hibrid. În condițiile în care tot mai multe școli funcționează în această perioadă în scenariul roșu sau galben, devine vitală acoperirea necesarului instrumentelor care asigură un învățământ la distanță de calitate: acces la tehnologie și conectivitate, dar și sprijin în instruirea elevilor și profesorilor în folosirea device-urilor. Lipsa echipamentelor digitale și a conectivității în școli, cu precădere în mediul rural, afectează negativ continuarea procesului instructiv educativ, educația digitală a elevilor.

 

NARADA: Aducem educația în secolul 21

Suntem o echipă formată din antreprenori, manageri și oameni de acțiune care de-a lungul timpului au crescut proiecte de business pioniere în domeniilor lor de activitate. Suntem oameni care au înțeles că educația stă la baza oricărui progres și că în cazul în care criza educației se va adânci în Romania, efectele culturale, sociale si economice ar putea fi catastrofale. Echipa noastră s-a născut sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation, cu scopul de a dezvolta inovația în educație la firul ierbii.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

Facebook

Trending