Connect with us

Digital

STUDIU: 74% dintre companiile din România utilizează reţelele sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare

Avatar

Published

on

Foto Credit: EY Romania
  • 91% dintre companii spun că utilizarea reƫelelor sociale le oferă un avantaj competitiv faƫă de companiile care nu folosesc reƫele sociale
  • 53% dintre respondenți generează oportunități de vânzare prin social media

 

În 2015, 74% dintre respondenţi au declarat că utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei și plănuiesc să le utilizeze în continuare. 21% dintre respondenƫi au afirmat că utilizarea reƫelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei, în creștere cu două procente faƫă de 2014, conform studiului EY România, Social media şi mediul de afaceri românesc 2015, lansat astăzi.

Studiul, ajuns la cea de-a treia ediție anuală, analizează răspunsurile a 270 de reprezentanţi ai unor companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor.

Platforma “vedetă” și anul acesta în România rămâne Facebook cu 92% din răspunsuri (93% la nivel global), urmată de LinkedIn cu 75% (71% la nivel global) și de YouTube cu 37% (55% la nivel global). În România se remarcă creșteri semnificative ale utilizării LinkedIn (+14% faƫă de 2014), YouTube (+8% faƫă de 2014) și Twitter (+8% faƫă de 2014).

Studiul nostru, ajuns acum la cea de-a treia ediție, își propune să identifice tendințele din social media care sunt relevante pentru mediul de afaceri românesc. Ne dorim să punem la dispoziția directorilor de marketing, dar și a executivilor de top, un set relevant de informații, care să le faciliteze înțelegerea modului în care companiile din diverse industrii din România evoluează de la an la an în folosirea rețelelor de socializare, atât pentru partea de comunicare corporate, cât si pentru construirea relației cu clienții și pentru generarea de vânzări”, spune Elena Badea, Director de Marketing, EY România.

Elena Badea, Head of Marketing, EY Romania

Elena Badea, Head of Marketing, EY Romania

Cum folosesc organizaţiile din România reţelele social media?

Cel mai mare procent de respondenţi (23%) folosește rețelele de socializare pentru activități de promovare, pe care le utilizeazǎ de 2-3 ani. 20% dintre respondenţi declarǎ cǎ au ȋnceput utilizarea reţelelor sociale recent, ȋn ultimii 2 ani. Peste jumătate dintre companii (58%) alocă până la 5 ore săptămânal pentru comunicarea pe reţelele sociale, în timp ce 20% alocă între 6 şi 10 ore săptămânal – procente asemănătoare cu cele înregistrate în 2014.

Frecvența de utilizare a rețelelor de socializare a scăzut semnificativ. În 2015, doar 36% din respondenți au declarat că utilizează social media zilnic, cu 5% mai puțin decât în 2014 și 13% mai puțin față de 2013. Cresc însă procentele celor care utilizează social media o dată la 2-3 zile, de la 15% în 2013 și 23% în 2014, la 28% în 2015. De asemenea crește frecvența utilizării săptămânale a comunicării prin social media, de la 22% la 23%. Zona de rezistență a celor care utilizează social media o dată la câteva luni a scăzut de la 9% în 2014 la numai 3% în 2015.

Chiar dacă în scădere (de la 51% în 2014 la 46% în 2015), departamentul de marketing își menține locul în topul departamentelor care se ocupă de rețelele de socializare. Totuși, un procent semnificativ de 28% spun că nu au un departament în cadrul firmei care se ocupă de comunicarea prin rețelele de socializare. La polul opus, există și firme în care de această activitate se ocupă un departament special dedicat comunicării prin rețelele sociale (12%).

În continuare, tot mai mulți respondenți (în creștere de la 64% în 2014 la 75% în 2015) spun că își administrează singuri campaniile pe rețelele de socializare și tot mai puțini apelează la servicii externe (în scădere de la 14% în 2014 la 6% în 2015). Totuşi, 46% dintre companii spun că externalizează partea de design și dezvoltare, 23% externalizează partea de creare de conținut, iar câte 16% externalizează cercetarea de piață  și relațiile publice (PR). Partea de strategie este externalizată de numai 10% dintre companii, în timp ce actualizarea statusurilor este ținută in house de 90% din firme.

În 2015, ponderea respondenților “indeciși” cu privire la măsurarea randamentului investițiilor în social media ale companiei scade (de la 52% în 2014 la 41% în 2015) în favoarea celor care sunt “total de acord” (18% în 2015) și “de acord” (31% în 2015). Doar 10% au negat posibilitatea companiei de a măsura randamentul investițiilor în activitățile de pe rețelele de socializare, comparativ cu 14% în 2014.

 

În ce scop utilizează companiile din România social media?

În 2015, 91% dintre respondenƫi declară că utilizarea reƫelelor sociale le oferă un avantaj competitiv faƫă de companiile care nu folosesc reƫele sociale. În topul ariilor de utilizare rămân marketing-ul, vânzarea și recrutarea. Creșteri semnificative oferă networkingul (48% dintre respondenƫi, +13% faƫă de 2014) și analiza competitivă (21% dintre respondenƫi, +6% faƫă de 2014).

Creșterea notorietății și expunerii în piață rămân cele mai importante beneficii ale utilizării rețelelor sociale; 53% dintre respondenți vorbesc despre generarea de oportunități de vânzare și 37% dintre respondenți afirmă că utilizarea mediilor sociale au produs o creștere efectivă în venituri (+3% față de 2014). Chiar dacă se constată o scădere faƫă de anul trecut, aproape jumătate dintre respondenți apreciază fidelizarea clienților prin folosirea rețelelor sociale.

64% dintre respondenți consideră că generarea de oportunități de vânzare în cadrul rețelelor sociale este eficientă, iar 30% sunt indeciși referitor la acest lucru. 59% dintre respondenți declară că influențează prospectarea și identificarea oportunităților de vânzare prin intermediul reƫelelor sociale, 41% declară că pot precalifica oportunităƫile prin colectarea de informaƫii și 35% pot susƫine ofertarea prin discuții și demonstrații online despre produsele sau serviciile ofertate. La polul opus, 18% dintre companii spun că nu utilizează rețelele de socializare în procesul de vânzare, un procent mai mare decât cel înregistrat în 2014.

Utilizarea rețelelor sociale pentru recrutarea de personal se menƫine la cote ridicate, topul fiind condus de industria financiar-bancară, cu 56% dintre respondenƫi. Instituƫiile financiar-bancare semnalează și utilizarea reƫelelor sociale pentru îmbunătăƫirea brandului de bun angajator (56%). Pe de altă parte 75% dintre respondenƫii din turism și 70% dintre respondenƫii din comerț utilizează reƫelele sociale pentru fidelizarea clienƫilor.

„Social media modifică relația consumatorului cu produsul și cu furnizorul. Consumatorul actual revendică tot mai mult rolul de partener în generarea modelelor de produs și/sau serviciu, ca urmare a experienței pe care a avut-o și a faptului că îi pasă de brand. Spațiul cel mai ușor de accesat pentru inputul consumatorului, social media, devine incubator de idei pentru dezvoltare de produs pentru companii. Dincolo de co-generarea de idei, social media poate converti demersul de marketing în vânzări. Ratele de conversie a demersului de marketing și relevanța vânzării în social media diferă în funcție de industrie, dar întotdeauna consolidează softpower-ul companiilor”, spune Constantin Măgdălina, Knowledge Management Senior, EY România.


Conţinut, follower-i şi bugete

În top 3 în funcție de tipul de conținut oferit followerilor sunt: informațiile despre produsele și serviciile companiei (77%), informațiile despre companie – istoria companiei, testimoniale ale clienților existenți, evenimente (66%) – și informații despre campanii, promoții, vânzare directă sau indirectă (52%). Mediile sociale sunt folosite din ce în ce mai mult în zona recrutărilor de personal (37% în 2015, faƫă de 35% în 2014).

Cu toate că 17% dintre companiile respondente spun că nu își întreabă follower-ii de pe rețelele sociale în legătură cu cerințele lor față de produsele și serviciile oferite (un procent în creștere faƫă de anul trecut), 33% declară că își implică follower-ii și acționează conform feedback-ului obținut. Majoritatea respondenƫilor intenționează să țină cont în viitor de părerea consumatorilor exprimată în mediile sociale, ceea ce indică o tendință de normalizare a relației dezvoltate cu consumatorii sociali, care își formează deciziile de achiziƫie în mediul online.

25% dintre respondenƫi (+7% faƫă de 2014) folosesc instrumente de ascultare a reƫelelor sociale și reacƫionează la opiniile consumatorilor. 40% dintre respondenƫi declară că încă nu folosesc instrumente de ascultare, dar își propun să implementeze în perioada următoare. Investiƫiile vor fi făcute în special în industriile IT&C (55% dintre respondenƫi), retail (50%), servicii de publicitate/media (43%) și industria farmaceutică (42%).

52% dintre respondenƫi au investit sub 1000 de euro în promovarea prin intermediul rețelelor sociale în ultimul an, 10% au investit între 1000 și 3000 de euro, în timp ce 23% au investit mai mult de 3000 de euro pentru promovarea în social media. Un procent important (15%) dintre respondenți afirmă că nu știu cât au investit companiile lor în promovarea companiilor lor prin social media în ultimul an, ceea ce sugerează că promovarea prin rețele sociale nu este ȋntotdeauna o strategie la nivel de organizație, iar bugetele sunt distribuite la nivelul mai multor departamente.

“Strategiile moderne de marketing au o puternică componentă digitală ȋn relația brand-consumator. Impactul reţelelor sociale a depășit de mult graniţa identificǎrii de noi oportunitǎţi de vȃnzare. Consumatorii sociali devin noua sursǎ de idei ȋn dezvoltarea produselor și serviciilor companiei, perfect adaptate nevoilor lor. Folosirea instrumentelor de ascultare a consumatorilor sociali ȋn procesele de creare, promovare și livrare asigurǎ avantaje competitive majore, care vor scoate rapid din joc companiile introvertite, ancorate ȋn “tradițional”, a declarat Daniel Ionescu, Marketing Strategist.

 

Comentarii

Business

AttoSoft sustine performanta si ofera soft pentru service-uri auto

AllProWeb.ro

Published

on

AttoSoft.ro

AttoSoft.ro este o companie a carei activitate are in prim plan evolutia clientilor sai si performanta business-urilor, oferind de la soft pentru service-uri auto, la programe de gestiune pentru retail, programe de salarizare bugetari si pana la software pentru invatamant.

Incepand cu anul 1995, compania ofera solutii software competitive, materializate in programe si servicii smart. In momentul in care echipa AttoSoft a inceput sa creeze software ERP, singurii competitori din tara erau firmele care traduceau si adaptau cerintelor antreprenoriale software-uri din tari precum Franta sau Italia. Azi, se poate vorbi despre ani de experienta, produse si servicii diferite, despre performanta.

Luand in considerare necesitatile antreprenorilor cu afaceri auto, AttoSoft.ro a creat aplicatii care sa raspunda pozitiv solicitarilor acestora. In mod cert, utilizarea unui program de gestiune piese auto este net superior oricarei alte abordari.

MyManager, primul soft romanesc pentru service-uri auto

La 5 ani de la infiintare, AttoSoft a lansat a doua generatie de software, profitand de experienta anterioara. Cu un concept nou in ceea ce priveste bazele de date si cu o interfata mult pe plus, aplicatiile create reusesc sa convinga peste 600 de antreprenori. MyManager, de exemplu, era in 2001 singura aplicatie romaneasca dedicata afacerilor cu piese auto, o aplicatie cu un succes notabil la Salonul Auto Bucuresti din acelasi an.

MyManager este in prezent aplicatia optim de utilizat de catre cei care se regasesc in urmatoarele situatii:

  • detin un service auto si pun accent pe calitatea serviciilor pe care le ofera;

  • pun accent pe productivitatea activitatilor si isi doresc sa gaseasca solutii pentru a inlocui intocmirea documentelor manual;

  • urmaresc sa identifice o sursa care sa ofere informatii corecte si relevante, in functie de care sa ia cele mai bune decizii.

Potrivit reprezentantilor AttoSoft, “Implementarea solutiei software MyManager® reprezinta serviciul prin care sistemul informatic este configurat pentru a elimina neajunsurile activitatii dumneavoastra (…) Rolul firmei noastre este de a realiza configurarile tehnice ale software-ului si ale hardware-ului, dar mai ales de a organiza procesele de analiza a activitatii, inventariere, modificare a procedurilor de lucru, instruire teoretica si practica a operatorilor etc.”

Avantajele utilizarii MyManager

MyManager ofera o serie de avantaje, indiferent de versiunea pe care proprietarul service-ului decide sa o achizitioneze. Cele mai importante, le includ pe urmatoarele:

  • optimizarea tuturor activitatilor desfasurate in service si programarea eficienta a clientilor, prin programarea posturilor de lucru;
  • obtinerea automata a documentelor de gestiune primara, in speta, devize (oferta, comanda, final de lucrari), procese verbale si note de comanda;
  • consultarea automata a stocurilor;
  • transmiterea comenzilor pentru piese auto catre furnizori;
  • receptia pieselor auto.

Toate aceste avantaje cumulate, au ca rezultat reducerea numarului de angajati, fluidizarea activitatilor si, in consecinta, performanta business-ului. Managementul operational va fi eficient si controlul sporit va permite o gandire strategica eficienta pentru viitor.

AttoSoft sustine dezvoltarea companiilor pe care le detin clientii, prin implementarea unor solutii inteligente care sustin calitatea si performanta. Nu exista business care sa nu functioneze optim atunci cand se fac eforturi, iar service-ul auto nu face abatere de la aceasta regula.

Continue Reading

Tehnologie

Oferte de calculatoare si inchirieri sisteme IT de nerefuzat

AllProWeb.ro

Published

on

Calculator-ieftin.ro

Magazinul online Calculator-ieftin.ro se adreseaza in aceeasi masura clientilor persoane fizice si persoane juridice cu oferte de calculatoare imposibil de trecut cu vederea. Din stocul magazinului online nu lipsesc laptopurile, monitoarele, imprimantele, multifunctionalele, copiatoarele, plotterele, sistemele POS, videoproiectoarele, serverele si retelistica si incarcatoare de diverse tipuri si conectica. De astfel, activitatea magazinului online este definita de vanzarea de produse IT si refurbished si asigurarea de servicii dedicate acestei nise.

Avantajele achizitiilor realizate in magazin sunt numeroase, insa accentul este pus pe calitatea produselor si a serviciilor.

Magazinul online are oferte la calculatoare

Diversitatea calculatoarelor expuse la vanzare determina in mod cert satisfactia clientilor care, indiferent de necesitati, vor putea gasi produsul dorit. Aceste calculatoare refurbished si SH sunt importate din Franta, Anglia, Germania si Olanda, facand parte din stocuri care nu au fost vandute sau au fost putin utilizate in companii mari.

Din magazin pot fi cumparate sisteme complete de calculatoare – desktop, monitor LCD/TFT, tastatura si mouse, inclusiv componente sau elemente de conectica. Calculatoarele sunt produse de branduri cunoscute, precum: HP, IBM, Lenovo, Sony, Dell, Toshiba, Acer, Asus, Packard Bell, Lexmark, Fujitsu Siemens, Belinea, Samsung, LG. Acestea pot fi configurate dupa cum isi doreste clientul, care poate sa aleaga intre Pentium 4, DualCore, Core2Duo sau Core2Quad.

Monitoarele aferente pot fi LCD sau TFT, iar dimensiunile se pot alege intre 15″, 17″, 19″ sau 23″. Pot fi normale sau wide. De asemenea, si monitoarele provin de la branduri foarte cunoscute, situate in topul industriei IT. Atat monitoarele, cat si calculatoarele sunt testate si aduse intr-o stare de functionare impecabila, daca este cazul, inainte de a fi incluse in oferta de vanzare. Livrarea calculatoarelor si monitoarelor comandate nu doar ca este rapida, ci este insotita de toate accesoriile necesare.

Magazinul online Calculator-Ieftin inchiriaza avantajos sisteme IT

Mangementul companiei care gestioneaza magazinul online vine in intampinarea clientilor sai persoane fizice cu o oferta de inchiriere care sa ii ajute sa evite pe cat se poate unele investitii mari. Este greu de crezut ca mai exista un IMM care sa functioneze eficient fara sa aiba la dispozitie imprimante, multifunctionale sau copiatoare. Aceste dispozitive au insa un cost si acesta nu este mic. Pentru a nu-si bloca resursele de capital antreprenorii pot decide sa inchirieze echipamentul necesar, motiv pentru care vor trebui sa faca un abonament.

O astfel de solutie ofera numeroase avantaje, inclusiv pentru faptul ca in contract se stipuleaza ca toate posibilele defectiuni ulterioare inchirierii intra in sarcina companiei IT care va trebui sa le rezolve.

Pretul unui abonament este accesibil, indiferent de tipul acestuia. In acest pret intra si transportul echipamentului acolo unde este solicitat (sediu sau punct de lucru), instalarea acestuia, instruirea angajatilor care il vor utiliza, suport tehnic si multe alte elemente in legatura cu care clientul va fi informat in cadrul discutiilor cu specialistii companiei IT.

Continue Reading

Digital

Adsem – pentru rezultate mai bune!

Avatar

Published

on

Cele mai bune rezultate in comertul online se obtin, doar daca proprietarii busines-urilor aplica tehnici de optimizare SEO sau campanii active pe diverse retele de socializare. Adsem este o agentie promovare online, foarte eficienta care adopta concepte noi de marketing, destinate sa aduca 100% succes in cadrul oricarei firme care apleaza la serviciile lor.

Metoda de promovare social media a devenit un  instrument comun, folosit in toata lumea, deoarece informatia pe internet circula rapid, mai ales daca este plasata in cadrul unei retele de socializare precum Facebook sau Instagram, unde publicul este receptiv la orice informatie postata.

De asemenea, unealta cea mai folosita in acest tip de marketing este procesul de optimizare SEO. SEO reprezinta strategiile sau procesul prin care websiteul sau anumite pagini devin vizibile gratuit in lista rezultatelor pe care le ofera motorul de cautare. SEO inseamna Optimizare pentru Motoarele de Cautare. Acronimul SEO provine din expresia Search Engine Optimization.

Avand in vedere ca acum Google este cel mai folosit motor de cautare, optimizarea pentru motoarele de cautare inseamna sa aplici tehnici si strategii, astfel incat website-ul tau sa fie listat in Google pe o pozitie cat mai buna. Pentru acest trafic nu trebuie sa platesti. Daca vrei sa atragi trafic pe website-ul tau, folosind tehnici de optimizare SEO, iti recomad aceasta firma specializata in optimizare SEO,  ce iti pot oferi sfaturi si solutii rapide si eficiente depre optimizarea website-ului.

Pentru asta, trebuie folosita o structura cat mai buna a cuvintelor cheie. Este bine sa se foloseasca cuvinte cheie in descriere, in numele domeniului, in blog, in titlurile paginilor, etc. Aceasta utilizare trebuie sa fie cat mai naturala posibil. Firma Adsem poate sa implementeze tehnici SEO, avand la dispozitie o echipa de specialisti care stiu cum sa procedeze in acest domeniu. Adsem ramane o investitie de viitor pentru toti cei care vor sa se remarce online!

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Publicitate

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0