Connect with us

DIGITAL

STUDIU: 74% dintre companiile din România utilizează reţelele sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare

Published

on

Foto Credit: EY Romania
 
  • 91% dintre companii spun că utilizarea reƫelelor sociale le oferă un avantaj competitiv faƫă de companiile care nu folosesc reƫele sociale
  • 53% dintre respondenți generează oportunități de vânzare prin social media

 

În 2015, 74% dintre respondenţi au declarat că utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei și plănuiesc să le utilizeze în continuare. 21% dintre respondenƫi au afirmat că utilizarea reƫelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei, în creștere cu două procente faƫă de 2014, conform studiului EY România, Social media şi mediul de afaceri românesc 2015, lansat astăzi.

Studiul, ajuns la cea de-a treia ediție anuală, analizează răspunsurile a 270 de reprezentanţi ai unor companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor.

Platforma “vedetă” și anul acesta în România rămâne Facebook cu 92% din răspunsuri (93% la nivel global), urmată de LinkedIn cu 75% (71% la nivel global) și de YouTube cu 37% (55% la nivel global). În România se remarcă creșteri semnificative ale utilizării LinkedIn (+14% faƫă de 2014), YouTube (+8% faƫă de 2014) și Twitter (+8% faƫă de 2014).

Studiul nostru, ajuns acum la cea de-a treia ediție, își propune să identifice tendințele din social media care sunt relevante pentru mediul de afaceri românesc. Ne dorim să punem la dispoziția directorilor de marketing, dar și a executivilor de top, un set relevant de informații, care să le faciliteze înțelegerea modului în care companiile din diverse industrii din România evoluează de la an la an în folosirea rețelelor de socializare, atât pentru partea de comunicare corporate, cât si pentru construirea relației cu clienții și pentru generarea de vânzări”, spune Elena Badea, Director de Marketing, EY România.

Elena Badea, Head of Marketing, EY Romania

Elena Badea, Head of Marketing, EY Romania

Cum folosesc organizaţiile din România reţelele social media?

Cel mai mare procent de respondenţi (23%) folosește rețelele de socializare pentru activități de promovare, pe care le utilizeazǎ de 2-3 ani. 20% dintre respondenţi declarǎ cǎ au ȋnceput utilizarea reţelelor sociale recent, ȋn ultimii 2 ani. Peste jumătate dintre companii (58%) alocă până la 5 ore săptămânal pentru comunicarea pe reţelele sociale, în timp ce 20% alocă între 6 şi 10 ore săptămânal – procente asemănătoare cu cele înregistrate în 2014.

Frecvența de utilizare a rețelelor de socializare a scăzut semnificativ. În 2015, doar 36% din respondenți au declarat că utilizează social media zilnic, cu 5% mai puțin decât în 2014 și 13% mai puțin față de 2013. Cresc însă procentele celor care utilizează social media o dată la 2-3 zile, de la 15% în 2013 și 23% în 2014, la 28% în 2015. De asemenea crește frecvența utilizării săptămânale a comunicării prin social media, de la 22% la 23%. Zona de rezistență a celor care utilizează social media o dată la câteva luni a scăzut de la 9% în 2014 la numai 3% în 2015.

Chiar dacă în scădere (de la 51% în 2014 la 46% în 2015), departamentul de marketing își menține locul în topul departamentelor care se ocupă de rețelele de socializare. Totuși, un procent semnificativ de 28% spun că nu au un departament în cadrul firmei care se ocupă de comunicarea prin rețelele de socializare. La polul opus, există și firme în care de această activitate se ocupă un departament special dedicat comunicării prin rețelele sociale (12%).

În continuare, tot mai mulți respondenți (în creștere de la 64% în 2014 la 75% în 2015) spun că își administrează singuri campaniile pe rețelele de socializare și tot mai puțini apelează la servicii externe (în scădere de la 14% în 2014 la 6% în 2015). Totuşi, 46% dintre companii spun că externalizează partea de design și dezvoltare, 23% externalizează partea de creare de conținut, iar câte 16% externalizează cercetarea de piață  și relațiile publice (PR). Partea de strategie este externalizată de numai 10% dintre companii, în timp ce actualizarea statusurilor este ținută in house de 90% din firme.

În 2015, ponderea respondenților “indeciși” cu privire la măsurarea randamentului investițiilor în social media ale companiei scade (de la 52% în 2014 la 41% în 2015) în favoarea celor care sunt “total de acord” (18% în 2015) și “de acord” (31% în 2015). Doar 10% au negat posibilitatea companiei de a măsura randamentul investițiilor în activitățile de pe rețelele de socializare, comparativ cu 14% în 2014.

 

În ce scop utilizează companiile din România social media?

În 2015, 91% dintre respondenƫi declară că utilizarea reƫelelor sociale le oferă un avantaj competitiv faƫă de companiile care nu folosesc reƫele sociale. În topul ariilor de utilizare rămân marketing-ul, vânzarea și recrutarea. Creșteri semnificative oferă networkingul (48% dintre respondenƫi, +13% faƫă de 2014) și analiza competitivă (21% dintre respondenƫi, +6% faƫă de 2014).

Creșterea notorietății și expunerii în piață rămân cele mai importante beneficii ale utilizării rețelelor sociale; 53% dintre respondenți vorbesc despre generarea de oportunități de vânzare și 37% dintre respondenți afirmă că utilizarea mediilor sociale au produs o creștere efectivă în venituri (+3% față de 2014). Chiar dacă se constată o scădere faƫă de anul trecut, aproape jumătate dintre respondenți apreciază fidelizarea clienților prin folosirea rețelelor sociale.

64% dintre respondenți consideră că generarea de oportunități de vânzare în cadrul rețelelor sociale este eficientă, iar 30% sunt indeciși referitor la acest lucru. 59% dintre respondenți declară că influențează prospectarea și identificarea oportunităților de vânzare prin intermediul reƫelelor sociale, 41% declară că pot precalifica oportunităƫile prin colectarea de informaƫii și 35% pot susƫine ofertarea prin discuții și demonstrații online despre produsele sau serviciile ofertate. La polul opus, 18% dintre companii spun că nu utilizează rețelele de socializare în procesul de vânzare, un procent mai mare decât cel înregistrat în 2014.

Utilizarea rețelelor sociale pentru recrutarea de personal se menƫine la cote ridicate, topul fiind condus de industria financiar-bancară, cu 56% dintre respondenƫi. Instituƫiile financiar-bancare semnalează și utilizarea reƫelelor sociale pentru îmbunătăƫirea brandului de bun angajator (56%). Pe de altă parte 75% dintre respondenƫii din turism și 70% dintre respondenƫii din comerț utilizează reƫelele sociale pentru fidelizarea clienƫilor.

„Social media modifică relația consumatorului cu produsul și cu furnizorul. Consumatorul actual revendică tot mai mult rolul de partener în generarea modelelor de produs și/sau serviciu, ca urmare a experienței pe care a avut-o și a faptului că îi pasă de brand. Spațiul cel mai ușor de accesat pentru inputul consumatorului, social media, devine incubator de idei pentru dezvoltare de produs pentru companii. Dincolo de co-generarea de idei, social media poate converti demersul de marketing în vânzări. Ratele de conversie a demersului de marketing și relevanța vânzării în social media diferă în funcție de industrie, dar întotdeauna consolidează softpower-ul companiilor”, spune Constantin Măgdălina, Knowledge Management Senior, EY România.


Conţinut, follower-i şi bugete

În top 3 în funcție de tipul de conținut oferit followerilor sunt: informațiile despre produsele și serviciile companiei (77%), informațiile despre companie – istoria companiei, testimoniale ale clienților existenți, evenimente (66%) – și informații despre campanii, promoții, vânzare directă sau indirectă (52%). Mediile sociale sunt folosite din ce în ce mai mult în zona recrutărilor de personal (37% în 2015, faƫă de 35% în 2014).

Cu toate că 17% dintre companiile respondente spun că nu își întreabă follower-ii de pe rețelele sociale în legătură cu cerințele lor față de produsele și serviciile oferite (un procent în creștere faƫă de anul trecut), 33% declară că își implică follower-ii și acționează conform feedback-ului obținut. Majoritatea respondenƫilor intenționează să țină cont în viitor de părerea consumatorilor exprimată în mediile sociale, ceea ce indică o tendință de normalizare a relației dezvoltate cu consumatorii sociali, care își formează deciziile de achiziƫie în mediul online.

25% dintre respondenƫi (+7% faƫă de 2014) folosesc instrumente de ascultare a reƫelelor sociale și reacƫionează la opiniile consumatorilor. 40% dintre respondenƫi declară că încă nu folosesc instrumente de ascultare, dar își propun să implementeze în perioada următoare. Investiƫiile vor fi făcute în special în industriile IT&C (55% dintre respondenƫi), retail (50%), servicii de publicitate/media (43%) și industria farmaceutică (42%).

52% dintre respondenƫi au investit sub 1000 de euro în promovarea prin intermediul rețelelor sociale în ultimul an, 10% au investit între 1000 și 3000 de euro, în timp ce 23% au investit mai mult de 3000 de euro pentru promovarea în social media. Un procent important (15%) dintre respondenți afirmă că nu știu cât au investit companiile lor în promovarea companiilor lor prin social media în ultimul an, ceea ce sugerează că promovarea prin rețele sociale nu este ȋntotdeauna o strategie la nivel de organizație, iar bugetele sunt distribuite la nivelul mai multor departamente.

“Strategiile moderne de marketing au o puternică componentă digitală ȋn relația brand-consumator. Impactul reţelelor sociale a depășit de mult graniţa identificǎrii de noi oportunitǎţi de vȃnzare. Consumatorii sociali devin noua sursǎ de idei ȋn dezvoltarea produselor și serviciilor companiei, perfect adaptate nevoilor lor. Folosirea instrumentelor de ascultare a consumatorilor sociali ȋn procesele de creare, promovare și livrare asigurǎ avantaje competitive majore, care vor scoate rapid din joc companiile introvertite, ancorate ȋn “tradițional”, a declarat Daniel Ionescu, Marketing Strategist.

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

BUSINESS

Tranziția dintre anotimpuri întâmpinată cu o doză bogată de energie – efectul Ginkgo Biloba și al ginsengului

Published

on

schimbare-anotimp
 

Recunoscut pentru efectele sale benefice deosebite, extractul obținut din arborele Ginkgo Biloba este mai ales o sursă bogată de energie, atât de necesară în perioada de tranziție vară – toamnă. Efectele pe care acesta le are asupra organismului uman sunt cu atât mai multe și mai deosebite, motiv pentru care oricine ar trebui să ia în considerare superalimentele ce au acest ingredient la bază.

În întâmpinarea celor care doresc să se simtă energici și mai ales să treacă de perioada de tranziție vară – toamnă fără a prinde microbul răcelii, fără a dezvolta anemii etc., vine Biosano. Linia de produse pe bază de Ginkgo Biloba pe care o propune este variată, iar beneficiile oferite organismului sunt esențiale și de avut în vedere.

Doza de energie optimă pentru organism în această toamnă

Din rândul tonicelor recunoscute pentru utilizarea frecventă în medicina chineză, ginsengul este cu siguranță unul care își merită popularitatea. Produsele puse la dispoziție pe Biosano.ro reprezentând ginseng sub diverse forme au proveniență în această plantă medicinală, recunoscută la nivel mondial pentru capacitatea de a stimula sistemul imunitar și mai ales pentru proprietățile sale energizante.

Este fără nici o îndoială o plantă cu o carte de vizită care prezintă interes pentru publicul larg astăzi și cu atât mai mult pentru cei care doresc să se simtă energici pe tot parcursul zilei. Iată care sunt câteva dintre beneficiile plantei, regăsite în gama de superalimente din magazinul menționat.

  • Puternic efect energizant

Astfel de superalimente pot fi consumate oricând și cu atât mai mult în astfel de perioade în care natura și corpul inclusiv trec prin schimbări mari. Apreciat pentru efectul energizant pe care îl are, ginsengul ajută la fortificarea sistemelor de meridiane principale din corp, care sunt responsabile de energia furnizată în decursul unei zile.

În acest sens cel asiatic este recomandarea specialiștilor Biosano, întrucât este ideal pentru efectul său stimulent puternic. Are o capacitate deosebită de a oferi impulsuri rapide de energie, activând totodată și funcțiile sistemului nervos central.

  • Susținător al unui sistem imunitar puternic

Întărirea sistemului imunitar trebuie realizată mai ales în cazul celor predispuși la îmbolnăvire, care trebuie să fie deosebit de atenți când temperaturile scad. Sunt o recomandare ceaiurile de ginseng, precum și extractele acestei plante pentru stimularea imunității, dar și pentru succesul cu care țin la distanță afecțiuni diverse.

  • Efect puternic adaptogen

Un superaliment recunoscut pentru proprietățile adaptogene pe care le prezintă este rădăcina de ginseng. Astfel de suplimente alimentare sunt recomandate pentru ajutorul pe care îl oferă corpului să reziste stresului – fizic sau mental, la care este supus.  Este de asemenea un protector important pentru organismul supus traumelor, oboselii, anxietății, aducând la nivel normal supra-activitatea, respectiv sub-activitatea glandelor și a organelor.

  • Efect afrodisiac

Proprietățile ginsengului pot aduce un ajutor însemnat în tratarea infertilității, precum și a impotenței, în cazul bărbaților.

  • Sprijin al memoriei

Datorită acțiunii benefice pe care extractul de Ginkgo Biloba îl are asupra sistemului circulator, superalimentul ajută și la desfășurarea optimă a proceselor cognitive. Sistemul circulator are o influență majoră asupra activității cerebrale. Despre extractul acestei plante se știe că a fost folosit ca tratament complementar pentru boli degenerative, Alzheimer și demența fiind doar două exemple în acest sens.

Și altele sunt beneficiile pe care le are consumul superalimentelor pe baza acestei plante: ajută la vindecarea unor afecțiuni de piele, combate depresia, prezintă efect antiasmatic, ameliorează dureri oculare diverse, reglează metabolismul etc.

Oricare ar fi produsele alese pentru consum, recomandarea specialiștilor Biosano este de a cere un consult medical înainte de a le administra. Pentru că are efecte notabile asupra sistemului circulator, este ideal a fi prudenți cei care iau medicație pentru diverse afecțiuni cardiovasculare.

Din lista de produse naturiste si superalimente de pe Biosano.ro, Ginkgo Biloba vine la pachet cu o multitudine de beneficii pentru sănătate. Fiecare trebuie să se orienteze în consumul acesteia după un plan de administrare corespunzător, în mod corect, pentru ca organismul să se bucure de toate acțiunile sale benefice.

Fiind o perioadă de tranziție, grija pentru sănătate trebuie să fie prioritară. Astfel de suplimente și produse pot aduce organismului sprijinul de care are nevoie pentru a se menține sănătos, dar și energic. De pe Biosano.ro pot fi comandate superalimentele dorite, la costuri echilibrate.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Cum faci diferența dintre un oțel inoxidabil de calitate și unul inferior?

Published

on

rigola dus
 

Din viața noastră nu lipsesc obiectele confecționate din diferite materiale sau aliaje. Intrăm în contact cu ele voluntar și chiar involuntar. Însă atunci când vine vorba de produse pe care le vom folosi doar noi, lucrurile se schimbă puțin.

Românii s-au obișnuit să aleagă calitatea înaintea prețului și a aspectului – lucru deloc greșit. Aici intervine o problemă – nu toate produsele care se doresc a fi achiziționate pot garanta calitatea doar prin caracteristicile indicate pe ambalaj. Oțelul inoxidabil intră în această categorie. De multe ori, calitatea lui se poate aprecia abia după o lungă utilizare.

Ce este mai exact oțelul inoxidabil

Oțelul este unul dintre cele mai importante și rezistente aliaje ale fierului, componente principale fiind carbonul și cromul în proporție de minimum 11%. Duritatea, elasticitatea, rezistența la acizi și coroziune se pot măsura în funcție de celelalte componente ale aliajului – titaniu, fosfor, nichel, siliciu, sulf, cobalt și așa mai departe.

În prezent se cunosc peste 200 de tipuri de oțeluri inoxidabile. Domeniile în care acest aliaj este folosit sunt diverse și cuprind industrii precum cea alimentara, chimică, medicală, navală, auto etc.

Cum testezi oțelul inoxidabil?

Povestea oțelului inoxidabil magnetic este la baza o teorie, teorie simplă și ușor de realizat de oricine acasă pentru a testa calitatea materialului. Mai pe scurt, cu ajutorul unui magnet, se poate dovedi dacă produsul este vitabil sau nu – conține sau nu crom și nichel. Cele 4 tipuri de structuri de bază ale inoxului inoxidabil sunt austenita, duplexul, ferita și martensita.

Diferența dintre oțel inoxidabil și inox

De multe ori lumea tinde să creadă că oțelul inoxidabil și inoxul sunt lucruri total diferite. Acest lucru este greșit. Inoxul este de fapt o gama variantă de oțeluri inoxidabile cu trăsături diferite și utilizări independente, variate.

De cele mai multe ori, inoxul este folosit pentru confecționarea produselor de bucătărie și cele pentru industria medicinei – au caracteristici de bază strict necesare în aceste domenii.

Rigolele și sifoanele – din oțel inoxidabil sau de calitate inferioară?

Baia și bucătăria sunt încăperile unei locuințe în care nu este loc de decizii neglijente. Având în vedere cât de des sunt folosite, pentru ca totul să se desfășoare așa cum trebuie, trebuie să fie compuse doar din materiale calitative.

Rigolele și sifoanele – nelispite din baie și bucătărie – se recomandă a fi din oțel inoxidabil. Schimbarea acestora nu este un proces ce trebuie repetat la un interval de timp, de aceea sunt recomandate cele din oțel inoxidabil.

Cei ce au nevoie de rigole cabine dus trebuie să cunoască proprietățile oțelului inoxidabil. Fiind cea care se ocupă de scurgerea apei din cădiță de dus, rigola din acest aliaj nu va căpăta miros neplăcut. Apa ce rămâne pe rigolă până aceasta se usucă, în cazul uneia necalitative, va împrăștia în baie un miros greu, înțepător.

Cele din oțel inoxidabil nu doar că nu emană un miros neplăcut, ci nu își schimbă nici culoarea în timp. Ele pot fi curățate cu diferite produse fără ca suprafața lor aderentă să își schimbe proprietățile. Nu în ultimul rând, procesul de curățare este unul ușor datorită suprafeței și formei netede pe care o prezintă.

Alte proprietăți țin de rezistența în timp. De exemplu, toate aceste rigole pentru cabine de dus sunt imune la totalitatea factorilor externi – rezistă la presiunea corpului uman, la temperaturile ridicate și sunt prietene cu soluțiile de curățare.

Pentru unele persoane, înfățișarea clasică a rigolelor poate fi deranjantă sau poate chiar să strice întreg aspectul băii. De aceea s-au creeat cele cu acoperire ceramică. Pe lângă design-ul atractiv prin care se prezintă, rigolele cu acoperire ceramică dau același randament pe care îl dau și cele clasice.

Sunt indicate a se folosi în baia ce adoptă un anumit design, tipar, mai ales atunci când nu există alte lucruri ce s-ar putea integra mai bine în context. Sunt confecționate într-o mare măsură din oțel inoxidabil, ceea ce diferă este acoperirea, din ceramică.

În aceeași ordine de idei, o rigolă de calitate este și cea care nu se înfundă. Cum o recunoști? Cea care nu se va înfundă este cea care poate scurge o cantitate mare de apă într-un timp foarte scurt.

Cei interesați de rigole sub certificarea calității, din oțel inoxidabil, pot accesa rigolesifoane.ro.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Tehnologie

Platforma AntenaPlay îşi simplificã experienţa de vizionare

Published

on

 

Platforma AntenaPlay, dezvoltată integral de echipa Digital Antena TV Group, se reinventeazã mereu  pentru abonaţii sãi şi aduce noi funcţii pentru o simplificare a experienţei de vizionare.

Cu peste 1,3 milioane de descãrcãri pe Smart TV,  Android şi  iOS, AntenaPlay a fãcut pasul recent şi cãtre dispozitivele Chromecast şi AirPlay.

“Noi updatãm constant AntenaPlay, iar ultimul refresh simplificã experiența de vizionare. Playerul permite skip de 10 secunde la un simplu tap şi pãstreazã watch time-ul vizionãrii precedente, la fel ca Netflix, spre exemplu. O altã funcție utilã, având în vedere volumul mare de materiale video, emisiuni sau seriale, este păstrarea unui listing din clipurile urmãrite dar nu pânã la capãt, astfel încât sã poţi relua vizionarea din punctul în care ai rãmas”, a declarat Augustin Roman, Head of Digital Antena TV Group.

Platforma AntenaPlay oferă 9 canale LIVE, extra conținut nedifuzat la TV, fiind singurul loc în care se pot urmãri emisiunile integrale produse de Antena TV Group, din orice colţ al lumii şi de pe orice device.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: