Connect with us

Documentar

STUDIU BBC Earth: Producţiile documentare despre natura ne fac mai fericiţi!

Published

on

 

BBC Earth, postul de televiziune factuală al BBC, a publicat astăzi concluziile unui studiu internațional intitulat Proiectul Fericirea Reală care arată că documentarele despre natură au un impact direct asupra stării de spirit și a bunăstării spectatorilor săi.  

 

Cercetarea condusă de profesorul Dacher Keltner, un expert în știința emoțiilor la Universitatea din California – Berkeley, confirmă că interacțiunea cu progamele de divertisment factual, chiar și de scurtă durată, conduce la creșteri semnificative ale emoțiilor pozitive precum mulțumirea, bucuria sau amuzamentul. Studiul a constatat scăderi substantiale ale emoțiilor precum nervozitatea, anxietatea, frica, stresul și oboseala.

 

Pro. Dacher Keltner

 

Echipa de cercetare a BBC Worldwide a colaborat cu profesorul Keltner, care supervizează catedra de Psihologie la Universitatea din California – Berkeley, într-un studiu în două etape. Un proiect global de cercetare cantitativă de peste 7500 de participanți din țări precum SUA, Marea Britanie, Singapore, India, Africa de Sud și Australia, precum și o analiză a peste 150 de studii științifice care au explorat legătura dintre natură și sentimente precum fericirea și bunăstarea umană. Pentru a îmbunătăți valoarea studiului, echipa de cercetare a lucrat cu Crowd Emotion, un start-up care s-a specializat în recunoașterea emoțiilor, folosindu-se de tehnologie de ultimă oră de cartografiere și recunoaștere facială pentru a înțelege cum spectatorii răspund la imaginile video.

 

Cercetarea a fost făcută pentru a marca lansarea unuia dintre cele mai importante serii documentare despre natură Planet Earth II, care a fost lansat recent și în România, înregistrând recorduri de audiență și aprecieri la nivel global. Valul de încântare a cucerit de asemenea Australia, Africa de Sud și Franța unde documentarul a debutat în urmă cu trei săptămâni.

 

Young spider monkey feeding on fresh leaves in Guatemala

 

Cu un deceniu în urmă, Planet Earth a inspirat un număr fără precedent de oameni în lumea întreagă, câștigând o audiență globală de peste jumătate de miliard de oameni. Planet Earth II a fost lansat în Marea Britanie în noiembrie și deja a întrecut așteptările având a doua cea mare audiență de televiziune în 2016 devenind cel mai de succes documentar despre natură din ultimii 15 ani.

 

Profesorul Dacher Keltner de la Universitatea din California – Berkeley a spus: “Schimbările emoționale demonstrate în studiul BBC și care au rezultat ca urmare a vizionării acestei pătrunzătoare serii documentare sunt semnificative, pentru că așa cum se știe, uimirea și mulțumirea sunt fundamentele fericirii umane. Dacă oamenii se simt uimiți, aceștia sunt mai predispuși să afișeze comportamente empatice și caritabile și s-a demonstrat că fac față mai ușor stresului.

 

Mike Gunton, Producător Executiv al Planet Earth II a adăugat: “Ceea ce mă încântă la acest studiu este felul în care Planet Earth interacționează cu oamenii la un nivel emoțional profund. Pentru un producător de film, acest lucru îmi aduce o satisfacție nemaipomenită. Incercăm mereu să aducem publicul mai aproape de natură și este palpitant să vedem modul în care putem genera astfel de emoții pozitive și avem un impact asupra stării de spirit a telespectatorilor noștri. Sper că, prin această apreciere, Planet Earth II îi va încuraja de asemenea să iubească și să protejeze natura.”

 

Sloths are adept swimmers, as this pygmy three-toed sloth demonstrates. Found only on the tiny island of Escudo de Veraguas, Panama, the pygmy sloth is the smallest of all sloth species and is considered endangered.

 

BBC Earth va susține proiectul publicând conținut exclusiv pe platformele sociale: BBC Earth Facebook, YouTube, Twitter & Instagram. Pentru a afla mai multe despre Proiectul Fericirea Reală puteți intra pe: www.realhappinessproject.com

 

Cum s-a desfășurat cercetarea:

 

Participanții care au luat parte la cercetarea cantitativă și care au fost extrași din panelurile de cercetare globală Lightspeed, au fost rugați să completeze un chestionar pentru a stabili starea de spirit anterioară vizionării unor clipuri din seria Planet Earth II. Răspunsurile lor au fost înregistrate cu ajutorul tehnologiei de recunoaștere facială Crowd Emotion. Apoi, participanții au fost rugați să completeze teste psihometrice și un alt chestionar pentru a putea evalua impactul postvizionare. De asemenea, un videoclip de control al unei drame binecunoscute și știri recente au fost folosite pentru a măsura impactul Planet Earth II comparând o serie de variabile.

 

Rezultatele

 

Participanții s-au evaluat pe sine cu scoruri de la 0 la 10 pentru fiecare dintre cele 14 grupe de emoții imediat înainte și după vizionarea unui videoclip stimul. Rezultatele au fost grupate pe scoruri medii pentru fiecare grup de emoții și pentru fiecare tip de stimul vizionat. Analiza de mai jos se referă la schimbarea scorurilor medii de-a lungul întregului număr de respondenți care au văzut un clip dintr-un documentar de istorie naturală.

 

 

Participanții care au vizionat bucăți din documnetarul Planet Earth II au prezentat:

  • Creșteri semnificative în sentimente precum: admirație, uluire, uimire, curiozitate, dorință de explorare, bucurie și entuziasm, mulțumire, relaxare, pace, distracție și râs
  • Scăderi semnificative în sentimente precum: nervozitate, anxietate sau frică, stres și suprasolicitare, supărare și irascibilitate, oboseală, extenuare și energie scăzută
  • Testat pe un focus grup, toate rezultatele de mai sus au drept cauză vizionărea de documentare de istorie naturală.  

 

Rezultatele demografice au demonstrat că:

 

  • În mare parte, femeile au experimentat o paletă mai variată de sentimente decât bărbații, după vizionarea documentarului Planet Earth II.
  • Deși ambele sexe au prezentat creșteri semnificative în admirație, uimire, minunare, procentul a fost cu 35% mai ridicat la femei. Vizionarea Planet Earth II a avut o influență pregnantă în rândul tinerilor, care au experimentat grade mai înalte de emoții negative la început. Tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani au avut cele mai mari schimbări în 9 din cele 14 emoții evaluate în toate grupurile.
    • Scăderi semnificative în emoții ca și nervozitate, anxietate și frică, stres și suprasolicitare, oboseală, extenuare și energie scăzută au fost constatate cel mai des la toate grupurile de vârste.
    • Cu atât mai mult cu cât, la începutul studiului aceștia prezentau nivele înalte ale acestor emoții negative.

 

Studiul BBC se alatură altor evidențe științifice care demonstrează faptul că o legătură cu natura are o importanță fundamentală în sănătatea, fericirea și bunăstarea unei persoane. În paralel cu acest studiu global, profesorul Keltner a cercetat peste 150 de studii științifice care dezbăteau relația dintre emoție și natură. Studiul comandat de BBC a relevat multiple beneficii în favoarea conectării cu natura.

 

Constatări BBC Earth din studiile științifice:

 

  • Accesul la natură, atât fizic cât și prin intermediul secvențelor filmate poate ajuta oamenii să treacă mai ușor peste stresul cotidian
  • Conexiunea cu natura are multiple efecte pozitive asupra comportamentului uman, printre acestea incluzând:
    • Atenție sporită, concentrare și performanță cognitivă
    • Reducerea stresului și sporirea calmului
    • Oamenii care experimentează conexiune cu natura sunt mai activi social și sunt buni jucători de echipă
    • Există studii semnificative care demonstrează importanța legăturii dintre natură și sănătatea fizică

 

Foto Credit: BBC EARTH

Lasa un comentariu aici!

Pentru orice fel de informații ma puteți contacta pe e-mail! La 1 februarie dam startul primei etape de votare la Premiile RADAR DE MEDIA 2018!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Documentar

Natura Umană, din 1 august, la Digi24

Published

on

 

Din 1 august, Digi24 invită telespectatorii la un exercițiu de conștientizare a impactului pe care activitățile noastre îl au asupra mediului, prin intermediul unei noi campanii, “Natura umană”. Încălzirea globală, distrugerea păturii de ozon, defrișările și emisiile de noxe în creștere, epuizarea resurselor naturale, poluarea oceanului și a mărilor sunt doar câteva dintre temele pe care le vedem zilnic în jurnalele de știri. Ce se va întâmpla dacă pierdem locurile pe care le numim acasă, aerul pe care-l respirăm, apa pe care o bem, natura pe care astăzi o admirăm mai mult decât o respectăm? Unde vor mai pleca în vacanțe copiii noștri dacă nu avem grijă de natură şi de planeta care ne găzduiește? Acestea sunt câteva dintre întrebările ridicate de realizatorii campaniei. Proiectul editorial ”Natura umană” debutează joi, 1 august 2019, în jurnalele de știri Digi24, cu povestea ecologiștilor de la Greenpeace care pleacă să cerceteze păduri pe care vor să le protejeze de hoții de lemne și descoperă un transport suspect cu arbori tăiați. Următoarele episoade din campanie vin cu alte imagini spectaculoase și exemple despre lupta celor care iubesc natura cu cei care iubesc doar profitul, indiferent dacă îl obțin cu prețul sănătății noastre și al distrugerii mediului înconjurător. Descoperim pui de urși curioși și inofensivi, aflăm cine îi apără și, mai ales, cine și de ce ar intenționa să îi aducă în bătaia puștii. Ajungem la oameni care trăiesc lângă termocentrale într-un aer atât de otrăvitor încât, povestesc localnicii, nici pomii nu înfloresc acolo. Descoperim energia verde și agricultura fără chimicale ca alternative. Proiectul “Natura umană” se va încheia la sfârșitul lunii august cu un film documentar care transmite mesajul că trebuie să avem mai multă grijă de natură. Filmul va fi difuzat în exclusivitate la Digi24

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Documentar

Discovery sărbătorește 50 de ani de la aselenizare și transmite un documentar despre misiunea istorică care a dus primii oameni pe Lună – APOLLO: POVESTEA PIERDUTĂ

Published

on

 

Pe 20 iulie 1969, lumea urmărea saltul uriaș al lui Neil Armstrong pentru omenire, dar în spatele acestor imagini emblematice se află și o poveste nevăzută. Acum, 50 de ani mai târziu, Discovery Channel sărbătorește lansarea Apollo 11 cu un documentar de două ore, APOLLO: POVESTEA PIERDUTĂ, care spune povestea completă a celei mai îndrăznețe misiuni, cu secvențe nedifuzate până acum. Arhivele dezvăluie munca incredibilă a unei armate de ingineri, oameni de știință și astronauți, depusă pentru a obține cea mai mare reușită tehnologică din America.

Pentru APOLLO: POVESTEA PIERDUTĂ, ce are premiera duminică, 21 iulie, ora 23:00, s-au folosit materiale vizuale și documente din numeroase surse, inclusiv Centrele de Cercetare NASA, Arhivele Naționale și rapoartele de știri ale timpului. După ce a trecut prin mii de role de film, această tulburătoare comoară a devenit un documentar remarcabil despre povestea din spatele pregătirilor pentru trimiterea primilor oameni pe lună.
„Scopul acestui documentar special este de a sărbători și de a onora pe toți cei care au făcut posibilă această misiune”, a declarat Howard Swartz, Senior Vice President of Production and Development, Discovery. „Faptul că s-au folosit imaginile de arhivă din acel moment a contribuit la crearea unei experiențe captivante pentru telespectator, transportându-l înapoi într-un moment de speranță, frică și, în cele din urmă, triumf.”
Zborul către Lună nu a fost o misiune simplă. Cei 400.000 de oameni de știință și ingineri care și-au dedicat viețile pentru a realiza visul unei națiuni s-au confruntat cu provocare după provocare. Au depășit fiecare obstacol și au construit o rachetă suficient de puternică încât să se desprindă de bariera gravitației pământului cu un grup de astronauți curajoși, care și-au riscat viața pentru a pilota o navă spațială care să aterizeze într-un loc precis pe Lună, la 250.000 de mile distanță de Pământ.
APOLLO: POVESTEA PIERDUTĂ este produs pentru Discovery Channel și Discovery Science de Arrow Media. Producătorii executivi ai Arrow Media sunt Tom Brisley și Sam Starbuck. Howard Swartz servește ca producător executiv pentru Discovery și Discovery Science.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Documentar

Discovery sărbătorește 50 de ani de la aselenizare și transmite un documentar despre misiunea istorică care a dus primii oameni pe Lună – APOLLO: POVESTEA PIERDUTĂ

Published

on

 

București, 19 iulie – Pe 20 iulie 1969, lumea urmărea saltul uriaș al lui Neil Armstrong pentru omenire, dar în spatele acestor imagini emblematice se află și o poveste nevăzută. Acum, 50 de ani mai târziu, Discovery Channel sărbătorește lansarea Apollo 11 cu un documentar de două ore, APOLLO: POVESTEA PIERDUTĂ, care spune povestea completă a celei mai îndrăznețe misiuni, cu secvențe nedifuzate până acum. Arhivele dezvăluie munca incredibilă a unei armate de ingineri, oameni de știință și astronauți, depusă pentru a obține cea mai mare reușită tehnologică din America.
Pentru APOLLO: POVESTEA PIERDUTĂ, ce are premiera duminică, 21 iulie, ora 23:00, s-au folosit materiale vizuale și documente din numeroase surse, inclusiv Centrele de Cercetare NASA, Arhivele Naționale și rapoartele de știri ale timpului. După ce a trecut prin mii de role de film, această tulburătoare comoară a devenit un documentar remarcabil despre povestea din spatele pregătirilor pentru trimiterea primilor oameni pe lună.
„Scopul acestui documentar special este de a sărbători și de a onora pe toți cei care au făcut posibilă această misiune”, a declarat Howard Swartz, Senior Vice President of Production and Development, Discovery. „Faptul că s-au folosit imaginile de arhivă din acel moment a contribuit la crearea unei experiențe captivante pentru telespectator, transportându-l înapoi într-un moment de speranță, frică și, în cele din urmă, triumf.”
Zborul către Lună nu a fost o misiune simplă. Cei 400.000 de oameni de știință și ingineri care și-au dedicat viețile pentru a realiza visul unei națiuni s-au confruntat cu provocare după provocare. Au depășit fiecare obstacol și au construit o rachetă suficient de puternică încât să se desprindă de bariera gravitației pământului cu un grup de astronauți curajoși, care și-au riscat viața pentru a pilota o navă spațială care să aterizeze într-un loc precis pe Lună, la 250.000 de mile distanță de Pământ.
APOLLO: POVESTEA PIERDUTĂ este produs pentru Discovery Channel și Discovery Science de Arrow Media. Producătorii executivi ai Arrow Media sunt Tom Brisley și Sam Starbuck. Howard Swartz servește ca producător executiv pentru Discovery și Discovery Science.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: