Connect with us

ALL MEDIA

STUDIU. Cine utilizează mai mult reţelele sociale: femeile sau bărbaţii?

Redactia Radar de Media

Published

on

  • În România, ca şi la nivel mondial, peste 50% dintre utilizatorii Facebook sunt bărbaţi
  • Deşi, în România, sunt mai mulţi bărbaţi între 0-50 de ani decât femei raportat la totalul populației, femeile domină în mediul urban

Se discută de câţiva ani despre preponderenţa feminină în reţelele sociale (social media), chiar în termeni de “este o lume a femeilor”. Femeile au fost mai atrase de reţelele sociale şi sunt prezente într-un număr mai mare pe multe dintre ele (de exemplu, pe Pinterest, conform Digiday citând comScore, 72% dintre utilizatori sunt femei) şi nu doar atât. Sunt şi mai active: femeile au cu 8% mai mulţi prieteni pe Facebook, iar dintre share-urile pe Facebook, 62% sunt realizate de feme.

Ponderea mai mare a segmentului demografic feminin pe rețelele sociale are implicaţii foarte importante pentru branduri, având în vedere populaţia pe care o vizează şi răspunsul diferit la reclamă în funcţie de genul publicului. Cu atât mai mult cu cât, conform unor studii, femeile sunt cele care aleg 80% dintre bunurile utilizate în mod curent de o familie.

Dar, în octombrie 2013, o analiză a utilizatorilor de social media arăta că disparitatea femei-bărbaţi şi-a schimbat ponderea (1,05 bărbaţi la 1 femeie), ceea ce, practic, respectă disparitatea la nivelul populaţiei globale între sexe: adică, mai mulţi bărbaţi faţă de femei. Iar, în 2014, apare un fenomen interesant, în care femeile sunt cu adevărat “detronate” de pe cea mai importantă reţea de social media, Facebook.

Din diverse motive ca, de exemplu, modificarea comportamentului utilizatorilor de Facebook, bărbaţii încep să echilibreze balanţa. Dacă, în 2009, dominanta feminină era evidentă – cu 1,35 femei la 1 bărbat – inclusiv cu un număr majoritar de femei pentru orice palier de vârstă analizat, Facebook spune că acum 54% dintre utilizatorii săi sau dintre fanii paginilor Facebook sunt bărbaţi.

Ceea ce înseamnă că femeile nu mai sunt cele mai multe pe Facebook în acest moment. Şi nu doar când ne referim la întreaga populaţie de utilizatori, ci şi atunci când analizăm anumite paliere de vârstă. Conform Facebook, sunt mai mulţi utilizatori bărbaţi în toate palierele de vârstă până în 45 de ani: 13-17, 18-24, 25-34 şi 35-44.

Cu toate acestea, femeile intră pe Facebook mai des decât bărbaţii (30% versus 26% dintre bărbaţi, în SUA) şi sunt mai dispuse să interacţioneze cu brandurile prezente în social media.

Există, însă, şi posibilitatea ca analizele pe baza cărora s-au axat multe dintre studiile citate de-a lungul anilor să fi fost US-centric. Având în vedere ponderea brandurilor americane din domeniul FMCG la nivel mondial, de pildă, multe dintre aceste studii au avut în vedere populaţia americană.

 

La nivelul României, datele arată altceva.

Să privim mai întâi câteva date demografice. Dacă la nivelul populaţiei sunt mai multe femei: 51,3% faţă de 48,7% bărbaţi, pe anumite paliere de vârstă sunt mai mulţi bărbaţi decât femei în România. Acest lucru este adevărat pentru toate palierele de vârstă analizate de INS până la vârsta de 50 de ani. Cele mai mari diferenţe sunt la palierele demografice 20-24 de ani şi 25-29. Astfel, în România sunt cu 43 de mii mai mulţi bărbaţi decât femei între 20-24 de ani şi cu 32 de mii mai mulţi bărbaţi în intervalul 25-29 de ani. 

Dacă ne uităm, însă, la distribuţia între mediul urban și cel rural, vom avea surpriza să constatăm că în mediul urban sunt mai multe femei decât bărbaţi. Diferenţa se păstrează inclusiv pentru palierele de vârstă în care domină femeile ca număr la nivelul României. Practic, pe toate palierele de vârstă analizate de Institutul Național de Statistică în mediul urban domină femeile ca număr de locuitori.

Revenind la Facebook, site-ul socialbakers.com împarte utilizatorii români în mod egal între bărbaţi şi femei. În schimb, Facebrands, conform unor date actualizate ultima dată în aprilie 2014, arată că Facebook-ul este dominat copios de bărbaţi în România, cu aproape 64%, faţă de 36% utilizatori femei.

Totuşi, se poate spune cu certitudine că, indiferent de faptul că sunt mai mulţi bărbaţi sau mai multe femei în social media şi indiferent de targetul brandurilor (preponderent feminin sau masculin), ele nu pot lipsi de pe aceste platforme. Important este ca fiecare brand să îşi creeze comunitatea relevantă căreia să îi comunice mesajele de brand şi nu numai. Companiile se pot baza pe observaţiile şi percepţiile consumatorilor pentru dezvoltarea de produse şi pot utiliza tehnologiile sociale în zona operaţională şi de distribuţie.

Dar nu doar companiile au de câştigat din utilizarea tehnologiilor sociale (reţele sociale, bloguri, sisteme de recenzare, comerţ social, forumuri, crowdsourcing, jocuri etc.), ci şi consumatorii. Tehnologiile sociale gratuite au creat valoare adăugată pentru consumatori de 40 miliarde USD în 2010 şi se aşteaptă să creeze 76 miliarde USD valoare adăugată în 2015

Comentarii

Radio

PRO FM se relansează sub sloganul OPEN RADIO

Avatar

Published

on

            PRO FM se relansează sub sloganul OPEN RADIO ! Atitudinea OPEN, pe care echipa radioului a tradus-o mereu în distracție, curaj și prietenie autentică, are acum o nouă imagine. Procesul de rebranding reprezintă cel mai mare upgrade al radioului din ultimii 23 de ani.

 

Timp de 27 de ani, PROFM a marcat generații, a deschis inimi și poftă de libertate și a luat mereu distracția în serios. Iar azi, PROFM a decis să pună în lumină valorile care l-au consacrat, pentru a le putea integra într-o imagine nouă. Acum, când viitorul trebuie pregătit cu optimism, PROFM e mai deschis ca niciodată să ia în piept orice provocare. E creativ și plin de energie. E OPEN RADIO.

 

Totodată, acest rebranding este și o etapă esențială în angajamentul radioului de a fi alături de oameni deschişi, cu distracție și muzică bună, de toate tipurile. De a avea un impact pozitiv în fiecare zi. Noul radio are un nume îndrăzneț, scris dintr-o bucată: PROFM, așa cum vrea să fie, deschis la idei, provocări și trăiri noi, deschis să asculte, să încerce, să-și depășească limitele. PROFM înseamnă curaj și acceptare, nebunie și schimbare, evoluție și asumare, distracție și noutate, cele mai fresh hituri din zori până în noapte și o prietenie de durată cu oamenii.

 

Ca orice lucru care are curajul să fie upgradat, noul logo a luat naștere din vechia imagine. Păstrează esența și culorile deja consacrate, dar merge într-o zonă modernă, orientată spre viitor. Grafica lasă loc jocului și vine să susțină perfecțiunea prin imperfecțiune, ca un reminder că este necesar să fii OPEN, pentru a realiza că imperfecțiunea înseamnă, de fapt, oportunitate.

 

            „Acest rebranding e un nou capitol al dezvoltării radioului. Păstrează esența a ce suntem, a ce a fost PROFM dintotdeauna, dar e mai modern, mai OPEN la ce e nou, orientat către viitor. Noua arhitectură de brand traduce personalitatea radioului și sensul în care vrem să evoluăm. Suntem OPEN la tot ce e nou și provocator alături de ascultători. E vorba de dialog și puterea de a fi deschis.

 Învățăm zilnic unii de alții, ne distrăm împreună și ne binedispune aceeași muzică bună. Ne-am dat seama că relația pe care o avem cu aceștia și spiritul nostru, al întregii echipe, nu se mai regăseau în identitatea de brand veche. Iar 2020 a fost și este cel mai puternic imbold pentru schimbare și, totodată, cel mai bun exemplu că trebuie să fim OPEN cu toții”, anunță PROFM.

 

Campania de lansare a acestui rebranding este la fel de îndrăzneață și invită oamenii să aibă curaj să transforme un „nu” în „DE CE NU?”. E un reminder să nu-ți mai amâni planurile, să nu mai pui pe hold visurile, să nu lași îndoiala altora să stea în calea curajului.

 

Manifestul dă voce acestui îndemn prin intermediul unor vedete OPEN, care au pornit pe drum alături de PROFM. Sunt oameni care traduc filosofia PROFM prin tot ce fac. Oameni curajoși și pasionați, care au avut un vis pe care l-au transformat într-o mare realizare. Care nu s-au oprit la primul „de ce ?”, nici la al doilea sau la cel de-al 23-lea, ci au rămas deschiși în fața fiecărei noi provocări.

 

NOUL PROFM e aici:

Echipa PROFM OPEN RADIO mulțumește artiștilor și oamenilor care i-au fost alături în acest prim capitol: The Motans, Irina Rimes, Emil Rengle, Inna, Feli, Marius Manole, Cristiana Oprea, Delia, Andra și Eva Măruță, Smiley, Ana Maria Brânză Popescu și vocii care a dat glas și extra-emoție: Bruja.

Mulțumiri prietenilor de la Global Records, Hahaha Production, Cat Music, Mediapro Music, Andra Music, Delia, Seek Music, Roton Music și echipei care a zis „DE CE NU ?” din prima: agenția de creație ontheroof, casa de producție – POINTS Media și regizorul & DOP: Khaled Mokhtar.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

Radio

Cosmin Cernat, în grila de toamnă Radio Impuls, cu un talk-show de duminică

Avatar

Published

on

            Grila de toamna Radio Impuls vine cu o surpriza uriasa pentru ascultatorii postului. Din 20 septembrie,  in fiecare duminica, de la ora 12:00, Cosmin Cernat va fi gazda emisiunii „Invitatul de 12”, un talk-show relaxat, dar si provocator, presarat cu umor si picanterii din lumea mereu surprinzatoare a showbiz-ului.

 

Cu o experienta uriasa in televiziune, unul dintre cei mai buni comentatori sportivi, intervievator redutabil si foarte apreciat de un public divers, Cosmin Cernat va pune o serie de intrebari invitatilor sai, menite sa dezvaluie personalitatea acestora,  sa scoata la lumina lucruri nespunse pana acum, dar si sa faca amiezile de duminica mai frumoase. Invitatii lui Cosmin Cernat vor fi personalitati marcante, voci cunoscute din playlist-ul Radio Impuls, celebritati din lumea muzicala si nu numai. Umor, inteligenta, povesti, toate acestea vor fi pe undele radio odata cu emisiunea „Invitatul de 12”, din 20 septembrie, in fiecare duminica, de la ora 12:00.

Toamna si-a intrat oficial in drepturi la Radio Impuls, emisiunile consacrate urmand sa faca deliciul ascultatorilor. Totul incepe cu o explozie de glume, informatii si muzica, dimineata, de la 7:00, ora de la care matinalii Radu Tibulca si Orlando Ivan dau „Scularea!” tuturor romanilor, in fiecare zi a saptamanii, de luni pana vineri. Dupa o vacanta bine-meritata, cei doi simpatici matinali sunt gata sa le ofere celor care ii asculta, doza uriasa de energie si buna dispozitie, astfel incat ziua sa inceapa in forta.

           Alexandra Enasoaie isi asteapta ascultatorii, de la ora 10:00, cu Morning Latte”, apoi Uzina de Dume” continua, de la 13:00,  cu doza de glume pe banda rulanta, oferite cu generozitate de Stefan Coroian si Mihai Nicoara.

 

De la ora 16:00, Mihai Hinda este „Bara la bara”, asa cum i-a obisnuit de atata timp pe fanii Radio Impuls. In fiecare seara, de la 19:00, DJ Even Steven da drumul distractiei la maximum, pregatind totul cum se cuvine pentru ceea ce urmeaza de la 22:00, emisiunea „Hit dupa Hit”, cu cea mai tare muzica.

 

In weekenduri, sambata si duminica, de la ora 8:00, Cosmin Dimancescu da tonul relaxarii cu „Hit Break”. In fiecare sambata, de la 12:00, la HOT40, Alin Scrob le ofera ascultatorilor Radio Impuls, un top al celor mai difuzate piese ale momentului, urmand ca emisiunea „Hit dupa Hit” sa tina mai departe ritmul muzicii bune, de la 15:00.

 

In fiecare duminica, de la ora 12:00, Cosmin Cernat se afla in dialog surprinzator cu „Invitatul de 12”, timp de o ora, urmand ca „Hit dupa Hit” sa isi tina fanii aproape de radio, cu cele mai bune piese ale momentului.

Radio Impuls ofera ascultatorilor un program de infotainment, adresandu-se unui public urban, dinamic, dornic de continut fresh.  Statia s-a alaturat programului Kanal D in martie 2019, odata cu intrarea in Portofoliul Dogan Media International, si reprezinta o retea cu acoperire in cele mai importante orase ale tarii, precum Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Sibiu, Timisoara, Brasov, Tulcea, Bacau, Rasnov, Bistrita si Craiova.

 

Radio Impuls atrage tot mai multi ascultatori de la o zi la alta, semnificativa este cresterea cotei de piata inregistrate in Bucuresti. Reamintim ca studiul de audienta radio al valului al doilea 2020, desfasurat in perioada 27 aprilie – 16 august, a reconfirmat trendul ascendent Radio Impuls. Conform IMAS – Marketing si sondaje SA si Mercury Research S.R.L,  statia a inregistrat o crestere a cotei de piata de 167% in Bucuresti, fata de acelasi val din anul anterior. De asemenea, Radio Impuls a avut o crestere semnificativa de 67% in ceea ce priveste indicatorul Daily Reach %.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Marile premiere ale toamnei se văd gratuit pe AntenaPlay

Avatar

Published

on

            Marile premiere ale toamnei, lansate de Antena 1 în săptămâna 7 13 septembrie, pot fi urmărite gratuit, toată luna septembrie, pe platforma AntenaPlay, de oriunde, oricând şi de pe orice dispozitiv.

 

Primele trei ediţii Chefi la Cuţite, primul episod din ultimul sezon al serialului Sacrificiul, premiera celui de-al nouălea sezon iUmor, primele transformări din cel de-al 15-lea sezon Te cunosc de undeva!, dar şi premiera X Factor, cu noul juriu: Delia, Loredana, Ştefan Bănică Jr. şi Florin Ristei, toate pot fi vizionate gratuit pe AntenaPlay în luna septembrie.

În plus, telespectatorii iUmor au parte de şi mai mult umor, cu I (mai mult) Umor, un serial ce va însoţi săptămânal fiecare ediţie a emisiunii şi va putea fi vizionat online în fiecare luni, pe AntenaPlay. Tot în această toamnă, abonaţii AntenaPlay vor mai avea parte de o surpriză: Ilona Brezoianu îi va duce pe telespectatori în culisele X Factor cu eXtra Factor, un serial ce poate fi urmărit online, în fiecare duminică.

AntenaPlay oferă 10 canale LIVE, extra conținut nedifuzat la TV, emisiuni preferate în ediții integrale și știri de ultimă oră. Este disponibilă pe toate device-urile: smartphone, smart TV, PC, tabletă sau laptop. Este singurul loc în care se pot urmãri emisiunile produse de Antena TV Group în ediții integrale, din orice colţ al lumii şi de pe orice dispozitiv.

 

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0