A-Z NEWS
STUDIU. Cine utilizează mai mult reţelele sociale: femeile sau bărbaţii?
- În România, ca şi la nivel mondial, peste 50% dintre utilizatorii Facebook sunt bărbaţi
- Deşi, în România, sunt mai mulţi bărbaţi între 0-50 de ani decât femei raportat la totalul populației, femeile domină în mediul urban
Se discută de câţiva ani despre preponderenţa feminină în reţelele sociale (social media), chiar în termeni de “este o lume a femeilor”. Femeile au fost mai atrase de reţelele sociale şi sunt prezente într-un număr mai mare pe multe dintre ele (de exemplu, pe Pinterest, conform Digiday citând comScore, 72% dintre utilizatori sunt femei) şi nu doar atât. Sunt şi mai active: femeile au cu 8% mai mulţi prieteni pe Facebook, iar dintre share-urile pe Facebook, 62% sunt realizate de feme.
Ponderea mai mare a segmentului demografic feminin pe rețelele sociale are implicaţii foarte importante pentru branduri, având în vedere populaţia pe care o vizează şi răspunsul diferit la reclamă în funcţie de genul publicului. Cu atât mai mult cu cât, conform unor studii, femeile sunt cele care aleg 80% dintre bunurile utilizate în mod curent de o familie.
Dar, în octombrie 2013, o analiză a utilizatorilor de social media arăta că disparitatea femei-bărbaţi şi-a schimbat ponderea (1,05 bărbaţi la 1 femeie), ceea ce, practic, respectă disparitatea la nivelul populaţiei globale între sexe: adică, mai mulţi bărbaţi faţă de femei. Iar, în 2014, apare un fenomen interesant, în care femeile sunt cu adevărat “detronate” de pe cea mai importantă reţea de social media, Facebook.
Din diverse motive ca, de exemplu, modificarea comportamentului utilizatorilor de Facebook, bărbaţii încep să echilibreze balanţa. Dacă, în 2009, dominanta feminină era evidentă – cu 1,35 femei la 1 bărbat – inclusiv cu un număr majoritar de femei pentru orice palier de vârstă analizat, Facebook spune că acum 54% dintre utilizatorii săi sau dintre fanii paginilor Facebook sunt bărbaţi.
Ceea ce înseamnă că femeile nu mai sunt cele mai multe pe Facebook în acest moment. Şi nu doar când ne referim la întreaga populaţie de utilizatori, ci şi atunci când analizăm anumite paliere de vârstă. Conform Facebook, sunt mai mulţi utilizatori bărbaţi în toate palierele de vârstă până în 45 de ani: 13-17, 18-24, 25-34 şi 35-44.
Cu toate acestea, femeile intră pe Facebook mai des decât bărbaţii (30% versus 26% dintre bărbaţi, în SUA) şi sunt mai dispuse să interacţioneze cu brandurile prezente în social media.
Există, însă, şi posibilitatea ca analizele pe baza cărora s-au axat multe dintre studiile citate de-a lungul anilor să fi fost US-centric. Având în vedere ponderea brandurilor americane din domeniul FMCG la nivel mondial, de pildă, multe dintre aceste studii au avut în vedere populaţia americană.
La nivelul României, datele arată altceva.
Să privim mai întâi câteva date demografice. Dacă la nivelul populaţiei sunt mai multe femei: 51,3% faţă de 48,7% bărbaţi, pe anumite paliere de vârstă sunt mai mulţi bărbaţi decât femei în România. Acest lucru este adevărat pentru toate palierele de vârstă analizate de INS până la vârsta de 50 de ani. Cele mai mari diferenţe sunt la palierele demografice 20-24 de ani şi 25-29. Astfel, în România sunt cu 43 de mii mai mulţi bărbaţi decât femei între 20-24 de ani şi cu 32 de mii mai mulţi bărbaţi în intervalul 25-29 de ani.
Dacă ne uităm, însă, la distribuţia între mediul urban și cel rural, vom avea surpriza să constatăm că în mediul urban sunt mai multe femei decât bărbaţi. Diferenţa se păstrează inclusiv pentru palierele de vârstă în care domină femeile ca număr la nivelul României. Practic, pe toate palierele de vârstă analizate de Institutul Național de Statistică în mediul urban domină femeile ca număr de locuitori.
Revenind la Facebook, site-ul socialbakers.com împarte utilizatorii români în mod egal între bărbaţi şi femei. În schimb, Facebrands, conform unor date actualizate ultima dată în aprilie 2014, arată că Facebook-ul este dominat copios de bărbaţi în România, cu aproape 64%, faţă de 36% utilizatori femei.
Totuşi, se poate spune cu certitudine că, indiferent de faptul că sunt mai mulţi bărbaţi sau mai multe femei în social media şi indiferent de targetul brandurilor (preponderent feminin sau masculin), ele nu pot lipsi de pe aceste platforme. Important este ca fiecare brand să îşi creeze comunitatea relevantă căreia să îi comunice mesajele de brand şi nu numai. Companiile se pot baza pe observaţiile şi percepţiile consumatorilor pentru dezvoltarea de produse şi pot utiliza tehnologiile sociale în zona operaţională şi de distribuţie.
Dar nu doar companiile au de câştigat din utilizarea tehnologiilor sociale (reţele sociale, bloguri, sisteme de recenzare, comerţ social, forumuri, crowdsourcing, jocuri etc.), ci şi consumatorii. Tehnologiile sociale gratuite au creat valoare adăugată pentru consumatori de 40 miliarde USD în 2010 şi se aşteaptă să creeze 76 miliarde USD valoare adăugată în 2015
-
ENTERTAINMENT3 săptămâni ago
Bianca Petcu lansează videoclipul “Zero Șapte”
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Videoclip Nou: Ralflo X Aura B X Tecsan – Pas cu Pas
-
AUDIENȚE TVo săptămână ago
Faimoșii continuă seria victoriilor, iar problemele încep să apară pentru Războinici, la Survivor All Starss. Show-ul, lider de audiență
-
Emisiuni3 zile ago
Carmen Târnoveanu: interviu în exclusivitate pentru Radar de Media
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 08 – 14 aprilie 2024
-
Animaţie2 săptămâni ago
Echipează-te și pregătește-te pentru a te alătura echipei Looney Tunes pentru râsete pe cinste în ACME!
-
Emisiuni2 săptămâni ago
PRO TV anunță începerea filmărilor pentru sezonul 11 Visuri la cheie, într-o nouă formulă: ”una dintre cele mai bune echipe pe care le-am avut până acum”
-
Platforma Online TV2 săptămâni ago
„Dorința”, cel mai nou film animat de comedie de la Disney este disponibil de astăzi pe Disney+
-
Emisiuni2 săptămâni ago
Chef Sautner i-a dat cuțitul de aur lui Mario Mădălin Dumitru. Diseară, Giulia și Vlad Huidu vin să gătească pentru jurații Chefi la cuțite
-
Cultura2 săptămâni ago
Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul, o poveste despre dragoste, pierdere și supraviețuire într-un secol de istorie coreeană
-
Program TV2 săptămâni ago
Programul Kanal D pentru săptămâna 08 – 14 aprilie 2024
-
Digital2 săptămâni ago
PUBLICĂM ADVERTORIALE SEO – adaptate bugetului tău
-
Analize Audiente TVo săptămână ago
AUDIENȚE în Prime-Time în luna martie. Antena 1 este depăşită de Kanal D la nivel național. KANAL D performanțe remarcabile cu un plus de 100.000 de telespectatori !
-
Grila de programe2 săptămâni ago
Ce să urmărești la televiziunile Warner Bros. Discovery în aprilie
-
Televiziune2 săptămâni ago
La aniversarea a 10 ani, ZU TV dă muzica de 10, de la ZUnrise și până la ZUeet dreams
-
Emisiuni2 săptămâni ago
Chef Sautner a câștigat o nouă amuletă la Chefi la cuțite