Connect with us

ALL MEDIA

STUDIU | Debut de an încurajator pentru Romani! Vezi cifrele din primul trimestru 2013!

Avatar

Published

on

Primul trimestru al anului a adus o creştere a pieţei bunurilor de folosinţă îndelungată din România de 4% faţă de acelaşi trimestru al lui 2012, atingând valoarea de 349 de milioane de euro. Exceptând piaţa de electrocasnice mari şi piaţa de electronice, toate sectoarele monitorizate de GfK TEMAX au înregistrat rate de creșteri pozitive în valoare.

Cel mai mare sector rămâne cel de IT, menținându-se la o valoare relativ stabilă de 105 milioane de euro după o creștere de 0,9% față de T1 2012. Cea mai mare creștere de valoare s-a înregistrat în sectorul Telecom (18,2%). Rate de creșteri negative au apărut pe piața de electronice (-2,3%) şi pe piața de electrocasnice mari (-2,1%), sector ce se află pe o pantă descendentă încă de anul trecut.

Evoluția vânzărilor pentru bunurile de folosință îndelungată în România

STIUDIU GFK

Telecom: Evoluție pozitivă datorită smartphone-urilor

Valoarea totală a pieței de telefoane mobile și smartphone-uri a crescut cu 18% în primul trimestru al lui 2013 față de aceeași perioadă a anului trecut, însumând 88 de milioane de euro, valoare estimată nesubvenționată.

Noile modele de smartphone-uri lansate în ultimele perioade au contribuit la creșterea segmentului de smartphone-uri cu 58%, în timp ce o scădere a cererii pentru telefoane mobile a produs o rată de creștere negativă de -29% pentru aceste produse.

Având în vedere predominanța telefoanelor mobile din punct de vedere al unităților vândute și preferința actuală a consumatorilor pentru smartphone-uri, se întrevede un mare potențial pentru acest segment în 2013.

Foto: Încă un trimestru bun pentru D-SLR-uri

Piața foto a atins o valoare totală de 9 milioane de euro în T1 2013, o performanță cu 11% mai bună față de T1 2012.

În timp ce camerele foto compacte au crescut cu 2% în valoare, segmentul de DSLR-uri a avut rate de creștere de două cifre și a salvat sectorul. Aparatele compacte au înregistrat o apreciere a prețului de două cifre, deși numărul de unități vândute a fost mai mic, prețul mai mare al produselor vândute a dus la creșterea în valoare a segmentului.

Când vine vorba de camere cu caracteristici mai bune, există o cerere tot mai mare pentru DSLR-uri, în special cele entry level și pentru compacte de top.

Până în acest moment, piața foto a gestionat bine competiția reprezentată de smartphone-uri și generează optimism pentru anul 2013.

Piața de imprimante și multifuncționale: Imprimantele laser au adus o rată de creștere pozitivă pentru întregul sector

Piața de imprimante și multifuncționale a înregistrat o ușoară creștere de 3,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 8 milioane de euro.

Segmentul care a generat creșterea a fost acela al imprimantelor și multifuncționalelor laser care a depășit nivelul echilibrat la care s-a aflat în ultimele trimestre. Întregul segment al tehnologiei ink continuă trendul descendent.

Per total, piața de imprimante și multifuncționale a arătat o ușoară revenire după o lungă perioadă de timp.

IT: Tabletele media și perifericele sunt pe un trend crescător

În primul trimestru al anului piața de IT a înregistrat o ușoară creștere de 0,9% față de T1 2012, ajungând la o valoare de 105 milioane de euro. Segmentul cu cea mai mare creștere a fost cel al tabletelor media, o piață tânără aflată în plină expansiune. În acest context, piața de computere portabile a înregistrat o ușoară descreștere.

Perifericele (tastaturi, mouse-i) sunt de asemenea pe un trend crescător.

Calculatoarele desk și monitoarele au scăzut mult și continuă să piardă teren pe piața de IT.

Electrocasnice mici: Un trimestru instabil

Din punct de vedere al valorii, piața de electrocasnice mici a crescut în T1 2013 cu 0,9% față de același trimestru al anului trecut. Totuși, comparând cele două trimestre, cererea de electrocasnice mici s-a redus. Consumatorii au ales produse mai scumpe, fapt ce a dus la creșterea în valoare a întregului sector.

Cererea pentru aparate de îndepărtat părul a crescut în acest trimestru cu ocazia celor două sărbători: Valentine’s Day și Ziua Femeii. Categorii de produse precum aparate de ras, trusele complete de îngrijire pentru îndepărtarea părului corporal și facial, aparate pentru femei de îndepărtare a părului care folosesc tehnologia laser/IPL au înregistrat creșteri.

Concentrarea pe produse mai scumpe precum expresoarele fullautomate și roboții de bucătărie cu motoare puternice au adus valoare adăugată pe piață. Totodată preferința consumatorilor pentru dispozitive cu caracteristici mai bune, precum blenderele de mână metalice, blenderele de mână cu accesorii incluse, aspiratoarele cu motoare mai puternice și expresoarele fullautomate care au carcasă de metal au adus modelele cu prețuri mai mari în centrul atenției.

Electrocasnice mari: Debut lent pentru piața de electrocasnice mari

Sectorul de electrocasnice mari a înregistrat o scădere a valorii vânzărilor de -2,1% în primul trimestru al lui 2013 față de T1 2012, ajungând la o valoare totală de 58 milioane de euro. Acest început de an lent a fost cauzat în principal de continuarea trendului din 2012: piețele de aragazuri, frigidere și mașini de spălat rufe au scăzut ușor, în timp ce piețele de cuptoare, plite și hote au înregistrat creșteri importante.

Piața de frigidere este marcată de o tendință clară spre frigiderele cu sistem No Frost incorporat care reprezintă 19% din totalul de unități vândute și spre dispozitivele cu o eficiență energetică mai mare. Totuși această categorie se dezvoltă într-un ritm lent. În timp ce mașinile de spălat rufe cu încarcare frontală au suferit o scădere ușoară, vânzările din segmentul de semiautomate au scăzut puternic, fapt ce a dus la o scădere totală a pieței de mașini de spălat rufe cu 3% în T1 2013 față de T1 2012.

Privind la tendințele din sectorul de electrocasnice mari, este vizibilă o preferință în creștere pentru aparatele incorporabile, ce au crescut cu 13% în T1 2013 față de același trimestru din 2012. Totodată în această categorie tot mai mulți consumatori au ales produsele cu caracteristici mai bune precum plitele cu inducție și cuptoarele cu autocurățare catalitică, produse ale căror vânzări au crescut cu mai mult de 20%.

Electronice: Start dificil în 2013

Primul trimestru al lui 2013 a adus o scădere de 2,3% pentru sectorul de electronice, valoarea totală a vânzărilor ajungând la 57 de milioane de euro. Majoritatea segmentelor din cadrul sectorului de electronice au înregistrat rate de creștere negative de două cifre, mai puțin piața de televizoare cu ecran plat care a încheiat primul trimestru la o valoare a vânzărilor foarte apropiată de cea din T1 2012.

Scăderea cererii vine după un ultim trimestru foarte bun al lui 2012, susţinut de numeroase activități promoționale care au impulsionat cererea și au scăzut nevoia de achiziții pentru următoarele luni.

Faptul că performanța de pe piața televizoarelor, una dintre cele mai mari piețe din cadrul sectorului de electronice, a depins mult de diferite activități promoționale, toate având în vedere reducerea prețurilor, a avut consecințe atât pozitive cât și negative asupra producătorilor și retailerilor. Un rezultat pozitiv a fost acela că au influențat dorința de a cumpăra într-o perioadă de criză, când tendința consumatorilor este de a amâna achiziția de bunuri de folosință îndelungată. Părțile negative sunt eroziunea prețului, scăderea valorii adăugate și a profitabilității promoțiilor și apariția unei rezistențe a consumatorilor în fața promoțiilor tradiționale.

Este de așteptat ca în 2013 să crească cererea pentru televizoare cu ecrane mari și pentru cele ce permit conexiune la internet, televizoarele „smart”.

Studiul

GfK Temax® este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indicator care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite. Toate rapoartele şi comunicatele de presă sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com.

Comentarii

Radio

O nouă emisiune in grila DIGI FM, “Ora de Poveste”

Avatar

Published

on

Pentru copiii cuminți și pentru copiii mai puțin cuminți. Pentru mami, pentru tati. Pentru cei care #augrijă de noi toți în aceste zile și pentru cei care #stauacasă, Digi FM lansează joi, 2 aprilie 2020, la ceas de seară, “Ora de Poveste”. 

În perioada aceasta, echipa Digi FM a ales pentru serile în familie, care vin după zile grele pentru părinţi, cele mai frumoase povești de la Humanitas Junior, în întregime sau fragmente, adunate în Biblioteca Copiilor care #StauAcasă. O bucurie pentru copii și un moment de respiro pentru părinți.

Realizatorii Digi FM, Bogdan Miu, Beatrice Ghiciov, Bogdan Ciuclaru, Lucian Mîndruță, Nono Semen și Ramon Cotizo au aplaudat ideea și, rând pe rând, s-au înregistrat citind câte o poveste. Li s-au alăturat și prieteni din zona muzicală şi din alte domenii, vedete precum Irina Rimes, Sore, Seredinschi și alții, care doresc să ofere momente frumoase părinților și copiilor care #StauAcasă.     Din 2 aprilie, în fiecare seară, de la ora 20.00, de luni până vineri, înainte de culcare, părinți și copii sunt invitați pe pagina de facebook Digi FM, acolo unde ora 20:00 înseamnă “Ora de Poveste Digi FM”. Pentru cine are poftă de și mai multe povești, toate clipurile video se vor regăsi și pe site-ul www.digifm.ro , unde vor fi adăugate permanent ultimele clipuri şi poveşti noi. Toate poveștile citite la Digi FM se găsesc complete în colecția Humanitas Junior (https://humanitasjunior.ro/).

 

 

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Reviste Burda Romania, in continuare, la punctele de presa

Avatar

Published

on

Având în vedere contextul actual și măsurile impuse de autorități în scopul prevenirii răspândirii îmbolnăvirilor cu COVID 19, o bună parte din punctele de vânzare s-au închis, altele și-au redus activitatea, iar limitarea circulației persoanelor are ca efect scăderea substanțială și drastică a cererii pentru publicații periodice printate comercializate în puncte de desfacere cu amănuntul.

Pentru asigurarea siguranței angajaților, dar și pentru a reduce riscurile economice privind activitatea companiei, pe perioada stării de urgență, începând cu luna aprilie 2020, BURDA ROMÂNIA va publica în format print toate titlurile sale lunare – Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, National Geographic, Ioana, Auto, Motor și Sport, Grădina mea de vis, Burda Style, Sănătatea de azi, Practic în bucătărie, Practic Sudoku, Ioana Sudoku, Practic Integrame –, cu tiraj diminuat, iar revista săptămânală, Femeia de azi, va apărea cu frecvență redusă, de doar două ori pe lună, cu tiraj diminuat.

Aceste publicații pot fi achiziționate si online, de pe siteul burda.ro, cu livrare prin curier. Tot pe site-ul companiei  vor fi publicate datele de apariție pe piata pentru fiecare titlu, în fiecare săptămână.

Toate abonamentele vor fi onorate.

În același timp, vor rămâne active site-urile din portofoliul Burda Romania.

Ne rezervăm dreptul ca în viitor, în funcție de evoluția situației pieței, sub influența măsurilor luate în scopul diminuării efectelor Covid 19 asupra populației, să luăm decizii diferite, pe care vi le vom comunica.

Le mulțumim colegilor de la difuzare și vânzătorilor de la chioșcurile de presă. Le mulțumim cititorilor care aleg să își pună pe lista de necesar publicațiile favorite.

Îți mulțumim, stimate partener, că ne ești alături.

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

HaHaHa Production lanseaza „Spala-te pe maini”, un ghid muzical animat pentru spalatul corect pe maini

Avatar

Published

on

HaHaHa Production lanseaza „Spala-te pe maini!”, un ghid muzical animat pentru promovarea spalatului corect pe maini care este prima si cea mai importanta masura de auto-protectie in lupta impotriva virusilor.

„Foarte putini dintre noi stiu sa se spele asa cum trebuie pe maini. Sunt doar 30 de secunde care, folosite corect, pot face diferenta intre sanatate si boala.”, spune Smiley care a pus la lucru resursele creative ale studioului HaHaHa Production pentru a transmite amuzant un mesaj atat de important zilele acestea pentru toate generatiile.

https:///watch?v=kzoAir3xFPI&feature=youtu.be

Artistii si producatorii HaHaHa Production isi doresc ca „Spala-te pe maini” sa reprezinte un indemn pentru toti cei care stau acasa zilele acestea sa repete pe piesa spalatul corect pe maini, sa se filmeze si sa trimita video cat mai multor persoane: „Pana ne intra in reflex spalatul corect pe maini, putem sa facem ca actiunea asta sa fie distractiva, asa ca va invit sa va distrati facand filmulete cu voi pe piesa noastra in timp ce respectati toti pasii obligatorii din acest proces.”, adauga Smiley care, intors recent din America, a ales sa ramana acasa timp de doua saptamani pentru a se proteja pe el si pe cei din jurul lui si sa faca pe conturile sale de Instagram, YouTube, Tik-Tok si Facebook un jurnal de autoizolare cu toate activitatile care ii compun zilele petrecute acasa.

 

Oricine isi doreste, il poatre suna sau ii poate trimite mesaje foto, video sau text lui Smiley, pentru ca acesta si-a ascuns numarul de telefon, cifra cu cifra, in videoclipul de la „Ce mai faci, straine?” https://www.youtube.com/watch?v=ZOdYsBA8w9M cea mai recenta piesa a sa, aflata de la lansare pe primele locuri in topul celor mai urmarite clipuri de pe YouTube. Aproape 5000 de persoane i-au scris mesaje si au comunicat cu el prin intermediul numarului sau de telefon: „Acum ca tot stau in casa, ma bucur de toate semnele de viata de la voi si incerc sa raspund fiecaruia. Si dupa, ma spal pe maini. Corect. Sper ca si voi.”, spune Smiley care incearca sa-si foloseasca muzica si toate resursele creative de la HaHaHa Production pentru a aduce, pe cat posibil, un plus de bine in jurul sau.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0