Connect with us

ALL MEDIA

STUDIU | Economia Romaniei 2013: Al doilea trimestru de creștere!

Avatar

Published

on

Piața bunurilor de folosință îndelungată din România a urmat tendinţa din primul trimestru, arătând o creștere de 4,7% în T2 2013 față de același trimestru al lui 2012. Primele șase luni ale anului au adus o creștere de 4,3% față de prima jumătate a lui 2012, ajungând la o valoare de 699 milioane de euro.

STUDIU marci autohtone

Cel mai mare sector din trimestrul al doilea 2013 a fost cel de Telecom, cu o valoare totală de 99 milioane de euro, fiind totodată sectorul care a generat cea mai mare creștere de valoare, de 17% față de T2 2012. O altă creștere notabilă a fost cea înregistrată de sectorul electrocasnicelor mari, de aproape 5% în valoare față de T2 2012, precedentul trimestru de creștere pentru acest sector înregistrându-se în anul 2011. Piața foto, care a înregistrat o descreștere de 25,5%, împreună cu piața de imprimante și multifuncționale (-8,8%) și piața de electronice (-5,2%) au fost singurele sectoare cu rezultate negative.

Telecom: Segmentul de smartphone-uri își continuă trendul ascendent

Al doilea trimestru al lui 2013 a adus o creştere pentru sectorul de telecom, de 17% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, valoarea nesubvenţionată totală fiind estimată la 99 milioane euro.

Segmentul smartphone a fost principalul motor de creştere, în timp ce telefoanele mobile continuă să scadă.

Electrocasnice mici: Sectorul de electrocasnice mici continuă trendul pozitiv

Piața electrocasnicelor mici a atins valoarea de 24 milioane euro în T2 2013, valoare cu 8,7% mai mare decât în T2 2012. Această evoluție pozitivă se reflectă și în vânzările din prima jumătate de an, în care s-a înregistrat o creștere de 4,7% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În ceea ce privește cea mai mare piață din acest sector, cea a aspiratoarelor, atât modelele cu sac cât și cele fără sac au avut rate de creșteri de două cifre în comparaţie cu T2 2012.

Din cadrul aparatelor de îndepărtat părul, epilatoarele au cunoscut o evoluţie liniară, în timp ce segmentul de aparate de îndepărtare a părului pentru femei care folosesc tehnologia laser/IPL a crescut semnificativ.

Ratele de creștere de două cifre înregistrate de blendere, mixere de mână și roboții de bucătărie cu motoare puternice au adus o evoluţie pozitivă pieței aparatelor pentru prepararea mâncării.

Remarcabilă este și evoluția filtrelor de cafea și a expresoarelor, din cadrul căreia principalele subcategorii, precum expresoarele fullautomate și cele cu capsule, au înregistrat rate de creșteri de două cifre.

Electrocasnice mari: Evoluție pozitivă a sectorului de electrocasnice mari

În cel de-al doilea trimestru al lui 2013, piața electrocasnicelor mari a arătat o creștere de aproape 5% față de T2 2012, ajungând la o valoare de 73 milioane de euro. De asemenea, comparând prima jumătate a lui 2013 cu aceeași perioadă a anului 2012, vânzările de electrocasnice mari au crescut cu 1,7%.

Principalii factori de creștere de pe această piață rămân electrocasnicele incorporabile precum cuptoarele și plitele, dar și mașinile de spălat vase, hotele și congelatoarele, segmente ce au înregistrat rate de creșteri de două cifre în acest trimestru față de cel corespunzător anului precedent. Valoarea de pe piața totală a fost ridicată și de evoluțiile pozitive în ceea ce privește valoarea vânzărilor a segmentelor de frigidere și mașini de spălat rufe, chiar dacă acestea au scăzut din punct de vedere al volumului. Acest lucru se datorează faptului că s-au vândut modele cu caracteristici îmbunătățite: mai mult de un sfert din valoarea pieței de frigidere aparține modelelor cu sistem No Frost incorporat și mai mult de un sfert din piața de mașini de spălat rufe aparține modelelor din clasele energetice A++ și A+++.

De cealaltă parte, piața cuptoarelor cu microunde a înregistrat o evoluție plată, iar aragazurile continuă pe un trend descendent.

IT: Încă un trimestru bun pentru tabletele media

Piaţa IT a înregistrat  o uşoară creştere în al doilea trimestru al anului 2013, de 2,7% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, însumând  88 milioane de euro.

Tabletele media au reuşit, prin oferta diversificată, să câştige teren în cadrul sectorul IT, în piaţă existând o gamă de produse cu  specificaţii care să mulţumească toate categoriile de consumatori. Dacă în valoare acest segment de produse aproape s-a dublat, în volum a crescut mai mult de trei ori.

Calculatoarele portabile au înregistrat o uşoară scădere în al doilea trimestru al lui 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cu excepţia tastaturilor (în continuare în creştere) şi a mauşilor (care au stagnat), celelalte categorii IT – calculatoarele desk, monitoare şi camerele web – au suferit scăderi considerabile de două cifre.

Electronice: Declinul pieței continuă

În ansamblu, piața de electronice a suferit un declin de peste 5% în termeni de valoare în T2 2013 în comparație cu același trimestru al anului precedent, ajungând la o valoare de 52 milioane  de euro.

T2 2013 a fost primul trimestru din ultimii doi ani care a adus o scădere de 3% în valoare pentru piața de televizoare cu ecran plat. În timp ce segmentul de televizoarele cu ecran LCD a rămas stabil în valoare și a scăzut în volum, segmentul de televizoare cu plasma a scăzut mult, atât în unități cât și în valoare, contribuind la declinul general al pieței de televizoare.

Cel mai mare segment de pe piața televizoarelor LCD, format din cele cu diagonala ecranului de 32 inch, a rămas stabil în valoare; în timp ce segmentul celor cu diagonala ecranului de 40-42 inch, al doilea segment ca mărime, a arătat o evoluție negativă. Vestea bună este că, per ansamblu, prețul a crescut cu aproape 5% pe piața de LCD-uri, acest lucru fiind determinat de dinamica pozitivă a vănzărilor de televizoare cu ecrane mari. Totuși, în cadrul segmentelor premium prețul a înregistrat o rată de descreștere de două cifre.

În ceea ce privește restul de dispozitive electronice – audio, video, jocuri și dispozitive de navigație – evoluțiile au fost mai degrabă negative.

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale: Multifuncționalele laser echilibrează scăderea sectorului

Piața de imprimante și multifuncționale a înregistrat  o scădere de aproape 9% față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 6 milioane de euro.

Segmentul care a echilibrat  trendul descendent al sectorului a fost acela al multifuncţionalelor laser care a înregistrat stagnare. Produsele inkjet își continuă trendul descendent.

Foto: Lovitură grea în această vară

Creșterea vânzărilor de aparate de fotografiat, vizibilă în ultimii doi ani și care a atins vârful în timpul campaniei Black Friday și de Crăciun din 2012 s-a oprit brusc în T2 2013 – în total, sectorul foto a scăzut cu 25,5% în T2 2013.

Aparatele foto compacte entry level, puternic afectate de smartphone-uri, au înregistrat o rată de descreștere de două cifre. Chiar și compactele de top și DSLR-urile au contribuit la declin, vânzările acestor tipuri de camere înregistrând scăderi.

 

Studiul

GfK Temax® este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite. Toate rapoartele şi comunicatele de presă sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com. 

 

Comentarii

ALL MEDIA

HaHaHa Production lanseaza „Spala-te pe maini”, un ghid muzical animat pentru spalatul corect pe maini

Avatar

Published

on

HaHaHa Production lanseaza „Spala-te pe maini!”, un ghid muzical animat pentru promovarea spalatului corect pe maini care este prima si cea mai importanta masura de auto-protectie in lupta impotriva virusilor.

„Foarte putini dintre noi stiu sa se spele asa cum trebuie pe maini. Sunt doar 30 de secunde care, folosite corect, pot face diferenta intre sanatate si boala.”, spune Smiley care a pus la lucru resursele creative ale studioului HaHaHa Production pentru a transmite amuzant un mesaj atat de important zilele acestea pentru toate generatiile.

https:///watch?v=kzoAir3xFPI&feature=youtu.be

Artistii si producatorii HaHaHa Production isi doresc ca „Spala-te pe maini” sa reprezinte un indemn pentru toti cei care stau acasa zilele acestea sa repete pe piesa spalatul corect pe maini, sa se filmeze si sa trimita video cat mai multor persoane: „Pana ne intra in reflex spalatul corect pe maini, putem sa facem ca actiunea asta sa fie distractiva, asa ca va invit sa va distrati facand filmulete cu voi pe piesa noastra in timp ce respectati toti pasii obligatorii din acest proces.”, adauga Smiley care, intors recent din America, a ales sa ramana acasa timp de doua saptamani pentru a se proteja pe el si pe cei din jurul lui si sa faca pe conturile sale de Instagram, YouTube, Tik-Tok si Facebook un jurnal de autoizolare cu toate activitatile care ii compun zilele petrecute acasa.

 

Oricine isi doreste, il poatre suna sau ii poate trimite mesaje foto, video sau text lui Smiley, pentru ca acesta si-a ascuns numarul de telefon, cifra cu cifra, in videoclipul de la „Ce mai faci, straine?” https://www.youtube.com/watch?v=ZOdYsBA8w9M cea mai recenta piesa a sa, aflata de la lansare pe primele locuri in topul celor mai urmarite clipuri de pe YouTube. Aproape 5000 de persoane i-au scris mesaje si au comunicat cu el prin intermediul numarului sau de telefon: „Acum ca tot stau in casa, ma bucur de toate semnele de viata de la voi si incerc sa raspund fiecaruia. Si dupa, ma spal pe maini. Corect. Sper ca si voi.”, spune Smiley care incearca sa-si foloseasca muzica si toate resursele creative de la HaHaHa Production pentru a aduce, pe cat posibil, un plus de bine in jurul sau.

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Scaunul de birou – cât te costă să stai confortabil la birou

Avatar

Published

on

Scaunul de birou ales corespunde cu cât de mult îți pasă de confortul tău. Asta pentru că petrecem mai mult timp ca oricând, stând. Orele de muncă par să se rezume la a sta pe scaun în fața laptopului, zi de zi, ore în șir. Nu facem îndeajuns de multă mișcare fizică încât să compensăm cu orele petrecute stând pe scaun, așadar putem cel puțin să fim selectivi în ceea ce privește confortul acestor ore.

Primul rol al unui scaun va fi cel pur decorativ; este de la sine înțeles de ce, primul impact fiind cel cromatic. Atenția cade pe formă și linii, pe detalii. Însă preocupați să integrăm un anumit tip de scaun într-un anumit decor, se prea poate să neglijăm ceea ce este realmente important.

Ce este scaunul ergonomic

Pentru ca un scaun de birou să fie potrivit, acesta trebuie să mențină poziția coloanei conform curburii naturale. Scaune de birou ergonomice sunt cele care se pot ajusta, sunt flexibile și moi. Pot fi incluse și alte detalii, de la tipul de roți la calitatea materialelor utilizate. În sens larg, un scaun ergonomic este cel care asigură confort sporit în utilizare. Prea vag ca să se rezume la detalii anume. Așadar vedem peste tot în magazine scaune ergonomice, însă în fapt acestea pot de fapt doar să țină cont de un șezut și spătar moale.

Cu cât mai multe funcții, cu atât mai bine

Un scaun potrivit este cel care are atât de multe funcții încât realmente poate contribui la confortul tău. Dacă ai o activitate dinamică, atunci este necesar ca scaunul să dispună de roți, să aibă mobilitate, dar și sistem de fixare, la nevoie. Iată detalii la care trebuie să fii atent în selecția scaunului ergonomic:

Ajustabil – pentru înălțimea, nu doar a ocupantului, ci și în funcție de tipul de masă/birou la care va fi așezat. În unele cazuri și tetiera este reglabilă sau alte părți.

Să permită balans – pentru cei cu dureri de spate, posibilitatea de a balansa scaunul va fi o nevoie de a detensiona mușchii, după ore îndelungi de stat pe scaun.

Să includă cotiere – pentru că cele fără, minimaliste în design, nu susțin la fel de bine poziția optimă a corpului în fața biroului.

Să fie moale – aici contează și calitatea materialelor. Dacă nu este din piele naturală, nu rezistă la fel de mult. Dacă este textil, absoarbe mirosurile și umiditatea. Iată și motivele pentru care producătorii au gândit tot felul de variante, cu inserții de materiale, cu mesh cel mai adesea, material ce permite flux de aer ce pătrunde și ventileaza zona, decupaje sau scaune fără tapițerie, cele din plastic special, de tip EVA. Așadar există opțiuni pentru toate gusturile.

Să includă suport pentru picioare – în variantele moderne, astfel de scaune au o extensie ce poate fi ușor și rapid mascată la nevoie, fiind retractabilă. Un astfel de scaun este ideal pentru că devine multifuncțional, perfect pentru momentele de relaxare, când permite ca ocupantul să se întindă și să se destindă.

Cât costă un scaun de birou de calitate

Pentru un scaun de birou de lux, de calitate premium, rotativ te poți aștepta să plătești și peste 2000 de lei. Asta nu înseamnă că nu vei găai și opțiuni mai accesibile. O recomandare este magazinul DivaHome, unde varietatea de opțiuni înseamnă că indiferent de buget se vor găsi alternative, scaune de birou de calitate, ce țin cont și de bugetul cu o limită.

Scaunul ales pune semn de egal între confort și randament

Într-o oarecare măsură nu place nimănui munca statică continuă, mai ales când scaunul folosit este unul rigid.

Ca element esențial de la birou, scaunul trebuie să fie ales conform cu spațiul dat, nu doar ținând cont de buget. Așadar, cât de ajustabil va fi, câte funcții dispune înseamnă un interes raportat la cât de des și mult îl folosești. Se poate să nu fie nevoie de un scaun complex, scump, directorial, pentru că nu doar acestea asigură un confort sporit.

Spor la shopping! În această perioadă la DivaHome sute de modele de scaune de birou au prețuri promoționale. Verifică oferta curentă în cadrul paginii divahome.ro.

Comentarii

Continue Reading

Presa online

Idei moderne pentru decorul pereților

Avatar

Published

on

Omul sfințește locul spune o vorbă. Locul în care trăim zi de zi îl dorim expresiv, care să inducă starea de confort și intimitate, așa cum se presupune că definim acasă. Fără să implice schimbări majore, renovări dintre cele mai complicate și costisitoare, fototapetul promite să fie un mod simplu și eficient de a decora pereții.

Dacă analizezi opțiunile puse la dispoziție de magazinele de nișă este ușor să devii confuz. Sunt atât de multe, peisaje dintre cele mai diverse și exotice, fototapet peisaje, cu animale, forme diverse, orașe, chiar și în format 3D. Fiecare tip de fototapet îți dă ocazia să schimbi total imaginea unei încăperi, să rescrii povestea decorului interior.

Un design neașteptat

Nu se poate spune că fototapetul este sau nu o modă actuală, ci mai degrabă că este un trend reinventat. Când ne gândim la tapet, cu toții rememorăm cu nostalgie stiul acela repetitiv, cu motive florale mai ales și în culori calde așa cum se regăsea în casele bunicilor. Acum însă pretențiile de stil sunt altele, mai multe și mai sofisticate. Așa au apărut și fototapetele, în încercarea de a surprinde în mod neașteptat cu un design al pereților.

Cei care preferă fototapetele sunt mai degrabă moderni, își doresc ceva mai mult romantism sau de ce nu o notă chic, vibrantă, exotică poate pentru interiorul casei. Acestea sunt alese în funcție de temă, dar mai ales în funcție de culorile dominante, întrucât în cele din urmă un fototapet trebuie să fie un mix armonios și cu piesele deja existente, de mobilier.

Sugestii de la Deco-Perete

Predomină peisajele din natură, iar la capitolul fototapete cu peisaje exotice regăsim imagini ce îți taie răsuflarea. Cum ar fi să te trezești cu imaginea unei plaje din Maldive lângă patul tău? Cum ar fi să ai lângă canapeaua din living imaginea relaxantă a unei cascade? Natura în splendoarea ei, cu note colorate atât de fidel ce redau realitatea, fototapetele de la deco-perete.ro sunt o recomandare.

Păduri, grădini, plajă sau cine știe ce colţ tropical, amazonian poate trona pe pereții casei tale. Asta dacă îți dorești să dai viață pereților și decorul acestora să fie ceva mai mult decât o imagine statică.

Idei de tapet modern

Pentru cei care doresc notă de eleganţă clasică a tapetelor, aceeași sursă poate deservi drept inspirație. Pot fi alese spre exemplu tapetele cu motive repetitive, pentru un stil inovativ. Modele îndrăznețe și grafice sunt mai degreabă preferate pentru a crea iluzii, efecte speciale ce pot reda unei încăperi senzația unui spațiu mărit.

O altă tendință interesantă și care plasează această abordare de a tapeta pereții în era modernă se referă la aplicarea tapetului pe o suprafață mai mică, înrămată – de ce nu? Este ca și când ai expune o operă de artă. Devine așadar un element statement, care cere atenție,  o pată de culoare într-un decor simplist. În plus, este și mai accesibilă o astfel de variantă, întrucât nu trebuie acoperită toată suprafață unui perete.

Accentele moderne ale tapetelor sunt redate de cele ce reprezintă materiale și texturi sofisticate, cum ar fi marmura. Cât despre partea cromatică, anul acesta culoarea preferată este albastrul clasic. În materie de decor interior poate fi de asemenea o alegere bună. Fototapetele în care predomină albastrul sunt în special cele exotice cu mare și plajă. Tapetele cu albastru sunt și ele de o eleganţă eternă, așadar fii sigur că nu se vor demoda. Totuși, preferința pentru culori neutre este un tărâm ceva mai sigur, presupune un mix mai ușor de realizat – ținând cont de eventuale schimbări de decor, de mobilier sau accesorii, nude, bej, paleta de maro sau culorile calde vor fi mai ușor de integrat și asortat. Regăsim în mod special la categoria de tapete preferințe pentru gri, alb-negru, bej sau crem.

La ce prețuri să ne așteptăm pentru astfel de idei de decor? Fototapetele sunt chiar accesibile, tapetele ceva mai scumpe. Depinde însă și de suprafața ce trebuie îmbrăcată astfel. Deco-Perete pune la dispoziție materiale de calitate, de la mari producători de nișă, iar prețurile sunt variate. Nu lipsesc promoțiile constante și reducerile. Inspiră-te și alege conform bugetului, din cadrul paginii oficiale.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0