Connect with us

DIGITAL

Studiu EY: Industriile creative generează 3% din PIB-ul global şi oferă locuri de muncă pentru 1% din populaţia globului

Published

on

Foto Credit: EY Romania
 

 

  • Europa este a doua cea mai mare piaţă a industriilor creative din lume cu venituri de peste 700 miliarde USD şi 7,7 milioane locuri de muncă
  • 7 din Top 10 cele mai vizitate muzee din lume sunt în Europa
  • 30 din cele 69 „Oraşe creative” ale UNESCO sunt oraşe europene

 

Toate cele 11 industrii creative și culturale (Culture and Creative Industries – CCI) fac parte integrantă și joacă un rol din ce în ce mai important în economia globală. În anul 2013, acestea au generat venituri de 2.250 miliarde USD (3% din PIB-ul mondial) şi au asigurat 29,5 milioane locuri de muncă.

Vânzările globale generate de aceste industrii sunt mai mari decât cele din serviciile de telecomunicații şi depășesc PIB-ul Indiei. 1% din populația activă a lumii este angajată în industriile creative, depășind populaţia Coreii de Sud, sau numărul total al locuitorilor din Paris, New York şi Londra la un loc. Acestea sunt rezultatele primului studiu care analizează 11 industrii creative la nivel global, intitulat Cultural Times, realizat de EY pentru Confederaţia Internaţională a Societăţilor de Autori şi Compozitori.

 

“Cultura şi creativitatea reprezintă, fără îndoială, un liant care unește nu doar inimi şi suflete, ci şi întregi societăţi şi naţiuni. Într-o lume care se confruntă adesea cu fenomene disruptive şi revoluţionare – din punct de vedere economic, social, politic şi tehnologic – creativitatea şi cultura au legat istoric și natural trecutul nostru de prezent şi viitor,” spune Elena Badea, Head of Brand, Marketing and Communication, EY Romania.

 

În cadrul celor 11 industrii, două tipare ies în evidenţă:

 

  1. Distribuţia de masă versus agilitatea de acţiune: Artele vizuale şi televiziunea sunt piesele de rezistență din acest angrenaj, deținând peste o treime din valoarea economică generată de CCI (39% din vânzări şi 35% din locurile de muncă). Cu doar 6% din angajaţi şi 4% din vânzările CCI, radioul şi sectorul jocurilor se situează pe ultimele locuri și sunt cele mai puțin dezvoltate, însă evoluează în piețe dinamice.

 

  1. Venituri versus volum de muncă: Publicitatea, ziarele şi revistele, precum şi arhitectura reprezintă sectoarele CCI care generează cele mai mari venituri (38% din totalul vânzărilor CCI) raportate la numărul de angajaţi (doar 22% din locurile de muncă per ansamblul CCI). Pe de altă parte, cu 46% din locurile de muncă și doar 17% din venituri, muzica, filmul, artele spectacolului şi cărțile sunt cele care generează cele mai multe locuri de muncă.

 

Forţa de muncă din industria creativă: tânără, talentată şi cu spirit antreprenorial

Angajații din industriile creative se diferențiază de forța de muncă din alte industrii:

 

Sunt tineri: Activităţile creative contribuie în mod semnificativ la angajarea tinerilor. În Europa, sectoarele CCI au angajat în 2013 mai multe persoane cu vârsta cuprinsă între 15 şi 29 de ani decât oricare alt sector. În Europa Centrală şi de Est, în medie, tinerii au ocupat cu 1,3% mai multe locuri de muncă în economia creativă decât în cadrul economiei în ansamblul ei.

 

[nextpage title=”coninuarea pe urmatoarea pagina!”]

 

Au productivitate ridicată: Locurile de muncă din unele din industriile culturale și creative CCI contribuie la PIB cu mai mult decât media pe ansamblul economiei. În China, sectorul de film şi televiziune a generat în anul 2011, per angajat, o valoare adăugată cu 78% mai mare decât valoarea medie din economie, conform Oxford Economics.

 

Sunt independenţi şi au spirit antreprenorial: Sectoarele CCI au fost dintotdeauna fragmentate, iar activitatea creatoare a fost generată de afaceri mici şi de indivizi. Mai mult de jumătate (53%) din dezvoltatorii canadieni de jocuri spun că sunt operatori independenţi. În SUA, artiştii au o probabilitate de 3,5 ori mai mare de a fi proprii lor angajați decât în restul economiei americane.

 

Au un nivel ridicat de educaţie: Angajaţii din industriile creative şi culturale sunt, de obicei, mai educați decât media. În Brazilia, angajaţii CCI aveau, în anul 2010, cu 17% mai mulţi ani de pregătire decât media națională a forţei de muncă.

 

Piaţa europeană a industriilor culturale și creative

Europa reprezintă a doua piaţă ca mărime, cu venituri de 709 miliarde USD (32% din veniturile globale totale) şi 7,7 milioane de locuri de muncă (26% din numărul total de locuri de muncă în sectoarele CCI de la nivel global). Economia culturală a Europei îşi are rădăcinile în istorie şi continuă să fie un generator de tendinţe pe scena globală.

 

Economia creativă din Europa este stimulată de un puternic suport public, prin intermediul achiziţiilor, stimulentelor financiare şi fiscale, subvenţiilor şi locurilor de muncă din sectorul public. În anul 2013, guvernele din cadrul UE28 au alocat aproape 68,6 miliarde USD din cheltuielile publice serviciilor culturale. Acest larg suport public este acum ameninţat de reducerile bugetare. Înainte de criza financiară din anul 2008, cheltuielile publice cu serviciile culturale înregistrau o rată anuală de creștere de 5%; de atunci, însă, ele au scăzut cu o medie anuală de 1%. Deşi reprezintă doar 1% din cheltuiala publică, suportul guvernamental continuă să aibă un rol esențial în stimularea acestor industrii.

 

Punctul forte al sectoarelor CCI europene este reprezentat de concentrarea unică de instituţii de artă şi de patrimoniu. Şapte din cele mai vizitate zece muzee din lume se găsesc în Europa (de ex: trei în Paris, două în Londra) şi 30 din “Oraşele Creative” definite de UNESCO sunt europene – fapt care face din Europa o destinaţie culturală de clasă mondială, ce a atras 52% din turismul internaţional în anul 2013.

 

O forţă de muncă extrem de talentată în domeniul cultural

Cu o populaţie densă şi educată, o piaţă puternică pentru cultură şi o moştenire istorică unică, Europa este renumită pentru liderii corporatişti din industriile creative: Universal Music Group conduce industria muzicală, în vreme ce Endemol conduce sectorul de televiziune. Printre liderii europeni din industria de publishing se numără Pearson şi Hachette Book Group. Ubisoft şi Supercell sunt lideri în domeniul jocurilor video, iar Publicis şi WPP în advertising. De asemenea, Europa este un loc al creării şi dezvoltării de noi modele de afaceri, cum ar fi Spotify şi Deezer din domeniul serviciilor de online streaming pentru muzică.

 

Economia creativă şi culturală europeană este construită pe două direcţii de învăţare: o concentrare puternică de creatori şi o reţea densă de şcoli de artă şi cultură. Forţa de muncă europeană din domeniul cultural include peste 500.000 de scriitori şi peste 1 milion de compozitori de muzică şi creatori de texte.

 

Europa este regiunea de unde provin cei mai mulţi creatori şi dispune de o concentrare unică de şcoli şi universităţi care dezvoltă abilităţi specifice industriilor creative şi culturale. În Europa, există peste 5.500 de universităţi, şcoli pre-universitare şi şcoli post-universitare. Printre şcolile dedicate artei şi culturii se numără unele din cele mai prestigioase şcoli mondiale de arhitectură, arte interpretative, film, arte vizuale şi design.

 

Construirea unui mediu legislativ echitabil

Competiţia generată de nou veniţi, precum așa-numitul grup GAFA (Google, Apple, Facebook şi Amazon) şi Netflix au pus în pericol fluxurile istorice de venituri. Această competiţie a generat, totodată, modele inovatoare de venituri, cum ar fi aplicaţiile speciale şi streaming-ul. Pentru a menţine intactă forţa creativă şi culturală a Europei, cadrul legislativ al Uniunii Europene privind protecţia drepturilor de autor, precum şi cel referitor la comerţul electronic trebuie adaptat ameninţărilor reprezentate de noii actori digitali. De asemenea, este necesară susținerea afacerilor creative emergente care au fost ţinute pe loc întrucât nu reuşesc să menţină o cotă decentă de venit din conţinutul creat.

 

[nextpage]

 

Sprijinirea afacerilor creative pentru creşterea liderilor culturali de mâine

Europa este afectată de lipsa unui număr semnificativ de companii de mărime medie în sectoarele creative. Companiilor de dimensiuni mai mici le lipsesc resursele financiare pentru a se extinde. Comisia Europeană a estimat, în cadrul unui studiu din 2013, că nevoia financiară pentru afacerile CCI europene s-ar situa între 8,7 miliarde USD şi 14,5 miliarde USD. Europa a manifestat lentoare în dezvoltarea de noi campioni digitali. Ca să rămână un pionier în cadrul revoluţiei CCI, de natură disruptivă, Europa trebuie să înveţe să creeze campioni digitali.

 

Sectoarele CCI reprezintă, incontestabil, nişte piloni cu mare potential ai economiei globale, însă ei se pot dovedi fragili, dacă nu sunt îngrijiţi. Guvernele din întreaga lume încep să conştientizeze adevărata valoare economică a sectoarelor CCI, însă provocările la adresa creşterii acestora abundă. Sectoarele CCI au nevoie de o structurare mai bună, de politici de suport şi de o protecţie puternică a conţinutului creat. Pentru stimularea reală a potenţialului lor economic, este necesar să găsim unui echilibru între creaţie, acces la creaţie (distribuţie) şi grijă faţă de moştenirea culturală. Sperăm ca acest raport unic al EY să contribuie la o mai bună înţelegere a acestor provocări şi la o abordare mai eficientă pentru dezvoltarea pe termen lung a creativităţii şi culturii,” concluzionează Elena Badea.

 

Studiul integral EY: http://www.eyromania.ro/sites/default/files/attachments/EY%20Cultural%20Times%202015.pdf.

 

 

****

Despre studiul EY „Cultural Times”

Studiul cuprinde o gamă largă de activităţi creative care combină generarea, producţia şi distribuţia de conţinut cultural. Spre deosebire de alte studii, în cel de faţă au fost incluse toate activităţile legate de artele interpretative (incluzând dansul, opera, baletul şi muzica live) şi de artele vizuale (muzee, crearea de artă vizuală, piaţa de artă şi activităţile de design). În plus, studiul EY este primul care evaluează în mod separat valoarea economică a fiecărui sector CCI în parte, precum şi la nivel global. Toate estimările şi tendinţele calitative detaliate în acest raport provin dintr-o îndelungată colaborare:

  • Studiul a însemnat 150 de interviuri pentru identificarea mega-tendinţelor şi particularităţilor regionale.
  • Au fost trecute în revistă peste 300 de surse pentru a se putea construi o evaluare economică.
  • Metodologia de evaluare şi estimările au fost revizuite în profunzime de economişti seniori de la Oxford Economics.
  • Studiul a fost coordonat şi supervizat de un grup de lucru constând din experţi în metodologie şi CCI (incluzând CISAC, societăţi de autori, World Intellectual Property Organization (WIPO) şi Banca Mondială).

 

Lasa un comentariu aici!

DIGITAL

Ioana Zamfir, directorul de creație Centrade | Cheil, jurat la Eurobest 2018

Published

on

 

Agenția de publicitate Centrade | Cheil anunță selectarea Ioanei Zamfir în juriul Eurobest 2018, unul dintre cele mai prestigioase festivaluri europene dedicate excelenței în creativitate.

„Sunt extrem de onorată să reprezint România și echipa Centrade | Cheil în cadrul unui festival ce reunește elita creativității europene”, spune Ioana Zamfir. „Mă aştept să văd nominalizări ce ridică standardul categoriei Brand Experience Activation & Direct, și să am o experiență extraordinară în jury room, alături de profesioniști din toată lumea, pe care îi respect enorm”.

Radu Florescu, CEO Centrade | Cheil South-East Europe, adaugă: „Participarea Ioanei confirmă încă o dată experienţa şi contribuţia sa personală la procesul continuu de profesionalizare a industriei. În ceea ce ne priveşte, încurajăm şi susţinem participarea colegilor noştri în juriile marilor festivaluri dedicate industriei. Pe de o parte, o astfel de oportunitate validează profilul profesional al oamenilor din echipă. Totodată, îi aduce în mijlocul celor mai talentați și mai experimentați colegi din industrie, și îi conectează la cele mai recente tendințe și cele mai creative idei. Cu siguranță, este o experiență de care beneficiază atât ei, ca jurați, echipa agenției per ansamblu și, nu în ultimul rând, clienții noștri”.

Eurobest – Festivalul European de Creativitate este un eveniment anual ce premiază excelența în comunicarea creativă, publicitate și domeniile adiacente din Europa. Lansat în 1988, Eurobest se situează în topul premiilor acordate industriei de publicitate din Europa, numărând 14 categorii: PR, Film, Print, Outdoor, Direct, Promo & Activation, Media, Interactive, Mobile, Radio, Design, Craft, Integrated and Branded Content & Entertainment.
În fiecare an, campaniile înscrise sunt analizate de un juriu format din experţi de calibru şi cu reputaţie deosebită în industria de profil. Juraţii decid lista scurtă iniţială şi campaniile care trebuie să câştige trofeele Grand Prix, Gold, Silver şi Bronze. Câştigătorii sunt anunţaţi în cadrul Eurobest Awards Ceremony, la finalul Festivalului.

Ioana Zamfir și-a început cariera în publicitate în anul 2010. S-a alăturat echipei Centrade | Cheil România în luna mai a acestui an, ca director de creație. Anterior, a ocupat poziția de Group Creative Director la Mccann București.
Recunoașterea pentru munca ei în creație a venit în forma celor mai importante premii, în festivaluri prestigioase din industrie precum Cannes Lions, Clio Awards, LIA Awards, Eurobest, Epica, Golden Drum, Effie sau Fibra.
Una dintre campaniile ei recente – „Bihor Couture” – a câștigat aur, argint și bronz atât la Cannes, cât și la Clio.
În timpul anilor ei de copywriting, a fost recunoscută drept Copywriterul Anului în România de către juriul internațional de la Fibra Awards. A fost ea însăși parte a Marelui Juriu la New York Festivals.

Centrade | Cheil are o echipă de creație formată din 20 de specialiști cu competențe în campanii de brand, implementare pe toate canalele, conținut digital, UX și design. Portofoliul recent de clienți include branduri de prestigiu precum Samsung, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Mondelez, Procter & Gamble, Point PickUp.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Rețele de socializare

Ce presupune Social Media Marketing raportat la afacerea ta?

Published

on

 

Cand vorbim de marketing vorbim intotdeauna de segmente de piata, de potentiali clienti, de clienti fideli, de promotori ai brandului, etc.

Traseul pe care o persoana fizica sau juridica il parcurge din momentul in care nu s-a auzit niciodata de brandul sau, de produsele si serviciile sale, la momentul in care dispune de clienti fericiti, multumiti si care il recomanda este un drum destul de lung, cu multe etape.

Social Media Marketing (SMM) reprezinta utilizarea retelelor social media (Fcebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Reddit, etc), in primul rand ca brand, pentru a comunica si interactiona cu potentialii clienti – indiferent de scopul urmarit prin aceasta interactiune.

SMM este o metoda eficienta de marketing digital pe care o poti folosi cu succes pentru a creste vizibilitatea afacerii tale. Indiferent ce canale de comunicare in social media alegi, cel mai important este sa stabilesti o strategie – ce iti doresti sa obtii, cum faci sa obtii rezultatele de care ai nevoie. In acest sens, se recomanda sa apelezi la un expert in social media marketing si sa incepi sa o pui in aplicare. Rezultatele nu vor intarzia sa apara.

SMM este o metoda eficienta de marketing digital pe care o poti folosi cu succes pentru a creste vizibilitatea afacerii tale. Tot ceea ce ai de facut este sa ii determini pe oameni sa discute despre tine, produsul sau afacerea ta.

Contribuie la sporirea traficului pe site-ul tau si, astfel, la sporirea sanselor ca afacerea ta sa fie prezentata si unor categorii diferite de consumatori, catre care nu ti-ai indreptat atentia pana acum. Postarile in social media sunt o modalitate excelenta de a crea continut care sa atraga consumatorii catre site-ul tau. Sa ai un site in ziua de astazi este necesar, dar in niciun caz nu mai este suficient. Trebuie sa mentii viu interesul celor care te urmaresc prin postarile tale, ceea ce inseamna ca trebuie sa anticipezi intr-o oarecare masura dorintele acestora.

Marketing-ul in retelele sociale presupune sa folosesti postarile sub forma de text si/sau imagine pentru a atrage noi potentiali clienti, pentru a starni discutii si, in final, pentru a crea followeri pentru brandul tau. Acesta poate contribui la o clasare mai buna in motoarele de cautare dar acest lucru se intampla numai daca continutul pe care il postezi este de calitate, primeste multe aprecieri si este distribuit masiv. Folosirea unor cuvinte cheie potrivite si postarile care, intr-un cuvant, atrag atentia unor factori cheie in domeniu, ar putea de asemenea sa te ajute prin faptul ca s-ar putea oferi sa scrie articole despre tine si ar contribui la o crestere a vizibilitatii afacerii tale.

 

Retelele sociale sunt platforme de networking si comunicare

Abordarea fiecarui client in parte si rezolvarea problemelor pe care acestia le-ar putea ridica in cadrul acestor retele de socializare creeaza o oportunitate in plus de a interactiona direct cu consumatorul, de a-i oferi o solutie personalizata si de a demonstra interesul fata de client, lucruri pe care le face un Expert Social Media.

Cand interactionezi direct cu clientii in cadrul retelelor sociale, acestia devin mai loiali brandului pe care il reprezinti. Clientii loiali au tendinta de a cumpara mai multe produse apartinand brandului respectiv. De aceea ese necesar sa le aduci la cunostinta clientilor tai ultimele noutati, sa-i mentii viu interesul pentru produsele si serviciile tale si sa ii asiguri asistenta post-vanzare corespunzatoare, iar retelele sociale reprezinta cel mai potrivit mod de a realiza aceasta interactiune.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

McCann Worldgroup Romania desemnata AGENCY OF THE YEAR la Festivalul Golden Drum pentru a 5-a oara

Published

on

 

În premieră pentru Festivalul Golden Drum, rețeaua McCann Worldgroup și agenția McCann Worldgroup Romania au fost desemnate NETWORK OF THE YEAR și respectiv AGENCY OF THE YEAR, pentru a 5-a oară fiecare, record absolut în istoria festivalului.

Anterior, McCann Worldgroup Romania a caștigat titlul de AGENCY OF THE YEAR în 2006, 2007, 2011 si 2015 iar rețeaua McCann Worldgroup a caștigat distincția NETWORK OF THE YEAR în 2013, 2014, 2016 si 2017.

Campania Bihor Couture a adus agenției McCann Worldgroup Romania 2 Grand Prix-uri, premiul The Best of WHAT, dar și Golden Watch Award pentru directorii de creație Cătălin Dobre și Adrian Boțan.

Campaniile “Race a Nation” (Vodafone), “Real Life Tests” (Vodafone), “The Festival Bottle” (Coca-Cola Romania) și “Bihor Couture” (Beau Monde) au fost nominalizate de 14 ori și au câștigat 9 Gold & Silver Drums.

Rețeaua McCann Worldgroup a câștigat titlul de Network of the Year datorită rezultatelor extraordinare a 8 agenții din rețea: Cehia, Italia, România, Israel, Spania, Ucraina, Serbia si Polonia.

“Să câștigi e bine, însă să reușești să câștigi an de an, cu atât de multe agenții din rețea, este extraordinar. Este cea mai onestă apreciere a creativității și a muncii de calitate pe care o oferim clienților globali, regionali și locali. Ne mândrim cu asta!” declară John Wright, Regional Officer CEE.

“Sunt mândră de echipa agenției McCann Worldgroup Romania pentru valorile după care se conduce, pentru felul în care nevoile și business-ul clienților sunt analizate și adresate, pentru talentul oamenilor din agenție. Totul fără a compromite motivele pentru care facem ce facem: pasiunea și relevanța. Clienții noștri dragi împărtășesc aceste valori cu noi și este foarte ușor de văzut asta din rezultatele campaniilor noastre și a business-ului lor.

Felicitări! Este o adevarata onoare să aducem acasă acest titlu!” declară Sagit Tzur Lahav, CEO McCann Worldgroup Romania.

“Plecăm acasă cu titlul Network of the Year pentru al 3-lea an consecutiv și cu Agency of the Year pentru McCann Worldgroup Romania pentru a 5-a oară în istoria festivalului. Ne bucură toate premiile, dar ce ne încântă cel mai tare este faptul că nu vorbim de o campanie, de un an sau de un premiu. Vorbim de recunoașterea performanței an dupa an. Și asta vine dintr-o cultură creativă construită din ambiție, talent și multă muncă.

O cultură creativă pe care o împărțim cu clienții noștri, o cultură care ne permite și ne încurajează să ne depășim limitelele constant.                                                                               E multă muncă în spatele acestor performanțe și sunt foarte mândru de echipa extraordinară pe care o avem“ declară Cătălin Dobre, Regional Creative Director for McCann CEE si Creative Director McCann Worldgroup Romania.

 

Campaniile câștigătoare la Golden Drum în 2018 sunt:

  • Campania “Bihor Couture” dezvoltată pentru revista Beau Monde: 2 Grand Prix, The Best of WHAT, Golden Drum în categoria Local Spirit și 2 Silver Drums pentru Brand Building/Brand Introduction și Entertainment/Online&Mobile.
  • Campania “Race a Nation”, dezvoltată pentru clientul Vodafone: 3 Silver Drums în categoriile Digital& Mobile/ Games; Activation; Entertainment/Live Experience.
  • Campania “Real Life Tests” dezvoltată pentru clientul Vodafone: un Golden Drum în categoria Brand Building/Brand Vitality

Campania “The Festival Bottle” dezvoltată pentru clientul Coca-Cola România a fost premiată cu 2 Silver Drums în categoriile Activation și Functional Efficiency.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending