Connect with us

Digital

Studiu EY: Industriile creative generează 3% din PIB-ul global şi oferă locuri de muncă pentru 1% din populaţia globului

Avatar

Published

on

Foto Credit: EY Romania

 

  • Europa este a doua cea mai mare piaţă a industriilor creative din lume cu venituri de peste 700 miliarde USD şi 7,7 milioane locuri de muncă
  • 7 din Top 10 cele mai vizitate muzee din lume sunt în Europa
  • 30 din cele 69 „Oraşe creative” ale UNESCO sunt oraşe europene

 

Toate cele 11 industrii creative și culturale (Culture and Creative Industries – CCI) fac parte integrantă și joacă un rol din ce în ce mai important în economia globală. În anul 2013, acestea au generat venituri de 2.250 miliarde USD (3% din PIB-ul mondial) şi au asigurat 29,5 milioane locuri de muncă.

Vânzările globale generate de aceste industrii sunt mai mari decât cele din serviciile de telecomunicații şi depășesc PIB-ul Indiei. 1% din populația activă a lumii este angajată în industriile creative, depășind populaţia Coreii de Sud, sau numărul total al locuitorilor din Paris, New York şi Londra la un loc. Acestea sunt rezultatele primului studiu care analizează 11 industrii creative la nivel global, intitulat Cultural Times, realizat de EY pentru Confederaţia Internaţională a Societăţilor de Autori şi Compozitori.

 

“Cultura şi creativitatea reprezintă, fără îndoială, un liant care unește nu doar inimi şi suflete, ci şi întregi societăţi şi naţiuni. Într-o lume care se confruntă adesea cu fenomene disruptive şi revoluţionare – din punct de vedere economic, social, politic şi tehnologic – creativitatea şi cultura au legat istoric și natural trecutul nostru de prezent şi viitor,” spune Elena Badea, Head of Brand, Marketing and Communication, EY Romania.

 

În cadrul celor 11 industrii, două tipare ies în evidenţă:

 

  1. Distribuţia de masă versus agilitatea de acţiune: Artele vizuale şi televiziunea sunt piesele de rezistență din acest angrenaj, deținând peste o treime din valoarea economică generată de CCI (39% din vânzări şi 35% din locurile de muncă). Cu doar 6% din angajaţi şi 4% din vânzările CCI, radioul şi sectorul jocurilor se situează pe ultimele locuri și sunt cele mai puțin dezvoltate, însă evoluează în piețe dinamice.

 

  1. Venituri versus volum de muncă: Publicitatea, ziarele şi revistele, precum şi arhitectura reprezintă sectoarele CCI care generează cele mai mari venituri (38% din totalul vânzărilor CCI) raportate la numărul de angajaţi (doar 22% din locurile de muncă per ansamblul CCI). Pe de altă parte, cu 46% din locurile de muncă și doar 17% din venituri, muzica, filmul, artele spectacolului şi cărțile sunt cele care generează cele mai multe locuri de muncă.

 

Forţa de muncă din industria creativă: tânără, talentată şi cu spirit antreprenorial

Angajații din industriile creative se diferențiază de forța de muncă din alte industrii:

 

Sunt tineri: Activităţile creative contribuie în mod semnificativ la angajarea tinerilor. În Europa, sectoarele CCI au angajat în 2013 mai multe persoane cu vârsta cuprinsă între 15 şi 29 de ani decât oricare alt sector. În Europa Centrală şi de Est, în medie, tinerii au ocupat cu 1,3% mai multe locuri de muncă în economia creativă decât în cadrul economiei în ansamblul ei.

 

[nextpage title=”coninuarea pe urmatoarea pagina!”]

 

Au productivitate ridicată: Locurile de muncă din unele din industriile culturale și creative CCI contribuie la PIB cu mai mult decât media pe ansamblul economiei. În China, sectorul de film şi televiziune a generat în anul 2011, per angajat, o valoare adăugată cu 78% mai mare decât valoarea medie din economie, conform Oxford Economics.

 

Sunt independenţi şi au spirit antreprenorial: Sectoarele CCI au fost dintotdeauna fragmentate, iar activitatea creatoare a fost generată de afaceri mici şi de indivizi. Mai mult de jumătate (53%) din dezvoltatorii canadieni de jocuri spun că sunt operatori independenţi. În SUA, artiştii au o probabilitate de 3,5 ori mai mare de a fi proprii lor angajați decât în restul economiei americane.

 

Au un nivel ridicat de educaţie: Angajaţii din industriile creative şi culturale sunt, de obicei, mai educați decât media. În Brazilia, angajaţii CCI aveau, în anul 2010, cu 17% mai mulţi ani de pregătire decât media națională a forţei de muncă.

 

Piaţa europeană a industriilor culturale și creative

Europa reprezintă a doua piaţă ca mărime, cu venituri de 709 miliarde USD (32% din veniturile globale totale) şi 7,7 milioane de locuri de muncă (26% din numărul total de locuri de muncă în sectoarele CCI de la nivel global). Economia culturală a Europei îşi are rădăcinile în istorie şi continuă să fie un generator de tendinţe pe scena globală.

 

Economia creativă din Europa este stimulată de un puternic suport public, prin intermediul achiziţiilor, stimulentelor financiare şi fiscale, subvenţiilor şi locurilor de muncă din sectorul public. În anul 2013, guvernele din cadrul UE28 au alocat aproape 68,6 miliarde USD din cheltuielile publice serviciilor culturale. Acest larg suport public este acum ameninţat de reducerile bugetare. Înainte de criza financiară din anul 2008, cheltuielile publice cu serviciile culturale înregistrau o rată anuală de creștere de 5%; de atunci, însă, ele au scăzut cu o medie anuală de 1%. Deşi reprezintă doar 1% din cheltuiala publică, suportul guvernamental continuă să aibă un rol esențial în stimularea acestor industrii.

 

Punctul forte al sectoarelor CCI europene este reprezentat de concentrarea unică de instituţii de artă şi de patrimoniu. Şapte din cele mai vizitate zece muzee din lume se găsesc în Europa (de ex: trei în Paris, două în Londra) şi 30 din “Oraşele Creative” definite de UNESCO sunt europene – fapt care face din Europa o destinaţie culturală de clasă mondială, ce a atras 52% din turismul internaţional în anul 2013.

 

O forţă de muncă extrem de talentată în domeniul cultural

Cu o populaţie densă şi educată, o piaţă puternică pentru cultură şi o moştenire istorică unică, Europa este renumită pentru liderii corporatişti din industriile creative: Universal Music Group conduce industria muzicală, în vreme ce Endemol conduce sectorul de televiziune. Printre liderii europeni din industria de publishing se numără Pearson şi Hachette Book Group. Ubisoft şi Supercell sunt lideri în domeniul jocurilor video, iar Publicis şi WPP în advertising. De asemenea, Europa este un loc al creării şi dezvoltării de noi modele de afaceri, cum ar fi Spotify şi Deezer din domeniul serviciilor de online streaming pentru muzică.

 

Economia creativă şi culturală europeană este construită pe două direcţii de învăţare: o concentrare puternică de creatori şi o reţea densă de şcoli de artă şi cultură. Forţa de muncă europeană din domeniul cultural include peste 500.000 de scriitori şi peste 1 milion de compozitori de muzică şi creatori de texte.

 

Europa este regiunea de unde provin cei mai mulţi creatori şi dispune de o concentrare unică de şcoli şi universităţi care dezvoltă abilităţi specifice industriilor creative şi culturale. În Europa, există peste 5.500 de universităţi, şcoli pre-universitare şi şcoli post-universitare. Printre şcolile dedicate artei şi culturii se numără unele din cele mai prestigioase şcoli mondiale de arhitectură, arte interpretative, film, arte vizuale şi design.

 

Construirea unui mediu legislativ echitabil

Competiţia generată de nou veniţi, precum așa-numitul grup GAFA (Google, Apple, Facebook şi Amazon) şi Netflix au pus în pericol fluxurile istorice de venituri. Această competiţie a generat, totodată, modele inovatoare de venituri, cum ar fi aplicaţiile speciale şi streaming-ul. Pentru a menţine intactă forţa creativă şi culturală a Europei, cadrul legislativ al Uniunii Europene privind protecţia drepturilor de autor, precum şi cel referitor la comerţul electronic trebuie adaptat ameninţărilor reprezentate de noii actori digitali. De asemenea, este necesară susținerea afacerilor creative emergente care au fost ţinute pe loc întrucât nu reuşesc să menţină o cotă decentă de venit din conţinutul creat.

 

[nextpage]

 

Sprijinirea afacerilor creative pentru creşterea liderilor culturali de mâine

Europa este afectată de lipsa unui număr semnificativ de companii de mărime medie în sectoarele creative. Companiilor de dimensiuni mai mici le lipsesc resursele financiare pentru a se extinde. Comisia Europeană a estimat, în cadrul unui studiu din 2013, că nevoia financiară pentru afacerile CCI europene s-ar situa între 8,7 miliarde USD şi 14,5 miliarde USD. Europa a manifestat lentoare în dezvoltarea de noi campioni digitali. Ca să rămână un pionier în cadrul revoluţiei CCI, de natură disruptivă, Europa trebuie să înveţe să creeze campioni digitali.

 

Sectoarele CCI reprezintă, incontestabil, nişte piloni cu mare potential ai economiei globale, însă ei se pot dovedi fragili, dacă nu sunt îngrijiţi. Guvernele din întreaga lume încep să conştientizeze adevărata valoare economică a sectoarelor CCI, însă provocările la adresa creşterii acestora abundă. Sectoarele CCI au nevoie de o structurare mai bună, de politici de suport şi de o protecţie puternică a conţinutului creat. Pentru stimularea reală a potenţialului lor economic, este necesar să găsim unui echilibru între creaţie, acces la creaţie (distribuţie) şi grijă faţă de moştenirea culturală. Sperăm ca acest raport unic al EY să contribuie la o mai bună înţelegere a acestor provocări şi la o abordare mai eficientă pentru dezvoltarea pe termen lung a creativităţii şi culturii,” concluzionează Elena Badea.

 

Studiul integral EY: http://www.eyromania.ro/sites/default/files/attachments/EY%20Cultural%20Times%202015.pdf.

 

 

****

Despre studiul EY „Cultural Times”

Studiul cuprinde o gamă largă de activităţi creative care combină generarea, producţia şi distribuţia de conţinut cultural. Spre deosebire de alte studii, în cel de faţă au fost incluse toate activităţile legate de artele interpretative (incluzând dansul, opera, baletul şi muzica live) şi de artele vizuale (muzee, crearea de artă vizuală, piaţa de artă şi activităţile de design). În plus, studiul EY este primul care evaluează în mod separat valoarea economică a fiecărui sector CCI în parte, precum şi la nivel global. Toate estimările şi tendinţele calitative detaliate în acest raport provin dintr-o îndelungată colaborare:

  • Studiul a însemnat 150 de interviuri pentru identificarea mega-tendinţelor şi particularităţilor regionale.
  • Au fost trecute în revistă peste 300 de surse pentru a se putea construi o evaluare economică.
  • Metodologia de evaluare şi estimările au fost revizuite în profunzime de economişti seniori de la Oxford Economics.
  • Studiul a fost coordonat şi supervizat de un grup de lucru constând din experţi în metodologie şi CCI (incluzând CISAC, societăţi de autori, World Intellectual Property Organization (WIPO) şi Banca Mondială).

 

Comentarii

Business

AttoSoft sustine performanta si ofera soft pentru service-uri auto

AllProWeb.ro

Published

on

AttoSoft.ro

AttoSoft.ro este o companie a carei activitate are in prim plan evolutia clientilor sai si performanta business-urilor, oferind de la soft pentru service-uri auto, la programe de gestiune pentru retail, programe de salarizare bugetari si pana la software pentru invatamant.

Incepand cu anul 1995, compania ofera solutii software competitive, materializate in programe si servicii smart. In momentul in care echipa AttoSoft a inceput sa creeze software ERP, singurii competitori din tara erau firmele care traduceau si adaptau cerintelor antreprenoriale software-uri din tari precum Franta sau Italia. Azi, se poate vorbi despre ani de experienta, produse si servicii diferite, despre performanta.

Luand in considerare necesitatile antreprenorilor cu afaceri auto, AttoSoft.ro a creat aplicatii care sa raspunda pozitiv solicitarilor acestora. In mod cert, utilizarea unui program de gestiune piese auto este net superior oricarei alte abordari.

MyManager, primul soft romanesc pentru service-uri auto

La 5 ani de la infiintare, AttoSoft a lansat a doua generatie de software, profitand de experienta anterioara. Cu un concept nou in ceea ce priveste bazele de date si cu o interfata mult pe plus, aplicatiile create reusesc sa convinga peste 600 de antreprenori. MyManager, de exemplu, era in 2001 singura aplicatie romaneasca dedicata afacerilor cu piese auto, o aplicatie cu un succes notabil la Salonul Auto Bucuresti din acelasi an.

MyManager este in prezent aplicatia optim de utilizat de catre cei care se regasesc in urmatoarele situatii:

  • detin un service auto si pun accent pe calitatea serviciilor pe care le ofera;

  • pun accent pe productivitatea activitatilor si isi doresc sa gaseasca solutii pentru a inlocui intocmirea documentelor manual;

  • urmaresc sa identifice o sursa care sa ofere informatii corecte si relevante, in functie de care sa ia cele mai bune decizii.

Potrivit reprezentantilor AttoSoft, “Implementarea solutiei software MyManager® reprezinta serviciul prin care sistemul informatic este configurat pentru a elimina neajunsurile activitatii dumneavoastra (…) Rolul firmei noastre este de a realiza configurarile tehnice ale software-ului si ale hardware-ului, dar mai ales de a organiza procesele de analiza a activitatii, inventariere, modificare a procedurilor de lucru, instruire teoretica si practica a operatorilor etc.”

Avantajele utilizarii MyManager

MyManager ofera o serie de avantaje, indiferent de versiunea pe care proprietarul service-ului decide sa o achizitioneze. Cele mai importante, le includ pe urmatoarele:

  • optimizarea tuturor activitatilor desfasurate in service si programarea eficienta a clientilor, prin programarea posturilor de lucru;
  • obtinerea automata a documentelor de gestiune primara, in speta, devize (oferta, comanda, final de lucrari), procese verbale si note de comanda;
  • consultarea automata a stocurilor;
  • transmiterea comenzilor pentru piese auto catre furnizori;
  • receptia pieselor auto.

Toate aceste avantaje cumulate, au ca rezultat reducerea numarului de angajati, fluidizarea activitatilor si, in consecinta, performanta business-ului. Managementul operational va fi eficient si controlul sporit va permite o gandire strategica eficienta pentru viitor.

AttoSoft sustine dezvoltarea companiilor pe care le detin clientii, prin implementarea unor solutii inteligente care sustin calitatea si performanta. Nu exista business care sa nu functioneze optim atunci cand se fac eforturi, iar service-ul auto nu face abatere de la aceasta regula.

Continue Reading

Tehnologie

Oferte de calculatoare si inchirieri sisteme IT de nerefuzat

AllProWeb.ro

Published

on

Calculator-ieftin.ro

Magazinul online Calculator-ieftin.ro se adreseaza in aceeasi masura clientilor persoane fizice si persoane juridice cu oferte de calculatoare imposibil de trecut cu vederea. Din stocul magazinului online nu lipsesc laptopurile, monitoarele, imprimantele, multifunctionalele, copiatoarele, plotterele, sistemele POS, videoproiectoarele, serverele si retelistica si incarcatoare de diverse tipuri si conectica. De astfel, activitatea magazinului online este definita de vanzarea de produse IT si refurbished si asigurarea de servicii dedicate acestei nise.

Avantajele achizitiilor realizate in magazin sunt numeroase, insa accentul este pus pe calitatea produselor si a serviciilor.

Magazinul online are oferte la calculatoare

Diversitatea calculatoarelor expuse la vanzare determina in mod cert satisfactia clientilor care, indiferent de necesitati, vor putea gasi produsul dorit. Aceste calculatoare refurbished si SH sunt importate din Franta, Anglia, Germania si Olanda, facand parte din stocuri care nu au fost vandute sau au fost putin utilizate in companii mari.

Din magazin pot fi cumparate sisteme complete de calculatoare – desktop, monitor LCD/TFT, tastatura si mouse, inclusiv componente sau elemente de conectica. Calculatoarele sunt produse de branduri cunoscute, precum: HP, IBM, Lenovo, Sony, Dell, Toshiba, Acer, Asus, Packard Bell, Lexmark, Fujitsu Siemens, Belinea, Samsung, LG. Acestea pot fi configurate dupa cum isi doreste clientul, care poate sa aleaga intre Pentium 4, DualCore, Core2Duo sau Core2Quad.

Monitoarele aferente pot fi LCD sau TFT, iar dimensiunile se pot alege intre 15″, 17″, 19″ sau 23″. Pot fi normale sau wide. De asemenea, si monitoarele provin de la branduri foarte cunoscute, situate in topul industriei IT. Atat monitoarele, cat si calculatoarele sunt testate si aduse intr-o stare de functionare impecabila, daca este cazul, inainte de a fi incluse in oferta de vanzare. Livrarea calculatoarelor si monitoarelor comandate nu doar ca este rapida, ci este insotita de toate accesoriile necesare.

Magazinul online Calculator-Ieftin inchiriaza avantajos sisteme IT

Mangementul companiei care gestioneaza magazinul online vine in intampinarea clientilor sai persoane fizice cu o oferta de inchiriere care sa ii ajute sa evite pe cat se poate unele investitii mari. Este greu de crezut ca mai exista un IMM care sa functioneze eficient fara sa aiba la dispozitie imprimante, multifunctionale sau copiatoare. Aceste dispozitive au insa un cost si acesta nu este mic. Pentru a nu-si bloca resursele de capital antreprenorii pot decide sa inchirieze echipamentul necesar, motiv pentru care vor trebui sa faca un abonament.

O astfel de solutie ofera numeroase avantaje, inclusiv pentru faptul ca in contract se stipuleaza ca toate posibilele defectiuni ulterioare inchirierii intra in sarcina companiei IT care va trebui sa le rezolve.

Pretul unui abonament este accesibil, indiferent de tipul acestuia. In acest pret intra si transportul echipamentului acolo unde este solicitat (sediu sau punct de lucru), instalarea acestuia, instruirea angajatilor care il vor utiliza, suport tehnic si multe alte elemente in legatura cu care clientul va fi informat in cadrul discutiilor cu specialistii companiei IT.

Continue Reading

Digital

Adsem – pentru rezultate mai bune!

Avatar

Published

on

Cele mai bune rezultate in comertul online se obtin, doar daca proprietarii busines-urilor aplica tehnici de optimizare SEO sau campanii active pe diverse retele de socializare. Adsem este o agentie promovare online, foarte eficienta care adopta concepte noi de marketing, destinate sa aduca 100% succes in cadrul oricarei firme care apleaza la serviciile lor.

Metoda de promovare social media a devenit un  instrument comun, folosit in toata lumea, deoarece informatia pe internet circula rapid, mai ales daca este plasata in cadrul unei retele de socializare precum Facebook sau Instagram, unde publicul este receptiv la orice informatie postata.

De asemenea, unealta cea mai folosita in acest tip de marketing este procesul de optimizare SEO. SEO reprezinta strategiile sau procesul prin care websiteul sau anumite pagini devin vizibile gratuit in lista rezultatelor pe care le ofera motorul de cautare. SEO inseamna Optimizare pentru Motoarele de Cautare. Acronimul SEO provine din expresia Search Engine Optimization.

Avand in vedere ca acum Google este cel mai folosit motor de cautare, optimizarea pentru motoarele de cautare inseamna sa aplici tehnici si strategii, astfel incat website-ul tau sa fie listat in Google pe o pozitie cat mai buna. Pentru acest trafic nu trebuie sa platesti. Daca vrei sa atragi trafic pe website-ul tau, folosind tehnici de optimizare SEO, iti recomad aceasta firma specializata in optimizare SEO,  ce iti pot oferi sfaturi si solutii rapide si eficiente depre optimizarea website-ului.

Pentru asta, trebuie folosita o structura cat mai buna a cuvintelor cheie. Este bine sa se foloseasca cuvinte cheie in descriere, in numele domeniului, in blog, in titlurile paginilor, etc. Aceasta utilizare trebuie sa fie cat mai naturala posibil. Firma Adsem poate sa implementeze tehnici SEO, avand la dispozitie o echipa de specialisti care stiu cum sa procedeze in acest domeniu. Adsem ramane o investitie de viitor pentru toti cei care vor sa se remarce online!

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Publicitate

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0