Connect with us

Digital

Studiu EY: Televiziunea se pregăteşte pentru a crea experienţe omniscreen

Avatar

Published

on

Foto Credit: DC COMMUNICATION

Industria media se pregăteşte să facă faţă unei schimbări majore în materie de monetizare şi structuri narative, prin dezvoltarea de noi canale, noi platforme, noi dispozitive şi noi experienţe. Companiile de media și divertisment sunt nevoite astăzi să facă mai mult decât să reacţioneze la provocările curente – trebuie să declanşeze schimbarea operaţională care le va pregăti pentru viitorul televiziunii.

Cu ocazia studiului Future of Television – Media & Entertainment, EY a analizat mii de ore de interviuri realizate cu executivi şi lideri din companii de media şi divertisment din întreaga lume, pentru a identifica cele şase tendinţe emergente care vor avea un impact puternic asupra modelelor tradiționale de business bazate pe veniturile din publicitate, abonamente şi conținut pay-per-use:

  1. Platformele multiple schimbă structura de conținut: Metadatele care permit sincronizarea între ecrane sunt facilitatoare cheie. Programarea platformelor multiple va pune o presiune crescută asupra lanţurilor de generare a valorii în mediu digital, de la crearea şi pregătirea de conţinut, la vânzări, trafic online şi distribuţie.
  1. Mobilitatea conţinutului crește în continuare: Furnizorii de conţinut vor dori să măsoare implicarea telespectatorilor şi atragerea acestora în zona de ecrane multiple, pentru a putea decide cum să optimizeze experienţa consumatorului şi plasamentele de reclame. Mai multe ecrane înseamnă mai multe oportunităţi de a genera impresii pentru reclame, dacă o astfel de experienţă este atent calibrată pentru un stil de viaţă multi-ecran.
  1. Vizionarea evenimentelor și experiențele sociale colective: Chiar dacă vizualizarea devine din ce în ce mai fragmentară, consumatorii vor dori, pe mai departe, să facă parte din experienţele sociale colective asociate anumitor evenimente, cum ar fi Cupa Mondială sau Premiile Oscar. Dacă furnizorii de conţinut vor putea construi o experienţă socială puternică în jurul unui program, telespectatorii nu vor dori să rămână pe dinafară, ci să fie incluşi în această experienţă şi convinși să se întoarcă în faţa ecranului.
  1. Optimizarea căutărilor de programe relevante: Furnizorii de conţinut vor fi nevoiţi să se implice în “optimizarea descoperirii de conţinut”, la fel ca în cazul practicilor de optimizare ale motoarelor de căutare de astăzi. Acest fapt va implica depăşirea metadatelor descriptive ale emisiunilor şi intrarea în zona parametrilor, cum ar fi sentimentele generate de emisiune, circumstanţele optime de vizionare şi contribuţiile creative împărtăşite.
  1. Noi indicatori în zona de măsurare şi personalizare: Companiile de media vor fi nevoite să măsoare fenomenul de ”bingeing” (vizionarea îndelungată de conţinut într-o singură sesiune) cu mai multă granularitate decât este măsurată astăzi televiziunea de tip broadcast. Prin folosirea analizei de date, companiile vor putea dezvolta oferte de conținut care să genereze experienţe adecvate campaniilor de publicitate, şi le vor putea valorifica direct prin construirea unui model care să satisfacă spectatori cu preferinţe diverse. Provocarea constă în obţinerea unor astfel de date de la partenerii de distribuţie.
  1. Cererile de conţinut unic generează inovație: Noile modele de relaţionare vor permite unui număr mai mare de jucători din cadrul industriei media să-şi asume riscuri creative mai mari. Impactul generat asupra sistemelor din punct de vedere al urmăririi şi calculării de drepturi, profituri şi participaţii, precum şi al generării de venituri, va trebui să ţină cont de o “ţesătură” tot mai complexă de participanţi şi părţi interesate.

 

În România, televiziunea rămâne în continuare principalul canal media utilizat, nu doar de companiile de publicitate, cat şi de investitorii de mai mici dimensiuni, conform Media Fact Book 2015.

Anul trecut, piaţa TV a atins 198 milioane Euro pentru prima dată după 2009, iar principalele canale TV şi-au schimbat abordarea privind vânzările. Astfel, supradimensionarea cererii de spaţiu media în lunile de vârf a depăşit capacităţile staţiilor TV şi a creat aşteptări crescute pentru 2015.

Pe de altă parte, conform studiului derulat de BRAT în 2014, numărul mediu de minute petrecute de români în faţa televizorului a scăzut anul trecut, sub pragul de 200 de minute pe zi, în principal datorită concurenţei acerbe a canalelor online, atât în mediul urban, cat şi în cel rural. Datele arată o tendinţă ascendentă a afinităţii pentru mediul online, ceea ce prefigurează o migraţie tot mai mare către ecrane, altele decât televizorul, precum laptop, tabletă şi mobil.

Elena Badea, Head of Marketing, EY Romania

Elena Badea, Director de Marketing, EY România declară:

„La nivel fundamental, aceste tendinţe vor obliga companiile de media și divertisment şi furnizorii de conţinut să dezvolte relaţii mult mai strânse cu spectatorii. Vedem viitorul televiziunii ca pe o experienţă omniscreen atent creată, care combină conţinutul de calitate cu tehnici la fel de valoroase de tip social media şi gamification, și adaptată preferinţelor declarate şi implicite ale spectatorului individual.”

 

Comentarii

Pagini: 1 2

Industria de Publicitate

Şi brandurile au sentimente ! Despre emoţia în publicitate, marketing emoţional şi storytelling

Avatar

Published

on

            Procesul de branding a devenit deja o practică răspândită, atunci când un produs vrea să-şi facă loc pe piaţă. Competiţia acerbă şi evoluţia mijloacelor de comunicare au determinat schimbări ale tacticilor de promovare. Brandurile au înţeles că de multe ori calea către cumpărător nu trece întotdeauna prin raţiune, ci prin inimă, sentimente şi emoţii. Aşa au apărut ramuri precum marketingul emoţional sau conceptul de storytelling, adică integrarea poveştilor.

 

Specialiştii care studiază ramura psihologiei reclamei clasifică emoţiile în pozitive şi desigur, emoţii negative. În funcţie de context, o companie poate apela fie la prima categorie, fie la cea din urmă, pentru a-şi promova produsul. De menţionat este că un brand autentic oferă mai mult decât emoţii asociate momentului, ci adevărate sentimente faţă de acel produs care ne determină să-l achiziţionăm cu orice ocazie.

Un brand transmite informaţii şi bineînţeles emoţii, în mai multe moduri. De la reclamă, până la culoarea reprezentativă, totul face parte din procesul de branding. Succesul unui brand nu este determinat de culoarea pe care o are logo-ul, dar cu siguranţă este un detaliu care contribuie la conturarea imaginii în timp a mărcii. Adunate împreună, toate aceste detalii întăresc identitatea produsului. În continuare, avem un scurt ghid al culorilor şi al semnificaţiilor acestora, folosite în marketing:

  • Verdele duce cu gândul la natură, prospeţime, educaţie şi este preferat de cei din turism, resurse umane sau sănătate. (Animal Planet, Android, Starbucks, etc.)
  • Albastru, ales şi de Faceboook, inspiră credibilitate şi profesionalism.
  • Roşul este o culoare îndrăzneaţă, care transmite putere şi pasiune. Multe branduri de succes au optat pentru această nuanţă, iar câteva dintre acestea sunt Coca-Cola, Lego, Canon, Lay’s, Avis sau KFC.
  • Culoarea orange transmite o stare de bine, veselie şi prietenie. Avem aici Fanta, Mozilla Firefox, Amazon sau Nickelodeon.
  • Creativitatea şi inteligenţa sunt deseori asociate cu nuanţele de violet. Yahoo! sau Telekom fiind doar două exemple.
  • Non-culorile au şi ele farmecul lor, pot fi stabile, puternice, dar şi pure. Vezi Apple, Puma, Nike, Honda, Cartoon Network şi lista poate continua.
  • Există şi cazuri în care este preferată combinaţia mai multor culori. Diversitatea este pe placul celor de la Google, Windows, NBC sau eBay.

Vă mai amintiţi de Cosmote ? Actualul Telekom a lansat înainte de procesul de rebranding, una dintre cele mai emoţionante reclame. Spot-ul surprinde importanţa comunicării, în special a celei care uneşte generaţiile. Copilul devenit acum adult, îşi pierde răbdarea în faţa întrebărilor repetate ale tatălui bătrân şi bolnav, despre un fluture. Dar rememorarea unui episod similar din copilărie, atrage după sine regretul şi împăcarea. Filmuleţul lasă impresia urmăririi unui scurt metraj, unde beneficiarul ne este dezvăluit abia la final. Cosmote nu încearcă aici să vândă ceva în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă să crească gradul de awareness al clienţilor.

 

Practici înrudite: marketing şi branding emoţional

Apelul la emoţie nu este o idee tocmai nouă pentru publicitari, dar oferă cu siguranţă un avantaj competitiv în piaţă. Pentru mulţi practicieni, loialitatea consumatorilor înseamnă profit. Un branding bine realizat reuşeşte să treacă de la consumatori la oameni, de la produs la experienţă, de la onestitate la încredere, de la comunicare la dialog, de la identitate la personalitate şi tot aşa. Emoţia este cea care leagă consumatorul de un anumit produs.

Emoţiile puternice ne iau prin surprindere, dar ce este frumos se termină repede. Tocmai de aceea, emoţia trebuie dozată şi împărţită în mai multe stadii: trezirea interesului pentru produs, decizia de cumpărare, repetarea acţiunii, loializarea cumpărătorului, promovarea şi susţinerea produsului de către client însuşi. Există inclusiv clasamente ale diferitelor stări, unde primele locuri sunt ocupate de amuzament, interes, surprindere, fericire şi încântare. Reţelele de socializare au ştiut foarte bine cum să exploateze bucuria de a împărţi tot felul de experienţe cu ceilalţi oameni.

Samsung este un alt brand îndrăgit de milioane de utilizatori din întreaga lume. Chiar dacă acum sunt la modă versiunile cele mai recente, campania desfăşurată odată cu lansarea modelului Galaxy S3, a transformat un device, un obiect, într-o „persoană”. Această bucăţică de tehnologie te înţelege, împarte ceea ce este în inima ta, păstrează momente importante şi este creat special pentru oameni.

Cum sporeşte emoţia prin storytelling

Astăzi, a crea o reclamă poate fi considerată o adevărată artă. În locul unui îndemn clasic spre cumpărare, privitorul este purtat într-o altă lume, prin intermediul poveştilor. Conceptul are la bază o idee interesantă: „Spunerea poveştilor este o parte integrantă a ceea ce ne diferenţiază pe noi ca şi fiinţe umane.” Poveştile nu trebuie să fie reale pentru a ne impresiona, dar cu siguranţă se cere un scenariu bun şi personaje originale surprinse ca atare în timp, spaţiu şi acţiune. Dar această tehnică nu le rezolvă pe toate. Poveştile nu pot îndeplini toate obiectivele companiei. Ele trebuie să se îndepărteze pe cât se poate de clişee, iar fără o execuţie profesionistă, o idee bună se poate pierde. Însă tuturor ne plac poveştile, fie că suntem mici sau adulţi şi de multe ori povestea este cea care ne determină să alegem un anumit brand.

 

Comentarii

Continue Reading

Digital

Amazon, serviciile SEO si comertul electronic

Avatar

Published

on

Amazon, cea mai mare platforma de comert electronic din lume, valoreaza in prezent aproximativ un trilion de dolari. Fondatorul si detinatorul companiei de origine americana, Jeff Bezos, este considerat cel mai bogat om in viata si un model pentru cei interesati de afaceri online. 

 

Aceasta platforma, denumita sugestiv dupa cel mai mare ecosistem mondial, a castigat notorietate nu doar prin varietatea extraordinara a produselor oferite si activitati de promovare online „obisnuite”, ci si prin implementarea unor strategii specifice care tin de zona serviciilor SEO.

 

Spre exemplu, ranking-ul produselor afisate de Amazon, in urma unei cautari efectuate de catre utilizator pe platforma, se realizeaza in baza unor cuvinte cheie „exclusive”. Acestea sunt indexate numai de algoritmul A9 al platformei si nu pot fi afisate de niciun alt motor de cautare. Altfel spus, ele prezinta relevanta si sunt eficiente doar pentru cautarile efectuate pe Amazon.

 

De asemenea, review-urile „verificate” reprezinta un factor decisiv pentru rata de conversie. Aceste detalii de ,,bucatarie interna”, pe care le regasim sub o forma sau alta si in servicii SEO la scara mai mica, fac parte din procesul de optimizare SEO pe Amazon, care este un caz particular.

servicii SEO

Principiul fundamental, insa, este acelasi ca in cazul platformelor de e-commerce mai restranse sau al magazinelor online locale care apeleaza la o agentie de marketing digital pentru servicii SEO. Diferenta consta in faptul ca Amazon detine propriul algoritm specializat in optimizare si nu se raporteaza la Google.

 

Practic, fiind un gigant al comertului electronic, Amazon functioneaza ca un motor de cautare in sine. Rezultatele returnate au la baza cuvinte cheie ce indica produsul, categoria de produse sau brandul de care utilizatorul, potential cumparator, este interesat. Achizitia finala se realizeaza exclusiv prin intermediul platformei.

 

Autorul Scott Galloway, profesor de marketing la Universitatea din New York, Leonard N. Stern School of Business, afirma: „Fiind o companie virtuala, Amazon se poate extinde la sute de milioane de clienti si in toate domeniile de comert cu amanuntul, fara dificultatile clasice presupuse de construirea unor magazine reale din caramizi si mortar sau de angajarea a mii de oameni.”

 

Asadar, trebuie sa recunoastem: infiintarea platformei Amazon, in 1995, si dezvoltarea comertului electronic sunt strans corelate. Care este, insa, concluzia acestui preambul? Internetul este viitorul comertului, iar afacerile online pot sa aduca mai multi bani decat ne-am fi inchipuit vreodata. Dar, in conditiile competivitatii acerbe, ai nevoie si de servicii SEO pentru a reusi cu adevarat!

 

Indiferent ca vorbim de un retailer online gigantic la nivel mondial sau ne referim strict la un magazin virtual din Romania, fara marketing nu poti exista. Iar cu cat incluzi in planul tau de marketing digital si principii sau servicii SEO, cu atat mai bine!

 

Pe scurt, Search Engine Optimization sau optimizarea pentru motoarele de cautare este o tehnica de marketing online care urmareste promovarea organica, pe Internet, a magazinelor virtuale sau a paginilor web care isi prezinta serviciile.

 

In principiu, acest lucru se realizeaza prin optimizarea continutului site-urilor targetand anumite cuvinte cheie si expresii de cautare relevante pentru domeniul de activitate respectiv. Astfel, in urma unui search initiat de un potential client, Google va afisa oferta ta in prima pagina a rezultatelor sale. Cu cat vei obtine o pozitie mai fruntasa, cu atat vei avea mai multe sanse pentru incheierea unei tranzactii.

Din categoria de servicii SEO fac parte: research-ul de cuvinte cheie, auditul site-ului, optimizarea on-page si off-page, procesul de link-building, monitorizarea traficului organic etc.

 

Asadar, SEO se raporteaza la Google, cel mai mare motor de cautare din lume. Totodata, putem aprecia ca optimizarea SEO este „motorul” care pune in functiune comertul electronic, „in parametrii optimi” (pe cale organica). Comparatia e atat de pertinenta, incat gigantul american Amazon si-a creat propriile „reguli” in acest sens.

 

Comentarii

Continue Reading

Industria de Comunicare

Necesitatea construirii unui brand pentru orice business

Avatar

Published

on

            Astăzi piața a evoluat atât de mult încât vechile tehnici de marketing nu mai sunt suficiente pentru a promova un produs. A devenit un trend ca firmele să apeleze la procese precum brandingul. Dar ce este un brand până la urmă ? Specialiştii în domeniu sunt de părere că înseamnă mai mult decât un logo sau un nume bine ales. Un brand reprezintă personalitatea companiei și interfața dintre respectiva organizație și public. Prin procesul de branding, o marcă nu se mai rezumă doar la partea tangibilă, ci încorporează aspecte care trec dincolo de latura fizică a produsului.

 

Concurența și ideile creativilor s-au dezvoltat atât de mult, încât nici brandingul clasic nu mai pare a fi suficient în trasmiterea unor emoții autentice. În acest context, au apărut diverse ramuri care urmăresc să ducă brandurile la un alt nivel. Una dintre aceste practici este și brandingul conectiv sau connective branding „care își propune să ghideze strategiile de marketing prin apele tulburi ale mediului actual în care se realizează brandingul.”  Un alt concept lansat încă din 2004, care îi aparține CEO-ului agenției de publicitate Saatchi & Saatchi, Kevin Roberts, este cea de lovemark. Prin această idee, brandul oferă consumatorilor dragoste și respect în aceeași măsură. Dintre multitudinea de practici nu poate lipsi marketingul experiențial (experience marketing). Tehnica are ramuri și în turism, iar după cum reiese din denumire, vrea să le ofere clienților mai mult decât un produs, se urmăreşte crearea unei experienţe memorabile.

 

Necesitatea de a avea o strategie de branding

Conștientizarea necesității de a avea un brand este primul pas important către sporirea viziblității în piață a oricărei companii. Totuși, foarte multe firme fac greșeala de „a arde” din etape, uneori laborioase, în definirea strategiei de branding. Alegerea unui nume inspirat, a unui logo cu o grafică bună sau a unui slogan cu rezonanță în timp, sunt într-adevăr elemente necesare, însă reprezintă doar o partea a procesului. Înțelegerea pieței pe care brandul se va lansa, cunoașterea publicului țintă sunt vitale pentru dezvoltarea acelei personalități a brandului. Chiar dacă se concretizează în rapoarte lungi pe care puțini vor să le citească, cercetarea este un factor cheie care poate stabili o posibilă direcție pentru brand.

Strategia de brand încorporează toate aceste elemente și poate fi elaborată fie în interiorul companiei, fie cu ajutorul unor specialişti în consultanță din afară. De asemenea, toate acestea trebuie realizate cu o privire atentă asupra ultimelor tendințe în domeniu, dar și asupra competiției. Astfel, în spatele unei idei creative, stă de fapt multă documentare. Iar pentru a fi cât mai bine percepută de către publicul țintă, ideea are nevoie de o campanie care să comunice cât mai clar, prietenos și eficient mesajul lansat de respectiva organizație.

 

Rolul și beneficiile brandului

Până acum am observat cât de importante sunt brandurile într-o piață supraaglomerată, unde competiția acerbă este un lucru obișnuit. Sunt categorii de produse pentru care producătorii nu sunt preocupați de aceste practici, pentru că marfa este una de bază, comună, pe care oricum toată lumea o folosește (pâine, sare, zahăr, hârtie, etc.). Totuși, existența unui brand are un rol important și aduce beneficii atât consumatorului, cât și companiei producătoare.

Un  aspect deloc de neglijat, atunci când un produs se adresează clienților este încrederea. Spre deosebire de mărcile obișnuite, un brand reușește să înlăture ideea de risc, suspiciune, pentru că un brand puternic transmite încredere și siguranță. Dar nu se oprește aici, deoarece comunică și despre emoție, bucurie și ne determină astfel să le cumpărăm. Un proces asemănător se întâmplă când vine vorba despre imaginea companiilor producătoare. Brandurile bune au grijă să elimine riscul, aspect care se regăsește și în prețuri. La fel cum achiziționăm un produs pentru că ne-a inspirat încredere, așa și investitorii preferă să facă afaceri cu un brand puternic. Dacă am fi să dăm rapid un exemplu, acela ar fi gigantul Coca-Cola, un brand legendar, care anunţă în fiecare an venirea sărbătorilor de iarnă, iar acum, în sezonul cald, ne răcoreşte vara. Cel mai mult nu pare să coste utilajele, birourile sau fabricile în sine, ci brandul, ideea, povestea Coca-Cola, care rămâne memorabilă.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0