Connect with us

Studiu

Studiu GfK Consumer Climate: Consumatorii europeni sunt nelinistiti si sceptici

Published

on

 

Previziunile economice din ce în ce mai sumbre cauzează nesiguranţă în rândul consumatorilor europeni

Concluziile studiului GfK Climatul de consum în Europa pentru al patrulea trimestru al lui 2011

Nuremberg, 14 februarie 2012 – Noile pachete de salvare, nesiguranţa privind modul în care situaţia va progresa în Grecia, Italia şi Franţa, şi perspectivele mai slabe de creştere economică în 2012, toate măresc anxietatea consumatorilor europeni. Aceasta este una dintre concluziile studiului GfK Climatul de consum în Europa, care oferă o privire de ansamblu asupra evoluţiei aşteptărilor privind starea economică şi veniturile, şi a dorinţei de cumpărare în rândul consumatorilor din Austria, Bulgaria, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Republica Cehă, România şi Spania. Aceste 12 ţări însumează circa 80% din populaţia totală a celor 27 state membre ale UE.

Europa a avut parte de o toamnă turbulentă. În primul rând, speculaţiile despre insolvenţa grecilor au devenit din ce în ce mai aprinse, Grecia necesitând un nou bailout de la Uniunea Europeană pentru a-şi putea realiza obiectivele bugetare. Totodată, declinul economiei greceşti a fost mult mai accentuat decât se anticipase iniţial. Italia a fost trasă şi ea în mocirla crizei datoriilor. În consecinţă, au fost elaborate, cu din ce în ce mai mare repeziciune, noi pachete internaţionale de salvare care urmau să fie acordate în cazul în care ţările supraîndatorate ar fi refuzat să-şi plătească datoriile. După discuţii îndelungate, Greciei i se va acorda un „haircut” al datoriilor către sectorul privat de cel puţin 50%. În continuare, atenţia, în special cea a pieţelor financiare, s-a concentrat asupra Italiei. Ca urmare a presiunilor internaţionale intense, premierul Silvio Berlusconi a demisionat, fiind înlocuit de Mario Monti în fruntea unei coaliţii formată din cele mai mari trei partide politice din Italia. Nesiguranţa de pe pieţele financiare, precum şi cea la nivel de guverne şi întreagă populaţie a crescut din nou când, la începutul lui decembrie, agenţia de evaluare Standard and Poor’s a ameninţat că va reduce rating-ul Germaniei şi cel al altor 14 alte ţări europene. Mai mult, economiştii din majoritatea ţărilor au efectuat revizuiri în sens descendent ale previziunilor de creştere pentru anul următor.

Această turbulență nu a trecut neobservată de consumatorii din toată Uniunea Europeană. Dimpotrivă, nesiguranţa legată de necesitatea alocării de pachete de salvare altor ţări aflate în situaţia Italiei şi previziunea că creşterea economică din 2012 se va situa sub nivelul estimat iniţial au afectat în mod sever atât dispoziţia cât şi conturile bancare ale consumatorilor europeni. Rezultatul acestei evoluţii a fost că aşteptările privind starea economiei, veniturile şi dorinţa de cumpărare au scăzut în majoritatea ţărilor incluse în studiu.

Aşteptările privind starea economiei: spaniolii surprind printr-un uşor optimism

În ultimul trimestru al lui 2011 așteptările privind starea economiei au înregistrat o scădere accentuată în majoritatea ţărilor din Uniunea Europeană. Escaladarea crizei datoriilor, pierderea încrederii în guvernul italian al lui Berlusconi şi temerile privind o recesiune la nivel european în 2012, toate au contribuit la crearea unei stări crescânde de nelinişte atât în rândul consumatorilor, cât şi pe pieţe. Previziunile de creştere economică au fost revizuite în sens descendent în aproape toate ţările UE. Excepţie a făcut Spania, singura ţară în care aşteptările privind starea economiei au înregistrat de fapt o uşoară îmbunătăţire. În momentul de faţă, cele mai bune valori ale indicatorului le prezintă Germania (-0,9 puncte) şi Spania (-3,6 puncte). Pe locul al treilea, cu o valoare cu mult mai mică, se situează Bulgaria cu -25,5 puncte. În ariergardă se află Portugalia (-54,7 puncte), Grecia (-58,6 puncte) şi Republica Cehă (-63 puncte). România (cu -34 puncte) se situează aproape de nivelul Poloniei (-38) şi Italiei (-39 puncte).

În Portugalia, performanţa economică a scăzut în mod vizibil de-a lungul ultimului an. În al treilea trimestru al lui 2011, era de -0,9% comparativ cu anul anterio şi se aşteaptă ca în al patrulea trimestru declinul să fie şi mai accentuat. Potrivit experţilor economici, creşterea se va înrăutăţi şi mai mult în 2012. Guvernul portughez a trebuit să îşi reducă din nou bugetul pentru acest an. Acest lucru afectează în principal salariaţii ministerelor şi autorităţilor publice, pachetul de măsuri incluzând pierderea celui de-al treisprezecelea şi paisprezecelea salariu de către toţi funcţionarii publici şi salariaţii guvernamentali, şi reducerea cheltuielilor la majoritatea ministerelor. Însă, în ciuda, sau probabil în lumina, acestor măsuri drastice, populaţia pare să fie precaut optimistă că ţara va ieşi din criză pe termen mediu. Cu toate că se menţin la un nivel coborât, aşteptările privind starea economiei au înregistrat o uşoară ameliorare în ultimul trimestru al lui 2011, urcând de la -60,9 puncte în octombrie la -54,7 puncte în decembrie.

De-a lungul ultimului an, creşterea economică a înregistrat fluctuaţii în Spania. Saltul modest de la începutul lui 2011 s-a transformat treptat, în decursul anului, în creştere negativă. În al treilea trimestru, creşterea economică încă se mai situa la 0,7%, însă estimările sugerează că a scăzut la între -0,3 şi -0,4% în al patrulea trimestru. Experţii economici prevăd cifre similare pentru prima jumătate a lui 2012, anticipându-se de asemenea ca rata şomajului să crească şi mai mult. Este puţin probabil ca în viitorul apropiat să se înregistreze o ameliorare a situaţiei pe piaţa muncii, aceasta fiind principala problemă a Spaniei. Criza nu a trecut nici măcar de jumătate, spun consumatorii. Însă, laudele repetate primite de la Comisia Europeană pentru măsurile dure, însă eficace, au făcut ca populaţia Spaniei să fie mai optimistă că va reuşi să depăşească criza prin eforturi proprii. Aşteptările privind starea economiei au înregistrat cel mai coborât nivel în septembrie, cu -14,4 puncte, urcând între timp la -3,6 puncte, ceea ce plasează Spania pe locul doi, ca valoare, între toate ţările participante la studiu.

În ultimul trimestru al lui 2011, alegerile locale şi prezidenţiale au constituit evenimentul dominant în Bulgaria, influenţând nu numai dezbaterea politică, ci şi politica economică. Două greve majore – cea a personalului feroviar şi cea a celui mai mare producător de cereale – au dominat scena politică timp de aproape o lună, cauzând pierderi cu mult mai semnificative decât se aprecia iniţial. Aceste evenimente au stimulat dezbaterea privind dezvoltarea viitoare a unor dintre sectoarele economice mai vechi ale ţării, care nu au fost încă restructurate. Guvernul şi-a fixat obiectivul de a reforma toate aceste sectoare în 2012, în aşa fel încât ţara să devină robustă şi competitivă şi în aceste domenii. Populaţia este însă extrem de neliniştită în ceea ce priveşte situaţia economică şi financiară din Bulgaria. Creşterea economică este antrenată în principal de exportul către Uniunea Europeană, acesta suferind în mod semnificativ ca urmare a extinderii recente a crizei financiare şi a datoriilor. Pentru a satisface cerinţele privind disciplina bugetară, guvernul încearcă să menţină un deficit bugetar cât mai mic posibil şi să reducă datoriile. În plus, în ciuda protestelor de masă, guvernul a implementat o reformă a pensiilor, care va ridica vârsta de pensionare. Consumatorii nu sunt de părere că economia bulgară se poate distanţa de evenimentele din Europa, şi, ca urmare, se anticipează că ratele de creştere vor continua să scadă în lunile care urmează. Aşteptările privind starea economiei se situează în momentul de faţă la -25,5 puncte, cea mai coborâtă valoare înregistrată din mai 2009.

Aşteptările privind veniturile: şomajul şi impozitele în creştere determină scăderea indicatorului

Sub raportul aşteptărilor privind veniturile, Germania se află într-o situaţie cu totul diferită de cea din alte ţări europene, înregistrând o valoare de 34 de puncte. Având în vedere creşterea economică extrem de mulţumitoare, consumatorii sunt de părere că salariile vor continua să înregistreze o creştere accentuată în 2012. Spania are, din nou, a doua cea mai mare valoare a indicatorului, situat la -8,6 puncte, urmată de Austria cu -19,7 puncte. Declinuri semnificative ale veniturilor sunt anticipate în continuare de greci (-65 puncte), italieni (-60,7 puncte) şi francezi (-60,4 puncte). România se situează la mijlocul eşalonului cu -27 puncte, situaţie asemănătoare celei din Bulgaria (-28) şi Cehia (-30).

În Grecia, şomajul a rămas principala problemă şi în al patrulea trimestru, acesta continuând să crească pe parcursul anului trecut şi situându-se în prezent la circa 18%. Analiştii economici anticipează că acesta va urca la peste 20% în 2012. Atmosfera în rândul populaţiei rămâne dezolantă, ca urmare a seriei de noi măsuri de austeritate, respectiv a reducerilor salariale şi de pensii şi a noilor creşteri ale impozitelor. Majoritatea grecilor dispun numai de suficienţi bani pentru strictul necesar. Pentru ca speranţa consumatorilor privind redresarea economică să renască este nevoie, în primul rând, de semne de ameliorare atât pe piaţa muncii, cât şi pe cea a salariilor. Deocamdată, şansele unei astfel de ameliorări sunt extrem de scăzute şi, ca urmare, nivelul de încredere în Grecia este şi el scăzut. În momentul de faţă, indicatorul pentru aşteptările privind veniturile se situează la -65 puncte.

Conform opiniei populaţiei, situaţia economică din Austria s-a înrăutăţit şi ea în ultimele câteva luni, deşi cifrele nu reflectă aceasta. Cu toate că şomajul a crescut, ajungând la 8,2% în decembrie, el a fost mai scăzut decât în aceeaşi lună a anului anterior. Majoritatea consumatorilor consideră însă că numărul persoanelor care îşi vor pierde locurile de muncă va continua să crească în lunile care urmează. Entuziasmul consumatorilor este domolit şi de continua dezbatere privind pachetele de salvare ale zonei euro, de decizia de a include o frână a datoriilor, şi de economiile aferente de la bugetul public. În decembrie, aşteptările privind veniturile au înregistrat o valoare de -19,7 puncte.

Şi în Spania, şomajul va continua să crească în 2012, anticipându-se să ajungă la 25%. Începând din luna august a anului trecut, numărul plătitorilor de cotizaţii de securitate socială a scăzut cu 2.700 persoane pe zi. Noul guvern a anunţat că începând de la jumătatea acestui an, va mări o serie de impozite directe şi indirecte. La acestea se adaugă măsuri stricte de economisire şi reduceri ample. Prin aceste măsuri de reformă, guvernul speră să sprijine economia pe termen mediu. Spania a fost elogiată în repetate rânduri de Uniunea Europeană pentru măsurile pe care le-a implementat pentru a depăşi criza. Acest lucru a avut, în mod clar, un uşor impact pozitiv asupra dispoziţiei consumatorilor, care, încet – încet, încep să creadă că eforturile lor vor ajuta ţara să treacă peste criză. Există de asemenea mai multă speranţă că situaţia de pe piaţa muncii îşi va reveni puţin în următoarele câteva luni. La aceasta va contribui cu siguranţă şi începerea apropiatului sezon turistic. Aşteptările privind veniturile au crescut de la -17 puncte în octombrie la -8,6 puncte în decembrie.

Dorinţa de cumpărare: italienii se ţin bine anticipând vremuri şi mai grele

Pentru prima dată din septembrie 2008, Germania ocupă locul al doilea între ţările Uniunii Europene în ceea ce priveşte dorinţa de cumpărare. La acea vreme, Bulgaria era cea care înregistra o valoare mai mare; actualmente Austria precede Germania, valorile indicatorului fiind de 35,6 puncte, şi respectiv 27,4 puncte. Baierele pungii rămân bine strânse în Franţa (-29,8 puncte), Portugalia (-44,1 puncte) şi Marea Britanie (-54,8 puncte). În România (-28), Grecia (-26) şi Italia (-27), populaţia este rezervată la acest capitol, dar într-o mai mică măsură decât portughezii şi britanicii.

Situaţia de pe piaţa muncii din Marea Britanie devine din ce în ce mai dificilă. În al patrulea trimestru al lui 2011, rata şomajului se situa la 8,3%, cea mai mare valoare înregistrată din 1996. Starea generală proastă a economiei, în special inflaţia ridicată şi temerile adânci privind şomajul, ţin în frâu cheltuielile consumatorilor. Guvernul încearcă să încurajeze optimismul pe termen mediu concentrându-se asupra creşterii, mai degrabă decât asupra măsurilor de austeritate, sperând că o îmbunătăţire a sentimentului consumatorilor va contribui din nou la stimularea economiei. Rămâne de văzut în lunile care urmează dacă această strategie va da roade. Deocamdată consumatorii britanici îşi ţin baierele pungii bine închise, făcând cumpărături majore numai atunci când sunt strict necesare. În consecinţă, dorinţa de cumpărare este foarte scăzută, înregistrând -53,8 puncte în decembrie, cea mai mică valoare înregistrată din noiembrie 2008.

În Cehia, cifrele economice sunt, în momentul de faţă, relativ bune. În decembrie, inflaţia se situa la 2,4%, media pe întregul an fiind de 1,9%. De creşterea accentuată sunt responsabile în principal alimentele, băuturile şi energia întrucât se anticipează, ca urmare a măririi TVA-ului în ianuarie 2012, creşteri de preţuri la aceste produse. Rata şomajului a scăzut de la an la an cu 0,5 puncte procentuale, ajungând la 6,6%, cea mai scăzută rată din Europa. Însă, ca urmare a măsurilor de austeritate ale guvernului şi a măririi impozitelor, realitatea este că din ce în ce mai multe gospodării sunt aproape incapabile să îşi acopere costurile vieţii de zi cu zi. Banii pentru cumpărături majore sunt practic inexistenţi. Mai mult, cercetătorii economici anticipează o creştere a şomajului în 2012, ceea ce afectează cheltuielile consumatorilor. Dorinţa de cumpărare a rămas relativ constantă la un nivel coborât, înregistrând o valoare de -13,1 puncte în decembrie 2011.

Ca în majoritatea ţărilor europene, şomajul s-a numărat printre problemele care au dominat Italia în al patrulea trimestru. Deşi o rată a şomajului de 8,6% în decembrie 2011 este relativ bună comparativ cu alte ţări, şomajul în rândul tinerilor este unul dintre cele mai ridicate din Europa. Acesta a atins o valoare record, urcând la 29%. În trimestrul al treilea, creşterea economică de la an la an a fost 0, iar în al patrulea trimestru se anticipează o valoare uşor negativă. Analiştii economici anticipează o creştere cuprinsă între -0,3% şi -0,5% pentru prima jumătate a anului. La acestea se adaugă încă o serie de măsuri de austeritate dure, introduse de noul guvern al lui Monti. Italienii încă se mai tem de un colaps total în Grecia şi de prăbuşirea monedei euro, care ar avea în mod clar un efect negativ şi asupra ţării lor. Până când aceşti factori cauzatori ai nesiguranţei nu sunt rezolvaţi, şi până când creşterea economiei nu redevine pozitivă, consumatorii vor încerca să îşi pună banii deoparte în aşteptarea unor vremuri mai grele, în loc să îi cheltuiască. Ca urmare, în decembrie, indicatorul dorinţei de cumpărare se situa la -27 puncte.

Studiul

Aceste rezultate au fost luate din studiul GfK Climatul de consum MAXX, care are la bază interviuri cu consumatori efectuate lunar, la cererea Comisiei Europene, în toate ţările Uniunii Europene.

Distribuţia lunară a interviurilor pe ţările studiate este următoarea:

Austria 1.500

Bulgaria 1.000

Franţa 3.300
Germania 2.000

Grecia 1.500

Italia 2.000

Polonia 1.000

Portugalia 2.100

Marea Britanie 2.000

Cehia 1.000

România 1.000

Spania 2.000

Pentru informaţii adiţionale luaţi legătura cu Rolf Bürkl, tel. +49 911 395-3056, rolf.buerkl@gfk.com sau vizitaţi http://www.gfk.com/consumer_climate_europe.

Tabelul de mai jos prezintă o vedere de ansamblu asupra indicatorilor individuali:

Aşteptările privind starea economieiAcest indice are la bază următoarea întrebare adresată consumatorilor: „Cum credeţi că va evolua situaţia economică generală în următoarele 12 luni?“ (se va îmbunătăţi considerabil – se va îmbunătăţi uşor – se va menţine aproximativ la acelaşi nivel – se va înrăutăţi uşor – se va înrăutăţi considerabil – nu ştiu)
Aşteptările privind veniturileAcest indice are la bază următoarea întrebare adresată consumatorilor: „Cum credeţi că va evolua situaţia financiară a gospodăriei dumneavoastră în următoarele 12 luni?“ (se va îmbunătăţi considerabil – se va îmbunătăţi uşor – se va menţine aproximativ la acelaşi nivel – se va înrăutăţi uşor – se va înrăutăţi considerabil – nu ştiu)
Dorinţa de consum şi de cumpărare Acest indice are la bază următoarea întrebare adresată consumatorilor: „Credeţi că este recomandabil să efectuaţi cumpărături majore în momentul de faţă?“ (da, momentul este favorabil – momentul nu este nici deosebit de favorabil, nici deosebit de nefavorabil – nu, momentul nu este favorabil – nu ştiu)

Despre GfK

GfK este una dintre cele mai mari firme de cercetare a pieţei din lume, cu peste 11.000 de experţi care se străduiesc să dobândească o înţelegere şi mai aprofundată a modului în care, zi de zi, pe peste 100 de pieţe, oamenii trăiesc, gândesc, şi fac cumpărături. GfK inovează constant, utilizând tehnologii de ultimă oră şi metodologii revoluţionare, pentru a furniza clienţilor cea mai bună înţelegere a celor mai importanţi oameni din lume: proprii lor clienţi. În anul 2010, vânzările GfK s-au ridicat la 1,29 miliarde de euro.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

BUSINESS

Studiu Grayling – De ce brandurile mari nu trec testul rezilientei de brand

Published

on

 

Aproape jumătate dintre companiile de pe lista Fortune 500 nu trec “testul rezilienţei” provocând pagube de milioane de dolari prin afectarea reputaţiei acestor organizaţii, potrivit unui nou studiu publicat recent de Grayling, agenţie internaţională de comunicare.

 

Studiul Critical Conditions examinează profilurile de căutare a brandului pe internet pentru companii  internaţionale din diverse domenii de pe lista Fortune Global 500, analizând cele mai mari probleme care le afectează şi folosind ‘GCore’, instrumentul Grayling pentru managementul reputaţiei pentru a evalua cât de solidă este reputaţia companiilor respective în spaţiile lor de căutare. În universul brandurilor considerate “prea mari ca să mai dea greş”, oare strategiile digitale şi de comunicare sunt folosite la maximum într-un spaţiu online care e rezilient?

 

  • Chiar şi în rândul acestor companii internaţionale cu resurse excelente, aproape jumătate aveau conţinut negativ pe prima pagină a profilului lor, la o căutare pe Google
  • O mare parte din acest conţinut negativ era vechi; cel mai vechi articol găsit de GCore pe prima pagină a profilului de căutare pentru o companie data din iulie 2013
  • Cele mai mari companii de tehnologie din lume, deşi departe de a fi imune la aspectele negative, se descurcă cel mai bine în acest sens, ţinând conţinutul negativ departe de prima pagină a rezultatelor lor de căutare, ceea ce sugerează că şi companiile din alte domenii ar putea învăţa de aici anumite lecţii

 

“Când e vorba despre ONG-uri, activişti online şi jurnalism cetăţenesc, dar şi de a patra putere în stat, companii, politicieni şi alte părţi interesate, puteţi uita ideea că articolele negative de azi “vor fi folosite mâine pe post de hârtie de ambalat”. După cum arată studiul nostru, în mediul online astfel de articole pot să rămână prezente o veşnicie. Ceea ce poate avea un impact real asupra reputaţiei şi chiar valorii unui brand,” a declarat Jon Meakin, Global Head of Strategic Services, Grayling.

 

Critical Conditions evaluează problemele şi rezilienţa brandului pentru un Top 10 din următoarele sectoare reprezentate în lista companiilor Fortune Global 500, cu analize şi context adiţional oferit de un grup internaţional de specialişti Grayling în domeniu:

 

  • În aer: De ce ne place să readucem avioanele cu picioarele pe pământ

Jonathan Shillington, Managing Director, Grayling Orientul Mijlociu, despre felul în care serviciile de proastă calitate oferite clienţilor companiilor aeriene pot fi puse sub lupă prin reţelele de socializare

  • Efecte adverse nedorite: Ce ar trebui să ştie companiile medicale despre căutarea pe Google

Sascha Nottmeier, Senior Account Manager, Grayling Germania, despre cercetarea critică amănunţită a companiilor farmaceutice şi probleme potenţiale la căutarea lor în spaţiul online

  • Îmblânzirea lupilor de pe Wall Street

Tom Nutt, Head of Corporate, Grayling Marea Britanie, despre cât de multe instituţii financiare încă sunt considerate “personaje negative”, la 10 ani după criza financiară globală

  • Greu de înghiţit: Dihotomia food marketing – realitate

Julia Sturmfels, Associate Director, Grayling Germania, despre specialistul culinar din fiecare dintre noi şi despre paradoxul cu care se confruntă brandurile din industria alimentară când fac marketing pentru produsele lor

  • Despre trucuri şi taxe… Lumea Teflon a tehnologiei

Alan Dunton, Managing Director, Grayling San Francisco, despre motivul pentru care brandurile din domeniul tehnologiei ar putea dezvolta o rezilienţă de brand inerentă în mediul online
Studiul Critical Conditions face parte din iniţiativa Grayling ‘Advantage Series’, un program de studiu şi cercetare care abordează câteva dintre marile provocări legate de reputaţie, reglementare şi comunicare cu care se confruntă companiile din ziua de azi.

 

Puteţi găsi raportul Critical Conditions aici http://www.grayling.com/ro/critical_conditions.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

STUDIU: Creștere semnificativă pentru sectorul telecom, cel mai important segment din cadrul pieței bunurilor de folosință îndelungată din România

Published

on

 

Piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut în T2 cu peste 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai importante evoluții au fost înregistrate de sectoarele telecom, electrocasnice mici și foto, toate având creșteri de două cifre. Sectoarele de electrocasnice mari și electronice continuă creșterea, dar cu o dinamică mai scăzută în acest trimestru. Singura scădere majoră a venit din sectorul de dispozitive de printare (aproape -23%).

 

Categoriile cu cele mai bune evoluții  

(se referă la rata de creștere în valoare)

Electronice

 

·         Piața de TV a înregistrat o creștere ușoară, datorată în principal creșterilor pe segmentele de peste 40 de inchi. Segmentul Smart TV a crescut, alături de cel al TV-urilor cu rezoluție de tip Ultra HD. Ca urmare, se observă o creștere a prețului mediu.

·         Sistemele audio au înregistrat o creștere importantă, în special datorită creșterii segmentului de dispozitive Connected. Pe de altă parte, sistemele de tip Home Theatre au înregistrat o scădere.

·         Boxele se află pe un trend ascendent, remarcându-se prin evoluții pozitive în special segmentul de Soundbar.

 

Electrocasnice mari

 

·         T2 2017 s-a încheiat cu evoluții bune.

·         Piața de electrocasnice mari a încetinit ritmul de creștere, categoriile emergente (electrocasnicele incorporabile) fiind singurele care au înregistrat creșteri de două cifre.

 

Electrocasnice mici

 

·         T2 2017 a continuat cu o creștere de două cifre

·         Evoluțiile pozitive se înregistrează atât pentru categoriile de produse predominante, cât și pe cele de nișă.

·         Cea mai mare categorie de produse, aspiratoarele, a înregistrat o creștere de două cifre.

 

Foto

 

·         Camerele foto digitale au crescut. Această tendință a fost generată în special de segmentul celor fără zoom, al căror preț mediu a crescut.

 

IT

 

·         Perifericele au înregistrat cele mai mari rate de creștere, urmate de monitoare.

·         În cadrul monitoarelor, produsele specifice de Gaming au depășit creșterea generală a categoriei. De asemenea, evoluții vizible s-au observat și pentru dispozitivele cu o diagonală de peste 25 inchi.

 

Telecom

 

·         T2 2017 a înregistrat o revenire.

·         Creștere de două cifre pentru smartphone-urile cu diagonale medii și mari, inclusiv pentru phablets.

·         Creșterile din segmentul de wearables sunt susținute de ceasurile și brățările inteligente.

 

Dispozitive de printare

 

·         Dispozitivele de printare echipate cu sistemul de cerneală CISS au înregistrat o creștere de două cifre, multifunctionalele fiind motorul de creștere pentru dispozitivele cu CISS.

·         Multifuncționalele echipate cu cartuș de tip Multicolor au avut o tendință pozitivă în T2 2017.

 

 

Categoriile cu cele mai mici evoluții (rata de creștere în valoare)

Electronice

 

·         Sistemele video de redare/înregistrare au continuat să scadă și în acest trimestru, alături de sistemele de navigație care au avut și ele scăderi, comparativ cu T2 2016.

Electrocasnice mari

 

·         O serie de categorii de electrocasnice mari, precum frigiderele si congelatoarele, au încheiat T2 pe un trend negativ.

Electrocasnice mici

 

·         Trendul descendent pentru categoria storcătoarelor de fructe și legume a continuat și în T2, împreună cu apetitul scăzut pentru storcătoarele prin centrifugare și prețul mediu mai mic pentru storcătoarele prin presare.

 

 
IT

 

·         Piața de laptopuri a înregistrat o ușoară creștere în acest trimestru, ca urmare a creșterii preferințelor consumatorilor pentru dispozitive cu specificații superioare. Cererea pentru dispozitivele cu o diagonală de 13 inchi a crescut.

·         Piața de desktop-uri a înregistrat o scădere minoră.

Telecom

 

·         S-au înregistrat scăderi de preț pentru smartphone-urile de 4 inchi.

Dispozitive de printare

 

·         Dispozitivele cu tehnologie laser au continuat să înregistreze scăderi de două cifre, în timp ce dispozitivele cu cerneală au avut o ușoară creștere.

·         Atât dispozitivele cu preț scăzut, cât și cele cu preț ridicat au înregistrat scăderi.

 

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Topul Inspectoratelor Judeţene de Jandarmi in lupta cu fenomenul contrabandei

Published

on

 

Inspectoratele Judeţene de Jandarmi analizate au întreprins în 2016 un număr de 333 măsuri de prevenire a contrabandei.  În funcție de volumul de mărfuri de contrabandă confiscate, primele 10 locuri în clasamentul Inspectoratelor Județene de Jandarmi analizate sunt ocupate de:

 

  1. Inspectoratul Judeţean Maramures – 998.800 de ţigări de contrabandă
  2. Inspectoratul Judeţean Arad – 92.140 de ţigări de contrabandă
  3. Inspectoratul Judeţean Suceava – 78.420 de ţigări de contrabandă
  4. Inspectoratul Judeţean Constanţa – 49.260 de ţigări de contrabandă
  5. Inspectoratul Judeţean Botoșani – 38.180 de ţigări de contrabandă
  6. Inspectoratul Judeţean Dolj – 24.580 de ţigări de contrabandă
  7. Inspectoratul Judeţean Timiş – 23.480 de ţigări de contrabandă
  8. Inspectoratul Judeţean Caraş-Severin – 14.580 de ţigări de contrabandă
  9. Inspectoratul Judeţean Iaşi – 10.600 de ţigări de contrabandă
  10. Inspectoratul Judeţean Vaslui – 5.020 de ţigări de contrabandă

 

Conform datelor colectate, bunurile confiscate de către Inspectoratele Județene de Jandarmi sunt în proporție de peste 90 la sută ţigări și alte produse din tutun, precum și alcool și alte tipuri de produse cosmetice sau electrocasnice. Ca urmare a acestor acţiuni, 1.341.980 ţigări de contrabandă au fost confiscate şi 266 dosare penale au fost înregistrate.

Datele prezentate provin dintr-un studiu realizat de către Asociația InfoCons și susținut de British American Tobacco în cadrul campaniei “Stop Contrabanda! Ia atitudine” (mai multe detalii pe www.anticontrabanda.ro). Studiul evaluează rezultatele din 2016 ale acțiunilor desfăşurate de principalele autorități implicate în combaterea fenomenului de contrabandă. Informaţiile prezentate în studiu au fost obţinute în baza legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi colectate prin intermediul chestionarelor trimise de către reprezentanții Asociației ”InfoCons” autorităţilor vizate.

 

Campania “Stop Contrabanda! Ia atitudine” are ca scop informarea publicului atât în legătură cu dimensiunea fenomenului contrabandei, cât și referitor la eforturile autorităților statului român pentru stoparea acestui fenomen.

Contrabanda are profunde efecte economice şi sociale, prejudiciind bugetul de stat și limitând capacitatea de dezvoltare a României. Totodată, acest fenomen reprezintă un risc pentru siguranţa naţională, contrabanda fiind adesea asociată și altor activități infracționale, putând reprezenta chiar și o sursă de finanţare pentru activităţi teroriste.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending