Connect with us

ALL MEDIA

Studiu GfK: Sperante de redresare economica in Europa

Avatar

Published

on

Concluziile studiului GfK EURO Climate pentru al doilea trimestru din 2011

Nurenberg, 18 iulie 2011 – Starea de spirit a consumatorilor din multe ţări ale Uniunii Europene a înregistrat, pentru prima dată de la declanşarea crizei economice şi financiare, o îmbunătăţire, în ciuda nesiguranţei create de discuţiile privind pachetul de salvare a Greciei. Aceasta este una dintre concluziile cheie ale studiului GfK despre climatul de consum în Europa care oferă o privire de ansamblu asupra evoluţiei aşteptărilor privind starea economică, preţurile şi veniturile, precum şi a dorinţei de cumpărare în rândul consumatorilor din Austria, Bulgaria, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Marea Britanie, Polonia, Cehia, România şi Spania. Aceste unsprezece ţări însumează circa 80% din populaţia totală a celor 27 state membre ale UE.

Se pare că recesiunea din Europa a trecut de faza critică, şi că, în majoritatea ţărilor europene, economia începe să îşi revină după cea mai rea înrăutăţire a situaţiei economice înregistrată de la cel de-al Doilea Război Mondial. În multe ţări datele economice indică, pentru prima oară, un trend uşor ascendent faţă de primul trimestru al anului. Consecinţele crizei economice şi financiare sunt însă deocamdată departe de a fi fost depăşite. Mulţi consumatori sunt încă neliniştiţi, nefiind convinşi că ascensiunea bruscă înregistrată în ţările lor va fi de durată. Unele ţări încă se mai confruntă cu dificultăţi asociate crizei financiare şi efectelor acesteia – cel mai notabil Grecia. Nesiguranţa privind modul în care situaţia va progresa în această ţară, şi de asemenea în Irlanda şi Portugalia, afectează încrederea consumatorilor în evoluţia economică a ţărilor lor.

Cea de-a doua problemă majoră pentru europeni o constituie inflaţia. În Bulgaria de exemplu, se aşteaptă, până la sfârşitul acestui an, o creştere generală a preţurilor cuprinsă între 5% şi 6%. Consumatorul european este îngrijorat în mod special de creşterea costurilor alimentelor şi combustibilului.

Aşteptările privind starea economiei: criza guvernamentală îi nelinişteşte pe consumatorii cehi

Se pare că, în aproape toate ţările monitorizate în cadrul studiului, recesiunea a trecut de faza critică. În general, aşteptările privind starea economiei au înregistrat o creştere în al doilea trimestru, sau, în cel mai rău caz, au rămas stabile la nivelurile înregistrate în martie. Mulţi consumatori speră ca ţara lor să poată depăşi, pe termen mediu, criza. Excepţiile sunt Austria, unde indicatorul a înregistrat o scădere de la începutul anului, şi Cehia. Germania continuă să fie motorul creşterii economice în Europa: în prezent indicatorul din această ţară se situează la o valoare de 50,3 puncte.

Indicatorul a înregistrat de asemenea o creştere deosebit de puternică în Spania, Marea Britanie, Franţa şi Polonia. În ultimele 12 luni, România a prezentat un trend ascendent accentuat: indicatorul a urcat continuu de la nivelul său de -71 puncte în iunie 2010 la cel actual de -26,2 puncte.

În ciuda unui nivel de creştere de 1,9% anticipat pentru anul acesta, populaţia cehă are, în prezent, puţină încredere în economia ţării. Acest lucru se reflectă în aşteptările consumatorilor privind starea economiei, care au atins cel mai coborât nivel (-48,1 puncte) de la începutul lui 2006, când a început să se ţină evidenţa. Principalele motive pentru această nesiguranţă pot fi găsite chiar în ţară: guvernul ceh trece printr-o criză. Cetăţenilor le este teamă că reformele anunţate, în special reforma pensiilor, nu vor fi implementate la timp, iar faptul că se aşteaptă ca şomajul să urce în a doua jumătate a anului constituie un alt motiv de îngrijorare. Împreună cu creşterea continuă a costurilor alimentelor şi energiei, aceste perspective îi fac pe cehi să adopte o viziune relativ pesimistă privind modul în care economia naţională va evolua de-a lungul următoarelor luni.

În Austria, valoarea indicatorului a scăzut cu aproape 10 puncte în trimestrul al doilea, ajungând la nivelul actual de 21 de puncte. Discuţiile continue cu privire la criza financiară europeană şi bailout-ul de câteva zeci de miliarde al Greciei neliniştesc consumatorii. Ca şi cehilor, austriecilor le este teamă că, din aceste motive, propria lor economie va suferi în mod disproporţionat.

Aşteptările privind starea economiei în Grecia par deocamdată să se fi stabilizat, rămânând constante în al doilea trimestru, deşi nivelul continuă să fie foarte coborât: indicatorul se află acum la valoarea de -54,7 puncte. Cu toate acestea, măsurile de austeritate impuse de guvernul grec – condiţia primirii ajutorului UE – fac ca cetăţenii greci să se confrunte cu o scădere şi mai drastică a cheltuielilor guvernamentale, aceasta urmând să aibă un efect de domino asupra economiei ţării, în condiţiile în care protestatarii îşi fac auzită vocea. Este acum extrem de important ca guvernul grec să includă în măsurile de economisire pe cei cu venituri mari şi elita economică a ţării, şi ca în sfârşit să pună capăt economiei ilegale, pentru că, în caz contrar, eforturile de consolidară bugetară nu se vor bucura de succes şi nu vor fi acceptate de populaţie.

Aşteptările privind preţurile: populaţia britanică speră să vadă inflaţia scăzând

În multe ţări monitorizate de studiu, aşteptările consumatorilor privind preţurile au depăşit faza de vârf, scăzând în al doilea trimestru. Italia înregistrează în prezent cel mai scăzut nivel (-18,4 puncte). Cu toate că valoarea indicatorului rămâne foarte ridicată în Franţa, la 32 de puncte, situaţia din această ţară s-a ameliorat considerabil: în aprilie, indicatorul se afla încă la valoarea de 49 de puncte. Şi în Austria, aşteptările privind preţurile se află la un nivel ridicat, respectiv la 30,6 puncte. Valoarea indicatorului a crescut în Marea Britanie, Cehia şi Grecia.

În Marea Britanie, aşteptările consumatorilor privind preţurile au scăzut cu mai mult de 19 puncte în perioada cuprinsă între lunile martie (17,3 puncte) şi mai (-1,9 puncte). Rata inflaţiei rămâne totuşi în jur de 4,5%, principalii factori de creştere fiind costurile tot mai mari ale alimentelor şi combustibilului. În urma creşterilor accentuate din ultimele câteva luni, consumatorii par să se aştepte la o inversare a trendului preţurilor. Pachetul de măsuri de austeritate al guvernului britanic, şomajul relativ ridicat şi îngheţările salariale larg răspândite ar putea contribui şi ele la un nivel mai scăzut al inflaţiei. Dacă consumatorii au bani puţini în buzunare, vânzătorii cu amănuntul nu pot transfera creşterea preţurilor la mărfuri direct clienţilor. În consecinţă, este probabil ca, pe termen mediu, spirala ascendentă a preţurilor să fie oprită.

În Grecia, evoluţia aşteptărilor privind preţurile este contradictorie. În perioada aprilie – mai, valoarea indicatorului a scăzut cu 15,2 puncte, ajungând la -17,6 puncte. În iunie însă, aşteptările privind preţurile au crescut foarte puternic, ajungând la nivelul actual de 8,7 puncte. Discuţiile privind majorarea impozitelor ca parte a noului pachet de măsuri de austeritate par să aibă impact. De exemplu, TVA-ul pentru diferite produse şi servicii, cum ar fi mâncarea şi băutura în restaurante, a crescut de la 11% la 23%, afectând şi el direct viaţa de zi cu zi a grecilor. Ieşitul cu familia sau prietenii constituie o parte integrală a vieţii în această ţară mediteraneană. Consumatorii resimt ca urmare într-un mod foarte dureros această majorare. În plus, urmează să crească, la mărcile ieftine, impozitul aplicat pe ţigări.

 

Aşteptările privind veniturile: semne de redresare în Spania

În al doilea trimestru a lui 2011 aşteptările privind veniturile au crescut şi ele în Europa. Valoarea indicatorului a înregistrat o creştere în Germania, Spania, Austria, România şi Polonia, iar în unele cazuri creşterea a fost semnificativă. Cu 44,6 puncte, Germania continuă să înregistreze, de departe, cea mai ridicată valoare. Valoarea indicatorului s-a stabilizat, deşi se află la un nivel coborât, în Bulgaria şi Cehia, în timp ce în Franţa a coborât la un minim record de -41,9 puncte în iunie. Doar grecii sunt mai pesimişti: valoarea indicatorului se afla la -58,6 puncte în iunie. Măsurile drastice asociate celui de-al doilea pachet de austeritate, inclusiv majorarea impozitelor, desfiinţarea altor ajutoare sociale şi reducerile salariale din sectorul public au toate impact asupra Greciei.

Situaţia economică se va redresa treptat în Spania, în opinia locuitorilor acestei ţări şi, în consecinţă, ei anticipează o îmbunătăţire a situaţiei lor financiare. Cu toate că rata şomajului încă mai depăşeşte 21%, aceasta a înregistrat o uşoară scădere în toate sectoarele economice. Acest lucru este atribuibil în primul rând turismului: cererea actuală de lucrători sezonieri în industria turistică este din nou mai ridicată şi, în mod firesc, aceasta influenţează direct puterea de cumpărare a lucrătorilor sezonieri. Spania a beneficiat şi de declinul călătoriilor în Africa de Nord. Cu toate acestea, nu se observă deocamdată o îmbunătăţire a situaţiei de ansamblu pe piaţa forţei de muncă, care ar fi esenţială pentru ca consumatorii spanioli să îşi recapete seninătatea.

În Polonia, indicatorul a atins un minim record, situându-se la -47,5 puncte în aprilie. Între timp valoarea acestuia a urcat, şi a ajuns la nivelul actual de -27,4 puncte. Economia poloneză a reuşit să se redreseze foarte bine după criza economică globală, înregistrând anul trecut o creştere de 3,8%. În primul trimestru al lui 2011, produsul intern brut a crescut cu circa 4,5% şi, ca urmare, polonezii speră să beneficieze în lunile care urmează de majorări salariale. Cu toate că rata şomajului rămâne destul de ridicată, situându-se în jur de 13%, în primul trimestru al anului s-a înregistrat o creştere a ocupării forţei de muncă de 4,1%, ceea ce marchează începutul unei redresări.

Dorinţa de cumpărare: preţurile în creştere devin o problemă în Bulgaria

Ameliorarea treptată a situaţiei economice şi anticiparea revenirii la venituri mai mari îşi fac simţite efectele asupra dorinţei de cumpărare. Trendul pare să fi trecut de faza critică în majoritatea ţărilor, valoarea indicatorului fiind fie stabilă, fie în uşoară creştere. Astfel, Germania a înregistrat o valoare maximă record de 35,1 puncte, în timp ce Grecia se situează la celălalt capăt al scalei, cu -41,8 puncte, urmată îndeaproape de Marea Britanie cu -41,5 puncte.

In Bulgaria, valoarea indicatorului a scăzut şi mai mult în al doilea trimestru, însă nu la fel de brusc ca în trecut. Începând din martie, valoarea acestuia a scăzut cu aproape 6 puncte, situându-se în prezent la -3,1 puncte, cea mai coborâtă valoare înregistrată din februarie 2005. Pe termen mediu, inflaţia ar putea deveni o problemă gravă în Bulgaria. O rată a inflaţiei de aproape 6% constituie o ameninţare atât la adresa stabilităţii politice a ţării, cât şi a perspectivelor ei de creştere de durată. Având în vedere faptul că veniturile disponibile deja abia acoperă costurile normale ale vieţii, şi că este puţin probabil ca acest lucru să se schimbe în viitorul apropiat, datorită ratei ridicate a inflaţiei, consumatorii nu consideră prezentul a fi un moment oportun pentru cumpărături majore, efectuându-le doar pe cele strict necesare. Ei trebuie să se concentreze în primul rând asupra bugetelor gospodăriilor proprii.

În urma dezbaterilor din Grecia privind un nou pachet de măsuri de austeritate care să includă majorarea impozitelor, reducerea ajutoarelor sociale şi majorarea diferitelor contribuţii, dorinţa de cumpărare a scăzut cu 13,7 puncte, ajungând la nivelul actual de -41,8 puncte.

Despre studiu

Rezultatele prezentate constituie un extras din extensia internaţională a studiului „GfK Climat de consum MAXX“ şi se bazează pe sondajele efectuate lunar din însărcinarea Comisiei Europene în rândul consumatorilor din toate statele membre ale Uniunii Europene. Distribuţia lunară a interviurilor pe ţările studiate este următoarea:

Germania                      2.000

Franţa                           3.300

Italia                             2.000

Spania                           2.000

Marea Britanie               2.000

Austria                          1.500

Polonia                          1.000

Republica Cehă              1.000

România                        1.000

Bulgaria                                    1.000

Tabelul de mai jos prezintă o privire de ansamblu asupra indicatorilor:

Aşteptările privind starea economieiAcest indicator se întemeiază pe următoarea întrebare adresată consumatorilor:„Cum credeţi că va evolua situaţia economică generală  în următoarele douăsprezece luni?“ (se va îmbunătăţi considerabil – se va îmbunătăţi uşor – se va menţine aproximativ la acelaşi nivel – se va înrăutăţi uşor – se va înrăutăţi considerabil – nu ştiu)
Aşteptările privind preţurileAcest indicator se întemeiază pe următoarea întrebare adresată consumatorilor:„Cum vor evolua în opinia dvs. preţurile de consum în următoarele 12 luni faţă de cele 12 luni anterioare?“ (vor creşte mai puternic decât până acum – vor creşte aproximativ în aceeaşi măsură ca până acum – vor creşte mai puţin decât până acum – se vor menţine aproximativ la acelaşi nivel – vor scădea – nu ştiu).
Aşteptările privind veniturileAcest indicator se întemeiază pe următoarea întrebare adresată consumatorilor:„Cum va evolua în opinia dvs. situaţia bugetului dvs. personal în următoarele douăsprezece luni?“ (se va îmbunătăţi considerabil – se va îmbunătăţi uşor – se va menţine aproximativ la acelaşi nivel – se va înrăutăţi uşor – se va înrăutăţi considerabil – nu ştiu)
Disponibilitatea de a consuma şi de a cumpăraAcest indicator se întemeiază pe următoarea întrebare adresată consumatorilor:„Credeţi că actualmente  este recomandabilă realizarea unor cumpărături mai importante?“ (da, momentul este favorabil – momentul nu este nici deosebit de favorabil, nici deosebit de nefavorabil – nu, momentul nu este favorabil – nu ştiu)

Despre Grupul GfK

Grupul GfK oferă expertiza fundamentală de care industria, comerţul, întreprinderile prestatoare de servicii şi mass-media au nevoie pentru a adopta decizii adecvate în domeniul pieţei. Oferta cuprinzătoare include servicii de informare şi de consiliere în cele trei sectoare majore – Custom Research, Retail and Technology şi Media. Considerat numărul 4 între companiile de sondare a pieţei din lume, GfK activează în peste 100 de ţări, având peste 10.000 de angajaţi. În anul 2010, cifra de afaceri a Grupului GfK s-a ridicat la 1,29 miliarde de euro. Informaţii suplimentare obţineţi la www.gfk.com. Vizitaţi-ne pe Twitter: www.twitter.com/gfk_gruppe

 

Comentarii

ALL MEDIA

HaHaHa Production lanseaza „Spala-te pe maini”, un ghid muzical animat pentru spalatul corect pe maini

Avatar

Published

on

HaHaHa Production lanseaza „Spala-te pe maini!”, un ghid muzical animat pentru promovarea spalatului corect pe maini care este prima si cea mai importanta masura de auto-protectie in lupta impotriva virusilor.

„Foarte putini dintre noi stiu sa se spele asa cum trebuie pe maini. Sunt doar 30 de secunde care, folosite corect, pot face diferenta intre sanatate si boala.”, spune Smiley care a pus la lucru resursele creative ale studioului HaHaHa Production pentru a transmite amuzant un mesaj atat de important zilele acestea pentru toate generatiile.

https:///watch?v=kzoAir3xFPI&feature=youtu.be

Artistii si producatorii HaHaHa Production isi doresc ca „Spala-te pe maini” sa reprezinte un indemn pentru toti cei care stau acasa zilele acestea sa repete pe piesa spalatul corect pe maini, sa se filmeze si sa trimita video cat mai multor persoane: „Pana ne intra in reflex spalatul corect pe maini, putem sa facem ca actiunea asta sa fie distractiva, asa ca va invit sa va distrati facand filmulete cu voi pe piesa noastra in timp ce respectati toti pasii obligatorii din acest proces.”, adauga Smiley care, intors recent din America, a ales sa ramana acasa timp de doua saptamani pentru a se proteja pe el si pe cei din jurul lui si sa faca pe conturile sale de Instagram, YouTube, Tik-Tok si Facebook un jurnal de autoizolare cu toate activitatile care ii compun zilele petrecute acasa.

 

Oricine isi doreste, il poatre suna sau ii poate trimite mesaje foto, video sau text lui Smiley, pentru ca acesta si-a ascuns numarul de telefon, cifra cu cifra, in videoclipul de la „Ce mai faci, straine?” https://www.youtube.com/watch?v=ZOdYsBA8w9M cea mai recenta piesa a sa, aflata de la lansare pe primele locuri in topul celor mai urmarite clipuri de pe YouTube. Aproape 5000 de persoane i-au scris mesaje si au comunicat cu el prin intermediul numarului sau de telefon: „Acum ca tot stau in casa, ma bucur de toate semnele de viata de la voi si incerc sa raspund fiecaruia. Si dupa, ma spal pe maini. Corect. Sper ca si voi.”, spune Smiley care incearca sa-si foloseasca muzica si toate resursele creative de la HaHaHa Production pentru a aduce, pe cat posibil, un plus de bine in jurul sau.

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Scaunul de birou – cât te costă să stai confortabil la birou

Avatar

Published

on

Scaunul de birou ales corespunde cu cât de mult îți pasă de confortul tău. Asta pentru că petrecem mai mult timp ca oricând, stând. Orele de muncă par să se rezume la a sta pe scaun în fața laptopului, zi de zi, ore în șir. Nu facem îndeajuns de multă mișcare fizică încât să compensăm cu orele petrecute stând pe scaun, așadar putem cel puțin să fim selectivi în ceea ce privește confortul acestor ore.

Primul rol al unui scaun va fi cel pur decorativ; este de la sine înțeles de ce, primul impact fiind cel cromatic. Atenția cade pe formă și linii, pe detalii. Însă preocupați să integrăm un anumit tip de scaun într-un anumit decor, se prea poate să neglijăm ceea ce este realmente important.

Ce este scaunul ergonomic

Pentru ca un scaun de birou să fie potrivit, acesta trebuie să mențină poziția coloanei conform curburii naturale. Scaune de birou ergonomice sunt cele care se pot ajusta, sunt flexibile și moi. Pot fi incluse și alte detalii, de la tipul de roți la calitatea materialelor utilizate. În sens larg, un scaun ergonomic este cel care asigură confort sporit în utilizare. Prea vag ca să se rezume la detalii anume. Așadar vedem peste tot în magazine scaune ergonomice, însă în fapt acestea pot de fapt doar să țină cont de un șezut și spătar moale.

Cu cât mai multe funcții, cu atât mai bine

Un scaun potrivit este cel care are atât de multe funcții încât realmente poate contribui la confortul tău. Dacă ai o activitate dinamică, atunci este necesar ca scaunul să dispună de roți, să aibă mobilitate, dar și sistem de fixare, la nevoie. Iată detalii la care trebuie să fii atent în selecția scaunului ergonomic:

Ajustabil – pentru înălțimea, nu doar a ocupantului, ci și în funcție de tipul de masă/birou la care va fi așezat. În unele cazuri și tetiera este reglabilă sau alte părți.

Să permită balans – pentru cei cu dureri de spate, posibilitatea de a balansa scaunul va fi o nevoie de a detensiona mușchii, după ore îndelungi de stat pe scaun.

Să includă cotiere – pentru că cele fără, minimaliste în design, nu susțin la fel de bine poziția optimă a corpului în fața biroului.

Să fie moale – aici contează și calitatea materialelor. Dacă nu este din piele naturală, nu rezistă la fel de mult. Dacă este textil, absoarbe mirosurile și umiditatea. Iată și motivele pentru care producătorii au gândit tot felul de variante, cu inserții de materiale, cu mesh cel mai adesea, material ce permite flux de aer ce pătrunde și ventileaza zona, decupaje sau scaune fără tapițerie, cele din plastic special, de tip EVA. Așadar există opțiuni pentru toate gusturile.

Să includă suport pentru picioare – în variantele moderne, astfel de scaune au o extensie ce poate fi ușor și rapid mascată la nevoie, fiind retractabilă. Un astfel de scaun este ideal pentru că devine multifuncțional, perfect pentru momentele de relaxare, când permite ca ocupantul să se întindă și să se destindă.

Cât costă un scaun de birou de calitate

Pentru un scaun de birou de lux, de calitate premium, rotativ te poți aștepta să plătești și peste 2000 de lei. Asta nu înseamnă că nu vei găai și opțiuni mai accesibile. O recomandare este magazinul DivaHome, unde varietatea de opțiuni înseamnă că indiferent de buget se vor găsi alternative, scaune de birou de calitate, ce țin cont și de bugetul cu o limită.

Scaunul ales pune semn de egal între confort și randament

Într-o oarecare măsură nu place nimănui munca statică continuă, mai ales când scaunul folosit este unul rigid.

Ca element esențial de la birou, scaunul trebuie să fie ales conform cu spațiul dat, nu doar ținând cont de buget. Așadar, cât de ajustabil va fi, câte funcții dispune înseamnă un interes raportat la cât de des și mult îl folosești. Se poate să nu fie nevoie de un scaun complex, scump, directorial, pentru că nu doar acestea asigură un confort sporit.

Spor la shopping! În această perioadă la DivaHome sute de modele de scaune de birou au prețuri promoționale. Verifică oferta curentă în cadrul paginii divahome.ro.

Comentarii

Continue Reading

Presa online

Idei moderne pentru decorul pereților

Avatar

Published

on

Omul sfințește locul spune o vorbă. Locul în care trăim zi de zi îl dorim expresiv, care să inducă starea de confort și intimitate, așa cum se presupune că definim acasă. Fără să implice schimbări majore, renovări dintre cele mai complicate și costisitoare, fototapetul promite să fie un mod simplu și eficient de a decora pereții.

Dacă analizezi opțiunile puse la dispoziție de magazinele de nișă este ușor să devii confuz. Sunt atât de multe, peisaje dintre cele mai diverse și exotice, fototapet peisaje, cu animale, forme diverse, orașe, chiar și în format 3D. Fiecare tip de fototapet îți dă ocazia să schimbi total imaginea unei încăperi, să rescrii povestea decorului interior.

Un design neașteptat

Nu se poate spune că fototapetul este sau nu o modă actuală, ci mai degrabă că este un trend reinventat. Când ne gândim la tapet, cu toții rememorăm cu nostalgie stiul acela repetitiv, cu motive florale mai ales și în culori calde așa cum se regăsea în casele bunicilor. Acum însă pretențiile de stil sunt altele, mai multe și mai sofisticate. Așa au apărut și fototapetele, în încercarea de a surprinde în mod neașteptat cu un design al pereților.

Cei care preferă fototapetele sunt mai degrabă moderni, își doresc ceva mai mult romantism sau de ce nu o notă chic, vibrantă, exotică poate pentru interiorul casei. Acestea sunt alese în funcție de temă, dar mai ales în funcție de culorile dominante, întrucât în cele din urmă un fototapet trebuie să fie un mix armonios și cu piesele deja existente, de mobilier.

Sugestii de la Deco-Perete

Predomină peisajele din natură, iar la capitolul fototapete cu peisaje exotice regăsim imagini ce îți taie răsuflarea. Cum ar fi să te trezești cu imaginea unei plaje din Maldive lângă patul tău? Cum ar fi să ai lângă canapeaua din living imaginea relaxantă a unei cascade? Natura în splendoarea ei, cu note colorate atât de fidel ce redau realitatea, fototapetele de la deco-perete.ro sunt o recomandare.

Păduri, grădini, plajă sau cine știe ce colţ tropical, amazonian poate trona pe pereții casei tale. Asta dacă îți dorești să dai viață pereților și decorul acestora să fie ceva mai mult decât o imagine statică.

Idei de tapet modern

Pentru cei care doresc notă de eleganţă clasică a tapetelor, aceeași sursă poate deservi drept inspirație. Pot fi alese spre exemplu tapetele cu motive repetitive, pentru un stil inovativ. Modele îndrăznețe și grafice sunt mai degreabă preferate pentru a crea iluzii, efecte speciale ce pot reda unei încăperi senzația unui spațiu mărit.

O altă tendință interesantă și care plasează această abordare de a tapeta pereții în era modernă se referă la aplicarea tapetului pe o suprafață mai mică, înrămată – de ce nu? Este ca și când ai expune o operă de artă. Devine așadar un element statement, care cere atenție,  o pată de culoare într-un decor simplist. În plus, este și mai accesibilă o astfel de variantă, întrucât nu trebuie acoperită toată suprafață unui perete.

Accentele moderne ale tapetelor sunt redate de cele ce reprezintă materiale și texturi sofisticate, cum ar fi marmura. Cât despre partea cromatică, anul acesta culoarea preferată este albastrul clasic. În materie de decor interior poate fi de asemenea o alegere bună. Fototapetele în care predomină albastrul sunt în special cele exotice cu mare și plajă. Tapetele cu albastru sunt și ele de o eleganţă eternă, așadar fii sigur că nu se vor demoda. Totuși, preferința pentru culori neutre este un tărâm ceva mai sigur, presupune un mix mai ușor de realizat – ținând cont de eventuale schimbări de decor, de mobilier sau accesorii, nude, bej, paleta de maro sau culorile calde vor fi mai ușor de integrat și asortat. Regăsim în mod special la categoria de tapete preferințe pentru gri, alb-negru, bej sau crem.

La ce prețuri să ne așteptăm pentru astfel de idei de decor? Fototapetele sunt chiar accesibile, tapetele ceva mai scumpe. Depinde însă și de suprafața ce trebuie îmbrăcată astfel. Deco-Perete pune la dispoziție materiale de calitate, de la mari producători de nișă, iar prețurile sunt variate. Nu lipsesc promoțiile constante și reducerile. Inspiră-te și alege conform bugetului, din cadrul paginii oficiale.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0