Connect with us

ALL MEDIA

Studiu GfK: Sperante de redresare economica in Europa

Avatar

Published

on

Concluziile studiului GfK EURO Climate pentru al doilea trimestru din 2011

Nurenberg, 18 iulie 2011 – Starea de spirit a consumatorilor din multe ţări ale Uniunii Europene a înregistrat, pentru prima dată de la declanşarea crizei economice şi financiare, o îmbunătăţire, în ciuda nesiguranţei create de discuţiile privind pachetul de salvare a Greciei. Aceasta este una dintre concluziile cheie ale studiului GfK despre climatul de consum în Europa care oferă o privire de ansamblu asupra evoluţiei aşteptărilor privind starea economică, preţurile şi veniturile, precum şi a dorinţei de cumpărare în rândul consumatorilor din Austria, Bulgaria, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Marea Britanie, Polonia, Cehia, România şi Spania. Aceste unsprezece ţări însumează circa 80% din populaţia totală a celor 27 state membre ale UE.

Se pare că recesiunea din Europa a trecut de faza critică, şi că, în majoritatea ţărilor europene, economia începe să îşi revină după cea mai rea înrăutăţire a situaţiei economice înregistrată de la cel de-al Doilea Război Mondial. În multe ţări datele economice indică, pentru prima oară, un trend uşor ascendent faţă de primul trimestru al anului. Consecinţele crizei economice şi financiare sunt însă deocamdată departe de a fi fost depăşite. Mulţi consumatori sunt încă neliniştiţi, nefiind convinşi că ascensiunea bruscă înregistrată în ţările lor va fi de durată. Unele ţări încă se mai confruntă cu dificultăţi asociate crizei financiare şi efectelor acesteia – cel mai notabil Grecia. Nesiguranţa privind modul în care situaţia va progresa în această ţară, şi de asemenea în Irlanda şi Portugalia, afectează încrederea consumatorilor în evoluţia economică a ţărilor lor.

Cea de-a doua problemă majoră pentru europeni o constituie inflaţia. În Bulgaria de exemplu, se aşteaptă, până la sfârşitul acestui an, o creştere generală a preţurilor cuprinsă între 5% şi 6%. Consumatorul european este îngrijorat în mod special de creşterea costurilor alimentelor şi combustibilului.

Aşteptările privind starea economiei: criza guvernamentală îi nelinişteşte pe consumatorii cehi

Se pare că, în aproape toate ţările monitorizate în cadrul studiului, recesiunea a trecut de faza critică. În general, aşteptările privind starea economiei au înregistrat o creştere în al doilea trimestru, sau, în cel mai rău caz, au rămas stabile la nivelurile înregistrate în martie. Mulţi consumatori speră ca ţara lor să poată depăşi, pe termen mediu, criza. Excepţiile sunt Austria, unde indicatorul a înregistrat o scădere de la începutul anului, şi Cehia. Germania continuă să fie motorul creşterii economice în Europa: în prezent indicatorul din această ţară se situează la o valoare de 50,3 puncte.

Indicatorul a înregistrat de asemenea o creştere deosebit de puternică în Spania, Marea Britanie, Franţa şi Polonia. În ultimele 12 luni, România a prezentat un trend ascendent accentuat: indicatorul a urcat continuu de la nivelul său de -71 puncte în iunie 2010 la cel actual de -26,2 puncte.

În ciuda unui nivel de creştere de 1,9% anticipat pentru anul acesta, populaţia cehă are, în prezent, puţină încredere în economia ţării. Acest lucru se reflectă în aşteptările consumatorilor privind starea economiei, care au atins cel mai coborât nivel (-48,1 puncte) de la începutul lui 2006, când a început să se ţină evidenţa. Principalele motive pentru această nesiguranţă pot fi găsite chiar în ţară: guvernul ceh trece printr-o criză. Cetăţenilor le este teamă că reformele anunţate, în special reforma pensiilor, nu vor fi implementate la timp, iar faptul că se aşteaptă ca şomajul să urce în a doua jumătate a anului constituie un alt motiv de îngrijorare. Împreună cu creşterea continuă a costurilor alimentelor şi energiei, aceste perspective îi fac pe cehi să adopte o viziune relativ pesimistă privind modul în care economia naţională va evolua de-a lungul următoarelor luni.

În Austria, valoarea indicatorului a scăzut cu aproape 10 puncte în trimestrul al doilea, ajungând la nivelul actual de 21 de puncte. Discuţiile continue cu privire la criza financiară europeană şi bailout-ul de câteva zeci de miliarde al Greciei neliniştesc consumatorii. Ca şi cehilor, austriecilor le este teamă că, din aceste motive, propria lor economie va suferi în mod disproporţionat.

Aşteptările privind starea economiei în Grecia par deocamdată să se fi stabilizat, rămânând constante în al doilea trimestru, deşi nivelul continuă să fie foarte coborât: indicatorul se află acum la valoarea de -54,7 puncte. Cu toate acestea, măsurile de austeritate impuse de guvernul grec – condiţia primirii ajutorului UE – fac ca cetăţenii greci să se confrunte cu o scădere şi mai drastică a cheltuielilor guvernamentale, aceasta urmând să aibă un efect de domino asupra economiei ţării, în condiţiile în care protestatarii îşi fac auzită vocea. Este acum extrem de important ca guvernul grec să includă în măsurile de economisire pe cei cu venituri mari şi elita economică a ţării, şi ca în sfârşit să pună capăt economiei ilegale, pentru că, în caz contrar, eforturile de consolidară bugetară nu se vor bucura de succes şi nu vor fi acceptate de populaţie.

Aşteptările privind preţurile: populaţia britanică speră să vadă inflaţia scăzând

În multe ţări monitorizate de studiu, aşteptările consumatorilor privind preţurile au depăşit faza de vârf, scăzând în al doilea trimestru. Italia înregistrează în prezent cel mai scăzut nivel (-18,4 puncte). Cu toate că valoarea indicatorului rămâne foarte ridicată în Franţa, la 32 de puncte, situaţia din această ţară s-a ameliorat considerabil: în aprilie, indicatorul se afla încă la valoarea de 49 de puncte. Şi în Austria, aşteptările privind preţurile se află la un nivel ridicat, respectiv la 30,6 puncte. Valoarea indicatorului a crescut în Marea Britanie, Cehia şi Grecia.

În Marea Britanie, aşteptările consumatorilor privind preţurile au scăzut cu mai mult de 19 puncte în perioada cuprinsă între lunile martie (17,3 puncte) şi mai (-1,9 puncte). Rata inflaţiei rămâne totuşi în jur de 4,5%, principalii factori de creştere fiind costurile tot mai mari ale alimentelor şi combustibilului. În urma creşterilor accentuate din ultimele câteva luni, consumatorii par să se aştepte la o inversare a trendului preţurilor. Pachetul de măsuri de austeritate al guvernului britanic, şomajul relativ ridicat şi îngheţările salariale larg răspândite ar putea contribui şi ele la un nivel mai scăzut al inflaţiei. Dacă consumatorii au bani puţini în buzunare, vânzătorii cu amănuntul nu pot transfera creşterea preţurilor la mărfuri direct clienţilor. În consecinţă, este probabil ca, pe termen mediu, spirala ascendentă a preţurilor să fie oprită.

În Grecia, evoluţia aşteptărilor privind preţurile este contradictorie. În perioada aprilie – mai, valoarea indicatorului a scăzut cu 15,2 puncte, ajungând la -17,6 puncte. În iunie însă, aşteptările privind preţurile au crescut foarte puternic, ajungând la nivelul actual de 8,7 puncte. Discuţiile privind majorarea impozitelor ca parte a noului pachet de măsuri de austeritate par să aibă impact. De exemplu, TVA-ul pentru diferite produse şi servicii, cum ar fi mâncarea şi băutura în restaurante, a crescut de la 11% la 23%, afectând şi el direct viaţa de zi cu zi a grecilor. Ieşitul cu familia sau prietenii constituie o parte integrală a vieţii în această ţară mediteraneană. Consumatorii resimt ca urmare într-un mod foarte dureros această majorare. În plus, urmează să crească, la mărcile ieftine, impozitul aplicat pe ţigări.

 

Aşteptările privind veniturile: semne de redresare în Spania

În al doilea trimestru a lui 2011 aşteptările privind veniturile au crescut şi ele în Europa. Valoarea indicatorului a înregistrat o creştere în Germania, Spania, Austria, România şi Polonia, iar în unele cazuri creşterea a fost semnificativă. Cu 44,6 puncte, Germania continuă să înregistreze, de departe, cea mai ridicată valoare. Valoarea indicatorului s-a stabilizat, deşi se află la un nivel coborât, în Bulgaria şi Cehia, în timp ce în Franţa a coborât la un minim record de -41,9 puncte în iunie. Doar grecii sunt mai pesimişti: valoarea indicatorului se afla la -58,6 puncte în iunie. Măsurile drastice asociate celui de-al doilea pachet de austeritate, inclusiv majorarea impozitelor, desfiinţarea altor ajutoare sociale şi reducerile salariale din sectorul public au toate impact asupra Greciei.

Situaţia economică se va redresa treptat în Spania, în opinia locuitorilor acestei ţări şi, în consecinţă, ei anticipează o îmbunătăţire a situaţiei lor financiare. Cu toate că rata şomajului încă mai depăşeşte 21%, aceasta a înregistrat o uşoară scădere în toate sectoarele economice. Acest lucru este atribuibil în primul rând turismului: cererea actuală de lucrători sezonieri în industria turistică este din nou mai ridicată şi, în mod firesc, aceasta influenţează direct puterea de cumpărare a lucrătorilor sezonieri. Spania a beneficiat şi de declinul călătoriilor în Africa de Nord. Cu toate acestea, nu se observă deocamdată o îmbunătăţire a situaţiei de ansamblu pe piaţa forţei de muncă, care ar fi esenţială pentru ca consumatorii spanioli să îşi recapete seninătatea.

În Polonia, indicatorul a atins un minim record, situându-se la -47,5 puncte în aprilie. Între timp valoarea acestuia a urcat, şi a ajuns la nivelul actual de -27,4 puncte. Economia poloneză a reuşit să se redreseze foarte bine după criza economică globală, înregistrând anul trecut o creştere de 3,8%. În primul trimestru al lui 2011, produsul intern brut a crescut cu circa 4,5% şi, ca urmare, polonezii speră să beneficieze în lunile care urmează de majorări salariale. Cu toate că rata şomajului rămâne destul de ridicată, situându-se în jur de 13%, în primul trimestru al anului s-a înregistrat o creştere a ocupării forţei de muncă de 4,1%, ceea ce marchează începutul unei redresări.

Dorinţa de cumpărare: preţurile în creştere devin o problemă în Bulgaria

Ameliorarea treptată a situaţiei economice şi anticiparea revenirii la venituri mai mari îşi fac simţite efectele asupra dorinţei de cumpărare. Trendul pare să fi trecut de faza critică în majoritatea ţărilor, valoarea indicatorului fiind fie stabilă, fie în uşoară creştere. Astfel, Germania a înregistrat o valoare maximă record de 35,1 puncte, în timp ce Grecia se situează la celălalt capăt al scalei, cu -41,8 puncte, urmată îndeaproape de Marea Britanie cu -41,5 puncte.

In Bulgaria, valoarea indicatorului a scăzut şi mai mult în al doilea trimestru, însă nu la fel de brusc ca în trecut. Începând din martie, valoarea acestuia a scăzut cu aproape 6 puncte, situându-se în prezent la -3,1 puncte, cea mai coborâtă valoare înregistrată din februarie 2005. Pe termen mediu, inflaţia ar putea deveni o problemă gravă în Bulgaria. O rată a inflaţiei de aproape 6% constituie o ameninţare atât la adresa stabilităţii politice a ţării, cât şi a perspectivelor ei de creştere de durată. Având în vedere faptul că veniturile disponibile deja abia acoperă costurile normale ale vieţii, şi că este puţin probabil ca acest lucru să se schimbe în viitorul apropiat, datorită ratei ridicate a inflaţiei, consumatorii nu consideră prezentul a fi un moment oportun pentru cumpărături majore, efectuându-le doar pe cele strict necesare. Ei trebuie să se concentreze în primul rând asupra bugetelor gospodăriilor proprii.

În urma dezbaterilor din Grecia privind un nou pachet de măsuri de austeritate care să includă majorarea impozitelor, reducerea ajutoarelor sociale şi majorarea diferitelor contribuţii, dorinţa de cumpărare a scăzut cu 13,7 puncte, ajungând la nivelul actual de -41,8 puncte.

Despre studiu

Rezultatele prezentate constituie un extras din extensia internaţională a studiului „GfK Climat de consum MAXX“ şi se bazează pe sondajele efectuate lunar din însărcinarea Comisiei Europene în rândul consumatorilor din toate statele membre ale Uniunii Europene. Distribuţia lunară a interviurilor pe ţările studiate este următoarea:

Germania                      2.000

Franţa                           3.300

Italia                             2.000

Spania                           2.000

Marea Britanie               2.000

Austria                          1.500

Polonia                          1.000

Republica Cehă              1.000

România                        1.000

Bulgaria                                    1.000

Tabelul de mai jos prezintă o privire de ansamblu asupra indicatorilor:

Aşteptările privind starea economiei Acest indicator se întemeiază pe următoarea întrebare adresată consumatorilor:„Cum credeţi că va evolua situaţia economică generală  în următoarele douăsprezece luni?“ (se va îmbunătăţi considerabil – se va îmbunătăţi uşor – se va menţine aproximativ la acelaşi nivel – se va înrăutăţi uşor – se va înrăutăţi considerabil – nu ştiu)
Aşteptările privind preţurile Acest indicator se întemeiază pe următoarea întrebare adresată consumatorilor:„Cum vor evolua în opinia dvs. preţurile de consum în următoarele 12 luni faţă de cele 12 luni anterioare?“ (vor creşte mai puternic decât până acum – vor creşte aproximativ în aceeaşi măsură ca până acum – vor creşte mai puţin decât până acum – se vor menţine aproximativ la acelaşi nivel – vor scădea – nu ştiu).
Aşteptările privind veniturile Acest indicator se întemeiază pe următoarea întrebare adresată consumatorilor:„Cum va evolua în opinia dvs. situaţia bugetului dvs. personal în următoarele douăsprezece luni?“ (se va îmbunătăţi considerabil – se va îmbunătăţi uşor – se va menţine aproximativ la acelaşi nivel – se va înrăutăţi uşor – se va înrăutăţi considerabil – nu ştiu)
Disponibilitatea de a consuma şi de a cumpăra Acest indicator se întemeiază pe următoarea întrebare adresată consumatorilor:„Credeţi că actualmente  este recomandabilă realizarea unor cumpărături mai importante?“ (da, momentul este favorabil – momentul nu este nici deosebit de favorabil, nici deosebit de nefavorabil – nu, momentul nu este favorabil – nu ştiu)

Despre Grupul GfK

Grupul GfK oferă expertiza fundamentală de care industria, comerţul, întreprinderile prestatoare de servicii şi mass-media au nevoie pentru a adopta decizii adecvate în domeniul pieţei. Oferta cuprinzătoare include servicii de informare şi de consiliere în cele trei sectoare majore – Custom Research, Retail and Technology şi Media. Considerat numărul 4 între companiile de sondare a pieţei din lume, GfK activează în peste 100 de ţări, având peste 10.000 de angajaţi. În anul 2010, cifra de afaceri a Grupului GfK s-a ridicat la 1,29 miliarde de euro. Informaţii suplimentare obţineţi la www.gfk.com. Vizitaţi-ne pe Twitter: www.twitter.com/gfk_gruppe

 

Comentarii

comments

Redactor-sef | dorin.huntai@radardemedia.ro

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Cum sa iti ingrijesti parul vara

Avatar

Published

on

By

Vara este anotimpul preferat al tuturor: soarele, aerul si marea sunt aliatii frumusetii. Si cum vara este atat de aproape, incepem sa ne pregatim pentru a o intampina cum se cuvine. Daca totusi vrei ca relaxarea sa nu se transforme intr-o drama pentru parul tau, trebuie sa incerci sa iti protejezi cel mai bine parul prin produse pentru ingrijire par. Desigur, nu doar parul tau trebuie sa fie ingrijit vara. Trebuie sa te gandesti si la o multime de produse pentru ingrijire ten. O gama deosebita de astfel de produse vei gasi la beautyc.ro. Pe langa produsele speciale pentru ingrijire ten si par, mai trebuie sa adaugi si o lista de produse pentru ingrijire corp. Preturile sunt foarte bune si toate produsele disponibile la beautyc.ro sunt de cea mai buna calitate. Dar sa vedem cum sa ne ingrijim parul vara, in special cand decidem sa petrecem timp la plaja.

Ingrijirea vara este esentiala si nu doar pentru piele. In timpul vacantelor la mare, la piscina si la plaja, chiar si parul poate fi deteriorat de soare, sare si clor. Din cauza agresiunilor externe, de fapt, parul devine mai fragil, se rupe mai usor si se pot forma notoriile varfuri despicate. Acesta este motivul pentru care devine necesara utilizarea unor produse specifice pentru protectia parului fata de apa de mare, de piscina sau fata de soare. Aceste tratamente se concentreaza pe prevenirea daunelor probabile, cum ar fi uscaciunea, opacitatea si deshidratarea, care pot submina nu numai aspectul, ci si sanatatea parului. Cu toate acestea, chiar inainte de plecare in vacanta, trebuie luate unele masuri de precautie. Aceste masuri ar fi evitarea tratamentelor prea agresive, avand in vedere expunerea prelungita la soare. De asemenea, este bine sa folosim uscatorul de par cat mai putin posibil si sa ne protejam parul, chiar si cu accesorii precum palarii si esarfe. In cele din urma, este loc pentru toate produsele de protectie precum sampoane, balsamuri, masti, uleiuri si lapte concepute pentru sezonul estival.

Cum sa gestionam pastrarea culorii?

In cele din urma, daca dorim sa ne vopsim sau nu, experti recomanda evitarea vopselei de par prea agresive si decolorarea inainte de plecare. Pentru a mentine culoarea si pentru a evita efectul de maturica, pe langa sampoanele si balsamurile de protectie, este bine sa alegi liniile cu pigmenti care pastreaza culoarea intacta si intensifica reflexiile naturale.

Cum sa alegi produsul potrivit pentru a-ti proteja parul?

Sa incepem cu prevenirea: intre spray-uri si creme rezistente la apa, exista intr-adevar o gama larga de alegere. Spray-ul trebuie vaporizat inainte de a merge la plaja pe toate lungimile si folosit de mai multe ori pe parcursul zilei, mai ales dupa o baie in mare sau piscina. La sfarsitul zilei, este esential sa curatam parul folosind sampon si balsam hranitor si, eventual, sa aplicam masti de par care redau stralucirea si hranesc parul. Acest pas este, de asemenea, esential pentru a proteja culoarea.

Si dupa ce ne intoarcem din vacanta, trebuie sa aplicam acelasi tip de protectie si produse de ingrijire cat mai bune. Totusi, trebuie sa avem grija sa nu supraincarcam firul de par. Cel mai indicat ar fi sa ne consultam cu un specialist, care sa ne recomande ce fel de produse trebuie sa folosim in functie de tipul de par pe care il avem.

Comentarii

comments

Continue Reading

ALL MEDIA

Cele mai bune oferte pentru consumabile hartie, va asteapta pe Sanito.ro!

Avatar

Published

on

By

Unele dintre cele mai importante obiecte care nu trebuie sa lipseasca dintr-o locuinta, cafenea, bar, restaurant, institutie publica, benzinarie si asa mai departe, sunt acele produse de tip consumabile din hartie si sapunul, cu atat maim ult daca este vorba despre mediul medical.

Daca in propriile locuinte ne putem descurca in siguranta si cu prosoape din material textile, in spatiile publice sunt necesare acele dispenser cu sapun si prosoape din hartie de unica folosinta.

Cele mai avantajoase solutii pentru astfel de produse, le puteti gasi pe Sanito.ro, magazine online care pune la dispozitia clientilor, consumabile din hartie, sapunuri dezinfectante si alte astfel de produse, de cea mai inalta calitate. Astfel, pentru profesionisti si nu numai, exista la magazinul online Sanito.ro unde va este pusa la dispozitie o gama foarte variata de produse hartie ce pot fi folosite in locatii precum cele descrise mai sus.

Datorita faptului ca sunt de unica folosinta, acele prosoape pliate ajuta la o stergere igienica a mainilor dupa ce acestea au fost spalate cu apa si sapun. Consumabilele din hartie comercializate de catre cei de la Sanito.ro sunt rezistente la umezeala si nu exista riscul de a se rupe imediat ce au intrat in contact cu mainile ude.

Cele mai importante categorii de produse din hartie disponibile pe Sanito.ro, sunt impartite astfel:

  • Protectie si dezinfectare
  • Pachete promotionale
  • Birotica si papetarie
  • Accesorii toaleta
  • Dispensere/Dozatoare
  • Covorase profesionale
  • Consumabile hartie
  • Uscatoare maini
  • Uscatoare par hoteliere
  • Consumabile catering
  • Cosuri gunoi
  • Produse pentru hoteluri
  • Dezinfectanti maini
  • Sapunuri lichide, spuma si crema
  • Odorizante camera
  • Produse de curatenie
  • Detergenți profesionali
  • Aspiratoare si masini curatenie
  • Echipamente persoane dizabilitati

Toate acestea sunt produse de cea mai buna calitate si disponibile la cele mai avantajoase preturi si in ceea ce priveste acele produse din hartie, aici veti gasi produse din gama Tork, brand care este unul dintre cele mai renumite la nivel mondial pentru calitate superioara.

Personal sunt utilizator al acestei game de produse hartie si ma declar exterm de multumit, alegand produsele Sanito.ro atat pentru propria locuinta, cat si pentru afacerea pe care o conduc, deoarece atat angajatii cat si clientii, trebuie sa beneficieze de cel mai bun tratament, in special datorita fapului ca sunt produse folosite in cadrul unui restaurant unde totul trebuie sa fie extrem bine pus la punct, pana la cele mai mici detalii, chiar si in cazul acestor banale servetele din hartie.

Calitate superioara la preturi foarte avantajoase reprezinta probabil cel mai important atu al produselor din aceasta gama si tocmai acesta este si motivul principal pentru care le recomand si eu la randul meu tuturor celor care isi doresc o treaba bine facuta indiferent de situatie. In plus, daca discutam de exemplu despre saloane de infrumusetare, cabinete medicale si altele, aici puteti gasi inclusiv role medicale si prosoape coafor.

Toate detaliile cu privire la fiecare produs in parte le puteti gasi pe Sanito.ro, precum si detalii cu privire la serviciile pe care aceasta echipe de profesionisti, le pun la dispozitia dumneavoastra. Simplu, rapid si eficient, puteti achizitiona tot ceea ce aveti nevoie, printr-o simpla si singura comanda online.

Comentarii

comments

Continue Reading

Radio

Despre puterea radioului, într-un duplex Europa FM și Rock FM

Avatar

Published

on

Europa FM și Rock FM s-au întâlnit pe aceeași frecvență în această dimineață, într-un exercițiu de solidaritate despre puterea radioului. A fost un moment care a arătat încă o dată cât de frumos și firesc este radioul.

 

Discuția a fost generată de un sondaj INSCOP Research, despre neîncrederea publică în era dezinformării și a fenomenului fake-news.

La discuție s-a alăturat și Alina Inayeh din cadrul German Marshall Fund of the United States, unul din experții care au contribuit la acest studiu. Datele proiectului de cercetare desfășurat în perioada 1-12 martie 2021 scot în evidență o ușoară ascensiune a curentului naționalist, dar arată că radioul rămâne cea mai credibilă sursă de informații în acest moment în România. Potrivit sondajului, 40% dintre cei chestionați au cea mai mare încredere în informațiile transmise de posturile de radio, față de 36% TV, 22% site-urile media și, respectiv, 19% rețelele de socializare.

Realizatorii Vlad Petreanu și Răzvan Exarhu au încercat să explice de unde vine încrederea atât de mare în radio.

Cu umorul caracteristic,  Răzvan  a clarificat lucrurile pe loc: “radioul are o credibilitate foarte mare pentru că la radio se spune întotdeauna ora exactă”.

Pentru Vlad, „radioul își respectă mai mult publicul decât orice alt mediu sau decât alte media din această țară”.

„Noi nu facem click-baiting la radio, vorbim foarte mult cu ascultătorii noștri și îi ascultăm foarte mult. Și cred că relația radioului cu publicul său este mult mai sinceră și de aceea vine, probabil, mai multă încredere din partea publicului”, a mai spus Vlad Petreanu.

Comentarii

comments

Continue Reading

MENIU

pentru sufletul tau

SHOW MAGAZINE

IN Trending