Connect with us

A-Z NEWS

Studiu IAB Europe: Crestere in publicitate online din Romania comparativ cu media europeana

Published

on

Reclame

Piata de publicitate online din Romania a crescut, anul trecut, cu putin peste media europeana, dar se afla pe ultimul loc intre pietele europene in privinta cheltuielilor de publicate video online – unul dintre principalele motoare de crestere ale pietei – si pe ultimul loc pe segmentul anunturilor si pe cel al publicitatii mobile display, potrivit celui nou raport IAB Europe, AdEx 2013, prezentat saptamana aceasta.

Raportul estimeaza piata europeana de publicitate online la 27,3 de miliarde de euro in 2013, in crestere cu 11,9% fata de 2012.
studiul de publicitate european consum actual

Romania in raportul IAB AdEx

  • Romania a avut o crestere de circa 13%, usor peste cresterea medie din Europa si la un nivel comparabil cu Serbia, Italia si Republica Ceha. Singurele piete de publicitate online care au avut o crestere de peste 20% sunt Rusia si Turcia.
  • Pe segmentul de display advertising, piata a avut o crestere accelerata la 14,9%. Pe acest segment, Romania a avut o crestere similara cu media europeana – circa 15%. Dar, in pofida unei cresteri de circa 70% fata de 2012 a segmentului video online (locul 3 in Europa, mult peste media europeana de 45%), Romania se afla pe antepenultimul loc in randul tarilor monitorizate din punct de vedere al ponderii video in cadrul totalului de display (inaintea Ungariei si Bulgariei) si pe ultimul loc in Europa din punct de vedere al valorii cheltuielilor de publicitate video online.
  • Romania se afla tot pe ultimul loc in Europa din punct de vedere al publicitatii de tip display pe platforme mobile. Si aceasta, in conditiile in care segmentul mobile este considerat in raport drept cel mai important motor de crestere pentru publicitatea de tip display: la nivel european, acest segment a crescut, in ansamblul sau, cu 14,9%, dar eliminand partea de mobile cresterea a fost de doar 1,1%.
  • Romania se afla pe ultimul loc si din punct de vedere al evolutiei segmentului de anunturi, acest segment – foarte popular in alte tari din regiune, precum Ungaria, Republica Ceha, Slovacia, Croatia, Austria si Serbia – scazand cu 20% la nivel local in 2013.
  • In Romania nu se raporteaza niciun fel de cifra privind publicitatea prin motoare de cautare (Google). Romania nu figureaza in prezentarea oferita de IAB cu privire la acest sector – clasament ce arata o crestere medie europeana search-ului de 13%.

 

Raportul IAB AdEx Benchmark 2013, prezentat in cadrul conferintei internationale Interact de la Paris, se bazeaza pe datele furnizate de organizatiile membre din 26 de tari europene. 

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale jurnalistice , vă rugăm să ne contactați sau la adresa contact@radardemedia.ro

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
Seriale16 minute ago

Vasile vrea să-l facă profesor pe Giani: ”Tu ești bun pe școala vieții! Cum de atâția ani n-ai murit de foame, mă? Îți spun sincer, e chiar o minune!”

AUDIENȚE TV29 de minute ago

AUDIENȚE TV Ei sunt primii concurenți care au ajuns în bucătăria MasterChef! Cel mai intens show de cooking a fost lider absolut de audiență!

Reality Showo oră ago

Omid Ghannadi despre familia pe care o va cunoaște diseară, la Visuri la cheie: „Pentru mine, acestă întâlnire a fost dureroasă!”

ENTERTAINMENT18 ore ago

Guess Who – *exemplu, un nou videoclip

A-Z NEWS18 ore ago

RADOR Radio România a primit premiul Francofoniei pentru fact-checking

Monden20 de ore ago

Cât au strâns la nuntă Monica Bîrlădeanu și Valeriu Gheorghiță. Câțiva invitați au chefuit pe gratis, au mâncat și au băut, dar au lăsat plicurile goale

AUDIENȚE TV24 de ore ago

MasterChef România intră în etapa confruntărilor! Aseară, cel mai intens cooking show al momentului a fost lider absolut de audiență! – galerie foto&video

Cinema24 de ore ago

Megalopolis de Francis Ford Coppola, filmul epopee cu imagine semnată de românul Mihai Mălaimare Jr., va deschide ediția XV a Les Films de Cannes à Bucarest

Business24 de ore ago

30 de HUB-uri educaționale pentru studenți finanțate de BRD în universități din toată România

Cinemao zi ago

Mircea Bravo, Costel și Maria Popovici joacă într-o comedie „mortală”! Vezi trailer-ul oficial Moartea în vacanță

Businesso zi ago

Partslife Romania marcheaza doi ani de activitate: impact semnificativ asupra mediului si educatiei

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending