Connect with us

BUSINESS

Studiu KeysFin de 1 Mai, Ziua Internaţională a Muncii: Care e Profilul angajatului român, la 10 ani de la aderarea la UE?

Published

on

 

Economia românească se îndreaptă către o criză acută pe piaţa forţei de muncă, numărul salariaţilor şi gradul de profesionalizare înregistrând o scădere în ultimii ani, fenomen care s-ar putea accentua în viitor. Este concluzia unui studiu efectuat de KeysFin pe baza datelor statistice INS, CNP şi Eurostat, legate de piaţa muncii din ultimii 10 ani.

 

Nu există, probabil, firmă în România care să nu se confrunte în prezent cu efectele crizei de personal. Indiferent că vorbim de programatori IT, ingineri sau specialişti în finanţe, sunt tot mai multe companii care reclamă faptul că nu găsesc personal calificat.

Dovadă statisticile INS care arată că, după boom-ul economic din 2007-2008, numărul locurilor de muncă vacante aproape s-a dublat, de la 38.625 în 2009 la 59.753 în 2016.

 

Cea mai puternică cerere de forţă de muncă este în jurul Capitalei, acolo unde statisticile arată că sunt disponibile peste 16.000 de posturi, urmate de polii de creştere economică reprezentaţi de oraşele Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov, Ploieşti şi Constanţa. Industria prelucrătoare, cu 15.793 de locuri de muncă vacante, sectorul de sănătate (8461) şi comerţul (5216) se aflau, alături de sectorul public, pe lista principalilor angajatori.

 

Cea mai mare cerere de forţă de muncă este în rândul specialiştilor (17.731 posturi), aproape dublă faţă de 2009 dar rămâne mult sub nivelul record din 2007 (22.295 posturi). Datele statistice arată că sunt la mare căutare şi meseriaşii din domeniul serviciilor (8.205 posturi), alături de operatorii de instalaţii şi maşini/asamblori de maşini şi echipamente (7.035) şi de muncitorii calificaţi (6.904 posturi). Pe ansamblu, pe fondul creşterii economice, cererea de angajaţi calificaţi în economie a evoluat susţinut în ultimii ani, însă rămâne sub nivelul de acum 10 ani”, afirmă analiştii de la KeysFin.

 

Potrivit studiului KeysFin, România avea, în 2016, o populaţie ocupată de 8,45 milioane (privat&sistemul public), faţă de 9,35 de milioane în 2007. Interesantă este şi evoluţia pe sexe. Dacă în 2007, în ţara noastră erau angajaţi 5,19 milioane de bărbaţi, în 2016 cifra a fost de 4,8 milioane. O scădere similară, însă chiar mai accentuată, se înregistrează şi în rândul femeilor.

Datele statistice confirmă, în parte, exodul românilor către Occident. De la intrarea în UE, în 2007, au fost foarte mulţi români care au ales să plece în ţările dezvoltate, în căutarea unor locuri de muncă mai bine plătite, a unui trai mai bun”, au explicat analiştii.

 

Criza din 2009-2010 a lovit extrem de puternic iniţiativa privată, dovadă că numărul antreprenorilor a scăzut în 2016 la 1,6 milioane faţă de puţin peste 2 milioane în 2007.

 

Reculul s-a simţit puternic în economie. Dincolo de scăderile salariale, multe business-uri au murit din cauza blocajului financiar, a scăderii abrupte a cererii şi a înăspririi condiţiilor de creditare. În acest interval au dispărut, practic, 400.000 de antreprenori. Priviţi această cifră din punct de vedere al relaţiilor de business pe orizontală, în economie, şi veţi avea dimensiunea reală a impactului socio-economic”, au explicat experţii KeysFin.

 

 

CUM AU EVOLUAT SALARIILE

 

Aderarea la Uniunea Europeană, în 2007, a generat mari speranţe angajaţilor români. Perspectivele unor câştiguri similare cu cele din Occident i-a determinat pe mulţi să îşi supraestimeze potenţialul financiar, iar mare parte din efectele crizei s-a datorat acestui fenomen.

Chiar dacă salariile nu creşteau pe măsura aşteptărilor, românii au privit tot timpul cu un optimism debordant viitorul, iar efectele s-au văzut, poate cel mai bine, în bula imobiliară din anii dinaintea crizei.

 

Creditul cu buletinul, investiţiile imobiliare riscante, consumul fără limite, din impuls, au avut consecinţe dure în anii care au urmat. De ce s-a ajuns în această situaţie? Educaţia financiară deficitară a românilor şi supraestimarea perspectivelor financiare din viitor s-au dovedit a fi extrem de păguboase”, au explicat analiştii.

Potrivit studiului KeysFin, salariu mediu net în România a crescut de la 1042 lei în 2007 la 2047 lei în 2016. Pe hârtie, evoluţia pare semnificativă însă, având în vedere inflaţia, acest avans s-a regăsit prea puţin în nivelul de trai.

 

Dovadă şi comparaţia la nivel regional. În comparaţie cu Bulgaria, ţară care a aderat la fel ca noi în 2007, salariul minim pe economie a crescut în România cu 140%, în timp ce la vecini a avansat cu 150%.

Un indicator relevant îl reprezintă evoluţia produsului brut pe cap de locuitor. Dacă în Polonia, acesta a crescut între 2007 şi 2016 cu peste o treime, până la 11.200 euro/locuitor, în România, după o creștere similară de aproape 25%, a patra ca dinamică după Polonia, Malta și Irlanda, am ajuns abia la 7.600 de euro în ultimii 10 ani.

Concluzia celor de la KeysFin este că în România se observă un decalaj avansat faţă de alţi membri din UE, unde fiecare locuitor produce aproape 30.000 de euro pe an, adică de 4 ori mai mult.

 

 

CINE A CÂŞTIGAT CEL MAI MULT

 

Dincolo de comparaţia regională, au fost destul de mulţi români, în aceşti 10 ani, care şi-au văzut veniturile într-o creştere semnificativă.

Potrivit studiului KeysFin, cele mai mari salarii, în medie, le-au înregistrat cei care lucrează în sectorul de intermedieri financiare şi asigurări (4.000 lei), acolo unde câştigurile au avansat cel mai mult în ultimii 10 ani. Un câştig semnificativ l-au înregistrat şi cei care lucrează în IT&telecom, acolo unde nivelul mediu salarial a avansat de la 2119 lei în 2008 la 3822 lei în 2015, angajaţii din sectorul extractiv, de la 2287 lei la 3454 lei, şi cei din sectorul furnizării de servicii de utilităţi (2389 lei faţă de 3077 lei).

 

La polul opus s-au situat angajaţi din agricultură, construcţii, HORECA, comerţ şi sănătate, unde salariul mediu nu a depăşit încă echivalentul a 350 de euro.

Din punct de vedere regional, evoluţia salarială a înregistrat, de asemenea, fluctuaţii semnificative. În toţi aceşti ani, în Bucureşti-Ilfov s-au plătit cele mai mari salarii, în medie de 2.645 de lei, comparativ cu 1.562 de lei, cât a fost în Moldova.

 

Evoluţia salarială a urmat dinamica economiei, la nivel regional. Din păcate, în absenţa unor investiţii semnificative, zone precum Moldova şi Oltenia au rămas în urmă, iar acest lucru s-a simţit şi în potenţialul de angajare, în nivelul salarial, în puterea de cumpărare”, au explicat analiştii.

 

 

CINE ŞI UNDE VA CÂŞTIGA MAI MULT

 

Potrivit datelor Comisiei Naţionale de Prognoză, se estimează că piaţa muncii nu va avea creşteri considerabile în viitor.

Estimările CNP arată că numărul mediu de salariaţi va creşte până în 2020 la 5,6 milioane, faţă de 4,95 milioane în 2017. Dintre aceştia, 4,6 milioane vor fi în mediul privat, restul la stat.

Perspectiva autorităţilor privind evoluţia salarială până în 2020 prevede avansul salariului mediu net pe economie cu puţin peste 130 de euro (590 de lei) de la 2274 de lei în 2017 la 2864 de lei în 2020.

 

Cel mai bine se va câştiga, în următorii trei ani, în Bucureşti-Ilfov, unde salariul mediu net ar urma să ajungă în 3 ani la 880 euro (3969 lei), iar cel mai puţin în Oltenia, aprox. 542 euro (2442 lei).

 

Perspectivele salariale denotă, în fapt, accentuarea discrepanţelor economice la nivel regional şi tendinţa de polarizare economică şi demografică a României. Cel mai probabil se va accentua migraţia forţei de muncă către centrele economice din jurul oraşelor precum Bucureşti, Cluj, Sibiu, Timişoara, Braşov sau Constanţa.”, avertizează analiştii de la KeysFin.

 

Foto Credit: KeysFin

REZULTATE PREMIILE RADAR DE MEDIA 2017 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

BUSINESS

AllProWeb – agenție de publicitate cu servicii create să asigure succesul!

Published

on

 

AllProWeb este agenția de publicitate online cu un portofoliu generos de clienți – peste 400 – convinși de profesionalismul echipei de specialiști și de randamentul obținut în campaniile derulate de către aceasta. Faptul că promovarea firmelor pe internet are o importanță covârșitoare în evoluția companiilor nu mai surprinde pe nimeni. Antreprenorii care au conștientizat importanța mediului online pentru afacerile pe care le dețin au dat curs ofertelor de promovare AllProWeb și au ajuns să obțină rezultate mai bune decât cele pe care le așteptau.

 

Prin activitatea pe care o desfășoară, AllProWeb reușește să poziționeze în cele mai bune poziții Google atât firme renumite, cât și societăți despre existența cărora puțini utilizatori online știau. Rezultatul unei bune poziționări în motorul de căutare este materializat în vânzări mai mari de produse și servicii. De altfel, pentru bunul mers al activității unei firme cu prezența online, cea mai importantă condiție – cheia afacerii – este vizibilitatea.

 

Servicii de top oferite de AllProWeb

Descrisă în linii mari, activitatea companiei poate fi comprimată în setarea și administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads, SEO, Facebook Ads, optimizarea ratei de conversie și branding online. Concret, toate abordările menționate includ o serie de pași importanți în atingerea obiectivelor propuse.

 

Optimizare SEO

Obiectivele unei campanii SEO sunt reprezentate atât de obtinerea unei poziții în prima pagina de rezultate organice Google, cât și de imbunatatirea prezentei online a companiei promovate. Serviciile oferite sunt garantate contractual și diferă în funcție de tipul de abonament ales. Abonamentele SEO oferite de agenția AllProWeb sunt special concepute pentru a satisface nevoile oricărei firme, indiferent de dimensiune, cifra de afaceri și concurență. În anumite cazuri, se pot recomanda și servicii personalizate de SEO.

 

Campanii Facebook Ads

Astfel de campanii sunt arme redutabile utilizate pentru atragerea de vizitatori pe site-ul de prezentare a serviciilor sau magazinelor online. Soluții complete de marketing, aceste campanii urmăresc obiective bine țintite, ce pot fi materializate în creșterea numărului de fani pe pagină, creșterea vânzărilor în perioada imediat următoare, creșterea traficului pe site, dar și popularizarea brandului.

 

Campanii Google Ads

O campanie Google AdWords realizată fără cunoștințe în domeniu, cel mai probabil nu va avea rezultatele urmărite. La modul concret, astfel de campanii constau în afișarea unor anunțuri sponsorizate în motorul de cautare Google și pe site-uri din rețeaua Google Adsense, care aduc pe site-ul promovat vizitatori interesați de serviciile sau produsele pe care acesta le oferă.

AllProWeb este agenție parteneră Google Ads și derulează astfel de campanii de promovare prin intermediul a trei pachete – Basic, Business și Pro, prin intermediul cărora va puteți asigura de faptul ca bugetele dumneavoastră sunt directionate corect, iar campaniile Ads și administrare de către specialisti certificati Google.

Optimizarea Ratei de Conversei (CRO by AllProWeb)

Simpla atragere a traficului pe site nu mai este suficientă pentru generarea de converșii (comenzi sau vânzări). Astfel, pentru a va asigura de faptul că procesul de comandă este cât mai simplu cu putință, experiența de cumpărare nu este anevoioasă, ba chiar încurajează potențialul cumpărător și design-ul site-ului este „prietenos” cu utilizatorul, specialiștii AllProWeb analizează numărul de comenzi, rată de conversie, raportată la numărul de vizitatori și rată de abandon, pentru a identifica cele mai bune modalități de obținere a mai multor comenzi. Deși complex, corect implementat, procesul de optimizare a ratei de conversie va poate aduce vânzări mult mai mari într-un timp scurt. Astfel, nu numai că va asigurați de faptul că site-ul va ajută să transformați vizitatorii în clienți, chiar obțineți venituri mai mari fără investiții suplimentare în atragerea de trafic nou pe site.

 

Branding online

AllProWeb deține logistică și experiență necesară de a face site-urile vizibile în mediul online, dar și pentru a îmbunătății reputația acestora. De asemenea, lista serviciilor oferite de AllProWeb include și publicarea comunicatelor de presă pe site-uri de profil, înscrierea site-urilor în cataloage web și multe altele.

Cu o astfel de suită de servicii, AllProWeb se dovedește un partener eficient pentru toți proprietarii de afaceri cu prezența online, al căror scop este unic: de a obține succesul!

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Evaluarea imobilelor – factori de interes la stabilirea valorii

Published

on

 

Simțul proprietății este destul de accentuat la români, dacă facem spre exemplu o comparație cu Europa occidentală. Acolo numărul celor care aleg să locuiască în spații închiriate este considerabil mai mare, însă la noi există acea nevoie de a avea locuința proprie.

Cum o mare parte dintre imobile sunt cumpărate prin contractarea unor credite bancare a căror garanție este reprezentată de imobilul în sine, este necesară și o evaluare pentru a determina valoarea reală a respectivelor imobile. Această evaluare poate fi realizată doar de un evaluator autorizat ANEVAR și există numeroase aspecte care o pot influența. Specialiștii www.evaluari24.ro ne oferă câteva lămuriri în acest sens.

În primul rând se pare că trebuie avută în vedere vandabilitatea proprietății. Există o diferență notabilă între un imobil situat într-o zonă urbană, spre exemplu, comparativ cu unul aflat într-o localitate din mediul rural. În egală măsură contează și dacă proprietăți similare din zonă au mai fost vândute recent și la ce prețuri, pentru ca evaluatorul să poată să estimeze cât mai corect valoarea imobilului în cauză, având și un termen de comparație relevant. Realizarea evaluării este considerabil îngreunată dacă în zona respectivă nu s-au înregistrat vânzări-cumpărări ale imobilelor similare într-o perioadă relativ recentă.

Care sunt elementele care contează la stabilirea valorii unui imobil?

Chiar dacă prețul final al imobilului va fi stabilit în funcție de altele similare, există o serie de caracteristici care fac diferența și care pot influența valoarea în sensul creșterii sau scăderii. Iată care sunt acestea:

Amplasarea – imobilele din mediul urban vor avea tot timpul o cotație de preț mai ridicată, comparativ cu cele din mediul rural. Chiar și cele din mediul urban se diferențiază însă în funcție de amplasament. Ca simplu exemplu, un apartament situat la periferia orașului va avea o valoare mai scăzută față de unul amplasat ultracentral.

Vechimea – această caracteristică contribuie de asemenea la determinarea valorii unui imobil. Dacă acesta este mai vechi, poate prezenta un risc seismic ceva mai ridicat sau poate necesita îmbunătățiri post-achiziție, ceea ce duce la o scădere inevitabilă a valorii. La polul opus, dacă vorbim despre un imobil construit relativ recent, în principiu după anul 2000, acesta va avea automat o valoare mai ridicată comparativ cu cel menționat anterior, indiferent dacă este construit înainte sau după 1977.

Suprafața utilă – interesul populației a cunoscut fluctuații și din acest punct de vedere. După experiența locuințelor construite în perioada comunistă, în care suprafața utilă era destul de limitată, a apărut nevoia de apartamente cu suprafețe cât mai ample. Acest trend s-a diminuat însă, pentru că foarte rapid cei care și-au cumpărat apartamente sau case cu suprafețe foarte mari au realizat că întreținerea lor și încălzirea pe timpul iernii generează cheltuieli destul de serioase.

Proximitate față de puncte de interes – și acest element poate avea o mare influență la evaluarea unui imobil. Cu siguranță va avea un preț mai mare astfel un apartament situat în centrul orașului, aproape de instituții, bănci, centre comerciale și alte astfel de puncte de interes, comparativ cu un apartament situat undeva la periferie.

Alte facilități – la valoarea unui imobil pot aduce creșteri considerabile unele facilități precum locul de parcare, spații de depozitare suplimentare sau chiar un garaj. De asemenea, dacă respectivul imobil este sau nu mobilat, dacă este la un etaj intermediar sau nu, dacă dispune de izolație termică sau diverse alte finisaje și îmbunătățiri poate să influențeze prețul final, valoarea stabilită de evaluatorul autorizat.

Când este indicat apelul la un expert evaluator?

Situațiile în care sunt necesare serviciile unui evaluator imobiliar pot fi din cele mai diverse. Unele dintre cele mai frecvente se referă însă la contractarea unui credit pentru care se garantează cu un imobil sau vânzarea-cumpărarea.

În cel din urmă caz, stabilirea valorii imobilului cu ajutorul serviciilor unui evaluator autorizat prezintă avantaje atât pentru vânzător, care va cunoaște prețul real, cât și pentru cumpărător, care acordă un vot suplimentar de încredere valorii astfel obținute a imobilului.

Cu siguranță serviciile de evaluare realizate de persoane autorizate în acest sens sunt o necesitate în situații dintre cele mai diverse. Pentru informații suplimentare legate de evaluări, criterii în baza cărora se realizează sau chiar pentru a solicita o ofertă, cei interesați pot să acceseze site-ul www.evaluari24.ro.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Internetul a schimbat complet mediul antreprenorial

Published

on

 

Dacă înainte aveai nevoie de cel puțin câteva mii/zeci de mii de euro ca să îți deschizi o afacere, acum poți porni cu un laptop și o conexiune la Internet.

Astăazi vom vedea câteva exemple clare de idei de afaceri care deja există și sunt foarte profitabile. Vei descoperi atât idei de afaceri care se pot porni cu câteva sute de lei și o conexiune la internet, cât și afaceri care au nevoie de o investiție mai mare.

Să-i dăm drumul.

 

1. Organizator de evenimente

Ești o persoană care poate să coordoneze oameni foarte ușor? Un business de organizare de evenimente se poate porni cu câteva sute de lei.

Practic, ca investiție, tot ce ai nevoie este o formă legală și un sediu social. Nu ai nevoie de stocuri, nu ai nevoie de echipament performant și la început, nici de angajați.

 

Câteva sfaturi înainte de a porni la drum:

  • Învață meseria bine, de la cei care au deja succes
  • Nu începe business-ul fără o imagine solidă
  • Creează un plan de marketing realist
  • Fă un curs de comunicare și marketing
  • Atrage primii clienți ajutând oamenii în mod gratuit.

Ulterior, poți investi în crearea unei platforme speciale pentru organizarea de evenimente. Aici poți atrage toți colaboratorii de care ai nevoie, iar oamenii pot găsi tot ce au nevoie pentru organizarea unui eveniment într-un singur loc.

 

2. Magazin online de articole sportive

Practicarea unui sport este unul dintre trendurile în creștere, peste tot în lume. Oamenii devin din ce în ce mai conștienți de importanța sănătății și implicit de importanța sportului.

Tocmai de aceea și un magazin online de articole sportive este o idee de afacere profitabilă.

Totuși, un astfel de business nu se poate deschide cu doar câteva sute de lei investiție. Ai nevoie de un stoc destul de mare pentru a porni, altfel vei pierde foarte mulți clienți pentru că oamenii vor să aibă de unde să aleagă.

De asemenea, este foarte important să nu investești tot bugetul în stoc sau în crearea unui site. Ai nevoie și ca oamenii să găsească acel magazin online, ceea ce înseamnă că va trebui să investești o bună parte din bugetul alocat și în marketing.

 

Principalele canale la care ar trebui să te gândești sunt:

  • Reclamele Google Ads (pe termen scurt, sunt cea mai rapidă modalitate de a avea vânzări)
  • SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare) – durează până să apară rezultate
  • Facebook Ads – la fel ca Google Ads, sunt o modalitate rapidă de a atrage clienți

 

3. Traducător autorizat

Oamenii mereu vor avea nevoie de traducerea, autorizarea și legalizarea actelor. Prin urmare și aceasta e o idee de afacere care va fi mereu profitabilă.

Avantajul în această industrie este faptul că nu ai nevoie de o investiție inițială foarte mare. Tot ce ai nevoie este o formă legală și un sediu frumos amenajat (de preferat într-o locație ușor accesibilă).

Bineînțeles, la fel ca în orice alt business, nu uita să aloci o bună parte din buget marketing-ului. Până vei avea o bază inițială de clienți care să te recomande, vei avea nevoie de un buget pentru a ajunge la potențialii clienți.

Și aici internetul îți oferă posibilitatea de a scala afacerea. Poți crea ușor o platformă de traduceri online ce îți permite astfel să ajungi și la clienții din alte orașe.

 

4. Agenție de turism

Turismul este una dintre acele industrii care mereu va avea clienți. Ne place să călătorim și ne place să o facem din ce în ce mai des.

Studiile arată că 1 din 4 români are în plan să călătorească mai des. Iar mediul economic ne și permite acest lucru.

Și în acest caz, nu ai nevoie de o investiție enormă pentru că nu ai nevoie de un echipament costisitor sau de investiția într-un stoc mare de marfă.

Pe lângă o formă legală de funcționare, mai ai nevoie de un punct de lucru (de preferat cât mai central), de o investiție în marketing și de colegi dornici de a face treabă bună.

Atenție însă, competiția în această industrie este foarte mare și există deja jucători vechi pe piață, mai ales dacă vrei să pornești o agenție de turism online.

Ce poți face la început este fie să îți găsești o nișă nu foarte aglomerată, fie să investești foarte mult într-un singur canal de marketing. Încearcă să nu dispersezi bugetul de promovare în toate direcțiile posibile pentru că îți vei diminua șansele de a avea rezultate pozitive.

 

Înainte de a începe

Orice afacere ai dori să începi, ține cont de aceste elemente:

  • Ai grijă ca business-ul tău să rezolve o nevoie destul de mare
  • Asigură-te că începi cu o strategie, cu un plan de marketing
  • Asigură-te că ai alocat un buget de marketing suficient de mare

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending