Connect with us

BUSINESS

Studiu KeysFin de 1 Mai, Ziua Internaţională a Muncii: Care e Profilul angajatului român, la 10 ani de la aderarea la UE?

Published

on

 

Economia românească se îndreaptă către o criză acută pe piaţa forţei de muncă, numărul salariaţilor şi gradul de profesionalizare înregistrând o scădere în ultimii ani, fenomen care s-ar putea accentua în viitor. Este concluzia unui studiu efectuat de KeysFin pe baza datelor statistice INS, CNP şi Eurostat, legate de piaţa muncii din ultimii 10 ani.

 

Nu există, probabil, firmă în România care să nu se confrunte în prezent cu efectele crizei de personal. Indiferent că vorbim de programatori IT, ingineri sau specialişti în finanţe, sunt tot mai multe companii care reclamă faptul că nu găsesc personal calificat.

Dovadă statisticile INS care arată că, după boom-ul economic din 2007-2008, numărul locurilor de muncă vacante aproape s-a dublat, de la 38.625 în 2009 la 59.753 în 2016.

 

Cea mai puternică cerere de forţă de muncă este în jurul Capitalei, acolo unde statisticile arată că sunt disponibile peste 16.000 de posturi, urmate de polii de creştere economică reprezentaţi de oraşele Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov, Ploieşti şi Constanţa. Industria prelucrătoare, cu 15.793 de locuri de muncă vacante, sectorul de sănătate (8461) şi comerţul (5216) se aflau, alături de sectorul public, pe lista principalilor angajatori.

 

Cea mai mare cerere de forţă de muncă este în rândul specialiştilor (17.731 posturi), aproape dublă faţă de 2009 dar rămâne mult sub nivelul record din 2007 (22.295 posturi). Datele statistice arată că sunt la mare căutare şi meseriaşii din domeniul serviciilor (8.205 posturi), alături de operatorii de instalaţii şi maşini/asamblori de maşini şi echipamente (7.035) şi de muncitorii calificaţi (6.904 posturi). Pe ansamblu, pe fondul creşterii economice, cererea de angajaţi calificaţi în economie a evoluat susţinut în ultimii ani, însă rămâne sub nivelul de acum 10 ani”, afirmă analiştii de la KeysFin.

 

Potrivit studiului KeysFin, România avea, în 2016, o populaţie ocupată de 8,45 milioane (privat&sistemul public), faţă de 9,35 de milioane în 2007. Interesantă este şi evoluţia pe sexe. Dacă în 2007, în ţara noastră erau angajaţi 5,19 milioane de bărbaţi, în 2016 cifra a fost de 4,8 milioane. O scădere similară, însă chiar mai accentuată, se înregistrează şi în rândul femeilor.

Datele statistice confirmă, în parte, exodul românilor către Occident. De la intrarea în UE, în 2007, au fost foarte mulţi români care au ales să plece în ţările dezvoltate, în căutarea unor locuri de muncă mai bine plătite, a unui trai mai bun”, au explicat analiştii.

 

Criza din 2009-2010 a lovit extrem de puternic iniţiativa privată, dovadă că numărul antreprenorilor a scăzut în 2016 la 1,6 milioane faţă de puţin peste 2 milioane în 2007.

 

Reculul s-a simţit puternic în economie. Dincolo de scăderile salariale, multe business-uri au murit din cauza blocajului financiar, a scăderii abrupte a cererii şi a înăspririi condiţiilor de creditare. În acest interval au dispărut, practic, 400.000 de antreprenori. Priviţi această cifră din punct de vedere al relaţiilor de business pe orizontală, în economie, şi veţi avea dimensiunea reală a impactului socio-economic”, au explicat experţii KeysFin.

 

 

CUM AU EVOLUAT SALARIILE

 

Aderarea la Uniunea Europeană, în 2007, a generat mari speranţe angajaţilor români. Perspectivele unor câştiguri similare cu cele din Occident i-a determinat pe mulţi să îşi supraestimeze potenţialul financiar, iar mare parte din efectele crizei s-a datorat acestui fenomen.

Chiar dacă salariile nu creşteau pe măsura aşteptărilor, românii au privit tot timpul cu un optimism debordant viitorul, iar efectele s-au văzut, poate cel mai bine, în bula imobiliară din anii dinaintea crizei.

 

Creditul cu buletinul, investiţiile imobiliare riscante, consumul fără limite, din impuls, au avut consecinţe dure în anii care au urmat. De ce s-a ajuns în această situaţie? Educaţia financiară deficitară a românilor şi supraestimarea perspectivelor financiare din viitor s-au dovedit a fi extrem de păguboase”, au explicat analiştii.

Potrivit studiului KeysFin, salariu mediu net în România a crescut de la 1042 lei în 2007 la 2047 lei în 2016. Pe hârtie, evoluţia pare semnificativă însă, având în vedere inflaţia, acest avans s-a regăsit prea puţin în nivelul de trai.

 

Dovadă şi comparaţia la nivel regional. În comparaţie cu Bulgaria, ţară care a aderat la fel ca noi în 2007, salariul minim pe economie a crescut în România cu 140%, în timp ce la vecini a avansat cu 150%.

Un indicator relevant îl reprezintă evoluţia produsului brut pe cap de locuitor. Dacă în Polonia, acesta a crescut între 2007 şi 2016 cu peste o treime, până la 11.200 euro/locuitor, în România, după o creștere similară de aproape 25%, a patra ca dinamică după Polonia, Malta și Irlanda, am ajuns abia la 7.600 de euro în ultimii 10 ani.

Concluzia celor de la KeysFin este că în România se observă un decalaj avansat faţă de alţi membri din UE, unde fiecare locuitor produce aproape 30.000 de euro pe an, adică de 4 ori mai mult.

 

 

CINE A CÂŞTIGAT CEL MAI MULT

 

Dincolo de comparaţia regională, au fost destul de mulţi români, în aceşti 10 ani, care şi-au văzut veniturile într-o creştere semnificativă.

Potrivit studiului KeysFin, cele mai mari salarii, în medie, le-au înregistrat cei care lucrează în sectorul de intermedieri financiare şi asigurări (4.000 lei), acolo unde câştigurile au avansat cel mai mult în ultimii 10 ani. Un câştig semnificativ l-au înregistrat şi cei care lucrează în IT&telecom, acolo unde nivelul mediu salarial a avansat de la 2119 lei în 2008 la 3822 lei în 2015, angajaţii din sectorul extractiv, de la 2287 lei la 3454 lei, şi cei din sectorul furnizării de servicii de utilităţi (2389 lei faţă de 3077 lei).

 

La polul opus s-au situat angajaţi din agricultură, construcţii, HORECA, comerţ şi sănătate, unde salariul mediu nu a depăşit încă echivalentul a 350 de euro.

Din punct de vedere regional, evoluţia salarială a înregistrat, de asemenea, fluctuaţii semnificative. În toţi aceşti ani, în Bucureşti-Ilfov s-au plătit cele mai mari salarii, în medie de 2.645 de lei, comparativ cu 1.562 de lei, cât a fost în Moldova.

 

Evoluţia salarială a urmat dinamica economiei, la nivel regional. Din păcate, în absenţa unor investiţii semnificative, zone precum Moldova şi Oltenia au rămas în urmă, iar acest lucru s-a simţit şi în potenţialul de angajare, în nivelul salarial, în puterea de cumpărare”, au explicat analiştii.

 

 

CINE ŞI UNDE VA CÂŞTIGA MAI MULT

 

Potrivit datelor Comisiei Naţionale de Prognoză, se estimează că piaţa muncii nu va avea creşteri considerabile în viitor.

Estimările CNP arată că numărul mediu de salariaţi va creşte până în 2020 la 5,6 milioane, faţă de 4,95 milioane în 2017. Dintre aceştia, 4,6 milioane vor fi în mediul privat, restul la stat.

Perspectiva autorităţilor privind evoluţia salarială până în 2020 prevede avansul salariului mediu net pe economie cu puţin peste 130 de euro (590 de lei) de la 2274 de lei în 2017 la 2864 de lei în 2020.

 

Cel mai bine se va câştiga, în următorii trei ani, în Bucureşti-Ilfov, unde salariul mediu net ar urma să ajungă în 3 ani la 880 euro (3969 lei), iar cel mai puţin în Oltenia, aprox. 542 euro (2442 lei).

 

Perspectivele salariale denotă, în fapt, accentuarea discrepanţelor economice la nivel regional şi tendinţa de polarizare economică şi demografică a României. Cel mai probabil se va accentua migraţia forţei de muncă către centrele economice din jurul oraşelor precum Bucureşti, Cluj, Sibiu, Timişoara, Braşov sau Constanţa.”, avertizează analiştii de la KeysFin.

 

Foto Credit: KeysFin

REZULTATE PREMIILE RADAR DE MEDIA 2017 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

BUSINESS

Balerinii – incaltamintea prietenoasa cu picioarele

Published

on

 

Femeile pot face foarte multe sacrificii doar de dragul de a arata bine. Iar de cele mai multe ori, unul dintre cele mai mari sacrificii este legat de alegerea incaltamintei. Practic, acestea renunta la confortul picioarelor doar de dragul unei perechi de pantofi care se va dovedi a fi chinuitoare doar dupa cateva ore de purtare continua.

Atunci cand te-ai saturat de pantofii cu toc care, desi au o eleganta ce nu poate fi contestata, sunt foarte obositori, balerinii se dovedesc a fi incaltamintea cea mai prietenoasa. Drept urmare, suntem de parere ca fiecare femeie ar trebui sa aiba in gardeorba cel putin o pereche de balerini dama. Acestia nu numai ca te vor ajuta sa te bucuri de mai mult confort pentru picioare, ci iti vor oferi totodata un look feminin. Se remarca cu un plus de comoditate si cu o versatilitate incantatoare!

O varianta de rezerva salvatoare!

Balerinii reprezinta, credem noi, o varianta de rezerva pe care ar trebui sa o avem mereu la indemana. Desigur ca nu poti merge la un eveniment elegant cu balerini in picioare, insa asta nu inseamna ca trebuie sa porti pantofii cu toc in cea mai mare parte a timpului.

Pentru momentul in care te intorci spre casa, ar trebui sa ai in geanta o pereche de balerini cu ajutorul carora picioarele sa scape de stresul acumulat in timpul zilei in care ai purtat pantofi cu toc.

Impreuna cu echipa de la Tocmania am decis sa pregatim un ghid despre alegerea balerinilor. Afla si tu cum poti sa-ti achizitionezi mereu balerini de calitate, frumosi si comozi la cel mai bun pret. Iata care sunt aspectele pe care ar trebui sa le urmaresti si tu:

Materialul balerinilor

Un prim detaliu pe care trebuie sa il ai numaidecat in vedere este materialul din care au fost confectionati balerinii. Este important sa tii cont de acest lucru numaidecat deoarece de materialul balerinilor depinde look-ul acestora, comoditatea dar si rezistenta pe care o ofera. Iar optiuni sunt o multime!

Poti alege o pereche de balerini din piele naturala care, desi sunt mai scumpi, au un look foarte elegant dar si o rezistenta superioara, sau la fel de bine poti opta si pentru o pereche de balerini din piele ecologica.

Optiunea cea mai ieftina este reprezentata de balerinii din material textil, care au si o comoditate aparte. Sunt usor de curatat si de ingrijit, iar aspectul lor este unul foarte dragut.

Forma

Forma balerinilor reprezinta un alt detaliu de care ar trebui sa tii cont atunci cand doresti sa iti achizitionezi o noua pereche de balerini pe care sa ii porti cat mai mult.

Mai exact, este vorba despre forma varfului balerinilor. Acesta poate rotunjit sau alungit, iar forma ar trebui sa o alegi in functie de tipul picioarelor tale. Look-ul balerinilor alungiti este mai elegant si chiar office, in timp ce balerinii cu varf rotunjit exceleaza la capitolul confort.

Cu toate acestea, balerinii cu varf rotunjit sunt considerati a fi demodati, asa ca ar trebui sa te orientezi catre modelele cu varf ascutit.

Aspect

Putine sunt persoanele care isi aleg o pereche de incaltaminte tinand cont strict doar de confortul pe care aceasta il ofera. Acest lucru este valabil si in cazul balerinilor.

Pe Tocmania vei gasi o gama foarte diversificata de modele de balerini, iar alegerea o vei face tinand cont de propriile gusturi in primul rand. Exista balerini clasici, foarte simpli dar placuti, dar si balerini moderni si eleganti. Materialul conteaza foarte mult atunci cand vorbim despre design.

Nu alerga numaidecat dupa ultima moda, deoarece o pereche de balerini care sunt la moda acum, pot fi demodati anul viitor. In acelasi timp, simplitatea nu se demodeaza niciodata. Balerinii accesorizati sunt, de asemenea, foarte atragatori dar si versatili. Culorile neutre sunt mai mereu in voga, asa ca o pereche de balerini in nuanta neutra s-ar putea dovedi a fi o alegere foarte inspirata.

Tinand cont de toate aceste sfaturi simple dar practice, vei reusi sa iti gasesti o pereche de balerini confortabili dar si cu un aspect atragator, impreuna cu care sa formezi outfit-uri foarte chic.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Fotografia profesională – necesitate sau lux?

Published

on

 

Chiar dacă știm cu toții că o fotografie valorează cât o mie de cuvinte, de prea multe ori fotografia profesională este tăiată din bugetul de marketing al afacerilor, fiind văzută ca o cheltuială de lux sau ca pe ceva inutil, mai ales când avem în buzunare telefoane inteligente cu propriile camere megapixel. Totuși, fotografia profesională este, fără îndoială, unul dintre cele mai importante elemente care trebuie luate în considerare când demarați orice fel de activitate de marketing – fie conținut pe social media, pentru propriul website, pentru un magazin online sau pentru orice alt scop.

Întâi de toate, fotografia profesională este o definiție a standardelor înalte de calitate. Ori de câte ori un potențial client interacționează cu fotografii de calitate, percepe produsele sau serviciile oferite ca fiind de calitate. În altă ordine de idei, puteți să vindeți cele mai calitative și uimitoare produse, dar dacă fotografia pe care o utilizați este de calitate inferioară, și produsele vor părea a fi inferioare. Mai ales dacă dețineți un magazin online cu produse foarte fin executate, a căror frumusețe stă în detalii, cu atât mai importantă este fotografia care aduce în prim plan finețea execuției.

În al doilea rând, fotografia profesională este incredibil de versatilă și poate fi utilizată în tot felul de medii – fie pe site-ul personal, pe bannere, pe articole promoționale tipărite, în postări sociale sau în articole de blog. Pe de altă parte, fotografiile realizate de amatori sunt adesea prea pixelate  pentru a fi utilizate într-o varietate de scopuri.

Un alt aspect foarte important are legătură cu creșterea traficului pe site-ul propriu. Datele arată că site-urile care dețin fotografie profesională beneficiază cu 90% mai mult trafic spre deosebire de site-urile care nu dispun de fotografii sau care prezintă fotografii de slabă calitate. Imaginile de pe site-urile web contribuie la valoarea globală a SEO, în timp ce etichetele și descrierile lor ajută motoarele de căutare să înțeleagă ce implică site-ul dumneavoastră.

Puteți apela la Studio Foto Timișoara pentru fotografii de calitate superioară, care vă prezintă cu fidelitate povestea afacerii, atrăgându-vă totodată clienți aflați în căutare de calitate, pregătiți să vă răsplătească cu loialitate.

Un fotograf profesional vă poate ajuta să obțineți cât mai multe beneficii pe care le oferă fotografia folosind cea mai bună modalitate de iluminare și capturând subiectul în cel mai bun unghi, dar tot fotograful este cel care vă poate ajuta să surprindeți esența brandului dumneavoastră și să vă stabiliți identitatea de brand, prezentând ceea ce este unic la afacerea dumneavoastră.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

De ce este bine sa va inregistrati marcile la OSIM

Published

on

 

 

Inregistrarea marcii tale la OSIM este mai mult decat necesara, avantajele fiind multe si variate. Toti cei care au o afacere, cu siguranta doresc o dezvoltare pe termen lung, asa ca este foarte important sa fie realizata inregistrarea marcii la OSIM, deoarece aceasta poate face diferenta.

 

De-a lungul timpului au existat multe situatii in care afaceri cu mare potential si-au pierdut din elan sau chiar au fost nevoite sa-si inchida activitatea tocmai din motivul utilizarii unei marci ce a fost inregistrata de catre o alta companie.

 

Pe langa inregistrarea firmei la Registrul Comertului, procedura care este obligatorie, pentru a putea beneficia de toate avantajele unei marci inregistrate, trebuie sa le faceti o vizita celor de la OSIM dupa cum am mentionat.

 

Fara o inregistare a marcii la OSIM, chiar si denumirea firmei va poate creea probleme, daca aceasta exista deja fie in tara, fie in strainatate, sau ulterior daca apare o alta firma cu aceeasi denumire, dar care a facut toate demersurile pentru a-si inregistra propria marca.

 

Dupa cum am mentionat, inregistrarea marcii, implica si o serie de avantaje precum:

  • Denota profesionalism, inspirand mai multa incredere
  • Se vor evita confuziile ce pot aparea intre produsele sau serviciile oferite
  • Se va evita contrafacerea marcii si concurenta neloiala
  • Investitiile si profiturile din sustinerea si promovare marcii vor fi protejate
  • Veti stii ca firma va fi 100% in legalitate din acest punct de vedere
  • Se poate solicita anularea altor marci identice sau asemanataore marcii tale

 

Acestea sunt doar cateva dintre avantajele de care veti beneficia, lista lor fiind mult mai lunga. Riscurile in caz contrar exista, iar contra unor sume destul de accesibile, putem considera faptul ca printr-o investitie foarte mica, pe termen lung orice firma va putea avea numai de castigat inregistrandu-si marca la OSIM.

 

Fie ca doriti deschiderea unei companii in Singapore, in tara sau in orice alt colt al lumii, inregistrarea marcii este mai mult decat recomandata si bine venita.

 

La prima vedere lucrurile par destul de complicate, insa tot ce trebuie sa faceti pentru o inregistrare a marcii la OSIM, este sa urmati acesti pasi:

  • Stabilirea exacta a tipului marcii pe care vreti sa o inregistrati
  • Completarea unei cereri de inregistrare marca OSIM
  • Achitarea taxei de depunere si taxa de publicare si depunerea cererii la OSIM
  • Achitarea unei taxe de examinare in termen de cel mult 3 luni de la depunerea cererii
  • La final, in cazul in care inregistrarea marcii a fost admisa, aceasta va fi publicata in Buletinul Oficial de Prioritatea Industriala – Sectiunea Marcii fiind inscrisa si in Registrul Marcilor.

 

In cazul in care considerati ca procedeul inregistrarii unei marci pentru firma dumneavoastra este unul anevoios, exista si posibilitatea de a apela la serviciile unui consilier autorizat in proprietate industriala si in acest fel va veti putea asigura ca toti pasii necesari vor fi realizati conform asteptarilor si criteriilor de admitere OSIM.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending