Connect with us

Procter &Gamble, Unilever și Orange sunt advertiserii cu cea mai mare vizibilitate în publicitate, în luna septembrie, potrivit mediaTRUST.

În clasamentul celor mai activi advertiseri, realizat în funcţie de numărul de spoturi publicitare difuzate de canalele media, Procter & Gamble  ocupă locul întâi cu un număr de  20.599 de reclame, având  un cost  Rate Card estimat la 37,4 milioane de euro.

Unilever ocupă poziţia secundă cu 11.263 de reclame difuzate,  și un rate card estimat la 27,3 milioane de euro. Pe locul trei în topul celor mai vizibili advertiseri se află Orange cu 10.641 de reclame, și un Rate Card de 21 milioane de euro.

Advertoseri raport mediatrust (1)

Reckitt Benckiser este pe locul patru în clasament cu 10.030 reclame, urmat de Zdrovit cu 9.362 de reclame. Heineken a înregistrat 8.190 de reclame, Vodafone – 6.772 reclame, Telekom – 6.589 reclame, Coca Cola  – 6.081 reclame, Ferreo – 5.893 reclame, European Drinks – 5.853 reclame, Biofarm – 4.688 reclame, Beiersdorf – 4.596 reclame, Metro – 4.339, Lidl – 4.324 reclame, Mondelez – 4.183 reclame, Nestle – 4.115 reclame, Dante Internațional – 4.104 reclame, PepsiCo – 3.858 reclame.

Distribuţia reclamelor pe medii de difuzare.  În perioada 1-30 septembrie 2015, s-au difuzat 300.103 de reclame la posturile de televiziune, 47.832 la radio, iar 8.051 în presa scrisă.

Advertoseri raport mediatrust (5)

În ceea ce privește advertiserii aflaţi pe primele locuri în clasament, distribuția spoturilor publicitare este realizată în felul următor. Astfel, Procter&Gamble s-a orientat mai mult spre posturile de televiziune, TVR 2 fiind postul TV cu cele mai multe reclame difuzate – 3.781, iar TVR1  a difuzat 2.612 de spoturi. În presa scrisă Practic în bucătărie este sursa cu cele mai multe reclame publicate – 8.

Campania Unilever a avut mai multe difuzări la postul de televiziune Național TV (1.671 reclame), iar în presa scrisă, Piața a publicat 8 machete.

Orange ocupă locul trei în clasament, iar printre sursele cu cele mai multe reclame difuzate se numără ZU TV (1.049 reclame), Kiss FM (481 reclame) şi Click (19 reclame).

 

Top 20 branduri

Orange, Vodafone și Telekom ocupă primele poziţii în topul celor mai vizibile branduri în publicitate.                             Astfel, Orange se află pe primul loc cu 9.709 de reclame, cu un buget alocat de 18,9 milioane de euro,  urmat de Vodafone cu 6.761 reclame şi un Rate Card estimat la 16,2 milioane de euro.

Telekom a înregistrat 6.587 de reclame, având un Rate Card estimat la 11,1 milioane de euro.

Printre cele mai promovate branduri se numără şi Nivea (4.596 reclame), Metro (4.339 reclame), Lidl (4.324 reclame), Kinder (4.188 reclame) etc.

Advertoseri raport mediatrust (3)

În ceea ce priveşte distribuţia  reclamelor pe canalele media,  vizibilitatea brandurilor este mai puternică pe posturile TV, urmate de radiouri și presa scrisă.

Orange a înregistrat cele mai multe difuzări la ZU TV (1.049 spoturi). La categoria posturilor de radio, Kiss FM a înregistrat cele mai multe reclame (481), iar în presa scrisă  19 machete în Evenimentul Zilei.

Vodafone a avut cea mai mare vizibilitate la postul ZU TV (885 reclame), Europa FM (169 reclame) și Evenimentul Zilei (5 reclame).

Iar Telekom a avut cele mai multe difuzări la Antena 1 (833 spoturi), Magic FM (99 reclame), iar în presa scrisă, cele mai multe machete au fost publicate în Spy (16).

Potrivit numărului de reclame înregistrate pe canalele media pe parcursul lunii septembrie 2015, sectorul Alimentar a numărat 78.953 de reclame. Sectorul Farmaceutic ocupă poziţia a doua cu 50.613 de reclame, iar locul trei este ocupat de sectorul Comerţ – 47.389 de reclame difuzate.

Advertoseri raport mediatrust (6)

[nextpage]

În cadrul sectorului Alimentar, advertiserii cu cea mai mare vizibilitate sunt Heinken, Coca Cola şi Ferreo. Cele mai agresive campanii de promovare în sectorul farmaceutic le-au avut Zdrovit, Reckitt Benckiser și Biofarm.

Metro, Lidl și Dante Internaţional (eMag) sunt advertiserii cel mai bine promovaţi la categoria Comerţ.

În funcţie de numărul de spoturi difuzate, sectorul Cosmetice este reprezentat de Procter&Gamble, Beiersdorf și L’Oreal.

Advertoseri raport mediatrust (7)

Despre raport

Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 355.986 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 – 30 septembrie 2015, la 21 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. Prin intermediul aplicaţiei admonit, mediaTRUST prezintă cei mai vizibili advertiseri în media. Costul estimat in euro a fost calculat pe baza valorii de Rate Card.

Grafice: Media Trust

Comentarii

Industria de Comunicare

Ai absolvit o şcoală! Acum, încotro ? Începe cu brandingul de carieră

Avatar

Published

on

            De regulă, absolvirea unei şcoli este prima condiţie pentru a obţine un loc pe piaţa muncii, alături de mult ceruta experienţă. Însă dacă îţi doreşti mai mult decât un job şi vrei să ai o carieră, nu strică să-ţi construieşti o imagine. Astăzi, competiţia este una serioasă, indiferent de domeniul de activitate. Munca, seriozitatea, inteligenţa sau creativitatea sunt calităţi importante, însă pentru a avea succes trebuie să te promovezi, să devii un brand. Orele de consiliere sau orientare profesională din şcoală, au acum o altă formă. În continuare sunt doar câteva sfaturi despre cum să-ţi construieşti un plan de carieră, din perspectiva brandingului profesional.

 

Eşti gata să-ţi schimbi viitorul ? Fiecare dintre noi avem câte o părere despre carieră, succes sau cum să ne găsim „calea în viaţă”. Uneori alegerea este influenţată destul de mult de familie sau şcoală, dar contează în primul rând ce ne place nouă, ce abilităţi avem şi dacă suntem capabili să facem o anumită meserie pe mai departe. Trebuie să ştim de la început ce vrem, să fim motivaţi şi să gândim pozitiv.

Te-ai întrebat vreodată cine eşti ? Fără a deveni filosofi, este bine să ştim ce anume vrem să transmitem profesional despre noi. Psihologii spun că tindem să cumpărăm un produs, să votăm o persoană sau să facem afaceri cu cineva familiar, în locul unei persoane anonime. A fi cunoscut într-o manieră pozitivă reprezintă un aport pentru imaginea noastră. Crearea brandului personal se bazează pe adevăruri şi realităţi. Cel mai bun exemplu este CV-ul care trebuie să reflecte abilităţile noastre reale.

Despre „self-marketing” în construcţia brandului personal. În cartea lui despre Self Marketing, Jeff Beals crede că The key to self marketing is to promote yourself while making it look as if you’re not trying.” În limba de origine, sfatul îşi păstrează esenţa. Cu alte cuvinte, este bine să fim cât mai naturali, atunci când ne promovăm. Brandul personal are nevoie şi de etichetă, dar nu în adevăratul sens al cuvântului, ci de maniere şi educaţie. În plus, este importantă implicarea în diverse activităţi (voluntariat, practică, internship, etc.) care să ne sporească vizibilitatea pe piaţă ca şi brand.

Care este visul tău ? Într-o piaţă în care trebuie să fim realişti, „a visa este cea mai importantă şi înaltă poziţie în cadrul procesului de planificare strategică”. Totul începe cu un vis şi de ce nu, cu simpla întrebare din copilărie Ce vrei să te faci când o să devii mare ? Imediat după ce ţi-ai conturat visul, este necesar să te gândeşti cum vei ajunge acolo. Uneori, o simplă dorinţă poate fi o motivaţie destul de puternică pentru a reuşi.

Specialiştii în comunicare ne oferă o serie de sfaturi, scurte şi la obiect, despre cum să ne planificăm mai bine cariera şi timpul. Încearcă mereu să adaptezi sfaturile primite la propria situaţie şi adaugă un strop de creativitate în toate proiectele pe care le desfăşori.

  • Nu-ţi planifica doar cariera, organizează-ţi şi viaţa: un stil de viaţă dezordonat se va răsfrânge şi asupra vieţii profesionale.
  • Stabilirea priorităţilor determină creşterea nivelului de eficienţă în muncă.
  • Chiar dacă dai tot ce este mai bun, uneori se poate ca diversele proiectele să nu-ţi iasă perfecte din prima. Perfecţionismul este o capcană şi consumă multe resurse.
  • Continuă să-ţi planifici timpul, începe chiar cu ziua de mâine.
  • Atunci când lucrezi, lasă-i pe toţi să ştie: „Do not disturb!” Dar şi pauzele sunt la fel de importante pentru succes.
  • Reuşita în afaceri se măsoară în rezultate, nu după numărul de şedinţe la care participi.
  • Nu încerca să cari mai mult decât poţi duce. Fii realist cu timpul şi capacitatea ta de a soluţiona un număr rezonabil de sarcini pe zi.
  • Uneori este mai bine să spui „nu!

  • Când faci ceva, concentrează-te doar asupra acelui lucru.
  • Fă-ţi timp şi pentru tine! Timpul liber nu este timp pierdut, atâta vreme cât îl petreci frumos.
  • Nu te suprasolicita cu prea multe responsabilităţi, distribuie-le!
  • Preia controlul atunci când vine vorba de timpul tău.
  • Astăzi nu mai este suficient să ne impresionăm doar superiorii, respectul din partea colegilor este necesar pentru cariera noastră.
  • Brandul personal poate atrage un număr important de investitori, parteneri de afaceri, dar şi clienţi.
  • Pune-ţi amprenta asupra a tot ceea ce faci. Cu cât eşti mai original şi creativ, cu atât vei ieşi mai mult în evidenţă. Gândeşte-te când ai făcut ceva asemănător ultima dată.

Comentarii

Continue Reading

Industria online

Marketingul afiliat câștigă tot mai mult teren. Tehnologia care te ajută să-ţi rotunjeşti veniturile

Avatar

Published

on

            Marketingul afiliat reprezintă unul dintre domeniile care nu au fost afectate de criza generată de pandemie și odată cu accelerarea eCommerce-ului, creșterile înregistrate pe acest segment au fost considerabile. Analiza companiei 2Performant în cadrul propriei platforme de marketing afiliat, arată o dublare a comerțului online în luna aprilie. Echipa 2Performant a observat o creștere a numărului de persoane care au început să facă marketing afiliat în cadrul platformei companiei.

 

În perioada martie – mai 2020, 2.734 de conturi noi de afiliați au fost înregistrate în cadrul platformei 2Performant. Totodată, în aceeași perioadă și comisioanele încasate de către afiliați au crescut considerabil față de anii trecuți, ca urmare a accelerării comerțului online, dar și a interesului crescut al brandurilor pentru astfel de campanii. Dintre cele 2.734 de conturi noi înregistrate în această perioadă, 383 au și încasat primii lor bani din afiliere. Deși nu este o modalitate ușoară de „a face bani de acasă”, pentru că sunt necesare cunoștințe de marketing și vânzări online, interesul sporit pentru acest domeniu este un semnal pozitiv pe o piață unde rata șomajului a ajuns la 4,8% în luna aprilie 2020.

 

Compania 2Performant oferă afiliaților tehnologia prin care aceștia pot face bani, în mod transparent și automatizat, dar și consiliere. Grupul de Facebook Primii Pași în Afiliere este comunitatea de afiliați la început de drum, care numără 1.227 de membri, pe care echipa 2Performant îi susține cu sfaturi utile. În plus, Dorin Boerescu, CEO-ul companiei a lansat cursul „Cum să câștigi bani ca afiliat 2Performant” pe udemy.com, un curs de 3 ore dedicat oricărui marketer sau creator de conținut, la care s-au înscris 1.020 de persoane în perioada martie – mai 2020.

            „Asistăm la o creștere a interesului pentru marketingul afiliat nu numai de partea brandurilor, ci și de partea celor care, prin afiliere, trimit trafic către aceste companii, câștigând bani pe măsura vânzărilor generate. Pandemia a adus cu sine o accelerare a online-ului, dar și o reactivare a domeniului freelancing, influențat atât de fenomenul work-from-home, cât și de schimbările de pe piața muncii. Previziunile pe plan internațional sunt că până în 2027, freelancerii vor reprezenta 50% din forța de muncă americană, așadar, în contextul existent, cred că și în România acest tip de muncă va lua amploare. Mai mult, sunt studii care arată că tehnologia este cea care i-a ajutat pe cei mai mulți freelanceri să câștige bani, iar marketingul afiliat se înscrie în această linie. Marketingul afiliat pune tot mai mult accent pe performanță, pentru că în acest domeniu câștigi pe măsura vânzărilor generate…, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

 

Interes crescut pentru afiliere – cum funcționează tehnologia?

Marketingul afiliat a fost introdus pentru prima oară pe piața din România de către 2Performant (la vremea aceea 2Parale), companie care a generat în cei 12 ani de activitate peste 201 milioane de euro vânzări pentru magazinele online din platformă și peste 14 milioane de euro sub formă de comisioane plătite către afiliații săi. Înțeles ca publicitate plătită la cost pe vânzare, marketingul afiliat este marketingul viitorului și crește odată cu accelerarea eCommerce-ului. Acesta reprezintă modalitatea transparentă de colaborare dintre un magazin online și cei care pot trimite potențiali clienți către magazin, prin diferite forme de reclamă online, primind în schimb un comision pentru vânzările generate.

Astăzi, peste 1.000 de branduri fac afiliere activ în România, 600 doar prin platforma companiei 2Performant, care a dezvoltat și operează propria tehnologie în acest domeniu. Două importante studii de caz realizate în cadrul platformei arată că în ultimul an brandul Vivre, unul dintre cei mai importanți parteneri 2Performant, a înregistrat vânzări de peste 1 milion de euro prin afiliere, în vreme ce NeaKaisa, magazin online de produse pentru casă și grădină, are vânzări cu 20 de procente mai mari prin colaborarea cu afiliați.

Creșterile înregistrate în cadrul platformei arată un interes sporit pentru această tehnologie. Numărul record de afiliați noi înregistrați în platforma 2Performant în ultimele trei luni subliniază schimbările care au loc pe piața muncii. De exemplu, numai în perioada stării de urgență, numărul afiliaților a crescut cu 12,1%, aceștia înregistrând împreună în luna aprilie venituri de peste 10.000 euro/zi în medie.

Afiliații sunt diverşi, de la site-uri de conținut generalist sau comercial (publishing, blogging, proiecte), la specialiști PayPerClick (Google & Facebook ads), publisheri (ziare, televiziuni, publicații online), firme de email marketing, comparatoare de prețuri, comunități de shopping pe Facebook, etc. Aceştia funcționează ca o echipă extinsă de marketing care contribuie la vânzările companiilor din platformă. Pentru mulți dintre afiliați, acest tip de lucru devine chiar un stil de viață, pentru că o conexiune bună la internet, inspirație și implicare, le aduc acestora venituri câștigate flexibil.

 

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă și operează www.2Performant.com, platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România. Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima rețea de marketing afiliat. Trei ani mai târziu a urmat intrarea în piața din Bulgaria. Compania se implică activ în zona de educație și este unul dintre inițiatorii proiectului AjutorSpitale.

 

Comentarii

Continue Reading

Industria de Publicitate

Roxana Niţă, singurul creativ din Europa de Est care participă la programul Cannes Lions See It Be It, 2020 – 2021

Avatar

Published

on

            Roxana Niţă (Group Creative Director la Cheil Centrade România) este una dintre cele 15 femei selectate în programul Cannes Lions See It Be It (SIBI) din 2020-2021. Roxana a fost aleasă din peste 800 de candidate la nivel global. În plus, tânăra creativă este una dintre cele două participante ale Uniunii Europene din acest program. Inițiativa urmăreşte combaterea reprezentării inegale dintre femei și bărbați în industria publicității, fiind menită să ajute la promovarea viitoarelor talente creative feminine.

 

SIBI este un program dedicat femeilor din întreaga lume, selectând candidate care au potențial să devină lideri creativi în companiile lor. Iniţial, programul a fost dedicat femeilor din cadrul agențiilor de creație, dar în ultimii ani s-a extins și la rolurile de creaţie din alte domenii. Participantele urmează să devină la rândul lor, mentori pentru alte femei, construind în timp o rețea globală de suport educaţional la nivelul întregii industrii, cu impact asupra carierei femeilor. (https://www.canneslions.com/learn/seeitbeit)

Roxana a primit recunoaștere pentru numeroasele campanii premiate din cariera sa, dar mai ales pentru cele din sfera cauzelor sociale. Campania „Unquiet Voices” pentru Asociaţia ANAIS, este una dintre ele. Un proiect multiplu premiat şi selectat la Festivalul de Film de la Cannes, care expune ororile violenței domestice prin implicarea mai multor victime care îşi spun poveștile. Vocile lor sunt suprapuse peste imagini cu scene de abuz preluate din filme mute vechi de zeci de ani.

Aflat la a 7-a ediție, See It Be It este un program de învățare ce include sesiuni exclusive de mentorat, întâlniri cu cele mai influente persoane din business, într-o comunitate internațională de femei care aspiră la poziții de lider în domeniul creației. Experiența VIP include acces gratuit la festival, cazare și transport, o serie de oportunități post-eveniment, precum și șansa de consolidare a profilului profesional și sprijin pentru a deveni ambasador See It Be It.

http://www.roxananita.com/

 

            „Este incredibil să fiu inclusă în inițiativa See It Be It, mai ales când mă uit la profilele celor cu care voi împărtăși această experiență în următorii doi ani”, spune Roxana. „Este o oportunitate fantastică și o onoare pentru mine să fiu îndrumată de unele dintre cele mai talentate femei din industrie. Îmi doresc să aplic cât mai repede tot ceea ce învăț la SIBI în activitatea de zi cu zi și să am șansa să îi pot îndruma și pe alții, la rândul meu”, a mai adăugat ea.

            Mihai Gongu, ECD în cadrul Cheil, precizează că „Roxana nu este doar unul dintre cei mai talentați creativi pe care îi oferă regiunea, ci și un mentor neobosit. Cred că viitorii oameni de creaţie din România pe care îi va susţine în calitate de absolventă SIBI, vor beneficia enorm de pe urma acestei experienţe unice”.

 

Roxana a absolvit Art Directors Club România și după ce a câștigat competiția locală Cannes Young Lions în 2012, a fost selectată în 2015 pentru a reprezenta România la programul ADC Europe Creative Express, absolvind și Eurobest Young Digital Academy. Şi-a continuat activitatea de creație publicitară în ultimii nouă ani și este câştigătoarea a zeci de premii locale și internaționale precum Cannes Lions, LIA Awards, Golden Drum sau One Show.

Comentarii

Continue Reading

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0