A-Z NEWS
Studiu: Utilizatorii de smartphone-uri descarcă 22 de aplicaţii şi folosesc zilnic 4
GfK România a realizat în luna aprilie 2012 un studiu despre atitudinea faţă de tehnologie şi comportamentul de utilizare ale deţinătorilor români de smartphone-uri.
Concuziile arată că 70% dintre utilizatori consideră tehnologia modernă foarte interesantă şi încearcă să o folosească cât mai mult posibil. Peste jumătate dintre ei cred că aspectul şi stilul unui produs electronic sunt importante in decizia de cumpărare, dar această decizie este luată pe criterii de utilitate – cumpără produse care să îi ajute să facă ce au nevoie şi nu pentru distracţie.
Aproape jumătate dintre ei sunt animaţi de nevoia de a stăpâni tehnologia modernă şi de a fi la curent cu noutăţile, în vreme ce 44% cumpără produse care pot fi upgradate sau actualizate.
Ce ştiu să facă cu un smartphone?
Cea mai mare parte a deţinătorilor de smartphone-uri (79%) obişnuiesc să-şi verifice mailul, fie că este vorba de cel personal sau cel de serviciu.
În jur de două treimi folosesc smartphone-ul pentru a vizita diferite comunităţi online şi reţele sociale sau ca pe o agendă pentru programări. Un procent semnificativ (47%) declară că obişnuieşte să facă fotografii şi să posteze informaţii în social media, dar există şi tendinţa de a căuta informaţii pe internet direct în magazin, atunci când se află la cumpărături, despre produsele pe care intenţionează să le achiziţioneze (41%). Celor mai tineri le place să găsească în orice moment un loc de distracţie în oraş (32% dintre utilizatori).
Top 5 cele mai folosite aplicaţii
Numărul mediu de aplicaţii descărcate este de 22, jumătate dintre aplicaţiile pe care le descarcă le şi păstrează şi aproape o treime sunt folosite zilnic (4 aplicaţii).
În mod obişnuit, deţinătorii de smartphone-uri din România utilizează:
1. Email/ Chat/ Instant Messenger (76%)
2. Muzica/ Radio (60%)
3. Retele sociale/ Bloguri (57%)
4. Jocuri/ Petrecerea timpului liber (54%)
5. Stiri/ Meteo (49%)
Metodologie studiu
Studiul GfK, desfăşurat în aprilie 2012, a urmărit evaluarea atitudinilor faţă de tehnologia modernă si a comportamentelor de utilizare ale deţinatorilor de smartphone. Metodologia şi obiectivele folosite sunt similare unui studiu realizat în Marea Britanie în 2010 de către GfK NOP.
Populaţia ţintă din România este reprezentată de utilizatorii adulţi de smartphone cu vârsta cuprinsă între 18 şi 55 de ani. Dimensiunea eşantionului a fost de 513 respondenţi, iar metodologia de colectare a datelor a fost cea a interviurilor online, în panelul de respondenţi AskGfK.
Despre GfK România
Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 10 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 9,5 milioane euro în 2010. Activităţile GfK România sunt structurate în patru segmente: Custom Research – cercetare Ad Hoc, Consumer Panel – cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology – cercetare continuă pentru bunuri electronice şi electrocasnice şi Media – cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media.
- Emisiuni3 săptămâni ago
Pentru prima dată, la Vocea României, un concurent decide să părăsească competiția
- Program TV3 săptămâni ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 13 – 19 noiembrie 2023
- Reality Show2 săptămâni ago
Anne și Adrian au câștigat marea finală Love Island România! Povestea continuă într-un nou show incitant, pe VOYO!
- Reality Show4 zile ago
Marele anunț KANAL D a făcut toți românii fericiți! O lovitură de grație pentru PRO TV! Telespectatorii au felicitat celebrul post: „Sunt convins ca o sa fie un show la cel mai inalt nivel aşa cum doar @kanaldromania reuşeşte de fiecare dată! Abia aştept! ”
- Program TV2 săptămâni ago
Programul ANTENA 1 pentru perioada 17 – 23 noiembrie 2023
- Program TV2 săptămâni ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 20 – 26 noiembrie 2023
- Program TV3 săptămâni ago
Programul Kanal D pentru săptămâna 13 – 19 Noiembrie 2023
- Seriale2 săptămâni ago
CLANUL a ajuns la sezonul final! Echipa a început filmările pentru cel de-al 4-lea capitol
- Program TV2 săptămâni ago
Programul HAPPY CHANNEL pentru săptămâna 17 – 23 noiembrie 2023
- Digital3 săptămâni ago
BLACK FRIDAY LA ADVERTORIALE SEO CU REDUCERI ÎNTRE 70-90%
- Program TV2 săptămâni ago
Programul Kanal D pentru săptămâna 20 – 26 Noiembrie 2023
- AUDIENȚE TV3 săptămâni ago
În fiecare joi seară, comedia este ridicată la rang de artă! Las Fierbinți și Săriți de pe fix! au fost lideri de audiență
- AUDIENȚE TV3 săptămâni ago
AUDIENȚE TV America Express, din nou lider de piață. Edward Sanda și Cleopatra Stratan au părăsit competiția după cursa pentru ultima șansă
- Vedete3 săptămâni ago
Ce au în comun Ana Bodea şi Lia, protagonista serialului Lia – Soţia soţului meu de la Antena 1
- Reality Show3 săptămâni ago
Câți bani au primit Cleopatra Stratan și Edward Sanda pentru cele trei săptămâni petrecute în America Express. Vezi ce concurenți sunt cei mai bine plătiți?
- Program TV6 zile ago
Programul ANTENA 1 pentru perioada 24 – 30 noiembrie 2023