Connect with us

Evenimente

“Susținem părinții! Facilităm alăptarea! Acum și pentru viitor!” Săptămâna Mondială a Alăptării

Avatar

Published

on

Săptămâna Mondială a Alăptării sărbătorită anual în perioada 1-7 august de toate țările membre ale Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) se desfășoară în 2019 sub sloganul “Susținem părinții! Facilităm alăptarea! Acum și pentru viitor!”.

În cadrul acestei campanii, Asociația SAMAS organizează evenimente pe tema alăptării pentru mame cu bebeluși și gravide în București și în țară, conform programului disponibil aici: https://www.facebook.com/asociatiasamas/.

Din luna iunie 2019 și până în prezent Asociația SAMAS a asigurat peste 100 de consilieri în alăptare, gratuit pentru mamele beneficiare ale CUTIEI Bebelușului. Componentă esențială în cadrul conceptului CUTIA Bebelușului, pe lângă cursul de îngrijire bebe, consilierea în alăptare previne infecțiile, umflăturile și rănile sânilor. În cadrul consilierii mama învață atașarea corectă a bebelușului la sân, reguli de igienă în timpul alăptării, diferite poziții de alăptare, masajul sânului și extracția manuală a laptelui. De asemenea, mama află și conștientizează beneficiile laptelui matern pentru dezvoltarea și creșterea sănătoasă a copilului ei. Programul CUTIA Bebelușului continuă în acest moment în județul Botoșani.

 

Educația perinatală este extrem de importantă pentru părinți, fiind dovedit științific că toate deciziile pe care ei le iau în primele 1000 de zile de viață a bebelușului (de la momentul concepției până la 2 ani), influențează starea de sănătate a acestuia pe tot parcursul vieții. Beneficiile laptelui matern nu pot fi egalate de hrana cu substituenți. Alăptarea exclusivă în primele 6 luni de viață ale copilului pune bazele imunității acestuia, pentru toată viața. Totodată, alăptarea timp de cel puțin 1 an scade riscul femeilor de a dezvolta cancer la sân și alte afecțiuni ginecologice, arată un studiu publicat în prestigioasa publicație Journal of the National Cancer Institute.

De aceea, credem că o comunicare prin intermediul mass-media a mesajului despre importanța alăptării contribuie decisiv la starea de sănătate a societății din România pe termen lung.

 

Mass-media are un rol extrem de important prin preluarea și discutarea acestui subiect, prin atragerea atenției asupra beneficiilor laptelui matern pentru copil, pentru mamă, pentru părinți.

 

În 2016, Asociația SAMAS, împreună cu mai multe organizații non guvernamentale și societăți medicale, cu sprijinul Consiliului Național al Audiovizualului, a inițiat difuzarea pe toate posturile TV și radio a mesajului de interes general ”Hrănirea exclusiv la sân a copilului în primele șase luni este esențială pentru o viață sănătoasă”.

 

Subliniem importanța expunerii constante și cotidiene a mesajelor pro-alăptare astfel încât un număr cât mai mare de oameni să afle și să înțeleagă importanța alăptării. Numai așa vom reuși să re-normalizam alăptarea în societatea românească.

Pe lânga misiunea sa centrală de a sprijini practic mamele ca să alăpteze cu succes, menținerea subiectului “alăptare” în discursul cotidian este una dintre misiunile principale de comunicare ale Asociației SAMAS.

 

 

Asociația SAMAS, dedicată sănătății mamelor și sugarilor, susține părinții din România cu informație corectă și servicii de suport accesibile pentru promovarea alăptării încă din 2013:

  • am specializat peste 850 de cadre medicale din peste 20 de județe pentru că mamele să fie ajutate să alăpteze încă din primele momente de la naștere;
  • am creat 6 centre regionale unde desfășurăm regulat cursuri pentru mii de viitori părinți in fiecare an, cunoscând faptul că decizia de a alăpta sau nu este luată de cele mai multe mame înainte de nașterea copilului;
  • am realizat o campanie de promovare a alăptării în rândul bărbaților pentru că sprijinul lor este esențial în succesul alăptării;
  • am realizat cel mai recent studiu național despre rată alăptării din România și cele mai frecvente obstacole care împiedică mamele să alăpteze (2016).

 

 

Sănătate și în realitate!

În România, dreptul la sănătate al fiecărui copil este doar o declarație, nu o realitate!

Rata mortalității infantile este 7,3‰ (un bebeluș mai mic de un an moare la fiecare 6 ore!), 41,7% dintre copii se nasc și trăiesc în sărăcie, 1 din 10 mame este minoră. Conform raportului UNICEF din 2016, 80% dintre decesele nou-născuților ar putea fi prevenite prin educație. Mii de nou-născuți din România pleacă de la maternitate pentru a ajunge în paturi insalubre, pe care de multe ori le împart cu părinții și chiar cu frații mai mari.

 

Despre Asociația SAMAS

Asociația SAMAS este organizația nonprofit care a dezvoltat prima rețea națională de educatori perinatali (din rândul asistenților medicali și moașelor), specializați în educația prenatală și postnatală, în nutriția mamei și copilului. Obiectivele asociației pe termen lung sunt: creșterea ratei de alăptare exclusivă, informarea corectă a mamelor despre procesul nașterii, îmbunătățirea stării de sănătate a mamei, dar și a bebelușului, printr-o nutriție echilibrată din timpul sarcinii, cât și postnatal.

Asociația SAMAS oferă cel mai extins program de sănătate și sprijin pentru mame și sugari în primele 1.000 de zile, înainte și după naștere, atunci când pot fi puse bazele unei vieți sănătoase a viitorului adult. Activitatea educatorului SAMAS este inspirată din modelul occidental de educație și sprijin al gravidelor și proaspetelor mame. În țări precum Franța, Germania, Austria sau Elveția, peste 70% din mame apelează la servicii similare.

În paralel, Asociația SAMAS și-a propus extinderea Rețelei de Educatori Perinatali SAMAS, oferind burse de formare cadrelor medicale (asistenți medicali și moașe), care, în urma cursurilor intensive și a perioadei de practică, devin Educatori Perinatali Certificați SAMAS, cu acreditarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR).

Rezultatele Asociației SAMAS în perioada 2013 – 2018:

  • 6 Centre Regionale SAMAS: în București, Pitești, Iași, Bistrița, Timișoara, Cluj
  • 7 Școala Mamei SAMAS, parteneriate cu maternități publice în: Bacău, Medgidia, Drobeta Turnu Severin, Roșiorii de Vede, Iasi, Pitești, Șimleul Silvaniei, Botoșani
  • 850 Educatori Perinatali au făcut cursurile SAMAS
  • Peste 20 de județe din țară sunt cuprinse în Rețeaua SAMAS
  • 18704 mame au participat la cursurile SAMAS în peste 20 de orașe
  • Asociația SAMAS a oferit educație și sprijin perinatal unui număr de 5636 de gravide și mame din medii defavorizate în 8 orașe la nivel național.

Asociația a fost înființată datorită extinderii și dezvoltării Programului SAMAS, inițiat de Fundația Crucea Albă, Fundația Nutricia și Crucea Roșie – Filiala Sector 6, susținut de Danone Ecosystem.

Lasa un comentariu aici!

Pentru orice fel de informații ma puteți contacta pe e-mail! La 1 februarie dam startul primei etape de votare la Premiile RADAR DE MEDIA 2018!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

Între 21 și 27 noiembrie la Zilele Filmului German #ZFG14 te poți întâlni cu realizatorii filmelor din selecție

Robert Mutes

Published

on

Organizată de Goethe-Institut, cea de-a 14-a ediție a ZILELOR FILMULUI GERMAN va avea loc între 21 și 27 noiembrie la Cinema Elvire Popesco. Selecția de anul acesta este realizată de Andrei Șendrea și cuprinde 12 dintre cele mai noi producții sau coproducții germane.

Ca în fiecare an, spectatorii vor putea întâlni o parte dintre realizatorii filmelor proiectate și vor putea discuta cu aceștia la finalul lor. Astfel, anul acesta îi vom avea la București pe: Claus Reichel – producătorul filmului Oray, Christian Klandt – regizorul filmului Leif in Concert – VOL.2 și producătorul acestuia – Martin Lischke, Lucia Chiarla și Eva Löbau – regizoarea și, respectiv, actrița din rolul principal din Reise Nach Jerusalem și regizorul filmului Sunset Over Mulholland DriveUli Gaulke. Vă veți putea întâlni cu toți la Cinema Elvire Popesco, după proiecțiile filmelor lor.
Întregul program al #ZFG14 este disponibil pe: https://eventbook.ro/program/zilele-filmului-german de unde puteți deja achiziționa bilete.

Ediția de anul acesta se va încheia cu proiecția filmului Der Junge muss an die frische Luft | Băiatul trebuie să iasă la aer ce urmărește povestea lui Hans-Peter, un băiat de nouă ani, ușor cam grăsuț, care are o mare pasiune: să-i facă pe oameni să râdă. În urma pierderii simțului mirosului și al gustului ca urmare a unei intervenții chirurgicale pe care a suferit-o, mama sa cade într-o depresie profundă ceea ce îl aduce pe tatăl său în pragul disperării. Hans-Peter se simte însă mai motivat ca niciodată să-și dezvolte talentul comic.
Filmul, distins cu Premiul pentru regie la Bavaria Film Award 2018, Premiul German pentru comedie în 2019, descrie cu simplitate o ipostază a mediului mic-burghez, bazându-se pe autobiogrfia cu același nume a cunoscutului comic Hape Kerkeling, devenită bestseller.
Luise Heyer, interpreta rolului principal, este prezentă în festival și cu Leif in Concert – VOL.2 și Das schönste Paar | Cel mai frumos cuplu.

Filmul va fi urmat de petrecerea de închidere #ZFG14, HIT PARADE, ce va avea loc în Pavilion 32 (Goethe-Institut, Calea Dorobanți 32) începând cu ora 22:30. Intrarea este liberă.

“Cel mai important aspect pentru noi este ca festivalul, rezultat al colaborării strânse dintre echipa Goethe-Institut și curatorul nostru român, să reflecte interesul publicului pentru anumite teme, tehnici și perspective specifice filmului german contemporan. Veți avea surpriza să descoperiți, în acest sens, o multitudine de noutăți în cadrul ediției de anul acesta” spune Dr. Joachim Umlauf, Directorul Goethe-Institut București.

Cea de-a 14-a ediție a ZILELOR FILMULUI GERMAN se va desfășura la Cinema Elvire Popesco din București începând de joi și până pe 27 noiembrie.

Goethe-Institut este o instituţie culturală care promovează cultura Republicii Federale Germania pe plan mondial. Prin informaţii despre viaţa culturală, socială şi politică prezintă un tablou vast al realităţii germane. ZILELE FILMULUI GERMAN este unul dintre programele culturale cu tradiție pe care le desfășoară în România.

Parteneri media: Radio Guerrilla, Cinemagia, Agerpress, Zile și Nopți, Cinemap, Ziarul Metropolis, The Institute, Librăriile Cărturești, AARC – All About Romanian Cinema, MovieNews, CineGhid, CineFan, Munteanu, Radio România Cultural, Film Menu, LiterNet. Mulțumiri: Becks, Brot Manufactur, Bad Unicorn.

Citește și „Carmen Sylva versus Regina Elisabeta a României”.

Foto: PR

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Carmen Sylva versus Regina Elisabeta a României

Avatar

Published

on

Lansarea colecției ” În Memoriam Carmen Sylva ” a celebrului desinger Delia Lazăr în orașul natal Câmpina, a fost nu numai un VIS împlinit ci și apogeul unei cariere de succes în domeniul designului vestimentar !

Invitații speciali al acestui manifest cultural au fost artiști de elită ai scenei muzicale românești: Dragos Cicu, Ruxandra Brezeanu, Livia Maria Pisalita, Naomi Prie, Ștefan Carpen care prin a lor interpretare au făcut din acest eveniment unul cu adevărat magic.

Evenimentul a avut loc, vineri 15 noiembrie, la Casa Casatoriilor de la Campina.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Alina Gologan este marea câștigătoare a titlului MasterChef România 2019!

Robert Mutes

Published

on

Alina, Ionuț și Cezar au luptat, aseară, pentru a le demonstra juraților că merită să fie desemnați câștigătorii ediției 2019 a show-ului MasterChef România! La capătul unor probe dificile și epuizante, Alina Gologan a ieșit învingătoare și a pus mâna pe marele premiu de 50.000 de euro.

Seara a început cu o probă dificilă care le-a testat abilitatea de găti cel mai creativ amouse bouche, la finalul căreia Ionuț Mărieș a fost primul finalist eliminat din lupta pentru marele premiu. Cezar și Alina au continuat bătălia, fiind nevoiți să pregătească pentru cei trei jurați un meniu complet: aperitiv, fel principal și desert. Fiecare dintre ei a demonstrat că a reușit să evolueze considerabil de la audiții și până în prezent, iar preparatele lor pregătite în marea finală le-au îngreunat decizia juraților.

Finala MasterChef a fost lider absolut de audiență pe toate segmentele de public! Pe segmentul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani, show-ul a înregistrat 8.7 puncte de rating și 31% share, față de postul de televiziune clasat pe locul doi, care a obţinut 2.9 puncte de rating și 10.2% share.

Silviu Chelaru, Joseph Hadad și Cosmin Tudoran au decis că persoana care a reușit să demonstreze cele mai bune abilități culinare este Alina Gologan. Vizibil emoționată și extrem de fericită, ea a declarat: ”Câştigarea titlului MasterChef reprezintă recunoaşterea muncii mele de pe toată durata competiţiei. A fost un concurs puţin dulce, puţin picant, presărat cu mirodenii de emoţie, care ne-a frământat pe toţi ca pe aluat. Cu toate acestea, în această ediţie am spulberat mitul cum că bărbaţii domină bucătăria, deşi competiţia mea masculină a fost acerbă. Nu m-am visat cu trofeul în mână decât după ce am intrat în pâine, ca să spun aşa. Abia în ultimele etape am realizat că trebuie să am mintea mai ascuţită decât cuţitele şi să mă concentrez, pentru că pot face o surpriză frumoasă. Sunt o gurmandă care a îndrăznit la mai mult şi mi-a ieşit pentru că am pus pasiune şi multă muncă în această reţetă a succesului. Este unul dintre cele mai fericite momente din viaţa mea şi mă simt norocoasă că am atât de mulţi oameni în jur, alături de care mă pot bucura de un moment pe care îl trăieşti o singură dată. Pentru mine, titlul MasterChef 2019 este un preparat care se împarte cu cei dragi şi tot ce vreau să vă mai spun e “bon appetit”!”

Citeste si Paula Herlo, Alex Dima, Cosmin Savu, Cristian Leonte, Paul Angelescu și Rareș Năstase lansează cartea ”Ne facem bine”.

Foto: PRO TV

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: