Connect with us
Redactia Radar de Media

Published

on

Al treilea trimestru a fost, până acum, cel mai bun trimestru al lui 2013 pentru piața bunurilor de folosință îndelungată atât în ceea ce privește valoarea totală înregistrată, de 410 milioane de euro cât și rata de creștere, de aproape 6% față de același trimestru al lui 2012.

Excluzând piața de imprimante și multifuncționale și piața de electronice – sectoare ce au înregistrat stagnări și piața foto – care a continuat pe un trend negativ, toate sectoarele monitorizate de GfK TEMAX au marcat rate de creșteri pozitive în T3 2013 în ceea ce privește valoarea.

Cu o rată de creștere de aproape 12% și o valoare totală de 115 milioane de euro, sectorul Telecom a rămas cel mai mare sector de pe piața bunurilor de folosință îndelungată. Cea mai mare creștere din acest trimestru a fost înregistrată pe piața de electrocasnice mici, cu mai mult de 12% peste același trimestru al anului precedent, în valoare. Sectorul electrocasnicelor mari confirmă evoluția bună din trimestrul precedent cu un al doilea trimestru de creștere, aproximativ 8% peste T3 2012.

Electrocasnice mici

Piața electrocasnicelor mici a fost sectorul cu cea mai bună performanță în ceea ce privește rata de creștere în T3 2013, cu peste 12% mai mult decât valoarea înregistrată în T3 2012.

Categoria cu cea mai bună performanță din cadrul electrocasnicelor mici a rămas cea a aparatelor de preparat băuturi, dominată de filtrele de cafea și de expresoare, piață care, impulsionată de preferința consumatorilor pentru expresoare cu capsule și pentru cele fullautomate, a ajuns la o rată de creștere de 39% în T3 2013 față de T3 2012, în valoare.

Telecom

Valoarea nesubvenţionată a sectorului de telecom generată în T3 2013 a înregistrat o creştere de aproape 12% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, însumând 115 milioane de euro.

În timp ce, la nivel total, piaţa a stagnat în volum, în valoare nesubvenţionată, smartphone-urile păstrează evoluţia pozitivă a sectorului de telecom.

Electrocasnice mari

Pe ansamblu, piața electrocasnicelor mari a ajuns la o rată de creștere de 8% față de T3 2012, datorită succesului pe care îl înregistrează aparatele incorporabile, principalul motor de creștere al categoriei.

Piața mașinilor de spălat a depășit așteptările cu o creștere de 14% în T3 2013 față de T3 2012, evidențiindu-se clar o tendință către mașinile cu încărcare frontală cu o capacitate în kilograme mai mare (6 kg+) și eficiență energetică ridicată.

Alături de cuptoarele cu microunde, care au revenit la creștere, toate categoriile de pe piața electrocasnicelor mari, mai puțin cea a aragazurilor, sunt acum pe un trend ascendent în ceea ce privește valoarea și au contribuit la dezvoltarea pozitivă a sectorului în ansamblu.

IT: Încă un trimestru bun pentru tabletele media

În T3 2013 piaţa IT îşi continuă trendul pozitiv, înregistrând o creştere de peste 2% în comparaţie cu aceeași perioadă a anului precedent.

Uşoara creştere a sectorului a fost generată de segmentul tabletelor media şi al tastaturilor, care reuşesc să îşi păstreze evoluţia pozitivă şi în acest trimestru. În cadrul tabletelor media se observă că produsele cu preţ atractiv, ce nu înglobează foarte multe caracteristici tehnice, cresc în importanță. De asemenea, tastaturile wireless ce pot fi conectate la o tabletă sau la un smart TV aduc segmentului de tastaturi creşteri de două cifre. Celelalte categorii de periferice, mouse-uri şi camerele web, întregistrează uşoare reveniri.

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale

Piaţa de imprimante și multifuncționale a înregistrat stagnare in T3 2013 (-0,1%) față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la valoarea de 7 milioane de euro.

Foto

Piața foto a continuat să scadă și în acest trimestru, cu 16,6% față de același trimestru al lui 2012, ajungând la o valoare de doar 10 milioane de euro. Similar cu trimestrul trecut, camerele foto compacte au fost cele care au scăzut cel mai mult.

După o scădere de 24% în comparație cu T3 2012, în acest trimestru, această categorie a înregistrat vânzări de 5 milioane de euro. Și vânzările de D-SLR-uri au scăzut, cu 2% în volum, dar au rămas stabile în valoare. Cel mai probabil, consumatorii așteptă campaniile de Black Friday și de Crăciun înainte de a face achiziții.

 

 

Comentarii

comments

Facebook

IN Trending