Connect with us

EVENTS

Teatrul Național „Marin Sorescu” va participa cu două producții în FNT –

Published

on

Reclame

Două dintre producțiile Naționalului craiovean realizate în stagiunea trecută au fost selecționate în FNT – Festivalul Național de Teatru. Ediția din acest an a festivalului, a XXXII-a, se va desfășura în perioada 5 – 13 noiembrie 2022 și va avea loc, ca de fiecare dată, la București. Spectacolele care vor fi prezentate de către Naționalul craiovean sunt câine cu om. câine fără om, regia Radu Afrim și OEDIP REGE, regia Declan Donnellan.

câine cu om. câine fără om este o producție „ce îţi amplifică toate sentimentele din cotloane, pe care prea rar le scoţi la lumină.Alina Epîngeac, critic de teatru.  

câine cu om. câine fără om este cel de-al patrulea spectacol pe care Radu Afrim îl montează la Naționalul craiovean, după Dacă am gândi cu voce tare de Adnan Lugonić, Casa cu suricate de David Drábek și premiata producție Inimă și alte preparate din carne de Dan Coman, câștigătoare a Premiului UNITER pentru cel mai bun spectacol al anului 2020.

Pentru rolurile realizate în spectacolul câine cu om. câine fără om,  Tamara Popescu și Vlad Udrescu au fost nominalizați la Premiile pentru Cea mai bună actriță, respectiv Cel mai bun actor în rol secundar, la ediția 2022 a Premiilor UNITER. 

Prin calitatea sa ideatică şi estetică, spectacolul câine cu om, câine fără om merită orice efort de deplasare din partea spectatorilor. Dacă nu pentru a afla, măcar pentru a începe să se întrebe cine sunt cu adevărat.

Sanda Vișan, Adevărul.ro

La Teatrul Național din Craiova, Radu Afrim face din câine cu om. câine fără om un spectacol în care pune în valoare forța unei trupe pe care aș îndrăzni să spun că a coagulat-o în ultimii ani. Sînt momente care m-au tulburat. Care m-au lăsat cu gura căscată în gândul lui Afrim ca regizor, ca scriitor, ca artist care scoate în prim plan actori impecabili ca Vlad Udrescu, Alex Calangiu, Claudiu Mihail, un registru nou pentru Romanița Ionescu, un recital al lui George Albert Costea, o nouă poziționare a Tamarei Popescu și a Iuliei Lazăr.

Am văzut acest spectacol de aproape patru ore cu o sală plină, atât cât permit restricțiile, în care nimeni nu părea să respire, un fluid fantastic ținea în transă actorii și spectatorii și mi se pare sensul teatrului acest „împreună“. Actorii lui Afrim sînt seduși de propunera lui și i se dăruiesc fără niciun fel de rezervă, pînă la capăt.

Marina Constantinescu, România literară

Un spectacol cu/despre câini? Ce o mai fi și asta? Acești câini sunt, de fapt, un pretext pentru redarea unor povești despre noi. Despre mine. Despre animalul din mine care e de mult omorât, îngropat, dat uitării dar, pe de altă parte, profund regretat. E despre omul privit prin ochii unui câine. Despre omul-animal. Despre competiția om-animal. Și animalul, desigur, învinge pentru că e sincer. Poveștile acestea despre câini cred că devoalează limitările noastre. Nu-i ceva nou. Într-adevăr, „e fumată”, ar zice unii. Dar aceste povești sunt atât de bogate și strălucit scrise încât impactul emoțional e iminent.

Vlad Udrescu, actor

câine cu om. câine fără om este un spectacol pe texte de Lia Bugnar, Dan Coman, Simona Goșu, Maria Manolescu, Oana Pellea, Radu Tudoran și Radu Afrim.  Regia, video și universul sonor sunt semnate Radu Afrim, scenografia Irina Moscu, coregrafia Flavia Giurgiu iar din distribuție fac parte actorii Alex Calangiu, George Albert Costea, Ramona Drăgulescu, Romanița Ionescu, Iulia Lazăr, Geni Macsim, Alina Mangra, Claudiu Mihail, Cătălin Mihai Miculeasa, Raluca Păun, Tamara Popescu, Vlad Udrescu, Costinela Ungureanu, Petronela Zurba, Adrian Tudor, Mihai Viță.

Spectacolul „câine cu om. câine fără om” montat de Radu Afrim la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova nu e doar un prilej de a pune laolaltă povești emoționante cu și despre câini. E o încercare reușită de a trimite Omul în pielea celui mai bun prieten al lui, Câinele, spre a înțelege mai bine adevărata valoare a celor mai importante teme care ne traversează tuturor scurta întrupare pe acest pământ, căruia nu ar trebui să-i facem umbră degeaba.

Luciana Antofi, jurnalist cultural

Spectacolul lui Radu Afrim ne provoacă să ne uităm mai profund în noi înșine decît sîntem dispuși de obicei să o facem. Probabil avem tendința să ne credem mai buni, mai miloși, mai corecți, mai umani decît sîntem, de aceea preferăm să ținem ascuns animalicul din noi, legat strâns cu lanțuri. Îl ținem atît de bine ferecat, încît ajungem să mai uităm de el. Și atunci nu mai sîntem vigilenți, iar ne-umanul, dez-umanul evadează și face ravagii. Și sîntem uimiți, tocmai pentru că am crezut că dacă nu ne mai gândim la aceste breșe din perfecțiunea interioară dorită ele vor înceta să mai existe. Această oglindă dureroasă pe care Afrim ne-o pune în fața subconștientului nostru nu are însă rolul de critică, nu este un deget întins acuzator către imperfecțiunile noastre. Scopul nu este să plecăm capul rușinați, ci să fim mai conștienți, mai realiști cu privire la limitele, la bunătatea și generozitatea de care credem că suntem capabili.

Silvia Dumitrache, Observator cultural

OEDIP REGE este primul spectacol pe care Declan Donnellan și Nick Ormerod, fondatorii celebrei companii Cheek by Jowl, l-au montat în România.

Venim la Craiova de mulți ani, am deschis Festivalul Shakespeare cu spectacolul Cum vă place, în 1994, și am fost în România de multe ori, am multe povești de spus. Îi cunoșteam pe oamenii de aici și mi s-a părut că următorul pas logic era să vin să lucrez cu ei, e unul dintre cele mai bune lucruri pe care le-am făcut, m-am simțit extraordinar.

Declan Donnellan, interviu pentru Observator cultural

Distribuția spectacolului itinerant OEDIP REGE este alcătuită din actorii Naționalului craiovean: Claudiu Mihail, Ramona Drăgulescu, Vlad Udrescu, Tamara Popescu, Alex Calangiu, Nicolae Vicol, Iulia Colan, Angel Rababoc, Raluca Păun, Ovidiu Cârstea, Eugen Titu, Corina Druc, și Bruno Noferi, Ioana Andone, Irina Danciu, Adelina Galiceanu, Roxana Mutu, Mihai Alexandru Purcaru, Petri Ștefănescu, Cătălina Vînătoru, Iarina Zidaru, Ioana Vicol, Romana Vicol.

Advertisement

Declan Donnellan mi-a oferit încrederea unui bun prieten, plecând împreună în această lungă si primejdioasă călătorie a lui Oedip. Vă invit să vedeți spectacolul pentru că vorbele mele de acum sunt puține și sărace.

Claudiu Mihail, actor, interpretul rolului Oedip

Declan Donnellan nu îți cere să faci ceva anume pe scenă, nu cere concret “du-te de la A la Z”, ci spune povești, întâmplări, iar la sfârșitul lor tu știi exact ce vrea de la tine, sau dacă nu, îți mai spune o poveste. Am făcut o altă școală în acest răstimp.

Ramona Drăgulescu, actriță, interpreta rolului Iocasta

Ceea ce este cu adevărat spectaculos în acest Oedip e claritatea cu care Declan Donnellan extrage din textul lui Sofocle o esență profund contemporană (căci etern și universal umană): trufia încercării de a înfrânge condițiile realității prin ignorarea lor. Lipsa de smerenie și lipsa acceptării – înțeleasă nu ca resemnare, ci ca încăpățânarea unui absurd sentiment al superiorității – care, în vremurile noastre, nu supără zeii, ci distrug societatea.

SPECTACOLE DIN ROMÂNIA

ISTORII FLUIDE

  1. Micro-istorii. Familii scindate
  1. 8 tați de Tina Müller, traducere Ciprian Marinescu, regia Irisz Kovacs, scenografia, Theodor Niculae, Teatrul de Stat Constanța
  • Antonin Artaud. Familia Cenci după Shelley și Stendhal, traducerea George Banu, regia Silviu Purcărete, scenografia Dragoș Buhagiar, muzica originală Vasile Șirli, Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași
  • Cancún de Jordi Galcerán, traducerea din limba spaniolă Luminița Voina-Răuț, regia, light design și ilustrația muzicală Felix Alexa (selecție din muzica originală compusă și interpretată de Alexander Bălănescu), scenografia Andrada Chiriac, Teatrul „Nottara” București
  • Copiii nopții de Andrei Radu, regia Alexandru Weinberger-Bara, scenografia Corina Grămoșteanu, video design Sebastian Hamburger,Teatrul Național „Mihai Eminescu” din Timișoara
  • Mama deMarta Barceló, traducerea Luminița Voina-Răuț, regia Mariana Cămărășan, scenografia Dragoș Buhagiar. Un spectacol însoțit, asistat și iubit de MC&AFI, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu
  • Medeea: Furie, textul și regiaRadu Popescu, scenografia Diana Miroșu, muzica Adrian Piciorea, mișcare scenică Teodora Tudose, multimedia Diana Butnaru, Teatrul Apropo București. Spectacolul a fost finanțat de către AFCN.
  • Oameni singuratici, adaptare după Gerhart Hauptmann, traducerea Paul B. Marian, regia, scenografia, adaptarea textului, universul sonor Florin Caracala, video design Andrei Cozlac, mișcarea scenică Alice Veliche, o co-producție Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași, FaPt – Fabrica de Artă și Producție Teatrală și Centrul Cultural German Iași / Deutsches Kulturzentrum Iași
  • Părinți și copii de Brian Friel, dramatizare după romanul lui Turgheniev, traducerea și regia Vlad Massaci, decorul Adrian Damian, costumele Luiza Enescu, mișcarea scenică Florin Fieroiu, lighting design Cristian Șimon, video design Constantin Șimon, Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București
  • Tatăl de Florian Zeller, traducerea Carmen Iernilă, adaptarea scenică Raluca Aprodu, regia Cristi Juncu, scenografia Carmencita Brojboiu, Teatrul Bulandra București
  1. Trădare de Harold Pinter, traducerea și regia Bobi Pricop, scenografia Oana Micu, coregrafia și muzica Eduard Gabia, light design Attila Kászoni, Teatrul Național Târgu Mureș – Compania „Liviu Rebreanu”
  1. Trei surori de A.P. Cehov, traducerea din limba rusă Vladimir Turturica, regia Andrei și Andreea Grosu, scenografia Vladimir Turturica, muzica Mihai Dobre, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu 
  1. Vrabia, textul și regia Leta Popescu, scenografia Bogdan Spătaru, atmosfera sonoră Oana Hodade, light design Tudor Nicorici și Bogdan Spătaru, Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galați. Spectacol produs în cadrul PROIECT 9. TEATRU ROMÂNESC CONTEMPORAN, program artistic derulat de Teatrul Dramatic „Fani Tardini” în perioada 2021-2024.
  1. Macro-istorii. Societăți fragmentate
  1. Cabaret, libretul Joe Masteroff, după piesa lui John Van Druten și povestirile lui Christopher Isherwood, muzica John Kander, versurile Fred Ebb, regia, coregrafia și costumele Răzvan Mazilu, decorul Sabina Spatariu, light design Costi Baciu și Ștefan Ioșca, traducerea textului Carmen Stanciu, traducerea songurilor Alex Ștefănescu, pregătirea și direcția muzicală Maria Alexievici, Teatrul Odeon București
  • câine cu om, câine fără om, un spectacol pe texte de Lia Bugnar, Dan Coman, Simona Goşu, Maria Manolescu, Oana Pellea, Radu Tudoran și Radu Afrim, regia, video și universul sonor Radu Afrim, scenografia Irina Moscu, coregrafia Flavia Giurgiu, efecte video & animație Cristian Niculescu, design lumini Dodu Ispas, video oameni și câini Orlando Edward, Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova
  • Hamlet de William Shakespeare, bazat pe traducerea în limba maghiară de Arany János, dramaturgia András Visky, regia Gábor Tompa, decorul András Both, costumele Bianca Imelda Jeremias, muzica originală Vasile Șirli, coregrafia Melinda Jakab, Teatrul Maghiar de Stat Cluj
  • Întoarcerea acasă de Matei Vișniec, dramatizarea Ágnes Kali, un spectacol de Botond Nagy, scenografia Andreea Săndulescu, muzica originală și sound design Claudiu Urse, light și video design Cristian Niculescu, coregrafia George Pop, Teatrul Municipal „Matei Vișniec” Suceava
  • Macbett de Eugène Ionesco, traducerea în limba maghiară Róbert Bognár, dramaturgia András Visky, regia Silviu Purcărete, decorul Helmut Stürmer, costumele Lia Manțoc, muzica Vasile Șirli, Teatrul Maghiar de Stat Cluj
  • Myth Show. O istorie a neîncrederii deDaniel Chirilă, regia David Schwartz, scenografia Alina Herescu, mișcarea scenică Paul Dunca / Paula Dunker, muzica Paul-Ovidiu Cosovanu, lighting design și video Cristian Niculescu, Teatrul Tineretului Piatra Neamț
  • Nu mai ține linia ocupată de Alexandra Felseghi, regia Adina Lazăr, decorul Andreea Tecla, costumele Andra Handaric, coregrafia Andrea Gavriliu, sound design Adrian Piciorea, video design Ioana Pop și Daniela Groza, Teatrul Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca
  • Oameni. De vânzare, textul și regia Carmen Lidia Vidu, dramaturgia Rudolf Herbert, multimedia Cristina Baciu, costumele şi asistenţă decor Ioana Popescu, video live şi muzica Ovidiu Zimcea, ilustrații Gabriela Schinderman, Teatrul German de Stat Timișoara
  • Oedip Rege de Sofocle, traducerea Theodor Georgescu și Constantin Georgescu, regia Declan Donnellan, scenografia Nick Ormerod, muzica Cári Tibor, Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova
  1. Vinegar Tom de Caryl Churchill, traducerea și regia artistică Dragoș Alexandru Mușoiu, decorul Răzvan Chendrean, costumele Luiza Enescu și Oana Cernea, muzica originală Cári Tibor, coregrafia Denisa Irina Vlad, Teatrul „Regina Maria” Oradea – Trupa „Iosif Vulcan”

GRANIȚE FRAGILE

  1. Teritorii hibride
  1. (anti)aging, conceptul, coregrafia și interpretarea Mădălina Dan și Mihaela Dancs. Centrul Național al Dansului București, E-motional Bodies & Cities / Gabriela Tudor Foundation. În cadrul „Amprenta”, program curatorial al Mădălinei Dan.
  • Are we human or are we dancers?,conceptul și coregrafia Ioana Marchidan, concept muzică Alexandru Suciu, Studio M Sfântu-Gheorghe. Proiect co-finanțat de Fondul Bethlen Gábor
  • Cartea cu poze a copiilor cuminți după The Tiger Lillies, de Phelim McDermott, Julian Crouch, dramaturgia Attila Komán, regia Máté Hegymegi, decorul Botond Devich, costumele Ilka Giliga, design lumini Sándor Baumgartner, leader musical Bence Kónya-Ütő, Teatrul „Tamási Áron” Sfântu Gheorghe
  • Dragoste și alte crime, bazat pe scenariul filmului cu același titlu al lui Stefan Arsenijević, dramaturgia Krisztián Kiliti, regia Theodor-Cristian Popescu, scenografia și conceptul video Mihai Păcurar, muzica și sound design Andrei Raicu, light design Cristian Niculescu, Teatrul „Tamási Áron” Sfântu Gheorghe
  • Furtuna după William Shakespeare, traducerea orientativă Cristi Juncu, regia, muzica și versurile Ada Milea, scenografia, video și light design Andu Dumitrescu, versiuni muzicale electronice Alin Teglaş, Teatrul Bulandra București
  • (In)dependenții homo sapiens non urinat in ventum, un eseu performativ de Catinca Drăgănescu, muzica și sound design Andrei Raicu, orchestrația vocală Andrei Dinescu, light design Alexandros Raptis, unteatru și Idea77.
  • Lacrimile amare ale Petrei von Kant de Rainer Werner Fassbinder, traducerea Victor Scoradeț, regia Radu Nica, coregrafia Ioana Marchidan, scenografia Theodor Niculae, muzica originală Adrian Piciorea, Teatrul „Andrei Mureșanu” Sfântu Gheorghe
  • Münchausen de Alexa Băcanu, regia Ovidiu Caița, scenografia și grafică live Sebastian Rațiu, video design Mihai Nistor, sound design Nelu Zlei, Teatrul Municipal „Matei Vișniec” Suceava
  • Partea 1. Iubirea, pe texte ale întregii echipe, dramaturgia Cosmin Stănilă și Petro Ionescu, regia Petro Ionescu, scenografia Alexandra Budianu, muzica Alexandru Condurat, Reactor de creație și experiment Cluj. Spectacol produs în cadrul programului cultural „Perspective”, co-finanțat de AFCN.
  1. Pescărușul de A.P. Cehov, traducerea Raluca Rădulescu, regia Eugen Jebeleanu, scenografia Velica Panduru, director de imagine Marius Panduru, muzica Rèmi Billardon, Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București
  1. Instalații performative, creații online și VR
  1. Actrițe. Adică, scuze că te ating de Michał Telega, traducerea Marina Palii, regia Mihai Păcurar, sound design Vlaicu Golcea, superviser tehnic Alexandru Andrei, producătoare Laura Trocan, Teatrul Postnațional Interfonic. Spectacol realizat în coproducție cu Institutul Polonez din București, cu sprijinul Institutului Goethe București și al Kinema Ikon

și

Notă de trecere de Agata M. Skrzypek, traducerea Marina Palii, regia și sound design Vlaicu Golcea, sculptura cinetică Alex Halka, instalație textilă sarlatan.ro, producătoare Laura Trocan. O instalație cinetico-sculptural sonoră marca Teatrul Postnațional Interfonic. Spectacol realizat în coproducție cu Institutul Polonez din București și cu sprijinul Institutului Goethe București

  • Insula de Teatru VR, Teatrul „Andrei Mureșanu”, Sfântu Gheorghe
  • Omission Possible, instalație imersivă și interactivă cu Tavi Anghelus, Ina-Alice Danila, Diana Drăghici, Aurora Kiraly, Iosif Kiraly, Denise Lobont, Amalia Mititileu, Irina Motroc, Ana Petrovici-Popescu, Sever Petrovici-Popescu, Diana Păun, Angelica Stan, Alina Tofan, X-Art Collective, Béla Zoltán. Producător Mutual Loop (Holger Lang / Martina Tritthart) în colaborare cu Centrul Naţional al Dansului Bucureşti și Forumul Cultural Austriac în cadrul inițiativei s[a]it{life}, susținută de Ministerul austriac al Afacerilor Europene și Internaționale.
  • 2023 Smart-Family, teatru telematic de Marina Hanganu și Bianca Trifan, regia Marina Hanganu și Camilla Brison, regia video Armine Vosganian, scenografia Andreea Diana Nistor și Greta Gasparini, costumele Marilena Montini și Andreea Diana Nistor, multimedia, platformă de comunicare, design și mecanică robot, animație 3D Ygreq Interactive, muzică și sound design Andrei Petrache, light design Costel Baciu și Marco Grisa. Producători: Teatrul „George Ciprian” Buzău și Industria Scenica Vimodrone, Milano, Italia, în parteneriat cu UCAM Universidad Católica San Antonio de Murcia, Spania și Industria Scenica Vimodrone, Milano, Italia. Spectacolul face parte din proiectul „Tele-Encounters: Beyond the Human”, co-finanțat prin programul Europa Creativă al Uniunii Europene.
  • Turnul #urmatorulnivel, scenariul Ionuț Sociu, Alexandru Mihăescu și Teatrul Basca, regia Alexandru Mihăescu, director de imagine Cristian Ilea, editor imagine Mihai Lazăr, sound design Uțu Pascu, scenografia Lia Pfeiffer, integrare VR Radu Cernescu, foto Adrian Danciu, imagine dronă Valentin Solomie, Teatrul Basca și StageOn
  • The Walks, textul și regia Helgard Haug, Stefan Kaegi, Daniel Wetzel, ideea și dramaturgia Cornelius Puschke, sound design / mix Frank Böhle. Pentru versiunea în limba română: coordonarea artistică și editare video Vlaicu Golcea, traduceri Ondine Cristina Dascălița și Adina Olaru, grafică Mihai Păcurar. Spectacol-experiment (aplicație) produs de Rimini Protokoll Berlin și Teatrelli, în parteneriat cu Institutul Goethe, București
  • Worker of the Year, concept și realizare Ioana Păun şi Flavia Giurgiu, o poveste de Tudor Ganea, coloană sonoră Diana Miron, voce Alexandru Potocean, performance co-produs de ARCUB, Centrul Cultural Clujean şi co-finanţat de AFCN.

SPECTACOLE INVITATE DIN STRĂINĂTATE

  1. Before The End …(Of The World)*,conceptul și realizareaWilly Prager, Iva Sveshtarova, dramaturgia Ivana Ivcovic, muzica Emilian Gastov- Elbi, decor și lumini Ralitsa Toneva, Brain Store Project Production în parteneriat cu DNK – Space For Contemporary Dance And Performance (Bulgaria)
  • Imperium Delenda Est!, poeme de Kateryna Kalytko, Halyna Kruk, Marjan Pyrozh, regia Dmytro Zakhozhenko, scenografia Oleksiy Khoroshko, costumele Mariya Antonyak, lumini  Yevheniy Petrov, Artur Temchenko, Lesia Ukrainka Lviv Academic Dramatic Theatre (Ucraina)
  • Koulounisation, conceptul și interpretarea Salim Djaferi, colaborări artistice Adeline Rosenstein, Clément Papachristou, Delphine de Beare, Laurie Fouvet, Benoît Serneels, scenografia Justine Bougerol și Silvio Palomo, Habemus papam, Les Halles de Schaerbeek, Le Rideau de Bruxelles et l’Ancre – Théâtre Royal de Charleroi (Belgia). Cu sprijinul Fédération Wallonie-Bruxelles.
  • Les Loges,o instalație deJoris Mathieu și Nicolas Boudier împreună cu Haut et Court, filmări Siegfried Marque, Théâtre Nouvelle Génération (Franța). Cu sprijinul Institutului Francez din România.
  • Millennial History,direcția artistică, jurnalism, cercetare, interviuri, concept & conținut Andrea Voets,  muzică, compoziții, voci & live-electronics Andrea Voets, Luke Deane, Sarah Jeffery, dramaturgia și regia Catinca Drăgănescu, mixing Simos Lazaridis, Resonate Productions (Olanda). Proiect prezentat cu sprijinul financiar al Ambasadei Regatului Țărilor de Jos în România.
  • Pata oarbă de Cosmin Stănilă și Ionuț Sociu, traducerea Ioana Flora, regia Andrei Măjeri, ‍decorul și costumele Adrian Balcău, coregrafia Andrea Gavriliu, sound design Adrian Piciorea, video design Siniša Cvetić, Teatrul Național Sârb, Novi Sad (Serbia)
  • Scaunele de Eugène Ionesco, dramaturgia Florian Hirsch, regia Gábor Tompa, scenografia Dragoș Buhagiar, muzica Rene Nuss, Théâtre National du Luxembourg  (Luxemburg)
  • Simfonia progresului,un spectacol de Artiom Zavadovsky, Doriana Talmazan, Kira Semionov, Nicoleta Esinencu, Nora Dorogan, Oana Cîrpanu, HAU Hebbel am Ufer, Berlin (Germania) și teatru-spălătorie, Chișinău (Republica Moldova)
  • Waste! de Gianina Cărbunariu, traducerea din limba română de Fabiola Eidloth, regia Gianina Cărbunariu, decorul și costumele, Dorothee Curio, muzica Emilian Gatsov, dramaturgia Carolin Losch, Christina Schlögl, Schauspiel Stuttgart (Germania)
  1. Zăpada,după Orhan Pamuk,adaptarea și dramaturgiaMateusz Pakuła, regia Bartosz Szydłowski, scenografia și costumele Małgorzata Szydłowska, video Maciej Szczęśniak, Przemysław Czepurko, realizare film Przemysław Fik, Teatr Łaźnia Nowa & Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia (Polonia)

INTERSECȚII ÎN FNT

  1. Pedagogii fluide
  1. Arta deschide școala.În cadrul acestui modul vor fi prezentate în școli și licee din București spectacole de teatru (realizate de Asociația O2G, Asociația ARPAS, Asociația Vis-a-Vis, MiniREACTOR de creație și experiment Cluj-Napoca, Teatrul GONG Sibiu, Teatrul Ion Creangă București, Teatrul de Animație Țăndărică București, Teatrul de Păpuși Prichindel Alba Iulia) dedicate elevilor și elevelor, urmate de discuții cu echipele artistice. Modulul cuprinde și o serie de ateliere realizate de artiste și artiști din zona artelor performative (printre care Ana Crăciun Lambru, Cosmin Manolescu, George Cocoș), care vor lucra pe durata festivalului cu grupuri de copii și adolescenți.
  • Facultățile de Teatru în FNT. Într-un moment dificil pentru școlile de teatru din România, afectate de perioada pandemică, FNT își propune să găzduiască producții ale acestora, oferindu-le astfel o platformă de vizibilitate și dialog.
  • Cine mai scrie despre teatru? Timp de 5 zile, studente și studenți ale/ai secțiilor de Teatrologie din facultățile de teatru se vor întâlni cu critici de teatru și teoreticieni/teoreticiene din zona artelor perfomative, pentru a explora modalități de abordare multiple din critica și teoria teatrală.
  • Fără granițe – atelier interdisciplinar dedicat absolvenților și absolventelor din ultimii doi ani ai/ale facultăților de arte din țară, care vor aborda metodologii și practici centrate pe lucrul în echipe mixte de creație. Atelierul este coordonat de regizorul Radu Apostol și de coregraful Florin Fieroiu.
  1. Fragil. Dramaturgiile prezentulu

4 lecturi performative din dramaturgia contemporană (pe texte din Germania, Marea Britanie, Polonia și România) vor fi prezentate timp de 4 zile în FNT. Textele abordează problematici socio-politice acute și explorează limbaje dramaturgice experimentale. Modulul de lecturi performative este coordonat de regizorul Bobi Pricop.

  1. Realități teatrale în dezbatere

Dezbaterile din acest an onorează două personalități ale teatrului internațional dispărute recent:  Peter Brook și Hans-Thies Lehmann. Totodată, dezbaterile se vor axa pe tematici care au marcat fenomenul artelor performative locale și internaționale în ultimul timp: hărțuirea și abuzurile din facultățile de teatru, cu accent pe soluții și transformări din mediile academice; statutul lucrătorului cultural și iminentele provocări cu care se confruntă sectorul independent; strategiile repertoriale ale teatrelor pentru copii și adolescenți din România și rolul programelor de educație teatrală în școli.

  1. Târgul cărții de teatru

Prezentări ale celor mai relevante cărți de teatru din ultimul an și întâlniri cu autorii și autoarele lor.

  • Expoziții dedicate unor personalități ale teatrului din România.
  • Granițe. Riscuri. Urgențe

Maraton performativ în care artiste și artiști din arii diferite vor avea o intervenție de maxim 10 minute în care vor aborda o problematică pe care o consideră urgentă pentru zona lor de interes artistic.

  • FNT on air – teatru radiofonic.

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
ADVERTORIALE3 zile ago

NOU Scriem si publicam articole sponsorizate adaptate bugetului tau!

EVENTS2 zile ago

SUMMER GALA – Premiile de vară Radar de Media, ediția a-VI-a, va avea loc la ARISTOCRAT EVENTS HALL

Program TV4 săptămâni ago

Programul Pro TV pentru saptamana 27 mai – 02 iunie 2024

Reality Show3 săptămâni ago

El este marele câștigător Survivor All Stars 2024 de la Pro TV! Cine ia premiul de 100.000 de euro potrivit cotelor caselor de pariuri din România

AUDIENȚE TV4 săptămâni ago

24 de concurenți s-au calificat în semifinalele Românii au talent. Ultima ediție a preselecțiilor a fost lider absolut de audiență!

TikTok3 săptămâni ago

Răzvan, profesorul fenomen care a adus geografia pe Tik-Tok

Digital4 săptămâni ago

Luna aceasta, vezi pe VOYO finalele UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, serialele Montecristo, The Fall si filmul Babardeala cu bucluc

Reality Show4 săptămâni ago

Concurenții sunt pregătiți să dea totul în lupta pentru colanul de Imunitate, la Survivor All Stars: ”Suntem aici să câștigăm și ne înfrățim să ducem greul”

Podcast4 săptămâni ago

Fosta vedetă Pro TV, Andreea Liptak spune adevărul despre Andreea Esca | Altceva cu Adrian Artene

TV Divertisment Show4 săptămâni ago

Cel mai urmărit show de divertisment din România, Românii au talent, prima semifinală, diseară, la PRO TV

AUDIENȚE TV4 săptămâni ago

Finala Chefi la cuțite, lider de audiență. Mihai Dragomir a câștigat sezonul 13 al show-ului culinar

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending